Ετικέτες

Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο (3) Αγωγή Υγείας (9) Ανακοινώσεις (138) Ανακοινώσεις - ΠΕΙ.Σ (12) Άνοιξη (3) Απόκριες (19) Άρθρα (54) Αρχή Σχολικής Χρονιάς (29) Βήματα για τη Ζωή (1) Βιβλία για παιδιά (6) Γενέθλια (14) Γιορτές (13) Γιορτή της Μητέρας (16) Γιορτή του Πατέρα (1) Γλώσσα (5) Γονείς (31) Δήμος Λυκόβρυσης-Πεύκης (6) Έθιμα (2) Ειδική Αγωγή (1) Εκδηλώσεις Συλλόγου Γονέων (8) Εκδηλώσεις του Νηπιαγωγείου μας (32) Εκπαιδευτικές Επισκέψεις (3) Εκπαιδευτικοί (2) Επιμορφώσεις εκπαιδευτικών (1) Εργασία στο σπίτι (64) Εργασίες νηπίων (16) Εργαστήρια Δεξιοτήτων (10) Ευρωπαϊκά Προγράμματα (3) Η Βιβλιοθήκη στο Νηπιαγωγείο (11) Ημέρα-Νύχτα (2) Θεματικές προσεγγίσεις (46) Καινοτόμες παρεμβάσεις (6) Καλοκαίρι (4) Μαθηματικά (3) Νέα Προγράμματα Σπουδών (3) Νομοθεσία (2) Όμιλοι (10) Ονομαστική Εορτή (1) Παγκόσμιες Ημέρες (5) Πάσχα (8) Περιβάλλον (4) Ρομποτική (1) Σαρακοστή (2) Σχολική Ψυχολόγος (3) Τέχνες (1) Τηλεδιάσκεψη (30) Το Νηπιαγωγείο μας (2) Φιλαναγνωσία (2) Φυσικές Επιστήμες (1) Χειμώνας (8) Χριστούγεννα (31)

ArtMissions#Skills Labs

ArtMissions#Skills Labs
The e-twinning project's blog

Μπορείτε να απολαύσετε το ιστολόγιο μας σε όλες τις γλώσσες του κόσμου

Παρασκευή 26 Οκτωβρίου 2012

Κουκλοθέατρο στο Σχολείο μας

Χθες, Πέμπτη 25 Οκτωβρίου είχαμε τη χαρά να έχουμε στην παρέα μας την κα  Τασούλα Ξηρομερίτου και το Κουκλοθέατρο Λαμίας http://kouklotheatro-lamias.blogspot.gr/
Η Τασούλα, μάγεψε τα παιδιά μας από τη πρώτη στιγμή με τη γλυκιά φωνή της, παρέα με τις κούκλες της, μικρές και μεγάλες, όλες κατασκευασμένες από τα χεράκια της.

Η παράσταση που έδωσε για μας είχε θέμα την 28η Οκτωβρίου  και είχε τρία μέρη:
"Γυναίκες Ηπερρώτισες"
"Το ακορντεόν"
"Ντούτσε"

Στο τέλος η παράστασή της ήταν εμπλουτισμένη και με ένα κομμάτι της παράστασης "Το Μεγάλο Τσίρκο".
Όλα τα δρώμενα είχαν μηνύματα ηρωϊσμού, ειρήνης, αλληλεγγύης και αυτοθυσίας. Η παράσταση ήταν ντυμένη με αξιόλογα μουσικά τραγούδια: Μαρινέλλα- Γυναίκες Ηπειρώτισες , Μάνος Λοϊζος - Ακορντεόν κ.α. 

Κοιτάξτε τα προσωπάκια των παιδιών μας και θα καταλάβετε πόσο πολύ διασκέδασαν.






















Σε ευχαριστούμε πολύ Τασούλα!

Τρίτη 23 Οκτωβρίου 2012

Εκπαιδευτικές Επισκέψεις - Αρχίζουμε!!



Λυκόβρυση 24/10/2012
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Αγαπητοί Γονείς

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι στα πλαίσια των εκπαιδευτικών επισκέψεων-παραστάσεων-δρώμενων που κάθε χρόνο πραγματοποιούμε είτε εντός είτε εκτός του σχολικού χώρου,
την Πέμπτη 25 Οκτωβρίου 2012

τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας θα παρακολουθήσουν παράσταση κουκλοθέατρου από το «Κουκλοθέατρο Λαμίας», η οποία θα πραγματοποιηθεί μέσα στο σχολείο μας.

Τιμή εισιτηρίου: 3 ευρώ για κάθε παιδί.

Η παράσταση που θα παρακολουθήσουν τα παιδιά αντλεί τα θέματα της από τα δρώμενα της 28ης Οκτωβρίου 1940 και της γερμανικής κατοχής στη συνέχεια.
Τα παιδιά λοιπόν θα παρακολουθήσουν: «Το ακορντεόν» , τις « Γυναίκες Ηπειρώτισσες» και το «Ντούτσε».
Πληροφορίες σχετικά με τη δράση του Κουκλοθεάτρου Λαμίας μπορείτε να πάρετε και από την ιστοσελίδα http://kouklotheatro-lamias.blogspot.gr/

Οι εκπαιδευτικοί του Νηπιαγωγείου

Γενέθλια - Γενέθλια

Χρόνια Πολλά Ηλία!

Σήμερα στο Νηπιαγωγείο μας είχαμε - μεταξύ άλλων - τα γενέθλια του Ηλία.

  
Χρόνια Πολλά!
Να τα εκατοστήσεις.
Να γίνεις ένα γερό και τυχερό παλικάρι
 με πολλούς φίλους γύρω σου.

 
Στον Ηλία αρέσει πολύ η ζωγραφική.Του αφιερώνουμε μερικούς ζωγραφικούς πίνακες με θέμα το παιχνίδι και τα παιδιά.


Brueghel

Vincent Van Gogh

August Pierre Renoir

August Pierre Renoir

August Pierre Renoir

Γιώργος Ιακωβίδης

Γιώργος Ιακωβίδης


Συμεών Σαββίδης

Τετάρτη 10 Οκτωβρίου 2012

"Δεν μπόρεσα να θυμηθώ τίποτα!"

  15 τρόποι να εκπαιδεύσουμε τη μνήμη των παιδιών.



Από τα πιο σημαντικά εργαλεία που έχει ένας άνθρωπος κατά τη μαθησιακή διαδικασία είναι η μνήμη του. Η μνήμη μπορεί να καθορίσει σε μεγάλο βαθμό την επιτυχία ή την αποτυχία ενός παιδιού να είναι ή όχι "ένας καλός μαθητής". Η απομνημόνευση και η ανάκληση των αποθηκευμένων πληροφοριών πολλές φορές είναι το ζητούμενο μέσα στη σχολική τάξη πχ. "πες το μάθημα", ορθογραφία, προπαίδεια και για αυτό είναι πολύ χρήσιμο να εκπαιδεύουμε τη μνήμη τους σε κάθε ευκαιρία.

Ειδικά το παιδί με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες και Δυσλεξία όπου η μνήμη του είναι ιδιαίτερα αδύναμη κρίνεται απαραίτητο στα προγράμματα παρέμβασης αλλά και οι γονείς να προσπαθούν πάντα να την ενισχύουν.


15 τρόποι που μπορούμε να εκπαιδεύσουμε τη μνήμη των παιδιών:
  • Μάθετε τραγουδάκια, ποιηματάκια. Εκτός από την εξάσκηση στη μνήμη οτιδήποτε έχει ρίμα, ρυθμό και ομοιοκαταληξία είναι ιδανικό για την εξάσκηση του παιδιού στο τονισμό και τη φωνολογία των γραμμάτων.
  • Ζητάτε να αναγνωρίζει πρόσωπα πχ. φωτογραφίες συγγενών και άλλων προσώπων που ξέρετε ότι γνωρίζει πχ. ηθοποιών, αθλητών, τραγουδιστών κτλ.
  • Μάθετε του μια απλή διαδοχή οδηγιών και βημάτων και ζητήστε να την επαναλάβει πχ. τα βήματα ενός απλού χορού, τις οδηγίες για να φτιάξει ένα τοστ κτλ.
  • Ζητήστε μέσα στην ημέρα να σας εξιστορήσει τι έκανε μέχρι εκείνη τη στιγμή πχ. στο σχολείο, φροντιστήριο κτλ.
  • Κάντε ερωτήσεις για την προηγούμενη ημέρα πχ. τι φόρεσες, τι έφαγες, τι είδες στη τηλεόραση κτλ.
  • Κάντε ερωτήσεις για κάποιο πρόσφατο σημαντικό γεγονός πχ. ποιοι ήρθαν στο πάρτυ κτλ.
  • Ζητήστε να σας πει ονόματα πχ. των παιδιών στη τάξη του, συγγενών, φίλων, συναθλητών κτλ.
  • Κλείνοντας τα μάτια του ενεργοποιήστε τη μνήμη των αισθήσεων του πχ. να αναγνωρίσει κάτι με την αφή, όσφρηση, ακοή
  • Μουρμουρίστε ρυθμούς από τραγούδια που ξέρετε ότι γνωρίζει και ζητήστε να τα αναγνωρίσει. Έπειτα βάλτε να κάνει το αντίστροφο για να το αναγνωρίσετε εσείς αυτή τη φορά.
  • Γράψτε μερικές πολύ γνωστές ημερομηνίες σε ένα χαρτί και ζητήστε να εντοπίσει τα γενέθλια του, τη γιορτή του, τη γιορτή των Χριστουγέννων κτλ.
  • Παίξτε όσο το δυνατόν περισσότερα παιχνίδια μνήμης. Μπορείτε να βρείτε ποικιλία από επιτραπέζια και διαδικτυακά ανάλογα παιχνίδια.
  • Ζητήστε να σας πει πληροφορίες για ζώα που ξέρετε ότι γνωρίζει πχ. πως λέγεται το μικρό τους, που ζουν, ποια είναι τα εξωτερικά χαρακτηριστικά τους κτλ.
  • Ζητήστε να σας πει τίτλους από ταινίες που έχει δει πρόσφατα.
  • Γράψτε διάσπαρτα μερικές λέξεις σε ένα χαρτί (ξεκινήστε από τον ελάχιστο αριθμό και δυσκολέψτε προοδευτικά) και ζητήστε να σας πει όσες θυμάται.
  • Βγάλτε το έξω στο μπαλκόνι, αυλή και χωρίς να βλέπει ζητήστε να αναγνωρίσει τους ήχους που ακούει πχ. αυτοκίνητο, πουλί, κόρνα κτλ.

Βασικό tip: Στοχεύστε περισσότερο στην εκπαίδευση της βραχύχρονης μνήμης ή αλλιώς μνήμης εργασίας γιατί αυτή είναι που αντιμετωπίζει και τα περισσότερα προβλήματα στα παιδιά με ΕΜΔ. Αυτό το καταφέρνουμε με το να ζητάμε να ανακληθούν οι πρόσφατα αποθηκευμένες πληροφορίες.
Όλες οι παραπάνω δραστηριότητες έχουν σκοπό να εξασκήσουν τη μνήμη του παιδιού σε όλα τα είδη της δηλ. ακουστική μνήμη, οπτική μνήμη, σημασιολογική μνήμη. Το επιπλέον κέρδος είναι ότι οι περισσότερες από αυτές προσφέρουν ευκαιρίες να εκφραστεί λεκτικά, να περιγράψει, να γίνει συγκεκριμένο, να πλουτίσει το λεξιλόγιο του.

Άσπα ΜητρακάκηΕιδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολίων/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com
fb & twitter


Αρθρο από την ιστοσελίδα Δυσλεξία at home

Κυριακή 7 Οκτωβρίου 2012

Πάρτι για τα Ζώα - 4 Οκτωβρίου


Την Πέμπτη 4 Οκτωβρίου γιορτάσαμε στο Νηπιαγωγείο την Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων.

Δραστηριότητα Πρώτη
Συζητήσαμε στην παρεούλα για το αγαπημένο μας ζώο. Συζητήσαμε για τα ζωάκια που έχουμε στο σπίτι. Τα περισσότερα παιδάκια μας έχουν τουλάχιστον από ένα ζωάκι στο σπίτι ή στον παππού και τη γιαγιά (Γλώσσα)

Δραστηριότητα Δεύτερη
Αποτυπώσαμε σε πίνακα διπλής εισόδου ό, τι είπε ο καθένας μας για το αγαπημένο του ζωάκι και μερικά παιδιά ανέφεραν και το όνομα του ζώου τους. Τα παιδιά κατέγραφαν με έναν μαρκαδόρο την προτίμησή τους στον παρακάτω πίνακα διπλής εισόδου με πρώτη παράμετρο το όνομα τους και δεύτερη τα είδη των ζώων. Η κυρία κατέγραφε πώς έχει ονομάσει το κάθε παιδί το ζωάκι του (Μαθηματικά).

 (την ιδέα της κατασκευής του πίνακα μας έδωσε η συνάδερφος Ζήση Ανθή)

Δραστηριότητα Τρίτη 
Τραγουδήσαμε πολλά τραγούδια για τα ζώα (υπάρχουν άπειρα). Σταθήκαμε στα πιο κλασσικά και  διαχρονικά. Με τη συνοδεία μουσικής και χωρίς μουσική. Φυσικά δεν καθίσαμε στιγμή ακίνητοι. Κάναμε όλες τις κινήσεις ζώντας πραγματικά σε ρυθμούς πάρτι (Μουσική -μουσικοκινητική)

Ο μπαρμπα-Μπρίλιος
Αχ Κουνελάκι
Η καλή μας αγελάδα
Ήταν ένας γάιδαρος
Τα παπάκια

Ένα από τα αγαπημένα μας είναι το κοκοράκι, όταν θα πάω κυρά μου στο παζάρι.... στο οποίο τα παιδιά ακολουθούν και πρέπει να θυμούνται τη σειρά με την οποία αναφέρονται τα ζωάκια στο τραγούδι για να φωνάζουν τις φωνές τους.

Δραστηριότητα Τέταρτη
Πήραμε τον Άκη τον ψαλιδάκι καθίσαμε στα τραπέζια της χειροτεχνίας και κάναμε μία διασκεδαστική φιγούρα από γουρουνάκι που τη δανειστήκαμε από το διαδίκτυο. (Εικαστικά). 


Το δικό μας έγινε κάπως έτσι :


Δραστηριότητα Πέμπτη

Από το περιοδικό "Συγχρονο Νηπιαγωγείο" - τεύχος Σεπ-Οκτ 2003, διαβάσαμε την ιστορία "Το γάντι", που αποτελεί διασκευή του αντίστοιχου ουκρανικού παραμυθιού. Η δική μας ιστορία ήταν διασκευασμένη για να εισαγάγει τα παιδιά στις χωρικές σχέσεις μέσα-έξω (Γλώσσα-Μαθηματικά).

Διάβασε λοιπόν η κυρία την ιστορία με τη βοήθεια ενός γαντιού κουζίνας και εικόνες πλαστικοποιημένες από τους 5 ηθοποιούς της ιστορίας. Κάθε τόσο σταματούσαμε και επαναλαμβάναμε όλοι μαζί τα μοτίβα της ιστορίας, π.χ. "γιατί έξω έχει κρύο, ενώ μέσα έχει ζέστη", "μπορώ, παρακαλώ, να μπω μέσα;" "και οι φίλοι μας που είχαν καλή καρδιά" κ.α.Στο τέλος της ιστορίας βάλαμε τα ζώα σε σειρά εμφάνισης κατά τη διάρκεια της ιστορίας.




Δραστηριότητα Έκτη

Αμέσως μετά και αφού είχαμε επαναλάβει αρκετές φορές τα γλωσσικά μοτίβα και τις λέξεις μέσα-έξω δραματοποιήσαμε το παραμύθι. Η κυρία είχε βρει και είχε κόψει μάσκες των 5 ζώων από το διαδίκτυο. Με τη βοήθεια ενός μεγάλου πανιού και πολύ κεφιού γίναμε ηθοποιοί και γελάσαμε πολύ. Περιττό να πω πόσο άρεσε στα παιδιά να κρύβονται κάτω από το πανί (Δραματοποίηση).





















Δραστηριότητα Έβδομη

Μετά το φαγητό καθίσαμε όπως κάνουμε συνήθως, ομάδα-ομάδα (αυτοί που τελειώνουν το φαγητό πρώτοι, μετά οι επόμενοι κ.ο.κ), στο τραπέζι των χειροτεχνιών και κάναμε άλλη μία εικαστική δημιουργία : έναν σελιδοδείκτη.
Επιλέξαμε το ζωάκι που επιθυμούμε να χρωματίσουμε, χρησιμοποιήσαμε μαρκαδόρους και ξυλομπογιές για το φόντο, τα πλαστικοποίησε η κυρία και με την πολύ δυνατή κόλλα κόλλησε ένα χρωματιστό γλωσσοπίεστρο στο έργο μας.

Δραστηριότητα Όγδοη

Διαβάσαμε τα βιβλία "Ο περίπατος της 'Αννας" και "Αυτό το σπίτι τίνος είναι" και βρήκαμε όλα τα ονόματα των κατοικιών των ζώων. Παίξαμε με τις φωνές των ζώων πολλές φορές (Γλώσσα)



Δραστηριότητα Ένατη

Βγήκαμε στην αυλή και παίξαμε το ομαδικό παιχνίδι "Ο αγρότης και ο σκύλος του" - από το περιοδικό Σύγχρονο Νηπιαγωγείο - Σεπ/Οκτ. 2003.
Καθίσαμε σε έναν μεγάλο κύκλο. Ένα από τα παιδιά ήταν ο αγρότης που γύριζε γύρω από τον κύκλο και έλεγε : "Έχασα το σκύλο μου. Ξέρετε που είναι ο σκύλος μου;"
Τα παιδιά απαντούσαν: "Και πώς μοιάζει ο σκύλος σου;".
Τότε ο αγρότης περιέγραφε ένα παιδί από την παρεούλα: π.χ. "ο σκύλος μου έχει μαύρα μαλλιά και φοράει μοβ μπλούζα, άσπρο παντελόνι και γκρι παπούτσια"
Μόλις το παιδί το οποίο περιέγραφε ο αγρότης καταλάβαινε ότι ήταν αυτό της περιγραφής, έβγαινε από τον κύκλο και άφηνε τον αγρότη να το κυνηγήσει. 
Αν ο αγρότης έπιανε το σκύλο πριν κάνει έναν ολόκληρο κύκλο και επιστρέψει στη θέση του τότε ο σκύλος γινόταν αγρότης. Αν ο σκύλος έκανε τον κύκλο και καθόταν στη θέση του πριν τον πιάσει ο αγρότης, τότε ο αγρότης γύριζε πάλι στη θέση του και έψαχνε για νέο σκύλο από την αρχή.
Δραστηριότητα Δέκατη
Τέλος, με τη βοήθεια του "ιούδα" ηχογραφήσαμε "ποιό είναι το αγαπημένο μας ζώο"
Ακούστε μας: