Ετικέτες

Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο (3) Αγωγή Υγείας (9) Ανακοινώσεις (140) Ανακοινώσεις - ΠΕΙ.Σ (13) Άνοιξη (3) Απόκριες (19) Άρθρα (54) Αρχή Σχολικής Χρονιάς (29) Βήματα για τη Ζωή (1) Βιβλία για παιδιά (6) Γενέθλια (14) Γιορτές (13) Γιορτή της Μητέρας (16) Γιορτή του Πατέρα (1) Γλώσσα (5) Γονείς (31) Δήμος Λυκόβρυσης-Πεύκης (6) Έθιμα (2) Ειδική Αγωγή (1) Εκδηλώσεις Συλλόγου Γονέων (8) Εκδηλώσεις του Νηπιαγωγείου μας (32) Εκπαιδευτικές Επισκέψεις (3) Εκπαιδευτικοί (2) Επιμορφώσεις εκπαιδευτικών (1) Εργασία στο σπίτι (64) Εργασίες νηπίων (16) Εργαστήρια Δεξιοτήτων (12) Ευρωπαϊκά Προγράμματα (3) Η Βιβλιοθήκη στο Νηπιαγωγείο (11) Ημέρα-Νύχτα (2) Θεματικές προσεγγίσεις (46) Καινοτόμες παρεμβάσεις (7) Καλοκαίρι (4) Μαθηματικά (3) Νέα Προγράμματα Σπουδών (3) Νομοθεσία (2) Όμιλοι (14) Ονομαστική Εορτή (1) Παγκόσμιες Ημέρες (5) Πάσχα (9) Περιβάλλον (4) Ρομποτική (1) Σαρακοστή (2) Σχολική Ψυχολόγος (3) Τέχνες (1) Τηλεδιάσκεψη (30) Το Νηπιαγωγείο μας (2) Φιλαναγνωσία (2) Φυσικές Επιστήμες (1) Χειμώνας (8) Χριστούγεννα (31)

ArtMissions#Skills Labs

ArtMissions#Skills Labs
The e-twinning project's blog that contains all of our work

Μπορείτε να απολαύσετε το ιστολόγιο μας σε όλες τις γλώσσες του κόσμου

Κυριακή 17 Ιουνίου 2012

Μετάβαση στο Δημοτικό Σχολείο

Αφού τελειώσαμε με την καλοκαιρινή μας γιορτή, την Παρασκευή 8-6-2012, ασχοληθήκαμε τις τρεις τελευταίες ημέρες πριν τη λήξη του σχολικού έτους, με το Δημοτικό Σχολείο.
Αφού συνεννοηθήκαμε με τους δασκάλους και το διευθυντή του 1ου Δημοτικού Σχολείου Λυκόβρυσης, κανονίσαμε επίσκεψη την Τετάρτη 13-6-2012, έτσι ώστε να παρακολουθήσουμε μάθημα της Α' Δημοτικού, να ξεναγηθούμε στους χώρους και να παίξουμε παιχνίδια στην αυλή με τα πρωτοδημοτικάκια.
Πριν την επίσκεψη ακολουθήσαμε τα εξής βήματα:
1. Κάναμε συζήτηση στην ολομέλεια για το Δημοτικό Σχολείο και συγκεντρώσαμε όσες γνώσεις είχαν τα παιδιά για το Δημοτικό Σχολείο, πριν το επισκεφθούν.
2. Αυτές τις "γνώσεις¨τις αποτυπώσαμε σε χαρτί ζωγραφίζοντας "τι μου έρχεται στο νου όταν ακούω για το Δημοτικό Σχολείο".
3. Παρουσιάσαμε τις ζωγραφιές μας στην ολομέλεια.





















4. Από την παρουσίαση αυτή, εντοπίσαμε κάποιες αρχικές διαφορές με το Δημοτικό Σχολείο, π.χ. τα παιδιά κάθονται σε θρανία, έχουν και δασκάλες και δασκάλους, έχουν χρωματιστά κάγκελα στην είσοδο, έχουν μεγάλη αυλή και γήπεδο μπάσκετ κ.α. Όλα αυτά αναδύθηκαν από τις ζωγραφιές των παιδιών. 
5. Τις διαφορές αυτές διαπιστώσαμε κατά την επίσκεψη μέσα στο σχολείο και την τάξη της Α' Δημοτικού.
6. Γράψαμε με τη βοήθεια της νηπιαγωγού, απορίες και ερωτήσεις που είχαμε να ρωτήσουμε, τόσο τη δασκάλα της Α' Δημοτικού όσο και τα παιδιά της Α' Δημοτικού.
7. Συζητήσαμε τι θα πρέπει να έχουμε μαζί μας όταν επισκεπτόμαστε νέους φίλους, και έτσι προέκυψε το "δώρο" προς το Δημοτικό Σχολείο. Ιδέες "πέσαν" στην παρεούλα για καλοκαιρινό δώρο, π.χ. θάλασσα, ψάρια, βυθός, και έτσι καταλήξαμε σε ομαδική εργασία "Βυθός" για τοΔημοτικό Σχολείο.








8. Δημιουργώντας την εργασία φρεσκάραμε τις μαθηματικές μας γνώσεις στις σειραθέτηση, αφού τοποθετήσαμε τα ψάρια που κατασκευάσαμε και κόψαμε από το μικρότερο στο μεγαλύτερο και από το μεγαλύτερο στο μικρότερο.










9. Όλα τα παραπάνω, κράτησαν δύο ημέρες.
10. Την τρίτη ημέρα ήταν η επίσκεψη. Βρεθήκαμε στο Δημοτικό Σχολείο στις 8:10 π.μ. , ώρα προσευχής. Κάναμε προσευχή μαζί με το Δημοτικό και παρακολουθήσαμε μια μικρή τελετή για τον αποχαιρετισμό της Στ' Δημοτικού. Στη συνέχεια μας καλωσόρισαν και μας έβαλαν στη θέση που κατείχε μέχρι εκείνη τη μέρα η Α' τάξη του Δημοτικού. Τα παιδιά μας ήταν κατανθουσιασμένα και παρακολουθούσαν σα μαγεμένα την τελετή και το καλωσόρισμα.
11. Μπήκαμε στις τάξεις της Α' Δημοτικού, μπήκαμε στο Α1 και το Α3 και παρακολουθήσαμε το μάθημά τους, αφού μας τακτοποίησαν στα θρανία μαζί τους. Έκαναν ορθογραφία και ανάγνωση. 
12. Στη συνέχεια, πήραμε το λόγο, παρατηρήσαμε ομοιότητες και διαφορές με την τάξη της Α' Δημοτικού, π.χ. έχουν και αυτοί παρουσιολόγιο, έχουν τις ημέρες της εβδομάδας, έχουν ημερολόγιο με τους μήνες, έχουν γράμματα, αλλά είναι περισσότερα, έχουν αριθμούς, αλλά είναι περισσότεροι, έχουν τα σχήματα, όπως κι εμείς στην τάξη μας κ.α. Με αυτό τον τρόπο πετύχαμε να δείξουμε στα παιδιά ότι δεν είναι τόσο πολύ διαφορετικά τα περιβάλλοντα μεταξύ τη τάξης μας στο νηπιαγωγείο και της Α' Τάξης του Δημοτικού.
13. Κάναμε τις ερωτήσεις που είχαμε. Μας λύθηκαν απορίες για τα μαθήματα, τι είναι η ανάγνωση, τι είναι η ορθογραφία, τι είναι η αντιγραφή. Μας λύθηκαν απορίες για τους δασκάλους και τις δασκάλες και ανακαλυψαμε ότι στην Α΄Δημοτικού έχουν 5 δασκάλους και δασκάλες που τους κάνουν: Υπολογιστές (που είναι πολύ περισσότεροι απ' ότι έχουμε εμείς στην τάξη μας), Γυμναστικά, Εικαστικά (δηλ. ζωγραφική), Θεατρική Αγωγή και Αγγλικά. Μας λύθηκαν οι απορίες για τα διαλείμματα και για τα φαγητά που τρώνε στο Δημοτικό, για τα παιχνίδια που παίζουν στο διάλειμμα και για τις γιορτές που κάνουν στο σχολείο.
14. Μετά μας ξενάγησαν στις τουαλέτες, στο κυλικείο (δηλ. στην καντίνα που μπορούμε να αγοράζουμε φαγητό), στο γραφείο του διευθυντή και στην αίθουσα των υπολογιστών του σχολείου.
15. Μετά διάλειμμα στην απέραντη αυλή του σχολείου και παιχνίδι. 









16. Όταν γυρίσαμε στο σχολείο, γράψαμε, με τη βοήθεια της νηπιαγωγού και πάλι τι μας άρεσε πιο πολύ στο Δημοτικό Σχολείο.

Βασίλης: Μου άρεσαν τα νούμερα που ήταν στην Α' Δημοτικού.
Χρύσα: Μου άρεσε που βγήκαμε διάλειμμα.
Ιωάννης: Μου άρεσε που φάγαμε καραμέλες που μας έδωσε σε όλους ένα παιδάκι από την Α΄Δημοτικού.
Μυρτώ: Μου άρεσε όταν φεύγαμε.
Γιώργος Α: Μου άρεσε που πήγαμε στον διευθυντή και τον είδαμε.
Κορίνα: Μου άρεσε όταν μπήκαμε μέσα στην τάξη.
Αλέξανδρος: Μου άρεσε όταν βγήκαμε διάλειμμα.
Μάριος Μ.: Μου άρεσε όταν εγώ, ο Βασίλη και ο Γιώργος τρέχαμε.
Στέλλα: Μου άρεσε όταν πήραμε την Pappy και παίξαμε με την Γεωργία.
Γιάννης: Μου άρεσε όλη η τάξη της Α΄Δημοτικού, μ΄άρεσε ο πίνακας.
Δανάη: Μου άρεσε που είχαν στην τάξη τις φωτογραφίες των παιδιών.
Αλέξης: Μου άρεσε οι μέρες που είχαν στην τάξη δίπλα στα ψαράκια.
Αμαλία: Μου άρεσε όταν διαβάζανε τα παιδάκια.
Γιώργος Μ.: Μου άρεσε όταν έγραφαν.
Γεωργία: Μου άρεσε όταν είδαμε την τάξη, μου άρεσαν τα γράμματα πάνω από τον πράσινο πίνακα.
Παναγιώτης: Μου άρεσε όταν κάναμε μάθημα με τα άλλα παιδιά και ορθογραφία.
Έφη: Μου άρεσε όταν έπαιξα με την αδερφή μου κυνηγητό με σπίτια.
Βαγγέλης: Μου άρεσαν οι καρέκλες και τα θρανία.
Αιμιλία: Μου άρεσε που άκουσα τον Εθνικό Ύμνο και την προσευχή και όταν μπήκα στο γραφείο του Διευθυντή.
Διονύσης: Μου άρεσε ο πίνακας που είχε ημερομηνία.
Μάρω: Μου άρεσε ο χώρος που είχε τους υπολογιστές.
Μάριος Ζ.: Μου άρεσε που φάγαμε καραμέλες.


'Ετσι έλαβε τέλος και αυτή η επίσκεψη και πιστεύουμε ότι λύθηκαν οι περισσότερες απορίες μας για το "Μεγάλο Σχολείο" και νικήθηκαν οι φόβοι μας για το άγνωστο.

Δευτέρα 4 Ιουνίου 2012

Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος και Νηπιαγωγείο

Mini project για την αυριανή ημέρα περιβάλλοντος

Αρχίζουμε, διαβάζοντας ένα πολύ ωραίο ποίημα της Φυλλιώς Νικολούδη (Σύγχρονο Νηπιαγωγείο, τεύχος Μάιος-Ιούνιος 2012), το οποίο θα αποτελέσει αφορμή για συζήτηση στην παρεούλα μας.

"Προστατέψτε το περιβάλλον" 

Ο γαλάζιος ουρανός, έχει αλλάξει πλέον χρώμα.
Έχει γίνει γκριζωπός κι όσο πάει μαυρίζει ακόμα.
Μηχανάκια, φορτηγά, που στους δρόμους τριγυρίζουν,
καυσαέριο αφήνουν και τον ουρανό μαυρίζουν.
Τ΄αυτοκίνητα δεν είναι μοναχά η αιτία.
Κι οι καπνοί απ΄τα φουγάρα μουνζτουρώνουν με μανία. 

Σαν περάσουνε τα χρόνια, απ΄τη ζέστη την πολλή,
θα' χουν λιώσει όλα τα χιόνια πάνω στην Ανταρκτική.
Δε θα υπάρχει πια νερό, δε θα υπάρχει πια ζωή.
Καίγοντα τα δάση όλα και δε θα΄χουμε οξυγόνο.
Χάνεται η όμορφη φύση γυμνοί τόποι υπάρχουν μόνο.
Δεν πετάνε μες τους κάδους πια οι άνθρωποι σκουπίδια.
Τα πετάνε εδώ κι εκεί κι έχουν γίνει σαν 
του πάρκου τα χρωματιστά στολίδια.

Και η θάλασσα η γαλάζια πια δεν είναι καθαρή.
Όλα τα σκουπίδια μέσα καταλήγουνε σ΄αυτή.
Το πετρέλαιο που αφήνουν τα καράβια στα ταξίδια
δηλητήριο γεμίζουν, φύκια, ψάρια, μύδια, στρείδια.
Ο ανθρώπινος ο νους, είναι για όλα η αιτία.
Κι αν αυτός αλλάξει στάση θα' ναι για 
το περιβάλλον η μεγάλη σωτηρία.

Όλοι θέλουμε να υπάρχει μια ποιοτική ζωή.
Μα να προσπαθούμε όλοι και εγώ, μα και εσύ.
Γι΄αυτό όλων μας θα είναι το κοινό μας μυστικό:
Ποιότητα για τη ζωή , περιβάλλον καθαρό.


Μπορούμε να συνεχίσουμε διαβάζοντας ένα από τα παρακάτω βιβλία για το περιβάλλον:

Σειρά  ΟΙΚΟ-ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ από τη Τζέμη Τασάκου

 Η μοναχική φώκια και το παλτό της κυρίας προέδρου














Το χρυσόδεντρο που τραγουδούσε











 Εγώ, ο Κανέλλος
 










Φοίβη, η ελαφίνα του φεγγαριού











Ο κόκκινος γίγαντας











Οι τρεις δροσοσταλίδες 










Σειρά: Οι περιπέτειες του Ράιλι - Αμάντα Λάμρι/Λόρα Χάρβιτς

Δελφίνια σε κίνδυνο








Σαφάρι στη Νότιο Αφρική








Τίγρεις στο Τεράι
 








Διάσωση στον Αμαζόνιο









Σειρά : Οικοπεριπέτειες- Ελένη Σβορώνου

Ιστορίες για τα σκουπίδια












Πίσω στο δάσος μου












Ηλεκτρικές συσκευές












Ένα δελφίνι στο σαλόνι μας












101 τρόποι να σώσεις τη Γη












Το δάσος που το'σκασε- Καντζόλα Σαμπατάκου Βεατρίκη












Τέλος, μπορούμε να επισκεφτούμε τις παρακάτω ιστοσελίδες (ρίξτε τους πρώτα μια ματιά πριν μπείτε με τα παιδιά):


Καλό σερφάρισμα και Καλή Διασκέδαση!!

5 Ιουνίου - Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος


Η «Πράσινη Οικονομία» το θέμα της Παγκόσμιας Ημέρας Περιβάλλοντος


Η Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος καθιερώθηκε από τον ΟΗΕ το 1972, για να θυμίζει σε όλους την προστιθέμενη αξία για την ανθρωπότητα και το μέλλον του πλανήτη της Διάσκεψης της Στοκχόλμης για το Ανθρώπινο Περιβάλλον.
Έκτοτε γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 5 Ιουνίου.
Το 2012 αποτελεί χρονιά ορόσημο καθώς γιορτάζεται η 40ή επέτειος από την καθιέρωση της Παγκόσμιας Ημέρας Περιβάλλοντος και κυρίως γιατί οι ηγέτες του κόσμου θα συναντηθούν για άλλη μια φορά στο Ρίο ντε Τζανέιρο, στη Διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για την Αειφόρο Ανάπτυξη (Ρίο 20+), μια εικοσαετία μετά την ιστορική Σύνοδο Κορυφής της Γης το 1992, μια εικοσαετία διεθνούς δράσης για την προώθηση των τριών πυλώνων της βιώσιμης ανάπτυξης (κοινωνία, οικονομία, περιβάλλον).
Το θέμα της Παγκόσμιας Ημέρας Περιβάλλοντος του 2012 είναι «Πράσινη Οικονομία: Μήπως σε περιλαμβάνει;»
Σύμφωνα με τον ορισμό του ΟΗΕ, Πράσινη Οικονομία είναι η αειφόρος διαχείριση των κοινών πόρων που οδηγεί στη σταθερή βελτίωση της ανθρώπινης ευημερίας και της κοινωνικής δικαιοσύνης και που μειώνει σημαντικά τους περιβαλλοντικούς κινδύνους και τις οικολογικές ελλείψεις.
Η Πράσινη Οικονομία δεν αποτελεί ένα νεολογισμό που προωθείται από τη διεθνή κοινότητα. Αντιθέτως, αποτελεί έναν τρόπο ζωής που στηρίζεται στο χρέος μας να παραδώσουμε στην επόμενη γενεά τουλάχιστον τους κοινούς πόρους που μας κληροδότησε η προηγούμενη.
Η έννοια της Πράσινης Οικονομίας θεωρείται από πολλούς περίπλοκη και η εφαρμογή της πολυτέλεια. Στην πραγματικότητα η Πράσινη Οικονομία έχει εφαρμογή παντού γύρω μας και μπορούμε όλοι να βοηθήσουμε στην προώθησή της.
Το Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής προωθεί μια ολοκληρωμένη περιβαλλοντική πολιτική για την επίτευξη της πράσινης οικονομίας, μέσα από ένα ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων και τομέων που αφορούν μεταξύ άλλων την κλιματική αλλαγή, το φυσικό περιβάλλον, τα δάση και τη βιοποικιλότητα, τους υδάτινους πόρους, τα απόβλητα, την ενέργεια, τη βιομηχανική επικινδυνότητα, το αστικό περιβάλλον και τα κτίρια.
Στην προσπάθεια αυτή, η πολιτεία χρειάζεται όλους να εργαστούμε συλλογικά για την προστασία του περιβάλλοντος και την εξοικονόμηση των πόρων, ώστε να καταφέρουμε να παραδώσουμε στην επόμενη γενιά μια καλύτερη ποιότητα περιβάλλοντος και τουλάχιστον τους πόρους που κληρονομήσαμε από την προηγούμενη.
Όταν βλέπουμε ή βιώνουμε τις αρνητικές επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής και της υποβάθμισης του περιβάλλοντος, είναι εύκολο να κατηγορούμε τους άλλους:
-  τις κυβερνήσεις που δεν έχουν ως πρώτη προτεραιότητα την περιβαλλοντική πολιτική
-  τις βιομηχανίες για την αύξηση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου
-  τις Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις για τη μη αποτελεσματική άσκηση πίεσης για το περιβάλλον
-  το διπλανό πολίτη για τη μη ανάληψη δράσης.
Η Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος είναι η ημέρα για βάλουμε στην άκρη τις διαφορές μας και να γιορτάσουμε τα επιτεύγματα που έχουμε όλοι μαζί πετύχει για την προστασία του περιβάλλοντος.