Ετικέτες

Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο (3) Αγωγή Υγείας (9) Ανακοινώσεις (140) Ανακοινώσεις - ΠΕΙ.Σ (13) Άνοιξη (3) Απόκριες (19) Άρθρα (54) Αρχή Σχολικής Χρονιάς (29) Βήματα για τη Ζωή (1) Βιβλία για παιδιά (6) Γενέθλια (14) Γιορτές (13) Γιορτή της Μητέρας (16) Γιορτή του Πατέρα (1) Γλώσσα (5) Γονείς (31) Δήμος Λυκόβρυσης-Πεύκης (6) Έθιμα (2) Ειδική Αγωγή (1) Εκδηλώσεις Συλλόγου Γονέων (8) Εκδηλώσεις του Νηπιαγωγείου μας (32) Εκπαιδευτικές Επισκέψεις (3) Εκπαιδευτικοί (2) Επιμορφώσεις εκπαιδευτικών (1) Εργασία στο σπίτι (64) Εργασίες νηπίων (16) Εργαστήρια Δεξιοτήτων (12) Ευρωπαϊκά Προγράμματα (3) Η Βιβλιοθήκη στο Νηπιαγωγείο (11) Ημέρα-Νύχτα (2) Θεματικές προσεγγίσεις (46) Καινοτόμες παρεμβάσεις (7) Καλοκαίρι (4) Μαθηματικά (3) Νέα Προγράμματα Σπουδών (3) Νομοθεσία (2) Όμιλοι (14) Ονομαστική Εορτή (1) Παγκόσμιες Ημέρες (5) Πάσχα (9) Περιβάλλον (4) Ρομποτική (1) Σαρακοστή (2) Σχολική Ψυχολόγος (3) Τέχνες (1) Τηλεδιάσκεψη (30) Το Νηπιαγωγείο μας (2) Φιλαναγνωσία (2) Φυσικές Επιστήμες (1) Χειμώνας (8) Χριστούγεννα (31)

ArtMissions#Skills Labs

ArtMissions#Skills Labs
The e-twinning project's blog that contains all of our work

Μπορείτε να απολαύσετε το ιστολόγιο μας σε όλες τις γλώσσες του κόσμου

Κυριακή 1 Φεβρουαρίου 2015

4 εποχές (τέλος)

Δημιουργήσαμε τις τέσσερις εποχές σε ομαδική εργασία για να στολίσουμε την τάξη.
Ένα ενιαίο μεγάλο χαρτί του μέτρου παραλληλόγραμμο , το χωρίσαμε σε 4 μέρη. Επιλέξαμε μαζί με τα παιδιά τα κατάλληλα χρώματα για κάθε εποχή και βάψαμε με σφουγγάρια και τέμπερες πρώτα 4 τέσσερα τεταρτημόρια.
Την επόμενη μέρα κατασκευάσαμε τα δέντρα. Με τη βοήθεια των παιδιών τα βάψαμε καφέ και κολλήσαμε ένα σε κάθε εποχή.
Την επομένη αρχίσαμε να στολίζουμε κάθε εποχή ξεχωριστά. Χρωματίσαμε, κόψαμε και κολλήσαμε πολύχρωμα λουλούδια πάνω στο δέντρο της Άνοιξης.


   Σχεδιάσαμε, κόψαμε και κολλήσαμε κίτρινα, και πορτοκαλί φύλλα στο δέντρο του Φθινοπώρου.
Σχεδιάσαμε, κόψαμε και κολλήσαμε πράσινα και πράσινα σκούρα φύλλα στο δέντρο του Καλοκαιριού.
Κόψαμε και κολλήσαμε βαμβάκι πάνω στο δέντρο και κάτω από το δέντρο του Χειμώνα.

Τέλος το τοποθετήσαμε στο ταμπλό της τάξης.

Σε ατομική εργασία τα παιδιά ζωγράφισαν τα χαρακτηριστικά των 4 εποχών σε ένα έτοιμο δέντρο χωρισμένο στα τέσσερα.


Τελειώνοντας τις εποχές δε θα μπορούσαμε να παραλείψουμε τη μουσική του Αντόνιο Βιβάλντι.

Με τη βοήθεια του βιβλίου "Οι τέσσερις εποχές" του Μάρκο Σίμσα, ταξιδέψαμε στον κόσμο του αγαπημένου μουσικού οργάνου του Αντόνιο Βιβάλντι του βιολιού.

Το βιβλίο είναι μια ιστορία των τεσσάρων εποχών μέσα από τα μάτια μιας μικρής γατούλας της Μίνκα.
Σε κάθε εποχή είναι αφιερωμένες 3 σελίδες όπως είναι αφιερωμένα 3 τραγούδια για κάθε εποχή από τον Αντόνιο Βιβάλντι.
Η γατούλα περιγράφει τις αλλαγές των εποχών:
Τα πουλιά όπως τιτιβίζουν την άνοιξη και τα μικρά ποταμάκια που κυλούν.
Την πολλή ζέστη το καλοκαίρι και τα μπουμπουνητά της ξαφνικής μπόρας
Τους ανέμους που φυσούν το φθινόπωρο και τις συνεχείς βροχές.
Το χιόνι, τη χιονοθύελλα, τον έντονο άνεμο του Χειμώνα.
Κάθε εβδομάδα διαβάζαμε από τρεις σελίδες και ακούγαμε τα τρία τραγούδια της εποχής.
Μεταφερθήκαμε σε διαφορετική γωνιά από αυτή της παρεούλας ή της βιβλιοθήκης έτσι για να ανανεωθούμε, και πήγαμε κοντά στο cd player στη μεριά του οικοδομικού υλικού. Βάλαμε μαξιλάρια και ψιλά παπλώματα κάτω και απολαύσαμε τη μουσική.
Οι περισσότεροι μείναμε μαγεμένοι και στις 3 ιστορίες και στα 3 μουσικά κομμάτια.
Ξεχωρίσαμε τα πουλιά της άνοιξης, τις μύγες του καλοκαιριού, τα μπουμπουνητά της ξαφνικής μπόρας του καλοκαιριού, τον άνεμο του Φθινοπώρου και τη Χιονοθύελλα του Χειμώνα.
Ξεχωρίσαμε το μοναχικό βιολί από τη συνοδεία των πολλών και το θορυβώδες και βραχνό τσέλο.

Το αγαπημένο των παιδιών ήταν τα μπουμπουνητά της ξαφνικής μπόρας του καλοκαιριού με τον ήχο του τσέλου.

4 εποχές (συνέχεια)

Από τις καρτέλες με τα ονόματα των εποχών που έπαιζαν τα παιδιά κάθε μέρα στο ελεύθερο τους, αναγνωρίσαμε τους "αρχηγούς" των 4 εποχών: Χ - Α - Κ - Φ και αρχίσαμε να τους δουλεύουμε με τη βοήθεια του αγαπημένου μας Ευγ. Τριβιζά και το Αλφαβητάρι με τους Γλωσσοδέτες και τις Παρεούλες της Αλφαβήτας.
Συνήθως όταν κάνουμε τη γνωριμία μας με τα γράμματα ακολουθούμε μια ρουτίνα. Πιο συγκεκριμένα:
1. Διαβάζουμε το σύντομο τετράστιχο γλωσσοδέτη από το Αλφαβητάρι. Χωριζόμαστε σε ομάδες και αφού το απομνημονεύσουμε όλοι μαζί το απαγγέλουμε σαν ομάδες.




2. Βάζουμε την "μπουγάδα της αλφαβήτας". Κατασκευάζουμε μία μπλούζα και ένα παντελόνι ή μία φούστα από κανσόν. Στο μπλουζάκι γράφουμε το ποίημα και στο παντελόνι ή στη φούστα τα παιδιά προσπαθούν να γράψουν το κεφαλαίο και το πεζό γράμμα.









3. Διαβάζουμε όλη την ιστορία του γράμματος από τις παρεούλες της Αλφαβήτας.




4. Παίζουμε το παιχνίδι "Ποιος θα βρει τα περισσότερα", δηλ. ποιο παιδί θα βρει τις περισσότερες λέξεις που αρχίζουν από τη φωνούλα που επεξεργαζόμαστε κάθε φορά και
5. Κάνουμε ατομική εργασία - "Ψάχνοντας για τα κρυμμένα γράμματα", συνήθως από βιβλία του Ευγ. Τριβιζά.


Με τον ίδιο τρόπο προχωρήσαμε και με τις φωνούλες των εποχών, μία σχεδόν κάθε εβδομάδα.

Κατασκευάσαμε "Το τρένο των εποχών" (ιδέα από τα Παιχνιδοκαμώματα). Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες των 3 και σε κανσόν μπλε, θαλασί, μπορντό και πράσινο, ζωγράφισαν με λαδοπαστέλ τις εποχές. Τις εποχές αποκαλέσαμε βαγόνια του τρένου.
Σε ομάδες των 2 ζωγράφισαν έτοιμες εικόνες των μηνών σε χαρτί (εμείς χρησιμοποιήσαμε τα παρακάτω αρχεία σε pdf). 
Φεβρουάριος - Απρίλιος - Αύγουστος -  Δεκέμβριος - Ιανουάριος - Ιούλιος - Ιούνιος - Μάιος - Μάρτιος -  Νοέμβριος -  Οκτώβριος - Σεπτέμβριος
Τους μήνες ονομάσαμε τροχούς ή επιβάτες του τρένου.Τα ζωγραφισμένα χαρτιά τα κόλλησαν σε χαρτόνια τροχούς που είχαν το ίδιο χρώμα με τα βαγόνια, π.χ. Ανοιξη, πράσινο κανσόν, Μάρτιος, Απρίλιος και Μάιος κολλήθηκαν σε πράσινους τροχούς.
Το συναρμολογήσαμε όλοι μαζί στην παρέα, συμβουλευόμενοι τον τροχό των εποχών στο ταμπλό μας και αρχίζοντας από την εποχή που διανύουμε τώρα.








Βάλαμε τα βαγόνια στη σειρά και στη συνέχεια τοποθετήσαμε και τους τροχούς. Τα προνήπια αντιστοίχισαν το χρώμα του βαγονιού με αυτό των τροχών. Τα νήπια προσπάθησαν να διαβάσουν τα ονόματα των μηνών και βοηθήθηκαν επίσης από τα χρώματα.
Αφού συναρμολογήσαμε στην παρέα το τρένο και 2 και 3 φορές γίναμε οι ίδιοι το τρένο των εποχών και γυρίσαμε όλη την τάξη.
Η μοιρασιά έγινε με τη βοήθεια του "κουβά της τύχης"
Ο οδηγός πήγαινε μπροστά και βοηθούσε και στη συναρμολόγηση του τρένου, δηλαδή βοηθούσε τα βαγόνι και τους τροχούς να μπουν στη σωστή θέση.




Στο τέλος αφού γύρισε όλο το τρένο την τάξη, ο οδηγός έφερνε βαγόνι-βαγόνι στην παρέα και τα παιδιά παρουσιάζονταν στους υπόλοιπους, π.χ. Άνοιξη - Μάρτιος, Απρίλιος, Μάιος.


Το τρένο των εποχών έγινε "σουξέ". Τις επόμενες 2 μέρες, τα παιδιά έπαιζαν 'σχολείο" και το μάθημα τους ήταν το "Τρένο των εποχών".






4 εποχές (αρχή)

Αρχίσαμε να ασχολούμαστε με τις 4 εποχές παίρνοντας ιδέες από το βιβλίο "Ένα δέντρο για τις 4 εποχές του χρόνου" της Κατερίνας Ανωγιαννάκη.
Στο βιβλίο αυτό, ανάμεσα σε άλλους, για κάθε εποχή, προτείνονται οι παρακάτω πίνακες προς επεξεργασία:

1. Χειμωνιάτικο τοπίο - Βίνσεντ Βαν Γκογκ



2. Η Μηλιά - Γκούσταφ Κλιμτ

3. Το δέντρο με τους χάρτες - Σαλβαντόρ Νταλί

4. Φθινοπωρινό τοπίο με τέσσερα δέντρα - Βίνσεντ Βαν Γκογκ

Μελετήσαμε λοιπόν τις τέσσερις εποχές μέσα από ζωγραφικούς πίνακες. Ρίξαμε τους πίνακες στην παρεούλα, ρωτήσαμε τι είναι (π.χ. φωτογραφίες, ζωγραφιές κ.α.) και ζητήσαμε από τα παιδιά να μας πουν "Ποια εποχή θυμίζει ο καθένας και γιατί;"
Στη συνέχεια παρουσιάσαμε και τους δημιουργούς:
Τον αγαπημένο Βαν Γκογκ, τον Κλιμτ και τον εκκεντρικό Νταλί που εντυπώθηκε αμέσως στα παιδιά λόγω του αστείου παρουσιαστικού του.



Ο κάθε πίνακας, μέσα στο βιβλίο, συνοδεύεται από μια σειρά από ερωτήσεις τις οποίες θέσαμε στα παιδιά, ανάλογα με τον πίνακα που επεξεργαζόμαστε την κάθε φορά.

Χειμωνιάτικο τοπίο - Ερωτήσεις
Ποιο χρώμα κυριαρχεί στον πίνακα;
Στον πίνακα βλέπουμε μια πόλη ή ένα δάσος;
Γιατί τα δέντρα δεν έχουν φύλλα και άνθη;
Μπορούμε να μαντέψουμε τι καιρό κάνει στο μέρος που απεικονίζεται στον πίνακα;
Στον πίνακα υπάρχει ένας δρόμος. Μπορείς να τον βρεις και να τον δείξεις;
Που οδηγεί αυτός ο δρόμος;
Στον πίνακα υπάρχει ένας άνθρωπος. Μπορείς να τον δείξεις; Είναι μόνος;
Τι ρούχα φοράει και γιατί;
Τι νομίζεις ότι κοιτάει;
Βλέπουμε ζώα στον πίνακα; Που μπορεί να πήγαν;
Γιατί ο ουρανός δεν έχει μόνο μπλε χρώμα;
Τι μας βοηθάει να μαντέψουμε ποια εποχή του χρόνου απεικονίζει ο ζωγράφος;

Η Μηλιά - Ερωτήσεις
Τι χρώμα έχουν τα λουλούδια και ποιο χρώμα επικρατεί;
Στο πίσω μέρος του πίνακα είναι ζωγραφισμένο ένα δέντρο. Μπορείς να μαντέψεις τι δέντρο είναι; Πώς το καταλαβαίνουμε;
Έχεις δει ποτέ δέντρα σαν αυτό του πίνακα; Που;
Ποια ζωάκια μπορεί να ζουν πάνω στο δέντρο;
Στο δέντρο υπάρχουν πολλά φρούτα. Το χρώμα τους μας φανερώνει το όνομα τους;
Έχεις δοκιμάσει μόνο κόκκινα μήλα ή υπάρχει κι άλλο χρώμα μήλων;

Το δέντρο με τους χάρτες - Ερωτήσεις
Τι βλέπεις σε αυτόν τον πίνακα; Υπάρχει κατι που σου φαίνεται παράξενο ή που δεν έχεις ξαναδεί;
Το δέντρο αυτό νομίζεις ότι ο ζωγράφος το είδε σε κάποιο δάσος;
Τι είναι αυτό που υπάρχει στον κορμό του δέντρου;
Η θάλασσα που βλέπεις είναι ήρεμη ή ταραγμένη; Ποια εποχή είναι ήρεμη;
Ο κορμός του δέντρου μοιάζει με βιβλίο. Μήπως βλέπεις τι δείχνει στις σελίδες του;
Το καράβι που υπάρχει στη θάλασσα μοιάζει με τα καράβια που βλέπεις το καλοκαίρι στις διακοπές σου; Έχεις ταξιδέψει ποτέ με τέτοιο καράβι;
Που πιστεύεις ότι πηγαίνει το καράβι;
Ο ουρανός που είναι ζωγραφισμένος στον πίνακα έχει ήλιο ή σύννεφα; Υπάρχουν σύννεφα το καλοκαίρι στον ουρανό;
Τι χρώμα έχει η θάλασσα στον πίνακα; Η θάλασσα που κολυμπάς όταν κάνεις διακοπές έχει πάντα το ίδιο χρώμα;
Ποια ζώα ζουν στη θάλασσα;
Τι ρούχα φοράμε το καλοκαίρι;

Φθινοπωρινό τοπίο με τέσσερα δέντρα - Ερωτήσεις
Τι νομίζεις ότι είναι αυτό που βλέπεις στον πίνακα ζωγραφικής;
Πόσα μεγάλα δέντρα υπάρχουν στον πίνακα;
Είναι όλα ίδια ή κάποιο διαφέρει;
Τι χρώμα έχουν τα φύλλα των δέντρων;
Γιατί έχουν όλα τα φύλλα το ίδιο καφέ ή κίτρινο χρώμα;
Ένα δέντρο έχει χάσει τα φύλλα του. Μπορείς να μας το δείξεις;
Τι χρώμα έχει ο ουρανός;
Σου θυμίζουν τα δέντρα του πίνακα το χρώμα που έχουν τα δέντρα που βλέπεις γύρω σου αυτή την εποχή του χρόνου;

Επεξεργαστήκαμε από τον τροχό των εποχών την κυκλική διαδοχή των εποχών του χρόνου, τα ονόματα των εποχών, ποια έρχεται πριν και μετά, τους μήνες που έχει η καθεμιά. Είπαμε κάτι χαρακτηριστικό (ένα χαρακτηριστικό γεγονός που συμβαίνει) για κάθε μήνα.

Διαβάσαμε το ποίημα του παππού του γέρο-Χρόνου.
Ο παππούς ο Γέρο - Χρόνος ,
μ' άσπρα γένια και μαλλιά,
έχει τέσσερα παιδάκια ,
όλα χαμογελαστά!
Άνοιξη, καλοκαίρι ,
φθινόπωρο, χειμώνα,
ζευγάρια όλα πήρανε
για να μην είναι μόνα!

Ακούσαμε το πολύ μελωδικό τραγούδι του Δ. Σαββόπουλου "Στου καινούργιου χρόνου την αυλή" από το Cd " Η Επιστροφή του Τεμπέλη Δράκου" και το απολαμβάναμε για μια εβδομάδα περίπου την ώρα του φαγητού.
Στου καινούργιου χρόνου την αυλή

στρώνουν τραπέζια και γιορτή

τρέχουν οι ώρες, τα λεπτά
να τα βάλουν όλα στη σειρά

Πρώτη θα `ρθει η Άνοιξη τρελή
σ’ ένα καταπράσινο χαλί
ρόδα και γιρλάντες στα μαλλιά
και το φως του Πάσχα στην καρδιά

Το Καλοκαιράκι σαν παιδί
θα `ρθει με του ναύτη τη στολή
όνειρα, ταξίδια, ζαβολιές
και παιχνίδια στις ακρογιαλιές

(λα λο λα λο λα...λαλαλαλαλα...)

Σ’ ένα συννεφάκι που γελά
θα `ρθει το Φθινόπωρο απαλά
θα σκορπάει φύλλα και βροχές
για να ξεδιψάσουν οι καρδιές

Θά `ρθει κι ο Χειμώνας ο παππούς
μέσα στους γαλάζιους τους καπνούς
μες στα χιόνια και την παγωνιά
και των Χριστουγέννων τη χαρά

Κι όλα θα πηγαίνουνε μπροστά
τίποτα δε θα τα σταματά
και θα μένουν πίσω μοναχά
κάτι παπουτσάκια τόσα δα

και θα μένουν πίσω μοναχά
πέταλα, λουλούδια και φτερά...


Τα παιδιά "έπαιξαν" με τη διαδοχή των εποχών με τις καρτέλες των ονομάτων των εποχών.

