Ετικέτες

Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο (3) Αγωγή Υγείας (9) Ανακοινώσεις (140) Ανακοινώσεις - ΠΕΙ.Σ (13) Άνοιξη (3) Απόκριες (19) Άρθρα (54) Αρχή Σχολικής Χρονιάς (29) Βήματα για τη Ζωή (1) Βιβλία για παιδιά (6) Γενέθλια (14) Γιορτές (13) Γιορτή της Μητέρας (16) Γιορτή του Πατέρα (1) Γλώσσα (5) Γονείς (31) Δήμος Λυκόβρυσης-Πεύκης (6) Έθιμα (2) Ειδική Αγωγή (1) Εκδηλώσεις Συλλόγου Γονέων (8) Εκδηλώσεις του Νηπιαγωγείου μας (32) Εκπαιδευτικές Επισκέψεις (3) Εκπαιδευτικοί (2) Επιμορφώσεις εκπαιδευτικών (1) Εργασία στο σπίτι (64) Εργασίες νηπίων (16) Εργαστήρια Δεξιοτήτων (12) Ευρωπαϊκά Προγράμματα (3) Η Βιβλιοθήκη στο Νηπιαγωγείο (11) Ημέρα-Νύχτα (2) Θεματικές προσεγγίσεις (46) Καινοτόμες παρεμβάσεις (7) Καλοκαίρι (4) Μαθηματικά (3) Νέα Προγράμματα Σπουδών (3) Νομοθεσία (2) Όμιλοι (14) Ονομαστική Εορτή (1) Παγκόσμιες Ημέρες (5) Πάσχα (9) Περιβάλλον (4) Ρομποτική (1) Σαρακοστή (2) Σχολική Ψυχολόγος (3) Τέχνες (1) Τηλεδιάσκεψη (30) Το Νηπιαγωγείο μας (2) Φιλαναγνωσία (2) Φυσικές Επιστήμες (1) Χειμώνας (8) Χριστούγεννα (31)

ArtMissions#Skills Labs

ArtMissions#Skills Labs
The e-twinning project's blog that contains all of our work

Μπορείτε να απολαύσετε το ιστολόγιο μας σε όλες τις γλώσσες του κόσμου

Παρασκευή 10 Απριλίου 2020

Διαδικτυακή Δανειστική Βιβλιοθήκη Νο 3



Η διαδικτυακή δανειστική βιβλιοθήκη μας, σήμερα έχει πάλι πολλές παραλλαγές, δηλαδή πολλές «μορφές βιβλίων»:
·    Τα βιβλία που θα  ακούτε μόνο
·    Τα βιβλία που θα διαβάζουν οι ίδιοι οι συγγραφείς που τα έγραψαν και θα τους βλέπετε να το κάνουν στην οθόνη σας.
·    Τα βιβλία που θα ακούσετε από το διαδικτυακό ραδιόφωνο της ΕΡΤ WEB ERT.
Είστε έτοιμοι να «βάλετε» τα μάτια της φαντασίας σας σε λειτουργία.
ΠΑΜΕ……

Φίλοι πάνω-κάτω Έμη Σίνη

Ο παππούς της Κατερίνας μένει στον τελευταίο όροφο μιας ΜΕΓΑΛΗΣ πολυκατοικίας με κλειδωμένες πόρτες,  κλειστά παράθυρα και φαρδιά μπαλκόνια, πάντα έρημα και βουβά.
Μια μέρα όμως, η μπάλα της Kατερίνας πέφτει στο κάτω μπαλκόνι...
«Ποιος να μένει άραγε εκεί;» αναρωτήθηκε ο κύριος Αντρέας.
«Θα μάθουμε αμέσως!» είπε αποφασιστικά η Κατερίνα και,
τραβώντας απ’ το χέρι τον παππού της, κατέβηκαν γρήγορα στον κάτω όροφο.Το κουδούνι έγραφε...


Το μαγικό μολύβι της Μαλάλα Μαλάλα Γιουσαφζάι

Η αληθινή ιστορία της λαχτάρας ενός κοριτσιού για έναν καλύτερο κόσμο.

 








Πώς έγινα αστέρι στην ανάγνωση Lisa Pap
Η μικρή Μαντλίν θέλει οπωσδήποτε να αποκτήσει ένα χρυσό αστέρι στην ανάγνωση, αλλά δυσκολεύεται. Τα αστέρια είναι για όσους διαβάζουν καλά και δεν φοβούνται να κάνουν λάθος...
Μήπως όμως αρκεί ο κατάλληλος ακροατής για να γίνει το διάβασμα πραγματικά διασκεδαστικό;


Η μάγισσα Χρωματούσα - Ελένη Μπετεινάκη
Η Χρωματούσα είναι μια μάγισσα.
Μια μάγισσα διαφορετική.
Δεν φοράει μαύρα ρούχα, δεν έχει γαμψή μύτη, δεν μένει σε πύργο, δεν της αρέσουν τα μαγικά ξόρκια με βατραχοπόδαρα, νυχτερίδες και αράχνες. Αγαπάει πολύ όλα τα χρώματα, ακόμα και το μαύρο ή το γκρι.
Μαζί με τη γάτα της, την Καμέλια, τρυπώνουν μέσα στα παραμύθια και δίνουν ζωντάνια σε χρώματα και πράγματα.
Μόνο που ο Μάγος Αταίριαστος έχει άλλα σχέδια για τη μικρή μάγισσα...
Μια ιστορία για την κατανόηση του εαυτού μας, τη φιλία, την καλοσύνη και την αιώνια μάχη ανάμεσα στο καλό και στο κακό...

Ο λυποπόταμος Λίνα Μουσιώνη
Ο μικρός λυποπόταμος ψάχνει το μυστικό της χαράς και της αληθινής ομορφιάς. Στο ταξίδι του θα γνωρίσει έναν ελέφαντα και έναν ρινόκερο. Μαζί θα γίνουν οι τρεις νέοι σωματοφύλακες! Τι λες; Θα τους ακολουθήσεις και συ στην περιπέτειά τους;
 



Το δέντρο που έδινε Silverstein Shel΄
«Μια φορά και ένα καιρό ήταν μια μηλιά που αγαπούσε ένα αγοράκι».
Έτσι αρχίζει αυτό το όμορφο παραμύθι που το διάβασμα του αφήνει τη γεύση μιας αξέχαστης ευαισθησίας.
Κάθε μέρα το αγόρι πήγαινε στη μηλιά κι έτρωγε τα μήλα της, έκανε κούνια απ τα κλαδιά της, σκαρφάλωνε στον κορμό της... κι η μηλιά ήταν ευτυχισμένη.
Μα όσο το αγόρι μεγάλωνε, τόσο περισσότερα ζητούσε απ το δέντρο και το δέντρο έδινε, έδινε,, έδινε αδιάκοπα.



Ο αρκούδος και το πιάνο David Litchfield
Μια μέρα, μέσα στο δάσος, ένα μικρό αρκουδάκι ανακάλυψε κάτι που δεν είχε ξαναδεί ποτέ.
«Τι είναι άραγε αυτό το παράξενο πράγμα;» σκέφτηκε.
Και άπλωσε διστακτικά την πατούσα του για να το αγγίξει..



Ο Λύκος Ζαχαρίας θέλει να γίνει σταρ Lallemand Orianne
Μέσα στο δάσος ο ήλιος λάμπει, τα πουλάκια τραγουδούν, όλα είναι τόσο όμορφα... Η φύση ευαισθητοποιεί τον λύκο Ζαχαρία. Μήπως είναι ποιητής ή μήπως ζωγράφος, γλύπτης ή ηθοποιός; Όλα είναι μια πρόκληση γι' αυτόν. Το σίγουρο είναι ότι ένα αστέρι γεννιέται!
Ένα βιβλίο για την επιμονή στην επίτευξη στόχων.



Ερτ Web Radio
Το κορίτσι και ο Δεινόσαυρος Hollie Hughes και Sarah Massini Illustration
Μια μαγευτική ιστορία για όλα τα παιδιά που ονειρεύονται έναν καλύτερο κόσμο
Το κορίτσι περιπλανιέται στην ακροθαλασσιά, αλλά δεν παίζει. Η Μαριάν νιώθει μόνη ψάχνει έναν φίλο. Σκάβει στην άμμο και ελπίζει
Τη νύχτα κοιτάζει τα αστέρια των ευχών, ενώ ο άνεμος με όνειρα χορταίνει κι ένας δεινόσαυρος που κοιμάται πολύ βαθιά έχει αρχίσει να ξυπνά




Που πήγαν τα βιβλία; - Δήμητρα Φώτου
"Τα βιβλία του Ψιτ χάθηκαν!" Η είδηση έπεσε σαν κεραυνός στη γειτονιά. Μέσα σε ένα βράδυ, τα βιβλία εξαφανίστηκαν, χάθηκαν, έγιναν καπνός! Στ' αλήθεια, πού πήγαν τα βιβλία; Την υπόθεση αναλαμβάνει ο ντετέκτιβ Πλήθωνας, ο αξιότερος των ερευνητών, το μεγαλύτερο λαγωνικό όλων των εποχών. Θα μπορέσει άραγε να λύσει το μυστήριο και να βοηθήσει τον φίλο του να βρει τον πολύτιμο θησαυρό του;
Μια περιπέτεια ντετεκτιβική και αυστηρά βιβλιοφιλική!




Ο επιθεωρητής Φλόκος Η υπόθεση του χαμένου φρυδιού -   Άντζελα Κίογκαν και  Κρις Λαμ Σαμ
Ο επιθεωρητής Φλόκος, ο διασημότερος γάτος ντετέκτιβ στον κόσμο, κι ο πιστός του βοηθός, ο Νέλσον, πάνε να περάσουν τη μέρα τους στο μουσείο. Όμως κάτι δεν πάει καλά εκεί
Λείπει το φρύδι από το πορτρέτο του ναυάρχου! Χρειάζεται λοιπόν να φέρουν τα πάνω κάτω στο μουσείο για να βρουν τα ίχνη του δράστη. Μόνο που τίποτα δεν είναι τόσο απλό όσο φαίνεται
Θα τα καταφέρει ο Φλόκος παρέα με τον Νέλσον να λύσουν το μυστήριο χρησιμοποιώντας την παρατηρητικότητά τους;
Ένα αστείο, ανάλαφρο και γοητευτικό βιβλίο!




Ένα πουλί στον ώμο μου - Sibylle Delacroix
Στάθηκε στον ώμο μου και δε φεύγει με τίποτα.
Και τώρα δεν ξέρω πώς να ξεφορτωθώ αυτό το παράξενο
πουλί που μου μιλάει ασταμάτητα



Όπως κάνετε κάθε φορά, διαλέξτε ένα και αφιερώστε του χρόνο.
Χρόνο να το ακούσετε, αρκετές φορές. Χρόνο να κάνετε την εργασία σας, το φυλλάδιο της Δανειστικής Βιβλιοθήκης.
Χρόνο για να γράψετε λέξεις από το βιβλίο.
Αρχεία: Φύλλο Βιβλιοθήκης 2.pdf
           Φύλλο εργασίας λέξεις.doc

Και τώρα………
Δραστηριότητες:

Δραστηριότητα 1η - Η γυάλα των παραμυθο-ερωτήσεων
Από το βιβλίο «Η Γλώσσα στο Νηπιαγωγείο»  - Κατερίνα Χριστόγερου Κωνσταντίνα Αρμενιάκου Δημήτρης Μπεσίρης

Υλικά
Μια μεγάλη γυάλα
Χαρτιά κομμένα σε μέγεθος ορθογώνιου
Μαρκαδόροι

Συμμετοχή: όλη η οικογένεια

Εκτέλεση
1.   Καθίστε σε ένα κύκλο, γύρω από τη γυάλα, όλη η οικογένεια.
2.   Τραβήξτε καρτέλες εναλλάξ.
3.   Διαβάστε τις ερωτήσεις, με βοήθεια,
4.    Απαντήστε με πλήρεις προτάσεις και όχι μονολεκτικά.
5.   Πόσες ερωτήσεις απάντησε ο καθένας; Πόσες θυμόταν σωστά;
6.   Δημιουργήστε έναν πίνακα με τόσες στήλες όσες και τα ονόματα των συμμετεχόντων. Τραβήξτε γραμμές για να ξεχωρίσετε τις στήλες μεταξύ τους. Από πάνω έως κάτω. Κάτω από το όνομα του καθενός, σημειώστε τον αριθμό τον αριθμό των παραμυθο-ερωτήσεων που απαντήσατε.

Ετοιμάζονται οι ερωτήσεις που αντιστοιχούν σε κάθε παραμύθι για να μπουν στη γυάλα, π.χ.
Ποιος είναι ο τίτλος του βιβλίου;
Ποιοι είναι οι ήρωες του βιβλίου;
Άλλες ερωτήσεις σχετικές με τους ήρωες, τα ονόματα τους, την περιγραφή τους καθώς και την πλοκή της κάθε ιστορία και παραμυθιού.

Σας δίνουμε ένα παράδειγμα για το βιβλίο «Πώς έγινα αστέρι στην ανάγνωση»

1.   Πώς λεγόταν το κορίτσι;
2.   Τι δεν της άρεσε να κάνει καθόλου; Γιατί;
3.   Πώς την αντιμετώπιζαν τα άλλα παιδιά στην τάξη;
4.    Τι ήταν το μεγαλύτερο της όνειρο;
5.   Τι έγραφε κάθε φορά η δασκάλα μέσα στην καρδούλα;
6.   Που πήγαινε κάθε Σάββατο το κορίτσι;
7.   Τι αναπάντεχο συνάντησε εκεί;
8.   Πώς τη βοήθησε ο νέος της φίλος;
9.   Περιέγραψε το νέο φίλο του κοριτσιού.
10.  Που ήταν ο φίλος της το Σάββατο πριν την ανάγνωση στην τάξη;
11.  Γιατί έλειπε ο φίλος της;
12.  Τι έγινε στο τέλος; Κατάφερε να διαβάσει το μάθημα; Κέρδισε κάτι;

Παραλλαγή: Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε χαρτιά διαφορετικού χρώματος για τις ερωτήσεις.
Π.χ. Άλλο χρώμα για ερωτήσεις σχετικές με τους ήρωες, άλλο χρώμα για ερωτήσεις σχετικές με την αρχή της ιστορίας, άλλο χρώμα για ερωτήσεις σχετικές με το τέλος της ιστορίας, άλλο χρώμα για ερωτήσεις σχετικές με το «πρόβλημα» του ήρωα της ιστορίας, άλλο χρώμα για ερωτήσεις σχετικές με τη «λύση» του προβλήματος της ιστορίας, κοκ.
Έτσι ο καθένας μπορεί να επιλέγει σε τι είδους ερώτηση θέλει να απαντήσει.

Δραστηριότητα 2η Σκυταλοπαραμύθ»
Από το βιβλίο «Η Γλώσσα στο Νηπιαγωγείο»  - Κατερίνα Χριστόγερου Κωνσταντίνα Αρμενιάκου Δημήτρης Μπεσίρης - παραλαγμένο

Υλικά
Μία συσκευή ηχογράφησης, π.χ. κινητό τηλέφωνο
Οι καρτέλες της βιβλιοπαρουσίασης
Ένα ρολό χαρτί για τη σκυτάλη, χρωματισμένο, διακοσμημένο με ζωγραφιές ή αυτοκόλλητα.
Χαρτιά
Μαρκαδόροι

Συμμετοχή: όλη η οικογένεια

Εκτέλεση
1.   Καθίστε ο ένας δίπλα στον άλλο.
2.   Ανοίξτε η συσκευή ηχογράφησης
3.   Ο πρώτος στη σειρά παίρνει τη σκυτάλη και «παρουσιάζει» την 1η καρτέλα βιβλιοπαρουσίασης. Τη σκυτάλη παίρνει ο επόμενος και «παρουσιάζει» την 2η καρτέλα βιβλιοπαρουσίασης και ούτω καθεξής. Την 3η καρτέλα-μικρή ιστορία, μπορείτε να τη χωρίσετε σε 2-3 μέλη της οικογένειας.
4.    Το τελευταίο μέλος με τη σκυτάλη στα χέρια, ζωγραφίζει την αγαπημένη του εικόνα από το βιβλίο.

Παραλλαγές: Το τελευταίο μέλος με τη σκυτάλη στα χέρια «παίζει» μια σκηνή από το βιβλίο, κάνει τον ήχο από ένα ζώο από το βιβλίο, παριστάνει ότι παίζει ένα όργανο που αναφέρεται στο βιβλίο, κλπ.

Δραστηριότητα 3η - Φτιάχνω το δικό μου εξώφυλλο της ιστορίας
Από το βιβλίο «Βουτιά στον κόσμο του βιβλίου» Χρύσα Κουράκη

«Έχει ενδιαφέρον να κατανοήσουν τα παιδιά πώς στις διαφορετικές εκδόσεις της ίδιας ιστορίας τα διαφορετικά εξώφυλλα δίνουν έμφαση σε ποικίλα σημεία της αφήγησης, δίνοντας το στίγμα της οπτικής κάθε επαναγραφής της ιστορίας.
Παρατηρώντας τα διαφορετικά εξώφυλλα, εντοπίζουμε πού δίνεται κάθε φορά έμφαση
π.χ. στο φόρεμα της Σταχτοπούτας αξία στα υλικά αγαθά, στη νονά που μεταμορφώνει την κολοκύθα μαγική αφήγηση, στο ζευγάρι που είναι αγκαλιασμένο ρομαντισμός,
στη φτωχικά ντυμένη Σταχτοπούτα οι κακουχίες που έχει περάσει το ορφανό κορίτσι
Δηλαδή,  ο καθένας δίνει έμφαση στο στοιχείο του παραμυθιού ή της ιστορίας που τον ενδιαφέρει περισσότερο, που του έκανε περισσότερη εντύπωση, που θέλει να περάσει στο κοινό του».

Υλικά
Χαρτιά
Μαρκαδόροι, ξυλομπογιές, νερομπογιές, δαχτυλομπογιές, ότι σε μπογιές έχουμε στο σπίτι

Συμμετοχή: όλη η οικογένεια


Εκτέλεση
1.   Ακούστε το επιλεγμένο παραμύθι ξανά και ξανά.
2.   Θυμηθείτε: Το εξώφυλλο είναι ένα πολύ σημαντικό στοιχείο του βιβλίου. Πολλές φορές αποτελεί και το λόγο αγοράς ενός συγκεκριμένου βιβλίου.
3.   Σκεφτείτε και καταλήξτε ποιο από τα στοιχεία της ιστορίας σας εντυπωσίασε πολύ.
4.    Ζωγραφίστε τις σκέψεις σας προσπαθώντας να είστε συγκεντρωμένοι και να συμπεριλάβετε όσες περισσότερες λεπτομέρειες μπορείτε.
5.   Χρησιμοποιήστε πολλά, χαρούμενα, «ζωντανά», χρώματα.
6.   Μη ξεχάσετε να γράψετε τον τίτλο καθώς και το συγγραφέα του βιβλίου. Θυμηθείτε: Ο τίτλος πρέπει να ξεχωρίζει.

Βρείτε τη δραστηριότητα που σας ταιριάζει, και μπορείτε να υποστηρίξετε, και η διασκέδαση αρχίζει!!

Μπορείτε να αξιοποιείτε παλαιότερες ιδέες και από τις προηγούμενες δημοσιεύσεις μας για τις διαδικτυακές βιβλιοθήκες.

Η Δημοτική Βιβλιοθήκη της Κατερίνης https://www.facebook.com/Katerini.Public.Library/
είναι κάθε βδομάδα μέσα στις προτιμήσεις μας:

Ένας καλλιεργημένος λύκος

και 
Ένας καινούργιος φίλος

Άραγε, αναρωτηθήκατε που είναι η Κατερίνη; Πόσο μακριά από τη Λυκόβρυση; Πώς μπορούμε να την επισκεφτούμε, με τι μέσο; Έχει θάλασσα; Για ανατρέξτε και λίγο στο χάρτη της Ελλάδας:
Πατήστε τον παρακάτω σύνδεσμο:
Όταν μεταβείτε στην σελίδα κάντε κλικ στην εικόνα, όπως φαίνεται παρακάτω.
Κατεβάστε το αρχείο και κάντε κλικ στο χάρτη στα δεξιά να βρείτε πρώτα την Αθήνα και στη συνέχεια την Κατερίνη.
Καλή εξερεύνηση!!

Να είστε όλοι σας καλά και να περνάτε καλά!
Καλό Σαββατοκύριακο!
ΥΣ Μην ξεχνάτε, είναι η σειρά για το 6ο ποδάρι σήμερα Κυρα Σαρακοστή, άντε φτάνουμε στο τέλος.


Γράμμα Νο 20



Γράμμα Νο 20

Πολυαγαπημένα μας παιδιά,
Σήμερα σας γράφουμε το τελευταίο μας γράμμα πριν από το Πάσχα.
Το πρόγραμμα της ημέρας μας είναι αφιερωμένο στη Διαδικτυακή Δανειστική Βιβλιοθήκη, αφού σήμερα είναι Παρασκευή.
Θα παρατηρήσετε ότι η σημερινή βιβλιοθήκη είναι πιο πολύ «φορτωμένη» από τις προηγούμενες.
Αυτό συμβαίνει επειδή την άλλη Παρασκευή δεν θα τα πούμε, καθώς από τη Δευτέρα μπαίνουμε στη Μεγάλη Εβδομάδα, οπότε και την άλλη Παρασκευή θα έχουμε Μεγάλη Παρασκευή.
Σήμερα λοιπόν σας προτείνουμε, ακόμα μερικά από τα αγαπημένα μας βιβλία μαζί με δραστηριότητες που τα συνοδεύουν.
Εκτός, βέβαια, από την καθιερωμένη μας εργασία, δηλ. το «Φύλλο Βιβλιοθήκης» και την εργασία «Γράφω Λέξεις».

Όπως και όλες τις προηγούμενες φορές με τις υπόλοιπες δραστηριότητες, περιμένουμε όσοι θέλετε να μας στέλνετε τις εργασίες σας για να τις φυλάμε «σα θησαυρό» σε ηλεκτρονικό φάκελο που έχει του καθενός σας το ονοματεπώνυμο.

Το πρόγραμμα για την επόμενη εβδομάδα, περιλαμβάνει πληροφορίες και ιστορίες σχετικά με το Πάσχα και τη ζωή του Χριστού μας κατά τη διάρκεια της Μεγάλης Εβδομάδας, παιχνίδια με λαγούς, προβατάκια και αυγά και μία-δύο κατασκευές.

Περιλαμβάνει όμως και εκπλήξεις. Θα σας αποκαλύψουμε μερικές απ’ αυτές επειδή δεν κρατιόμαστε:
Δε θα ανταλλάξουμε εργασίες την επόμενη εβδομάδα, αλλά θα ανταλλάξουμε συνταγές από κουλουράκια της Λαμπρής και φυσικά θα βάψουμε τα κόκκινα αυγά μας, όπως κάναμε κάθε χρόνο στο σχολείο που ήμαστε μαζί.
Θα τα ανταλλάξουμε ψηφιακά στο padlet μας, στον ψηφιακό τόπο συνάντησης μας.
Αυτή τη φορά το padlet μας θα λέγεται «Πάσχα από το σπίτι»

Ε, δε αποκαλύπτουμε άλλα!!!!
Περισσότερες πληροφορίες από Δευτέρα, Μεγάλη Δευτέρα….…..
Μέχρι τότε,
Hej gutter – Γεια σας παιδιά στα Δανικά