Ετικέτες

Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο (3) Αγωγή Υγείας (9) Ανακοινώσεις (138) Ανακοινώσεις - ΠΕΙ.Σ (12) Άνοιξη (3) Απόκριες (19) Άρθρα (54) Αρχή Σχολικής Χρονιάς (29) Βήματα για τη Ζωή (1) Βιβλία για παιδιά (6) Γενέθλια (14) Γιορτές (13) Γιορτή της Μητέρας (16) Γιορτή του Πατέρα (1) Γλώσσα (5) Γονείς (31) Δήμος Λυκόβρυσης-Πεύκης (6) Έθιμα (2) Ειδική Αγωγή (1) Εκδηλώσεις Συλλόγου Γονέων (8) Εκδηλώσεις του Νηπιαγωγείου μας (32) Εκπαιδευτικές Επισκέψεις (3) Εκπαιδευτικοί (2) Επιμορφώσεις εκπαιδευτικών (1) Εργασία στο σπίτι (64) Εργασίες νηπίων (16) Εργαστήρια Δεξιοτήτων (10) Ευρωπαϊκά Προγράμματα (3) Η Βιβλιοθήκη στο Νηπιαγωγείο (11) Ημέρα-Νύχτα (2) Θεματικές προσεγγίσεις (46) Καινοτόμες παρεμβάσεις (6) Καλοκαίρι (4) Μαθηματικά (3) Νέα Προγράμματα Σπουδών (3) Νομοθεσία (2) Όμιλοι (10) Ονομαστική Εορτή (1) Παγκόσμιες Ημέρες (5) Πάσχα (8) Περιβάλλον (4) Ρομποτική (1) Σαρακοστή (2) Σχολική Ψυχολόγος (3) Τέχνες (1) Τηλεδιάσκεψη (30) Το Νηπιαγωγείο μας (2) Φιλαναγνωσία (2) Φυσικές Επιστήμες (1) Χειμώνας (8) Χριστούγεννα (31)

ArtMissions#Skills Labs

ArtMissions#Skills Labs
The e-twinning project's blog

Μπορείτε να απολαύσετε το ιστολόγιο μας σε όλες τις γλώσσες του κόσμου

Κυριακή 22 Φεβρουαρίου 2015

Τα καμώματα της Τσικνοπέμπτης (2015)

Η μέρα της Τσικνοπέμπτης στο νηπιαγωγείο μας άρχισε με την κατασκευή της κατάλληλης αμφίεσης για το γλέντι που θα ακολουθούσε.
Κατασκευάσαμε λοιπόν αποκριάτικα καπέλα: Πριγκίπισσα και Πειρατής.
Από το πρωί σχεδιάσαμε τα πριγκιπικά καπέλα σε ροζ, μοβ και λιλά και τα πειρατικά σε μαύρο-άσπρο.
Τα κόψαμε, στολίσαμε τα πριγκιπικά με κάθε λογής πετράδι και τα φορέσαμε.
Βγάλαμε ομαδικές και ατομικές φωτογραφίες και το γλέντι ξεκίνησε με το καθιερωμένο φαγοπότι.





Έφτασαν οι γονείς στο σχολείο και κατευθείαν άρχισαν να προετοιμάζουν το αποκριάτικο γεύμα για τα παιδιά.
Παρέλασαν από το τραπέζι μας, σουβλάκι χοιρινό , κοτόπουλο, κεφτεδάκια, πατατούλες τηγανητές, πιτούλες, σαλάτα και ήπιαμε και χυμό.
Εξαιρετικό φαγοπότι με πολλή αγάπη προετοιμασμένο και σερβιρισμένο.










Και στη συνέχεια παιχνίδια.Βρεθήκαμε και τα 2 τμήματα μαζί και ξεφαντώσαμε.

"Δώσε μάσκες στο Φλεβάρη να κατέβει στη Γη"
(ιδέα της συναδέρφου Σάσας Καραγιαννίδου-Πέννα, που δημοσιεύτηκε στο Σύγχρονο Νηπιαγωγείο, τεύχος 85).

Σκοπός του παιχνιδιού
Να αναγνωρίζουν τα παιδιά τους αριθμούς στο ζάρι
Να απαριθμούν σωστά
Να σέβονται τους κανόνες του παιχνιδιού.

Υλικά
Από χαρτόνι κανσόν φτιάχνουμε 2 πρόσωπα. Στο νηπιαγωγείο μας φτιάξαμε 2 πρόσωπα κλόουν, πολύ απλή κατασκευή: κύκλος για το πρόσωπο, τρίγωνο για το καπέλο, παλάμες χεριών για τα μαλλιά, ένα παπιγιόν, μύτη κύκλος, μάτια κύκλος και στόμα. Είναι το πρόσωπο του Φλεβάρη.
Από χαρτόνι κανσόν φτιάχνουμε πολλές μικρές μάσκες διαφορετικού χρώματος. Στο νηπιαγωγείο μας τυπώσαμε βενετσιάνικες μάσκες (20 για τον ένα παίκτη και 20 για τον άλλο). Το αρχείο μπορείτε να το βρείτε εδώ.

Περιγραφή δραστηριότητας
Σηκώνουμε τα παιδιά ανά δύο. Στο νηπιαγωγείο μας χρησιμοποιήσαμε τη μέθοδο της κλήρωσης με τον κουβά της τύχης. Δίνουμε σε κάθε παιδί 20 μάσκες. Τα παιδιά ρίχνουν το ζάρι εναλλάξ. Αυτό το παιδί που θα φέρει το μεγαλύτερο αριθμό ξεκινάει πρώτο το παιχνίδι. Στη συνέχεια ρίχνουν το ζάρι εναλλάξ και δίνουν στο Φλεβάρη, τόσες μάσκες όσες τους λέει ο αριθμός στο ζάρι. Νικητής το παιδί που πρώτο θα τοποθετήσει στο Φλεβάρη όλες τις μάσκες τους. 
Στο νηπιαγωγείο μας δείξαμε τα δεδομένα του παιχνιδιού στα παιδιά, δηλ. τους 2 κλόουν - Φλεβάρης τις 40 μάσκες και το ζάρι και ρωτήσαμε τα παιδιά πως νομίζουν ότι μπορούμε να παίξουμε το παιχνίδι και ποιος είναι ο νικητής του παιχνιδιού. Επίσης βάλαμε στους κανόνες τη διαδικασία ελέγχου των κανόνων από την υπόλοιπη ομάδα. Ρωτήσαμε επίσης τα παιδιά με ποιον τρόπο θα μπορούσαμε να μοιράσουμε τις 40 μάσκες σε 2 παιδιά με την προϋπόθεση ότι κάθε παιδί θα έχει το ίδιο αριθμό μασκών. Μερικά παιδιά άρχισαν εμπειρικά να μοιράζουν διάφορες ποσότητες αριθμών στο ένα και στο άλλο παιδί, διαπιστώναμε όλοι ότι δεν έπαιρναν το ίδιο αριθμό και τα δύο παιδιά και καταλήξαμε στη μοιρασιά ένα προς ένα, δηλ. μια μάσκα ο ένας μια μάσκα ο άλλος, όπως κάνουμε και στην τράπουλα, μέχρι να τελειώσουν οι μάσκες. Μετρήσαμε τις μάσκες και ελέγξαμε τη διαδικασία μας. Τέλος. το παιχνίδι αυτό που παίξαμε όσες φορές ήθελαν τα παιδιά στην παρέα, το βάλαμε στα επιτραπέζια παιχνίδια της ελεύθερης καθημερινής ενασχόλησης.















Αντίστοιχο παιχνίδι αναρτήθηκε και στη σελίδα του Elniplex. Δείτε τη εδώ.  

Αποκριάτικο Αλφαβητάρι με στεφάνια

Σκοπός του παιχνιδιού
Να διασκεδάσουμε, να αναγνωρίσουμε γράμματα και λέξεις αποκριάς στον περιβάλλοντα χώρο, να ακολουθήσουμε και να σεβαστούμε τους κανόνες του παιχνιδιού.

Υλικά
Στεφάνια, καρτέλες (όμοιες) με λέξεις αποκριάς. Κάποιες από τις καρτέλες που χρησιμοποιήσαμε μπορείτε να βρείτε εδώ 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12.

Περιγραφή δραστηριότητας
Χωρίζουμε τα παιδιά σε ζευγάρια ή τριάδες (ανάλογα με τον αριθμό των παιδιών της τάξης. Εμείς παίξαμε δύο τμήματα μαζί). Δίνουμε στη μία τριάδα ένα στεφάνι και μία καρτέλα να κρατάνε σαν ομάδα.
Δίνουμε οδηγίες να τοποθετηθούν τα στεφάνια κάτω στο έδαφος της τάξης. 
Στη συνέχεια εμείς τοποθετούμε μέσα στα στεφάνια τις καρτέλες-ζευγάρια των καρτελών που κρατούν οι ομάδες στα χέρια.
Η μουσική αρχινά και τα παιδιά χορεύουν στην τάξη. Όταν η μουσική σταματήσει τα παιδιά θα πρέπει να βρουν σε ποιο στεφάνι υπάρχει η λέξη που κρατούν και να σταθούν δίπλα του.































Και του χρόνου με χαρά!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου