Ετικέτες

Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο (3) Αγωγή Υγείας (9) Ανακοινώσεις (138) Ανακοινώσεις - ΠΕΙ.Σ (12) Άνοιξη (3) Απόκριες (19) Άρθρα (54) Αρχή Σχολικής Χρονιάς (29) Βήματα για τη Ζωή (1) Βιβλία για παιδιά (6) Γενέθλια (14) Γιορτές (13) Γιορτή της Μητέρας (16) Γιορτή του Πατέρα (1) Γλώσσα (5) Γονείς (31) Δήμος Λυκόβρυσης-Πεύκης (6) Έθιμα (2) Ειδική Αγωγή (1) Εκδηλώσεις Συλλόγου Γονέων (8) Εκδηλώσεις του Νηπιαγωγείου μας (32) Εκπαιδευτικές Επισκέψεις (3) Εκπαιδευτικοί (2) Επιμορφώσεις εκπαιδευτικών (1) Εργασία στο σπίτι (64) Εργασίες νηπίων (16) Εργαστήρια Δεξιοτήτων (10) Ευρωπαϊκά Προγράμματα (3) Η Βιβλιοθήκη στο Νηπιαγωγείο (11) Ημέρα-Νύχτα (2) Θεματικές προσεγγίσεις (46) Καινοτόμες παρεμβάσεις (6) Καλοκαίρι (4) Μαθηματικά (3) Νέα Προγράμματα Σπουδών (3) Νομοθεσία (2) Όμιλοι (10) Ονομαστική Εορτή (1) Παγκόσμιες Ημέρες (5) Πάσχα (8) Περιβάλλον (4) Ρομποτική (1) Σαρακοστή (2) Σχολική Ψυχολόγος (3) Τέχνες (1) Τηλεδιάσκεψη (30) Το Νηπιαγωγείο μας (2) Φιλαναγνωσία (2) Φυσικές Επιστήμες (1) Χειμώνας (8) Χριστούγεννα (31)

ArtMissions#Skills Labs

ArtMissions#Skills Labs
The e-twinning project's blog

Μπορείτε να απολαύσετε το ιστολόγιο μας σε όλες τις γλώσσες του κόσμου

Σάββατο 12 Ιουνίου 2021

Μετάβαση στο Δημοτικό - Ολοήμερο Β'

Αγαπητοί μας γονείς,

Θεωρώντας ότι η μετάβαση των νηπίων από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο είναι μια εξαιρετικά κρίσιμη εμπειρία στη ζωή του παιδιού, καθώς θέτει τις βάσεις της μετέπειτα σχολικής του πορείας αλλά και το ότι η ομαλή του μετάβαση δεν αποβλέπει μόνο στην ακαδημαϊκή επιτυχία του μαθητή, μα πρωτίστως στη καλλιέργεια συναισθημάτων κοινωνικής και συναισθηματικής επάρκειας, είναι σημαντικό για εμάς η μετάβαση να γίνει με τέτοιο τρόπο,  ώστε τόσο τα παιδιά όσο και οι οικογένειές τους να έχουν μια θετική άποψη για το σχολείο και ιδιαίτερα τα παιδιά να έχουν την αίσθηση ότι είναι επαρκείς ως μαθητές.

Προσπαθώντας λοιπόν να συμβάλουμε στην ομαλή μετάβαση των παιδιών στο Δημοτικό Σχολείο είναι σημαντικό όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς εκπαιδευτικοί, γονείς και παιδιά να συνεργαστούμε προς την επίτευξη του κοινού σκοπού.

Λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών που επικρατούν, λόγω Covid-19, η επίσκεψη μας δια ζώσης, στο 1ο Δημοτικό Λυκόβρυσης δεν θα μπορέσει να πραγματοποιηθεί. Αυτό όμως δε θα μας εμποδίσει να βρούμε εναλλακτικούς τρόπους για να φέρουμε τα παιδιά σε επαφή με το Δημοτικό σχολείο.

Για τις επόμενες δύο εβδομάδες και μέχρι τη λήξη της φετινής χρονιάς θα ασχοληθούμε με το εκπαιδευτικό σενάριο: «Ομαλή Μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό σχολείο». Σκοπός μας και γι’αυτή τη θεματική μας προσέγγιση είναι τα παιδιά μας να μην είναι απλοί θεατές μιας δικής μας παρουσίασης αλλά να εμπλακούν ενεργά.

Και οι μικροί μας μαθητές – προνήπια, ασφαλώς, θα συμμετάσχουν και θα εμπλακούν σε όλο το σενάριο, για να μοιραστούν τις εμπειρίες και τις απόψεις τους, να αναπτύξουν τη φαντασία τους αλλά και να αποκομίσουν μία ανάμνηση, μία πρώτη γνώση, που θα τους είναι πολύ χρήσιμη όταν με το καλό θα έρθει  η δική τους σειρά να μεταβούν από την προσχολική στη δημοτική εκπαίδευση.

Γι’ αυτό και όλοι, θα χωριστούν  σε 5 ομάδες. Οι 5 αυτές ομάδες θα ερευνήσουν τις παρακάτω κατηγορίες σχετικά με το Δημοτικό σχολείο:

Τρίγωνα: Θα βρουν πληροφορίες σχετικά με τα μαθήματα (Γλώσσα, Μαθηματικά, Αγγλικά κλπ.) που διδάσκονται στην Α’ τάξη του Δημοτικού σχολείου

Πεντάγωνα: Θα βρουν πληροφορίες σχετικά με τα διαλείμματα (πόσα, διάρκεια, χτύπημα κουδουνιού, ποιος το χτυπάει κλπ.) και τα παιχνίδια που επιτρέπονται (αν επιτρέπονται)

Τετράγωνα: Θα βρουν πληροφορίες για το ωράριο του Δημοτικού σχολείου (ώρα άφιξης, ώρα αποχώρησης, από πού φεύγουν τα παιδιά, φεύγουν όλα μαζί, υπάρχει ολοήμερο, τι γίνεται εκεί κλπ) και το κολατσιο-σνακ-φαγητό που επιτρέπεται (το φέρνουν μαζί τους, το αγοράζουν, είναι δωρεάν, που τρώνε, κλπ.)

Παραλληλόγραμμα: Θα βρουν πληροφορίες για τα παιδιά που πηγαίνουν στο Δημοτικό (είναι όλα της ίδιας ηλικίας, μικρότερα ή μεγαλύτερα, πόσο μεγαλύτερα, νέοι συμμαθητές από άλλα νηπιαγωγεία, παλαιοί συμμαθητές από την περσινή χρονιά κλπ.)

Κύκλοι: Θα βρουν πληροφορίες σχετικά με τους χώρους του σχολείου (προαύλιο, ένα ή περισσότερα και τι γίνεται στο κάθε ένα, τάξεις, όροφοι, τουαλέτες, γραφείο δασκάλων, ξεχωριστό γραφείο διευθυντή κλπ.)

Η συλλογή των παραπάνω πληροφοριών μπορεί να γίνει με αρκετούς τρόπους όπως εξυπηρετεί τον κάθε ένα:

μπορεί να γίνει με επιτόπια παρατήρηση από το ίδιο το παιδί κάνοντας μια βόλτα μαζί του μέχρι το Δημοτικό σχολείο και τραβώντας φωτογραφίες τις οποίες μπορείτε να εκτυπώσετε (όσοι διαθέτετε εκτυπωτή) ή να τις στείλετε στο e-mail της δασκάλας και θα τις εκτυπώσουμε εμείς.

μπορούν επίσης τα παιδιά να ζωγραφίσουν αυτά που βλέπουν.

μπορείτε να μιλήσετε με μεγαλύτερα αδέρφια της οικογένειας που πηγαίνουν ήδη στο Δημοτικό σχολείο,

μπορείτε να ρωτήσετε φίλους που έχουν παιδιά που πάνε στο Δημοτικό και τέλος

το γνωστό μας σερφάρισμα στο διαδίκτυο.

Τα αποτελέσματα από τη συλλογή των πληροφοριών σας παρακαλούμε να τα φέρουν τα παιδιά τη Δευτέρα 14-6-2021 , το αργότερο Τρίτη.

Τα παιδιά θα πρέπει να παρουσιάσουν στην ολομέλεια, με τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας τους, τις πληροφορίες που έχουν συλλέξει για την κατηγορία στην οποία ανήκουν.

Με όλο το υλικό, αφού παρουσιαστεί από όλες τις ομάδες, θα δημιουργήσουμε με τα παιδιά ένα κολάζ το οποίο θα αναρτηθεί στην τάξη.

Αφού ολοκληρωθεί η φάση της παρουσίασης θα πραγματοποιηθεί μία διαδικτυακή συνάντηση μέσω της πλατφόρμας Webex με τα παιδιά και τις δασκάλες της Α’ τάξης προκειμένου να γίνει μια ζωντανή συζήτηση και τα παιδιά μας να μπορέσουν να εκφράσουν τις απορίες τους, τις ιδέες τους, τις σκέψεις τους και να πάρουν απαντήσεις από τα ίδια τα παιδιά του Δημοτικού.

Τέλος θα θέλαμε να σας ζητήσουμε, όσοι από εσάς έχετε παλαιότερα βιβλία της Α’ τάξης, Γλώσσας ή Μαθηματικών ή όποιο άλλο, να μας το φέρετε στο Νηπιαγωγείο ώστε να φτιάξουμε με τα παιδιά τη γωνιά του Δημοτικού για να εξοικειωθούν με αυτά και να μπορούν να αναπαριστούν το μάθημα του Δημοτικού στο πλαίσιο των ελεύθερων δρστηριοτήτων τους.

Για οποιαδήποτε απορία ή διευκρίνιση χρειαστείτε σχετικά θα είμαστε στη διάθεσή σας.

Κυρία Ειρήνη

Κυρία Φρόσω


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου