Μπορείτε να απολαύσετε το ιστολόγιο μας σε όλες τις γλώσσες του κόσμου

Κανονισμός του Νηπιαγωγείου



Eισαγωγη
Σκοπός του νηπιαγωγείου είναι να δημιουργήσει σε όλα ανεξαιρέτως τα νήπια τις βάσεις πάνω στις οποίες θα χτίσουν τη μελλοντική τους μάθηση. Το σύγχρονο ελληνικό νηπιαγωγείο προσφέρει κυρίως μαθησιακές εμπειρίες, που θα επιτρέψουν στα παιδιά, σε όποιο αναπτυξιακό και μαθησιακό στάδιο κι αν βρίσκονται να αναπτυχθούν ομαλά και ολόπλευρα, δηλ. σωματικά, συναισθηματικά, νοητικά και κοινωνικά και να θεμελιώσουν τις βάσεις πάνω στις οποίες θα οικοδομήσουν την εκπαιδευτική τους πορεία. Το νηπιαγωγείο προσφέρει πολυσήμαντες υπηρεσίες στα παιδιά και στις οικογένειες τους.
Το ολοήμερο νηπιαγωγείο είναι ένας θεσμός ο οποίος θεσπίστηκε (1997), τόσο για να ικανοποιήσει τις σύγχρονες εκπαιδευτικές απαιτήσεις αλλά και τις ανάγκες της σημερινής οικογένειας. Η λειτουργία του διαρκεί 8 ώρες ημερησίως και χρειάζονται δύο νηπιαγωγοί οι οποίοι εναλλάσσονται ανά 4 ώρες. Κατά τη διάρκεια της ημέρας λοιπόν, σε κάθε τμήμα βρίσκεται 1 νηπιαγωγός ανά 25 παιδιά και δεν υπάρχει άλλο βοηθητικό προσωπικό. Το σχολείο διαθέτει καθαρίστρια, η οποία έρχεται στο νηπιαγωγείο μετά το πέρας του μαθήματος, δηλ. μετά τις 16:00 και είναι υπεύθυνη έτσι ώστε όλοι οι εσωτερικοί χώροι να καθαρίζονται με σχολαστικότητα.
Η εμπειρία του παιδιού από τη φοίτηση του στο νηπιαγωγείο είναι σημαντική γιατί εδραιώνει μια πορεία με πολυετή διάρκεια και μπορεί να επηρεάσει ως ένα βαθμό την μετέπειτα σχέση του με το σχολικό πλαίσιο. Γι' αυτό στο πρόγραμμα του νηπιαγωγείου δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στην προσαρμογή των παιδιών. Μπορεί μάλιστα να θεωρηθεί όλη η φοίτηση στο νηπιαγωγείο ως μια διαδικασία προσαρμογής στο σχολικό και κοινωνικό περιβάλλον.
Στόχοι μας στην αρχική αυτή περίοδο προσαρμογής, η οποία είναι και η πιο σημαντική και οι οποίοι  θα μας ακολουθούν καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς είναι η προσαρμογή τους στη σχολική ζωή, η προσαρμογή τους στους κανόνες που τη διέπουν, η ένταξη των νηπίων στην ομάδα, η συνεργασία τους με την ομάδα, η αυτονομία και η αυτοεξυπηρέτηση τους. Επιπλέον οι απαιτήσεις στο νηπιαγωγείο είναι διαφορετικές απ' ότι στον παιδικό σταθμό. Παρότι το πρόγραμμα μπορεί να είναι πιο ευέλικτο απ' ότι στο δημοτικό, είναι ωστόσο οργανωμένο κι έχει συγκεκριμένους μαθησιακούς στόχους. Η προσαρμογή επομένως του παιδιού στο πρώτο "σχολικό περιβάλλον" αποτελεί μια ενδιαφέρουσα πρόκληση όπου "δοκιμάζεται" η νοητική, κοινωνική και συναισθηματική του ωριμότητα.

ΚΑΛΩΣΟΡΙΣΜΑ
Σας καλωσορίζουμε λοιπόν στο νηπιαγωγείο μας, ένα σχολείο που προσδοκούμε και ελπίζουμε να προκαλεί κέφι, ένα σχολείο όπου η γνώση να αντιμετωπίζεται από τα παιδιά ως ανταπόκριση στις ανάγκες τους να γνωρίσουν καλύτερα τον κόσμο που τα περιβάλλει. Ένα σχολείο που τα παιδιά θα αγαπήσουν και την αγάπη τους αυτή θα τη μεταφέρουν και σε σας τους γονείς τους.
Το νηπιαγωγείο μας αποτελείται από 2 τμήματα:
Στο ΟΛΟΗΜΕΡΟ  Α διδάσκουν οι νηπιαγωγοί κ.κ. Παυλίνα Κουβαλάκη και Εβίτα Παπαδοπούλου.

Στο ΟΛΟΗΜΕΡΟ  Β διδάσκουν οι νηπιαγωγοί κ.κ. Ειρήνη Καββαθά και Φρόσω Μπούρα.

Θα μας βρείτε στο τηλέφωνο 210-2827944, το οποίο λειτουργεί και ως ΦΑΞ.
Το e-mail μας είναι:                                                                        mail@1nip-lykovr.att.sch.gr
Η διεύθυνση του ιστολογίου μας είναι:                      1niplykovr.blogspot.gr

Μέρος 1ο
ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ
ΩΡΑΡΙΟ
Ώρα προσέλευσης νηπίων:        08:00 π.μ.- 08:15 π.μ.
Ώρα αναχώρησης νηπίων:         03:45 μ.μ. - 04:00 μ.μ.
Οι γονείς οφείλετε να τηρείτε και να σέβεστε το ωράριο του Νηπιαγωγείου. Μην αργείτε το πρωί και να είστε λίγο νωρίτερα έξω από την πόρτα μας πριν ανοίξει το μεσημέρι. Αν κάτι έκτακτο σας συμβεί, ενημερώστε μας. Το πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου έχει μια συγκεκριμένη ροή και καλό είναι να μην διακόπτεται. Καλό είναι να αποφεύγεται η χωρίς λόγο απουσία των νηπίων. Απουσιάζουμε από το Νηπιαγωγείο μόνο για σοβαρούς λόγους. Σε περίπτωση ασθένειας παρακαλούμε, τηλεφωνήστε μας, να το γνωρίζουμε.
ΠΑΡΑΔΟΣΗ-ΠΑΡΑΛΑΒΗ
Οι γονείς και κηδεμόνες,  παραδίδετε και παραλαμβάνετε το παιδί από τα χέρια της νηπιαγωγού (τα νήπια μπορούν να παραλαμβάνουν μόνο ενήλικα μέλη της οικογένειας - αν πρόκειται για αδέρφια).
Σε περίπτωση που κάποιος τρίτος πρέπει να παραλάβει το παιδί αντί των γονέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας προηγουμένως.
ΑΣΦΑΛΕΙΑ
Η ασφάλεια των νηπίων στους χώρους του νηπιαγωγείου δεν αποτελούν απλώς προϋπόθεση για την εύρυθμη λειτουργία του, αλλά και υποχρέωση απέναντι στα παιδιά και τις οικογένειες τους.
Μεγάλη σημασία δίνεται στην πρόληψη, η οποία συνίσταται στη λήψη επαρκών μέτρων, που θα τείνουν να μηδενίσουν τους πιθανούς κινδύνους.
Γι αυτό καθημερινά:

  • Συνοδεύετε το παιδί μέσα στο νηπιαγωγείο και έξω από αυτό, πιάνοντας το από το χέρι (δυστυχώς το σχολείο μας είναι ακριβώς πάνω στο δρόμο).
  • Κατά την είσοδο σας στο νηπιαγωγείο και αντίστοιχα στην έξοδο σας, παρακαλούμε φροντίζετε να κλείνετε καλά την εσωτερική πόρτα του σχολείου.
ΕΠΙΣΗΜΕΣ ΑΡΓΙΕΣ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ (Π.Δ. 200/1998).

Τα σχολεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης δεν λειτουργούν:
- Τα Σάββατα και τις Κυριακές.
-Την 28ηΟκτωβρίου (εθνική εορτή). Την αμέσως προηγούμενη εργάσιμη γίνονται εκδηλώσεις εορτασμού της επετείου.
- Την 17η Νοεμβρίου, ημέρα κατά την οποία γίνονται εκδηλώσεις για την επέτειο του Πολυτεχνείου, τον αντιδικτατορικό αγώνα και την Εθνική Αντίσταση σε όλα τα σχολεία μέσα στο πρωινό ωράριο εργασίας, στις οποίες παίρνει μέρος όλο το διδακτικό προσωπικό.
Όταν η 17η Νοεμβρίου είναι Σάββατο ή Κυριακή οι εκδηλώσεις πραγματοποιούνται την προηγούμενη Παρασκευή.
- Την 30ή Ιανουαρίου, εορτή των Τριών Ιεραρχών.
- Την Καθαρή Δευτέρα.
- Την 25 Μαρτίου (εθνική εορτή). Την αμέσως προηγούμενη εργάσιμη γίνονται εκδηλώσεις εορτασμού της επετείου.
- Από τη Μ. Δευτέρα μέχρι και την Παρασκευή της Διακαινησίμου (διακοπές Πάσχα)
- Την 1η Μαΐου.
- Την εορτή του Αγίου Πνεύματος.
- Από 22 Ιουνίου μέχρι 31 Αυγούστου (θερινές διακοπές).
- Την ημέρα της εορτής του Πολιούχου της έδρας του σχολείου και της τοπικής εθνικής εορτής.



ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ
Φ.32/190/81670/Γ1/20-7-2007 (ΦΕΚ 1420/2007 τ. Β’) Υ.Α.

8:00–8:15
8:00−8:15


Προσέλευση νηπίων
08:15 - 9:00
Αυθόρμητες δραστηριότητες στις γωνιές δραστηριοτήτων
 Προσευχή
9:00–9:30
Συζήτηση – Ημερήσιος Προγραμματισμός δραστηριοτήτων
9:30–10:30
Ανάπτυξη Διαθεματικών Δραστηριοτήτων
10:30−11:15
Πρόγευμα–Διάλειμμα
11:15 −12:00
Αυθόρμητες δραστηριότητες στις γωνιές δραστηριοτήτων
Παιδαγωγικά Παιχνίδια
12:00–12:30
Ανάπτυξη Διαθεματικών Δραστηριοτήτων
12:30−13:00
Διάλειμμα
13:00−13:45
Προετοιμασία γεύματος−Γεύμα
13:45−14:30
Χαλάρωση–Ύπνος
14:30−15:15
Ανάπτυξη Διαθεματικών Δραστηριοτήτων
15:15−15:45
Συζήτηση, Αξιολόγηση των ημερήσιων δραστηριοτήτων,
Προγραμματισμός της επόμενης ημέρας,
Προετοιμασία για αποχώρηση
15:45−16:00
Αποχώρηση των νηπίων




ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ

Διαθετικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών για το Νηπιαγωγείο (ΥΠΑΙΘ (3/2003).

Το διαθεματικό ενιαίο πλαίσιο προγραμμάτων σπουδών προσδιορίζει τις κατευθύνσεις προγραμμάτων που πρέπει να ακολουθήσουμε στον σχεδιασμό των προγραμμάτων που εφαρμόζουμε στην καθημερινή εκπαιδευτική πράξη.  Οι κατευθύνσεις είναι αυτή της Γλώσσας, των Μαθηματικών, της Μελέτης Περιβάλλοντος, της Δημιουργίας και Έκφρασης και της Πληροφορικής.
Τα προγράμματα οργανώνονται γύρω από «θέματα» που είναι παιδαγωγικά κατάλληλα και ενδιαφέροντα προς τα παιδιά. Μπορούμε να φανταστούμε ένα θέμα στο κέντρο ενός σχήματος και γύρω του να εξακτινώνονται οι κατευθύνσεις της Γλώσσας, των Μαθηματικών, της Μελέτης Περιβάλλοντος, μας Δημιουργία και Έκφρασης και της Πληροφορικής.
Τα θέματα τα αντλούμε από την καθημερινή μας ζωή, από επετείους και παγκόσμιες ημέρες, από ζητήματα που θα προκύψουν μέσα στην εκπαιδευτική πράξη και από απορίες των ίδιων των παιδιών.


ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ - ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ (Π.Δ. 200/1998).
Ø  Οι διδακτικές επισκέψεις σε διάφορους χώρους έχουν ψυχαγωγικό, παιδαγωγικό και μορφωτικό σκοπό, όπως προβλέπεται από το αναλυτικό πρόγραμμα, πραγματοποιούνται εντός ωραρίου εργασίας και είναι ενταγμένες στον προγραμματισμό του νηπιαγωγείου.
Στα πλαίσια της σχολικής ζωής και του πολιτισμού πραγματοποιούνται επισκέψεις και εκδηλώσεις έξω και μέσα στο χώρο του νηπιαγωγείου κλιμακίων ή μεμονωμένων καλλιτεχνών μουσικής, θεάτρου, χορού, εικαστικών τεχνών.
Ø  Στις επισκέψεις, οι οποίες δεν είναι περισσότερες από μία κατά μήνα, θα συμμετέχει όλο το νηπιαγωγείο και οι 4 εκπαιδευτικοί ανεξαρτήτως βάρδιας.
Ø  Προκειμένου να πραγματοποιηθεί η εκπαιδευτική επίσκεψη θα πρέπει να συμμετάσχουν τα 2/3 του πληθυσμού του νηπιαγωγείου. Νήπια, τα οποία δεν επιθυμούν να συμμετάσχουν, παραμένουν, για τη συγκεκριμένη ημέρα, στο σπίτι.
Ø  Η γραπτή ενημέρωση-έγκριση, προς τους γονείς, της συμμετοχής του νηπίου στην εκπαιδευτική εκδήλωση, θα γίνεται τουλάχιστον 1 εβδομάδα πριν την πραγματοποίηση της.
Στη συνέχεια, θα γίνεται έγκαιρη ενημέρωση, γραπτή, του σχολικού συμβούλου και της Διεύθυνσης.
Ø  Η μετακίνηση γίνεται με τη χρήση τουριστικών λεωφορείων τα οποία μισθώνονται για την εκάστοτε εκδήλωση και φέρουν όλες τις προδιαγραφές και τα απαραίτητα έγγραφα (ΚΤΕΟ, κ.α), προκειμένου να χρησιμοποιηθούν ως σχολικά λεωφορεία.
Ø  Η συμμετοχή γονέων στις επισκέψεις εκτός του σχολικού χώρου, όταν χρησιμοποιείται τουριστικό λεωφορείο, συνήθως, δεν είναι δυνατή, λόγω έλλειψης χώρου στο σχολικό λεωφορείο – 52 θέσεις στο λεωφορείο, 50 τα παιδιά του νηπιαγωγείου και 4 εκπαιδευτικοί.
Ø  Μετά την εκπαιδευτική επίσκεψη, το πρόγραμμα του ολοήμερου νηπιαγωγείου συνεχίζεται κανονικά μέχρι τη λήξη του προγράμματος (15:45 - 16:00).
Ø  Για το αναλυτικό πρόγραμμα του συνόλου των εκπαιδευτικών-επιμορφωτικών επισκέψεων που θα πραγματοποιηθούν κατά τη διάρκεια του τρέχοντος διδακτικού έτους, θα ενημερωθείτε γραπτώς, μέσα στον επόμενο μήνα (Οκτώβριος).

Μέρος 2ο
ΟΔΗΓΙΕΣ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ
Δεν είναι μόνο τα παιδιά που ενδεχομένως στεναχωριούνται όταν αφήνουν για πρώτη φορά το σπίτι για να πάνε νηπιαγωγείο. Και οι γονείς πολλές φορές στεναχωριούνται το ίδιο ή δεν είναι λίγες οι φορές που αγωνιούν για τα παιδιά τους και σκέφτονται υπαρκτά ή ανύπαρκτα προβλήματα που μπορεί να συναντήσουν στο νηπιαγωγείο.
Στην ενότητα αυτή, παραθέτουμε μερικές οδηγίες συμβουλευτικού χαρακτήρα, που θα σας βοηθήσουν στις καθημερινές ρουτίνες.



ΑΧ! ΑΥΤΟ ΤΟ ΠΡΩΙΝΟ ΞΥΠΝΗΜΑ!!

Τι μπορείτε να κάνετε για να αλλάξετε το δύσκολο πρωινό ξύπνημα σε κάτι πιο ευχάριστο και λειτουργικό:

Ø  Καλός και αρκετός ύπνος από νωρίς το βράδυ και για 9-11 ώρες.
Ø  Προετοιμασία ρούχων και τσάντας από το προηγούμενο βράδυ.
Ø  Ήρεμο ξύπνημα και ώρα για χουζούρι.
Ø  Επεξήγηση και συζήτηση από το βράδυ ("γιατί πρέπει να ξυπνάω στην ώρα μου το πρωί").
Ø  Καλό και υγιεινό πρωινό.
                ΚΑΤΑΛΛΗΛΑ ΡΟΥΧΑ & ΠΑΠΟΥΤΣΙΑ

Ø  Φροντίζουμε ώστε τα παιδιά να φοράνε άνετα ρούχα, τα οποία τους επιτρέπουν τη συμμετοχή τους σε δραστηριότητες του σχολείου χωρίς να έχουν το φόβο ότι θα λερωθούν.
Ø  Είναι πολύ σημαντικό τα παιδιά να φοράνε σταθερά παπούτσια που δεν γλιστράνε και χωρίς κορδόνια για να κινούνται με ασφάλεια και να μπορούν να βάζουν και να βγάζουν τα παπούτσια τους από μόνα τους.
Ø  Κορίτσια: Αποφεύγουμε κοσμήματα και βραχιόλια.
Ø  Κορίτσια: Ερχόμαστε με μαλλιά μαζεμένα και πιασμένα και με επιπλέον λαστιχάκια στην τσάντα.
Ø  Έχουμε τα προσωπικά τους είδη (μπουφάν, τσάντα, ζακέτα κλπ), μαρκαρισμένα με τ’ όνομά τους. Επίσης τα παραπάνω ρούχα να έχουν κρεμαστάρι για να μπορούν τα παιδιά να τα κρεμάνε πιο εύκολα.
Ø  Καλό θα ήταν να διαλέγετε μαζί με το παιδί τα ρούχα που θα φορέσει την επόμενη μέρα στο σχολείο, εξηγώντας παράλληλα ποια ρούχα είναι περισσότερο κατάλληλα για το σχολείο και γιατί.


ΣΧΟΛΙΚΗ ΤΣΑΝΤΑ

Τα πράγματα που καθημερινά χρειάζεται να φέρνει το παιδί στο σχολείο είναι αρκετά. Μια ευρύχωρη τσάντα βοηθά σημαντικά το νήπιο να οργανώνει και να ταχτοποιεί μόνο του τα πράγματα του. Αποφύγετε επιπλέον τσαντάκια φαγητού, λόγω οικονομία χώρου στην τάξη αλλά και στο ψυγείο του σχολείου.

Ø  Ιδανικά η σχολική τσάντα του νηπιαγωγείου θα πρέπει να  έχει:
o   Τάπερ με δεκατιανό.
o   Σκεύος (πυρίμαχο ή καραβάνα) με το μεσημεριανό φαγητό, κατάλληλο για να ζεσταίνεται στον ηλεκτρικό φούρνο του σχολείου.
o   Κουτάλι ή πιρούνι.
o   Μια αλλαξιά ρούχα (με εσώρουχα και κάλτσες) ανάλογα με την εποχή του χρόνου.
o   Υφασμάτινο πετσετάκι φαγητού (σουπλά).
o   Παγουρίνο ή μπουκάλι με νερό.
o   Ατομικά χαρτομάντιλα ή μωρομάντιλα.
                Στα ατομικά είδη του παιδιού, καλό θα ήταν να γραφτούν με ανεξίτηλο μαρκαδόρο το όνομα και το επίθετο του.

Ø  Ελέγχετε καθημερινά το περιεχόμενο της τσάντας του παιδιού για ανακοινώσεις από το σχολείο ή άλλο.


ΓΕΥΜΑΤΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ (Κολατσιό - Μεσημεριανό).

Συζητείστε με το παιδί σας τι ακριβώς θα παίρνει μαζί του για την ώρα του δεκατιανού/φαγητού. Προτιμείστε στην αρχή της χρονιάς, φαγητά που του αρέσουν να τρώει και στο σπίτι. Προσοχή στις υπερβολές όσο αφορά τις ποσότητες.
                Κολατσιό
ü  Προτιμάτε
û  Αποφεύγετε
Φρούτα
Κρουασάν
Γιαούρτι
Πατατάκια
Σάντουιτς ή τόστ
Χυμοί
Τυρί και ψωμί
Αναψυκτικά
Σπιτικό κέικ
Σοκολάτες
Βραστό αυγό
Σοκολατούχο γάλα
Κουλούρι ή κριτσίνια
Γαριδάκια
Μπάρες δημητριακών
Γλυκά

 Μεσημεριανό

Ø  Κατά τη διάρκεια της προσέλευσης στο νηπιαγωγείο, το πρωί κάθε ημέρας, τοποθετούμε το σκεύος με το φαγητό στο ψυγείο στην κουζίνα μαζί με το παιδί.
Ø  Φροντίζουμε να είναι αποθηκευμένο σε σιδερένια καραβάνα ή άλλο πυρίμαχο σκεύος, καθώς τα φαγητά ζεσταίνονται σε ηλεκτρικό φούρνο κουζίνας.
Ø  Αποθηκεύουμε το σκεύος σε πλαστική σακούλα σε περίπτωση που το φαγητό είναι σούπα, για να μην λερωθεί το περιεχόμενο της υπόλοιπης τσάντας του παιδιού.
Ø  Αποφύγετε να αποθηκεύσετε μαζί το πρωινό και το μεσημεριανό φαγητό στην ίδια πλαστική σακούλα.
Ø  Γράφουμε το όνομα και το επίθετο του παιδιού και στο καπάκι και στο κυρίως σκεύος της καραβάνας ή του πυρίμαχου επειδή τα φαγητά ζεσταίνονται χωρίς καπάκι στο φούρνο.
Ø  Για να ζεσταθούν τα φαγητά ζητούμε βοήθεια τραπεζοκόμου. Ρόλο τραπεζοκόμου συνήθως έχει η καθαρίστρια του σχολείου. Το υπουργείο και οι δημοτικές αρχές δεν προβλέπουν τραπεζοκόμο. Έτσι η τραπεζοκόμος έρχεται κάθε μέρα γύρω στη 13:00 και για περίπου δύο ώρες, ζεσταίνει τα φαγητά των παιδιών, σε κανονικό φούρνο, τα σερβίρει , προμηθεύει τα παιδιά με πετσέτες, κουτάλια, πιρούνια (αν δεν έχουν)  γεμίζει τα παγουράκια με νερό και βοηθά όποιο παιδί δυσκολεύεται. Τα παιδιά δεν τα ταϊζουμε. Είναι μια συνήθεια που θα πρέπει να αρχίσει να κόβεται και στο σπίτι, όποια μανούλα ή πατερούλης τη συνηθίζει, συστηματικά.



ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΤΑ ΚΑΤΑΦΕΡΩ ΑΠΟ ΜΟΝΟΣ/Η ΜΟΥ - ΚΑΛΕΣ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ

Η συμβολή των γονέων είναι απαραίτητη προκειμένου τα νήπια να είναι εξοικειωμένα με συνήθειες, που διευκολύνουν την προσαρμογή στο σχολικό περιβάλλον. Ενθαρρύνετε τα παιδιά σας έτσι ώστε:

Ø  Να παίζουν με άλλα συνομήλικα παιδιά.
Ø  Να ακούν και να παρακολουθούν οδηγίες.
Ø  Να μοιράζονται πράγματα με τους άλλους.
Ø  Να πηγαίνουν στην τουαλέτα μόνα τους και να ακολουθούν βασικούς κανόνες υγιεινής.
Ø  Να ντύνονται και να ξεντύνονται μόνα τους.
Ø  Να αναγνωρίζουν και να φροντίζουν τα ατομικά τους πράγματα.
Ø  Να τρώνε μόνα τους.
Ø  Να απαντούν όταν τα καλούν με το όνομα τους.
Ø  Να ακούν με προσοχή τις οδηγίες της δασκάλας τους.
Ø  Να βάζουν και να βγάζουν το μπουφάν τους και να το κρεμάνε μόνα τους.
Ø  Να μαζεύουν τα προσωπικά τους αντικείμενα.
Ø  Να τακτοποιούν μόνα την τσάντα τους.
Ø  Να ζητούν τη βοήθεια της δασκάλας τους ή κάποιου φίλου τους, όταν χρειάζονται.


ΥΓΕΙΑ - ΙΩΣΕΙΣ - ΨΕΙΡΕΣ
Στον τομέα της υγείας επιδιώκεται τα νήπια:
  • Να αναπτύξουν συνήθειες που σχετίζονται με την προστασία της υγείας τους (π.χ. πλύσιμο των χεριών και των δοντιών).
  • Να αναπτύξουν συνήθειες που σχετίζονται με την προαγωγή της υγείας τους (π.χ. σωματική άσκηση).
  • Να αναγνωρίζουν και να επιλέγουν υγιεινές τροφές.
Ιώσεις
Οι ιώσεις είναι συνήθως μια αναπόφευκτη δυσάρεστη πραγματικότητα των νηπίων (ιδιαίτερα για εκείνα που  δεν έχουν φοιτήσει προηγουμένως σε άλλο προσχολικό πλαίσιο).
Σε κάθε τέτοια περίπτωση:
Ø  Σας ενημερώνουμε άμεσα για να παραλάβετε το παιδί από το νηπιαγωγείο.
Ø  Επισκεφτείτε τον θεράποντα παιδίατρο σας.
Ø  Ακολουθήστε πιστά τις οδηγίες του. Συνήθως αφορούν παραμονή στο σπίτι (ακόμα και στις περιπτώσεις πιο ήπιων ιώσεων χωρίς έντονα συμπτώματα και πυρετό).
Ø  Θυμηθείτε: αν ένα παιδί έρθει άρρωστο στο νηπιαγωγείο είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα μεταφέρει την ίωση σε κάποιο ή σε κάποια από τα υπόλοιπα παιδιά της ομάδας.

Ψείρες
Η ψείρα είναι παρασιτικό ζωύφιο που προσβάλει ανθρώπους και ζώα. Ζει στις τριχωτές περιοχές του σώματος. Μεταφέρεται από κεφάλι σε κεφάλι με άμεση επαφή, με χτένες, καπέλα, μαξιλάρια και ρούχα. Εντοπίζεται κυρίως σε μικρά παιδιά που πηγαίνουν στο σχολείο και σε άτομα που σχετίζονται με αυτά.
Συμπτώματα
Ø  Αίσθημα ότι κάτι κινείται στο κεφάλι.
Ø  Φαγούρα που προκαλείται αντανακλαστικά από το τσίμπημα της ψείρας.
Ø  Ανήσυχος ύπνος. Οι ψείρες είναι δραστήριες στο σκοτάδι.
Ø  Πληγές στο κεφάλι.
Μικρά Μυστικά
Ø  Για τον εντοπισμό της ψείρας, μην χρησιμοποιείτε έντονο φωτισμό. Παρατηρήστε με μεγεθυντικό φακό.
Ø  Πριν ξεκινήσετε οποιαδήποτε θεραπεία, απομακρύνετε αξεσουάρ, ρούχα, σεντόνια, πετσέτες που χρησιμοποιήσατε τις δύο τελευταίες ημέρες.
Ø  Για την καταπολέμηση της ψείρας, χρησιμοποιούνται ειδικά παρασιτοκτόνα σε μορφή σαμπουάν, λοσιόν ή σκόνη.
Ø  Για την καταπολέμηση της κόνιδας χρησιμοποιούνται ειδικές πυκνόδοντες χτένες.
Ø  Χρησιμοποιήστε πιστολάκι μετά το λούσιμο των παιδιών. Οι ψείρες δεν αντέχουν τη μεγάλη θερμοκρασία και απομακρύνονται.
Ø  Αφού καταπολεμηθούν τα ενοχλητικά έντομα, χρησιμοποιείτε καθημερινά στο κεφάλι των παιδιών ειδικές προληπτικές λοσιόν.
Ø  Χτενίστε τα μακριά μαλλιά των κοριτσιών σε αλογοουρά , κοτσίδες ή κότσο.
Ø  Αγαπημένοι μήνες της ψείρας: Σεπτέμβριος/Οκτώβριος/Ιανουάριος/Φεβρουάριος.
Θερμή παράκληση:
Ø  Μην παραλείψετε ή ντραπείτε να μας ενημερώσετε σε περίπτωση που διαπιστώσετε κόνιδες ή ψείρες στο κεφαλάκι του παιδιού σας. Οι ψείρες κατασκηνώνουν στα πιο καθαρά κεφαλάκια.
Ø  Μετά την ενημέρωση σας απαιτείται ενημέρωση του συνόλου, έτσι ώστε να καταπολεμηθούν τα ζουζουνάκια ή να τοποθετηθούν προληπτικές λοσιόν στα κεφαλάκια αυτών που δεν "κόλλησαν" ψείρες.

ΓΙΟΡΤΕΣ - ΓΕΝΕΘΛΙΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

Οι γιορτές και τα γενέθλια των μικρών μαθητών αποτελούν μέρος του προγράμματος, καθώς είναι αναπόσπαστο κομμάτι της κοινωνικής και συναισθηματικής ζωής των παιδιών.
Με χαρά και πολύ κέφι γιορτάζουμε αυτές τις μέρες  όλα μαζί τα παιδιά στο νηπιαγωγείο.
Μπορείτε λοιπόν, εφόσον το επιθυμείτε, να φέρετε γλυκά ή κέικ ή τούρτα γενεθλίων στο σχολείο.
Απαραίτητο είναι να θυμάστε ότι η τούρτα θα πρέπει να συνοδεύεται από:
Ø  Κεράκια
Ø  Χάρτινα ή πλαστικά πιάτα.
Ø  Πλαστικά κουτάλια ή πιρούνια.
Ø  Χαρτοπετσέτες.




Μέρος 3ο
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΑΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ

Η οικογένεια αποτελεί το βασικό και σταθερό σημείο αναφοράς για το παιδί. Οι γονείς είναι τα πιο σημαντικά πρόσωπα στον κόσμο των παιδιών τους, οι πρώτοι τους δάσκαλοι. Μπορούν να δώσουν πληροφορίες για στοιχεία της προσωπικότητας του παιδιού, για τις συνήθειες και τα ενδιαφέροντα του, καθώς και για τις εμπειρίες που βιώνει στο σπίτι και έξω από αυτό.

Όταν τα νήπια αντιλαμβάνονται ότι το σχολείο και το σπίτι συνεργάζονται αρμονικά, νιώθουν ασφαλή, καθώς οι δυο κόσμοι τους ενώνονται. Επιπρόσθετα η συνεργασία τα βοηθάει να αναπτύξουν θετικές στάσεις για το σχολείο, τη μάθηση, να βελτιώσουν την εικόνα του εαυτού τους, τη συμπεριφορά τους και τις επιδόσεις τους.

Η συνεργασία μεταξύ σχολείου και οικογένειας χτίζεται σταδιακά και απαιτεί χρόνο, ενέργεια διάθεση και συστηματική προσπάθεια κι από τις δυο πλευρές.
Απαραίτητη προϋπόθεση για την ανάπτυξη αποδοτικής συνεργασίας των εκπαιδευτικών με τους γονείς θεωρείται η δημιουργία κλίματος αμοιβαίου σεβασμού και εμπιστοσύνης. 




ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ

Για την ανάπτυξη συνεργασιών απαραίτητη προϋπόθεση είναι η συστηματική επικοινωνία με τους γονείς.
Αυτή επιτυγχάνεται με τους εξής εναλλακτικούς τρόπους:

Ø  Τακτές προγραμματισμένες συναντήσεις με το σύνολο των γονέων της τάξης.
Πότε πραγματοποιούνται:
v  Την ημέρα του αγιασμού.
v  Αρχές Οκτωβρίου (απογευματινές ώρες), δηλ. στο τέλος της συμπλήρωσης του 1ου μήνα στο νηπιαγωγείου.
v  Αρχές Δεκεμβρίου (απογευματινές ώρες), δηλ. στο τέλος συμπλήρωσης του 1ου τριμήνου.
v  Μέσα Μαϊου (απογευματινές ώρες), δηλ. λίγο πριν τη λήξη της σχολικής χρονιάς.
Στις συναντήσεις αυτές οι νηπιαγωγοί βοηθούν τους γονείς να γνωρίσουν το χώρο, να νιώσουν άνετα, να ενημερωθούν για τα προγράμματα, τις δραστηριότητες, τους κανονισμούς λειτουργίας του ολοήμερου νηπιαγωγείου, τις υποχρεώσεις τους, τη βοήθεια θέλουν από αυτούς. Οι νηπιαγωγοί προτρέπουν τους γονείς να διατυπώνουν ερωτήσεις και να αναφέρονται στους προβληματισμούς τους και στις προσδοκίες τους από το νηπιαγωγείο.

Ø  Ατομικές προγραμματισμένες συναντήσεις με τους γονείς.
Πότε πραγματοποιούνται:
v  Κάθε Νοέμβριο και Φεβρουάριο του έτους, και απογευματινές ώρες, ύστερα από συνεννόηση.
Κατά τη διάρκεια των ατομικών συναντήσεων, η νηπιαγωγός
v  Ενημερώνει τους γονείς για τις δραστηριότητες που ανέπτυξαν τα παιδιά τους και για όσα κατάφεραν σε αυτό το χρονικό διάστημα.
v  Αναφέρει στους γονείς τι ευχαριστεί το κάθε παιδί να κάνει στο νηπιαγωγείο, σε τι τα καταφέρνει πολύ καλά, ποια παιχνίδια του αρέσουν, τι σχέσεις έχει αναπτύξει με τα άλλα παιδιά.
v  Ρωτά να μάθει τι μεταφέρουν τα παιδιά από την παραμονή τους στο νηπιαγωγείο.
v  Παρουσιάζει ενδεικτικές εργασίες από τους ατομικούς φακέλους των παιδιών και δίνει στους γονείς την ευκαιρία να παρατηρήσουν, να κάνουν σχόλια, να ζητήσουν πρόσθετες διευκρινίσεις.
v  Συζητά μαζί τους τυχόν προβλήματα που μπορεί να εμφανιστούν στη συμπεριφορά του σε σχέση με την προσαρμογή και ένταξη του, στις σχέσεις του με τους συνομηλίκους, κ.α.
Ø  Ολιγόλεπτες επικοινωνίες όταν οι γονείς έρχονται να πάρουν τα παιδιά τους από το νηπιαγωγείο.
Ø  Τηλεφωνικές επικοινωνίες.
Ø  Πίνακας ανακοινώσεων, στο εσωτερικό του νηπιαγωγείου (διάδρομος), ο οποίος απευθύνεται στους γονείς.
Ø  Γραπτή επικοινωνία μέσω ανακοινώσεων, φυλλαδίων που μοιράζονται σε κάθε παιδί.
Ø  Γραπτά μηνύματα.



ΤΡΟΠΟΙ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΠΟΥ ΕΦΑΡΜΟΖΟΝΤΑΙ

Στο νηπιαγωγείο κάθε χρόνο προσπαθούμε να αναπτύσσουμε προγράμματα συνεργασίας με τους γονείς των μαθητών μας που βασίζονται στην αντίληψη ότι οι γονείς είναι συνεργάτες του σχολείου και ότι η συμμετοχή τους είναι απαραίτητη και πολύτιμη.

Η συνεργασία επιδιώκεται με:

Ø  Ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ σχολείου-οικογένειας μέσων επιστολών, σημειωμάτων.
Μαζί με το παρόν ενημερωτικό φυλλάδιο θα σας μοιραστεί και  το "Φύλλο Γνωριμίας". Αυτό είναι ένα ερωτηματολόγιο από το οποίο επιδιώκουμε να λάβουμε τις πρώτες πληροφορίες σχετικά με τους μαθητές μας.

Ø  Προσωπική συμμετοχή των  γονέων σε δραστηριότητες εκπαιδευτικής φύσης.
Εργασία στο σπίτι για το ΣΚ, διερεύνηση με το παιδί ενός θέματος (μέσα από τα βιβλία, το διαδίκτυο, την έρευνα πεδίου), Δανειστική Βιβλιοθήκη, βοηθός δασκάλας κ.α.

Ø  Ευκαιρίες συμμετοχής στο πρόγραμμα δραστηριοτήτων του νηπιαγωγείου.
Ανάλογα με τα θέματα και τα σχέδια εργασίας που επεξεργαζόμαστε με τα παιδιά στο νηπιαγωγείο, όσοι γονείς επιθυμούν, μπορούν να:
v  Διαβάζουν βιβλία στα παιδιά.
v  Προσφέρουν ειδικές γνώσεις (με τη μορφή ομιλίας) που συνδέονται με το επάγγελμα τους.
v  Παρασκευάζουν αγαπημένες συνταγές (φαγητά, γλυκίσματα) μαζί με τα παιδιά.
v  Εκπονούν δραστηριότητες λόγω ειδικότητας, π.χ. μουσικός, γυμναστής, δάσκαλος χορού κ.α.

Ø  Προσφέρουν εθελοντική εργασία στο σχολείο.
Σε ώρες εκτός λειτουργίας του σχολείου, όσοι γονείς επιθυμούν, ανάλογα ή και άσχετα με την επαγγελματική τους ειδίκευση,  μπορούν να συμμετάσχουν σε εργασίες μικροεπισκευών, διαμόρφωσης εξωτερικού χώρου σχολείου, δεντροφύτευση κ.α. Οι νηπιαγωγοί ανακοινώνουν στον πίνακα ανακοινώσεων ή στις προγραμματισμένες συναντήσεις το είδος της βοήθειας που θα χρειαστούν και καλούν τους γονείς να δηλώσουν ποιοι θα μπορούσαν να ανταποκριθούν.

Ø  Άτυπη συμμετοχή των γονέων στις δραστηριότητες του συνδέσμου γονέων (ως μελών του ακροατηρίου ή άλλη παρουσία).

Ø  Επίσημη συμμετοχή των γονέων ως εκλεγμένων μελών του διοικητικού συμβουλίου του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων του Σχολείου.
Με αυτόν τον τρόπο οι γονείς γίνονται συμμέτοχοι σε αποφάσεις που αφορούν την αξιοποίηση πόρων και υπηρεσιών της ευρύτερης κοινότητας, του δήμου, του κράτους για τις ανάγκες του σχολείου και επαγωγικά των παιδιών τους.
ΕΠΙΛΟΓΟΣ
Καλή & Δημιουργική Σχολική Χρονιά!!
Ένα παιδί μπορεί να διδάξει σε έναν ενήλικα τρία πράγματα:
©       να είναι ευτυχισμένος χωρίς ιδιαίτερο λόγο
©       να είναι πάντα απασχολημένος με κάτι , και
©       να ξέρει να απαιτεί με όλη του τη δύναμη αυτό που θέλει
Paulo Koehlo



ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ


Ø  Ισχύουσα Εκπαιδευτική Νομοθεσία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
Ø  Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίιο Σπουδών Προγραμμάτων Σπουδών και Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών - Για το Νηπιαγωγείο - ΔΕΠΠΣ 13/3/2003
Ø  Οδηγός Νηπιαγωγού- Εκπαιδευτικοί σχεδιασμοί, Δημιουργικά περιβάλλοντα μάθησης (2006)
Ø  Οδηγός Ολοήμερο Νηπιαγωγείου
Ø  Οδηγός Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων Σπουδών Νηπιαγωγείου (2011)
Ø  Περιοδικό "Σύγχρονο Νηπιαγωγείο" , τεύχος 77 , Σεπ-Οκτ 2010

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Ø  paidagvgos.blogspot.gr
Ø  haroumenesfatsoules.blogspot.gr
Ø  taniamanesi-kourou.blogspot.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου