ΠΡΩΗΝ 1ο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο Λυκόβρυσης / ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ (από 5-2021)
Σελίδες
▼
Κυριακή 27 Απριλίου 2014
Κυριακή 13 Απριλίου 2014
Πάσχα, Πάσχα, Πασχαλιά (παιχνίδια)
Ανάμεσα και κατά τη διάρκεια του "πυρετού" των πασχαλινών κατασκευών μας, δεν παραλείψαμε να παίζουμε παιχνίδια όλη την ώρα.
Για να ξεκουραζόμαστε και να χαλαρώνουμε ανάμεσα στις κατασκευές και τις δραστηριότητες μας οργανώσαμε συγκεκριμένα "πασχαλινά παιχνίδια"
Τις ιδέες μας αντλήσαμε από το περιοδικό "Σύγχρονο Νηπιαγωγείο", τεύχος Νο 80 Μάρτιος - Απρίλιος 2011.
"Λαγοί και Πασχαλίτσες μπέρδεψαν τους ρόλους τους"
Για να ξεκουραζόμαστε και να χαλαρώνουμε ανάμεσα στις κατασκευές και τις δραστηριότητες μας οργανώσαμε συγκεκριμένα "πασχαλινά παιχνίδια"
Τις ιδέες μας αντλήσαμε από το περιοδικό "Σύγχρονο Νηπιαγωγείο", τεύχος Νο 80 Μάρτιος - Απρίλιος 2011.
"Λαγοί και Πασχαλίτσες μπέρδεψαν τους ρόλους τους"
Χωρίζουμε τα παιδιά σε δυο ομάδες, τους λαγούς και τις πασχαλίτσες. Με τη συνοδεία μουσικής λαγοί και πασχαλίτσες κινούνται στο χώρο, οι μεν με μεγάλα πηδήματα, οι δε στα τέσσερα, χωρίς να ενοχλούν τους διπλανούς τους. Με την παύση της μουσικής οι λαγοί ψάχνουν να ζευγαρώσουν με μια πασχαλίτσα. Όταν ακουμπήσουν την πασχαλίτσα μεταμορφώνονται και εκείνοι σε πασχαλίτσες και κάθονται στα τέσσερα. Με την έναρξη της μουσικής κινούνται όλοι τώρα σαν πασχαλίτσες. Στην επόμενη παύση της μουσικής οι λαγοί πρέπει να ξαναβρούν το ίδιο ζευγάρι ,με πριν, να το ακουμπήσουν και να ξαναγίνουν λαγοί. Το παιχνίδι μπορεί να παιχτεί με τις πασχαλίτσες στον αντίστοιχο ρόλο.
"Ήρθε η Πασχαλιά, μάζεψε αυγά" ή αλλιώς "Αυγουλογράμματα και Αυγουλομαχίες" (δική μας ονομασία).
Σκοπός: Να αναγνωρίζουν τα γράμματα του αλφαβήτου, να ασκήσουν την παρατηρητικότητα τους, να τρέξουν, να διασκεδάσουν.
Υλικά: Πολλά αυγά από κανσόν χαρτί, όπου επάνω τους είναι γραμμένο ένα γράμμα του αλφαβήτου.
(Στο νηπιαγωγείο μας φτιάξαμε σε αρχείο word 48 χρωματιστά αυγά και αφού τα κόψαμε και τα πλαστικοποιήσαμε, παίξαμε με αυτά το παιχνίδι).
Το αρχείο μπορείτε να το βρείτε εδώ.
Περιγραφή: Τα παιδιά σε δυο ισάριθμες σειρές στέκονται σε μια απόσταση από δύο στεφάνια που είναι τοποθετημένα απέναντι τους, π.χ. κόκκινο στεφάνι - κόκκινη ομάδα, κίτρινο στεφάνι-κίτρινη ομάδα. Μέσα στο κάθε στεφάνι υπάρχουν τόσα αυγά όσα και τα παιδιά. Αφήνουμε δίπλα από κάθε αρχηγό ομάδας τα αυγά που υπάρχουν αντίστοιχα στο απέναντι τους στεφάνι, π.χ. τα αυγά που υπάρχουν στο κίτρινο στεφάνι τα αφήνουμε δίπλα στον αρχηγό της κίτρινης ομάδας. Με το σύνθημα μας, ξεκινά το παιχνίδι. Τα δυο πρώτα παιδιά πρέπει να πάρουν ένα αυγό-γράμμα από τη στήλη δίπλα τους και όσο πιο γρήγορα να εντοπίσουν αυγό με το γράμμα που έχει το αυγό που κρατούν στο στεφάνι της ομάδας τους. Το παίρνουν, επιστρέφουν στην ομάδα τους, αγγίζουν το παιδί της ομάδας τους που είναι πρώτο στη σειρά και τότε εκείνο διαλέγει ένα γράμμα και επαναλαμβάνει την παραπάνω διαδικασία.
Όποια ομάδα παιδιών τελειώσει πιο γρήγορα, αφού πρώτα γίνει ενώπιον των ομάδων ο έλεγχος των αυγουλογραμμάτων, είναι η νικήτρια.
(Ασφαλώς το παιχνίδι παίζεται καλύτερα σε εξωτερικό χώρο. Στο νηπιαγωγείο μας την πρώτη ημέρα το παίξαμε μέσα στην τάξη, επειδή έβρεχε. Την επόμενη το επαναλάβαμε και στην αυλή μας).
"Αυγουλάκια στο καλάθι"
Σκοπός: Να μάθουν τις έννοιες του ίδιου και του διαφορετικού και να ομαδοποιούν ανάλογα, να μάθουν να αντιδρούν γρήγορα στα ερεθίσματα, να παρατηρούν και να περιγράφουν, να σέβονται και να ακολουθούν τους κανόνες του παιχνιδιού.
Υλικά: Έχουμε κατασκευάσει από κανσόν χαρτί του ιδίου χρώματος και μεγέθους, αυγά, ανά δύο όμοια. Το ένα ζευγάρι αυγών έχει, για παράδειγμα, κάθετες γραμμές, το άλλο οριζόντιες, το τρίτο έχει πάνω καρδούλες, το τέταρτο λουλουδάκια κ.ο.κ. Στεφάνια τόσα όσα τα παιδιά και μουσική.
(στο νηπιαγωγείο μας σχεδιάσαμε τα αυγά σε αρχείο word, που θα βρείτε εδώ, τα τυπώσαμε σε χρωματιστά χαρτιά, τα κόψαμε και τα πλαστικοποιήσαμε.Επίσης δεν χρησιμοποιήσαμε στεφάνια.)
Πώς εκτελέσαμε το παιχνίδι εμείς στο νηπιαγωγείο.
Το πρώτο παιχνίδι ήταν να σκορπίσουμε τα αυγά στην μοκέτα μας και τα παιδιά να βρουν τα όμοια ζεύγη και να τα τοποθετήσουν στην παρεούλα.
Το δεύτερο παιχνίδι μας ήταν να αριθμήσουμε τα ζευγάρια και τα αυγά μόνα τους ξεχωριστά.
Το τρίτο μας παιχνίδι ήταν να έρχεται ένα παιδί στην παρεούλα, να επιλέγει ένα ζευγάρι αυγών, να το περιγράφει και στη συνέχεια το επόμενο παιδί στη σειρά να το βρίσκει και να το δίνει στο παιδί που το περιέγραψε.
Το τέταρτο παιχνίδι μας ήταν, αφού επιλέξουν τα μισά παιδιά ζευγάρια αυγών και τα περιγράψουν, να μοιράσουν στο παιδί της αρεσκείας το ένα από τα αυγά που κρατούσαν. Στη συνέχεια με τη συνοδεία μουσικής τα παιδιά σκορπίστηκαν στο χώρο της τάξης, χορεύοντας. Με την παύση της μουσικής, τα παιδιά θα έπρεπε να βρουν το αυγό-ζευγάρι τους και να πάρουν μαζί μια πόζα-στάση, ακίνητα ( στο τελευταίο παιχνίδι, έπαιξε και η δασκάλα επειδή ήμαστε μόνος αριθμός, οπότε δεν υπάρχουν φωτογραφικά ντοκουμέντα).
Το παιχνίδι όπως το προτείνει το περιοδικό:
Περιγραφή: Καλούμε τα παιδιά στον κύκλο και παρουσιάζουμε τα αυγά. Τα βάζουμε δηλαδή σκόρπια κάτω και ζητάμε από τα παιδιά να τα παρατηρήσουν. Γρήγορα εντοπίζουν τα όμοια από τα διαφορετικά και τα κάνουν ζευγάρια. Ζητάμε από κάθε παιδί να πάρει ένα αυγό. Βάζουμε μουσική και με τη μουσική παρακινούμε τα παιδιά να σηκωθούν και να κινηθούν στο χώρο. Μόλις, όμως, η μουσική σταματήσει πρέπει να βρούνε το κάθε παιδί, τον φίλο ή τη φίλη που κρατάει αυγό ίδιο με το δικό του και να γίνουν ζευγάρι.
Βάζουμε κάτω και σκόρπια στην αίθουσα στεφάνια, τόσα όσα και τα παιδιά. Η μουσική αρχίζει και πάλι, τα παιδιά κινούνται στο χώρο. Μόλις η μουσική σταματήσει το κάθε παιδί μπαίνει μέσα σε ένα στεφάνι, που είναι το υποτιθέμενο καλάθι του λαγού. Αφήνουν μέσα το αυγό που κρατάνε.Με τη μουσική χορεύουν τριγύρω από τα στεφάνια. Εμείς φροντίζουμε να αφαιρέσουμε στεφάνι και αυγό. Ένα κάθε φορά. Μόλις η μουσική σταματήσει, το κάθε παιδί πρέπει να βρει στεφάνι με αυγό να μπει μέσα. Το παιδί που θα μείνει χωρίς στεφάνι πρέπει να καθίσει στην άκρη. Το παιχνίδι συνεχίζεται, εμείς κάθε φορά φροντίζουμε να αφαιρούμε στεφάνι και αυγό, μέχρι στο τέλος να μείνει ένα μόνο παιδί, που θα καταφέρει να έχει στεφάνι και αυγό. Αυτό το παιδί είναι και ο νικητής.
"Το πονηρό αυγό"
Σκοπός: Να μπορούν τα παιδιά να αναγνωρίζουν όλα τα γράμματα που συνθέτουν μια λέξη. Να αναπτύξουν την προσοχή και την παρατηρητικότητα τους.
Υλικά: Πολλά αυγά φτιαγμένα από κανσόν χαρτί του ιδίου χρώματος,όπου επάνω είναι γραμμένες λέξεις ανά τρεις όμοιες και ανάμεσα τους και μία διαφορετική. Για παράδειγμα: μάτι, μάτι, μάτι, μαλλί. Κότα, κότα, κότα, κόλλα. Μαμά, μαμά, μαμά, μάτι.
(Εμείς και πάλι δημιουργήσαμε αρχείο word, το τυπώσαμε σε διαφορετικά χρώματα, τα κόψαμε και τα πλαστικοποιήσαμε. Δυστυχώς όμως, αυτό το παιχνίδι δεν προλάβαμε να το παίξουμε. Το αρχείο μπορείτε να βρείτε εδώ.
Περιγραφή: Τα παιδιά είναι καθισμένα στον κύκλο. Στο κέντρο του κύκλου τοποθετούμε τα αυγά με τις λέξεις σε σειρές. Αφήνουμε τα παιδιά να παρατηρήσουν τα αυγά και στη συνέχεια καλούμε τα παιδιά να βρούνε από κάθε σειρά αυγών το διαφορετικό, πονηρό εκείνο αυγό που, αν και δεν ταιριάζει με τα υπόλοιπα, μπήκε στην παρέα τους. Τα παιδιά γρήγορα μπαίνουν στο πνεύμα του παιχνιδιού και εντοπίζουν τα πονηρά αυγά.
ΑΛΛΑ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
"Βοήθησε το λαγό να μαζέψει αυγά για όλα τα καλά παιδιά"
Σκοπός: Να αναγνωρίζουν τα παιδιά τους αριθμούς, να απαριθμούν σωστά τα αντικείμενα, να διασκεδάζουν.
Υλικά: Δυο μεγάλοι λαγοί από κανσόν χαρτί, πολλά αυγά, επίσης από κανσόν χαρτί, ζάρι με αριθμούς.
Περιγραφή: Καλούμε τα παιδιά ανά δύο. Δίνουμε σε κάθε παιδί από δέκα αυγά. Ποιο πρώτα θα καταφέρει να δώσει όλα τα αυγά του στο λαγό; Τα παιδιά ρίχνουν το ζάρι εναλλάξ. Βάζουν μέσα στην αγκαλιά του λαγού τόσα αυγά όσα τους λέει ο αριθμός στο ζάρι. Νικητής είναι το παιδί που πρώτο θα δώσει όλα τα αυγά του στο λαγό. Το παιχνίδι συνεχίζεται μέχρι τα δώσουν όλα τα παιδιά τα αυγά τους στο λαγό.
"Το κυνήγι του κρυμμένου αυγού"
Ένα παιδί βγαίνει έξω από την τάξη. Οι υπόλοιποι αποφασίζουμε που θα κρύψουμε το αυγό. Μόλις είμαστε έτοιμοι, φωνάζουμε αυτόν που τα φυλάει και χτύπημα των χεριών τον καθοδηγούμε. Χτυπάμε σιγά όταν απομακρύνεται από την κρυψώνα και δυνατά όταν πλησιάζει. Όσο πιο πολύ πλησιάζει τόσο δυναμώνουμε το χτύπημα των χεριών.
"Σιγά τ' αυγά"
Σκορπίζουμε το πάτωμα αυγά από φελιζόλ. Χωρίζουμε τα παιδιά σε ζευγάρια. Ένα παιδί είναι ο τυφλός και του δένουμε τα μάτια με ένα μαντίλι. Το άλλο παιδί είναι ο οδηγός του. Με τη συνοδεία ήρεμης μουσικής ο οδηγός πρέπει να οδηγήσει τον τυφλό στην άλλη πλευρά της τάξης χωρίς να πατήσει ή να κλωτσήσει τα αυγά.
"Ο μύθος της παπαρούνας"
Τα αγόρια της τάξης στέκονται με χέρια σε έκταση και σχηματίζουν σταυρό. Τα κορίτσια είναι άσπρες παπαρούνες και με ζωηρή μουσική κινούνται γύρω από τους σταυρούς. Μόλις η μουσική αλλάξει και γίνει θλιμμένη τα κορίτσια μαζεύονται και γονατίζουν γύρω από τους σταυρούς. Τα αγόρια τις βάφουν κόκκινες, σκορπίζοντας πάνω τους κομματάκια από κόκκινο γκοφρέ χαρτί. Οι κόκκινες παπαρούνες τώρα, παίρνουν τους σταυρούς από το χέρι και περπατούν αγκαλιασμένοι μέχρι την παύση της μουσικής.
"Αυγοσαλάτα"
Χωρίζουμε τα παιδιά σε τρεις ομάδες. Δένουμε στο μπράτσο των παιδιών μία κορδέλα από γκοφρέ χαρτί διαφορετικού χρώματος για την κάθε ομάδα (κόκκινο, κίτρινο και μπλε). Με το χτύπημα του ταμπουρίνου σε ρυθμό τέσσερα τέταρτα τα παιδιά κινούνται στο χώρο. Με ένα δυνατό χτύπημα του ταμπουρίνου η νηπιαγωγός ονομάζει ένα χρώμα. Τα παιδιά που έχουν αυτό το χρώμα στο μπράτσο τους πέφτουν κάτω και ξαπλώνουν. Το ίδιο συμβαίνει και με τα άλλα χρώματα. Όταν όλα τα παιδιά είναι ξαπλωμένα στο πάτωμα, ο ρυθμός του ταμπουρίνου γίνεται δύο όγδοα και τα παιδιά ανακατεύονται και γίνονται αυγοσαλάτα.
"Ήρθε η Πασχαλιά, μάζεψε αυγά" ή αλλιώς "Αυγουλογράμματα και Αυγουλομαχίες" (δική μας ονομασία).
Σκοπός: Να αναγνωρίζουν τα γράμματα του αλφαβήτου, να ασκήσουν την παρατηρητικότητα τους, να τρέξουν, να διασκεδάσουν.
Υλικά: Πολλά αυγά από κανσόν χαρτί, όπου επάνω τους είναι γραμμένο ένα γράμμα του αλφαβήτου.
(Στο νηπιαγωγείο μας φτιάξαμε σε αρχείο word 48 χρωματιστά αυγά και αφού τα κόψαμε και τα πλαστικοποιήσαμε, παίξαμε με αυτά το παιχνίδι).
Το αρχείο μπορείτε να το βρείτε εδώ.
Περιγραφή: Τα παιδιά σε δυο ισάριθμες σειρές στέκονται σε μια απόσταση από δύο στεφάνια που είναι τοποθετημένα απέναντι τους, π.χ. κόκκινο στεφάνι - κόκκινη ομάδα, κίτρινο στεφάνι-κίτρινη ομάδα. Μέσα στο κάθε στεφάνι υπάρχουν τόσα αυγά όσα και τα παιδιά. Αφήνουμε δίπλα από κάθε αρχηγό ομάδας τα αυγά που υπάρχουν αντίστοιχα στο απέναντι τους στεφάνι, π.χ. τα αυγά που υπάρχουν στο κίτρινο στεφάνι τα αφήνουμε δίπλα στον αρχηγό της κίτρινης ομάδας. Με το σύνθημα μας, ξεκινά το παιχνίδι. Τα δυο πρώτα παιδιά πρέπει να πάρουν ένα αυγό-γράμμα από τη στήλη δίπλα τους και όσο πιο γρήγορα να εντοπίσουν αυγό με το γράμμα που έχει το αυγό που κρατούν στο στεφάνι της ομάδας τους. Το παίρνουν, επιστρέφουν στην ομάδα τους, αγγίζουν το παιδί της ομάδας τους που είναι πρώτο στη σειρά και τότε εκείνο διαλέγει ένα γράμμα και επαναλαμβάνει την παραπάνω διαδικασία.
Όποια ομάδα παιδιών τελειώσει πιο γρήγορα, αφού πρώτα γίνει ενώπιον των ομάδων ο έλεγχος των αυγουλογραμμάτων, είναι η νικήτρια.
(Ασφαλώς το παιχνίδι παίζεται καλύτερα σε εξωτερικό χώρο. Στο νηπιαγωγείο μας την πρώτη ημέρα το παίξαμε μέσα στην τάξη, επειδή έβρεχε. Την επόμενη το επαναλάβαμε και στην αυλή μας).
"Αυγουλάκια στο καλάθι"
Σκοπός: Να μάθουν τις έννοιες του ίδιου και του διαφορετικού και να ομαδοποιούν ανάλογα, να μάθουν να αντιδρούν γρήγορα στα ερεθίσματα, να παρατηρούν και να περιγράφουν, να σέβονται και να ακολουθούν τους κανόνες του παιχνιδιού.
Υλικά: Έχουμε κατασκευάσει από κανσόν χαρτί του ιδίου χρώματος και μεγέθους, αυγά, ανά δύο όμοια. Το ένα ζευγάρι αυγών έχει, για παράδειγμα, κάθετες γραμμές, το άλλο οριζόντιες, το τρίτο έχει πάνω καρδούλες, το τέταρτο λουλουδάκια κ.ο.κ. Στεφάνια τόσα όσα τα παιδιά και μουσική.
(στο νηπιαγωγείο μας σχεδιάσαμε τα αυγά σε αρχείο word, που θα βρείτε εδώ, τα τυπώσαμε σε χρωματιστά χαρτιά, τα κόψαμε και τα πλαστικοποιήσαμε.Επίσης δεν χρησιμοποιήσαμε στεφάνια.)
Πώς εκτελέσαμε το παιχνίδι εμείς στο νηπιαγωγείο.
Το πρώτο παιχνίδι ήταν να σκορπίσουμε τα αυγά στην μοκέτα μας και τα παιδιά να βρουν τα όμοια ζεύγη και να τα τοποθετήσουν στην παρεούλα.
Το δεύτερο παιχνίδι μας ήταν να αριθμήσουμε τα ζευγάρια και τα αυγά μόνα τους ξεχωριστά.
Το τρίτο μας παιχνίδι ήταν να έρχεται ένα παιδί στην παρεούλα, να επιλέγει ένα ζευγάρι αυγών, να το περιγράφει και στη συνέχεια το επόμενο παιδί στη σειρά να το βρίσκει και να το δίνει στο παιδί που το περιέγραψε.
Το τέταρτο παιχνίδι μας ήταν, αφού επιλέξουν τα μισά παιδιά ζευγάρια αυγών και τα περιγράψουν, να μοιράσουν στο παιδί της αρεσκείας το ένα από τα αυγά που κρατούσαν. Στη συνέχεια με τη συνοδεία μουσικής τα παιδιά σκορπίστηκαν στο χώρο της τάξης, χορεύοντας. Με την παύση της μουσικής, τα παιδιά θα έπρεπε να βρουν το αυγό-ζευγάρι τους και να πάρουν μαζί μια πόζα-στάση, ακίνητα ( στο τελευταίο παιχνίδι, έπαιξε και η δασκάλα επειδή ήμαστε μόνος αριθμός, οπότε δεν υπάρχουν φωτογραφικά ντοκουμέντα).
Το παιχνίδι όπως το προτείνει το περιοδικό:
Περιγραφή: Καλούμε τα παιδιά στον κύκλο και παρουσιάζουμε τα αυγά. Τα βάζουμε δηλαδή σκόρπια κάτω και ζητάμε από τα παιδιά να τα παρατηρήσουν. Γρήγορα εντοπίζουν τα όμοια από τα διαφορετικά και τα κάνουν ζευγάρια. Ζητάμε από κάθε παιδί να πάρει ένα αυγό. Βάζουμε μουσική και με τη μουσική παρακινούμε τα παιδιά να σηκωθούν και να κινηθούν στο χώρο. Μόλις, όμως, η μουσική σταματήσει πρέπει να βρούνε το κάθε παιδί, τον φίλο ή τη φίλη που κρατάει αυγό ίδιο με το δικό του και να γίνουν ζευγάρι.
Βάζουμε κάτω και σκόρπια στην αίθουσα στεφάνια, τόσα όσα και τα παιδιά. Η μουσική αρχίζει και πάλι, τα παιδιά κινούνται στο χώρο. Μόλις η μουσική σταματήσει το κάθε παιδί μπαίνει μέσα σε ένα στεφάνι, που είναι το υποτιθέμενο καλάθι του λαγού. Αφήνουν μέσα το αυγό που κρατάνε.Με τη μουσική χορεύουν τριγύρω από τα στεφάνια. Εμείς φροντίζουμε να αφαιρέσουμε στεφάνι και αυγό. Ένα κάθε φορά. Μόλις η μουσική σταματήσει, το κάθε παιδί πρέπει να βρει στεφάνι με αυγό να μπει μέσα. Το παιδί που θα μείνει χωρίς στεφάνι πρέπει να καθίσει στην άκρη. Το παιχνίδι συνεχίζεται, εμείς κάθε φορά φροντίζουμε να αφαιρούμε στεφάνι και αυγό, μέχρι στο τέλος να μείνει ένα μόνο παιδί, που θα καταφέρει να έχει στεφάνι και αυγό. Αυτό το παιδί είναι και ο νικητής.
"Το πονηρό αυγό"
Σκοπός: Να μπορούν τα παιδιά να αναγνωρίζουν όλα τα γράμματα που συνθέτουν μια λέξη. Να αναπτύξουν την προσοχή και την παρατηρητικότητα τους.
Υλικά: Πολλά αυγά φτιαγμένα από κανσόν χαρτί του ιδίου χρώματος,όπου επάνω είναι γραμμένες λέξεις ανά τρεις όμοιες και ανάμεσα τους και μία διαφορετική. Για παράδειγμα: μάτι, μάτι, μάτι, μαλλί. Κότα, κότα, κότα, κόλλα. Μαμά, μαμά, μαμά, μάτι.
(Εμείς και πάλι δημιουργήσαμε αρχείο word, το τυπώσαμε σε διαφορετικά χρώματα, τα κόψαμε και τα πλαστικοποιήσαμε. Δυστυχώς όμως, αυτό το παιχνίδι δεν προλάβαμε να το παίξουμε. Το αρχείο μπορείτε να βρείτε εδώ.
Περιγραφή: Τα παιδιά είναι καθισμένα στον κύκλο. Στο κέντρο του κύκλου τοποθετούμε τα αυγά με τις λέξεις σε σειρές. Αφήνουμε τα παιδιά να παρατηρήσουν τα αυγά και στη συνέχεια καλούμε τα παιδιά να βρούνε από κάθε σειρά αυγών το διαφορετικό, πονηρό εκείνο αυγό που, αν και δεν ταιριάζει με τα υπόλοιπα, μπήκε στην παρέα τους. Τα παιδιά γρήγορα μπαίνουν στο πνεύμα του παιχνιδιού και εντοπίζουν τα πονηρά αυγά.
ΑΛΛΑ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
"Βοήθησε το λαγό να μαζέψει αυγά για όλα τα καλά παιδιά"
Σκοπός: Να αναγνωρίζουν τα παιδιά τους αριθμούς, να απαριθμούν σωστά τα αντικείμενα, να διασκεδάζουν.
Υλικά: Δυο μεγάλοι λαγοί από κανσόν χαρτί, πολλά αυγά, επίσης από κανσόν χαρτί, ζάρι με αριθμούς.
Περιγραφή: Καλούμε τα παιδιά ανά δύο. Δίνουμε σε κάθε παιδί από δέκα αυγά. Ποιο πρώτα θα καταφέρει να δώσει όλα τα αυγά του στο λαγό; Τα παιδιά ρίχνουν το ζάρι εναλλάξ. Βάζουν μέσα στην αγκαλιά του λαγού τόσα αυγά όσα τους λέει ο αριθμός στο ζάρι. Νικητής είναι το παιδί που πρώτο θα δώσει όλα τα αυγά του στο λαγό. Το παιχνίδι συνεχίζεται μέχρι τα δώσουν όλα τα παιδιά τα αυγά τους στο λαγό.
"Το κυνήγι του κρυμμένου αυγού"
Ένα παιδί βγαίνει έξω από την τάξη. Οι υπόλοιποι αποφασίζουμε που θα κρύψουμε το αυγό. Μόλις είμαστε έτοιμοι, φωνάζουμε αυτόν που τα φυλάει και χτύπημα των χεριών τον καθοδηγούμε. Χτυπάμε σιγά όταν απομακρύνεται από την κρυψώνα και δυνατά όταν πλησιάζει. Όσο πιο πολύ πλησιάζει τόσο δυναμώνουμε το χτύπημα των χεριών.
"Σιγά τ' αυγά"
Σκορπίζουμε το πάτωμα αυγά από φελιζόλ. Χωρίζουμε τα παιδιά σε ζευγάρια. Ένα παιδί είναι ο τυφλός και του δένουμε τα μάτια με ένα μαντίλι. Το άλλο παιδί είναι ο οδηγός του. Με τη συνοδεία ήρεμης μουσικής ο οδηγός πρέπει να οδηγήσει τον τυφλό στην άλλη πλευρά της τάξης χωρίς να πατήσει ή να κλωτσήσει τα αυγά.
"Ο μύθος της παπαρούνας"
Τα αγόρια της τάξης στέκονται με χέρια σε έκταση και σχηματίζουν σταυρό. Τα κορίτσια είναι άσπρες παπαρούνες και με ζωηρή μουσική κινούνται γύρω από τους σταυρούς. Μόλις η μουσική αλλάξει και γίνει θλιμμένη τα κορίτσια μαζεύονται και γονατίζουν γύρω από τους σταυρούς. Τα αγόρια τις βάφουν κόκκινες, σκορπίζοντας πάνω τους κομματάκια από κόκκινο γκοφρέ χαρτί. Οι κόκκινες παπαρούνες τώρα, παίρνουν τους σταυρούς από το χέρι και περπατούν αγκαλιασμένοι μέχρι την παύση της μουσικής.
"Αυγοσαλάτα"
Χωρίζουμε τα παιδιά σε τρεις ομάδες. Δένουμε στο μπράτσο των παιδιών μία κορδέλα από γκοφρέ χαρτί διαφορετικού χρώματος για την κάθε ομάδα (κόκκινο, κίτρινο και μπλε). Με το χτύπημα του ταμπουρίνου σε ρυθμό τέσσερα τέταρτα τα παιδιά κινούνται στο χώρο. Με ένα δυνατό χτύπημα του ταμπουρίνου η νηπιαγωγός ονομάζει ένα χρώμα. Τα παιδιά που έχουν αυτό το χρώμα στο μπράτσο τους πέφτουν κάτω και ξαπλώνουν. Το ίδιο συμβαίνει και με τα άλλα χρώματα. Όταν όλα τα παιδιά είναι ξαπλωμένα στο πάτωμα, ο ρυθμός του ταμπουρίνου γίνεται δύο όγδοα και τα παιδιά ανακατεύονται και γίνονται αυγοσαλάτα.
Σάββατο 12 Απριλίου 2014
Πάσχα, Πάσχα, Πασχαλιά (κατασκευές και άλλα)
Αρχίσαμε να μιλάμε για το Πάσχα, πριν δύο εβδομάδες στο νηπιαγωγείο μας. Ξεκινήσαμε με την ανάγνωση μιας ιστορίας από το βιβλίο "Οι πιο ωραίες ιστορίες για το Πάσχα". Η ιστορία αυτή αναφερόταν στην παπαρούνα και το κατακόκκινο χρώμα της. Μας μετέφερε κατευθείαν στην εικόνα της σταύρωσης και από κει ξεκίνησε και όλη η συζήτηση μας σχετικά.
Συνεχίσαμε με γεωγραφία και ψάξαμε στο χάρτη την Ιερουσαλήμ, την πόλη που εκτυλίχτηκαν όλα τα γεγονότα των Παθών του Χριστού.
Εμπνευστήκαμε από τις ιστορίες που διαβάσαμε και ζωγραφίσαμε και μεις.
Εμπνευστήκαμε από τις ιστορίες που διαβάσαμε και ζωγραφίσαμε και μεις.
"Γράψαμε" τη λέξη Πάσχα με τις καρτέλες ανάγνωσης που έχουμε στο σχολείο και γνωρίσαμε το γράμμα π,Π.
Το αλφαβητάρι με τους γλωσσοδέτες |
Παιχνίδι: Ποιος θα βρει τα περισσότερα; |
Οι παρεούλες της αλφαβήτας |
Η μπουγάδα της αλφαβήτας |
"Μετρήσαμε" και λίγα αυγά (6), με τη βοήθεια μιας δραστηριότητας με τα χρωματιστά αυγά.
Δημιουργήσαμε ο καθένας το δικό του "αυγουλόδεντρο", με χαρτόνι κανσόν, τέμπερες και αυγά με διάφορα μοτίβα, τα οποία χρωματίσαμε με μαρκαδόρους και κρεμάσαμε στο αυγουλόδεντρο.
Τραγουδήσαμε και χορέψαμε με το τραγούδι της Μ. Θεοδωράκη από το περιοδικό Παράθυρο ", η Μαλάμω, η κοτούλα και τα κόκκινα αυγά.
Μετά τη Μαλάμω, βάψαμε και τα δικά αυγά κόκκινα, στο σχολείο. Το κάνουμε κάθε χρόνο, έτσι και φέτος ακολουθήθηκε η παράδοση!
Παράλληλα με όλα αυτά προχωρούσαμε τις τρει κατασκευές μας για αυτό το Πάσχα: κάρτα, καλαθάκι και λαμπάδα.
α. Κάρτα
Κάρτα (από το περιοδικό Παράθυρο) |
β. Καλάθι
Καλαθάκι (από το περιοδικό Παράθυρο) |
γ. Λαμπάδα
Λαμπάδα με ρύζι |
Πρώτα, βάψαμε το ρύζι, αφού το βυθίσαμε σε νερό με γκοφρέ χαρτί του χρώματος της αρεσκείας μας και το αφήσαμε σχεδόν ένα 24ωρο για να "δέσει" καλά το χρώμα.
Στη συνέχεια το στραγγίσαμε και το απλώσαμε πάνω σε εφημερίδες να στεγνώσει εντελώς.
Μοιράσαμε στα παιδιά λαμπάδες - το καθένα επέλεξε το χρώμα που του άρεσε.
Μετά, τα παιδιά μας, επέλεξαν το καθένα ξεχωριστά αν ήθελαν να ανακατέψουν το ρύζι ή να βάλουν στη λαμπάδα τους, στρώσεις από ένα χρώμα τη φορά.
Τα περισσότερα επέλεξαν το ανακατεμένο χρωματιστό ρύζι.
Βάλαμε ατλακόλλα (χωρίς να τη διαλύσουμε) με πινέλο στο μέρος της λαμπάδας που θέλαμε να κολλήσουμε το ρύζι, απλώσαμε το ρύζι σε μια εφημερίδα και κυλήσαμε τη λαμπάδα μας πάνω στο ρύζι.
Επιλέξαμε κορδέλες και πετράδια και η δασκάλα φυσικά τα έδεσε και τα κόλλησε με σιλικόνη.
Να τα πως περιμένουν τα παιδιά να τα πάρουν,μόλις αποχαιρετιστούμε!!
Και του χρόνου να' μαστε γεροί, καλά και μαζί!!