Μπορείτε να απολαύσετε το ιστολόγιο μας σε όλες τις γλώσσες του κόσμου

Παρασκευή, 31 Οκτωβρίου 2014

Ο χορός των ημερών της εβδομάδας

Αφήσαμε την 28η Οκτωβρίου πίσω μας και καταπιαστήκαμε με τις ημέρες της εβδομάδας.
Αρχίσαμε με το κλασσικό ποίημα :

Δευτέρα βγαίνει ο ήλιος
Την Τρίτη ένα λουλούδι
Τετάρτη ένα σπιτάκι
Την Πέμπτη καραβάκι
Παρασκευή μια μπάλα,
Τι ωραία μπάλα
Να’ χουμε να παίζουμε
Σάββατο, Κυριακή

Αφού το απαγγείλαμε και το τραγουδήσαμε αρκετές φορές, δημιουργήσαμε τον πίνακα αναφοράς των ημερών.


Στη συνέχεια εγκαταστήσαμε το ημερολόγιο του μήνα και την ημερομηνία της ημέρας:



Γνωρίσαμε από κοντά τις επτά κοπέλες που στήσανε χορό, τους αρχηγούς τους, τα ονόματα τους, τον αριθμό τους.



Και στη συνέχεια, φυσικά, παίξαμε:

1ο παιχνίδι
Τοποθετούμε τις ημέρες στο κέντρο της παρεούλας, φωνάζουμε το χρώμα του φουστανιού της καθεμιάς και μετά φέρνουμε ένα αντικείμενο από την τάξη και το αντιστοιχίζουμε στο χρώμα του φορέματος της κάθε κοπέλας.





  










2ο παιχνίδι
Διαβάζουμε τα ονόματα των κοριτσιών και ρίχνουμε πολλές-πολλές καρτέλες με τα ονόματα των ημερών. Τα παιδιά διαβάζουν φωναχτά και τοποθετούν και μετρούν τα καρτελάκια κάτω από την κάθε ημέρα.
















3ο παιχνίδι
Οι μέρες μπερδεύτηκαν. Τα κορίτσια-καρτέλες που είναι πεσμένες στο πάτωμα είναι μπερδεμένες
Τα βάζουμε στη σειρά και διαβάζουμε την ακολουθία των ημερών.



4ο παιχνίδι
Χωριζόμαστε σε ομάδες των 7 παιδιών και παίρνουμε από μία καρτέλα-κορίτσι-ημέρα. Αρχίζει η μουσική και η ομάδα των επτά στήνουν το χορό, Όταν σταματήσει η μουσική, σταματά και ο χορός και η ομάδα μπαίνει στη σειρά. Ασφαλώς νικά η ομάδα στην οποία υπάρχει η περισσότερη και καλύτερη συνεργασία μεταξύ των μελών της.




5ο παιχνίδι
Παίζουν όλα τα παιδιά της τάξης. Μοιραζόμαστε τα καρτελάκια με τα ονόματα των ημερών με τα οποία παίξαμε σε προηγούμενο παιχνίδι. Η μουσικά αρχινά και χορεύουμε γύρω στο χώρο. Όταν η μουσική σταματά η δασκάλα δείχνει (φωνάζει) μία ημέρα. Τα παιδιά που κρατούν τα καρτελάκια με την ημέρα που δείχνει η δασκάλα μαζεύονται στο κέντρο της παρεούλας.

Εμπνευστήκαμε από το χορό των κοριτσιών στη σειρά και χρωματίσαμε και εμείς τις δικές μας κοπέλες στα ίδια χρώματα με αυτές που «έπεσαν» στην παρεούλα και στη συνέχεια τις κόψαμε και τις κολλήσαμε στη σειρά τους.















Με τον πολύ έξυπνο «τροχό των ημερών», συζητήσαμε για τις έννοιες του χθες, σήμερα, αύριο και το κάθε παιδί γυρνώντας τον τροχό είπε στην παρεούλα τι έκανε χθες (Πέμπτη), σήμερα (Παρασκευή) και τι θα κάνει αύριο (Σάββατο).Το καταπληκτικό ποιηματάκι παρακάτω. μας "ταξίδεψε" πολύ εύκολα στην ένοια του ΣΗΜΕΡΑ του ΧΘΕΣ και του ΑΥΡΙΟ. Ευχαριστούμε το popi it για την ιδέα που μας δάνεισε.

"Το σήμερα είναι ετούτη η μέρα,
στέκομαι εδώ, δεν πάω πιο πέρα.
Είναι ό,τι συμβαίνει αυτή τη στιγμή,
λέω στιχάκια με φόρα πολλή!
Πριν από το σήμερα ήταν το Χθες.
Σκέψου τι έκανες, κι αν θέλεις λες!
Ήταν μια μέρα όμορφη που θα θυμάσαι;
ή καλύτερα να την ξεχάσουμε;
καλύτερα....άσε;
Το Αύριο είναι αυτό που ακολουθεί.
Μετά το Σήμερα πρόκειται να' ρθει.
Άραγε τι θα γίνει αυτή τη μέρα;
Λίγη υπομονή και θα πάμε πιο πέρα!"



Ακούσαμε και αρχίσαμε να μαθαίνουμε το πολύ ωραίο τραγούδι «Η καλή κυρά-βδομάδα)  που υπάρχει στο cd “Εδώ νηπιαγωγείο»,

Και για να τελειώσουμε κάναμε και την κατασκευή μας: η αγαπημένη μας ημέρα και γιατί.
Σε κανσόν σχεδιάσαμε το φόρεμα, πρόσωπο και μαλλιά της αγαπημένης μας κοπέλας-μέρας, το ζωγραφίσαμε (το πρόσωπο και το φόρεμα), κολλήσαμε ένα ξυλάκι παγωτού για να το κρατάμε και είπαμε ποια είναι η αγαπημένη μας ημέρα και γιατί.








Ακούστηκαν: «…. Η αγαπημένη μου μέρα είναι η Τρίτη, επειδή πηγαίνουμε στο σχολείο και μου αρέσει πολύ το σχολείο, …..η αγαπημένη μου μέρα είναι η Δευτέρα επειδή αρχίζει το σχολείο… και

«…..η αγαπημένη μου μέρα είναι το Σάββατο γιατί παίζω περισσότερο και ξεκουράζομαι…. Η αγαπημένη μου μέρα είναι η Κυριακή επειδή δεν έχουμε σχολείο….. η αγαπημένη μου μέρα είναι το Σάββατο επειδή κάθομαι σπίτι και παίζω με τα παιχνίδια μου… κ.α. πολλά.
Και έτσι πέρασε κι αυτή η μέρα....

1 σχόλιο:

  1. Με πολύ ωραίο τρόπο προσεγγίσατε τις μέρες της εβδομάδας. Συγχαρητήρια.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή