Μόλις χτες έφτασε στο τέλος της και η τρίτη εβδομάδα στο Νηπιαγωγείο και οι ρυθμοί εντατικοποιήθηκαν λιγάκι. Προστέθηκαν περισσότερες δραστηριότητες και περισσότερες εργασιούλες.
Ενδεικτικά:
- Κανόνες της τάξης - Γωνιές. Παίξαμε στην παρεούλα το "Βρες τι κρύβεται στο σακουλάκι" Με κλειστά μάτια, τραβήξαμε μέσα από το σακουλάκι εικόνες που παρουσίαζαν τις γωνιές της τάξης. Κάθε παιδί που επέλεγε την καρτέλα, αναγνώριζε τη θέση της γωνιάς, κολλάγαμε την καρτέλα, το όνομα της κάθε γωνιάς. Προς συζήτηση στην παρεούλα τέθηκαν τα θέματα, πόσα παιδιά νομίζετε ότι μπορούν να παίζουν στην συγκεκριμένη γωνιά. Ανάλογα με την απάντηση , κολλήσαμε κάτω από το όνομα της γωνιάς, τα αντίστοιχα "Αλεπουδάκια". Δεύτερο ζήτημα που προέκυψε ήταν οι κανόνες κάθε γωνιάς. Τους συζητήσαμε, αλλά απεικονίσαμε κανόνες μόνο για τη γωνιά της βιβλιοθήκης (μας βοήθησαν πολύ οι ιδέες της συναδέρφου Κικής γι' αυτό). Τρίτο ζήτημα, ήταν πώς θα δηλώνουμε την επιθυμία μας κάθε μέρα που θα ερχόμαστε στην τάξη. Έτσι προέκυψε η ανάγκη της δημιουργίας "Καρτέλας παιχνιδιού". Αυτή είναι ένας κύκλος που μέσα της τα παιδιά γράφουν το όνομά τους. Η κυρία τις πλαστικοποίησε και κόλλησε χριτς-χρατς.
- Γνωρίσαμε το μήνα Σεπτέμβριο, τα χαρακτηριστικά του και την εποχή από το βιβλίο της Λότη Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου, τα παιδιά του Φθινοπώρου. Μάθαμε ότι ο μήνας έχει 30-31 ημέρες και κολλήσαμε τους αντίστοιχους αριθμούς στον τοίχο της παρεούλας μας για να γίνει αναπόσπαστο κομμάτι του καθημερινού μας ημερολογίου.
- Κολλήσαμε και τις κόρες της κυρα-βδομάδας στη σειρά, αφού ακούσαμε το αντίστοιχο τραγούδι από τα "Λάχανα και Χάχανα" - "Εδώ Νηπιαγωγείο".
- Και αφού γνωρίσαμε το μήνα και τις μέρες αποφασίσαμε να ολοκληρώσουμε το ημερολόγιο της τάξης με την καθημερινή ημερομηνία.
Και εδώ ολοκληρωμένο το ημερολόγιο μας:
- Παίξαμε πάλι με τα ονόματα μας: Σε δύο τομείς (Γλώσσα - Εικαστικά)
- Γλώσσα: "Τι έφερε ο ταχυδρόμος;" Έφερε στα παιδιά φακέλους, που απ' έξω έγραφαν το όνομα του καθενός. Μέσα όμως είχε μία έκπληξη για το καθένα: Το όνομα του κομμένο και τα γράμματα μπερδεμένα. Κάθε παιδί λοιπόν έπρεπε να ανασύνθεσει το όνομα του, αντιστοιχίζοντας γράμμα-γράμμα τα μπερδεμένα γράμματα με το όνομα του φακέλου και για επαλήθευση να μετρήσει καταρχήν τα γράμματα, πάνω στο φάκελο και όπως τα είχε ανασυνθέσει και να ζητήσει τη γνώμη της ολομέλειας για το σωστό.(Ιδέα από δραστηριότητες για τη Γλώσσα της Τασούλας Τσιλιμένη - Ανασύνθεση Ονόματος)
2. Εικαστικά: "Ένα δώρο σου φέρνω" Εφαρμόζοντας την ιδέα των συναδέρφων του 1ου Νηπιαγωγείου Μεγαλόπολης, φτιάξαμε από χαρτόνι καρτέλα ονόματος που την κλείσαμε με φιογκάκι σαν δώρο. Κάθε παιδί άνοιγε το δώρο του και στην συνέχεια το στόλιζε με δακτυλομπογιές.
3. Εικαστικά: "Ποιος είναι ο αρχηγός;" Κατασκευή του αρχικού του ονόματος σε αρνητικό στένσιλ. Πάνω σε ένα κομμάτι χαρτί με χαρτοταινία σχηματίζουμε το αρχικό του ονόματος κάθε παιδιού.Το κάθε παιδί ζωγράφισε με λαδοπαστέλ σε γραμμές ή λωρίδες με διαφορετικά χρώματα. Όταν ολοκληρώθηκαν όλες οι καρτέλες έγινε κάτι ΜΑΓΙΚΟ: Ξεκολλήσαμε την ταινία και έμεινε άσπρο πάνω στο χαρτί το αρχικό του ονόματος κάθε παιδιού. Με την καρτέλα του για συνέχεια, κολλήσαμε στον τοίχο όλες τις δημιουργίες μας, σχηματίζοντας έτσι ένα πρόχειρο παρουσιολόγιο σε αλφαβητική σειρά.
- Διαβάσαμε το πρώτο μας εικονόλεξο για το Φθινόπωρο με τη "Ρούλα την Φθινοπωρούλα" (από το περιοδικό "Παράθυρο") και μια και δυο φορές και πολύ το διασκεδάσαμε που μπορούσαμε και μεις μικρά παιδάκια να λέμε τις λέξεις από μία ιστορία. Στη συνέχεια κάναμε ανασύνθεση της λέξης Φθινόπωρο.
- Κατασκευάσαμε τη δεύτερη ομαδική μας εργασία "Το δέντρο των Εποχών". Πρόκειται για μία κατασκευή από καφέ χαρτί του μέτρου, καφέ τέμπερα και σφουγγάρι. Κάθε παιδί με τη σειρά του έκανε αποτύπωμα πάνω σε ένα παραλληλόγραμο χαρτί του μέτρου που είχαμε τοποθετήσει στο κέντρο της παρεούλας. Την άλλη μέρα αφού στέγνωσε το έκοψαν σε λωρίδες στενές, φαρδιές, κοντές και μακριές και σχημάτισαν τα κλαδιά. Και με τη βοήθεια της κυρίας το κόλλησαν στον τοίχο. Το δέντρο αυτό θα το στολίζουμε ανάλογα την εποχή και την περίσταση, π.χ. πέρσι το είχαμε στολίσει για το Φθινόπωρο , το Χειμώνα, τις Απόκριες (το σερπαντινόδεντρο), την Άνοιξη κ.α.
- Και φυσικά δεν ξεχάσαμε και αυτή τη βδομάδα τα παιχνίδια γνωριμίας:
- Παίξαμε στην αυλή τις "Χελώνες". Χρειαστήκαμε πολλή μουσική. Τα παιδιά χωρίστηκαν σε χελώνες και έναν κυνηγό. Κάθε φορά που έπαιζε η μουσική οι χελώνες περπατούσαν σε όλη την αυλή στα τέσσερα (όχι στα γόνατα).Όταν η μουσική σταματούσε ο κυνηγός προσπαθούσε να πιάσει μία χελώνα. Αν η χελώνα προλάβαινε και γυρνούσε ανάποδα και κούναγε τα ποδαράκια της πριν την πιάσει ο κυνηγός, η χελώνα σωζόταν και ο κυνηγός πήγαινε να πιάσει μία άλλη. Διασκεδάσαμε πάρα πολύ. Και νικητής αυτή τη φορά ήταν ο Ηλίας.
- Παίξαμε στην αυλή "Βρίσκω ένα φίλο". Πάλι χρειαστήκαμε μουσική. Κάθε φορά που η μουσική σταματούσε, τα παιδιά έπρεπε να βρουν ένα φίλο και να εφαρμόσουν τις οδηγίες της κυρίας, π.χ. Πιάνω το φίλο μου από το χέρι, τον χαιδεύω στο μάγουλο, του χαμογελώ, ακουμπάμε πλάτες, ακουμπάμε πατούσες, γόνατα κ.α.
- Παιχνίδι ρόλων στην αυλή: Καθίσαμε σε έναν κύκλο και αναρωτηθήκαμε πώς θα συστηνόταν ένας τρομερός γίγαντας, ένας γενναίος στρατιώτης, ένας καλός γεράκος, μια κακιά μάγισσα και ότι άλλο βάλει ο νους σας. Γελάσαμε με την καρδιά μας και ανακαλύψαμε ότι έχουμε πολύ καλούς ηθοποιούς ανάμεσα μας.
Πολλά ευχαριστώ στο περιοδικό Παράθυρο και στις συμβούλους των ΠΕΚ μας.
Κύλησε και αυτή η βδομάδα και έφυγε σαν το νερό.....