Σελίδες

Κυριακή 31 Αυγούστου 2014

Τα σχολεία ανοίγουν

Ήρθε ο Σεπτέμβρης και τα σχολεία ανοίγουν.Κάθε χρόνο δεν ξεχνούν ποτέ να ανοίξουν. Κι όλοι, μικροί και μεγάλοι φοράνε τις φόρμες τους και πιάνουν δουλειά στο ρόλο τους. Μαζί με τα παιδιά ξανακάθονται και οι γονείς για διάβασμα. Κι όλο αναρωτιούνται και προσπαθούν να θυμηθούν πώς έγιναν αυτοί καλά παιδιά, πώς μάθαιναν τη ζωή και το μάθημα, πώς και πόσο έπαιζαν.

Για τους γονείς αντί για συμβουλές, παρουσιάζουμε ένα ερωτηματολόγιο, που θα τους βοηθήσει στον προσανατολισμό των αναγκών του παιδιού καθώς και στη βελτίωση των σχέσεων τους με το σχολείο.
Έτσι ας αναρωτηθεί ο καθένας:

Α. Στην καλλιέργεια της γλώσσας και της σκέψης

  1. Ακούω προσεκτικά το παιδί μου;
  2. Δείχνω ενδιαφέρον σε ό,τι μου λέει το παιδί μου;
  3. Απαντώ σε ερωτήσεις του παιδιού μου;
  4. Συζητώ με το παιδί μου ή απαντώ σε εντολές μόνο;
  5. Απαντώ στο παιδί μου με πλήρεις προτάσεις ή θεωρώ πολλά πράγματα αυτονόητα;
  6. Κάνω δηλώσεις που δημιουργούν συνομιλία;
  7. Συζητώ με το παιδί μου αυτά που βλέπει στην τηλεόραση;
  8. Συζητώ με το παιδί μου πάνω στις εμπειρίες που κουβαλά από το σχολείο;
  9. Διαβάζω ιστορίες, παραμύθια ή άλλα στο παιδί μου;
  10. Δίνω την ευκαιρία στο παιδί μου να με βλέπει να διαβάζω;
  11. Φέρνω βιβλία στο παιδί μου, αγοράζω βιβλία με το παιδί μου γι'αυτό το ίδιο;
  12. Μαθαίνω στο παιδί μου να φροντίζει τα βιβλία του;
  13. Δημιουργώ μια ήρεμη ατμόσφαιρα για διάβασμα;
  14. Εξηγώ στο παιδί μου το γιατί πρέπει να γίνει κάτι έτσι ή αλλιώς ώστε να συνδέει την αιτία με το αποτέλεσμα και να γίνει ικανό για συλλογισμούς;
  15. Υποστηρίζω το παιδί μου να ενδιαφέρεται και να υπηρετεί κοινές ευθύνες και συμφέροντα και όχι μόνο τα του εαυτού του;
  16. Βοηθώ το παιδί μου να έχει ομαλή σχέση με τη φύση και να την προστατεύει τόσο όσο αυτό είναι στις δυνάμεις του;



Β. Στην καλλιέργεια της λογικομαθηματικής σκέψης
  1. Δημιουργώ καταστάσεις προβληματισμού που να καλλιεργούν τη μαθηματική σκέψη;
  2. Παίρνω το παιδί μου μαζί για ψώνια, ώστε να γίνεται η εφαρμογή των μαθηματικών στη ζωή;
  3. Διδάσκω στο παιδί μου τη σοφία της οικονομίας με το να τεκμηριώνω γιατί πρέπει να αγοράσω αυτό το προϊόν και όχι κάποιο άλλο;
  4. Διδάσκω στο παιδί μου να εκτιμά την αξία του χρήματος και την εργασία που κρύβει κάθε αγαθό;


Γ. Στη συναισθηματική του ισορροπία
  1.  Χαμογελώ συχνά μέσα στο σπίτι;
  2. Επαινώ το παιδί μου για όλες τις προσπάθειές του που αποβλέπουν σε θετικές πράξεις;
  3. Συζητώ με το παιδί μου για τα λάθη του, για το καλό και το κακό, για το αληθινό και το ψεύτικο, για το ωραίο και το άσχημο;
  4. Αποφεύγω να το συγκρίνω με άλλα παιδιά;
  5. Υποστηρίζω το παιδί μου να γίνει υπεύθυνο;
  6. Ενθαρρύνω το παιδί μου να δοκιμάζει νέα πράγματα;
  7. Στέλνω το παιδί μου στο σχολείο με χαρούμενη διάθεση;
  8. Αποφεύγω να συζητώ, μπροστά στο παιδί μου για τα λάθη, που κατά τη γνώμη μου , έχει κάνει ο δάσκαλος, συζητώντας αυτά μόνο με το δάσκαλο, αποφεύγοντας έτσι τη σύγκρουση στα πρότυπα;


Δ. Στις συναντήσεις με τους γονείς
  1. Παρακολουθώ τις συνελεύσεις των γονέων;
  2. Γνωρίζω το σκοπό του Συλλόγου Γονέων;
  3. Προσφέρω τις υπηρεσίες μου ως εθελοντής;
  4. Βοηθώ στον προγραμματισμό και την υλοποίηση του σχολικού προγράμματος;


Ε. Γενικότερα
  1. Στέλνω το παιδί μου στο σχολείο καθημερινά και στην ώρα του;
  2. Βάζω το παιδί μου στο κρεβάτι, σε μια λογική ώρα;
  3. Εκφράζω μια θετική στάση προς το σχολείο;
  4. Επικοινωνώ με το δάσκαλο τακτικά, μαθαίνοντας για την πρόοδο του παιδιού μου;
  5. Παρακολουθώ τις σχολικές εργασίες και ανακοινώσεις που φέρνει το παιδί μου στο σπίτι;

Η συνεργασία και η αλληλεπίδραση μεταξύ γονέων και σχολείου θα συντελέσει στην ανάπτυξη μιας θετικής αντίληψης του παιδιού για τον εαυτό του, για τη δημιουργία μιας ισορροπημένης συμπεριφοράς και ενός σταθερού προσανατολισμού στη ζωή.

Απόσπασμα άρθρου από το περιοδικό Σύγχρονο Νηπιαγωγείο - Τεύχος 41.