Ετικέτες

Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο (3) Αγωγή Υγείας (9) Ανακοινώσεις (138) Ανακοινώσεις - ΠΕΙ.Σ (13) Άνοιξη (3) Απόκριες (19) Άρθρα (54) Αρχή Σχολικής Χρονιάς (29) Βήματα για τη Ζωή (1) Βιβλία για παιδιά (6) Γενέθλια (14) Γιορτές (13) Γιορτή της Μητέρας (16) Γιορτή του Πατέρα (1) Γλώσσα (5) Γονείς (31) Δήμος Λυκόβρυσης-Πεύκης (6) Έθιμα (2) Ειδική Αγωγή (1) Εκδηλώσεις Συλλόγου Γονέων (8) Εκδηλώσεις του Νηπιαγωγείου μας (32) Εκπαιδευτικές Επισκέψεις (3) Εκπαιδευτικοί (2) Επιμορφώσεις εκπαιδευτικών (1) Εργασία στο σπίτι (64) Εργασίες νηπίων (16) Εργαστήρια Δεξιοτήτων (10) Ευρωπαϊκά Προγράμματα (3) Η Βιβλιοθήκη στο Νηπιαγωγείο (11) Ημέρα-Νύχτα (2) Θεματικές προσεγγίσεις (46) Καινοτόμες παρεμβάσεις (6) Καλοκαίρι (4) Μαθηματικά (3) Νέα Προγράμματα Σπουδών (3) Νομοθεσία (2) Όμιλοι (13) Ονομαστική Εορτή (1) Παγκόσμιες Ημέρες (5) Πάσχα (9) Περιβάλλον (4) Ρομποτική (1) Σαρακοστή (2) Σχολική Ψυχολόγος (3) Τέχνες (1) Τηλεδιάσκεψη (30) Το Νηπιαγωγείο μας (2) Φιλαναγνωσία (2) Φυσικές Επιστήμες (1) Χειμώνας (8) Χριστούγεννα (31)

ArtMissions#Skills Labs

ArtMissions#Skills Labs
The e-twinning project's blog

Μπορείτε να απολαύσετε το ιστολόγιο μας σε όλες τις γλώσσες του κόσμου

Παρασκευή 4 Απριλίου 2014

Ο φίλος μας ο Πινόκιο - Τα ψέματα

Με έναυσμα το παραμύθι "Οι περιπέτειες του Πινόκιο" του Κάρλο Κολόντι, γνωρίζουμε τον Πινόκιο και συζητάμε γι' αυτόν. Στο συγκεκριμένο παραμύθι ο Πινόκιο είναι μια ξύλινη κούκλα που έφτιαξε ο μαραγκός Τζεπέτο για να του κάνει παρέα στη μοναχική ζωή του. Μια καλή νεράιδα λυπήθηκε τον Τζεπέτο, έδωσε ζωή στην κούκλα και έτσι ο Πινόκιο έγινε πραγματικό αγόρι. Χαρακτηριστικό του παραμυθιού είναι πως κάθε φορά που ο Πινόκιο έλεγε ψέματα μεγάλωνε η μύτη του.
Αρχίσαμε διαβάζοντας το παραμύθι, τη γνωστή ιστορία που τα περισσότερα παιδιά μας γνώριζαν.
Γνωρίσαμε από το χάρτη την πατρίδα του Πινόκιο και του συγγραφέα του, την Ιταλία.

Διαβάσαμε και "λύσαμε" το αίνιγμα "Ξύλινο μουτράκι, γελαστό ανθρωπάκι, μύτη σκανταλιάρα, μικρή, μεγάλη ζαβολιάρα!"αρχείο αινίγματος.

Συζητήσαμε για το έθιμο της Πρωταπριλιάς και γνωρίσαμε τις συνήθειες του υπόλοιπου κόσμου, τη μεταφορά της αρχής του χρόνου από την 1η Απριλίου στην  1η Ιανουαρίου και τους ψαράδες της Βόρειας Θάλασσας( το άρθρο θα διαβάσετε εδώ).

Συζητήσαμε τη διαφορά του αστείου, της πλάκας που γίνεται ως έθιμο της ημέρας από τα ψέματα, σχολιάζοντας κυρίως το παραπάνω παραμύθι, αλλά και γεγονότα από την καθημερινή ζωή των παιδιών μεταξύ τους.

Τραγουδήσαμε το τραγούδι τα ψέματα και ονομάσαμε το είδος κειμένου που περιέχει και λέξεις και εικόνες :Εικονόλεξο - το τραγούδι.


Με βάση το παραπάνω τραγούδι παίξαμε το παιχνίδι: Αλήθεια ή Ψέματα;
Η δασκάλα διαβάζει μία πρόταση από το κείμενο και τα παιδιά επιλέγουν ανάμεσα στις λέξεις αλήθεια ή ψέματα που έχουμε τοποθετήσει λίγο πριν στο πάτωμα αλήθεια ή ψέματα;









Στη συνέχεια γράψαμε στο κείμενο μας τις λεξούλες που διαβάσαμε πιο πριν : αλήθεια ή ψέμματα - Πινόκιο.




Τελειώσαμε την ημέρα μας ζωγραφίζοντας τον Πινόκιο και γράφοντας το όνομά του με τη δραστηριότητα από το blog το νέο νηπιαγωγείο που ονειρεύομαι.

(μερικές από τις ιδέες που χρησιμοποιήθηκαν περιέχονται στο περιοδικό "Σύγχρονο Νηπιαγωγείο" τεύχος 62 - Μάρτιος/Απρίλιος 2008).

Πέμπτη 3 Απριλίου 2014

Ο Καραγκιόζης στο Νηπιαγωγείο μας

Αμέσως μετά την επέτειο της 25ης Μαρτίου, φιλοξενήσαμε στο νηπιαγωγείο μας το θίασο του θεάτρου σκιών του Ηλία Καρελλά, όπου παρακολουθήσαμε την παράσταση "Το κρυφό σχολειό".
Τα παιδιά έχοντας πολύ πρόσφατα όλες τις εικόνες και τα ακούσματα από την επέτειο της επανάστασης, εμπέδωσαν ακόμη περισσότερο πληροφορίες γύρω από τον ξεσηκωμό του γένους, διασκεδάζοντας παράλληλα με τον πιο αντιπροσωπευτικό και διαχρονικό ήρωα του έθνους: τον ξυπόλυτο Καραγκιόζη.
Φέτος, είναι η τρίτη χρονιά που φιλοξενούμε τον Ηλία και τους συνεργάτες του στο νηπιαγωγείο μας.  
Κέρδισε με το "Καλημέρα" τα παιδιά μας, με την αμεσότητα του. Τα παιδιά μας αγαπούν πολύ τον Καραγκιόζη και παρακολουθούσαν σχεδόν με το στόμα ανοιχτό μια πραγματικά πολύ προσεγμένη -σε όλους τους τομείς - και ποιοτική παράσταση.
Στο τέλος της παράστασης, όπως γίνεται κάθε φορά, τα παιδιά συμμετείχαν στην παράσταση, παίζοντας παιχνίδια και γνωρίζοντας "ατάκες" και "φωνές" των ηρώων του θεάτρου σκιών του Καραγκιόζη.










Δηλώνουμε φανατικοί θαυμαστές του κ. Καρελλά. Είναι καταπληκτικός και πολύ προικισμένος Καραγκιοζοπαίχτης. Είναι σπουδαίος καλλιτέχνης, αφού και σχεδιάζει ο ίδιος τις φιγούρες του Καραγκιόζη. Πιο πολύ απ' όλα όμως είμαστε μεγάλοι θαυμαστές του, επειδή διαθέτει απίστευτη εφευρετικότητα στη σκηνοθεσία των παραστάσεων του, γενικότερα. 

Για να μιμηθούμε τον Ηλία Καρελλά αποφασίσαμε για το υπόλοιπο της εβδομάδας να ασχοληθούμε με το θέατρο σκιών του Καραγκιόζη.
Καταρχήν, ζητήσαμε από μια μαμά μας τον μπερντέ του Καραγκιόζη που ξέραμε ότι είχαν στο σπίτι και μας τον έφερε.Ευχαριστούμε, λοιπόν, τη μαμά του Γιάννη.
Είχαμε λοιπόν "το λευκό μας σεντονάκι" και μας έλειπε η λάμπα. Φέραμε στο σχολείο και μια λάμπα και βάλαμε μπρος για την παράσταση....

Όπως κάθε άνθρωπος που σέβεται τον εαυτό του όταν αρχίζει να μιλά για Καραγκιόζη, αναφερθήκαμε και γνωρίσαμε μέσω του διαδικτύου έναν από τους μεγαλύτερους και αξιολογότερους Καραγκιοζοπαίχτες του αιώνα μας, που δυστυχώς μας "άφησε" πολύ πρόσφατα, τον Ευγένιο Σπαθάρη.
Επισκεφθήκαμε λοιπόν την ηλεκτρονική διεύθυνση του Μουσείου Καραγκιόζη που βρίσκεται στο Μαρούσι,  Σπαθάρειο Μουσείο.
Εκεί σταθήκαμε, αρχικά, στο πρόσωπο του Ευγ.  Σπαθάρη.
Γνωρίσαμε τους κυριότερες ήρωεςφιγούρες του θεάτρου σκιών.
Τέλος, ακούσαμε τη μουσική που ακούγεται κάθε φορά που εμφανίζεται η φιγούρα στο λευκό σεντόνι.

Γυρίζοντας στην τάξη μας, παρατηρήσαμε τις φιγούρες του θεάτρου σκιών του Ευγ. Σπαθάρη, από ένα ημερολόγιο του Σπαθάρειου Μουσείου που μας είχαν δώσει μετά από επίσκεψη μας το 2006.

Ξεφυλλίσαμε το ημερολόγιο και παρατηρήσαμε όλες τις φιγούρες που είχαμε δει πρωτύτερα στο διαδίκτυο.




Και φυσικά για να παίξουμε Καραγκιόζη και να γίνουμε Καραγκιοζοπαίχτες θα πρέπει πρώτα να γίνουμε δημιουργοί φιγούρας Καραγκιόζη. Επιλέξαμε τη φιγούρα που θα θέλαμε να κατασκευάσουμε ανάμεσα στους Καραγκιόζη, Κολλητήρη, Χατζηαβάτη, Βεζυροπούλα και Μορφονιό.
Τα παρακάτω pdf αρχεία τα μεγεθύναμε σε Α3. Ζωγραφίσαμε σύμφωνα με την αισθητική του Σπαθάρη.
Καραγκιόζης
Χατζηαβάτης
Βεζυροπούλα
Κολλητήρης
Μορφονιός







Δημιουργήσαμε φιγούρες ακούγοντας το "άσμα" του Διοννύση Σαββόπουλου,
"Σαν τον Καραγκιόζη". Το μάθαμε και το τραγουδάμε ασταμάτητα.

Και αφού δημιουργήσαμε....... 





η παράσταση αρχινά.........













και φωτογραφίες από τα παρασκήνια....




Μερικοί εμπνεύστηκαν από την παράσταση μας και ζωγράφισαν το μπερντέ και τις φιγούρες στο ελεύθερο τους.
Και φυσικά στολίσαμε την τάξη για να εκθέσουμε και τη δουλειά μας.