Ετικέτες

Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο (3) Αγωγή Υγείας (9) Ανακοινώσεις (140) Ανακοινώσεις - ΠΕΙ.Σ (13) Άνοιξη (3) Απόκριες (19) Άρθρα (54) Αρχή Σχολικής Χρονιάς (29) Βήματα για τη Ζωή (1) Βιβλία για παιδιά (6) Γενέθλια (14) Γιορτές (13) Γιορτή της Μητέρας (16) Γιορτή του Πατέρα (1) Γλώσσα (5) Γονείς (31) Δήμος Λυκόβρυσης-Πεύκης (6) Έθιμα (2) Ειδική Αγωγή (1) Εκδηλώσεις Συλλόγου Γονέων (8) Εκδηλώσεις του Νηπιαγωγείου μας (32) Εκπαιδευτικές Επισκέψεις (3) Εκπαιδευτικοί (2) Επιμορφώσεις εκπαιδευτικών (1) Εργασία στο σπίτι (64) Εργασίες νηπίων (16) Εργαστήρια Δεξιοτήτων (12) Ευρωπαϊκά Προγράμματα (3) Η Βιβλιοθήκη στο Νηπιαγωγείο (11) Ημέρα-Νύχτα (2) Θεματικές προσεγγίσεις (46) Καινοτόμες παρεμβάσεις (7) Καλοκαίρι (4) Μαθηματικά (3) Νέα Προγράμματα Σπουδών (3) Νομοθεσία (2) Όμιλοι (14) Ονομαστική Εορτή (1) Παγκόσμιες Ημέρες (5) Πάσχα (9) Περιβάλλον (4) Ρομποτική (1) Σαρακοστή (2) Σχολική Ψυχολόγος (3) Τέχνες (1) Τηλεδιάσκεψη (30) Το Νηπιαγωγείο μας (2) Φιλαναγνωσία (2) Φυσικές Επιστήμες (1) Χειμώνας (8) Χριστούγεννα (31)

ArtMissions#Skills Labs

ArtMissions#Skills Labs
The e-twinning project's blog that contains all of our work

Μπορείτε να απολαύσετε το ιστολόγιο μας σε όλες τις γλώσσες του κόσμου

Σάββατο 10 Νοεμβρίου 2012

Χρώματα.... χρώματα..... παντού!



Στις αρχές του Οκτωβρίου το νηπιαγωγείο μας κατέκλυσαν τα χρώματα, και έτσι αρχίσαμε να τα μελετάμε.

Αφορμή για ξεκίνημα στάθηκε το τραγούδι «Χρώματα» της Μαίης Κοκκίδου από το περιοδικό «Παράθυρο Νο 59».Επίσης πολλές ιδέες αντλήσαμε από το συγκεκριμένο τεύχος που είχε αφιέρωμα στα χρώματα.





Παίξαμε το παιχνίδι «Βρες το χρώμα». Μέσα στην τάξη τα παιδιά αναζητούσαν αντικείμενα από την καθημερινή μας ζωή μέσα στο σχολείο. Το χρώμα που κάθε φορά αναζητούσαν το επέλεγαν μέσα από ένα σακούλι με χρώματα.


Ομαδοποιήσαμε ανά χρώμα τα κουζινικά του κουκλόσπιτου μας και άλλα, ως εξής:
Σε μια μεγάλη σακούλα, την προηγούμενη νύχτα, είχε μπερδέψει το καλλικαντζαράκι της τάξης, όλα μας τα σκεύη της κουζίνας. Κακό και συμφορά που μας βρήκε! Ερχόταν λοιπόν ένα-ένα παιδί και έβαζε σε ομάδες ανάλογα με το χρώμα τα κουζινικά μας.
Ο κατακλυσμός των χρωμάτων έπεσε και πάνω στην «Καλημέρα» που θέλαμε να κρεμάσουμε πάνω στην πόρτα μας και την έκανε «Χρωματιστή Καλημέρα». Τοποθετήσαμε λοιπόν τα χρωματιστά γράμματα της Καλημέρας στην παρεούλα και ομαδοποιήσαμε και με αυτόν τον τρόπο τα κουζινικά μας.











Εξηγήσαμε τι είναι χρώμα και από πού προέρχεται π.χ. τα χρώματα είναι φωτεινά κύματα που μπορούμε να δούμε. Το φως του ήλιου περιέχει χιλιάδες χρώμα. Έτσι όταν το φως του ήλιου πέφτει πάνω στα αντικείμενα αντανακλάται, όπως κάνει γκελ μία μπάλα και φτάνει ένα συγκεκριμένο χρώμα στα μάτια μας.

Το τραγούδι της Μαίης Κοκκίδου, είναι γεμάτο χρώματα. Αφού το ακούσαμε αρκετές φορές, ζωγραφίσαμε τα χρώματα και στη συνέχεια δημιουργήσαμε μία μεγάλη ομαδική εργασία, βάζοντας με τη σειρά που αναφέρονται στο τραγούδι τα επιμέρους χρώματα που ζωγράφισε το κάθε παιδί.


Παίξαμε κι άλλο παιχνίδι, το «Χρώμα της Μάγισσας». Ένα παιδί επιλέγεται με λάχνισμα να παραστήσει τη Μάγισσα Χρωματέλα (σας θυμίζει τίποτα;) και με φωνή μάγισσας λέει: το χρώμα της μάγισσας είναι το μπλε. Τότε κάθε παιδί τρέχει για να βρει και να ακουμπήσει ένα αντικείμενο χρώματος μπλε (μαρκαδόρο, καρέκλα, τουβλάκι, μπλούζα, παπούτσι, παντελόνι κ.α.).Όποιος δεν προλάβει και τον πιάσει η μάγισσα…. αλλοίμονο…… μεταμορφώνεται σε μάγισσα ευθύς αμέσως και επιλέγει χρώμα.

Από χαρτόνι κανσόν οι εκπαιδευτικοί σχεδιάσαμε την παλέτα του ζωγράφου και τοποθετήσαμε πάνω της χρώματα (πιτσιλιές, από κανσόν, επίσης). Αφού είπαμε στην ολομέλεια για άλλη μια φορά τα ονόματα των χρωμάτων, αντιστοιχίσαμε το χρώμα-πιτσιλιά με το όνομά του. Και δημιουργήσαμε μια αυθεντική και γιγαντιαία παλέτα ζωγράφου.



Θέλοντας να γνωρίσουμε καλύτερα ο ένας τον άλλον, μοιραστήκαμε στην ολομέλεια το αγαπημένο μας χρώμα. Και για να μην το ξεχάσουμε το καταγράψαμε (οι εκπαιδευτικοί), σε έναν πίνακα διπλής εισόδου, έχοντας σαν δύο κριτήρια τα ονόματα των παιδιών της τάξης και τα χρώματα. Κάθε παιδί έκανε την επιλογή του, βρίσκοντας πρώτα το όνομα του και προχωρώντας το δάχτυλο του μέχρι να βρει τη στήλη που αντιστοιχούσε στο αγαπημένο του χρώμα. Τότε ζωγράφιζε στο κουτάκι που συναντιόταν το όνομα με το χρώμα, μία μπαλίτσα μαύρου χρώματος.
Σαν δραστηριότητα εμπέδωσης, στη συνέχεια, καταγράψαμε τα αποτελέσματα του πίνακα σε δική μας ατομική εργασία.









Γνωρίσαμε επίσης και τα μαγικά χρώματα (τα σύνθετα χρώματα) και από πού προέρχονται. Αναφέραμε τα βασικά χρώματα κόκκινο, κίτρινο, μπλε και μετά χωριστήκαμε σε ομάδες για να ανακαλύψουμε τι γίνεται αν αναμείξουμε δύο ή περισσότερα βασικά χρώματα μεταξύ τους. Η μίξη των χρωμάτων έγινε με την τεχνική του καθρέφτη, δηλ. διπλώσαμε ένα κομμάτι χαρτί στη μέση. Την μία πλευρά βάψαμε με τέμπερα σε κόκκινο την άλλη σε κίτρινο και ως δια μαγείας, γεννήθηκε το πορτοκαλί. Άλλη ομάδα δημιούργησε το πράσινο και άλλη το μοβ.

Διαβάσαμε ένα βιβλίο της Τασούλας Ξηρομερίτου "Τα μαγικά μολύβια" και στη συνέχεια ζωγραφίσαμε ότι μας έκανε περισσότερο εντύπωση από την ιστορία.



 
Μάθαμε κι άλλο ένα διασκεδαστικό τραγούδι για τα χρώματα το «Το τραγούδι των χρωμάτων». Άλλη παραλλαγή του είναι το «Μαγαζάκι με τα χρώματα» από το Cd «Εδώ Νηπιαγωγείο».
 

Φτιάξαμε για το δέντρο της τάξης χρωματιστά φύλλα. Χρησιμοποιήσαμε χαρτί φίλτρου, το ζωγραφίσαμε με πολλά χρώματα, στάξαμε σταγόνες νερού και παρατηρήσαμε πώς το χρώμα εξαπλώνεται σε όλο το φύλλο. Αφού στέγνωσαν την επόμενη ημέρα τα κρεμάσαμε στο δέντρο μας.







Εκτός από σύνθεση χρωμάτων, όμως, κάναμε και σύνθεση λέξεων μέσα από τα γλωσσικά παιχνίδια. Ζητήσαμε από τα παιδιά να φανταστούν ότι έχουμε μία κορδέλα από δύο χρώματα π.χ. πορτοκαλί και κίτρινο. Πώς θα τη φωνάζουμε αυτή την κορδέλα; Πορτοκαλοκίτρινη. Κίτρινο και πράσινο; Κιτρινοπράσινη κ.ο.κ.
Τους ζητήσαμε να φανταστούν ένα αντικείμενο Κόκκινο σαν… το κεράσι (ντομάτα, καρπούζι), Κίτρινο σαν… το λεμόνι (μπανάνα, ανανάς, ήλιος), Πράσινο σαν … το αγγούρι (χορτάρι, κολοκύθι, σπανάκι) κ.ο.κ.

Χωριστήκαμε σε χρωματοομάδες και δημιουργήσαμε ένα έργο μόνο με ένα χρώμα.






Μέσα από τις λέξεις των χρωμάτων ανακαλύψαμε ρυθμούς και μουσική. Χτυπήσαμε παλαμάκια τις λέξεις των χρωμάτων και τις ταξινομήσαμε ανάλογα με τον αριθμό των χτυπημάτων.1= μπλε, ροζ, μοβ, 2= καφέ, άσπρο, μαύρο, 3= κόκκινο,κίτρινο,πράσινο, 4=πορτοκαλί.Χτυπήσαμε γρήγορα, αργά, σιγά και δυνατά. Τα πόδια μας, τα χέρια μας, τα δάχτυλά μας.

Διαβάσαμε ένα πολύ ωραίο βιβλίο «Το παραμύθι με τα χρώματα», το οποίο έγινε και αφορμή για μία πολύ πετυχημένη εικαστική δραστηριότητα. 


Η ιστορία του παραμυθιού με τα χρώματα σε μία εξέλιξη της αναφέρει τη βροχή από χρώματα. Έτσι πήραμε τη σελίδα του παραμυθιού «που έβρεχε χρώματα» και «χρωματοβρέξαμε» όλη την πόλη του παραμυθιού.





Με τη βοήθεια των μπαλονοαυγών και των μπαλοφωλιών (μια ιδέα της Pitsinas), γνωρίσαμε τα μοτίβα. Τοποθετήσαμε 4 στεφάνια (μπαλονοφωλιές) από 4 διαφορετικά χρώματα, μπλε-πράσινο-κίτρινο-μοβ. Μέσα στα στεφάνια τοποθέτησε κάθε παιδί το αντίστοιχο χρώμα μπαλόνι (αυγό). Αποτυπώσαμε αυτή την ακολουθία στο χαρτί και μία και δύο και τρεις και τέσσερις φορές και δημιουργήσαμε ένα μοτίβο.
















Μιλήσαμε για το ουράνιο τόξο, το πιο αγαπημένο θέμα όλων των παιδιών όταν αναφερόμαστε στα χρώματα. Το ουράνιο τόξο το ζωγραφίζαμε, στο ελεύθερο, πολλές μέρες αφού είχαμε τελειώσει το θέμα με τα χρώματα. Κατασκευάσαμε το ουράνιο τόξο σε μία ομαδική και μία ατομική εργασία.  Στην ατομική, κόψαμε ένα χάρτινο πιάτο στη μέση και με τέμπερες και πινέλα ζωγραφίσαμε τα 7 χρώματα του ουράνιου τόξου. Στην ομαδική, σχεδιάσαμε σε κανσόν το περίγραμμα της παλάμης μας ανά ομάδες και στα εφτά χρώματα του ουράνιου τόξου, τις κολλήσαμε πάνω σε ένα μεγαλύτερο κανσόν και δημιουργήσαμε το «Παλαμο-ουράνιο τόξο».


Τελειώσαμε το θεματάκι μας, παίζοντας χρωματιστά μπαλονοπαιχνίδια (pitsina). Προσπαθήσαμε να μεταφέρουμε από τη μια πόρτα της τάξης μας έως την άλλη, χρωματιστά μπαλόνια. Δέσαμε, μεταξύ τους, τα χέρια μας, πίσω από την πλάτη μας, και τα μεταφέραμε με τα σώματά μας.






Πέμπτη 8 Νοεμβρίου 2012

Θεατρική Παράσταση


Λυκόβρυση 09/11/2012

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Αγαπητοί Γονείς

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι στα πλαίσια των εκπαιδευτικών επισκέψεων-παραστάσεων-δρώμενων που κάθε χρόνο πραγματοποιούμε είτε εντός είτε εκτός του σχολικού χώρου,

την Δευτέρα 19 Νοεμβρίου 2012

τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας θα παρακολουθήσουν την παράσταση της Θεατρικής Εταιρείας «Σκαραβαίοι», η οποία θα πραγματοποιηθεί μέσα στο σχολείο μας.

Τιμή εισιτηρίου: 5 ευρώ για κάθε παιδί.

Λίγα λόγια για την παράσταση:
Ο Δράκος που Ντρεπότανε. Ένα σύγχρονο παραμύθι.
Παράσταση με ηθοποιούς-τραγουδιστές και κούκλες.
Τα ζώα του Δάσους ψηφίζουν κατά λάθος για Δήμαρχο το πονηρό γουρούνι, που τους ζητάει υπέρογκα ποσά σε βαλανίδια και δημοτικούς φόρους. Όταν τα ζώα διαμαρτύρονται, εφευρίσκει την ύπαρξη δήθεν ενός Δράκου που αυτός τα τρώει όλα, αλλά – τι να κάνουμε; είναι ο ευεργέτης τους, αφού αυτός τους στέλνει το νερό που κυλάει στο ποταμάκι. Κι άμα θέλει, το κόβει…..
Είναι και πανύψηλος και τρομερός, μα τάχα ντρέπεται να φανερωθεί, είν’ ένας Δράκος που τελικά αποδεικνύεται πως δεν υπάρχει…!




 Οι εκπαιδευτικοί του Νηπιαγωγείου

Αξιολόγηση του μαθητή στο Νηπιαγωγείο


Έχοντας μελετήσει τα 3-4 τελευταία χρόνια το θεωρητικό πλαίσιο γύρω από την αξιολόγηση, το ΔΕΠΠΣ, τις προτάσεις των συμβούλων προσχολικής εκπαίδευσης καταλήξαμε σε ένα φυλλάδιο αξιολόγησης, το οποίο από πέρσι μας βοηθά να καταγράφουμε, μέσα από τη συνεχή παρατήρηση, την ανάπτυξη των νηπίων μας.
Την αναρτούμε στο διαδίκτυο προς χρήση όποιας συναδέρφου θα το βρει βοηθητικό και χρήσιμο να το εφαρμόσει. 
Δεχόμαστε επίσης - ελεύθερα - σχόλια και βελτιώσεις.

Χρόνια Πολλά Άγγελε - Χρόνια Πολλά Σταματίνα

Ονομαστική Γιορτή

Σήμερα είναι η μεγάλη γιορτή των Ταξιαρχών και στο Νηπιαγωγείο μας γιόρταζαν τρία παιδιά: ο Άγγελος - ο μικρός μας γατούλης - και οι δύο Σταματίνες μας.

Ζωγραφίσαμε την ομορφότερη ζωγραφιά μας και είπαμε τις πιο γλυκές μας ευχούλες.


Να έχετε υγεία, τύχη, καλούς φίλους και τις ευχές μας μαζί σας για πάντα να σας συντροφεύουν.

Στα παιδάκια μας αρέσει πολύ η πλαστελίνη όπως μας είπαν και γι' αυτό τους αφιερώνουμε μερικά γλυπτά από πλαστελίνη.






Για να παίρνετε ιδέες και για το σχολείο μας.

Παρασκευή 2 Νοεμβρίου 2012

Συγκέντρωση Γονέων

Αγαπητοί γονείς,

Την Τετάρτη 7 Νοεμβρίου  2012 και ώρα 18:30, θα πραγματοποιηθεί στο χώρο του Νηπιαγωγείου μας, συγκέντρωση γονέων.
Στη συγκέντρωση αυτή θα ενημερωθείτε για τον προγραμματισμό των εργασιών που θα γίνουν στους δύο μήνες που μας απομένουν μέχρι τις διακοπές των Χριστουγέννων και για άλλα λειτουργικά θέματα του σχολείου. Επιπλέον θα σας ενημερώσουμε για τον τρόπο που θα πραγματοποιηθούν κατ’ ιδίαν συναντήσεις για να συζητήσουμε σχετικά με την απόδοση των παιδιών σας.
Τέλος, θα συζητηθεί ότι άλλο σας προβληματίζει και θα θέλατε να τεθεί στην ολομέλεια των γονέων.
Θεωρούμε ότι η παρουσία σας στις συγκεντρώσεις είναι απαραίτητη και πολύ σημαντική, αποτελεί μέρος όλης της εκπαιδευτικής και παιδαγωγικής προσπάθειας που καταβάλουμε από κοινού και είναι προς μεγάλο όφελος των παιδιών σας. Γι’ αυτό άλλωστε όλες οι συναντήσεις μας πραγματοποιούνται απογευματινές ώρες, εκτός του εργασιακού μας ωραρίου.
Από το Νηπιαγωγείο

Κοινωνικό Παντοπωλείο Δήμου Λυκόβρυσης-Πεύκης - Ανακοίνωση

SOS SOS SOS SOS SOS SOS SOS SOS SOS SOS SOS SOS SOS SOS SOS SOS SOS

Αίτημα ενίσχυσης του προγράμματος κοινωνικής αρωγής προς τους ασθενέστερους οικονομικά πολίτες

"Η οικονομική κρίση δημιούργησε προβλήματα επιβίωσης και στους κατοίκους της περιοχής μας. Αυξήθηκε  ο αριθμός των ανέργων και των χαμηλόμισθων, με αποτέλεσμα την αδυναμία κάλυψης των βιοτικών τους αναγκών.
Προωθούμε μια μορφή "κοινωνικής προσφοράς" με απώτερο στόχο την δωρεάν πρόσβαση των ασθενέστερων στρωμάτων, τα οποία καθορίζονται με εισοδηματικά κριτήρια, σε βασικά είδη διατροφής και καθημερινής διαβίωσης.
Η συνδρομή σας σε βασικά είδη διατροφής θα είναι μεγάλη ανακούφιση για την κάλυψη των αναγκών τους και την αποφυγή της περιθωριοποίησης τους."

Αγαπητοί μας γονείς,
σε συνέχεια της παραπάνω ανακοίνωσης σας ενημερώνουμε ότι στο Νηπιαγωγείο μας μπορούμε να αρχίσουμε να συγκεντρώνουμε βασικά είδη διατροφής.
Κάθε τέλος μήνα μπορούμε να καλούμε τους συνεργάτες του Κοινωνικού Παντοπωλείου να παραλαμβάνει ότι έχει συγκεντρωθεί.
Από το Νηπιαγωγείο   
 

Δευτέρα 29 Οκτωβρίου 2012

Διάσπαση Προσοχής - Πολύ ενδιαφέρον άρθρο με χρήσιμες συμβουλές

Διάσπαση προσοχής ή απλά ζωηρό παιδί;

Τα παιδιά είναι ζωηρά, ονειροπολούν, χαζεύουν, περνάνε από το ένα θέμα στο άλλο, βαριούνται εύκολα, όλα αυτά είναι απολύτως φυσιολογικά....πολλές φορές όμως η αδυναμία του παιδιού να συγκεντρωθεί στα μαθήματα ή ακόμα και σε ένα παιχνίδι μπορεί να συνδέεται με τη διάσπαση προσοχής. 
 
Σαφέστατα στο κάθε παιδί εκδηλώνεται με διαφορετικό τρόπο, ωστόσο οι ειδικοί επιστήμονες συμφωνούν σε τρία κοινά χαρακτηριστικά που είναι τα εξής:
 
1. Απροσεξία
Το παιδί δεν ολοκληρώνει με επιτυχία πράγματα τα οποία γνωρίζει και σταματά τη δραστηριότητα ή κάνει λάθη.  Επηρεάζεται από εξωτερικά ερεθίσματα, από ήχους για παράδειγμα που μπορεί να ακούγονται από μακρυά, με αποτέλεσμα το παιδί να μην επανέρχεται καν στη δραστηριότητα την οποία έκανε. Η έλλειψη συγκέντρωσης οδηγεί σε λάθη από απροσεξία στις σχολικές ασκήσεις. Μα πώς γίνεται να κάνει λάθη στην αντιγραφή, αναρωτιούνται συχνά οι γονείς! Υπάρχει επίσης δυσκολία στην εκτέλεση διαδοχικών εντολών, καθώς και ανωριμότητα στις κοινωνικές δεξιότητες. 
 
2. Παρορμητικότητα
Το παιδί παρουσιάζει έλλειψη πειθαρχίας εξαιτίας της διάσπασης προσοχής. Συχνά βιάζεται να απαντήσει σε ερωτήματα, κλασικό φαινόμενο να απαντά πριν καν ολοκληρωθεί η ερώτηση. Γενικά παρουσιάζει μια ανώριμη και παρορμητική συμπεριφορά. Στο σχολείο ή στο σπίτι όταν διαβάζει μπορεί να σηκωθεί ξαφνικά να κάνει κάτι άσχετο. 

3. Υπερκινητικότητα - Μπορεί να υπάρχει σύνδρομο διάσπασης προσοχής με ή χωρίς υπερκινητικότητα.
Είναι η αδυναμία του παιδιού να μείνει σε ένα μέρος και πολλή ώρα. Στο σχολείο ειδικά εντείνεται η κατάσταση καθώς τα παιδιά δυσκολεύονται να καθίσουν στο θρανίο τους και συχνά σπρώχνουν την καρέκλα ή το θρανίο, σηκώνονται από τη θέση τους και μετακινούνται. 
Σε μικρότερα παιδιά μπορεί να παρουσιαστεί δυσκολία στην λεπτή κινητικότητα και αδυναμία στο συντονισμό κινήσεων.

Συχνά οι γονείς δεν αντιλαμβάνονται πολύ νωρίς την διάσπαση του παιδιού τους, δικαιολογούν τη συμπεριφορά του λέγοντας ότι είναι απλά ζωηρό. Όμως η διάσπαση προσοχής διαφέρει πολύ! Αυτό που κάνει πολλούς γονείς και συχνότερα δασκάλους να υποπτεύονται την ύπαρξη της διάσπασης είναι όταν ένα παιδί δεν μπορεί να συγκεντρωθεί και να ολοκληρώσει μια δραστηριότητα.
 
Θα γράψω μερικές συμβουλές για την αντιμετώπιση του παιδιού με διάσπαση προσοχής στο σπίτι που θεωρώ ότι είναι αποτελεσματικές.
 
Το πρώτο και κύριο είναι ο χώρος που διαβάζει ή παίζει το παιδί να είναι οργανωμένος και τακτοποιημένος. Κάθε πράγμα να έχει τη θέση του και να παροτρύνεται το παιδί να βολεύει το χώρο του. Στο γραφείο του να μην έχει πολλά πράγματα, καλύτερα τίποτα, ώστε να μην διασπάται η προσοχή του. 
 
Ο χώρος της μελέτης πρέπει να είναι ήσυχος και να μειώνονται τα πιθανά εξωτερικά ερεθίσματα. Για παράδειγμα το παιδί δεν θα μπορεί να συγκεντρωθεί αν από το διπλανό δωμάτιο ακούγεται η τηλεόραση. 
 
Ο χρόνος της μελέτης παίζει επίσης σπουδαίο ρόλο. Το διάβασμα πρέπει να ξεκινά καθημερινά σχεδόν την ίδια ώρα. Καλό είναι να αποφεύγεται η τηλεόραση μέχρι να ολοκληρωθεί το διάβασμα, καθώς έρευνες δείχνουν ότι έτσι επιδεινώνεται η διάσπαση.

Είναι πολύ σημαντικό κατά τη διάρκεια της καθημερινής μελέτης να εξασφαλίζετε στο παιδί τακτικά χρονικά διαστήματα εκτόνωσης της υπερκινητικότητας του. Κάντε ένα διάλειμμα μέχρι την κουζίνα για νερό ή για να κάνετε μια χειροτεχνία κ.λ.π. 
 
Παράλληλα θα πρέπει να υπάρχουν περίοδοι συγκέντρωσης μέσα στην ημέρα. Παιχνίδια που βοηθούν τη συγκέντρωση είναι τα παζλ, η ζωγραφική, οι κατασκευές, τα επιτραπέζια παιχνίδια, τα παιχνίδια μνήμης. 
 
Αν υποπτεύεστε ότι το παιδί έχει διάσπαση προσοχής καλό είναι να μιλήσετε με τον εκπαιδευτικό της τάξης του για να ακούσετε και τη γνώμη του. Ρωτήστε για τη συμπεριφορά του παιδιού στην τάξη, την κινητικότητα του, αν προσέχει την ώρα του μαθήματος, αν αφήνει μισές τις ασκήσεις του, αν κάνει λάθη απροσεξίας.

Αν η διάσπαση προσοχής του παιδιού προκαλεί μαθησιακές δυσκολίες, πρέπει να απευθυνθείτε σε κάποιο δημόσιο κέντρο διάγνωσης (ΚΕΔΔΥ) και να κάνετε ενισχυτική διδασκαλία με ειδικό θεραπευτή- παιδαγωγό. Αυτό πρέπει να γίνεται όσο το δυνατό πιο άμεσα και νωρίς ώστε να μην δημιουργούνται μεγάλα μαθησιακά κενά στο παιδί. 
 
Άρθρο από την ιστοσελίδα περί μαθησιακών δυσκολιών