Ετικέτες

Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο (3) Αγωγή Υγείας (9) Ανακοινώσεις (140) Ανακοινώσεις - ΠΕΙ.Σ (13) Άνοιξη (3) Απόκριες (19) Άρθρα (54) Αρχή Σχολικής Χρονιάς (29) Βήματα για τη Ζωή (1) Βιβλία για παιδιά (6) Γενέθλια (14) Γιορτές (13) Γιορτή της Μητέρας (16) Γιορτή του Πατέρα (1) Γλώσσα (5) Γονείς (31) Δήμος Λυκόβρυσης-Πεύκης (6) Έθιμα (2) Ειδική Αγωγή (1) Εκδηλώσεις Συλλόγου Γονέων (8) Εκδηλώσεις του Νηπιαγωγείου μας (32) Εκπαιδευτικές Επισκέψεις (3) Εκπαιδευτικοί (2) Επιμορφώσεις εκπαιδευτικών (1) Εργασία στο σπίτι (64) Εργασίες νηπίων (16) Εργαστήρια Δεξιοτήτων (12) Ευρωπαϊκά Προγράμματα (3) Η Βιβλιοθήκη στο Νηπιαγωγείο (11) Ημέρα-Νύχτα (2) Θεματικές προσεγγίσεις (46) Καινοτόμες παρεμβάσεις (7) Καλοκαίρι (4) Μαθηματικά (3) Νέα Προγράμματα Σπουδών (3) Νομοθεσία (2) Όμιλοι (14) Ονομαστική Εορτή (1) Παγκόσμιες Ημέρες (5) Πάσχα (9) Περιβάλλον (4) Ρομποτική (1) Σαρακοστή (2) Σχολική Ψυχολόγος (3) Τέχνες (1) Τηλεδιάσκεψη (30) Το Νηπιαγωγείο μας (2) Φιλαναγνωσία (2) Φυσικές Επιστήμες (1) Χειμώνας (8) Χριστούγεννα (31)

ArtMissions#Skills Labs

ArtMissions#Skills Labs
The e-twinning project's blog that contains all of our work

Μπορείτε να απολαύσετε το ιστολόγιο μας σε όλες τις γλώσσες του κόσμου

Σάββατο 12 Μαΐου 2012

Βιβλιοπαρουσίαση

Κάθε Παρασκευή κάθε παιδί δανείζεται ένα βιβλίο για το Σαβατοκύριακο από τη Δανειστική Βιβλιοθήκη της τάξης.
Κάθε Δευτέρα , παρουσιάζουμε στην ολομέλεια ο καθένας το βιβλίο που δανείστηκε και την εργασία που έκανε στο φυλλάδιο της βιβλιοθήκης.
Σας παρουσιάζουμε λοιπόν μία από τις βιβλιοπαρουσιάσεις της χρονιάς:

Ο Διονύσης δανείστηκε το βιβλίο:                                      Έκανε την εργασία:
 










και είπε: Ο γίγαντας δεν άφηνε τα παιδιά του χωριού να παίζουν στον κήπο του, μετά ο γίγαντας έγινε καλός και ο κήπος έγινε ο κήπος των παιδών.

Ο Βαγγέλης δανείστηκε το βιβλίο:                                    Έκανε την εργασία:










και είπε: Έχω κάνει το αυγό που γεννήθηκε, το αυγό το έδωσαν στην κλώσσα και απ΄το αυγό αυτό βγήκαν δύο κοτοπουλάκια.

Ο Γιώργος Α. δανείστηκε το βιβλίο                                   Έκανε την εργασία:

 
  







και είπε: Ζωγράφισα έναν εγκέφαλο και μετά έγραψα μέσα στον εγκέφαλο και μετά τελειώσαμε.


Η Γεωργία δανείστηκε το βιβλίο                                       Έκανε την εργασία:

 








και είπε:Έφτιαξα ένα γλάρο και το παιδάκι που ρίχνει ένα κουβαδάκι και έφτιαξα και ένα παιδάκι που κολυμπάει με σανίδα και ένα παιδάκι που δεν κολυμπάει με τη σανίδα.

Η Έφη δανείστηκε το βιβλίο                                           Έκανε την εργασία:












και είπε: Εγώ δε θυμάμαι τίποτα.

Ο Μάριος Μ. δανείστηκε το βιβλίο                            Έκανε την εργασία:
    
    












και είπε: Ότι κορόιδεψε τα μικρά ο μεγάλος και κρύφτηκαν.

Ο Βασίλης δανείστηκε το βιβλίο                                Έκανε την εργασία:

  








  
και είπε: Ζωγράφισα τον άνθρωπο που βάφει και από κάτω έκανα τα χρώματα.

Η Χρύσα δανείστηκε το βιβλίο                                  Έκανε την εργασία






 
      





και είπε: Η Χρυσομαλλούσα πάει στο δάσος και δεν ξέρω κάτι άλλο.

 Η Αιμιλία δανείστηκε το βιβλίο                                Έκανε την εργασία











και είπε: Εγώ έκανα ένα ουράνιο τόξο, έγραψα και γιατί κλαίνε τα βατραχάκια και ζωγράφισα τέσσερις καρδούλες με λουλουδάκια. Θυμάμαι που τα βατραχάκια κλαίγανε και τα βρήκανε οι φίλοι τους στη λίμνη.

Η Στέλλα δανείστηκε το βιβλίο                                    Έκανε την εργασία

   









και είπε: Έκανα το λύκο με τα κατσικάκια που γίνανε φίλοι και ο λύκος έτρωγε παγωτό. Στο βιβλίο στην αρχή ο λύκος ήτανε μόνος του και δεν είχε παρέα και πήγε στα κατσικάκια για να πάρει γάλα και να φτιάξει παγωτό και τα κατσικάκια φοβήθηκαν που μπήκε μέσα στο μαντρί και στο τέλος γίνανε φίλοι.

 Ο Αλέξης δανείστηκε το βιβλίο                                 Έκανε την εργασία










 

 

και είπε: Έκανα ένα κοριτσάκι που είναι από την Ελλάδα και το λένε.... δεν ξέρω πώς το λένε αλλά είναι από την Ελλάδα.

Η Αμαλία δανείστηκε το βιβλίο                                Έκανε την εργασία













και είπε: Θυμάμαι ότι το γουρουνάκι έβαλε τα τούβλα και το άλλο γουρουνάκι ήταν σπίτι και ο λύκος πήγε να το γκρεμίσει αλλά δεν το γκρέμισε.

Ο Γιάννης δανείστηκε το βιβλίο                                 Έκανε την εργασία

 









και είπε:Θυμάμαι που είχε πάει το αφεντικό του μια εκδρομή και άφησε μόνο του τον γάτο, το Δαρείο δηλαδή, και αυτός ήθελε να πάει έξω με τους άλλους γάτους χωρίς αφεντικό και να κάνει ότι θέλει, να τρώει γαριδάκια, δηλαδή, και χόντρυνε και είχε βρει μια γάτα που την αγαπούσε από παλιά και είχε πάει να την παντρευτεί και του λέει "Πώς έγινε τόσο χοντρός;"

Η Μάρω δανείστηκε το βιβλίο                                     Έκανε την εργασία











και είπε: Η λεύκα και το άλογο αγαπηθήκανε.

Ο Παναγιώτης δανείστηκε το βιβλίο                          Έκανε την εργασία

  








και είπε: Θυμάμαι όταν το σκουλήκι είχε πάει στο τρένο. 

Παρασκευή 11 Μαΐου 2012

Παιδικό ιχνογράφημα (2)

"Κοίτα τι ζωγράφισα"! 5 ερωτήσεις που θα βοηθήσουν να κατανοήσουμε τι έχει ζωγραφίσει. 



Όταν ένα παιδί ζωγραφίζει θέλει να διηγηθεί μια ιστορία. Αυτή η ιστορία μπορεί απλά να αποτυπώνει την διάθεση της στιγμής, την ανάγκη του να εκφράσει μια πρόσφατη εμπειρία ή να επικοινωνήσει μια σκέψη του, ένα συναίσθημα. Τι τελικά όμως ωθεί το κάθε παιδί να ζωγραφίσει;

Πολλές φορές σαν γονείς, εκπαιδευτικοί και θεραπευτές μπροστά σε μια παιδική ζωγραφιά αδυνατούμε να ερμηνεύσουμε τι βλέπουμε. Μας φαίνεται λίγο μπερδεμένη και αφηρημένη. Για αυτό υπάρχουν 5 γενικές ερωτήσεις που βοηθούν να κατανοήσουμε καλύτερα αυτο το "μυστήριο" της παιδικής ζωγραφιάς

1. Για να καταλάβουμε τι έχει ζωγραφίσει μπορούμε να ρωτήσουμε: "Τι όμορφο αυτό που έφτιαξες για πες μου τι είναι; ή Τι τίτλο θα έδινες στην ζωγραφιά σου;"

2. Ανάλογα με το τι έχει ζωγραφίσει μπορούμε να ρωτήσουμε: "Πως αισθάνονται οι άνθρωποι, τα ζώα, τα δέντρα που έχεις ζωγραφίσει;"

3. Μπορούμε να κάνουμε ερωτήσεις για το πως νιώθουν το ένα για το άλλο: "Πως αισθάνεται το σκυλάκι για το κοριτσάκι κτλ."

4. Μπορούμε για να κάνουμε το παιδί να εκφραστεί και να μιλήσει να το ρωτήσουμε τι θα ήθελαν να πουν το ένα στο άλλο: "Τι θα έλεγε το αγοράκι στον μπαμπά του;"

5. Τέλος μπορούμε να προσεγγίσουμε το παιδί ρωτώντας το αν μπορούμε να ρωτήσουμε το κοριτσάκι ή αγοράκι ή το ζώο που έχει φτιάξει κάτι: "Μπορώ να ρωτήσω το κοριτσάκι τι είναι αυτό που έχει στα χέρια της, που θέλει να πάει κτλ;"

Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολίων/δυσλεξίας

Πέμπτη 10 Μαΐου 2012

Αγωγή Υγείας (4)

Μήνυμα στην Οικογένεια IV - Οδοντική Φροντίδα

Τα παιδιά σε αυτή την ηλικία μπορούν να μάθουν να φροντίζουν τα δόντια τους για να μπορούν να μασάνε καλά την τροφή τους και να έχουν ένα ωραίο χαμόγελο. Επίσης μπορούν να μάθουν με ποιό τρόπο πρέπει να βουρτσίζουν τα δόντια τους.

  Μερικές πρακτικές συμβουλές

  • Θα πρέπει να βοηθήσετε το παιδί να δει το βούρτσισμα των δοντιών σαν παιχνίδι. Το παιδί μπορεί να επιλέξει μόνο του το χρώμα της οδοντόβουρτσας και τη γεύση της οδοντόκρεμας.
  • Ελέγξτε το όταν βουρτσίζει τα δόντια του να δείτε αν έμαθε σωστά τις ενέργειες που πρέπει να κάνει.
  • Μην το φοβίζετε με τον οδοντογιατρό. Αντίθετα, προσπαθείστε να του μάθετε ότι ο γιατρός είναι ο καλύτερος μας φίλος γιατί μας φροντίζει όταν δε νιώθουμε καλά.
  • Γίνετε οι ίδιοι παράδειγμα στο παιδί, βουρτσίζοντας τα δόντια σας μπροστά του, μετά από τα γεύματα.

Απόσπασμα από "Υγεία και Διατροφή στην Προσχολική Ηλικία - Οδηγός για Νηπιαγωγούς - Υπουργείο Υγείας και Πρόνοιας, 1997

Αγωγή Υγείας (3)

Μήνυμα στην Οικογένεια ΙΙΙ - Ασφάλεια
Τα παιδιά μπορούν να μάθουν ότι είναι σημαντικό να προσέχουν στη χρήση επικίνδυνων εργαλείων, καθώς και με ποιους τρόπους να προφυλάσσουν τον εαυτό τους από συνηθισμένα ατυχήματα.
Μερικές πρακτικές συμβουλές
  • Το παιδί θα πρέπει να μάθει να ζητά τη βοήθειά σας για να πιάσει κάποιο αντικείμενο που βρίσκεται ψηλά, παρά να σκαρφαλώνει μόνο του προσπαθώντας να το πιάσει.
  • Θα πρέπει να απομακρύνετε ή να κρατάτε κλειδωμένα επικίνδυνα φάρμακα, υλικά καθαρισμού και γενικά αντικείμενα ή ουσίες που είναι επικίνδυνα για τα παιδιά.
  • Ηλεκτρικά καλώδια και πρίζες πρέπει να καλύπτονται ή να μην είναι προσιτά στο παιδί και προστατευτικά κάγκελα να το απομονώνουν από επικίνδυνους χώρους ή σκάλες. Μπορεί το σπίτι μας να μην είναι τόσο όμορφα στολισμένο όσο θα θέλαμε, όμως η υγεία του παιδιού προέχει και πρέπει να την προφυλάξουμε.
  • Επίσης όταν κυκλοφορείτε στο δρόμο, θυμηθείτε ότι αποτελείτε το πιο ζωντανό παράδειγμα για τα παιδιά σας. Το παιδί πρέπει να μάθει να σταματά πάντα και να ελέγχει καλά την κίνηση πριν διασχίσει το δρόμο. Να περπατά πάντα πάνω στο πεζοδρόμιο. Να ακολουθεί τις διαβάσεις των πεζών περνώντας μόνο όταν το πράσινο φως είναι αναμμένο και στο αυτοκίνητο να δένει πάντα τη ζώνη ασφαλείας.

Απόσπασμα από το "Υγεία και Διατροφή στην Προσχολική Ηλικία - Οδηγός για Νηπιαγωγούς - Υπουργείο Υγείας και Πρόνοιας 1997.

Αγωγή Υγείας (2)

Μήνυμα στην Οικογένεια ΙΙ - Σωστή Επιλογή Διατροφής

Στον επόμενο μήνα τα παιδιά θα ασχοληθούν με τη διατροφή. Θα μάθουν από που παίρνουμε την τροφή μας, σε τι μας βοηθά, πόσα είδη τροφών έχουμε και ότι, παρά τις τις προτιμήσεις τους, πρέπει να μάθουν να τρώνε απ' όλα τα τρόφιμα για να είναι υγιή.

Μερικές πρακτικές συμβουλές
  • Μην αφήνετε τη διατροφή της οικογένειας στην τύχη αλλά σχεδιάζετε το μενού όλης της εβδομάδας, επιτρέποντας στο παιδί σας να πάρει κάποιες πρωτοβουλίες και να προτείνει κάποια φαγητά.
  • Ενισχύστε την τάση του να δοκιμάζει καινούργιες τροφές.
  • Όταν δοκιμάζει κάτι νέο, ρωτήστε το για τη γεύση, το χρώμα ή την οσμή του.
  • Μην παραβλέπετε την αξία του πρωϊνού. Είναι καλό να ξυπνάτε λίγο νωρίτερα ώστε να υπάρχει χρόνος να έχει ένα καλό πρωϊνό όλη η οικογένεια μαζί. Αυτό αποτελεί το καλύτερο παράδειγμα για το παιδί. Όταν όλη η οικογένεια τρώει πρωϊνό μαζί, είναι πιο πιθανό ότι θα θέλει και εκείνο να καθήσει στο τραπέζι και δεν θα χρειαστεί να αγοράσει ακατάλληλα τρόφιμα από το σχολείο.
  • Μ' αυτόν τον τρόπο θα αποτρέψετε την αγορά τροφών που βλάπτουν την υγεία όπως - γαριδάκια, τσιπς, μπισκότα, καραμέλες - και από την υπερβολική χρήση γλυκών, παγωτών, αναψυκτικών.
  • Ειδικά σ' αυτή την τόσο νεαρή ηλικία δεν θα πρέπει να δίνετε χρήματα για να αγοράζει ότι θέλει από το περίπτερο ή κυλικείο. Αν θέλει μπορεί να πάρει από το σπίτι μαζί του φρούτα, καρότα, ξηρούς καρπούς, σάντουϊτς, σταφίδες, σύκα ή άλλα θρεπτικά τρόφιμα για να φάει όταν πεινάσει.
Απόσπασμα από "Υγεία και Διατροφή στην Προσχολική Ηλικία - Οδηγός για Νηπιαγωγούς - Υπουργείο Υγείας Πρόνοιας, 1997.

Αγωγή Υγείας (1)

Μήνυμα στην οικογένεια - Αυτοπεποίθηση
Στη διάρκεια του πρώτου μήνα οι εκπαδευτικές δραστηριότητες στο χώρο του Νηπιαγωγείου περιελάμβαναν μια σειρά από μαθήματα-παιχνίδια που στόχο είχαν να μάθουν στα παιδιά να αναγνωρίζουν ότι κάθε παιδί είναι διαφορετικό και ξεχωριστό , ότι πρέπει να φροντίζουμε καθημερινά το σώμα μας και να μιλάμε για τα συναισθήματά μας.

Τα πρώτα χρόνια της ζωής τα παιδιά σχηματίζουν μια εικόνα για τον εαυτό τους, μια εικόνα που θα αποτελέσει τη βάση για την ανάπτυξη ή όχι της αυτοεκτίμησής τους. Το έργο των γονέων και των δασκάλων είναι να βοηθήσουμε ώστε αυτή η εικόνα να είναι θετική. Αυτό που επιζητούμε είναι τα παιδιά να νιώθουν ικανά να τα βγάλουν πέρα με καινούργιες καταστάσεις ή προβλήματα, με άλλα λόγια να έχουν αυτοπεποίθηση. Το πρώτο βήμα για το χτίσιμο της αυτοπεποίθησης τους είναι να βοηθήσουμε να νιώθουν όμορφα με τον εαυτό τους. Ο έπαινος και η ενθάρρυνση βοηθά τα παιδιά να δοκιμάζουν καινούργα πράγματα. Η αίσθηση ότι έχουν και αυτά κάτι να προσφέρουν στο σπίτι, στο σχολείο και στο παιχνίδι, τους δίνει ένα αίσθημα αξίας και βοηθά στην ανάπτυξη της αυτοπεποίθησης.

Μερικές πρακτικές συμβουλές
  •  Στο σπίτι να αναθέτετε στα παιδιά απλά πράγματα, όπως να μαζεύουν τα παιχνίδια τους, να κρεμούν τα ρούχα τους ή να σας βοηθούν σε κάτι που κάνετε και να τα επαινείτε όταν το κάνουν, έστω και αν στην πορεία κάνουν μερικά λάθη.
  • Όποτε είναι δυνατόν, αφήνετε να παίρνουν αποφάσεις που τα αφορούν. Όπως να αποφασίζουν τι θα φορέσουν, να διαλέγουν ποιά ιστορία θα τους διαβάσετε ή σε ποιο μέρος προτιμούν να παίξουν.
  • Θα πρέπει να αποφεύγετε να κάνετε συγκρίσεις ανάμεσα στο παιδί και τα αδέλφια του ή άλλα παιδιά. Θα πρέπει να γνωρίζετε ότι η προσπάθεια είναι πολύ πιο σημαντική από το αποτέλεσμα.
  • Χρησιμοποιείτε πιο συχνά τον έπαινο για την καλή συμπεριφορά, καθώς βοηθά πολύ περισσότερο, από την αρνητική κριτική για την μη καλή συμπεριφορά. Η διαρκής επίπληξη κάνει το παιδί να νιώθει ότι δεν μπορεί να καταφέρει να κάνει κάτι σωστά.

Απόσπασμα από "Υγεία και Διατροφή στην Προσχολική Ηλικία - Οδηγός για Νηπιαγωγούς - Υπουργείο Υγείας και Πρόνοιας ,1997

Τετάρτη 9 Μαΐου 2012

Τι μου αρέσει στη μαμά μου

Γιώργος Α.: Που η μαμά μου με αγαπάει
Αλέξης: Που πηγαίνουμε βόλτα.
Αμαλία:Μου αρέσει να της δίνω λουλούδια.
Γιάννης:  Μου αρέσει να τη λέω μητέρα.
Μάρω: Μου αρέσει με τη μαμά να πηγαίνουμε βόλτες με το ποδήλατο.
Παναγιώτης: Μου αρέσει με τη μμά μου να πηγαίνω να αγοράζω lego.
Ιωάννης: Μου αρέσει που πηγαίνουμε βόλτες και αγοράζουμε παιχνίδια.
Γεωργία: Μ' αρέσει να πηγαίνω βόλτες με τη μαμά μου στις κούνιες.
Βασίλης: Μ' αρέσει να πάμε με τη μαμά μου να αγοράζουμε παγωτά.
Αιμιλία: Μ΄αρέσει με τη μαμά μου να πηγαίνουμε στις κούνιες και να παίζουμε και να έρχονται και άλλοι φίλοι μας.
Βαγγέλης: Μ' αρέσει να πηγαίνω με τη μαμά μου να παίρνω σβούρες.
Μυρτώ: Μ' αρέσει με τη μαμά μου.... δεν ξέρω.
Αλέξανδρος: Μ΄αρέσει με τη μαμά μου να βλέπω τα ζώα.
Διονύσης: Μου αρέσει η μαμά μου γιατί με παίρνει αγκαλιά και μου δίνει φιλιά.
Στέλλα: Μ΄αρέσει να πηγαίνω κάτω στον ξάδερφό μου και να παίζω με τον ξάδερφό μου και τη μαμά.
Γιώργος Σ.: Δε θέλω να πω.
Δανάη: Μ΄αρέσει να λέω τραγούδια στη μαμά μου.
Μάριος Ζ.: Μ΄αρέσει με τη μαμά μου να πηγαίνω για βάφλες.
Έφη: Μ΄αρέσει να της δίνω ένα τριαντάφυλλο γιατί την αγαπάω πολύ.
Μάριος Μ.: Μου αρέσει που παίζω computer με τη μαμά μου, που με αφήνει.  

Σύλλογος Γονέων 1ου Νηπιαγωγείου Λυκόβρυσης

Ανακοίνωση - Συγκέντρωση

Αγαπητοί γονείς,

θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι την Τρίτη 15 Μαϊου, στις 06:00 μ.μ., θα πραγματοποιηθεί συνάντηση γονέων και νηπιαγωγών στο χώρο του Νηπιαγωγείου, προκειμένου να συζητηθούν θέματα που αφορούν το σχολείο μας.

Ευχαριστούμε

Το Δ.Σ.

Ηλεκτρονικός Υπολογιστής

Ανακοίνωση
Αγαπητοί γονείς,

θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι βρισκόμαστε σε αναζήτηση ηλεκτρονικού εξοπλισμού- ηλεκτρονικού υπολογιστή (οθόνη και κεντρική μονάδα), προκειμένου να εξοπλιστούν και οι δύο τάξεις του Νηπιαγωγείου μας.

Επιπλέον, σας ενημερώνουμε ότι έχει δοκιμαστεί ο ήδη υπάρχον ηλεκτρονικός εξοπλισμός του σχολείου μας - έχει "επισκεφθεί" πολλές φορές ειδικευμένους τεχνικούς και έχει κριθεί ακατάλληλος να ακολουθήσει την τεχνολογία του σήμερα.

Για το λόγο αυτό, ζητούμε για άλλη μια φορά τη βοήθειά σας, προκειμένου να αναζητηθεί ανάμεσα μας - οικιακός ή επαγγελματικός - ηλεκτρονικός εξοπλισμός, ο οποίος βρίσκεται σε διαδικασίες απόσυρσης είτε από το σπίτι είτε από την εργασία.

Επίσης αν υπάρχει η δυνατότητα, να αναζητηθεί τέτοιος ηλεκτρονικός εξοπλισμός ανάμεσα στον επαγγελματικό κόσμο της Λυκόβρυσης, που τυχόν έχετε διασυνδέσεις ή γνωριμίες.

Στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε δική μας βοήθεια χρειαστείτε.

Από το Νηπιαγωγείο. 

Δευτέρα 7 Μαΐου 2012

Συνταγές για τη μανούλα


Η ιδιαίτερη περιποίηση που θα θέλαμε να έχουμε, έστω και για μια μόνο ημέρα μέσα στο χρόνο:


ΜΑΝΑ – μια τέλεια λέξη συνώνυμη της αγάπης, φροντίδας, υπομονής, καθοδήγησης, …  Η πιο γλυκιά λέξη στον κόσμο.  Μπορεί με ένα χάδι της και ένα χαμόγελό της να εξαλείψει κάθε φόβο και πόνο.  Αυτή είναι που θα σταθεί δίπλα στο παιδί της ακόμη και εάν παραστρατήσει και όλοι του γυρίσουν τις πλάτες, η μάνα πάντα θα είναι στο πλευρό του παιδιού της, γιατί είναι ένα κομμάτι από τα σπλάχνα της.
Η Anνa Jarvis, δυο χρόνια μετά το θάνατο της μητέρας της, θέλησε να τιμήσει τη μνήμη της μητέρας της και να καθιερώσει αυτή τη γιορτή σαν αργία, λίγα χρόνια αργότερα.  Το πέτυχε να γιορτάζεται τη δεύτερη Κυριακή του Μάη αλλά όταν κατάλαβε ότι πλέον έγινε πηγή εκμετάλλευσης, αυτή και η αδελφή της διαμαρτυρήθηκαν, φυλακίστηκαν, ξόδεψαν όλη την περιουσία τους κάνοντας εκστρατείες εναντίον αυτής της γιορτής.
Σκεφτείτε τί έχει κάνει για σας η μάνα σας και φέτος κάντε και εσείς κάτι πιο ουσιαστικό από το να της στείλετε μια κάρτα, λίγα λουλούδια ή ένα τυπικό δωράκια.  Περάστε λίγο ποιοτικό χρόνο μαζί της, εξάλλου αυτό είναι που μια μάνα ζητάει και πείτε της πόσο την αγαπάτε.  Αυτό θέλει να ακούσει.
Εμένα η μητέρα μου δεν ζει αλλά όπως όλα τα πράγματα που με δίδαξε προσπαθώ να τα μεταφέρω στα παιδιά μου.  Φτιάχνοντας τις συνταγές της, που μας έφτιαχνε με τόση αγάπη, μένει πάντα ζωντανή στις καρδιές μας.  Έτσι με βάση ένα απλό κέικ, που ήταν ένα από τα αγαπημένά της και το πρώτο που με έμαθε να φτιάχνω, το έμαθα και εγώ στην κόρη μου και ελπίζω και εκείνη στα παιδιά της, σήμερα έφτιαξα μια δική μου συνταγή  και ξέρω ότι εάν ζούσε θα της άρεσε πάρα πολύ.

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ, σε όλες τις μανούλες τους κόσμου!!





 

Κέικ με Γιαούρτι και Πορτοκάλι– Συνταγή της Ήβης
Χρόνος προετοιμασίας: 30 λεπτά
Χρόνος ψησίματος: 1 ώρα
Υλικά:
500
Γραμμάρια  
Αλεύρι που φουσκώνει μόνο του
6
Αυγά
400
Γραμμάρια
Στραγγιστό Γιαούρτι
1 ½
Κούπες
Ζάχαρη
140
Γραμμάρια
Μαργαρίνη, σε θερμοκρασία δωματίου
2
Κουταλιές
Ξύσμα πορτοκαλιού
½
κ.γ.
Αλάτι
1
Μέτριο
Πορτοκάλι, ξεφλουδισμένο (να αφαιρεθεί η πέτσα) και κομμένο σε κομματάκια
Για το συρόπι πορτοκαλιού
1
Κούπα
Χυμό πορτοκαλιού
4
Κουταλιές
Ζάχαρη άχνη
Για το γλάσο πορτοκαλιού:
½
Κούπα
Από το πιο πάνω συρόπι πορτοκαλιού
1
Κούπα
Ζάχαρη άχνη
Εκτέλεση
1.
Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 180 βαθμούς Κελσίου.
2.
Κτυπάμε πρώτα τα ασπράδια να γίνουν σφιχτή μαρέγκα.
3.
Κτυπάμε στο μίξερ ξεχωριστά τους κρόκους με τη ζάχαρη μέχρι να ασπρίσουν.
4.
Προσθέτουμε το βούτυρο, μία-μία κουταλιά μέχρι να ενσωματωθεί καθώς και το γιαούρτι και τη φλούδα πορτοκαλιού.  Τα κτυπάμε στη δυνατή ταχύτητα για 10 λεπτά.
5.
Χαμηλώνουμε την ταχύτητα του μίξερ και προσθέτουμε το αλεύρι και το αλάτι και ανακατεύουμε να ενσωματωθούν.
6.
Χρησιμοποιόντας μια σπάτουλα ανακατεύουμε με απαλές κινήσεις τη μαρέγκα και τα κομματάκια από το πορτοκάλι.
7.
Βουτυρώνουμε και αλευρώνουμε μια φόρμα για κέικ και βάζουμε μέσα το μείγμα.
8.
Ψήνουμε για περίπου μία ώρα και δοκιμάζουμε με μια οδοντογλυφίδα μέχρι να βγει στεγνή.
9.
Βγάζουμε το κέικ από το φούρνο και το αφήνουμε να κρυώσει για λίγο (περίπου 15 λεπτά).
10.
Βάζουμε το χυμό πορτοκαλιού και τη ζάχαρη άχνη να βράσουν για πέντε λεπτά.
11.
Ενώ το κέικ είναι ακόμη λίγο ζεστό ρίχνουμε λίγο-λίγο το μισό συρόπι από πάνω μέχρι να απορροφηθεί.
12.
Κοσκινίζουμε τη ζάχαρη άχνη και ρίχνουμε το υπόλοιπο συρόπι στη ζάχαρη μέχρι να γίνει ένα γλάσο.  Να μην είναι ούτε νερουλό ούτε σφιχτό αλλά να ρέει.
13.
Το ρίχνουμε από πάνω κουταλιά-κουταλιά να τρέξει παντού.

Από την ιστοσελίδα


Επίσης, λίγο πιο εξεζητημένο:
Για τη γιορτή της μητέρας Εκτύπωση E-mail
Η μέρα της μητέραςΗ γιορτή της μητέρας γιορτάζεται κάθε χρόνο την δεύτερη Κυριακή του Μαϊου. Είναι μια ευκαιρία να δείξουμε στις μαμάδες μας πόσο πολύ τις αγαπάμε και πόσο εκτιμάμε όλα αυτά που κάνουν για μας κάθε μέρα.
Μια πολύ ωραία ιδέα λοιπόν είναι να της φτιάξετε πρωινό, να το βάλετε σε έναν δίσκο μαζί με τον καφέ ή το τσάι της και μερικά λουλούδια σε ένα βάζο και να της πάτε πρωινό στο κρεβάτι! Στο site μας θα βρείτε πολλές εύκολες και νόστιμες συνταγές για πρωινό όπως:
Όλες αυτές οι συνταγές μπορούν να γίνουν αλμυρές ή γλυκές, ανάλογα με τη γέμιση ή το σιρόπι ή το συνοδευτικό που θα βάλετε. Ανάλογα λοιπόν με τα γούστα της μαμάς, βάλτε στο δίσκο σας μαρμελάδα ή μέλι ή τυρί κρέμα και φρούτα για να της προσφέρετε ένα γλυκό πρωινό, ή τυρί και το αλλαντικό της αρεσκείας της για να τα κάνετε αλμυρά.
Αν η μαμά είναι πολύ του γλυκού, μπορείτε να της φτιάξετε για πρωινό μια συνταγή από τα muffins και cupcakes που έχουμε ή κάτι από τα παρακάτω:
Μπορείτε επίσης να της φτιάξετε αυγουλάκια. Τα αυγά είναι νόστιμα, θρεπτικά και μπορούν να γίνουν με πολλούς τρόπους:
Έτσι θα ξεκινήσει μια πολύ όμορφη μέρα.
Μπορείτε να της φτιάξετε και διάφορα γλυκά φυσικά, τούρτες ή μπισκότα, ανάλογα με την εμπειρία σας στην κουζίνα. Τόσα γλυκά σας έχει φτιάξει εκείνη! Είναι λοιπόν ευκαιρία να της προσφέρετε κι εσείς μια γλυκιά κατασκευή από τα χεράκια σας. Στο site θα βρείτε διάφορες συνταγές και πολλές με οδηγίες βήμα βήμα, ώστε να σας βοηθήσουν να φτιάξετε ένα όμορφο δώρο για τη μαμά σας:
Ή φυσικά μπορείτε να διαλέξετε μια από τις πολλές τούρτες που έχουμε.
Αν πάλι η μαμά είναι λάτρης της σοκολάτας, μπορείτε να της φτιάξετε σοκολατάκια. Διαβάστε τις οδηγίες Φτιάχνουμε σοκολατάκια, πάρτε φόρμες και κουπ πατ σε σχήμα καρδούλας και φτιάξτε:
Θα βρείτε πολλές συνταγές ακόμα για σοκολατάκια στην κατηγορία Σοκολατένιοι Πειρασμοί.
Μπορείτε να αναλάβετε εσείς το μαγείρεμα για όλη την ημέρα και να αφήσετε τη μαμά να έχει μια μέρα ξεκούρασης και διακοπών από όλες τις δουλειές. Δεν είναι δύσκολο. Διαλέξτε συνταγές για κυρίως πιάτο από την κατηγορία για αρχάριους, εύκολες ή γρήγορες. Επιλέξτε μια που να είναι στο γούστο της μαμάς και μαγειρέψτε εσείς.Και μην ξεχάσετε να μαζέψετε το τραπέζι και να πλύνετε τα πιάτα μετά!
Οι μαμάδες είναι πολύτιμες και κάθε μέρα είναι ωραίο να τους δείχνουμε την αγάπη μας. Όμως είναι και όμορφο να τις φροντίσουμε και να τις γλυκάνουμε εμείς για μέρα. Πάρτε της (ή ακόμα καλύτερα φτιάξτε της) ένα μικρό δωράκι, φτιάξτε της πρωινό, αλλά πάνω από όλα, κάντε της μια αγκαλιά, δώστε της ένα φιλί και πείτε της πόσο την αγαπάτε. Είναι σίγουρα το καλύτερο δώρο απ' όλα!!!

Από την ιστοσελίδα