Τελειώνοντας, κάναμε το δικό μας τροχό των εποχών σε ατομική εργασία ως εξής:
Σε ένα φύλλο Α4 υπήρχε ήδη ο τροχός των εποχών, ένας κύκλος χωρισμένος σε 4 μέρη. Σε ένα δεύτερο φύλλο Α4, υπήρχαν τα ονόματα των εποχών, 4 εικόνες που έδειχναν από μία εποχή και οι αριθμό 1,2,3,4.


Η εργασία περιλάμβανε 3 βήματα: Πρώτα ζωγραφίζω την εικόνα κάθε εποχής και την τοποθετώ στον κύκλο τις εποχές με τη σωστή διαδοχή, αρχίζοντας από όποια θέλω. Δεύτερο, "διαβάζω" από τον τροχό των εποχών στο ταμπλό μας τα ονόματα των εποχών και αντιστοιχίζω όνομα εποχής με την εικόνα της εποχής. Τέλος τοποθετώ και τους αριθμούς από το 1-4.



Τρίτη 27 Ιανουαρίου 2015

Ανακοίνωση - 3 Ιεράρχες


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ  ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
-----

ΓΕΝΙΚΗ Δ/ΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ Π/ΘΜΙΑΣ ΚΑΙ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ, ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ & ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ Π.Ε.
ΤΜΗΜΑ Β’ ΙΔΙΩΤΙΚΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
ΤΜΗΜΑ Γ’ ΜΑΘΗΤΙΚΗΣ ΜΕΡΙΜΝΑΣ & ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΖΩΗΣ
-----
Ταχ. Δ/νση            : Ανδρέα Παπανδρέου 37
Τ.Κ. – Πόλη           : 15180 – Μαρούσι
Ιστοσελίδα            : http://www.minedu.gov.gr
Email                      : spudonpe@minedu.gov.gr 
Πληροφορίες       :  Σ. Λαπατά
                                  Γ. Μέττα
Τηλέφωνο             : 210 344 2247
FAX                        : 210 344 3354







ΘΕΜΑ:  «Συμπληρωματικές οδηγίες για τον εορτασμό της θρησκευτικής εορτής των Τριών Ιεραρχών»
Σε συνέχεια της με αρ. πρωτ. 6474/Δ2/15-01-2015 Εγκυκλίου της Γεν Δ/νσης Σπουδών Π/θμιας & Δ/νσης Εκπ/σης του ΥΠΑΙΘ, που αφορά στη θρησκευτική γιορτή των Τριών Ιεραρχών, σας διευκρινίζουμε τα εξής:
α) Την 30η Ιανουαρίου, εορτή των Τριών Ιεραρχών, τα νηπιαγωγεία δε θα λειτουργήσουν (άρθρο 4. §. 1ε του Π.Δ. 200/98 (ΦΕΚ 161Α).  Την ημέρα αυτή το διδακτικό προσωπικό θα πάρει μέρος στον εκκλησιασμό και στις σχετικές εκδηλώσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας της περιοχής.

β) Η χρονική διάρκεια και ο τρόπος εορτασμού των εκδηλώσεων στα Δημοτικά Σχολεία της χώρας θα καθοριστούν από το Σύλλογο Διδασκόντων.

γ) Οι μαθητές που παρακολουθούν το Ολοήμερο Πρόγραμμα θα συμμετάσχουν στις εκδηλώσεις του σχολείου και θα αποχωρήσουν με τους άλλους μαθητές.             

δ) Με ευθύνη του Διευθυντή και του Συλλόγου Διδασκόντων ειδοποιούνται οι γονείς και οι κηδεμόνες για την ώρα αποχώρησης  των μαθητών από το σχολείο. 

Η ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΗ ΤΗΣ ΓΕΝ. ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΣΠΟΥΔΩΝ

ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΜΠΑΡΛΑ
   




Εσωτερική Διανομή:
  1. Γραφείο κ. Υφυπουργού

  1. Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής
  2. Διεύθυνση Σπουδών,
Προγραμμάτων & Οργάνωσης Π.Ε.
Τμήματα Β’ & Γ’