Ετικέτες

Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο (3) Αγωγή Υγείας (9) Ανακοινώσεις (140) Ανακοινώσεις - ΠΕΙ.Σ (13) Άνοιξη (3) Απόκριες (19) Άρθρα (54) Αρχή Σχολικής Χρονιάς (29) Βήματα για τη Ζωή (1) Βιβλία για παιδιά (6) Γενέθλια (14) Γιορτές (13) Γιορτή της Μητέρας (16) Γιορτή του Πατέρα (1) Γλώσσα (5) Γονείς (31) Δήμος Λυκόβρυσης-Πεύκης (6) Έθιμα (2) Ειδική Αγωγή (1) Εκδηλώσεις Συλλόγου Γονέων (8) Εκδηλώσεις του Νηπιαγωγείου μας (32) Εκπαιδευτικές Επισκέψεις (3) Εκπαιδευτικοί (2) Επιμορφώσεις εκπαιδευτικών (1) Εργασία στο σπίτι (64) Εργασίες νηπίων (16) Εργαστήρια Δεξιοτήτων (12) Ευρωπαϊκά Προγράμματα (3) Η Βιβλιοθήκη στο Νηπιαγωγείο (11) Ημέρα-Νύχτα (2) Θεματικές προσεγγίσεις (46) Καινοτόμες παρεμβάσεις (7) Καλοκαίρι (4) Μαθηματικά (3) Νέα Προγράμματα Σπουδών (3) Νομοθεσία (2) Όμιλοι (14) Ονομαστική Εορτή (1) Παγκόσμιες Ημέρες (5) Πάσχα (9) Περιβάλλον (4) Ρομποτική (1) Σαρακοστή (2) Σχολική Ψυχολόγος (3) Τέχνες (1) Τηλεδιάσκεψη (30) Το Νηπιαγωγείο μας (2) Φιλαναγνωσία (2) Φυσικές Επιστήμες (1) Χειμώνας (8) Χριστούγεννα (31)

ArtMissions#Skills Labs

ArtMissions#Skills Labs
The e-twinning project's blog that contains all of our work

Μπορείτε να απολαύσετε το ιστολόγιο μας σε όλες τις γλώσσες του κόσμου

Κυριακή 23 Νοεμβρίου 2014

Βουτιά στα χρώματα (Μέρος Ι)


α. "Το τραγούδι των χρωμάτων" ένα παλιό ινδιάνικο ποίημα των Ναβάχο, μάς έβαλε στον κόσμο των χρωμάτων για φέτος.


Κάναμε μια πρώτη ανάγνωση στο ποίημα και αναγνωρίσαμε τα χρώματα κόκκινο, πράσινο, κίτρινο και μαύρο.
Χωριστήκαμε σε 4 ομάδες σύμφωνα με τα παραπάνω χρώματα και καθεμιά ομάδα πήρε από ένα είδος κρουστού.
Αφού εξηγήσαμε ότι τα λέμε κρουστά επειδή τα χτυπάμε και θα μπορούσαμε να τα φωνάζουμε και "χτυπητά", η καθεμιά ομάδα πήρε από ένα είδος κρουστού. Η ομάδα "κόκκινο χρώμα" πήρε ντέφια, η ομάδα "κίτρινο χρώμα" πήρε μαράκες, η ομάδα "πράσινο χρώμα" πήρε τρίγωνα και η ομάδα "μαύρο χρώμα" πήρε τα ξυλάκια.





 β. Και το παιχνίδι άρχισε:
1. Διαβάσαμε δεύτερη φορά το ποίημα. Το παιχνίδι ορίζει ότι κάθε φορά που θα ακούγεται η λέξη-χρώμα της κάθε ομάδας, αυτή θα παίζει το αντίστοιχο κρουστό όργανο.




2. Αφήσαμε το ποίημα και παίξαμε με τις παλάμες-χρώματα. Όταν η δασκάλα έριχνε στην παρεούλα την κόκκινη παλάμη ακούγονταν τα ντέφια, στην κίτρινη ακούγονταν οι μαράκες , στην πράσινη ακούγονταν τα τρίγωνα και στη μαύρη ακούγονταν τα ξυλάκια. Για όση ώρα η παλάμη-χρώμα ήταν στο πάτωμα τα μουσικά όργανα "κελαηδούσαν". Όταν ήταν στα χέρια της δασκάλας τα μουσικά όργανα "ξεκουράζονταν".












3. Στο επόμενο παιχνίδι έπεφταν δυο-δυο οι παλάμες στην παρεούλα και έπαιζαν δυο μαζί οι ομάδες των κρουστών.












4. Σε άλλη παραλλαγή του ίδιου παιχνιδιού "έπεφτε" στην παρεούλα η παλάμη-χρώμα με το όνομα της αντίστοιχης λέξης του χρώματος γραμμένη πάνω της και έπαιζε η αντίστοιχη ομάδα κρουστών.





5. Και σε μια τελευταία παραλλαγή έπεφτε στην παρεούλα μόνο η λέξη του χρώματος και τα παιδιά έπρεπε να διαβάσουν τη λέξη πριν αποφασίσουν ποια ομάδα θα παίξει τα κρουστά της.






γ. Αφού ολοκληρώσαμε τα παιχνίδια με τα κρουστά και τα χρώματα σχηματίσαμε έναν πίνακα απλής εισόδου με θέμα "Το αγαπημένο μου χρώμα". Τα παιδιά έκοβαν και κολλούσαν δίπλα στο όνομα τους το αγαπημένο τους χρώμα σε σχήμα τετραγώνου. Αφού μετρήσαμε ποιο χρώμα είναι το αγαπημένο μας καταλήξαμε σε ισοπαλία ανάμεσα στο μπλε, το κόκκινο και το κίτρινο.















Αναπαραστήσαμε στη συνέχεια τα παραπάνω σε διάγραμμα με τη βοήθεια των χρωματιστών χαντρών.

δ. Ακολουθώντας το αγαπημένο μας χρώμα σχεδιάσαμε και κόψαμε από μια ομπρέλα, η "χρωματομπρέλα" μας, όπως την ονομάσαμε με αρχικό σκοπό να διακοσμήσουμε με χρώματα τα παράθυρα μας. Στη συνέχεια όμως, όπως θα δείτε, τα σχέδια μας άλλαξαν ( και εδώ είναι που λένε και έχουν δίκιο ότι μπορεί να σχεδιάζουμε εμείς οι νηπιαγωγοί αλλά μια ιδέα ή μια κίνηση ενός νηπίου μπορεί να δώσει νέες ιδέες και εμπνεύσεις που οδηγούν σε εντελώς διαφορετικά μονοπάτια).
Όταν τα παιδιά σχεδίασαν και έκοψαν τις ομπρέλες τους, τις στολίσαμε, έχοντας σαν εργαλείο πλαστικά καλαμάκια, με στάλες βροχής-χρώματα γύρω-γύρω (περιμετρικά) της ομπρέλας. Όταν στέγνωσαν συγκεντρωθήκαμε στην παρεούλα για να θαυμάσουμε ο ένας τη δουλειά του άλλου.
Τότε, μερικά παιδιά, έκαναν πως έμπαιναν κάτω από την ομπρέλα τους για να προστατευτούν από τη βροχή. Βλέποντας τα, τα υπόλοιπα παιδιά, μιμήθηκαν τις κινήσεις τους. Έτσι καταλήξαμε όλοι να αυτοσχεδιάζουμε στην κατάσταση "πως προφυλασσόμαστε από τις ψιχάλες, από τη βροχή, από την καταιγίδα".

Φωτογραφήσαμε τα παραπάνω στιγμιότυπα με τις χρωματομπρέλες μας και κολλήσαμε τους εαυτούς μας πάνω στις ομπρέλες σαν να τις κρατάμε και τις φυλάξαμε στο συρτάρι μας.





Παρασκευή 21 Νοεμβρίου 2014

Κι άλλο ραντεβού!


1ο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο Λυκόβρυσης


Λυκόβρυση 21-11-2014

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Θέμα: Συνάντηση Γονέων & Εκπαιδευτικών


Αγαπημένοι μας Γονείς

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι
την Τετάρτη 26-11-2014, και ώρα 18:30,

θα πραγματοποιηθεί στο χώρο του Νηπιαγωγείου μας ενημερωτική συνάντηση γονέων με τους εκπαιδευτικούς του Νηπιαγωγείου.

Σε αυτήν θα σας ενημερώσουμε σχετικά με τη Χριστουγεννιάτικη γιορτή που θα διοργανώσουμε και άλλες χριστουγεννιάτικες εκδηλώσεις.
Επίσης, θα ενημερωθείτε σχετικά με τη συνάντηση που είχαμε σε συνεργασία με το σύλλογο γονέων, με το δήμαρχο κ. Μαυρίδη, και για άλλες δράσεις του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων.
Όπως σε κάθε μαζική συγκέντρωση μεταξύ μας, θα συζητηθεί και όποιο άλλο θέμα θέλετε να θέσετε στην ολομέλεια του γονέων.

Παρακαλούμε να είμαστε όλοι στην ώρα μας.


Οι εκπαιδευτικοί του νηπιαγωγείου

Τρίτη 18 Νοεμβρίου 2014

Αξίζει να βρεθούμε εκεί


Παρασκευή 21 Νοεμβρίου, Σάββατο 22 Νοεμβρίου 2014, Διήμερο εκδηλώσεων για την ασφαλή χρήση του διαδικτύου, στο Δήμο Λυκόβρυσης-Πεύκης, σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Π.Ε. Β΄ Αθήνας - Αγωγή Υγείας. 
Επισκεφτείτε την παρακάτω διεύθυνση για περισσότερες πληροφορίες:Διεύθυνση Πε Β΄Αθήνας - Αγωγή Υγείας
                                    

Δευτέρα 17 Νοεμβρίου 2014

Εδώ Πολυτεχνείο

Στην ατμόσφαιρα του Πολυτεχνείου μας έβαλε το τραγούδι της Τάνιας : "Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο".
Πολύ αισιόδοξα και χαρούμενα λόγια γεμάτα τρυφερότητα και αγάπη.
Ζωγραφίσαμε τα πολύ ωραία συνθήματα του τραγουδιού (Ολοήμερο Α΄).

Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο
δυο καρδιές κι έναν ήλιο στη μέση.
Παίρνω φως απ’ τον ήλιο και φτιάχνω την αγάπη
και μου λες πως σ’ αρέσει.

Τα παιδιά τραγουδούν μες στους δρόμους
κι η φωνή τους τον κόσμο αλλάζει.
Τα σκοτάδια σκορπάνε κι η μέρα λουλουδίζει
σαν ανθός στο περβάζι.

Ένα σύννεφο είν’ η καρδιά μου
κι η ζωή μου γιορτή σε πλατεία.
Σ’ αγαπώ κι ο απέραντος κόσμος πόσο μοιάζει
με μικρή πολιτεία.

Ακούσαμε ηχητικά ντοκουμέντα του Ελεύθερου Ραδιοφωνικού Σταθμού και ακούσαμε τα πλήθη να φωνάζουν συνθήματα:
ΨΩΜΙ - ΠΑΙΔΕΙΑ - ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ.
Φωνάξαμε τα συνθήματα και φτιάξαμε το δικό μας πανό (Ολοήμερο Α').


Συζητήσαμε για το σύμβολο της ειρήνης, το περιστέρι και το κόκκινο γαρύφαλλο.

Για να καταλάβουν τα παιδιά τι είναι το Πολυτεχνείο κάναμε λίγα μαθηματικά με τις βαθμίδες της εκπαίδευσης:
Πέντε παιδιά έκαναν τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Το ένα, το πιο μικρό κάθισε στο πάτωμα και ήταν το Νηπιαγωγείο. Το επόμενο, το πιο μεγάλο, κάθισε σε βαθύ κάθισμα και ήταν το Δημοτικό. Το αμέσως πιο μεγάλο κάθισε πάνω σε καρεκλάκι και ήταν το Γυμνάσιο. Το αμέσως πιο μεγάλο κάθισε σε βαθύ κάθισμα πάνω στο καρεκλάκι και ήταν το Λύκειο. Τέλος το μεγαλύτερο-ψηλότερο απ' όλα στάθηκε όρθιο στο καρεκλάκι και ήταν το Πανεπιστήμιο-Πολυτεχνείο.

Διαβάσαμε την "Ειρήνη" του Αριστοφάνη και γελάσαμε με τον Τρυγαίο και το γιγαντιαίο σκαθάρι του.


Γράψαμε τη λέξη Ειρήνη, κάναμε ανασύσταση των γραμμάτων, παίξαμε με το γράμμα Ε, ε, βάζοντας "Τη μπουγάδα της Αλφαβήτας" και μάθαμε απέξω το "ελάφι που τρώει πιλάφι" του Ευγένιου Τριβιζά.




Κάναμε μία αναφορά στα γεγονότα της εποχής και με τη βοήθεια του βιβλίου " Η κυρα Δημοκρατία", γνωρίσαμε τη δημοκρατία και τη δικτατορία, τις αρετές που πηγάζουν από την πρώτη και τις ασχήμιες που προέρχονται από τη δεύτερη.


Και μεις στις καθημερινές μας διαδικασίες, αναφέραμε, πόσες φορές χρησιμοποιούμε την ψηφοφορία, για να επιλέξουμε αυτό που θέλουν τα περισσότερα παιδιά (η πλειοψηφία), π.χ. να διαβάσουμε, ή να παίξουμε κ.α.

Αρχίσαμε τις κατασκευές μας με βάση το περιστέρι, οι οποίες ολοκληρώθηκαν την επόμενη μέρα.
Το ένα τμήμα κατασκεύασε ένα κάδρο με στένσιλ από περιστέρι το οποίο έσβησε με λαδοπαστέλ πάνω στις γραμμές. Στο κέντρο τα παιδιά έγραψαν τα συνθήματα του πολυτεχνείου.




Το άλλο τμήμα κατασκεύασε το δέντρο της ειρήνης. Βάψαμε ένα ρολό χαρτιού μπλε με τέμπερες. Κόψαμε ένα περιστέρι σε άσπρο κανσόν. Γράψαμε τη λέξη "ειρήνη" πάνω στο δέντρο μας και τα συνθήματα του Πολυτεχνείου στο κέντρο του περιστεριού.




Διαβάσαμε και την κλασσική "Ντενεκεδούπολη" της Ευγενίας Φακίνου και παίξαμε και κουκλοθέατρο με τις κούκλες-εικόνες των ηρώων.
Τα παιδιά μας όταν εμφανίστηκε ο Λαδένιος ξαφνιάστηκαν και τρόμαξαν με την αγριάδα του, αλλά όταν τα ρωτήσαμε με ποιο τρόπο θα του δείξουμε ότι είμαστε αντίθετοι σε αυτά που λέει και κάνει τα καταπληκτικά και φιλειρηνικά παιδιά μας πρότειναν να του μιλήσουμε.
Στη συνέχεια βέβαια, μας παρέσυρε το σύνθημα "πίτα, πίτα, πίτα" της Ντενεκεδούπολης και διαδηλώσαμε με θέρμη γύρω-γύρω από την τάξη.


Και σήμερα μαζί με την ολοκλήρωση της κατασκευής μας, διαβάσαμε ένα άλλο εξυπνότατο βιβλίο, γεμάτο μηνύματα, "Στο δάσος".

Τα ζωάκια βέβαια και μετανοούν για τις κακές τους πράξεις και ξέρουν να συγχωρούν. Αλοίμονο σε μας!!