Σελίδες

Τρίτη 6 Ιουνίου 2017

Εδώ Νηπιαγωγείο - Καλοκαιρινή Γιορτή 2017

Την Παρασκευή 2 Ιουνίου 2017, στο αγαπημένο μας θεατράκι, ανεβάσαμε την καλοκαιρινή μας παράσταση, με θέμα "Εδώ Νηπιαγωγείο".
Ένα θέμα που συνθέσαμε μέσα από αγαπημένα ποιήματα και τραγούδια που γράφτηκαν από γνωστούς ποιητές και συγγραφείς για το νηπιαγωγείο.
Του νηπιαγωγείου τα δρώμενα, λοιπόν, δείξαμε αυτή τη φορά στη σκηνή, παίξαμε, διασκεδάσαμε και σκορπίσαμε πολύ γέλιο και χαρά.
Οι κριτικές που δεχθήκαμε αυτή τη χρονιά, ήταν από τις καλύτερες όλα αυτά τα χρονιά.
Ευχαριστούμε τα καταπληκτικά παιδιά μας και τους αγαπημένους μας γονείς για όλα!!
Παραθέτουμε το κείμενο , τη μουσική, τη σκηνοθεσία, τα χορευτικά, έτσι όπως τα σκεφτήκαμε και τα εκτελέσαμε εμείς και ελπίζουμε να σας αρέσουν αλλά και να τα χρησιμοποιήσετε , ελεύθερα, για δικές σας μελλοντικές γιορτές.

Καλοκαιρινή Γιορτή 2017

«Εδώ Νηπιαγωγείο»

Σκηνή 1: «Το καλύτερο σχολείο, είναι το νηπιαγωγείο»

Τραγούδι: «Όταν πηγαίναμε μαζί σχολείο» - Olympians  -  CD No 1

Χορευτικό: Γραμμή χέρια πιασμένα ,ροκ εντ ρολ κούνημα, χέρια πιασμένα ,χέρια πάνω κάτω σαν χιπις, χέρια πιασμένα, τα κορίτσια κάτω τα αγόρια γύρω-γύρω , χέρια πιασμένα, ροκ εντ ρολ, χέρια πιασμένα, χέρια πάνω κάτω σαν χίπις, χέρια πιασμένα, τα αγόρια κάτω και τα κορίτσια γύρω γύρω, χέρια πιασμένα και τέλος.

Παιδιά: Μαρκελένα – Πέτρος – Κων/νος Ν. – Γιάννης – Βένια – Μαργαρίτα

Ποιήματα από τη Θ. Χορτιάτη, Χ. Σακελλαρίου, Φ. Νικολούδη.

Παιδί 1:            Με χαρά, με χαρά,
Μαρκελένα       στο σχολειό πηγαίνω.
                         Τι χαρά, τι χαρά,
                         γράμματα μαθαίνω.

                         Κι αγαπώ, κι αγαπώ,
                         τα παιδάκια τ’ άλλα.
                         Το σχολειό τ’ αγαπώ
                         μα και τη δασκάλα.

Παιδί 2:            Τα παιδάκια ήρθανε
Πέτρος              στο σχολειό και πάλι,
                         γράμματα να μάθουνε
                         να γινούν μεγάλοι.

                         Άλφα, βήτα, γάμα, δέλτα,
                         όλα τα βιβλία φέρτα,
                         και μολύβι και χαρτί
                         για να γράφω καθετί.


Παιδί 3:            Τι χαρά μεγάλη έχω
Κων/νος Ν.       θα το πω δεν το αντέχω:
                         φέτος πάω στο σχολείο
                         που το λέν’ νηπιαγωγείο.

                         Είναι σα ζεστή φωλιά
                         που αγκαλιάζει τα παιδιά
                         ένας κόσμος μαγικός,
                         όμορφος, αληθινός.

                         Πόσα γράμματα θα μάθω,
                         μου το είπε η μαμά μου
                         Κι η δασκάλα η γλυκιά
                         στην πόρτα μου χαμογελά.

Παιδί 4:            Είναι μεγάλη η χαρά,
Γιάννης             πάω στο σχολειό παιδιά.
                         Τους φίλους μου θα δω ξανά,
                         μαζί θα παίξουμε παιχνίδια πολλά.

                         Μαρκαδόροι και χαρτιά
                         όλα μοιάζουν   μαγικά
                         και το σχέδιο γεμίζει
                         χρώματα-χρώματα πολλά.

                         Πάρτε κόλλες και ψαλίδια
                         για να φτιάξουμε στολίδια
                         με χρωματιστά χαρτιά
                         να φτιάξουμε κολλάζ πολλά.


                         Γκοφρέ, γλασέ χαρτιά
                         κανσόν χρωματιστά
                         ιδέες έχουμε πολλές
                         να φτιάξουμε κατασκευές.

Παιδί 5:            Το σχολείο ξεκινάει
Βένια                καράβι μ’ ανοιχτά πανιά
                         φρέσκος άνεμος το πάει.
                         Καλή Χρονιά! Καλή Χρονιά!

                         Τρέχω για να το προφτάσω
                         Το ταξίδι να μη χάσω
                         πηγαίνω πρώτη μου φορά.
                         να βρω της γνώσης τη χαρά.
                        
                         Θα δω φως κι απ’ άλλους ήλιους
                         άστρα και φεγγάρια φίλους
                         να φέξει ο νους και η ψυχή.
                         Καλό ξεκίνημα κι αρχή!

Παιδί 6:            Κάθε πρωί σαν ξεκινάω
Μαργαρίτα        για το σχολειό καμαρωτό    
                         όλα τριγύρω μου γελάνε
                         καθώς στο δρόμο περπατώ.

                         Μες απ’ τον κήπο κελαηδώντας
                         με χαιρετά κάποιο πουλί
                         και πέρα απ’ τη ραχούλα, ο ήλιος
                         μου στέλνει ολόθερμο φιλί.

Υπόκλιση
Τα παιδιά βγαίνουν από τη σκηνή με το «Όταν πηγαίναμε μαζί σχολείο» - Cd No 2


Σκηνή 2η : Η γιορτή των γραμμάτων
Από το βιβλίο του Ευγ. Τριβιζά Αλφαβητάρι με Γλωσσοδέτες.

Αφηγητής: (μερικά παιδιά της τάξης στον «ιούδα») – Cd No 3
                                                                                                           
Στου σχολειού μας την αυλή, τα γράμματα έχουνε γιορτή.
Το Β (βήτα)  παίζει με το Ρ (ρο) και το Γ (γάμα) στήνει το χορό.
Το Δ (δέλτα) όλο τραγουδάει και το Ε (ε)στα γέλια σκάει.
Το Ζ (ζήτα) παίζει το βιολί και κιθάρα παίζει το Η (η).
Το Θ (θήτα) κάνει σκανταλιές και στο Κ (κάπα) δίνει μπουνιές.
Το Λ (λάμδα) τρώει τα γλυκά κι όλο του φωνάζει ο Α (α).
Το Μ (μι) παρέα με το Ξ (ξι) κάνουν κούνια με το Ν (νι).
Το Π (πι) παίζει το κρυφτό και ψάχνει να το βρει το Ο (ο).
Το Σ(σίγμα) κάθεται πιο κει κι είναι δίπλα με το Ι(ι).
Το Τα (ταφ) είναι σε μια σκάλα και το Φ (φι) κάνει τραμπάλα.
Το Χ (χι) τρώει μια σαρδέλα και το Ψ (ψι) κολλάει σα βδέλλα.
Τέλος, το Ω (ο) μα και το Υ (ι) φόρεσαν ένα σκουφί.
(από το περιοδικό σύγχρονο νηπιαγωγείο)

Μουσική: «Αλφαβήτα» - Μαίη Κοκκίδου  - Cd No 4

Χορευτικό: Κύκλος που γυρνά όλα τα παιδιά. Με το άκουσμα του γράμματος τους μπαίνουν ανά ζευγάρια μέσα στον κύκλο και χορεύουν καθώς ο κύκλος συνεχίζει να γυρνά. Στο τέλος που ακούγεται όλη η αλφαβήτα, έχουν δεμένα τα χέρια ψηλά και κάνουν «σούστα».

Σκηνικά αντικείμενα: Γράμματα – κολιέ σε κάθε παιδί.

Παιδιά: Όλα τα παιδιά της τάξης.

Τα παιδιά κάθονται στο βάθος της σκηνής όλα πάνω στη σκηνή και πηγαίνουν ανά δύο στα μικρόφωνα.


‘Αλφα:               Άλφα.
Αλέξανδρος       Ένα αρκουδάκι,
                         μα ποιο αρκουδάκι;
                         Ένα αρκουδάκι
                         που άγγιξε ένα αστεράκι.

Βήτα:                Βήτα.
Αμέλια              Ένα βόδι
                         μα ποιο βόδι:
                         Ένα βιαστικό βόδι που βαστάει
                         μια βαριά βελούδινη βαλίτσα.
                        


Γάμα:                Γάμα.
Άρης                 Ένα γουρουνάκι.
                         μα ποιο γουρουνάκι;
                         Ένα γουρουνάκι που γλείφει
                         ένα γαλάζιο γλειφιτζουράκι.

Δέλτα:               Δέλτα.
Βένια                Ένας δράκος
                         μα ποιος δράκος;
                         Ένας δακρυσμένος δράκος
                         που του λείπουν δύο δόντια.

Έψιλον:             Έψιλον.
Γιάννης             Ένα ελάφι,
                         μα ποιο ελάφι;
                         Ένα ελάφι
                         που τρώει πιλάφι.

Ζήτα:                Ζήτα.
Γιώργος             Μια ζέμπρα,
                         μα ποια ζέμπρα;
                         Μια ζηλιάρα ζέμπρα
                         που ζωγραφίζει ροζ  ζουμπούλια.

Ήτα:                  Ήτα.
Ηλιανός            Ένα ηλιοτρόπιο
                         μα ποιο ηλιοτρόπιο;
                         Ένα ηλιοτρόπιο
                         που άλλαξε θέση με τον ήλιο.

Θήτα:                Θήτα.
Θεώνη               Ένα θηρίο,
                         μα ποιο θηρίο;
                         Ένα θηρίο που κάθεται
                         σε θαλασσί θρανίο.

Ι (γιώτα):           Ι (γιώτα).
Κων/νος Ν.       Ένας ιπποπόταμος
                         μα ποιος ιπποπόταμος;
                         Ένας ιπποπόταμος που
-      Τι συμφορά! – κόλλησε από έναν
                         ιππόκαμπο ιλαρά.

Κάπα:               Κάπα.
Κων/νος Χ.       Ένας κροκόδειλος
                         μα ποιος κροκόδειλος;
                         Ένας κουτούτσικος κροκόδειλος
                         που κυνηγάει ένα κουνούπι.

Λάμδα:             Λάμδα.
Λευτέρης           Ένα λαγουδάκι,
                         μα ποιο λαγουδάκι;
                         Ένα λαγουδάκι
                         που λιγουρεύεται  ένα λουκουμάκι.

Μι:                    Μι.
Μαργαρίτα        Ένας μυρμηγκοφάγος
                         μα ποιος μυρμηγκοφάγος;
                         Ένας μυρμηγκοφάγος
                         που μαγειρεύει
                         ένα μικρούλικο μυρμήγκι.


Νι:                    Νι.
Μαρίνα             Μια νεράιδα
                         μα ποια νεράιδα;
                         Μια νεράιδα που νανουρίζει
                         ένα νυσταγμένο νάνο.

Ξι:                    Ξι.
Μαρκελένα       Ένας ξιφομάχος
                         μα ποιος ξιφομάχος;
                         Ένας ξεχασιάρης ξιφομάχος
                         που ξέχασε το ξίφος του.

Όμικρον:           Όμικρον.
Νεφέλη Τ.         Ένας οδηγός οδοστρωτήρα,
                         μα ποιος οδηγός οδοστρωτήρα;
                         Ένας οδηγός οδοστρωτήρα που
                         Πάτησε την οδοντόβουρτσα του.

Πι:                    Πι.
Μάρκος            Ένα πρόβατο
                         μα ποιο πρόβατο;
                         Ένα προκομμένο πρόβατο
                         που κάνει πρόβα.

Ρο:                    Ρο.
Νικόλας            Ένας ρινόκερος
                         μα ποιος ρινόκερος;
                         Ένας ρινόκερος
                         που χορεύει ροκ εντ ρόλ.

Σίγμα:               Σίγμα.
Πέτρος              Ένας σκαντζόχοιρος
                         μα ποιος σκαντζόχοιρος;
                         Ένας σκαντζόχοιρος
                         που σιδερώνει ένα σκισμένο
                         σκουροπράσινο σεντόνι.

Ταυ:                  Ταυ.
Ραλλού             Μία τίγρη
                         μα ποια τίγρη;
                         Μια τυχερή τίγρη που τρώει
                         τρία τετράφυλλα τριφύλλια!
Ύψιλον:             Ύψιλον.
Χάρης Στ.          Μία ύαινα, μα ποια ύαινα;
                         Μια ύαινα που κυνηγάει
                         έναν υπνοβάτη,
                         γύρω-γύρω απ’ το κρεβάτι.

Φι:                    Φι.
Νεφέλη Β.         Ένα φίδι
                         μα ποιο φίδι;
                         Ένα φοβητσιάρικο φίδι
                         που ρουφάει καυτό φιδέ.

Χι:                    Χι.
Χάρης Α.           Μια χελώνα
                         μα ποια χελώνα;
                         Μια χελώνα που χουζουρεύει
                         χαμογελαστή σ’ ένα ιπτάμενο
                         χρωματιστό χαλί.

Ψι:                    Ψι.
Γιάννης             Μια ψιψίνα
                         μα ποια ψιψίνα;
                         Μια ψηλομύτα ψιψίνα
                         που ψαρεύει χρυσόψαρα.

Ωμέγα:              Ωμέγα.
Αλέξανδρος       Ένας ωραίος
                         μα ποιος ωραίος;
                         Ένας ωραίος αρουραίος.

Χάρης Στ:          Όλα τους περνάνε ωραία
                         κι όλα κάνουνε παρέα.
                         Σαν ενώσουν τις φωνές,
                         φτιάχνουνε τις συλλαβές.
                         Κι αυτές όταν παντρευτούνε,
                         λέξεις θα γεννούν πολλές.
                         Τα γράμματα έτσι γιορτάζουν.
                         Όλο κέφι και χαρά.
                         Και λαχτάρα τους θα είναι,
                         να τα μάθουν τα παιδιά.

Όλα τα παιδιά πάνω στην πίσω γραμμή τραγουδούν:

«Το Αλφαβητάρι» - Εδώ νηπιαγωγείο – Cd No 5
(χαμηλώνει λίγο η μουσική για να ακούγονται περισσότερο τα παιδιά).

Μόλις το τραγούδι τελειώσει κάνουν υπόκλιση , βγαίνουν από τη σκηνή και
κλείνει η αυλαία.





Σκηνή 3η – Μια αριθμογιορτή

Από το βιβλίο της Ρένας Ρώσση-Ζαίρη -  Μετράω με τη Ρένα!

Αφηγητής: (μερικά παιδιά της τάξης στον «ιούδα») – Cd No 6

Ένα δύο στη σειρά, μπαίνουνε οι αριθμοί ,
γιατί έχουν ετοιμάσει μία αριθμογιορτή.
Πρώτα έρχεται το ένα που δε μοιάζει με κανένα.
Σειρά τώρα έχει το δύο που κρατάει ένα δοχείο.
«Πρόσεχε» λέει το τρία «έχω λεμονάδα κρύα.
Τέσσερα έχεις το λαιμό σου. Σου φωνάζω για καλό σου».
Να το πέντε χασμουριέται. «Ξύπνησα νωρίς πριν φέξει
επειδή ήθελε ο έξι μ’ όλους μας αυτός να παίξει».
«Ξεκινήστε τη δουλειά», βάζει τις φωνές το επτά.
«Απόψε έχουμε χορό», συμπληρώνει το οχτώ.
Μέσα στην τρελή χαρά, εμφανίζεται το εννιά.
Κι ώσπου να μετρήσει δέκα, να σου φτάνει και το δέκα.

2 σειρές παράλληλες στα παρασκήνια με τους αριθμούς από το 1-5 και από το 6-10.

Μουσική: «Παιχνίδι με αριθμούς» - Άννα Αθανασιάδου Παράθυρο -Cd No 7

Χορευτικό: Δύο κύκλοι. Ο πρώτος από το ένα έως το πέντε και ο δεύτερος από το έξι έως και το δέκα. Τα παιδιά ακολουθούν τις οδηγίες του τραγουδιού. Στο 20 στο φιλί πηγαίνουν στη γραμμή και στέλνουν φιλιά και με τα δυο τους χέρια στο ακροατήριο.

Σκηνικά αντικείμενα: Αριθμοί – κολιέ στα παιδιά.

Παιδιά:  Άρης – Αλέξανδρος – Γιώργος – Κων/νος Χ. – Ραλλού – Θεώνη – Ηλιανός – Νεφέλη Τ. – Αμέλια - Νικόλας

Ένα:                  Ένα είμαι μοναχό
Άρης                 ψάχνω στο δάσος, κάτι να βρω     
                         Να ένα ψαράκι, και ένα μωράκι
                         ένα παπί , ένα κουμπί
                         και ένα χελωνάκι που τρέχει να κρυφτεί.

                         Να ένα αρκουδάκι πορτοκαλί,
                         να και μια τούρτα με σαντιγί.
                         Αυτό είναι ένα δάσος μαγικό,
                         μοιάζει με όνειρο τρελό.

Δύο:                  Δύο ελεφαντάκια που τους αρέσει η μαρμελάδα,
Αλέξανδρος       ταξίδι πάνε στην Ελλάδα.
                         Ξαπλώνουν κάτω από δύο ομπρέλες
                         αμέσως αρχίζουν να κάνουν τρέλες.

                         Μπλέκουν τις δυο τους τις προβοσκίδες
                         Παίζουν βόλεϊ με δυο καραβίδες.
                         Τρώνε δύο βαζάκια με μαρμελάδα,
                         αποφασίζουν στο λεπτό: Θα ζήσουν στην Ελλάδα.

Τρία:                 Τρία πουλάκια κάθονται σε ένα κλαδί
Γιώργος             πλέκουν πουλόβερ πορτοκαλί.
                         Τρία ποντίκια κοιτούν από χαμηλά
                         στο δέντρο ανεβαίνουνε σε τρία μόλις λεπτά.

                         Αρχίζουνε τη φλυαρία,
                         θέλουν πουλόβερ τρία.
                         Τρία σκουράκια που ξυπνούν
                         πουλόβερ και αυτά ζητούν.

                         Τα πουλάκια ζαλίζονται τόσο πολύ
                         πλέκουν πουλόβερ πολύ μακρύ.
                         Τρία πουλάκια κάθονται σε ένα κλαδί,
                         στο πρώτο δέντρο με πουλόβερ σε όλη τη Γη!

Τέσσερα:           Τέσσερα καμηλοπαρδαλάκια προσπαθούν να φτάσουν
Κων/νος Χ.       τέσσερα συννεφάκια λευκά.
                         Τεντώνουν το λαιμό τους τον ψηλό,
                         τον άνεμο φωνάζουν βοηθό.

                         Τους στέλνει τέσσερα αερόστατα μαγικά,
                         Στον ουρανό ανεβαίνουν σε τέσσερα λεπτά.

Πέντε:               Πέντε κοριτσάκια ιπποποταμάκια
Ραλλού             μπαίνουν στη γραμμή να κάνουνε γυμναστική.
                         Σηκώνουν τα πόδια πέντε φορές
                         Θέλουμε να είμαστε λεπτές,
                         φωνάζουν και τα πέντε μαζί
                         και μετά μπαίνουν σε ένα μαγαζί.

                         Τρώνε πέντε πάστες στο λεπτό,
                         πέντε μελομακάρονα μαζί με παγωτό.
                         Κι ύστερα πάλι γυμναστική,
                         μπαλέτο, τραμπολίνο, ρυθμική.
                        
                         Πέντε κοριτσάκια ιπποποταμάκια
                         αποφασισμένα, να φαίνονται αδυνατισμένα!

Έξι:                   Θα βρέξει ως τις έξι,
Θεώνη               λέει η μαμά του Αλέξη,
                             Ποια ομπρέλα απ’ τις έξι;
                         Να διαλέξει δε μπορεί.
                         Του αρέσουν και οι έξι,
                         του αρέσουνε πολύ.

                         Αλλά, μέχρι να διαλέξει
                         ο Αλέξης απ’  τις έξι,
                         η ώρα προχωρά,
                         Το ρολόι πήγε έξι
                         Κι η βροχούλα σταματά.

Εφτά:                Εφτά νάνοι καλοσυνάτοι,
Ηλιανός            ψάχνουν να βρουν τη Χιονάτη.
                         Εκείνη φτιάχνει λιχουδιές
                         Εφτά πατάτες γεμιστές,
                         Κι εφτά μπριζόλες τηγανητές.

                         Δίπλα στα εφτά πιατάκια,
                         βάζει κι εφτά ποτηράκια,
                         εφτά φετούλες ζεστό ψωμί,
                         εφτά κομμάτια φέτα τυρί.

Οχτώ:                Οχτώ παπάκια λίγο ψευδά
Νεφέλη Τ.         δεν μπορούν να κάνουν πα πα πα!
                         Ψα ψα ψα , λένε αυτά.
                         Μικρά μου οχτώ παπάκια
                         δεν είσαστε ψαράκια.
                         Πείτε πα και τα οχτώ παρακαλώ.
                        
                         Τα παπάκια προσπαθούν οχτώ «πα»
                         αυτά να πουν.
                         Οχτώ παπάκια λίγο ψευδά
                         τελικά δεν μπορούν να πουν το «πα»

Εννέα:               Εννέα μωράκια με καημό
Αμέλια              θέλουν να φτάσουν εννέα μπιμπερό.      
                        
                         Εννέα δελφίνια πετάνε ψηλά
                         θέλουν να σχηματίσουν το αριθμό εννιά.

Δέκα:                Δέκα παιδάκια σε τάξη μικρή
Νικόλας            μαθαίνουν αριθμητική.
                         Ένα, δύο, τρία… αρχίζουν να μετρούν
                         στο δέκα σταματάνε και γελούν.

                         Μπράβο! Λέει η δασκάλα
                         ανεβαίνοντας στη σκάλα.
                         Είμαι μια καλή γυναίκα
                         σε όλους σας θα βάλω Δέκα!
                        
Γιώργος:            Δίχως νεύρα και θυμούς,
                         έμαθα τους αριθμούς.
                         Διόλου δε με δυσκολεύουν
                         τους κοιτώ και με μαγεύουν.

                         Δίκαια με λένε οι άλλοι
                         «μαθηματικό κεφάλι»
                         Αφού ξέρω και μπορώ
                         ως το δέκα να μετρώ.
                        
Υπόκλιση.
Τα παιδιά βγαίνουν απ’ τη σκηνή με το αρχικό τους τραγούδι -  Cd No 8


Σκηνή 4η -  Οι γνώσεις
                        
Ποιήματα από τη Θ. Χορτιάτη, Γ.Κρόκος, Φ. Νικολούδη, Ρένα Καρθαίου,

Τραγούδι: «Ο Αρκούδος»- Το ασημοπράσινο δάσος - Cd No 9

Χορευτικό: Ημικύκλιο πάνω στη σκηνή στημένος ενώ παίζουν τα λόγια της δασκάλας κουκουβάγιας.Ένας στη μέση να χορεύει ζεϊμπέκικο, π.χ.  Χάρης Στ., Ηλιανός, Κων/νος Ν., Πέτρος,  Άρης, οι άλλοι να χτυπούν στο γόνατο παλαμάκια. Μετά τα κορίτσια σε ζεϊμπέκικο μέσα Βένια ,Ραλλού, Μαργαρίτα, Θεώνη, Νεφέλη Β. Μαρίνα και μετά στη γραμμή τους για τους ρόλους.

Σκηνικά αντικείμενα: Φουσκωτή μπάλα θάλασσας, πιατάκια ανά χρώμα.

Παιδιά: Νεφέλη Β. –Μαρίνα – Ηλιανός – Άρης – Πέτρος – Μαργαρίτα – Θεώνη – Κων/νος Ν. – Ραλλού - Χάρης Στ. - Βένια

Ημέρες:            Δευτέρα βγαίνει ο ήλιος,
Νεφέλη             την Τρίτη ένα σπιτάκι
Μαρίνα             Τετάρτη ένα λουλούδι
φουσκωτή         Την Πέμπτη καραβάκι
μπάλα              Παρασκευή μια μπάλα
θάλασσας          Τι ωραία μπάλα!
jumbo               Να’ χουμε να παίζουμε
                         Σάββατο, Κυριακή.

Μετά παίζουν μεταξύ τους με μια μπάλα.

Μήνες:              Μήνες δώδεκα το χρόνο,
Ηλιανός            δες με πόσο μεγαλώνω,
                         με χοροπηδήματα
                         μήνας τριάντα βήματα.

                         Κι άλλοτε τριανταένα
                         κι έχουν Κουτσοφλέβαρο ένα
                         τον πιο χοροπηδηχτό
                         μέρες είκοσι οχτώ.

Άρης                 Είναι του χορού οι γύροι
                         του καιρού το πανηγύρι,
                         φέρνουν εποχές καλούδια
                         μια τα χιόνια μια λουλούδια.
                        
                         Σβούρα η γη γυρίζει, τρέχει
                         στο χορό κι εμένα μ’ έχει
                         Ώπα! μου, και καμαρώνω
                         που ψηλώνω κάθε χρόνο.

Εποχές:            Έχω τέσσερα παιδιά
Πέτρος              και καθένα απ’ αυτά
                         όπως κάθε εποχή
                         έχει αξία ξεχωριστή.


Μαργαρίτα        Φθινόπωρο φτάνει, τα φύλλα όλο πέφτουν
                         θα πάνε ταξίδι  πολύ μακρινό.
                         Το ένα στη στέγη, το άλλο στον κήπο
                         το τρίτο σε κάποιο μικρούλι σχολειό.

Θεώνη               Ο Χειμώνας ξεφαντώνει
                         με βροχή χαλάζι χιόνι
                         δε λυπάται ούτε σταλιά
                         τα μικρούλια τα πουλιά.
                        
Κων/νος Ν.       Παίζει ο ήλιος πάνε κι έλα
                         τις αχτίδες του πινέλα,
                         ομορφιά να ζωγραφίσει
                         η χαρά ξυπνάει τη φύση.
                        
                         Χρώματα, χοροί λουλούδια
                         κελαηδίσματα, τραγούδια
                         γύρω μεθούν οι ευωδιές
                         Άνοιξη πάλλουν οι καρδιές.
                        
Ραλλού             Γεια σου, χρυσό Καλοκαιράκι
                         πολύ σ’ αγάπησε ο Θεός
                         σε κέντησε με αργυρό μετάξι
                         και με χρυσή κλωστή από φως.

                         Γεια σου , χρυσό Καλοκαιράκι,
                         μαζεύεις όλα τα παιδιά,
                         φρούτα-μάγουλα τους βάζεις,
                         τους βάζεις χρώμα φορεσιά.

Βάζω στη σκηνή ανά χρώμα τα πιατάκια στη σκηνή.
                        
Χρώματα:          Χίλια χρώματα θωρώ που έπιασαν τρελό χορό.
Χάρης Στ.          μες στους κήπους αγκαλιά
                         κίτρινα, πορτοκαλιά. 
                         Μπλε, γκρενά, μενεξεδιά,
                         παίζουν σα μικρά παιδιά.

                         Κόκκινο, τριανταφυλί,
                         Πω!πω! Τι γλυκό φιλί!
                         Πράσινο, καφέ, λιλά
                         Όλη η γη χαμογελά.
                        
Βένια                Μα μια μάγισσα τα μπέρδεψε
                         και τα’ κανε σαλάτα,
                         έβαψε μοβ τον ουρανό
                         γαλάζια τη ντομάτα.


ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ       Και όλα μπερδευτήκανε και γίνανε σαλάτα
                         ΜΠΕΡΔΕΨΟΣΑΛΑΤΑ
                         ΜΠΕΡΔΕΨΟΣΑΛΑΤΑ

                         Καφέ έβαψε τα σύννεφα
                         και πράσινη μια γάτα
                         φούξια τα δέντρα έβαψε
                         κίτρινα τα βατράχια.

ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ       Και όλα μπερδευτήκανε και γίνανε σαλάτα
                         ΜΠΕΡΔΕΨΟΣΑΛΑΤΑ
                         ΜΠΕΡΔΕΨΟΣΑΛΑΤΑ
                        
                         Μα εμείς τα ξεμπερδέψαμε,
                         τα βάλαμε σε τάξη.
                         Ευθύς θα τα ακούσετε,
                         μη βρέξει και μη στάξει.

Τραγούδι:     «Το μαγαζάκι με τα χρώματα» Cd No 10.
(χαμηλώνει λίγο η μουσική για να ακούγονται τα παιδιά περισσότερο).

Παίζουν παιχνίδι με την Ευαγγελία μαζί. Όπως λέει το τραγούδι ανά χρώμα τα παιδιά πηγαίνουν δίπλα στην Ευαγγελία που κάθεται στο κέντρο της σκηνής και πιάνουν και χτυπούν το χρωματιστό πιατάκι τους. Στο τέλος υποκλίνονται με τα πιατάκια και φεύγουν χτυπώντας τα πιατάκια τους.
Υπόκλιση και φεύγουν από τη σκηνή.


Σκηνή 5η -  Το διάλειμμα
                        
Ποιήματα από τη Θ. Χορτιάτη, Γ. Σακελλαρίδης.

Τραγούδι: «Το διάλειμμα»- Το ασημοπράσινο δάσος - Cd No 11.

Χορευτικό: Πρώτη Μαρκελένα. Κύκλος που σχηματίζεται ενώ παίζουν τα λόγια. Αρχίζουν τα παιδιά με πάνω κάτω βαθύ κάθισμα, μόλις αρχίσει η μουσική. 2 γύροι από τη μια πλευρά και 2 από την άλλη. Στροφή μεγάλη με τα χέρια ψηλά ανοιχτά και από τη μια και από την άλλη πλευρά. Γραμμή σούστα. Πέρα δώθε με τα χέρια κολλημένα στο σώμα και πόδια ανοιχτά που δεν φεύγουν από το έδαφος,  κύκλος από μπροστά με τη Μαρκελένα, μετά βαθύ κάθισμα πάνω κάτω όπως ξεκινήσαμε. Στο κουδούνι ακίνητοι τους φέρνει η Μαρκελένα στη γραμμή.

Παιδιά:  Λευτέρης – Γιάννης – Μαρκελένα – Ραλλού – Άρης – Νικόλας – Πέτρος – Νεφέλη Τ. – Κων/νος Χ. – Αμέλια

Λευτέρης:          Παιχνίδια, παιχνίδια, πολλά
                         θα παίξουμε με τα παιδιά.
                         Μήλα, κρυφτό, κυνηγητό,
                         Φυλάς εσύ, κρύβομαι εγώ.

Γιάννης:            Πέντε, δέκα, δεκαπέντε,
                         θα μετρήσω ως το εκατό,
                         φτου και βγαίνω θα φωνάξω
                         και θα έρθω να σε βρω.

                         Όπου και να είσαι φίλε,
                         σου το λέω δε γλυτώνεις,
                         φτου σε είδα φτου σε βλέπω,
                         φτου και τώρα τα φυλάς.

                         Πέντε, δέκα, δεκαπέντε,
                         θα μετρήσω ως το εκατό,
                         φτου και βγαίνω θα φωνάξω,
                         και θα έρθω να σε βρω.

                         Είναι δύσκολο, που είστε;
                         Που κρυφτήκατε παιδιά;
                         φτου ξελευθερία κι έλα
                         Για να παίξουμε ξανά.

Μαρκελένα:      Κυνηγώ το Γιάννη,
                         που κυνηγά τη Νεφέλη,
                         που κυνηγά τη Θεώνη
                         που τρέχει στην αυλή.

                         Κυνηγώ τον Άρη
                         που κυνηγά τη Βένια
                         που κυνηγά το Λευτέρη
                         που τρέχει να κρυφτεί.

Λευτέρης:          Παιχνίδια, παιχνίδια, πολλά
                         θα παίξουμε με τα παιδιά.
                         Μήλα, κρυφτό, κυνηγητό,
                         Φυλάς εσύ, κρύβομαι εγώ.

Όση ώρα μιλάει ο Γιάννης και η Μαρκελένα τα παιδιά κάθονται σε κύκλο και ετοιμάζονται για το πρώτο παιχνίδι.

Παιχνίδια – παίζουν με την Ευαγγελία.

«Τρέχω, τρέχω και καλπάζω» Τραγούδι παιχνίδι

«Μάγισσα, μάγισσα τι μαγειρεύεις» Τραγούδι παιχνίδι.

Υπόκλιση
Τα παιδιά βγαίνουν από τη σκηνή με το αρχικό τους τραγούδι -  Cd No 12


Σκηνή 6η -  Αποχαιρετισμός στο σχολείο

Τραγούδι: «Τα μαθηματικά χρόνια» – Ά. Βίσση – Cd No 13

Χορευτικό: Τα παιδιά μπαίνουν στη σκηνή με αργό βήμα κρατώντας το φαναράκι στο χέρι τους κουνώντας τα χέρια πάνω κάτω.  Κάνουν ένα δυο κύκλους και μετά αφήνουν στα μικρόφωνα τα φαναράκια. Μετά πηγαίνουν πιασμένοι με τα βήματα όπισθεν στη γραμμή στο κέντρο της σκηνής και κάνουν κύκλο , γυρνούν γύρω από τον εαυτό τους και κάνουν κύκλους μέσα έξω με τα χέρια ψηλά και μένουν στα «μαθητικά τα χρόνια». Μετά πηγαίνουν πάλι να πάρουν τα φαναράκια τους από τα μικρόφωνα και κάνουν το καθένα 2 στροφές γύρω από το φαναράκι τους. Στη συνέχεια και τα 4 παιδιά κάνουν 4 κύκλους γύρω από τα φαναράκια τους. Μετά πηγαίνουν σε κύκλο, κάνουν στροφή γύρω από τον εαυτό τους, κύκλους μέσα έξω με τα χέρια ψηλά . Όταν χαμηλώνει η μουσική μένουν αγκαλιασμένα στη μέση του κύκλου. Ύστερα κάθονται τα αγόρια σε κύκλο (σαλιγκαράκια μαζεμένα) και η Βένια με κορδέλα γυρίζει γύρω  τους και από τη μια πλευρά και από την άλλη μετά στα μικρόφωνα ανεμίζει την κορδέλα της. Στη συνέχεια όταν δυναμώνει η μουσική πετάει την κορδέλα της, κάνουν πάλι κύκλους μέσα έξω με τα χέρια ψηλά. Τέλος, στη γραμμή τους πιάνονται στους ώμους κάνουν πέρα δώθε , μετά χέρια  ψηλά πέρα δώθε μετά χαμηλώνει η μουσική και κάνουν χέρια πέρα δώθε.

Σκηνικά αντικείμενα: Φαναράκια με φως μπαταρίας και κορδέλα.

Παιδιά: Χάρης Στ. – Βένια – Κων/νος Ν. - Γιώργος

Χάρης Στ.:         Χρόνος μπαίνει, χρόνος βγαίνει,
                         κι ούτε που μας λέει αντίο.
                         Με τη σάκα μου στους ώμους,
                         φεύγω από το σχολείο.

                         Τι γοργά κυλούν οι ώρες,
                         και μετράει το ρολόι,
                         μέρα με τη μέρα αλλάζω,
                         μεγαλώνω, ρίχνω μπόι.

Κων/νος Ν.:      Κουβαλάω ο μαθητής,
                         σα γενναίος δουλευτής,
                         της δουλειάς μου τα εργαλεία,
                         τα τετράδια, τα βιβλία.

                         Μια τα παίζω, μια δουλεύω,
                         ήλιους μέσα μου μαζεύω,
                         στου μυαλού μου το χωράφι,
                         σπέρνω ασήμι και χρυσάφι.

                         Κι όταν κάποτε θερίσω,
                         Θα’ χω κάτι να χαρίσω,
                         και στους άλλους και σε μένα,
                         απ’ τα όσα κερδισμένα.

Βένια:               Σχολειό μου αγαπημένο
                         σε αφήνω έχε γεια!
                         Σε βαθιά νερά βουτάω
                         την επόμενη χρονιά.

                         Πάντα θα ‘χω στο μυαλό μου
                         όσα έζησα εδώ,
                         και τις πρώτες γνώσεις θα ‘χω
                         στη ζωή μου οδηγό.

Γιώργος:            Έφτασε η ώρα πια κι εμείς
                         να πούμε το αντίο
                         και ν αποχαιρετίσουμε
                         το πρώτο μας σχολείο.

                         Γέλια, τραγούδια και χαρές,
                         είχαμε για παρέα.
                         Ζήσαμε όμορφες στιγμές,
                         Περάσαμε ωραία.

                         Κι έτσι κύλησε ο καιρός,
                         Γοργά σαν ποταμάκι,
                         κι έγινε η γνώση θησαυρός,
                         μέσα στο μυαλουδάκι.

                         Γι’ αυτό ανοίγουμε φτερά
                         και μακριά πετάμε.
                         Σχολειό μου τώρα έχε γεια
                         Πάντα θα σ΄αγαπάμε.

                        
Φεύγουν με τα Μαθητικά Χρόνια – Α. Βίσση Cd No 14

Τους φοράμε τα καπέλα και βγαίνουμε στη σκηνή για

Υπόκλιση : «The Wall» - Pink Floyd – Cd No 15

Βγαίνουν στη σκηνή ανά ομάδες  βοηθών και πετούν τα καπέλα ψηλά.
Τέλος όλοι μένουμε στο βάθος της σκηνής.

                                      


Καλοκαιρινή Γιορτή 2017
ΣΚΗΝΕΣ

1.   Σκηνή 1η – «Το καλύτερο σχολείο είναι το Νηπιαγωγείο»
Μουσική: «Όταν πηγαίναμε μαζί σχολείο»
Παιδιά: Μαρκελένα, Πέτρος, Κων/νος Ν., Γιάννης, Βένια, Μαργαρίτα.
Υπόκλιση: Με την ίδια μουσική.

2.   Σκηνή 2η – «Η γιορτή των γραμμάτων»
Μουσική: «Αλφαβήτα» - Παράθυρο Νο 65 – Νο 1
Παιδιά: Όλα τα παιδιά της τάξης.
Τραγούδι τέλους σκηνής: «Αλφαβητάρι» - Εδώ Νηπιαγωγείο
Υπόκλιση: Στον κύκλο τους.

3.   Σκηνή 3η – «Μια αριθμογιορτή»
Μουσική: «Παιχνίδι με τους αριθμούς» - Παράθυρο Νο 65 – Νο 2
Δύο κύκλοι – Μουσικοκινητική σύμφωνα με το τραγούδι.
Παιδιά: Άρης, Αλέξανδρος, Γιώργος, Κων/νος Χ., Ραλλού, Θεώνη, Ηλιανός, Νεφέλη Τ., Αμέλια, Νικόλας
Υπόκλιση: Με την ίδια μουσική.

4.   Σκηνή 4η – «Οι γνώσεις»
Μουσική: «Ο αρκούδος» - Το Ασημοπράσινο Δάσος
Παιδιά: Νεφέλη Β.(κόκκινο), Μαρίνα (πράσινο), Ηλιανός (ρόδινο), Άρης (μαύρο), Πέτρος (άσπρο), Μαργαρίτα (κίτρινο), Θεώνη (ουράνιο τόξο), Κων/νος Ν. (ασημί), Ραλλού (χρυσαφί), Χάρης Στ. (ρουμπινί), Βένια (θαλασσί).
Τραγούδι τέλους σκηνής: «Το μαγαζάκι με τα χρώματα» - Εδώ Νηπιαγωγείο
Παιχνίδι με τα χρωματιστά πιατάκια.
Υπόκλιση: Μόλις τελειώσει το παραπάνω τραγούδι στη γραμμή τους,.

5.   Σκηνή 5η – «Το διάλειμμα»
Μουσική: «Το διάλειμμα» - Το Ασημοπράσινο Δάσος
Παιδιά: Λευτέρης, Γιάννης, Μαρκελένα. – Έχουν λόγια –  Ραλλού, Άρης, Νικόλας, Πέτρος, Νεφέλη Τ. Κων/νος Χ., Αμέλια.
Παιχνίδια τέλους σκηνής: «Τρέχω-τρέχω και καλπάζω» -  «Μάγισσα, μάγισσα τι μαγειρεύεις;»
Υπόκλιση: Με την ίδια μουσική.


6.   Σκηνή 6η – «Αποχαιρετισμός στο σχολείο»
Μουσική: «Τα μαθητικά τα χρόνια» - Άννα Βίσση.
Παιδιά: Χάρης  Στ., Κων/νος Ν., Βένια, Γιώργος.

Υπόκλιση: - Ακούγονται οι ηχογραφήσεις του Ιούδα που λέει κάθε παιδί Τι αγαπά πιο πολύ στο Νηπιαγωγείο και στο τέλος το όνομα του. Ακούγεται πίσω η μουσική «The Wall” – Pink Floyd
Χωρισμένοι στις ομάδες των βοηθών κάνουν υπόκλιση και πετούν ψηλά τα καπέλα αποφοίτησης τους.


ΣΚΗΝΙΚΑ – ΣΚΗΝΙΚΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ – ΡΟΥΧΑ ΑΞΕΣΟΥΑΡ

α. Μουσαμάς – Χρώματα
β. Γράμματα σε χαρτόνι κολλημένα,  ΚΟΛΙΕ .
γ. Αριθμοί σε χαρτόνι κολλημένοι , ΚΟΛΙΕ.
δ. Καπέλα αποφοίτησης
ε. Πιατάκια χρωματιστά.
στ. Φουσκωτή μπάλα θάλασσας jumbo.
ζ. Κορδέλα Βένιας

Μπλουζάκι
Στάμπα, μια φωτογραφία (clipart) νηπιαγωγείου με παιδιά

Πρόκληση: Σπιτάκι – νηπιαγωγείο με χαρτόνι
Πρόγραμμα: Σπιτάκι νηπιαγωγείου με παιδιά.




Μουσική Cd

1.   Όταν πηγαίναμε μαζί σχολείο
2.   Όταν πηγαίναμε μαζί σχολείο
3.   Οι ηχογραφήσεις των παιδιώνΓράμματα
4.   Αλφαβήτα.
5.   Το Αλφαβητάρι
6.   Οι ηχογραφήσεις των παιδιών - Αριθμοί
7.   Το παιχνίδι με τους αριθμούς.
8.   Το παιχνίδι με τους αριθμούς,
9.   Ο Αρκούδος.
10.                Το τραγούδι με τα χρώματα.
11.                Το διάλειμμα
12.                Το διάλειμμα (χωρίς τα αρχικά λόγια της δασκάλας).
13.                Τα μαθητικά τα χρόνια
14.                Τα μαθητικά τα χρόνια
15.                The Wall – Pink Floyd
  

Το κείμενο της πρόσκλησης εδώ
Το πρόγραμμα σε μορφή word εδώ

Φωτογραφίες όταν έχουμε μερικές θα τις ανεβάσουμε......

8 σχόλια:

  1. Ευχαριστούμε για το πολύ χρήσιμο και ενδιαφέρον υλικό.Συγχαρητήρια και Καλό Καλοκαίρι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ ΓΙΑ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ. ΟΜΟΡΦΗ ΓΙΟΡΤΗ. ΠΟΛΛΑ -ΠΟΛΛΑ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ. ΘΑ ΗΤΑΝ ΕΥΚΟΛΟ ΝΑ ΜΟΥ ΣΤΕΙΛΕΤΕ ΤΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ; ΚΑΙ ΝΑ ΣΑΣ ΣΤΕΙΛΩ ΚΙ ΕΓΩ ΚΑΠΟΙΟ ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΚΑΙ ΤΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΤΟΥ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλησπέρα Θα θέλαμε να κάνουμε την πολύ ωραία γιορτή σου!!!! Μήπως θα μπορούσες να μου στείλεις τα τραγούδια; Το mail μου είναι markellasirri@gmail.com

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καλησπέρα! Μπράβο για την καταπληκτική δουλειά σας! Εμπνευσμένη από εσάς... Θα κάνουμε και εμείς φέτος κάτι σχετικό. Ενώ έχω πολλά τραγούδια από το περιοδικό παράθυρο και όχι μόνο, δεν βρίσκω όλα αυτά που προτείνετε για να τα ακούσω. Θα μπορούσατε κάπως να με βοηθήσετε? Υπάρχει κάποιο στο ίντερνετ? (το διάλειμμα βρήκα) εάν έχετε χρόνο θα με εξυπηρετούσε πάρα πολύ! Ειδικά θέλω να ακούσω τα τραγούδια για τα χρώματα, τα γραμματακια και τους αριθμους... Σας ευχαριστώ πολύ για τις ιδέες σας και ελπίζω να μην γίνομαι φορτικη...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητή Νεφέλη, σε ευχαριστούμε πολύ για τα όμορφα λόγια. Ελπίζω να βοηθήσαμε με τη γιορτή και τα κείμενα κλπ.
      Δώσε μου ένα mail σου να σου στείλω τα τραγούδια που έχω αποθηκεύσει στον υπολογιστή μου και θα ψάξω να σου πω από ποιο Παράθυρο πήραμε τα τραγούδια της Μαίης Κοκκίδου.
      Χαιρόμαστε όταν ευχαριστούμε και εξυπηρετούμε συναδέρφους γιατί αντίστοιχα έχουμε βοηθηθεί πολύ από άλλους και αυτό το καλό είναι μεταδοτικό!!!

      Διαγραφή
    2. Σ ευχαριστώ πολύ για τη γρήγορη απάντηση!!! Της Κοκκιδου έχω μόνο τα χρώματα, πολύ ωραίο! Λοιπόν, το mail είναι nefpap2009@hotmail.com

      Διαγραφή