Ετικέτες

Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο (3) Αγωγή Υγείας (9) Ανακοινώσεις (140) Ανακοινώσεις - ΠΕΙ.Σ (13) Άνοιξη (3) Απόκριες (19) Άρθρα (54) Αρχή Σχολικής Χρονιάς (29) Βήματα για τη Ζωή (1) Βιβλία για παιδιά (6) Γενέθλια (14) Γιορτές (13) Γιορτή της Μητέρας (16) Γιορτή του Πατέρα (1) Γλώσσα (5) Γονείς (31) Δήμος Λυκόβρυσης-Πεύκης (6) Έθιμα (2) Ειδική Αγωγή (1) Εκδηλώσεις Συλλόγου Γονέων (8) Εκδηλώσεις του Νηπιαγωγείου μας (32) Εκπαιδευτικές Επισκέψεις (3) Εκπαιδευτικοί (2) Επιμορφώσεις εκπαιδευτικών (1) Εργασία στο σπίτι (64) Εργασίες νηπίων (16) Εργαστήρια Δεξιοτήτων (12) Ευρωπαϊκά Προγράμματα (3) Η Βιβλιοθήκη στο Νηπιαγωγείο (11) Ημέρα-Νύχτα (2) Θεματικές προσεγγίσεις (46) Καινοτόμες παρεμβάσεις (7) Καλοκαίρι (4) Μαθηματικά (3) Νέα Προγράμματα Σπουδών (3) Νομοθεσία (2) Όμιλοι (14) Ονομαστική Εορτή (1) Παγκόσμιες Ημέρες (5) Πάσχα (9) Περιβάλλον (4) Ρομποτική (1) Σαρακοστή (2) Σχολική Ψυχολόγος (3) Τέχνες (1) Τηλεδιάσκεψη (30) Το Νηπιαγωγείο μας (2) Φιλαναγνωσία (2) Φυσικές Επιστήμες (1) Χειμώνας (8) Χριστούγεννα (31)

ArtMissions#Skills Labs

ArtMissions#Skills Labs
The e-twinning project's blog that contains all of our work

Μπορείτε να απολαύσετε το ιστολόγιο μας σε όλες τις γλώσσες του κόσμου

Σάββατο 20 Ιουνίου 2020

Φρουτένιο Καλοκαίρι - Μέρος Β' - Καλοκαιρινή Γιορτή - Τα φρούτα στην παραλία



Η καλοκαιρινή γιορτή μας για φέτος είναι Mini edition. Τη δουλέψαμε αποκλειστικά στο σχολείο. Η ιδέα και πολλά από τα λόγια της παράστασης μας, προέρχονται από τη δημοσίευση της ομώνυμης γιορτής στο περιοδικό Σύχρονο Νηπιαγωγείο - Τεύχος 100.
Θα "ανέβει" στο σχολείο, Τετάρτη και Πέμπτη πριν τον αποχαιρετισμό μας για το καλοκαίρι.

Τα φρούτα στην παραλία Καλοκαιρινή Γιορτή 2020

Μουσική  1 Φρουτοπία

Αφηγητής 1
Μια φορά κι έναν καιρό, μες την παραλία
με τον ήλιο τον καυτό και τη θάλασσα την κρύα
ένας μανάβης τριγυρνούσε και το μόνο που ζητούσε
ήταν τα φρούτα να πουλήσει τα φρούτα που είχε καλλιεργήσει.

Μα τα φρούτα άλλα είχαν στο μυαλό,
πώς να στήσουνε χορό
και το σταφύλι να χορέψει
με το καρπούζι  το γλυκό.

Σταφύλι Δημήτρης- Ανδρέα
Να χορέψουμε λιγάκι
να μου φύγει το μεράκι
να σου δείξω ένα χορό
που ’χω μάθει στο σχολειό.

Κεράσι Κωνσταντίνα - Δανάη
Αν φύγουμε νύχτα από δω
πότε θα χορέψουμε τανγκό;
Ο ήλιος θα ‘χει φύγει
και ο ρυθμός θα ‘χει ξεφύγει

Αφηγητής 2
Στον πάγκο άνθρωπος πλησιάζει
και ο μανάβης «Σωπάστε» φωνάζει,
τα φρούτα του θέλει να πουλήσει
πριν ο ήλιος τον κάψει και τον ζαλίσει

Μαμά Αριάδνη - Ιωάννα
Έρχομαι στην παραλία
φέρνω όλα τα εργαλεία
την ξαπλώστρα την ομπρέλα
το καλοκαίρι είναι μια τρέλα

Τραγούδι 1 απ’ όλα τα παιδιά:
Το μαγιό μου θα φορέσω
Και στη θάλασσα θα πέσω
Μια βαρκούλα στ’ ανοιχτά
Ρίχνει δίχτυα στα βαθιά
Τα ψαράκια να μου φέρει
Φρέσκα και λαχταριστά.
Τα ψαράκια να μου φέρει
Να τα κάνει η μαμά μια τηγανιά
Μπαρμπουνάκι τηγανιτό
Λιθρινάκι μου ζεστό
Μαριδάκι μου λαχταριστό
Βάλε κι έναν αστακό
Μμμμμμ ΠΕΙΝΑΣΑ

Μανάβης Άρτεμις - Παναγιώτης
Για περάστε, για περάστε
εδώ τα φρούτα τα καλά
εδώ τα φρούτα τα σοροπιαστά
εδώ τα φρούτα τα γλυκά
όποιος τρώει απ’ αυτά
τα ζητάει πάλι ξανά

Μαμά Αριάδνη - Ιωάννα
Θα αγοράσω φρούτα ζουμερά
για τα μικρά παιδιά
παρακαλώ δώστε μου λίγα
φρέσκα και καλά

Μανάβης Άρτεμις - Παναγιώτης
Μετά χαράς κυρία,
για την υγεία
τα  φρούτα είναι ομορφιά.

Παιδί Θοδωρής - Δήμητρα
Μαμά, θέλω καρπουζάκι
κόκκινο σαν το μαγουλάκι
να το φάω με τυράκι

Όχι, όχι πεπόνι θέλω τώρα,
Ώριμο και γλυκό,
να το κάνω μια μπουκιά
πάνω στην ακρογιαλιά.
 
Αφηγητής 3
Η μαμά παίρνει το καρπούζι και το πεπόνι και φεύγει. Ο μανάβης γέρνει κουρασμένος στην καρέκλα και αρχίζει να ροχαλίζει. Τα φρούτα που έμειναν στον πάγκο φεύγουν στις μύτες των ποδιών τους. Πηγαίνουν κοντά στη μαμά με το παιδί. Αυτοί απλώνουν την πετσέτα τους και απολαμβάνουν τον ήλιο.

Καρπουζάκι Σοφία - Θεοδώρα
Επιτέλους ελεύθερα!!!
Μας είχε βαλμένα στον πάγκο τα καημένα.
Και έχω και το σταφύλι το μικρό που του ‘χει κολλήσει στο μυαλό
μαζί μου να χορέψει ένα χορό
Που ‘μαθε λέει στο σχολειό.

Ροδάκινο Γιώργος Τσ.
Μα ποιο νομίζεις ότι είσαι;
Κανένα μεγάλο φρούτο, τρανό;
Έχουμε και εμείς ζουμί
Και μια σάρκα ζουμερή.

Σταφύλι Δημήτρης - Ανδρέας
Έλα καρπουζάκι μου καλό
να χορέψουμε ένα χορό
που ‘χω μάθει στο σχολειό.

Τραγούδι 2 απ’ όλα τα παιδιά
Έλα καρπουζάκι μου καλό
να χορέψουμε ένα χορό
κάτω από τον ήλιο το ζεστό
ΜΟΝΟ ΕΝΑ ΣΥΡΤΑΚΙ
κάτω από τον ήλιο το ζεστό
να μου φύγει το μεράκι.

Ήλιος Γιώργος Τυλ. - Εβελίνα
Το καρπούζι τελικά με κανέναν
δε θέλει τον καιρό του να περνά
γι’ αυτό δε θα του δώσω κι εγώ φιλί
Άκου εκεί.
Να μη θέλει να λέει με το σταφυλάκι
Να χορέψει ένα γρήγορο συρτάκι.

Πεπόνι Αναστασία - Κλέιντι
Όλοι χορό ζητούν απ’ το καρπούζι
Και το παρακαλούν
Εμείς δεν έχουμε ψυχή
Κίτρινη και παχουλή;

Καρπουζάκι Σοφία - Θεοδώρα
Αχ, με ποιον να στήσω το χορό,
Καθόλου δεν ξέρω εγώ.
Το σταφυλάκι να χορεύει ξέρει μόνο συρτάκι.
Έχω ακόμα καιρό
Πάω στη βάρκα να σκεφτώ.

Βάρκα Μάρκος - Αντώνης
Τι κάνεις καρπουζάκι
Θέλεις να πάμε ταξιδάκι
Μέχρι να σκεφτείς λιγάκι
Ποιον θέλεις στο πλευρό για το χορό
Αν σε πάω μια βαρκάδα
Θα σου κάνω και καντάδα

Μουσική  2 Με μια βάρκα Γιώργος Χατζηπιερής

Κεράσι Κωνσταντίνα - Δανάη
Τελικά παιδιά, που ‘ναι το καρπούζι;
Να πάει να βάλει σακάκι
Να χορέψουμε συρτάκι;

Ψαράς Ειρήνη - Παύλος
Τι ξινίλα είναι αυτή;
Για να πάω λιγάκι παρακεί.
Το καρπούζι πήγε στη βάρκα να σκεφτεί.

Ω, ω, ω μα αυτό έχει ξινίσει
τόση ώρα στο γυαλό
κάτω απ’  τον ήλιο τον καυτό.

Μανάβης Άρτεμις - Παναγιώτης
Ε, ε, π τι γίνεται εδώ;
Το καρπούζι που θα ‘στηνε χορό
ΤΩΡΑ ΕΙΝΑΙ ΞΙΝΟ;

Όλα τα παιδιά μαζί:
Κρίμα το καρπουζάκι το γλυκό
Κι ήταν τόσο ζουμερό,
Κόκκινο, λαχταριστό.

Τραγούδι 3 όλα τα παιδιά μαζί
Η λύπη μας μεγάλη για το καρπουζάκι
Που δε χο που δε χο που δε χόρεψε συρτάκι
Να κάνουμε ένα χορό όλοι μαζί γι’ αυτό
Να κάνουμε ένα χορό όλοι μαζί γι’ αυτό
Όλοι μαζί γι’ αυτό, ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΓΙ’ ΑΥΤΟ

Τετάρτη 17 Ιουνίου 2020

Φρουτένιο Καλοκαίρι

Φρουτένιο Καλοκαίρι

Το οικολογικό αποτύπωμα της διατροφής μας, οι φυσικοί πόροι δηλαδή που σπαταλάμε με τη διατροφή μας, αυξάνεται όταν τρώμε φρούτα και λαχανικά εκτός εποχής.

Ξέρουμε όμως τα φρούτα και τα λαχανικά κάθε εποχής; Έτσι που έχουν γίνει τα πράγματα με τα θερμοκήπια και τα φυτοφάρμακα , έχουμε τα αγαθά της γης σχεδόν όλο το χρόνο. Αυτό όμως κοστίζει σε ενέργεια, νερό, έδαφος κλπ. γράφει η Ελένη Σβορώνου

Για τους παραπάνω λόγους, πρώτο μέλημα μας με την επιστροφή μας στο σχολείο ήταν να γνωρίσουμε τα ΦΡΟΥΤΑ ΤΟΥ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΟΥ
Αυτά τα γνωρίσαμε μέσα από:

Δραστηριότητα 1η - ΠΟΙΗΜΑ
ΦΡΟΥΤΟΚΟΥΒΕΝΤΙΑΣΜΑΤΑ
Σϋχρονο Νηπιαγωγείο -  τεύχος 100

Μια φορά μες στη φρουτιέρα
έγινε καυγάς μεγάλος
γιατί ήθελε ο καθένας
αρχηγός αυτός να γίνει
και κανείς κανένας άλλος.

«Εμένα που είμαι πιο μεγάλο
να με κάνετε αρχηγό»,
είπε σ’ όλους το καρπούζι
μ’ ένα ύφος αγριωπό.

«Πού ακούστηκε πως πρέπει
ο αρχηγός να ‘ναι μεγάλος,
δηλαδή δεν έχει μοίρα
για αρχηγός κανένας άλλος;»
ρώτησαν όλο απορία
δύο ζουμερά κεράσια
που ήταν για καιρό
στου μανάβη τα καφάσια.

«Κάτι τέτοιο δεν ισχύει»,
φώναξαν δύο γιαρμάδες.
«Άμα κάτι τέτοιο γίνει,
θα αρχίσουνε καυγάδες».

«Άμα θέλουμε αρχηγία
ας κάνουμε ψηφοφορία»,
είπαν φωναχτά τα σύκα
που μέσα στο καλοκαίρι
βγάζουν όλη τους τη γλύκα.

«Όποιος θέλει ας με ψηφίσει
θέλω να ‘μια αρχηγός»,
φώναξε σ’ όλους το πεπόνι,
όμως πριν να τελειώσει,
ξεκίνησε μεγάλος,
σαματάς κανονικός.

«Πρέπει να είμαστε όλοι φίλοι»,
είπε το σοφό σταφύλι.
«Φρούτα είμαστε όλοι μας
κι είμαστε μια παρέα.
Γι’ αυτό τα χέρια ας δώσουμε
για να περνάμε ωραία».

Με τα λόγια τούτα όλοι
μονομιάς εσυμφωνήσαν
και ποιος θα ‘χει αρχηγία
άλλο δεν εσυζητήσαν.

Στους ανθρώπους όλα τα φρούτα
δίνουμε τις βιταμίνες
ας μην έχουν αρχηγό
φτάνουνε τόσες ευθύνες.

Απαντήστε τώρα στις ερωτήσεις που απαντήσαμε και εμείς σχολείο:

·       Που γίνεται η συζήτηση; Χώρος.
·       Ποια φρούτα παίρνουν το λόγο;
·       Ποιος πρώτος θέλει να γίνει αρχηγός και γιατί;
·       Το μέγεθος μετράει και ποιος διαφωνεί;
·       Πότε βγάζουνε τα σύκα όλη τους τη γλύκα;
·       Ποιος τελευταίος προκαλεί το σαματά;
·       Ποιο είναι πιο σοφό; Τι προτείνει;
·       Τι προσφέρουν τα φρούτα στον άνθρωπο;

Δραστηριότητα 2η
Στη συνέχεια είδαμε εικόνες απ’ όλα τα παραπάνω φρούτα και από τον ανανά, που δεν αναφέρεται στο ποίημα και από το ροδάκινο και από το νεκταρίνι και από το κορόμηλο και τη βανίλια.
Μπορείτε να ανατρέξετε σε αντίστοιχα παιχνίδια μας από το γράμμα Φ φ από το
blog μας, στη διεύθυνση

Δραστηριότητα 3η
ΠΑΙΧΝΙΔΙ - ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΛΟΓΟΥ
Στη συνέχεια διαλέξαμε το αγαπημένο μας καλοκαιρινό φρούτο. Βάλαμε τρεις αριθμούς στο πάτωμα, δηλ. 1 , 2 & 3.
Αυτό έγινε επειδή θα έπρεπε ο καθένας μας να παρουσιάσει το αγαπημένο του φρούτο, ακολουθώντας τρία βήματα, πατώντας πάνω σε κάθε αριθμό αντίστοιχα:
·     Αριθμός 1 Περιγραφή. Πώς μοιάζει εξωτερικά; Αν το δω στα καφάσια του μανάβη, πώς θα το αναγνωρίσω.
Π.χ. Καρπούζι, Τα παιδιά είπαν: Είναι πράσινο το έξω και μέσα κόκκινο. Έξω είναι σκληρό, δηλ. η φλούδα είναι σκληρή. Η φλούδα δεν τρώγεται
·     Αριθμός 2 Ένα ξεχωριστό χαρακτηριστικό, το σχήμα και το μέγεθος του.
Π.χ. Καρπούζι. Τα παιδιά είπαν: Το μέσα έχει κουκούτσια, μικρά παντού. Είναι μαύρα δεν τα τρώμε. Τα άσπρα μερικές φορές τα τρώμε. Το μέγεθος του είναι μεγάλο και το σχήμα του κύκλος, στρογγυλό
·     Αριθμός 3 Γεύση.
Π.χ. Καρπούζι , Τα παιδιά είπαν: Είναι γλυκό και ζουμερό. Το κάνουμε χυμό
Πατώντας λοιπόν σε καθέναν από τους αριθμούς τα παιδιά με αυτή τη σειρά και τα ζητούμενα περιέγραψαν όλα τα αγαπημένα τους φρούτα του καλοκαιριού.

Δοκιμάστε και εσείς από το σπίτι.

Δραστηριότητα 4η
ΦΡΟΥΤΟΧΥΜΟΣ
Σε άλλες εποχές προ-κορωναϊού θα είχαμε φέρει φρούτα από τη λαϊκή για να κάνουμε χυμό.
Θα είχαμε δοκιμάσει το χυμό και ίσως αν προλαβαίναμε που θα προλαβαίναμε, θα είχαμε κάνει και γρανίτα.
Στο σχολείο δεν μπορέσαμε αλλά σίγουρα μπορείτε εσείς από το σπίτι.
Μμμμμμ δροσερά.

Δραστηριότητα 5η ΦΡΟΥΤΟΧΥΜΟΣ & ΧΡΩΜΑΤΑ ΑΛΛΙΩΣ
Αντί του φρέσκου φρουτοχυμού κάναμε μια εργασία και μία επανάληψη στα χρώματα με το φύλλο εργασίας φρουτοχυμός.jpg που επισυνάπτουμε.
Σύγχρονο Νηπιαγωγείο -  Τεύχος 100
Φρουτοχυμός.pdf εδώ

Δραστηριότητα 6η Γράμμα Φ, φ
Γράψαμε , διαβάσαμε και βρήκαμε λέξεις για το γράμμα Φ, φ των φρούτων, όπως ακριβώς στην ανάλογη δημοσίευση μας στο blog.

Δραστηριότητα 7ηΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
Δύο όμορφες κατασκευές από το Pinterest για τα φρούτα του καλοκαιριού:
·       Ένα καρπουζάκι Αυτή την κατασκευή θα την προσθέσουμε στο σκηνικό μας.

·       Κεράσια , τα οποία θα στολίσουν και το κουτί με τις εργασίες του Νηπιαγωγείου που θα πάρουμε στο τέλος του σχολείου.

Δραστηριότητα 8η ΠΟΙΗΜΑ ΦΡΟΥΤΕΝΙΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ - Περιοδικό Παράθυρο
Κι άλλο ποίημα για σας στο σπίτι. Διαβάστε το προσεκτικά και μετά παίξτε το κουίζ στο Blog μας από το wordwall.

Έφτασε το καλοκαίρι
και με έπιασε απ’ το χέρι
να μου δείξει με λαχτάρα
φρούτα μέσα στα τελάρα.

Τα ροδάκινα μυρίζουν
τα βερίκοκα γλυκίζουν
κι ένας ανανάς με νάζι
απ’ το ράφι μας κοιτάζει

με των φρούτων τη μαγεία
πάντα έχουμε υγεία!
με τη δύναμη που δίνουν
κάθε πρόβλημα το σβήνουν!

Φρούτα! Φρούτα πολλά!
Φρούτα καλοκαιρινά!

Μια φέτα από καρπούζι
με δροσιά το στόμα λούζει
και το λαμπερό πεπόνι
μυρωδιά παντού απλώνει

Δες τα ώριμα τα σύκα
Που χαρίζουν τόση γλύκα!
Και κοφίνια με σταφύλια
λιώνουν όμορφα στα χείλια.



Για το τέλος σας στέλνουμε να δείτε πώς στολίσαμε και τα παράθυρα μας.


Εδώ τελείωσε το πρώτο μέρος για το φρουτένιο καλοκαίρι μας.
Στο δεύτερο μέρος, που θα ακολουθήσει το ΣΚ θα ανεβάσουμε το κείμενο για την Καλοκαιρινή μας γιορτή Mini edition εξαιτίας του κορωναϊού.
Θα γίνει εντός των θυρών, κλειστή σε θεατές και φιλάθλους και σε δύο γκρουπ.
                                                                                    
Μέχρι τότε.
Να είστε όλοι καλά!!!