Ετικέτες

Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο (3) Αγωγή Υγείας (9) Ανακοινώσεις (140) Ανακοινώσεις - ΠΕΙ.Σ (13) Άνοιξη (3) Απόκριες (19) Άρθρα (54) Αρχή Σχολικής Χρονιάς (29) Βήματα για τη Ζωή (1) Βιβλία για παιδιά (6) Γενέθλια (14) Γιορτές (13) Γιορτή της Μητέρας (16) Γιορτή του Πατέρα (1) Γλώσσα (5) Γονείς (31) Δήμος Λυκόβρυσης-Πεύκης (6) Έθιμα (2) Ειδική Αγωγή (1) Εκδηλώσεις Συλλόγου Γονέων (8) Εκδηλώσεις του Νηπιαγωγείου μας (32) Εκπαιδευτικές Επισκέψεις (3) Εκπαιδευτικοί (2) Επιμορφώσεις εκπαιδευτικών (1) Εργασία στο σπίτι (64) Εργασίες νηπίων (16) Εργαστήρια Δεξιοτήτων (12) Ευρωπαϊκά Προγράμματα (3) Η Βιβλιοθήκη στο Νηπιαγωγείο (11) Ημέρα-Νύχτα (2) Θεματικές προσεγγίσεις (46) Καινοτόμες παρεμβάσεις (7) Καλοκαίρι (4) Μαθηματικά (3) Νέα Προγράμματα Σπουδών (3) Νομοθεσία (2) Όμιλοι (14) Ονομαστική Εορτή (1) Παγκόσμιες Ημέρες (5) Πάσχα (9) Περιβάλλον (4) Ρομποτική (1) Σαρακοστή (2) Σχολική Ψυχολόγος (3) Τέχνες (1) Τηλεδιάσκεψη (30) Το Νηπιαγωγείο μας (2) Φιλαναγνωσία (2) Φυσικές Επιστήμες (1) Χειμώνας (8) Χριστούγεννα (31)

ArtMissions#Skills Labs

ArtMissions#Skills Labs
The e-twinning project's blog that contains all of our work

Μπορείτε να απολαύσετε το ιστολόγιο μας σε όλες τις γλώσσες του κόσμου

Τρίτη 4 Σεπτεμβρίου 2018

Κάθε χρόνο τέτοια εποχή



Κάθε χρόνο τέτοια εποχή περιμένουμε όλοι με γλυκιά ανυπομονησία και λίγη αγωνία να ανοίξει το νηπιαγωγείο.

Ανυπομονησία επειδή, πέρασαν αρκετοί μήνες που δεν είδαμε μαθητές και φίλους.

Αγωνία επειδή, θα δούμε νέα προσωπάκια, μικρά και μεγάλα, μαθητών, φίλων, γονέων και δασκάλων.

Όλοι μας νιώθουμε αυτά τα συναισθήματα , κάθε χρόνο τέτοια εποχή.

Είμαστε όμως σίγουροι και δίνουμε υπόσχεση, κάθε χρόνο τέτοια εποχή, ότι θα περάσουμε υπέροχα και αυτή τη χρονιά στο νηπιαγωγείο, όλοι μαζί,  μαθητές, φίλοι, γονείς και δάσκαλοι. 

Το πρώτο βήμα θα το κάνουμε στον ΑΓΙΑΣΜΟ, που θα γίνει την

Τρίτη 11 Σεπτεμβρίου 2018 και ώρα 09:00 π.μ.

Αφού  ο παππάς ευλογήσει τη νέα αυτή χρονιά στο νηπιαγωγείο μας, θα μπούμε για λίγο (15 λεπτά) στις τάξεις ΟΧΙ ΓΙΑ ΜΑΘΗΜΑ αλλά για  λίγες οδηγίες για τις πρώτες μέρες στο σχολείο.

Βάλτε την καλύτερη σας διάθεση, φορέστε το πιο μεγάλο χαμόγελο σας, επειδή είναι σπουδαία ημέρα αυτή η πρώτη, κάθε χρόνο τέτοια εποχή.

Καλή μας αρχή!

Τετάρτη 25 Ιουλίου 2018

Αλληλεγγύη στην Πράξη

Χρήσιμες πληροφορίες για το πώς μπορούμε να βοηθήσουμε

Τεράστια είναι η ανταπόκριση των συμπολιτών μας στην έκκληση των φορέων για συγκέντρωση ειδών πρώτης ανάγκης ενώ, σε όλη τη χώρα, οργανισμοί, φορείς, επιχειρήσεις και ιδιώτες σπεύδουν να βοηθήσουν τους πληγέντες των πυρκαγιών της Αττικής προσφέροντας αίμα, στέγη, μέσα μεταφοράς, ιατρικές υπηρεσίες και ψυχολογική υποστήριξη.
Παραθέτουμε χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με το πώς μπορούμε να βοηθήσουμε τους πληγέντες, δίνουμε τα πιο σημαντικά τηλέφωνα επικοινωνίας αυτής της δύσκολης ώρας και λεπτομέρειες σχετικά με δράσεις που ήδη «τρέχουν».

Χρήσιμοι αριθμοί

Οι συγγενείς των αγνοουμένων μπορούν να επικοινωνούν στον τηλεφωνικό αριθμό 199 για να δηλώσουν τους ανθρώπους που αναζητούν δίνοντας τις απαραίτητες πληροφορίες.
Στο τηλέφωνο 210.4819001 η Περιφέρεια Αττικής δίνει συγκεκριμένες πληροφορίες για τι είδους ανάγκες υπάρχουν και πού συγκεντρώνονται τα είδη αυτά για να αποστέλλονται στις πληγείσες περιοχές.
Η Περιφέρεια Αττικής, επίσης, ενημερώνει ότι για την καταγραφή ζημιών των επιχειρήσεων που επλήγησαν από τις καταστροφικές πυρκαγιές στην περιοχή της Ανατολικής Αττικής, οι πολίτες πρέπει να απευθύνονται στη Διεύθυνση Ανάπτυξης Ανατολικής Αττικής στα τηλέφωνα: 213 2005301, 213 2005289, 213 2005305, 213 2005288, 213 2005292.
Στον ιστότοπο της Περιφέρειας Αττικής λειτουργεί συγκεκριμένος χώρος (banner) υπό τον τίτλο «Χρήσιμες Πληροφορίες για τις μεγάλες πυρκαγιές στις 23/7/18», όπου παρέχονται χρηστικές πληροφορίες και ο οποίος επικαιροποιείται συστηματικά.
Στον τηλεφωνικό αριθμό 108 του Λιμενικού Σώματος μπορούν να απευθύνονται όσοι πολίτες χρειάζονται βοήθεια για απεγκλωβισμό με πλωτά μέσα από περιοχές που κινδυνεύουν από την πυρκαγιά.
Όποιος από τους πληγέντες χρειάζεται οποιαδήποτε ανάγκη και βοήθεια μπορεί να επικοινωνεί και με το Χαμόγελο του Παιδιού στο τηλέφωνο 1056 (δωρεάν, 24 ώρες).
Όποιος γνωρίζει άτομα που χρειάζονται φιλοξενία μπορεί να απευθύνεται στο τηλέφωνο 210/3252214, αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων.

Ηλεκτρονικές πλατφόρμες εύρεσης ατόμων και φιλοξενίας 

Μία διαδικτυακή πλατφόρμα που αφορά στην εύρεση αγνοουμένων λειτουργεί στην ηλεκτρονική διεύθυνση https://missingpeople.audax.gr
Επίσης, η Google ενεργοποίησε μία ακόμα  Υπηρεσία Εύρεσης Ατόμων για τους αγνοούμενους καθώς και έναν χάρτη για εύρεση καταφύγιων. Οι υπηρεσίες ενημερώνονται συνεχώς.
Τέλος, με ιδιωτική πρωτοβουλία, δημιουργήθηκε μια φόρμα όπου όσοι ενδιαφέρονται να προσφέρουν κάποια φιλοξενία στους πληγέντες, μπορούν να το δηλώσουν εδώ. Οι διαθεσιμότητες εμφανίζονται σε αυτήν τη λίστα και είναι στη διάθεση όσων έχουν ανάγκη φιλοξενίας.

Κύμα αλληλεγγύης για τους πληγέντες 

Όπως αναφέρει το Σώμα Ελλήνων Προσκόπων, ύστερα από συνεννόηση με τους αρμόδιους φορείς, την Τετάρτη 25 Ιουλίου 2018 συγκεντρώνει είδη πρώτης ανάγκης και τροφίμων, τα οποία θα μεταφερθούν στις πληγείσες περιοχές. Τα είδη για τα οποία υπάρχει άμεση ανάγκη είναι: Τρόφιμα (μπισκότα, κριτσίνια, φρυγανιές), φάρμακα (παιδικά σιρόπια, Betadine, Fucidin, γάζες), νερά και χυμούς, είδη καθαριότητας (πετσέτες, μωρομάντιλα, σαμπουάν και σαπούνια). Οι τέσσερις σταθμοί συγκέντρωσης και οι ώρες λειτουργίας είναι οι εξής:
  1. Κτίριο Κεντρικής Διοίκησης Σ.Ε.Π.: Πτολεμαίων 1, Παγκράτι (Πλατεία Προσκόπων) Ώρες: 09:00-17:00
  2. Κτήμα Προσκόπων Κηφισιάς (Χαριλάου Τρικούπη 73, Κεφαλάρι) Ώρες: 18:00-21:00
  3. Διεθνές Ναυτοπροσκοπικό & Ναυταθλητικό Κέντρο Δέλτα Φαλήρου (Λεωφ. Ποσειδώνος πλησίον γηπέδου Tae Kwon Do) Ώρες: 18:00-21:00
  4. Εστία Προσκόπων Μεγάρων (Αλσύλλιο Θεόγνιδος) Ώρες: 18:00-21:00
  5. Τηλέφωνα επικοινωνίας για περισσότερες πληροφορίες: 2107290046, 6936117147, 6945292724.
Μετά από έκκληση του Δημάρχου ΡαφΗνας-Πικερμίου, Ευάγγελου Μπουρνούς, η ΚΕΔΕ απευθύνει έκκληση προς τους πολίτες και τους αιρετούς να μη συγκεντρώνουν τρόφιμα, νερά και ρουχισμό καθώς υπάρχει υπερπροσφορά και είναι αδύνατη η διαχείριση του όγκου της.
Την ίδια στιγμή, οι δήμαρχοι Ραφήνας-Πικερμίου και Μαραθώνα απευθύνουν έκκληση για εθελοντές οι οποίο θα αναλάβουν τη διαχείριση των ειδών ρουχισμού και πρώτης ανάγκης και για ό,τι άλλο χρειαστεί.
Την ανάγκη δημιουργίας δικτύου εθελοντών όλων των ειδικοτήτων για τη στήριξη των πληγέντων και την αποκατάσταση της λειτουργίας της περιοχής στο Μάτι δήμου Μαραθώνα, υπογραμμίζει, με ανακοίνωσή του, το Σωματείο Εργαζομένων του Κέντρου Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων (ΚΕΕΛΠΝΟ). Στο πλαίσιο αυτό, όποιος πολίτης επιθυμεί να προσφέρει εθελοντικά τις υπηρεσίες του, είτε να απευθύνεται στο Σωματείο Εργαζομένων του ΚΕ.ΕΛ.Π.ΝΟ., επί της οδού Αγράφων 3-5 στο Μαρούσι, προκειμένου να δηλώσει τα στοιχεία του και την ιδιότητά του, είτε εναλλακτικά να αποστείλει τα σχετικά στοιχεία στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείου: somatiosekeel@gmail.com . Οι σχετικές λίστες που θα καταρτιστούν, θα προωθηθούν στις αρμόδιες υπηρεσίες του δήμου Ραφήνας, σημειώνει το Σωματείο ενημερώνοντας επίσης ότι σύμφωνα με ενημέρωση του δήμου Ραφήνας, «προς ώρας έχουν καλυφθεί οι πρώτες ανάγκες σε τρόφιμα, φάρμακα και ρουχισμό»
Η Ένωση Ξενοδόχων Αθηνών Αττικής Αργοσαρωνικού σε συνεργασία με την Περιφέρεια Αττικής προσφέρει φιλοξενία σε πυρόπληκτους συμπολίτες μας. Για περισσότερες πληροφορίες και αιτήματα στα τηλέφωνα της Περιφέρειας 213 2129117 & 213 2129105
Το σωματείο εργαζομένων του ΚΕΕΛΠΝΟ έπειτα από επικοινωνία με τον δήμο Ραφήνας-Πικερμίου, συγκεντρώνει γάζες, betadine, fucidin, παιδικές πάνες, μωρομάντιλα, τρόφιμα μακράς συντηρήσεως (φρυγανιές, μπισκότα κ.ά). Η συγκέντρωση των ειδών γίνεται στο κτήριο του ΚΕΕΛΠΝΟ (Αγράφων 3-5 Μαρούσι) και για οποιαδήποτε πληροφορία στο τηλέφωνο 6944987730.
Στο Πολιτιστικό Πάρκο της Νέας Μάκρης, το κυλικείο και ο Σταθμός Πρώτων Βοηθειών είναι στη διάθεση όσων έχουν ανάγκη.
Για τους πληγέντες της πυρκαγιάς στην Κινέτα, παρέχουν βοήθεια το γραφείο δημάρχου Μεγαρέων, τα ΚΑΠΗ Μεγάρων και Κινέτας.
Με απόφαση της Διοίκησης των Ελληνικών Ταχυδρομείων όλοι οι πολίτες που επιθυμούν να προσφέρουν είδη πρώτης ανάγκης στα θύματα των πυρκαγιών, μπορούν να αποστέλλουν δωρεάν τη βοήθειά τους στους δοκιμαζόμενους κατοίκους της Αττικής με απλά δέματα εσωτερικού από όλα τα Ταχυδρομικά Καταστήματα της χώρας έως και τις 31 Αυγούστου 2018. Τα είδη που θεωρούνται απαραίτητα είναι: εμφιαλωμένα νερά, χυμοί, τρόφιμα που διατηρούνται εκτός ψυγείου και κατά προτίμηση άμεσης κατανάλωσης (κονσέρβες, συσκευασμένα κρουασάν, μπισκότα, φρυγανιές, κ.λπ.), γάλατα μακράς διαρκείας τα οποία διατηρούνται εκτός ψυγείου, π.χ. εβαπορέ.

Από την ιστοσελίδα ert.gr

Πυρκαγιές - Αλληλεγγύη από τον Εκπαιδευτικό Κόσμο

Επί ποδός η Εκπαιδευτική Κοινότητα για την προσφορά βοήθειας στους πυρόπληκτους


Δημοσιεύτηκε: Τρίτη, 24 Ιούλιος, 2018 - 16:32 | Στην Κατηγορία:


Ανακοινώσεις από φορείς, σωματεία και παρατάξεις

Συνεχόμενες είναι οι ανακοινώσεις που εκδίδονται από Εκπαιδευτικά Σωματεία και Ομοσπονδίες για τη μεγάλη φονική πυρκαγιά στη Ραφήνα που άφησε πίσω της δεκάδες νεκρούς και τεράστιες καταστροφές.
Η ΔΟΕ, σε σχετική ανακοίνωσή της, εκφράζει τη βαθιά θλίψη και οδύνη της για τους δεκάδες νεκρούς, ενώ ζητά από τους κατά τόπους ΣΕΠΕ να ελέγξουν το εάν κάποιος εκπαιδευτικός της Πρωτοβάθμιας έχει πληγεί από τη φωτιά και αν χρειάζεται βοήθεια.
Το ΕΚΠΑ, παράλληλα, ανακοίνωσε ότι το δυναμικό της Σχολής Επιστημών Υγείας και της Ιατρικής Σχολής τίθενται στη διάθεση της Πολιτείας, για αρωγή στους πυρόπληκτους.
Ο ΠΑΣΑΔ, από την πλευρά του, ζητά τη συγκέντρωση ειδών για τις ανάγκες των πυρόπληκτων.
Ο ΣΕΠΕ Αλέξανδρος Δελμούζος συμπαραστέκεται στους πυρόπληκτους Εκπαιδευτικούς και ζητά να απευθύνονται στον Σύλλογο για οτιδήποτε χρειάζονται άμεσα.
Ο ΣΕΠΕ Ελασσόνας προσέφερε χρήματα στο ειδικό ταμείο για τους πυροπαθείς που άνοιξε ο Δήμος Ραφήνας – Πικερμίου.
Ο ΣΕΠΕ Σωκράτης οργανώνει συγκέντρωση ειδών πρώτης ανάγκης και καλεί σε αιμοδοσία για τους πυρόπληκτους.
Η ΕΛΜΕ Ρεθύμνου, επίσης, καλεί σε αιμοδοσία για τους πυρόπληκτους στην Αττική.
Η Β ΕΛΜΕ ¨Εβρου  συγκεντρώνει με τη σειρά του είδη πρώτης ανάγκης για τους πυρόπληκτους κατοίκους των περιοχών 
Το ΜΑΣ συγκεντρώνει με τη σειρά του είδη πρώτης ανάγκης, όπως αναφέρει σε σχετική ανακοίνωση.
Ο Σύλλογος ΠΕ "Γ.Σεφέρης" συγκεντρώνει είδη πρώτης ανάγκης, δείτε τι ακριβώς και που πρέπει να τα πάτε
Η Ένωση Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Ηλιούπολης καλεί γονείς να φέρουν είδη πρώτης ανάγκης - Δείτε που και πότε
Ο ΣΕΠΕ Θεσπρωτίας ζητά τη συγκέντρωση ειδών για τις ανάγκες των πυρόπληκτων κατοίκων
Ο Σύλλογος ΠΕ Κ. Σωτηρίου  συγκεντρώνει με τη σειρά του είδη πρώτης ανάγκης για τους πυρόπληκτους στην Αττική
Η Δ ΕΛΜΕ Ανατολικής Αττικής  οργανώνει συγκέντρωση ειδών πρώτης ανάγκης  για τους πυρόπληκτους.
 Ο Σύλλογος ΠΕ Κερατσινίου Περάματος  συγκεντρώνει με τη σειρά του είδη πρώτης ανάγκης για τους πυρόπληκτους κατοίκους των περιοχών
Η ΕΛΜΕ Ξάνθης κάλεσμα συμπαράστασης στους πληγέντες από τις πυρκαγιές
Η Β ΕΛΜΕ Αιτωλοκαρνανίας δίνει χρηματικό πόσο για τους πληγέντες των περιοχών 
Ο Σύλλογος ΠΕ και η ΕΛΜΕ Πρέβεζας Συγκεντρώνει τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης για τους πυρόπληκτους
Ο Σύλλογος ΠΕ Ελασσόνας πραγματοποιεί εθελοντική αιμοδοσία στο Δήμο
Το παρόν άρθρο ανανεώνεται συνεχώς...

Κυριακή 29 Απριλίου 2018

Ώρα για Εγγραφές!!


Ανακοίνωση
Θέμα: Εγγραφές Νηπίων/Προνηπίων για το σχολικό έτος 2018-2019

Λαμβάνοντας υπόψη την παρ. 4α, του άρθρου 6, του ΠΔ 79/2017 (ΦΕΚ 109 Α), οι εγγραφές στα Νηπιαγωγεία, τη σχολική χρονιά 2018-19 θα πραγματοποιηθούν από  2 έως 18 Μαΐου 2018.

Η φοίτηση όσων νηπίων την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν ηλικία πέντε (5) ετών, είναι υποχρεωτική σε όλη τη χώρα. Για τα νήπια που συμπληρώνουν ηλικία τεσσάρων (4) ετών, σύμφωνα με την παράγραφο 3 γίνεται υποχρεωτική σταδιακά, από τριετίας, κατά δήμους, οι οποίοι ορίζονται με κοινή απόφαση των Υπουργών Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και Οικονομικών (Άρθρο 33, παρ. γ του Ν 4521/2018 – ΦΕΚ 38).
Συγκεκριμένα, εγγράφονται στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2018-19, μαθητές γεννημένοι το 2013 και 2014 και τα Νηπιαγωγεία υποχρεούνται να δεχτούν όλες τις αιτήσεις νηπίων και προνηπίων που έχουν γεννηθεί αυτά τα έτη
 Σε 184 Δήμους της χώρας, η φοίτηση των νηπίων που συμπληρώνουν ηλικία τεσσάρων (4) ετών στο πλαίσιο της δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης από το σχολικό έτος 2018-2019, καθορίζεται σύμφωνα με τις προβλέψεις της παρ. 4 του άρθρου 3 του νόμου 1566/ 1985 (Α΄167), όπως αντικαταστάθηκε με την περ. γ΄ της παρ. 3 του άρθρου 33 του νόμου 4521/2018 (Α΄38), και είναι υποχρεωτική.
Για το σχολικό έτος 2018-2019 ο Δήμος Λυκόβρυσης-Πεύκης δεν ανήκει στους 184 Δήμους που η φοίτηση των νηπίων τεσσάρων (4) είναι υποχρεωτική (περ. γ΄ της παρ.3 του άρθρου 33 του νόμου 4521/2018 (Α΄38)).

Το Νηπιαγωγείο μας θα δέχεται γονείς και κηδεμόνες μαζί με τα παιδιά προς εγγραφή τις παρακάτω ώρες:

Μεσημέρι 12:00 μ.μ. - 13:00 μ.μ.

Τα δικαιολογητικά για την εγγραφή μαθητών στο Νηπιαγωγείο, που προβλέπονται παρ. 4α, του άρθρου 6 του ΠΔ 79/2017 (ΦΕΚ 109 Α), είναι τα ακόλουθα:

 1.  Πιστοποιητικό γέννησης του Δήμου ή Κοινότητας για την εγγραφή του νηπίου στα οικεία μητρώα ή δημοτολόγια, (θα αναζητηθεί απευθείας από το νηπιαγωγείο).
 2.  Επίδειξη βιβλιαρίου υγείας  του μαθητή ή προσκόμιση άλλου στοιχείου στο οποίο να φαίνεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα εμβόλια.
 3.  Αποδεικτικό στοιχείο (ΔΕΗ ή ΟΤΕ ή ΕΥΔΑΠ (ή άλλου αντίστοιχου παρόχου)-Μισθωτήριο Συμβόλαιο Κατοικίας ή Εκκαθαριστικό Εφορίας,), από το οποίο φαίνεται η διεύθυνση κατοικίας του μαθητή. Οι μαθητές εγγράφονται αποκλειστικά και μόνο στα όρια της σχολικής τους περιφέρειας (άρθρο 5 ΠΔ 79/2017 ΦΕΚ 109 Α).
 4.  Υπεύθυνη δήλωση του γονέα/κηδεμόνα ότι αναλαμβάνει την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου , περιέχεται μέσα στην αίτηση εγγραφής .(δίνεται από το νηπιαγωγείο).
 5.   Αίτηση εγγραφής – Υπεύθυνη Δήλωση  του μαθητή στο σχολείο (δίνεται από το νηπιαγωγείο) - κάντε κλικ ΕΔΩ
 6.   Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή – Α.Δ.Υ.Μ.(δίνεται από το νηπιαγωγείο) - κάντε κλικ ΕΔΩ
 7. Βεβαίωση φορέα εργασίας και των δύο γονέων/κηδεμόνων ή κάρτα ανεργίας στην περίπτωση που ένας ή και οι δύο γονείς/κηδεμόνες είναι άνεργοι.
Μαθητές των οποίων οι γονείς/κηδεμόνες ανήκουν σε ευπαθείς κοινωνικές ομάδες, όπως:
Ι. Πολύτεκνοι/τρίτεκνοι/μονογονεϊκές οικογένειες, γονείς με χρόνιες παθήσεις/ενταγμένοι σε πρόγραμμα απεξάρτησης/φυλακισμένοι     ΚΑΙ
ΙΙ. Πολίτες τρίτων χωρών που διαμένουν σε κέντρα ή δομές φιλοξενίας του ελληνικού κράτους ή της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ

δεν υποχρεούνται να προσκομίσουν τις παραπάνω βεβαιώσεις εργασίας ή κάρτα ανεργίας (αλλά αντίστοιχα δικαιολογητικά που αποδεικνύουν ότι ανήκουν στις παραπάνω ευπαθείς ομάδες).
Στην περίπτωση των μαθητών/-τριών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες οι γονείς/κηδεμόνες συνυποβάλλουν γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Δ.Υ. ή κρατικό ιατροπαιδαγωγικό κέντρο ή άλλη κρατική αρμόδια υπηρεσία. Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του μαθητή/τριας στο νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για υποστήριξη μαθητών με ΕΕΑ.

Η εγγραφή πρoνηπίου στο δεύτερο έτος του νηπιαγωγείου γίνεται αυτεπάγγελτα, σύμφωνα με την παρ. 5 του αρθρ. 6 του ΠΔ79/2017 (ΦΕΚ 109 Α).

Επιπρόσθετα, όσο αφορά στους αλλοδαπούς μαθητές, προβλέπονται τα εξής:
Σύμφωνα με την αριθμ. Γ2/91109/10-07-08 Εγκύκλιο Υ.Π.Δ.Β.Μ.Θ οι αλλοδαποί μαθητές που δεν μπορούν να προσκομίσουν πιστοποιητικό γέννησης  μπορούν να εγγραφούν στο σχολείο με ληξιαρχική πράξη γέννησης και τα λοιπά δικαιολογητικά που μνημονεύονται ανωτέρω.
Επιπλέον, σύμφωνα με την με αρ. πρωτ. 120323/Γ2/27-09-2010 εγκύκλιο του ΥΠΠΕΘ, για την εγγραφή αλλοδαπών μαθητών ισχύουν οι διατάξεις του άρθρου 3, του ΠΔ 182/1984 (ΦΕΚ 60/1984), όπου ορίζεται ότι εγγράφονται οποτεδήποτε μέσα στο διδακτικό έτος. Επίσης, σύμφωνα με το άρθρο 72, του Ν.3386/2005 (ΦΕΚ 212/2005), ανήλικα τέκνα υπηκόων τρίτων χωρών μπορούν να εγγραφούν, έστω κι αν δεν έχει ρυθμιστεί η νόμιμη διαμονή τους στη χώρα.
Τα δικαιολογητικά εγγραφής πρέπει να είναι επίσημα μεταφρασμένα (από κρατική μεταφραστική υπηρεσία ή προξενική αρχή ή από επίσημο μεταφραστή αναγνωρισμένο από το Υπουργείο Εξωτερικών (7268/Γ2/2-10-1995 εγκύκλιος ΥΠΠΕΘ)

Εγγραφές μαθητών ΡΟΜΑ:
Για τις σχολικές εγγραφές και την υποστήριξη της σχολικής φοίτησης των μαθητών Ρομά, ισχύει η υπ’ αρ. 180644/Γ1/2013 του ΥΠΠΕΘ.
Επισημαίνεται ότι:
1.      Οι προϊστάμενοι/-νες και οι Δ/ντές/-ντριες των Νηπιαγωγείων όχι μόνο ενθαρρύνουν την προσέλευση των μαθητών Ρομά στο σχολείο, αλλά και αναζητούν τα παιδιά Ρομά που μένουν στην περιοχή τους και φροντίζουν για την εγγραφή και τη φοίτηση τους, όπως προβλέπουν οι σχετικές διατάξεις για την υποχρεωτική φοίτηση.
2.      Στο Νηπιαγωγείο, τα παιδιά Ρομά γίνονται δεκτά ανεξάρτητα από το εάν είναι εγγεγραμμένα σε μητρώα ή δημοτολόγια. Για την εγγραφή τους, μεριμνούν οι Προϊσταμένοι και οι Δ/ντές των Νηπιαγωγείων, σύμφωνα με το άρθρο 7 παρ. 6 του ΠΔ 200/1998 (ΦΕΚ 161/1998).
3.      Οι Προϊστάμενοι/-νες και οι Δ/ντές-ντριες των Νηπιαγωγείων, δεν παρακωλύουν την εγγραφή παιδιών Ρομά λόγω έλλειψης πιστοποιητικού μόνιμης κατοικίας και αποδέχονται οποιοδήποτε στοιχείο από το οποίο, κατά την κρίση τους, φαίνεται η διεύθυνση κατοικίας του μαθητή (άρθρο 7 παρ. 2 περ. γ΄του ΠΔ 200/1998), εφαρμόζοντας την αρχή της επιείκειας.
4.      Όταν υπάρχει αδυναμία εγγραφής, λόγω μη εμβολιασμού, κρίνεται απαραίτητη η συνεργασία με τοπικούς φορείς, ΟΤΑ, Κέντρα Στήριξης Ευπαθών Ομάδων, Διευθύνσεις Κοινωνικής Πρόνοιας, Νοσοκομεία, Ιατρικά Κέντρα, Φορείς Κοινωνικής Στήριξης καθώς και με το Κέντρο Ελέγχου Πρόληψης Νοσημάτων (ΚΕΕΛΠΝΟ). Κατ’ αντιστοιχία, είναι απαραίτητη η συνεργασία με τους ανωτέρω φορείς και για τη διενέργεια απαιτούμενων ιατρικών εξετάσεων. Σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να προηγείται επικοινωνία του/της Προϊσταμένου/-νης και του Διευθυντή/-ντριας τους Νηπιαγωγείου με το φορέα που θα προβεί στον εμβολιασμό.


Ο μέγιστος αριθμός νηπίων ανά τμήμα είναι τα είκοσι πέντε (25) νήπια-προνήπια (Άρθρο 6 , παρ. 2 του ΠΔ 79/2017 ΦΕΚ 109Α).

Διαδικασία Κλήρωσης (αν αυτή καταστεί απαραίτητη):
Αν ο αριθμός των νηπίων-προνηπίων υπερβαίνει τα 25 σε ένα τμήμα και καθώς στο νηπιαγωγείο μας δεν υπάρχει διαθέσιμη αίθουσα, για δημιουργία και άλλου τμήματος η αρμόδια Τριμελής Επιτροπή  που έχει συσταθεί σε επίπεδο Διεύθυνσης, προβαίνει σε κλήρωση μεταξύ των νηπίων - προνηπίων που διαμένουν στα όρια της σχολικής περιφέρειας του νηπιαγωγείου με τις σχολικές περιφέρειες όμορων νηπιαγωγείων  έτσι ώστε να προκύψει ο αριθμός των μαθητών που συμπληρώνουν τους 25 μαθητές ανά τμήμα, αφού εξαιρέσει από την ανωτέρω διαδικασία τα νήπια -αδέλφια μαθητών που φοιτούν στο ίδιο νηπιαγωγείο ή στο συστεγαζόμενο δημοτικό σχολείο, όπως ορίζεται στο αρθρ. 6 του Π.Δ 79/2017 (ΦΕΚ 109 Α).
Στους δήμους της χώρας, που κατά το έτος 2018-2019 η φοίτηση των νηπίων που συμπληρώνουν την ηλικία των τεσσάρων (4) ετών στις 31 Δεκεμβρίου δεν είναι ακόμα υποχρεωτική,  η παραπάνω Επιτροπή προβαίνει σε κλήρωση μεταξύ των νηπίων έτσι ώστε να συμπληρωθεί ο αριθμός των 25 νηπίων ανά τμήμα. Τα αδέλφια μαθητών που φοιτούν στο ίδιο ή σε συστεγαζόμενο νηπιαγωγείο ή σε συστεγαζόμενο δημοτικό σχολείο εξαιρούνται της ανωτέρω διαδικασίας. Τα νήπια που δεν κληρώθηκαν κατανέμονται στα όμορα νηπιαγωγεία. Στις κενές θέσεις που προκύπτουν η ανωτέρω διαδικασία εφαρμόζεται και για τα προνήπια.
Σε κάθε τέτοια περίπτωση κλήρωσης, ο Διευθυντής εκπαίδευσης ενημερώνει αρμοδίως το Νηπιαγωγείο αποχώρησης και το Νηπιαγωγείο υποδοχής μέχρι την Παρασκευή 8 Ιουνίου 2018.
Οι γονείς ενημερώνονται σχετικά από το Νηπιαγωγείο στο οποίο έχει κατατεθεί η αίτηση εγγραφής (περ. δ, παρ.4, του αρθρ.6 του Π.Δ 79/2017 (ΦΕΚ 109 Α).

Τέλος, πίνακας εγγεγραμμένων νηπίων/προνηπίων θα αναρτηθεί στο νηπιαγωγείο μας καθώς και στην ιστοσελίδα του νηπιαγωγείου τη Δευτέρα 11 Ιουνίου 2018.

Τα όρια του Νηπιαγωγείου μας




Τρίτη 5 Σεπτεμβρίου 2017

Αγιασμός



Με μεγάλη προσμονή ξεκινάμε και αυτή τη χρονιά το ταξίδι μας στον κόσμο της γνώσης, της φιλίας, της αγάπης.

Ξανανταμώνουμε με τους παλιούς και γνωρίζουμε τους καινούριους μας μαθητές.

Με χαρά σας περιμένουμε όλους στον αγιασμό του νηπιαγωγείου μας την

Δευτέρα 11 Σεπτεμβρίου  2017 και ώρα 09:00

Αμέσως μετά θα γίνει μία αρχική ενημέρωση από τις εκπαιδευτικούς για θέματα λειτουργίας του σχολείου, γύρω στα δεκαπέντε λεπτά (15΄).

Οι εκπαιδευτικοί του νηπιαγωγείου

Πέμπτη 10 Αυγούστου 2017

Φράσεις που πληγώνουν το παιδί σας

Η επικοινωνία με τα παιδιά; 
Μια δύσκολη αποστολή. Υπάρχουν κάποιοι γονείς που μιλάνε στα παιδιά τους με ήρεμο τόνο, άλλοι που προτιμούν μια πιο αυταρχική στάση, αλλά και κάποιοι που χρησιμοποιούν τις ίδιες λέξεις που λέγονται μόνο μεταξύ μεγάλων. Το αποτέλεσμα; Άθελά τους, πολλοί γονείς αναπτύσσουν μια λανθασμένη επικοινωνία με τα παιδιά τους, επηρεάζοντας αρνητικά την ανάπτυξή τους. Παρακάτω, θα βρείτε τις πιο κοινές φράσεις που ξεστομίζονται «ελαφρά τη καρδιά» από τους μεγάλους, αλλά φέρονται βαρέως από τους μικρούς.

Η αλήθεια είναι ότι, αν και υπάρχουν ορισμένοι γενικοί κανόνες που θα πρέπει να γίνονται σεβαστοί στην επικοινωνία μεταξύ γονέων και παιδιών, ο αντίκτυπος των λέξεων ενός ενήλικα πάνω σε ένα παιδί δεν είναι πάντα ο ίδιος. Μεγάλο ρόλο παίζει η ηλικία και η ευαισθησία του μικρού, αλλά και το πλαίσιο μέσα στο οποίο του μιλάει ο ενήλικας. Εξάλλου, είναι γνωστό ότι τις περισσότερες φορές δεν έχει σημασία τόσο το τι λέγεται, αλλά ο τρόπος με τον οποίο λέγεται. Παρόλα αυτά, υπάρχουν ορισμένες φράσεις που θα πρέπει να αποφεύγονται δια ροπάλου.

«Αν δεν είσαι καλό παιδί, δεν θα σ’ αγαπάω»

Η φράση αυτή συγχέει δύο διαφορετικά πράγματα: τον καλό τρόπο συμπεριφοράς του παιδιού με το βαθύ αίσθημα αγάπης που τρέφει ο γονιός για εκείνο. Η αγάπη του γονέα είναι για το παιδί κάτι δεδομένο, προσωπικό, ιδιαίτερο και ανεξάρτητο με τις πράξεις του. Επομένως, μια τέτοια φράση αποτελεί ένα είδος εκβιασμού, αφού βάζει το παιδί αντιμέτωπο με μια υποχρεωτική επιλογή: απ' τη μια μεριά θέλει να συνεχίσει να συμπεριφέρεται όπως του αρέσει, αλλά από την άλλη συγκρατείται γιατί φοβάται μην χάσει την αγάπη των γονιών του. Στην προκειμένη περίπτωση, ο μεγαλύτερος κίνδυνος είναι το παιδί να συμπεριφέρεται καλά μέσα στο σπίτι για να το αγαπούν οι γονείς του, αλλά να εκτονώνεται στο σχολείο, το γυμναστήριο ή οπουδήποτε αλλού εκτός σπιτιού.

Για να δώσουν οι γονείς στο παιδί να καταλάβει τη σημασία των κανόνων, θα πρέπει να προσπαθήσουν να του εξηγήσουν με όσο το δυνατόν πιο ήρεμο τρόπο, χωρίς να θέτουν υπό αμφισβήτηση τα αισθήματα που τρέφουν εκείνοι για το ίδιο. Όταν το παιδί κάνει κάτι κακό, θα πρέπει να εστιάσουν στο γιατί δεν πρέπει να το κάνει με φράσεις του τύπου «αν πέσεις από την καρέκλα, θα πονέσεις» ή «αν πιάσεις το καυτό τηγάνι, θα καείς». Μόνο με την προσπάθεια εδραίωσης μιας ήρεμης επικοινωνίας που δεν προβλέπει δραστικές επιλογές, μπορεί να υπάρξει αποτέλεσμα.

«Είσαι κακό παιδί»

Πρόκειται αναμφισβήτητα για τις χειρότερες φράσεις που μπορεί να πει ένας γονιός στο παιδί του. Τέτοιου τύπου φράσεις επιφέρουν το λεγόμενο «σύνδρομο του Πυγμαλίωνα». Με λίγα λόγια, όσο πιο πολύ η μαμά και ο μπαμπάς εκφράζουν μια άσχημη κριτική για το παιδί τους, τόσο πιο πολύ το παιδί υιοθετεί το αντίστοιχο μοντέλο συμπεριφοράς. Και αν του επαναλαμβάνουν συνέχεια ότι είναι μπελάς, τότε κατά πάσα πιθανότητα το παιδί θα αρχίσει να γίνεται πράγματι ενοχλητικό, γιατί θα πειστεί ότι είναι προορισμένο να είναι μη-συνεργάσιμο.

Το καλύτερο όπλο είναι ο διάλογος. Αν ένα παιδί είναι πράγματι πολύ ζωηρό, κάνει ζημιές ή παραβιάζει τους κανόνες, ο γονιός θα πρέπει να του εξηγεί με ήρεμο τρόπο ποια είναι τα λάθη του και γιατί θα πρέπει να σέβεται ορισμένους κανόνες. Η σκέτη κριτική, χωρίς καμία συνοδευτική εξήγηση, και η επιβολή υψηλών προσδοκιών δε συμβάλλουν στην ομαλή και αρμονική ανάπτυξη ενός παιδιού. Την ίδια στιγμή, είναι πολύ σημαντικό να επιβραβεύονται οι θετικές συμπεριφορές του παιδιού. Το άκουσμα ενός «μπράβο» ενθαρρύνει το παιδί να συνεχίσει να συμπεριφέρεται κατ' αυτόν τον τρόπο και το βοηθάει να αποκτήσει αυτοπεποίθηση και αυτοεκτίμηση.

«Αν δεν φας το φαγητό σου, θα έρθει ο μπαμπούλας»

Όλες οι φράσεις που επικαλούνται την παρουσία ενός τέρατος ή ενός φανταστικού τιμωρού έχουν αρνητικό αντίκτυπο στην ψυχολογία του παιδιού. Συνήθως, οι μεγάλοι για να πείσουν ένα παιδί να κάνει κάτι ή να το αποθαρρύνουν από το να φερθεί άσχημα, το απειλούν με μπαμπούλες ή άλλες σκοτεινές παρουσίες. Τα παιδιά όμως δεν έχουν αναπτύξει ακόμα το αίσθημα της λογικής και της σχέσης αίτιο-αποτέλεσμα, κι έτσι μπροστά στην εικασία μιας φιγούρας αόρατης και αδιευκρίνιστης, καταλήγουν να δίνουν τις δικές τους εξηγήσεις, οι οποίες μπορεί να τους προκαλέσουν αδικαιολόγητες φοβίες. Για παράδειγμα, μπορεί να τύχει να ξυπνήσουν μες στη νύχτα, να δουν τη σκιά της μητέρας τους και να την περάσουν γι’ αυτήν ενός τέρατος.

Οι γονείς λοιπόν δεν θα πρέπει να μιλάνε ποτέ στα παιδιά τους για μπαμπούλες και άλλες τρομακτικές υπάρξεις προκειμένου να τους πείσουν να σέβονται τους κανόνες, αλλά να τους οδηγούν να σκέφτονται τον αντίκτυπο των πράξεών τους. Θα πρέπει βέβαια να σημειωθεί ότι η γέννηση φοβιών εξαρτάται και από το ίδιο το παιδί: αν είναι ιδιαίτερα ευαίσθητο, τότε μπορεί να τρομοκρατηθεί, ενώ αν αντιθέτως είναι εκ φύσεως πιο αδιάφορο, τότε είναι πιθανό η εν λόγω «απειλή» να περάσει απαρατήρητη.

«Είσαι ο πιο μεγάλος, θα πρέπει να δίνεις το καλό παράδειγμα»

Η σύγκριση ανάμεσα στα αδέλφια είναι ένα μέσο στο οποίο συχνά καταφεύγουν οι γονείς για να ενθαρρύνουν τα παιδιά τους να δώσουν τον καλύτερό τους εαυτό, όμως αυτό μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα να προκληθούν έντονοι ανταγωνισμοί. Στην πρώτη περίπτωση, το μεγαλύτερο παιδί υποχρεώνεται να είναι πρότυπο, να ελέγχει τις πράξεις και τις συμπεριφορές του, και να σκέφτεται πάντα πριν μιλήσει ή δράσει. Με λίγα λόγια, φορτώνεται μια υπερβολική προσδοκία, η οποία μπορεί να του προκαλέσει ένα είδος αποστροφής προς το μικρότερο αδερφάκι του. Επιπλέον, αν το μεγαλύτερο παιδί δεν καταφέρει αυτό που του ζητούν οι γονείς του, κατά πάσα πιθανότητα θα αισθανθεί αποτυχημένο.

Παρομοίως, η χρήση του μεγαλύτερου αδελφού ως παράδειγμα προς μίμηση μπορεί να αποβεί επικίνδυνη για το μικρότερο παιδί, αφού η συνεχής σύγκριση μπορεί να μειώσει το επίπεδο αυτοεκτίμησής του, αν φτάσει να δει τον μεγαλύτερο αδελφό του ως ένα άπιαστο μοντέλο. Επιπλέον, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να αναπτυχθεί ένα κλίμα εχθρότητας ανάμεσα στα αδέρφια. Απ' την άλλη μεριά, δεν αποκλείεται το μικρό παιδί να αρχίσει να μιμείται τον αδελφό του μόνο και μόνο για να είναι αρεστό στους άλλους. Και αυτό μπορεί να μην του δημιουργήσει προβλήματα όσο είναι σε μικρή ηλικία, αλλά με τον καιρό θα συνειδητοποιήσει ότι μεγαλώνει χωρίς να ακολουθεί τις δικές του προτιμήσεις.

«Θα καταλάβεις όταν μεγαλώσεις»

Αυτή είναι μια φράση που συχνά χρησιμοποιούν οι γονείς για να ξεφύγουν από δύσκολες ερωτήσεις των παιδιών τους. Στην πραγματικότητα όμως, ακόμα και οι πιο «λεπτές» και σύνθετες ερωτήσεις, όπως η σεξουαλικότητα και ο θάνατος, μπορούν και θα πρέπει να απαντώνται κατανοητά. Με τη φράση «θα καταλάβεις όταν μεγαλώσεις», οι γονείς δεν παρέχουν καμία εξήγηση στα παιδιά και τα αφήνουν μετέωρα, με αποτέλεσμα αυτά να δίνουν φανταστικές απαντήσεις από μόνα τους ή, ακόμα χειρότερα, να τις αναζητούν από τους επίσης αποπροσανατολισμένους συνομήλικούς τους. Επιπλέον, αυτή η κατηγορηματική φράση μπορεί να μεταδώσει στο παιδί και ένα άλλο μήνυμα, όπως «το φταίξιμο είναι δικό σου που είσαι μικρός και δεν καταλαβαίνεις!».

Στην προκειμένη περίπτωση, οι γονείς θα πρέπει να προσπαθούν πάντα να βρίσκουν τις κατάλληλες εικόνες και λέξεις για να εξηγούν ακόμα και τις πιο δύσκολες έννοιες στα παιδιά τους. Το σημαντικό είναι να μην αφήνουν περιθώριο στα παιδιά να δίνουν τις δικές τους και εντελώς λανθασμένες εξηγήσεις. Είναι καλύτερες οι φράσεις τύπου «είναι ένα λεπτό θέμα, που δεν μπορώ να στο εξηγήσω γρήγορα, αλλά ας προσπαθήσουμε!» ή αν ο γονιός θέλει να σκεφτεί καλύτερα την απάντηση, τότε μπορεί να πει κάτι σαν «τώρα δεν προλαβαίνω να στο εξηγήσω, αλλά μόλις βρω λίγο χρόνο, θα το ξανασυζητήσουμε».

«Είσαι ίδιος ο πατέρας σου»

Πολλές φορές, οι γονείς για να κρατήσουν το παιδί μακριά από άσχημες συνήθειες και ενοχλητικές συμπεριφορές, χρησιμοποιούν ως μέτρο σύγκρισης τον άλλον γονέα. Για μια ακόμη φορά, είναι πιθανό να βρει εφαρμογή το «σύνδρομο του Πυγμαλίωνα», δηλαδή το παιδί να υιοθετήσει το μοντέλο συμπεριφοράς που του καταλογίζεται. Επιπλέον, το παιδί μπορεί να σκεφτεί ότι ο ένας από τους δύο γονείς του είναι απογοητευμένος με τον σύντροφό του και δεν τον αγαπάει πια, και αυτό μπορεί να το οδηγήσει να ερμηνεύσει την εν λόγω φράση ως μια απειλή: «Αν γίνεις σαν τη μητέρα σου, δεν θα αγαπάω ούτε εσένα!». Οι γονείς θα πρέπει να χρησιμοποιούνται ως παράδειγμα για τα παιδιά, μόνο όταν πρόκειται για ένα θετικό μοντέλο συμπεριφοράς.

Αντιγόνη Κεμερλιόγλου, Συμβουλευτική Ψυχολόγος
πηγή:ygeia-evexia.gr