Μαγεμένες και μεις οι ίδιες οι δασκάλες από την προσέγγιση και την ανάρτηση της συναδέρφου από το Πυθαγόρειο, σχετικά με το Σαγκάλ (Πυθαγόρειο Νηπιαγωγείο), το καταπληκτικό βιβλίο της Φιλίας Δενδρινού "Ο Ακροβάτης του Ονείρου" , αποφασίσαμε ότι μετά το αφιέρωμα στον Βαν Γκογκ, τα παιδιά θα πρέπει οπωσδήποτε να έρθουν σε επαφή με τον Marc Chagall.
Έναν από τους σπουδαιότερους σύγχρονους ζωγράφους (1887-1985) που πέρασε τα 95 χρόνια της ζωής του ζωγραφίζοντας. Γεννήθηκε σε ένα μικρό χωριό της Ρωσίας και αφού κάνει τις πρώτες σπουδές του στην Αγία Πετρούπολη και γνωρίζει όλους τους μεγάλους Γάλους ζωγράφους (Μονέ, Μανέ, Ματίς, Σεζάν), αποφασίζει να φύγει για το Παρίσι.
Με το ζωηρό του κόκκινο, το ζωηρό του μπλε , το κροκί και μια σταλίτσα μαύρο, μαζί με την αγαπημένη του γυναίκα Μπέλα, μας γνωρίζει τη ζωή στο τσίρκο που τόσο αγάπησε.
"Εδώ, κάθε βράδυ, ένα σωρό μαγικά θα συμβούν μόλις τα φώτα ανάψουν. Αλήθεια, πόσο καλά γνωρίζεις τον κόσμο του τσίρκου;
Τι λες, έρχεσαι μαζί μου να σηκώσουμε την κουρτίνα για να δούμε τι έχει από πίσω;
Είμαι σίγουρος πως μας περιμένουν εκεί οι μάγοι του ονείρου"
Το θέμα του τσίρκου είναι πολύ οικείο και αγαπητό στα παιδιά και έτσι δεν ήταν καθόλου δύσκολο να τα βάλουμε μέσα στον κόσμο του ακροβάτη του ονείρου του Σαγκάλ.
Καταρχήν, διαβάσαμε το βιβλίο. Δείχνουμε τους πίνακες, συζητάμε και παρατηρούμε τα χαρακτηριστικά της ζωγραφικής του:
Ευχάριστα συναισθήματα ή όχι; Μας ταξιδεύουν στο όνειρο;
Συζητάμε για τα χρώματα που αγαπά ο ζωγράφος και κάνουμε την ατομική εργασία με την αναγνώριση των χρωμάτων.
Παίζουμε με την αριθμογραμμή του τσίρκου.
Ταξινομήσαμε τους πρωταγωνιστές του τσίρκου σε τρεις ομάδες: Μουσικούς, κλόουν και ακροβάτες και βρήκαμε πόσοι από το κάθε είδος κρύβονται μέσα στο βιβλίο του Σαγκάλ και το αποτυπώσαμε σε ατομική εργασία.
Μετρήσαμε και προσθέσαμε όλους μαζί τους πρωταγωνιστές και παίξαμε όσους συνδυασμούς του 10 μπορούσαμε να σκεφτούμε. Τους γράψαμε κιόλας.
Φτιάξαμε πίνακες διπλής εισόδου με τους πρωταγωνιστές. Δύσκολο λίγο, αλλά με την εξάσκηση το καταφέραμε, μόνοι και με παρέα.
Η πιο μαγική από όλες τις δραστηριότητες, όμως, ήταν όταν ζωγραφίσαμε σαν τον Σαγκάλ.
Με το κόκκινο, το μπλε, το κροκί και φτιάξαμε τα δικά μας αριστουργήματα.
Για να το καταφέρουμε αυτό, επιλέξαμε πρώτα από όλα με ποιους ζωγραφικούς πίνακες θα θέλαμε να ασχοληθούμε.
Καταλήξαμε στον Φεντερίκο και τον Τοτό.
Μεγεθύναμε σε διπλό Α3 τους πίνακες σε ασπρόμαυρο φόντο και τους τοποθετήσαμε στο καβαλέτο.
Έτσι όλη η ομάδα, δημιούργησε δύο καταπληκτικούς πίνακες, κάνοντας τις δικές της πινελιές κάθε φορά.
Καταρχήν, διαβάσαμε το βιβλίο. Δείχνουμε τους πίνακες, συζητάμε και παρατηρούμε τα χαρακτηριστικά της ζωγραφικής του:
- τα έντονα χρώματα,
- τη γυναίκα και μούσα του, Μπέλα,
- την αγάπη και το γάμο τους,
- το χωριό του και τη ζωή του εκεί
- τα ζώα
- τους βιολιστές
- το τσίρκο και τους πρωταγωνιστές του (μουσικοί, κλόουν, ακροβάτες)
Ευχάριστα συναισθήματα ή όχι; Μας ταξιδεύουν στο όνειρο;
Συζητάμε για τα χρώματα που αγαπά ο ζωγράφος και κάνουμε την ατομική εργασία με την αναγνώριση των χρωμάτων.
Παίζουμε με την αριθμογραμμή του τσίρκου.
Ταξινομήσαμε τους πρωταγωνιστές του τσίρκου σε τρεις ομάδες: Μουσικούς, κλόουν και ακροβάτες και βρήκαμε πόσοι από το κάθε είδος κρύβονται μέσα στο βιβλίο του Σαγκάλ και το αποτυπώσαμε σε ατομική εργασία.
Μετρήσαμε και προσθέσαμε όλους μαζί τους πρωταγωνιστές και παίξαμε όσους συνδυασμούς του 10 μπορούσαμε να σκεφτούμε. Τους γράψαμε κιόλας.
Φτιάξαμε πίνακες διπλής εισόδου με τους πρωταγωνιστές. Δύσκολο λίγο, αλλά με την εξάσκηση το καταφέραμε, μόνοι και με παρέα.
Η πιο μαγική από όλες τις δραστηριότητες, όμως, ήταν όταν ζωγραφίσαμε σαν τον Σαγκάλ.
Με το κόκκινο, το μπλε, το κροκί και φτιάξαμε τα δικά μας αριστουργήματα.
Για να το καταφέρουμε αυτό, επιλέξαμε πρώτα από όλα με ποιους ζωγραφικούς πίνακες θα θέλαμε να ασχοληθούμε.
Καταλήξαμε στον Φεντερίκο και τον Τοτό.
Μεγεθύναμε σε διπλό Α3 τους πίνακες σε ασπρόμαυρο φόντο και τους τοποθετήσαμε στο καβαλέτο.
Έτσι όλη η ομάδα, δημιούργησε δύο καταπληκτικούς πίνακες, κάνοντας τις δικές της πινελιές κάθε φορά.
"Ποιο χρώμα είναι το χρώμα του ονείρου
κι από ποιο ύφασμα κοστούμι να φοράει;
Ποια μάτια κατοικεί, σε ποια γελάει
και ποιο τραγούδι σιγομουρμουράει;
Στ΄αστέρια το όνειρο πετάει
και στης αυγής τη λίμνη κολυμπάει!
Ποια μουσική το όνειρο αγαπάει
και ποιου χορού το βήμα ξεκινάει;
Στ΄αστέρια το όνειρο πετάει
του φεγγαριού τη νύχτα ξαγρυπνάει.
Τελειώνοντας, το αφιέρωμα στο τσίρκο που ο Σαγκάλ τόσο αγάπησε, έφτιαξε ο καθένας μας από μια μάσκα κλόουν και μ΄αυτή έφυγε για το σπίτι.