Ξεκινάμε με το γράμμα της Λυδίας, του Λάμπρου
της Λεμονιάς.
Πρώτο βήμα
Διαβάζουμε με τη βοήθεια της μαμάς
και του μπαμπά το γράμμα Λ λ από τα τρία αρχεία που σας στέλνουμε. Αυτά είναι:
· Λ λ
Αλφαβητάρι.pdf
· Οι παρεούλες
της Αλφαβήτας. Pdf
· Αλφαβητάριο τρελό.
Pdf
Το διαβάζουμε και 2 και 3 φορές,
παρατηρώντας τις εικόνες.
Το γράμμα Λ
λ είναι φωνακλάς
ή ησυχούλης;
Προφέρετε και εσείς το γράμμα Λ λ, έχοντας τη
γλώσσα κολλημένη
στον ουρανίσκο σας και πολύ λίγο ανοιχτό το στόμα.
Δεύτερο βήμα
Βάζουμε τα προσεκτικά μας μάτια, τα
τηλεσκόπια, και βρίσκουμε μέσα από τις
εικόνες των παραπάνω αρχείων, λέξεις που
αρχίζουν από Λλ και τις δείχνουμε στη μαμά
και το μπαμπά, φωνάζοντας δυνατά τον αρχηγό της λέξης.
Τρίτο Βήμα
Κλείνουμε
τώρα τα αρχεία ή κρύβουμε τις σελίδες που
τυπώσαμε και θυμόμαστε και βρίσκουμε όσες περισσότερες λέξεις
μπορούμε που αρχίζουν από Λ λ. Παρακαλούμε,
η μαμά ή ο μπαμπάς να τις γράψουν σε ένα χαρτί για να δείτε στο τέλος πόσες βρήκατε.
Πόσες βρήκατε;;;;
Και τώρα που είστε στο σπίτι
επεκτείνετε το παιχνίδι σας. Παίξτε το κυνήγι του θησαυρού των λέξεων από Λ λ. Πόσες λέξεις
από Λ, λ
«κρύβονται» μέσα στο σπίτι;
Τέταρτο βήμα
Αναγνωρίζω λέξεις
μέσα από τα 3 αρχεία, που έχουν αρχηγό τους το Λ
και το λ.
Αφού τις αναγνωρίσω μπορώ να κυκλώσω τις λέξεις
με αρχηγό Λ, λ
στα χαρτιά που έχω μπροστά μου.
Πέμπτο βήμα
Διαβάζω με τη βοήθεια της μαμάς και
του μπαμπά το ποίημα για το λαγουδάκι από το
αρχείο «Λ λ
Αλφαβητάρι.pdf».
Στη συνέχεια προσπαθώ να το θυμηθώ και
να πω το ποίημα απ’ έξω, και 1 και 2 και 3 φορές.
ΜΠΡΑΒΟ ΣΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ
Έκτο Βήμα
Εργασία και Χαρά!!
ΝΑ ΤΙ
ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ:
Χαρούμενα Χρυσόψαρα – «Χαρούμενα χρυσόψαρα.pdf».
Διαλέγω
δύο χρώματα ξυλομπογιές. Με το ένα χρωματίζω
το Λ το κεφαλαίο
και με το άλλο το λ
το μικρό. Πόσα Λ κεφαλαία βρήκα; Πόσα λ μικρά
βρήκα; Γράφω τον αριθμό. Επίσης δεν ξεχνώ να γράψω το όνομα μου πριν ξεκινήσω
την εργασία μου πάνω στο χαρτί.
Έπειτα αν θέλω
χρωματίζω τα χρυσόψαρα.
Ραντεβουδάκια – « Ραντεβουδάκια.pdf»
Τα ραντεβουδάκια αποτελούνται από 2 φύλλα.
Το ένα φύλλο έχει το Λ το κεφαλαίο και άλλο το λ το
μικρό.
Σε αυτά τα φύλλα
εργασίας γράφουμε με μολύβι. Σκοπός του
παιχνιδιού αυτού είναι να ενώσουμε το λαγουδάκι
που βρίσκεται στο σπίτι του στο πάνω μέρος της σελίδας,
με την λαγουδίτσα που βρίσκεται στο κάτω
μέρος της σελίδας. Βρείτε τα πρώτα. Που
κρύβονται; Έχουν μπερδευτεί και με άλλα ζώα
μέσα στη σελίδα. Φυσικά είναι αυτά που
αρχίζουν από Λ λ.
Αφού βρούμε που είναι το λαγουδάκι και η λαγουδίτσα προσπαθούμε να τα ενώσουμε με μία
γραμμή περνώντας από κάθε σειρά από κάθε λουλούδι που έχει στο κέντρο του το γράμμα Λ λ.
Τα βρήκατε; ΜΠΡΑΒΟ ΣΑΣ!!
Τώρα μπορείτε να χρωματίσετε τα λουλούδια σας
και τα ζωάκια. Μην ξεχνάτε να γράφετε πάνω στην εργασία το όνομα σας
Έβδομο Βήμα
Τα δύο από τα τρία αρχεία με το
γράμμα Λ, λ
για διάβασμα, έχουν κάποια παιχνίδια στο κάτω μέρος. Μπορείτε να τα παίξετε και
αυτά με τη βοήθεια της μαμάς και του μπαμπά.
Όγδοο Βήμα
Λουλούδι με πέταλα
– Μαθηματικά, Πρόσθεση
Υλικά
Χαρτιά άσπρα , μαρκαδόροι, 2 ζάρια.
Συμμετοχή
2 άτομα έως όλη
η οικογένεια
· Σχηματίζετε 12 πέταλα λουλουδιού, στα
χαρτιά και τα κόβετε. Συστήνουμε κάθε χαρτί να είναι και ένα πέταλο, δηλ. μεγάλο μέγεθος πετάλου.
· Σχηματίζετε έναν κύκλο και τον βάφετε
κίτρινο για το κέντρο του λουλουδιού.
· Βάζετε στο κέντρο τον κύκλο και ένα πέταλο μόνιμα κάτω.
· Ρίχνετε το ζάρι. Λέτε δυνατά τον αριθμό.
Στη συνέχεια μετράτε πόσα πέταλα ακόμα
πρέπει να βάλετε, να συμπληρώσετε στη μαργαρίτα – ή σε όποιο άλλο λουλούδι θέλετε να φτιάξετε – και συμπληρώνετε τα
πέταλα.
· Αφού ελέγξετε το αποτέλεσμα άλλη μια
φορά αν είναι σωστό ή λάθος, βγάζετε τα πέταλα και αφήνετε μόνο ένα κάτω και παίζει ο επόμενος
παίχτης.
Ιδέες από το βιβλίο «Τα Μαθηματικά στο Νηπιαγωγείο» - Κων/να
Αρμενιάκου, Κατερίνα Χριστόγεου, Ευθυμία Ανδριώτη.
‘Ενατο Βήμα
Στένσιλ με χαρτοταινία και κιμωλία
– Δημιουργία και Έκφραση
Υλικά
Χαρτοταινία
Ένα χαρτόνι
Ένα νωπό σφουγγάρι
Χρωματιστική κιμωλία
Ψαλίδι
· Κολλήστε στο χαρτόνι τη χαρτοταινία και δημιουργήστε το σχήμα που
βλέπετε, κόβοντας τη με ένα ψαλίδι σε κομμάτια
· Τρίψτε σε ένα νωπό
σφουγγάρι αρκετή ποσότητα κιμωλίας.
· Πιέστε στο «λερωμένο» σφουγγάρι στο χαρτόνι. Η κιμωλία θα κολλήσει
στην επιφάνεια του.
· Αφαιρέστε την ταινία και
θα δείτε ότι έχει μείνει ένα σχέδιο στένσιλ
επάνω στο χαρτόνι.
Παραλλαγές
Η ίδια δραστηριότητα μπορεί να γίνει με νερομπογιές ή τέμπερες ή με λαδοπαστέλ – χωρίς βέβαια το
σφουγγάρι στην τελευταία περίπτωση.
Μπορείτε να κάνετε ολόκληρο λιβάδι από
λουλούδια
με τη βοήθεια της χαρτοταινίας.
Μπορείτε να «γράψετε» το γράμμα Λ λ με τη βοήθεια της χαρτοταινίας και να κάνετε όλη την παραπάνω διαδικασία.
Tip
Αφήστε μια μικρή άκρη της χαρτοταινίας να εξέχει κάθε φορά για είναι πιο
εύκολο να την τραβήξετε στο τέλος.
Ιδέες από το βιβλίο «Η Τέχνη στο Νηπιαγωγείο» - MaryAnn Kohl.
Δέκατο Βήμα
Παιχνίδι Μνήμης με λουλούδια - blog.
Ενδέκατο Βήμα
Παιχνίδι αντιστοίχισης καρτέλας λέξης με
καρτέλα εικόνας από Λ,
λ - blog.
Καλό
Παιχνίδι!!
Δωδέκατο Βήμα
Εκπαιδευτική Τηλεόραση
Ένα γράμμα μια ιστορία
Παρακολουθώ
το βίντεο για το Λλ «Το λαχανιασμένο λεωφορείο»,
στον παρακάτω σύνδεσμο
Δέκατο-τρίτο βήμα
Τα ηλιοτρόπια
– Βινσεντ Βαν Γκογκ – Δημιουργία και Έκφραση
Παρατηρούμε το έργο του ζωγράφου από
τον παρακάτω σύνδεσμο - βικιπαιδεία:
και προκαλούμε
συζήτηση με τα παιδιά με τις παρακάτω
ερωτήσεις:
· Τι δείχνει ο πίνακας;
· Πόσα ηλιοτρόπια έχει ζωγραφίσει ο
ζωγράφος
· Τι χρώμα έχει το βάζο;
· Ποιο χρώμα κυριαρχεί στον πίνακα; Γιατί;
· Τι διαφορετικό έχουν τα ηλιοτρόπια
μεταξύ τους;
· Ποιος ήταν ο Βίνσεντ Βαν Γκογκ – Σημαντικά Έργα - Βικιπαιδεία
Πάζλ - Η Αλφαβήτα
Αρχεία:
Χαρούμενα Χρυσόψαρα.pdf εδώ