Σελίδες

Πέμπτη 27 Νοεμβρίου 2014

Δανειστική Βιβλιοθήκη (συνέχεια)

Φυλλάδια δανειστικής βιβλιοθήκης

Προκειμένου να ξεκινήσει ο δανεισμός από αύριο, για τη φετινή χρονιά θα χρησιμοποιήσουμε τα παρακάτω φυλλάδια

Καρτέλα δανεισμού




Για να εκτυπώσετε την καρτέλα κάντε κλικ εδώ


Φύλλο δανεισμού για τη βιβλιοθήκη

















Για να το εκτυπώσετε κάντε κλικ εδώ

Φύλλο δανεισμού για το σπίτι


Για να το εκτυπώσετε κάντε κλικ εδώ

Δανειστική Βιβλιοθήκη ..... Ξεκινάμε

Δανειστική Βιβλιοθήκη στο Νηπιαγωγείο  - Στόχοι Λειτουργίας

Το βιβλίο είναι ένα μέσο το οποίο μπορεί να προσφέρει χαρά και απόλαυση στον αναγνώστη. Για να μπορέσουμε όμως να το απολαύσουμε με όλες μας τις αισθήσεις, πρέπει να καλλιεργήσουμε τη σχέση του παιδιού με το βιβλίο.
Αποτελεί κοινή πεποίθηση ότι η αναγνωστική συμπεριφορά καλλιεργείται στις μικρές ηλικίες και ότι η συνήθεια να διαβάζουμε βιβλία αναπτύσσεται πολύ νωρίς.
Η αγάπη για το βιβλίο αποκτάται μέσω μιας μακροχρόνιας και συστηματικής παιδείας που καλλιεργείται κυρίως με το παράδειγμα των γονέων.
Μετά τους γονείς σπουδαίο ρόλο παίζει η νηπιαγωγός η οποία εντάσσει στο ημερήσιο πρόγραμμα του σχολείου το βιβλίο και την έννοια της δανειστικής βιβλιοθήκης.

Στόχοι της λειτουργίας της βιβλιοθήκης:

v Τα παιδιά να έρθουν σε επαφή με το βιβλίο μέσα από ένα δρόμο ευχαρίστησης, διασκέδασης, συγκίνησης και να οδηγηθούν τελικά στην απόλαυση της ανάγνωσης.
v Να έρθουν σε επαφή με όλα τα είδη του γραπτού λόγου (περιγραφή, αφήγηση, εξήγηση, επιχειρηματολογία, οδηγία κλπ.) και να συνειδητοποιήσουν τη σχέση προφορικού και γραπτού λόγου.
v Τα παιδιά να εθιστούν στη λειτουργική ανάγνωση, να έρθουν δηλαδή σε επαφή με όλες τις διαφορετικές λειτουργίες των γραπτών κειμένων, π.χ. να διαβάζουν για να επικοινωνήσουν, για να ονειρευτούν κλπ.
v Να συνηθίσουν στην ομαδική συλλογική εργασία.
v Να αποκτήσουν συμπεριφορά αναγνώστη.
v Να μυηθούν στο σύστημα δανεισμού βιβλίων με στόχο αυτό να αποτελέσει μια συνήθεια και στη μελλοντική ζωή τους.
v Να ασκηθούν στη σωστή χρήση και διατήρηση του βιβλίου.
v Να μάθουν να είναι συνεπείς στο δανεισμό.

v Να δημιουργήσει προϋποθέσεις για την ανάπτυξη της μνήμης, προσοχής, παρατήρησης για τα πράγματα που μας περιβάλλουν.

  (τα κείμενα προέρχονται από άρθρα του περιοδικού "Σύγχρονο Νηπιαγωγείο")

Εκπαιδευτικές Επισκέψεις 2014-2015

Λυκόβρυση  26/11/2014
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ – ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
ΘΕΜΑ: Προγραμματισμένες εκπαιδευτικές εκδρομές και εκδηλώσεις του 1ου Νηπιαγωγείου Λυκόβρυσης για το έτος 2014-2015
Αγαπητοί γονείς,
Όπως είχαμε συζητήσει στην πρώτη μας συγκέντρωση γονέων,  το νηπιαγωγείο μας  θα πραγματοποιήσει και θα συμμετάσχει στις  παρακάτω εκπαιδευτικές εκδρομές-εκδηλώσεις:
1    
Οκτώβριος 2014  – 24 Οκτωβρίου 2014 –  ημέρα Παρασκευή  - Παγκόσμια ημέρας κατά της παχυσαρκίας (δράση κοινωνικού σχολείου)
Αγαπώ το σώμα μου – Τρέφομαι σωστά -  Βιωματικό Σχολείο
Εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τη διατροφή και την άσκηση
http://www.biomatiko.gr/

Διάρκεια προγράμματος 120’  - 10:00 – 11:30 – κόστος 4 ευρώ
Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες τα παιδιά:
·         Ενημερώνονται για τις διαφορετικές ομάδες τροφών
·         Μαθαίνουν την αναγκαιότητα κατανάλωσης τροφών όλων των ομάδων
·         Παρακινούνται να αποκτήσουν σωστές διατροφικές συνήθειες
·         Συνειδητοποιούν ότι η δημιουργία και η διατήρηση ενός υγιούς οργανισμού γίνεται μέσα από το συνδυασμό ισορροπημένης διατροφής και συστηματικής άσκησης.
·         Φτιάχνουν το δικό τους υγιεινό πρωινό.

      Δεκέμβριος 2014 – 5 Δεκεμβρίου 2014 – ημέρα Παρασκευή
Η μαγεία των Χριστουγέννων – Η κιβωτός της Γνώσης
 
Εκπαιδευτικό πρόγραμμα δραματοποίησης παραμυθιού σχετικά με τα Χριστούγεννα.


http://www.kivotostisgnosis.gr/

Διάρκεια προγράμματος 120’ – 10:00 -11:30 – κόστος 4,5 ευρώ
Ένα παραμύθι παίρνει ζωή (δραματοποίηση) στα χέρια της τάξης με τη βοήθεια των παιδιών τα οποία στο τέλος γίνονται και ζαχαροπλάστες φτιάχνοντας τους δικούς τους κουραμπιέδες.


      Ιανουάριος 2015 – 19 Ιανουαρίου 2015 – ημέρα Δευτέρα
Οι τέσσερις εποχές ή αλλιώς ένα παραμύθι για την αγάπη – Ελεύθερη θεατρική σπουδή
http://www.elthesp.gr/

Διάρκεια προγράμματος 70΄- έναρξη στις 09:30 – κόστος 5 ευρώ
Ένα μικρό αγόρι χάνει το ένα του παπούτσι. Δεν είναι ένα οποιοδήποτε παπούτσι. Είναι τα χαρούμενα παπούτσια που του χάρισε η νονά του. Έτσι έχει χάσει τη μισή χαρά...  Ένα λουλούδι το συμβουλεύει πως για να ξαναβρεί όλη τη χαρά πρέπει να βρει την παντοτινή αγάπη...  Έτσι ξεκινάει το ταξίδι του... Θα βρεθεί σε τόπους οπου τα καρύδια μπορεί να είναι μαγικά, τα κοχύλια να τραγουδούν, τα πηγάδια να μιλούν με ανθρώπινη φωνή, οι χρωματιστές κορδέλες να χορεύουν και τα σταφύλια τα γλεντούν...Θα περάσει μέσα από τις τέσσερις εποχές, θα γνωρίσει φίλους και θα μάθει για την πραγματική φιλία και αγάπη.
Θα βιώσει ελληνικά έθιμα ξεχασμένα και θα τραγουδήσει παραδοσιακά τραγούδια για κάθε εποχή.
* Κατά τη διάρκεια της παράστασης τα παιδιά συμμετέχουν τραγουδώντας, παίζοντας μουσική και χορεύοντας μαζί με τους ηθοποιούς… Γίνονται κομμάτι της παράστασης βιώνοντας πολλά από τα έθιμά μας!


     Φεβρουάριος 2015 – 20 Φεβρουαρίου 2015 – ημέρα Παρασκευή

ΝτοΡεΜιΦαΣολάκια – Onetwofree – Εταιρεία Θεάτρου - http://www.onetwofreetheatre.gr/
Διάρκεια προγράμματος 90΄- έναρξη 09:30 – κόστος 5 ευρώ
Η ομάδα «OneTwoFree» είναι μια σύμπραξη καλλιτεχνών, εκπαιδευτικών, θεωρητικών της τέχνης και ειδικών επιστημόνων που σκοπό έχει να προάγει την εκπαίδευση και τη μη τυπική μάθηση μέσω σύγχρονων βιωματικών πρακτικών.
Ένα εργαστήρι μουσικοκινητικής θα έρθει στο σχολείο που θα μας φέρει σε επαφή με το ρυθμό, την κίνηση, τους ήχους που μας περιβάλλουν, δημιουργώντας τέλος τη δική μας ορχήστρα.

      Μάρτιος 2015 – 26 Μαρτίου 2015 – ημέρα Πέμπτη
Ο Καραγκιόζης συναντά τους ήρωες του ’21 – Θέατρο Σκιών Καραγκιόζη –  Ηλίας Καρελλάς
Διάρκεια παράστασης 120΄- έναρξη 09:30 – κόστος 5,5 ευρώ


ΘΙΑΣΟΣ ΗΛΙΑ ΚΑΡΕΛΛΑ
Μαυρομιχάλη 16
106 80 ΑθήναΤηλ-Φαξ: 210 7777104, 210 7777124
e-mail: ilias_karellas@yahoo.gr
http://www.facebook.com/pages/Ilias-Karellas-Theater-Company/171002449595548



       Απρίλιος 2015 – 29 Απριλίου 2015 – ημέρα Τετάρτη
Συναισθήματα – ενσυναίσθηση – συναισθηματική νοημοσύνη – Εργαστήρι παιχνιδιού – Εργαστήρι παιχνιδιού - Βιωματική Εκπαίδευση
http://www.ergastiripaixnidiou.gr/
Διάρκεια προγράμματος 90΄- έναρξη 10:00 – κόστος 5 ευρώ.
Στόχοι
Γνωριμία με τα συναισθήματα. Αποδοχή, έκφραση και διαχείριση των προσωπικών μας συναισθημάτων. Αναγνώριση, αποδοχή. Αλληλεπίδραση με τα συναισθήματα των άλλων.
      Δραστηριότητες
Γνωριμία με τα συναισθήματα / Κατηγορίες συναισθημάτων /Ο κύκλος των συναισθημάτων
Υπάρχουν καλά και κακά συναισθήματα ή μόνο πράξεις; / Έργα μεγάλων ζωγράφων με τα συναισθήματα / Η παλέτα των συναισθημάτων / Γνωριμία του εαυτού μας και της ομάδας / Ο χορός των συναισθημάτων.

      Μάιος 2015 – 14 Μαϊου 2015 – ημέρα Πέμπτη

http://www.paramithohora.gr/


 Φουφήχτρα – Η μάγισσα με την ηλεκτρική σκούπα – Παραμυθοχώρα
Διάρκεια προγράμματος 120΄- έναρξη 10:00 – κόστος 10 ευρώ (7 ευρώ η παράσταση και 3 ευρώ το πούλμαν)
Η πιο επικίνδυνη και ξεκαρδιστική μάγισσα του κόσμου, δηλαδή H Mάγισσα Φουφήχτρα, αφού ανακάτωσε με τις εναέριες επιδρομές της τα παιδιά της Αθήνας αφού κατατρόμαξε με της γκριμάτσες της το κουκλοθεατρικό κοινό Πράγας δραπέτεψε για μία ακόμα φορά από το βιβλίο που την είχε κλείσει ο δημιουργός τη Ευγένιος Τριβιζάς αποφασισμένη να ρουφήξει με την ηλεκτρική της σκούπα τους πάντες και τα πάντα και να μην αφήσει τίποτα απολύτως αρούφηχτο. 
Ακολουθήστε λοιπόν,το παράδειγμα της! Ρουφήξτε λοιπόν και εσείς την απολαυστική νέα της εμφάνιση σαν να ρουφάτε μ'ένα γαλάζιο καλαμάκι μία δροσερή βυσσινάδα με παγάκια από δροσασταλίδες...

Το παραμύθι παρουσιάστηκε από τρεις κουκλοπαίχτριες που ζωντανεύουν την ιστορία με κούκλες άμεσης κίνησης γαντόκουκλες, μαρότ, επίπεδες. 
Μετά το τέλος της παράστασης τα παιδιά κατασκευάζουν τη δική τους κούκλα.

Λίγο πριν την κάθε εκδήλωση, θα σας ενημερώνουμε εκ νέου, δίνοντας σας αίτηση συμμετοχής του παιδιού.

Για οποιαδήποτε περαιτέρω διευκρίνιση , είμαστε στη διάθεση σας.


Οι εκπαιδευτικοί του Νηπιαγωγείου

Τρίτη 25 Νοεμβρίου 2014

Βουτιά στα χρώματα (Μέρος ΙΙΙ)

Τελευταίο αφήσαμε το μαγικό & μαγευτικό ουράνιο τόξο.
α. Αρχίσαμε δείχνοντας στην παρεούλα δύο ζωγραφικούς πίνακες με ουράνια τόξα.

Παρατηρήσαμε τους πίνακες και ανιχνεύσαμε τις πρότερες γνώσεις των παιδιών με τις ερωτήσεις: "Τι είναι το ουράνιο τόξο;" "Πότε και που εμφανίζεται" "Πόσα και ποια χρώματα έχει;"



Τα παιδιά έδωσαν διάφορες απαντήσεις:
Διαβάσαμε λοιπόν πληροφορίες από ένα άρθρο-σχέδιο εργασίας του περιοδικού Σύγχρονο Νηπιαγωγείο, για να απαντήσουμε μια-μια τις ερωτήσεις.
Το ουράνιο τόξο είναι ένα φυσικό φαινόμενο, κάτι που υπάρχει στη φύση και το βλέπουμε αφού σταματήσει η βροχή, στον ουρανό.
Δημιουργείται όταν το λευκό φως του ήλιου συγκρούεται με τα λεία και ολοστρόγγυλα σταγονίδια της βροχής που υπάρχουν στην ατμόσφαιρα. Το φως παθαίνει διάθλαση, δηλ. διαπερνά τα σταγονίδια και αναλύεται (γεννάει) άλλα πολλά χρώματα.
Όσο πιο μεγάλα είναι τα σταγονίδια  της βροχής τόσο πιο ζωντανά και καθαρά είναι τα χρώματα του ουράνιου τόξου. Το κόλπο για να το δεις, είναι να έχεις γυρισμένη την πλάτη σου στον ήλιο.
Αυτή την επιστημονική εξήγηση παίξαμε σε "σκετσάκι", τη δραματοποιήσαμε στην παρεούλα, όπου ένα παιδί έκανε το λευκό φως του ήλιου και ένα τα ολοστρόγγυλα και λεία σταγονίδια της βροχής. Το ένα παιδί συγκρουόταν με το άλλο, αγκαλιάζονταν και πάθαιναν διάθλαση!!!!
Την έννοια της διάθλασης πολλά παιδιά την μπέρδευαν με την έννοια της αντανάκλασης του φωτός. Και εκεί εξηγήσαμε ότι στην αντανάκλαση το φως χτυπά-συγκρούεται με μια επιφάνεια αλλά δεν περνά από μέσα της, αλλά χτυπά πάνω της και φεύγει.
Αφού συγκρουστήκαμε πολλές φορές, "γεννήθηκαν" τα χρώματα.
Τα χρώματα του ουράνιου τόξου είναι 7: κόκκινο, πορτοκαλί, κίτρινο, πράσινο, γαλάζιο, μπλε και μοβ και εμφανίζονται-αναλύονται πάντα με την ίδια σειρά.
β. "Χορεύοντας με το ουράνιο τόξο". Τοποθετήσαμε γκοφρέ χρώματα στο πάτωμα με την ίδια σειρά των χρωμάτων του ουράνιου τόξου, τα αναγνωρίσαμε (είπαμε το όνομα τους) και τα μετρήσαμε. Στη συνέχεια σχηματίσαμε 3 ομάδες ουράνιων τόξων (Νο1/Νο2/Νο3) - Παιχνίδι της Ν. Κάντζου.

Κάθε παιδί φόρεσε στο χέρι του μία γκοφρέ κορδέλα με ένα από τα επτά χρώματα της ομάδας του ουράνιου τόξου που ανήκε.
Χορέψαμε με τη μουσική ελεύθερα, γύρω-γύρω στην τάξη. Όταν η μουσική σταματούσε τα παιδιά έπρεπε να σχηματίσουν κύκλο ανά ομάδα ουράνιου τόξου που ανήκαν, π.χ. το ουράνιο τόξο Νο1 να σταθεί στο παράθυρο, το ουράνιο τόξο Νο2 να σταθεί στην πόρτα της εισόδου, το ουράνιο τόξο Νο3 στο κέντρο της παρεούλας.


Χορέψαμε πάλι ελεύθερα με τη μουσική. Όταν αυτή σταματούσε έπρεπε το κάθε ουράνιο τόξο που καλούσε η δασκάλα να σχηματιστεί τα χρώματα του (στη σειρά) στο κέντρο της παρεούλας.


γ. Σε ομαδική εργασία σε χαρτί του μέτρου σχεδιάσαμε και χρωματίσαμε με τέμπερες, πινέλα και σφουγγάρια ένα μεγάλο ουράνιο τόξο, όλοι μαζί στην παρεούλα.










Θυμάστε τις "χρωματομπρέλες";
Τις κολλήσαμε πάνω στο ουράνιο τόξο, αφού στέγνωσε και "πετάξαμε προς το ουράνιο τόξο με τις χρωματομπρέλες μας".








δ. Φτιάξαμε σε ατομική εργασία ο καθένας το δικό του ουράνιο τόξο, χρωματίζοντας και ακολουθώντας τη σειρά των χρωμάτων του ουράνιου τόξου. Και τα καταφέραμε μια χαρά! Κόψαμε γύρω-γύρω την εργασία μας και την πλαστικοποιήσαμε.



ε. Συγκεντρωθήκαμε και τα δύο τμήματα στο "δωμάτιο της ησυχίας" και παρακολουθήσαμε από το διαδίκτυο το ηλεκτρονικό παραμύθι "Πώς να καταβροχθίσετε ένα ουράνιο τόξο" από τη σελίδα "Μικρός Αναγνώστης".
Αυτό το αστείο βιβλίο με πρωταγωνιστές το Γιώργο, την Ηρώ και τον Τρύφωνα αναφέρεται σε ένα ουράνιο τόξο που έχουμε όλοι στο σπίτι, μέσα στο ψυγείο μας. Μπορείτε να το δείτε και να το ακούσετε και από το blog μας.



στ. Γνωρίσαμε τα "βασικά" χρώματα: κόκκινο, κίτρινο και μπλε από τα οποία προέρχονται όλα τα υπόλοιπα με τη βοήθεια του άσπρου και του μαύρου που δεν θεωρούνται χρώματα.
Κάναμε μία εργασία σχετική, όπου έπρεπε να χρωματίσουμε σε κάθε σειρά μόνο τα αντικείμενα με κόκκινο, κίτρινο και μπλε χρώμα.




ζ. Και μετά αρχίσαμε να αναμειγνύουμε τα 3 βασικά χρώματα και να δημιουργούμε τα συμπληρωματικά. Για την παρακάτω δραστηριότητα πήραμε ιδέες από το βιβλίο της Ρ. Παπανικολάου  "Η ζωγραφική στο νηπιαγωγείο".

Κάθε παιδί επέλεγε το χρώμα που ήθελε να δημιουργήσει και δουλέψαμε σε δυάδες ή τριάδες ανάλογα με το χρώμα της επιλογής μας.
Για να αναμείξουμε τα χρώματα χρησιμοποιήσαμε τους εαυτούς και συγκεκριμένα τις παλάμες μας και τέμπερες.
Το ένα παιδί έβαφε με ένα βασικό χρώμα την παλάμη του άλλου. Στη συνέχεια έκαναν χειραψία ή έτριβαν τα χέρια τους. Και τα συμπληρωματικά χρώματα, ως δια μαγείας, δημιουργούνταν μπροστά στα μάτια τους.
Παρατηρήσαμε ότι όταν ένα χρώμα θέλουμε να έχει φωτεινή, ανοιχτή απόχρωση αναμειγνύουμε με τα βασικά και λίγο άσπρο, ενώ όταν θέλουμε να έχει πιο σκούρα απόχρωση, χρησιμοποιούμε (το αναμειγνύουμε με) λίγο μαύρο.



































Στο ελεύθερο παιχνίδι, αυτή την περίοδο των χρωμάτων, η πιο δημοφιλής ασχολία είναι το καβαλέτο. Εκεί τα παιδιά αναμειγνύουν από μόνα τους βασικά χρώματα και δημιουργούν νέα-συμπληρωματικά. Με πολύ ενδιαφέρον, ζήλο και χωρίς σταματημό, δημιουργούνται χρώματα στη στιγμή.
η. Παίξαμε το παιχνίδι "Ο τροχός του ουράνιου τόξου". Αυτό είναι ένας κύκλος που χωρίζεται σε οκτώ(όχι επτά δυστυχώς) κομμάτια. Σε κάθε όγδοο είναι γραμμένη η λέξη του χρώματος.
Βάλαμε στη σειρά τις παλάμες-χρώματα (πίνακας αναφοράς των χρωμάτων).
Στο παιχνίδι έπαιζαν ζευγάρια. Ένα παιδί γύριζε τον τροχό και το δεύτερο παιδί διάβαζε τη λέξη με τη βοήθεια του πίνακα αναφοράς. Μόλις έβρισκε το χρώμα που ήταν γραμμένο στο όγδοο που έδειχνε το βελάκι, τοποθετούσε την αντίστοιχη παλάμη-χρώμα κοντά στον τροχό και έπρεπε σε 10'' να βρει από την τάξη και να φέρει στον τροχό ένα αντικείμενο στο ίδιο χρώμα (τα υπόλοιπα παιδιά μετρούσαν έως το 10).







θ. Ο μικρός χαμαιλέοντας στο βιβλίο "Έχασα το χρώμα μου και ψάχνω να το βρω" έκλεισε αυτή τη θεματική μας προσέγγιση γι' αυτή τη χρονιά.



Μία δραστηριότητα που είχαμε σχεδιάσει αλλά δεν προλάβαμε να πραγματοποιήσουμε ήταν η γνωριμία με το ζωγράφο Ακριθάκη και συγκεκριμένα με τον πίνακα του "Κήπος και φωτιά, τιμώντας έτσι τα 20 χρόνια που κλείνουν φέτος από το θάνατο του. Θα βρούμε την ευκαιρία....