Ετικέτες

Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο (3) Αγωγή Υγείας (9) Ανακοινώσεις (140) Ανακοινώσεις - ΠΕΙ.Σ (13) Άνοιξη (3) Απόκριες (19) Άρθρα (54) Αρχή Σχολικής Χρονιάς (29) Βήματα για τη Ζωή (1) Βιβλία για παιδιά (6) Γενέθλια (14) Γιορτές (13) Γιορτή της Μητέρας (16) Γιορτή του Πατέρα (1) Γλώσσα (5) Γονείς (31) Δήμος Λυκόβρυσης-Πεύκης (6) Έθιμα (2) Ειδική Αγωγή (1) Εκδηλώσεις Συλλόγου Γονέων (8) Εκδηλώσεις του Νηπιαγωγείου μας (32) Εκπαιδευτικές Επισκέψεις (3) Εκπαιδευτικοί (2) Επιμορφώσεις εκπαιδευτικών (1) Εργασία στο σπίτι (64) Εργασίες νηπίων (16) Εργαστήρια Δεξιοτήτων (12) Ευρωπαϊκά Προγράμματα (3) Η Βιβλιοθήκη στο Νηπιαγωγείο (11) Ημέρα-Νύχτα (2) Θεματικές προσεγγίσεις (46) Καινοτόμες παρεμβάσεις (7) Καλοκαίρι (4) Μαθηματικά (3) Νέα Προγράμματα Σπουδών (3) Νομοθεσία (2) Όμιλοι (14) Ονομαστική Εορτή (1) Παγκόσμιες Ημέρες (5) Πάσχα (9) Περιβάλλον (4) Ρομποτική (1) Σαρακοστή (2) Σχολική Ψυχολόγος (3) Τέχνες (1) Τηλεδιάσκεψη (30) Το Νηπιαγωγείο μας (2) Φιλαναγνωσία (2) Φυσικές Επιστήμες (1) Χειμώνας (8) Χριστούγεννα (31)

ArtMissions#Skills Labs

ArtMissions#Skills Labs
The e-twinning project's blog that contains all of our work

Μπορείτε να απολαύσετε το ιστολόγιο μας σε όλες τις γλώσσες του κόσμου

Σάββατο 10 Νοεμβρίου 2012

Χρώματα.... χρώματα..... παντού!



Στις αρχές του Οκτωβρίου το νηπιαγωγείο μας κατέκλυσαν τα χρώματα, και έτσι αρχίσαμε να τα μελετάμε.

Αφορμή για ξεκίνημα στάθηκε το τραγούδι «Χρώματα» της Μαίης Κοκκίδου από το περιοδικό «Παράθυρο Νο 59».Επίσης πολλές ιδέες αντλήσαμε από το συγκεκριμένο τεύχος που είχε αφιέρωμα στα χρώματα.





Παίξαμε το παιχνίδι «Βρες το χρώμα». Μέσα στην τάξη τα παιδιά αναζητούσαν αντικείμενα από την καθημερινή μας ζωή μέσα στο σχολείο. Το χρώμα που κάθε φορά αναζητούσαν το επέλεγαν μέσα από ένα σακούλι με χρώματα.


Ομαδοποιήσαμε ανά χρώμα τα κουζινικά του κουκλόσπιτου μας και άλλα, ως εξής:
Σε μια μεγάλη σακούλα, την προηγούμενη νύχτα, είχε μπερδέψει το καλλικαντζαράκι της τάξης, όλα μας τα σκεύη της κουζίνας. Κακό και συμφορά που μας βρήκε! Ερχόταν λοιπόν ένα-ένα παιδί και έβαζε σε ομάδες ανάλογα με το χρώμα τα κουζινικά μας.
Ο κατακλυσμός των χρωμάτων έπεσε και πάνω στην «Καλημέρα» που θέλαμε να κρεμάσουμε πάνω στην πόρτα μας και την έκανε «Χρωματιστή Καλημέρα». Τοποθετήσαμε λοιπόν τα χρωματιστά γράμματα της Καλημέρας στην παρεούλα και ομαδοποιήσαμε και με αυτόν τον τρόπο τα κουζινικά μας.











Εξηγήσαμε τι είναι χρώμα και από πού προέρχεται π.χ. τα χρώματα είναι φωτεινά κύματα που μπορούμε να δούμε. Το φως του ήλιου περιέχει χιλιάδες χρώμα. Έτσι όταν το φως του ήλιου πέφτει πάνω στα αντικείμενα αντανακλάται, όπως κάνει γκελ μία μπάλα και φτάνει ένα συγκεκριμένο χρώμα στα μάτια μας.

Το τραγούδι της Μαίης Κοκκίδου, είναι γεμάτο χρώματα. Αφού το ακούσαμε αρκετές φορές, ζωγραφίσαμε τα χρώματα και στη συνέχεια δημιουργήσαμε μία μεγάλη ομαδική εργασία, βάζοντας με τη σειρά που αναφέρονται στο τραγούδι τα επιμέρους χρώματα που ζωγράφισε το κάθε παιδί.


Παίξαμε κι άλλο παιχνίδι, το «Χρώμα της Μάγισσας». Ένα παιδί επιλέγεται με λάχνισμα να παραστήσει τη Μάγισσα Χρωματέλα (σας θυμίζει τίποτα;) και με φωνή μάγισσας λέει: το χρώμα της μάγισσας είναι το μπλε. Τότε κάθε παιδί τρέχει για να βρει και να ακουμπήσει ένα αντικείμενο χρώματος μπλε (μαρκαδόρο, καρέκλα, τουβλάκι, μπλούζα, παπούτσι, παντελόνι κ.α.).Όποιος δεν προλάβει και τον πιάσει η μάγισσα…. αλλοίμονο…… μεταμορφώνεται σε μάγισσα ευθύς αμέσως και επιλέγει χρώμα.

Από χαρτόνι κανσόν οι εκπαιδευτικοί σχεδιάσαμε την παλέτα του ζωγράφου και τοποθετήσαμε πάνω της χρώματα (πιτσιλιές, από κανσόν, επίσης). Αφού είπαμε στην ολομέλεια για άλλη μια φορά τα ονόματα των χρωμάτων, αντιστοιχίσαμε το χρώμα-πιτσιλιά με το όνομά του. Και δημιουργήσαμε μια αυθεντική και γιγαντιαία παλέτα ζωγράφου.



Θέλοντας να γνωρίσουμε καλύτερα ο ένας τον άλλον, μοιραστήκαμε στην ολομέλεια το αγαπημένο μας χρώμα. Και για να μην το ξεχάσουμε το καταγράψαμε (οι εκπαιδευτικοί), σε έναν πίνακα διπλής εισόδου, έχοντας σαν δύο κριτήρια τα ονόματα των παιδιών της τάξης και τα χρώματα. Κάθε παιδί έκανε την επιλογή του, βρίσκοντας πρώτα το όνομα του και προχωρώντας το δάχτυλο του μέχρι να βρει τη στήλη που αντιστοιχούσε στο αγαπημένο του χρώμα. Τότε ζωγράφιζε στο κουτάκι που συναντιόταν το όνομα με το χρώμα, μία μπαλίτσα μαύρου χρώματος.
Σαν δραστηριότητα εμπέδωσης, στη συνέχεια, καταγράψαμε τα αποτελέσματα του πίνακα σε δική μας ατομική εργασία.









Γνωρίσαμε επίσης και τα μαγικά χρώματα (τα σύνθετα χρώματα) και από πού προέρχονται. Αναφέραμε τα βασικά χρώματα κόκκινο, κίτρινο, μπλε και μετά χωριστήκαμε σε ομάδες για να ανακαλύψουμε τι γίνεται αν αναμείξουμε δύο ή περισσότερα βασικά χρώματα μεταξύ τους. Η μίξη των χρωμάτων έγινε με την τεχνική του καθρέφτη, δηλ. διπλώσαμε ένα κομμάτι χαρτί στη μέση. Την μία πλευρά βάψαμε με τέμπερα σε κόκκινο την άλλη σε κίτρινο και ως δια μαγείας, γεννήθηκε το πορτοκαλί. Άλλη ομάδα δημιούργησε το πράσινο και άλλη το μοβ.

Διαβάσαμε ένα βιβλίο της Τασούλας Ξηρομερίτου "Τα μαγικά μολύβια" και στη συνέχεια ζωγραφίσαμε ότι μας έκανε περισσότερο εντύπωση από την ιστορία.



 
Μάθαμε κι άλλο ένα διασκεδαστικό τραγούδι για τα χρώματα το «Το τραγούδι των χρωμάτων». Άλλη παραλλαγή του είναι το «Μαγαζάκι με τα χρώματα» από το Cd «Εδώ Νηπιαγωγείο».
 

Φτιάξαμε για το δέντρο της τάξης χρωματιστά φύλλα. Χρησιμοποιήσαμε χαρτί φίλτρου, το ζωγραφίσαμε με πολλά χρώματα, στάξαμε σταγόνες νερού και παρατηρήσαμε πώς το χρώμα εξαπλώνεται σε όλο το φύλλο. Αφού στέγνωσαν την επόμενη ημέρα τα κρεμάσαμε στο δέντρο μας.







Εκτός από σύνθεση χρωμάτων, όμως, κάναμε και σύνθεση λέξεων μέσα από τα γλωσσικά παιχνίδια. Ζητήσαμε από τα παιδιά να φανταστούν ότι έχουμε μία κορδέλα από δύο χρώματα π.χ. πορτοκαλί και κίτρινο. Πώς θα τη φωνάζουμε αυτή την κορδέλα; Πορτοκαλοκίτρινη. Κίτρινο και πράσινο; Κιτρινοπράσινη κ.ο.κ.
Τους ζητήσαμε να φανταστούν ένα αντικείμενο Κόκκινο σαν… το κεράσι (ντομάτα, καρπούζι), Κίτρινο σαν… το λεμόνι (μπανάνα, ανανάς, ήλιος), Πράσινο σαν … το αγγούρι (χορτάρι, κολοκύθι, σπανάκι) κ.ο.κ.

Χωριστήκαμε σε χρωματοομάδες και δημιουργήσαμε ένα έργο μόνο με ένα χρώμα.






Μέσα από τις λέξεις των χρωμάτων ανακαλύψαμε ρυθμούς και μουσική. Χτυπήσαμε παλαμάκια τις λέξεις των χρωμάτων και τις ταξινομήσαμε ανάλογα με τον αριθμό των χτυπημάτων.1= μπλε, ροζ, μοβ, 2= καφέ, άσπρο, μαύρο, 3= κόκκινο,κίτρινο,πράσινο, 4=πορτοκαλί.Χτυπήσαμε γρήγορα, αργά, σιγά και δυνατά. Τα πόδια μας, τα χέρια μας, τα δάχτυλά μας.

Διαβάσαμε ένα πολύ ωραίο βιβλίο «Το παραμύθι με τα χρώματα», το οποίο έγινε και αφορμή για μία πολύ πετυχημένη εικαστική δραστηριότητα. 


Η ιστορία του παραμυθιού με τα χρώματα σε μία εξέλιξη της αναφέρει τη βροχή από χρώματα. Έτσι πήραμε τη σελίδα του παραμυθιού «που έβρεχε χρώματα» και «χρωματοβρέξαμε» όλη την πόλη του παραμυθιού.





Με τη βοήθεια των μπαλονοαυγών και των μπαλοφωλιών (μια ιδέα της Pitsinas), γνωρίσαμε τα μοτίβα. Τοποθετήσαμε 4 στεφάνια (μπαλονοφωλιές) από 4 διαφορετικά χρώματα, μπλε-πράσινο-κίτρινο-μοβ. Μέσα στα στεφάνια τοποθέτησε κάθε παιδί το αντίστοιχο χρώμα μπαλόνι (αυγό). Αποτυπώσαμε αυτή την ακολουθία στο χαρτί και μία και δύο και τρεις και τέσσερις φορές και δημιουργήσαμε ένα μοτίβο.
















Μιλήσαμε για το ουράνιο τόξο, το πιο αγαπημένο θέμα όλων των παιδιών όταν αναφερόμαστε στα χρώματα. Το ουράνιο τόξο το ζωγραφίζαμε, στο ελεύθερο, πολλές μέρες αφού είχαμε τελειώσει το θέμα με τα χρώματα. Κατασκευάσαμε το ουράνιο τόξο σε μία ομαδική και μία ατομική εργασία.  Στην ατομική, κόψαμε ένα χάρτινο πιάτο στη μέση και με τέμπερες και πινέλα ζωγραφίσαμε τα 7 χρώματα του ουράνιου τόξου. Στην ομαδική, σχεδιάσαμε σε κανσόν το περίγραμμα της παλάμης μας ανά ομάδες και στα εφτά χρώματα του ουράνιου τόξου, τις κολλήσαμε πάνω σε ένα μεγαλύτερο κανσόν και δημιουργήσαμε το «Παλαμο-ουράνιο τόξο».


Τελειώσαμε το θεματάκι μας, παίζοντας χρωματιστά μπαλονοπαιχνίδια (pitsina). Προσπαθήσαμε να μεταφέρουμε από τη μια πόρτα της τάξης μας έως την άλλη, χρωματιστά μπαλόνια. Δέσαμε, μεταξύ τους, τα χέρια μας, πίσω από την πλάτη μας, και τα μεταφέραμε με τα σώματά μας.