Ετικέτες

Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο (3) Αγωγή Υγείας (9) Ανακοινώσεις (138) Ανακοινώσεις - ΠΕΙ.Σ (13) Άνοιξη (3) Απόκριες (19) Άρθρα (54) Αρχή Σχολικής Χρονιάς (29) Βήματα για τη Ζωή (1) Βιβλία για παιδιά (6) Γενέθλια (14) Γιορτές (13) Γιορτή της Μητέρας (16) Γιορτή του Πατέρα (1) Γλώσσα (5) Γονείς (31) Δήμος Λυκόβρυσης-Πεύκης (6) Έθιμα (2) Ειδική Αγωγή (1) Εκδηλώσεις Συλλόγου Γονέων (8) Εκδηλώσεις του Νηπιαγωγείου μας (32) Εκπαιδευτικές Επισκέψεις (3) Εκπαιδευτικοί (2) Επιμορφώσεις εκπαιδευτικών (1) Εργασία στο σπίτι (64) Εργασίες νηπίων (16) Εργαστήρια Δεξιοτήτων (10) Ευρωπαϊκά Προγράμματα (3) Η Βιβλιοθήκη στο Νηπιαγωγείο (11) Ημέρα-Νύχτα (2) Θεματικές προσεγγίσεις (46) Καινοτόμες παρεμβάσεις (6) Καλοκαίρι (4) Μαθηματικά (3) Νέα Προγράμματα Σπουδών (3) Νομοθεσία (2) Όμιλοι (13) Ονομαστική Εορτή (1) Παγκόσμιες Ημέρες (5) Πάσχα (9) Περιβάλλον (4) Ρομποτική (1) Σαρακοστή (2) Σχολική Ψυχολόγος (3) Τέχνες (1) Τηλεδιάσκεψη (30) Το Νηπιαγωγείο μας (2) Φιλαναγνωσία (2) Φυσικές Επιστήμες (1) Χειμώνας (8) Χριστούγεννα (31)

ArtMissions#Skills Labs

ArtMissions#Skills Labs
The e-twinning project's blog

Μπορείτε να απολαύσετε το ιστολόγιο μας σε όλες τις γλώσσες του κόσμου

Δευτέρα 26 Μαΐου 2014

Εγγραφές μαθητών στις σχολικές μονάδες Π.Ε. της χώρας για το σχολικό έτος 2014-2015

ΑΔΑ: ΒΙΦΖ9-Υ68

                             ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ                             
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ  
ΕΝΙΑΙΟΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ Π/ΘΜΙΑΣ 
ΚΑΙ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ Π.Ε.  
TMHMA΄ΜΑΘΗΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ 

Αθήνα, 21-5-2014
Αρ. Πρωτοκόλλου : Φ.6/312/7965 Γ1
Ταχ. Δ/νση : Ανδρέα Παπανδρέου 37
T.K.Πόλη : 15180 – Μαρούσι
Ιστοσελίδα : http://www.minedu.gov.gr
Email : spudonpe@minedu.gov.g
Πληροφορίες : Σ. Λαπατά
Τηλέφωνο : 210 344 2247
FAX : 210 344 3354

ΠΡΟΣ : Όπως Πίνακας Αποδεκτών

ΘΕΜΑ : «Εγγραφές μαθητών στις σχολικές μονάδες Π.Ε της χώρας για το σχολικό έτος 2014-2015 – Λήξη σχολικού έτους 2013-2014»

Σας γνωρίζουμε ότι, σύμφωνα με τα άρθρα 7, §1 των Π.Δ. 200/98 & 201/98 (ΦΕΚ 161Α/13-7-1998) όπως τροποποιήθηκαν από το άρθρο 7, §3 του Ν. 2817/2000 (ΦΕΚ 78Α/14-3-2000), οι εγγραφές των νηπίων και των μαθητών για κάθε σχολικό έτος πραγματοποιούνται από 1 έως 21 Ιουνίου του προηγούμενου σχολικού έτους.

 Α΄ ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ
 Σύμφωνα με τις διατάξεις της §2 του άρθρου 7 του Π.Δ. 200/1998 (ΦΕΚ 161Α), όπως τροποποιήθηκαν από τις διατάξεις της περ. 2 της παρ. 2 του άρθρου 11 του Ν. 4229/2014 (ΦΕΚ 8 τ. Α΄/10.1.2014) τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για την εγγραφή στο νηπιαγωγείο είναι τα εξής:

α. Πιστοποιητικό γέννησης Δήμου ή Κοινότητας για την εγγραφή του νηπίου στα οικεία μητρώα ή δημοτολόγια, στο οποίο αναγράφεται ολογράφως και αριθμητικώς η ημερομηνία γέννησης. Για το νήπιο που θα συνεχίσει τη φοίτησή του στο ίδιο νηπιαγωγείο και δεύτερη χρονιά δεν απαιτείται νέο πιστοποιητικό γέννησης.
β. Επίδειξη του Βιβλιαρίου Υγείας του Παιδιού (Β.Υ.Π.) ή προσκόμιση άλλου στοιχείου, στο οποίο φαίνεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα εμβόλια.
γ. Το Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (Α.Δ.Υ.Μ.). Για το νήπιο που θα συνεχίσει τη φοίτησή του στο ίδιο νηπιαγωγείο και δεύτερη χρονιά δεν απαιτείται νέο Α.Δ.Υ.Μ.
δ. Υπεύθυνη δήλωση του γονέα ή κηδεμόνα ή άλλο στοιχείο κατά την κρίση του / της Προϊσταμένου / νης του νηπιαγωγείου, από το οποίο φαίνεται η διεύθυνση κατοικίας του νηπίου.
ε. Δήλωση του γονέα ότι αναλαμβάνει την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου.

Β΄ ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
 Σύμφωνα με τις διατάξεις της §3 του άρθρου 7 του Π.Δ. 201/1998 (ΦΕΚ 161Α), όπως τροποποιήθηκαν από τις διατάξεις των περιπτώσεων 3 και 4 της παρ. 2 του άρθρου 11 του Ν. 4229/2014 (ΦΕΚ 8 τ. Α΄/10.1.2014) και αντικαταστάθηκαν με το άρθρο 53 του Ν. 4238/2014 (ΦΕΚ 38 τ. Α΄/17.2.2014) τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για την εγγραφή στην Α΄ τάξη του δημοτικού σχολείου είναι τα εξής:

α. Πιστοποιητικό γέννησης, Δήμου ή Κοινότητας για την εγγραφή του μαθητή στα οικεία μητρώα ή δημοτολόγια, το οποίο εκδίδεται το τελευταίο πριν την εγγραφή τρίμηνο και στο οποίο αναγράφεται ολογράφως και αριθμητικώς η ημερομηνία γέννησης.
β. Επίδειξη του βιβλιαρίου υγείας του μαθητή, ή προσκόμιση άλλου στοιχείου στο οποίο φαίνεται ότι  έγιναν τα προβλεπόμενα εμβόλια.
γ. Το Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (Α.Δ.Υ.Μ.).
δ. Αποδεικτικό στοιχείο από το οποίο, κατά την κρίση του Διευθυντή του σχολείου, φαίνεται η διεύθυνση κατοικίας του μαθητή.
ε. Βεβαίωση παρακολούθησης νηπιαγωγείου.

Σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Φ.7 /229 / 53868 /Γ1/10-5-2011 εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ., « …Όπου δεν είναι δυνατή η προσκόμιση Βεβαίωσης παρακολούθησης νηπιαγωγείου, οι γονείς και κηδεμόνες των νηπίων υποβάλλουν σχετική αίτηση προς τον οικείο Διευθυντή Εκπαίδευσης Π.Ε., στην οποία θα αναφέρονται οι λόγοι μη φοίτησης. Ο Διευθυντής Εκπαίδευσης, αφού εξετάσει την εν λόγω αίτηση, εγκρίνει την εγγραφή του μαθητή. Αν ο Διευθυντής Εκπαίδευσης δεν κάνει δεκτή την αίτηση των γονέων, τότε εφαρμόζονται οι διατάξεις της περιπτ. 26, της §4, του άρθρου 94 του Ν.3852/2010 (ΦΕΚ 87Α)».
Επισημαίνεται ότι, σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Φ.6/ 350 /67503 /Γ1/16-6-2011 εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ. τα πιστοποιητικά γέννησης των μαθητών αναζητούνται αυτεπάγγελτα και μόνο από τους Προϊσταμένους των Δημοσίων Νηπιαγωγείων και τους Διευθυντές και Προϊσταμένους των Δημοσίων Δημοτικών Σχολείων, όπως ορίζεται από τη με αρ. πρωτ. ΔΙΑΔΠ/Α/18532 /18-8-2006 (ΦΕΚ 1309Β/13-9-2006) Υ.Α. του Υπ. Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.

Γ΄ ΛΗΞΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ
Για το σχολικό έτος 2013-2014 η διδασκαλία των μαθημάτων θα λήξει την Παρασκευή 13-6-2014, ημέρα κατά την οποία θα χορηγηθούν οι τίτλοι προόδου και θα αποσταλούν οι τίτλοι σπουδών των μαθητών της ΣΤ τάξης για την εγγραφή τους στα γυμνάσια.
Παρακαλούνται οι Δ/ντες Π.Ε της χώρας όπως ενημερώσουν άμεσα τα σχολεία περιοχής ευθύνης τους.

Το διδακτικό προσωπικό των σχολικών μονάδων Π.Ε της χώρας, με ευθύνη των Δ/ντών και των Προϊσταμένων αυτών, να ενημερωθεί ενυπόγραφα.


 Ο ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΣ ΤΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
 ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΣ


Π Ι Ν Α Κ Α Σ  Α Π Ο Δ Ε Κ Τ Ω Ν
ΠΙΝΑΚΑΣ ΑΠΟΔΕΚΤΩΝ (ΠΡΟΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑ)

1.Περιφερειακές Δ/νσεις Εκ/σης της χώρας (έδρες τους)
2. Προϊσταμένους Παιδαγωγικής & Επιστημονικής Καθοδήγησης Π.Ε.
 (μέσω Περιφ. Δ/νσεων Εκπ/σης)
3. Σχολικούς Συμβούλους Π.Α. & Δημ. Εκπ/σης.
 (μέσω Περιφ. Δ/νσεων Εκπ/σης)
4. Δ/νσεις Π.Ε. της χώρας (έδρες τους)
5. Δημόσια & Ιδιωτικά Δημ. Σχολεία & Νηπ/γεία της χώρας
 (μέσω Δ/νσεων Π.Ε.)


ΠΙΝΑΚΑΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΔΙΑΝΟΜΗΣ
1. Δ/νση Ειδικής Αγωγής
2. Δ/νση Ιδιωτικής Εκπ/σης
3. Δ/νση Εκκλησιαστικής Εκπ/σης
4. Δ/νση Ξένων και Μειονοτικών Σχολείων
5. ΔΙ.Π.Ο.Δ.Ε.
6. Γ.Ε.Π.Ο
7. Δ/νση Σπουδών Π.Ε. Τμήμα Γ΄

Κυριακή 27 Απριλίου 2014

Έκθεση Βιβλίου

Μετά τις διακοπές του Πάσχα, επανερχόμαστε δυναμικά.
Πώς;
Με μια έκθεση βιβλίου στο νηπιαγωγείο μας. Το Σάββατο αυτό, μετά τη βόλτα σας στην εξοχή, περάστε μια βόλτα και από το νηπιαγωγείο μας!!!




Σας περιμένουμε όλους.

Κυριακή 13 Απριλίου 2014

Πάσχα, Πάσχα, Πασχαλιά (παιχνίδια)

Ανάμεσα και κατά τη διάρκεια του "πυρετού" των πασχαλινών κατασκευών μας, δεν παραλείψαμε να παίζουμε παιχνίδια όλη την ώρα.
Για να ξεκουραζόμαστε και να χαλαρώνουμε ανάμεσα στις κατασκευές και τις δραστηριότητες μας οργανώσαμε συγκεκριμένα "πασχαλινά παιχνίδια"
Τις ιδέες μας αντλήσαμε από το περιοδικό "Σύγχρονο Νηπιαγωγείο", τεύχος Νο 80 Μάρτιος - Απρίλιος 2011.

"Λαγοί και Πασχαλίτσες μπέρδεψαν τους ρόλους τους"

Χωρίζουμε τα παιδιά σε δυο ομάδες, τους λαγούς και τις πασχαλίτσες. Με τη συνοδεία μουσικής λαγοί και πασχαλίτσες κινούνται στο χώρο, οι μεν με μεγάλα πηδήματα, οι δε στα τέσσερα, χωρίς να ενοχλούν τους διπλανούς τους. Με την παύση της μουσικής οι λαγοί ψάχνουν να ζευγαρώσουν με μια πασχαλίτσα. Όταν ακουμπήσουν την πασχαλίτσα μεταμορφώνονται και εκείνοι σε πασχαλίτσες και κάθονται στα τέσσερα. Με την έναρξη της μουσικής κινούνται όλοι τώρα σαν πασχαλίτσες. Στην επόμενη παύση της μουσικής οι λαγοί πρέπει να ξαναβρούν το ίδιο ζευγάρι ,με πριν, να το ακουμπήσουν και να ξαναγίνουν λαγοί. Το παιχνίδι μπορεί να παιχτεί με τις πασχαλίτσες στον αντίστοιχο ρόλο.











"Ήρθε η Πασχαλιά, μάζεψε αυγά" ή αλλιώς "Αυγουλογράμματα και Αυγουλομαχίες" (δική μας ονομασία).


Σκοπός: Να αναγνωρίζουν τα γράμματα του αλφαβήτου, να ασκήσουν την παρατηρητικότητα τους, να τρέξουν, να διασκεδάσουν.

Υλικά: Πολλά αυγά από κανσόν χαρτί, όπου επάνω τους είναι γραμμένο ένα γράμμα του αλφαβήτου.
(Στο νηπιαγωγείο μας φτιάξαμε σε αρχείο word 48 χρωματιστά αυγά και αφού τα κόψαμε και τα πλαστικοποιήσαμε, παίξαμε με αυτά το παιχνίδι). 
Το αρχείο μπορείτε να το βρείτε εδώ.

Περιγραφή: Τα παιδιά σε δυο ισάριθμες σειρές στέκονται σε μια απόσταση από δύο στεφάνια που είναι τοποθετημένα απέναντι τους, π.χ. κόκκινο στεφάνι - κόκκινη ομάδα, κίτρινο στεφάνι-κίτρινη ομάδα. Μέσα στο κάθε στεφάνι υπάρχουν τόσα αυγά όσα και τα παιδιά. Αφήνουμε δίπλα από κάθε αρχηγό ομάδας τα αυγά που υπάρχουν αντίστοιχα στο απέναντι τους στεφάνι, π.χ. τα αυγά που υπάρχουν στο κίτρινο στεφάνι τα αφήνουμε δίπλα στον αρχηγό της κίτρινης ομάδας. Με το σύνθημα μας, ξεκινά το παιχνίδι. Τα δυο πρώτα παιδιά πρέπει να πάρουν ένα αυγό-γράμμα από τη στήλη δίπλα τους και όσο πιο γρήγορα να εντοπίσουν αυγό με το γράμμα που έχει το αυγό που κρατούν στο στεφάνι της ομάδας τους. Το παίρνουν, επιστρέφουν στην ομάδα τους, αγγίζουν το παιδί της ομάδας τους που είναι πρώτο στη σειρά και τότε εκείνο διαλέγει ένα γράμμα και επαναλαμβάνει την παραπάνω διαδικασία.
Όποια ομάδα παιδιών τελειώσει πιο γρήγορα, αφού πρώτα γίνει ενώπιον των ομάδων ο έλεγχος των αυγουλογραμμάτων, είναι η νικήτρια.
(Ασφαλώς το παιχνίδι παίζεται καλύτερα σε εξωτερικό χώρο. Στο νηπιαγωγείο μας την πρώτη ημέρα το παίξαμε μέσα στην τάξη, επειδή έβρεχε. Την επόμενη το επαναλάβαμε και στην αυλή μας).












"Αυγουλάκια στο καλάθι"

Σκοπός: Να μάθουν τις έννοιες του ίδιου και του διαφορετικού και να ομαδοποιούν ανάλογα, να μάθουν να αντιδρούν γρήγορα στα ερεθίσματα, να παρατηρούν και να περιγράφουν, να σέβονται και να ακολουθούν τους κανόνες του παιχνιδιού.

Υλικά: Έχουμε κατασκευάσει από κανσόν χαρτί του ιδίου χρώματος και μεγέθους, αυγά, ανά δύο όμοια. Το ένα ζευγάρι αυγών έχει, για παράδειγμα, κάθετες γραμμές, το άλλο οριζόντιες, το τρίτο έχει πάνω καρδούλες, το τέταρτο λουλουδάκια κ.ο.κ. Στεφάνια τόσα όσα τα παιδιά και μουσική.
 (στο νηπιαγωγείο μας σχεδιάσαμε τα αυγά σε αρχείο word, που θα βρείτε εδώ, τα τυπώσαμε σε χρωματιστά χαρτιά, τα κόψαμε και τα πλαστικοποιήσαμε.Επίσης δεν χρησιμοποιήσαμε στεφάνια.)

Πώς εκτελέσαμε το παιχνίδι εμείς στο νηπιαγωγείο.

Το πρώτο παιχνίδι ήταν να σκορπίσουμε τα αυγά στην μοκέτα μας και τα παιδιά να βρουν τα όμοια ζεύγη και να τα τοποθετήσουν στην παρεούλα.

Το δεύτερο παιχνίδι μας ήταν να αριθμήσουμε τα ζευγάρια και τα αυγά μόνα τους ξεχωριστά.

Το τρίτο μας παιχνίδι ήταν να έρχεται ένα παιδί στην παρεούλα, να επιλέγει ένα ζευγάρι αυγών, να το περιγράφει και στη συνέχεια το επόμενο παιδί στη σειρά να το βρίσκει και να το δίνει στο παιδί που το περιέγραψε.

Το τέταρτο παιχνίδι μας ήταν, αφού επιλέξουν τα μισά παιδιά ζευγάρια αυγών και τα περιγράψουν, να μοιράσουν στο παιδί της αρεσκείας το ένα από τα αυγά που κρατούσαν. Στη συνέχεια με τη συνοδεία μουσικής τα παιδιά σκορπίστηκαν στο χώρο της τάξης, χορεύοντας. Με την παύση της μουσικής, τα παιδιά θα έπρεπε να βρουν το αυγό-ζευγάρι τους και να πάρουν μαζί μια πόζα-στάση, ακίνητα ( στο τελευταίο παιχνίδι, έπαιξε και η δασκάλα επειδή ήμαστε μόνος αριθμός, οπότε δεν υπάρχουν φωτογραφικά ντοκουμέντα).





Το παιχνίδι όπως το προτείνει το περιοδικό:
Περιγραφή: Καλούμε τα παιδιά στον κύκλο και παρουσιάζουμε τα αυγά. Τα βάζουμε δηλαδή σκόρπια κάτω και ζητάμε από τα παιδιά να τα παρατηρήσουν. Γρήγορα εντοπίζουν τα όμοια από τα διαφορετικά και τα κάνουν ζευγάρια. Ζητάμε από κάθε παιδί να πάρει ένα αυγό. Βάζουμε μουσική και με τη μουσική παρακινούμε τα παιδιά να σηκωθούν και να κινηθούν στο χώρο. Μόλις, όμως, η μουσική σταματήσει πρέπει να βρούνε το κάθε παιδί, τον φίλο ή τη φίλη που κρατάει αυγό ίδιο με το δικό του και να γίνουν ζευγάρι.
Βάζουμε κάτω και σκόρπια στην αίθουσα στεφάνια, τόσα όσα και τα παιδιά. Η μουσική αρχίζει και πάλι, τα παιδιά κινούνται στο χώρο. Μόλις η μουσική σταματήσει το κάθε παιδί μπαίνει μέσα σε ένα στεφάνι, που είναι το υποτιθέμενο καλάθι του λαγού. Αφήνουν μέσα το αυγό που κρατάνε.Με τη μουσική χορεύουν τριγύρω από τα στεφάνια. Εμείς φροντίζουμε να αφαιρέσουμε στεφάνι και αυγό. Ένα κάθε φορά. Μόλις η μουσική σταματήσει, το κάθε παιδί πρέπει να βρει στεφάνι με αυγό να μπει μέσα. Το παιδί που θα μείνει χωρίς στεφάνι πρέπει να καθίσει στην άκρη. Το παιχνίδι συνεχίζεται, εμείς κάθε φορά φροντίζουμε να αφαιρούμε στεφάνι και αυγό, μέχρι στο τέλος να μείνει ένα μόνο παιδί, που θα καταφέρει να έχει στεφάνι και αυγό. Αυτό το παιδί είναι και ο νικητής.

"Το πονηρό αυγό"

Σκοπός: Να μπορούν τα παιδιά να αναγνωρίζουν όλα τα γράμματα που συνθέτουν μια λέξη. Να αναπτύξουν την προσοχή και την παρατηρητικότητα τους.

Υλικά: Πολλά αυγά φτιαγμένα από κανσόν χαρτί του ιδίου χρώματος,όπου επάνω είναι γραμμένες λέξεις ανά τρεις όμοιες και ανάμεσα τους και μία διαφορετική. Για παράδειγμα: μάτι, μάτι, μάτι, μαλλί. Κότα, κότα, κότα, κόλλα. Μαμά, μαμά, μαμά, μάτι.
(Εμείς και πάλι δημιουργήσαμε αρχείο word, το τυπώσαμε σε διαφορετικά χρώματα, τα κόψαμε και τα πλαστικοποιήσαμε. Δυστυχώς όμως, αυτό το παιχνίδι δεν προλάβαμε να το παίξουμε. Το αρχείο μπορείτε να βρείτε εδώ.

Περιγραφή: Τα παιδιά είναι καθισμένα στον κύκλο. Στο κέντρο του κύκλου τοποθετούμε τα αυγά με τις λέξεις σε σειρές. Αφήνουμε τα παιδιά να παρατηρήσουν τα αυγά και στη συνέχεια καλούμε τα παιδιά να βρούνε από κάθε σειρά αυγών το διαφορετικό, πονηρό εκείνο αυγό που, αν και δεν ταιριάζει με τα υπόλοιπα, μπήκε στην παρέα τους. Τα παιδιά γρήγορα μπαίνουν στο πνεύμα του παιχνιδιού και εντοπίζουν τα πονηρά αυγά.

ΑΛΛΑ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

"Βοήθησε το λαγό να μαζέψει αυγά για όλα τα καλά παιδιά"

Σκοπός: Να αναγνωρίζουν τα παιδιά τους αριθμούς, να απαριθμούν σωστά τα αντικείμενα, να διασκεδάζουν.

Υλικά: Δυο μεγάλοι λαγοί από κανσόν χαρτί, πολλά αυγά, επίσης από κανσόν χαρτί, ζάρι με αριθμούς.

Περιγραφή: Καλούμε τα παιδιά ανά δύο. Δίνουμε σε κάθε παιδί από δέκα αυγά. Ποιο πρώτα θα καταφέρει να δώσει όλα τα αυγά του στο λαγό; Τα παιδιά ρίχνουν το ζάρι εναλλάξ. Βάζουν μέσα στην αγκαλιά του λαγού τόσα αυγά όσα τους λέει ο αριθμός στο ζάρι. Νικητής είναι το παιδί που πρώτο θα δώσει όλα τα αυγά του στο λαγό. Το παιχνίδι συνεχίζεται μέχρι τα δώσουν όλα τα παιδιά τα αυγά τους στο λαγό.

"Το κυνήγι του κρυμμένου αυγού"

Ένα παιδί βγαίνει έξω από την τάξη. Οι υπόλοιποι αποφασίζουμε που θα κρύψουμε το αυγό. Μόλις είμαστε έτοιμοι, φωνάζουμε αυτόν που τα φυλάει και χτύπημα των χεριών τον καθοδηγούμε. Χτυπάμε σιγά όταν απομακρύνεται από την κρυψώνα και δυνατά όταν πλησιάζει. Όσο πιο πολύ πλησιάζει τόσο δυναμώνουμε το χτύπημα των χεριών.

"Σιγά τ' αυγά"

Σκορπίζουμε το πάτωμα αυγά από φελιζόλ. Χωρίζουμε τα παιδιά σε ζευγάρια. Ένα παιδί είναι ο τυφλός και του δένουμε τα μάτια με ένα μαντίλι. Το άλλο παιδί είναι ο οδηγός του. Με τη συνοδεία ήρεμης μουσικής ο οδηγός πρέπει να οδηγήσει τον τυφλό στην άλλη πλευρά της τάξης χωρίς να πατήσει ή να κλωτσήσει τα αυγά.

"Ο μύθος της παπαρούνας"

Τα αγόρια της τάξης στέκονται με χέρια σε έκταση και σχηματίζουν σταυρό. Τα κορίτσια είναι άσπρες παπαρούνες και με ζωηρή μουσική κινούνται γύρω από τους σταυρούς. Μόλις η μουσική αλλάξει και γίνει θλιμμένη τα κορίτσια μαζεύονται και γονατίζουν γύρω από τους σταυρούς. Τα αγόρια τις βάφουν κόκκινες, σκορπίζοντας πάνω τους κομματάκια από κόκκινο γκοφρέ χαρτί. Οι κόκκινες παπαρούνες τώρα, παίρνουν τους σταυρούς από το χέρι και περπατούν αγκαλιασμένοι μέχρι την παύση της μουσικής.

"Αυγοσαλάτα"

Χωρίζουμε τα παιδιά σε τρεις ομάδες. Δένουμε στο μπράτσο των παιδιών μία κορδέλα από γκοφρέ χαρτί διαφορετικού χρώματος για την κάθε ομάδα (κόκκινο, κίτρινο και μπλε). Με το χτύπημα του ταμπουρίνου σε ρυθμό τέσσερα τέταρτα τα παιδιά κινούνται στο χώρο. Με ένα δυνατό χτύπημα του ταμπουρίνου η νηπιαγωγός ονομάζει ένα χρώμα. Τα παιδιά που έχουν αυτό το χρώμα στο μπράτσο τους πέφτουν κάτω και ξαπλώνουν. Το ίδιο συμβαίνει και με τα άλλα χρώματα. Όταν όλα τα παιδιά είναι ξαπλωμένα στο πάτωμα, ο ρυθμός του ταμπουρίνου γίνεται δύο όγδοα και τα παιδιά ανακατεύονται και γίνονται αυγοσαλάτα.




Σάββατο 12 Απριλίου 2014

Πάσχα, Πάσχα, Πασχαλιά (κατασκευές και άλλα)

Αρχίσαμε να μιλάμε για το Πάσχα, πριν δύο εβδομάδες στο νηπιαγωγείο μας. Ξεκινήσαμε με την ανάγνωση μιας ιστορίας από το βιβλίο "Οι πιο ωραίες ιστορίες για το Πάσχα". Η ιστορία αυτή αναφερόταν στην παπαρούνα και το κατακόκκινο χρώμα της. Μας μετέφερε κατευθείαν στην εικόνα της σταύρωσης και από κει ξεκίνησε και όλη η συζήτηση μας σχετικά.
Συνεχίσαμε με γεωγραφία και ψάξαμε στο χάρτη την Ιερουσαλήμ, την πόλη που εκτυλίχτηκαν όλα τα γεγονότα των Παθών του Χριστού.
Εμπνευστήκαμε από τις ιστορίες που διαβάσαμε και ζωγραφίσαμε και μεις.




"Γράψαμε" τη λέξη Πάσχα με τις καρτέλες ανάγνωσης που έχουμε στο σχολείο και γνωρίσαμε το γράμμα π,Π.


Το αλφαβητάρι με τους γλωσσοδέτες

Παιχνίδι: Ποιος θα βρει τα περισσότερα;

Οι παρεούλες της αλφαβήτας

Η μπουγάδα της αλφαβήτας
"Μετρήσαμε" και λίγα αυγά (6), με τη βοήθεια μιας δραστηριότητας με τα χρωματιστά αυγά.



Δημιουργήσαμε ο καθένας το δικό του "αυγουλόδεντρο", με χαρτόνι κανσόν, τέμπερες και αυγά με διάφορα μοτίβα, τα οποία χρωματίσαμε με μαρκαδόρους και κρεμάσαμε στο αυγουλόδεντρο.


Τραγουδήσαμε και χορέψαμε με το τραγούδι της Μ. Θεοδωράκη από το περιοδικό Παράθυρο ", η Μαλάμω, η κοτούλα και τα κόκκινα αυγά.




Μετά τη Μαλάμω, βάψαμε και τα δικά αυγά κόκκινα, στο σχολείο. Το κάνουμε κάθε χρόνο, έτσι και φέτος ακολουθήθηκε η παράδοση!

Παράλληλα με όλα αυτά προχωρούσαμε τις τρει κατασκευές μας για αυτό το Πάσχα: κάρτα, καλαθάκι και λαμπάδα.

α. Κάρτα
Κάρτα (από το περιοδικό Παράθυρο)
Αρχίσαμε κολλώντας τα πούπουλα, κόβοντας και κολλώντας το κοτοπουλάκι. Κόψαμε στη συνέχεια τα αυγουλάκια, αφού κάναμε και λίγα Μαθηματικά, κάνοντας σειραθέτηση. Τα κολλήσαμε κι αυτά, γράψαμε ευχές στην κάρτα μας, και αυτό ήταν.



























β. Καλάθι
Καλαθάκι (από το περιοδικό Παράθυρο)
Κόψαμε τα λουλούδια μας, κόψαμε τα καλάθια μας, τα συναρμολόγησε η δασκάλα, τα γεμίσαμε χορταράκι και βάλαμε μέσα τα αυγά που βάψαμε και άλλα πολλά σοκολατένια.









γ. Λαμπάδα 
Λαμπάδα με ρύζι
Η φετινή μας λαμπάδα, είχε την περισσότερη προετοιμασία από τις άλλες δύο κατασκευές μας. 
Πρώτα, βάψαμε το ρύζι, αφού το βυθίσαμε σε νερό με γκοφρέ χαρτί του χρώματος της αρεσκείας μας και το αφήσαμε σχεδόν ένα 24ωρο για να "δέσει" καλά το χρώμα.
Στη συνέχεια το στραγγίσαμε και το απλώσαμε πάνω σε εφημερίδες να στεγνώσει εντελώς.
Μοιράσαμε στα παιδιά λαμπάδες - το καθένα επέλεξε το χρώμα που του άρεσε.
Μετά, τα παιδιά μας, επέλεξαν το καθένα ξεχωριστά αν ήθελαν να ανακατέψουν το ρύζι ή να βάλουν στη λαμπάδα τους, στρώσεις από ένα χρώμα τη φορά.
Τα περισσότερα επέλεξαν το ανακατεμένο χρωματιστό ρύζι.
Βάλαμε ατλακόλλα (χωρίς να τη διαλύσουμε) με πινέλο στο μέρος της λαμπάδας που θέλαμε να κολλήσουμε το ρύζι, απλώσαμε το ρύζι σε μια εφημερίδα και κυλήσαμε τη λαμπάδα μας πάνω στο ρύζι.
Επιλέξαμε κορδέλες και πετράδια και η δασκάλα φυσικά τα έδεσε και τα κόλλησε με σιλικόνη.












Να τα πως περιμένουν τα παιδιά να τα πάρουν,μόλις αποχαιρετιστούμε!!
















Και του χρόνου να' μαστε γεροί, καλά και μαζί!!