Ετικέτες

Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο (3) Αγωγή Υγείας (9) Ανακοινώσεις (140) Ανακοινώσεις - ΠΕΙ.Σ (13) Άνοιξη (3) Απόκριες (19) Άρθρα (54) Αρχή Σχολικής Χρονιάς (29) Βήματα για τη Ζωή (1) Βιβλία για παιδιά (6) Γενέθλια (14) Γιορτές (13) Γιορτή της Μητέρας (16) Γιορτή του Πατέρα (1) Γλώσσα (5) Γονείς (31) Δήμος Λυκόβρυσης-Πεύκης (6) Έθιμα (2) Ειδική Αγωγή (1) Εκδηλώσεις Συλλόγου Γονέων (8) Εκδηλώσεις του Νηπιαγωγείου μας (32) Εκπαιδευτικές Επισκέψεις (3) Εκπαιδευτικοί (2) Επιμορφώσεις εκπαιδευτικών (1) Εργασία στο σπίτι (64) Εργασίες νηπίων (16) Εργαστήρια Δεξιοτήτων (12) Ευρωπαϊκά Προγράμματα (3) Η Βιβλιοθήκη στο Νηπιαγωγείο (11) Ημέρα-Νύχτα (2) Θεματικές προσεγγίσεις (46) Καινοτόμες παρεμβάσεις (7) Καλοκαίρι (4) Μαθηματικά (3) Νέα Προγράμματα Σπουδών (3) Νομοθεσία (2) Όμιλοι (14) Ονομαστική Εορτή (1) Παγκόσμιες Ημέρες (5) Πάσχα (9) Περιβάλλον (4) Ρομποτική (1) Σαρακοστή (2) Σχολική Ψυχολόγος (3) Τέχνες (1) Τηλεδιάσκεψη (30) Το Νηπιαγωγείο μας (2) Φιλαναγνωσία (2) Φυσικές Επιστήμες (1) Χειμώνας (8) Χριστούγεννα (31)

ArtMissions#Skills Labs

ArtMissions#Skills Labs
The e-twinning project's blog that contains all of our work

Μπορείτε να απολαύσετε το ιστολόγιο μας σε όλες τις γλώσσες του κόσμου

Πέμπτη 7 Μαρτίου 2013

Χαρούμενες Αποκριές!!!

" Η λαϊκή παράδοση είναι ένα στοιχείο που χαρακτηρίζει τον πολιτισμό κάθε λαού. Τα ήθη, τα έθιμα και οι συνήθεις διαφέρουν, αλλά και μοιάζουν από τόπο σε τόπο. Ένα "ταξίδι" στις διάφορες χώρες, μας βοηθάει να γνωρίσουμε από κοντά πώς γιορτάζουν οι άλλοι λαοί και ποιες συνήθειες έχουν και να διακρίνουμε ομοιότητες και διαφορές με δικά μας έθιμα."

Η Βραζιλία φημίζεται για το καρναβάλι της. Οι βραζιλιάνοι - κυρίως στο Ρίο -  επιλέγουν ανά ομάδες ένα θέμα για να μεταμφιεστούν. Διοργανώνουν ιδιωτικούς χορούς μασκέ, χορεύουν στους δρόμους και καταλήγουν σε μια μεγάλη παρέλαση, στην οποία συμμετέχουν χορευτές από τις διάσημες σχολές της σάμπας. Οι μαθητές από τις σχολές χορού επιλέγουν για να μεταμφιεστούν ένα θέμα είτε από την ιστορία της χώρας είτε από την παράδοση. Οι συμμετέχοντες στην παρέλαση χορεύουν και διασκεδάζουν για μέρες ολόκληρες. Επικρατούν παντού φανταχτερά χρώματα, παράξενα καπέλα και ασυνήθιστες μάσκες.
Οι εορτασμοί της Αποκριάς καταλήγουν στο κάψιμο της θλίψης. Τις επόμενες μέρες, οι βραζιλιάνοι αναβιώνουν ένα έθιμο που ταξίδεψε στη χώρα τους από την Πορτογαλία. Την " Καθαρή Τρίτη " γίνεται μια απλή τελετή, κατά τη διάρκεια της οποίας οι άνθρωποι πρέπει να πασαλειφτούν με κρύο νερό και αλεύρι. 
Αυτό μήπως σας θυμίζει το έθιμο που έχουμε στο Γαλαξίδι την Καθαρή Δευτέρα;


Στην Ιταλία το καρναβάλι της Βενετίας και της Φλωρεντίας ήταν ξακουστά από τον 18ο αιώνα. Στη Φλωρεντία γίνονταν μεγάλες παρελάσεις με άρματα γεμάτα μασκαράδες που τραγουδούσαν ειδικά τραγούδια του καρναβαλιού. Πλήθη μεταμφιεσμένων ανθρώπων, που κάλυπταν τα πρόσωπα τους με μάσκες, ξεχύνονταν στους δρόμους και στις πλατείες, όπου γινόταν τρικούβερτο γλέντι. Ανάλογες ήταν και οι εκδηλώσεις στη Βενετία, όπου περνούσαν γόνδολες στολισμένες με αστείες παραστάσεις, ενώ ο κόσμος χόρευε στις γέφυρες και στις πλατείες σκορπίζοντας παντού κέφι. Τη νύχτα η Βενετία, λαμπρά στολισμένη και φωταγωγημένη, καθρεφτιζόταν στα νερά των καναλιών, παίζοντας διάφορα αστεία παιχνίδια. Σήμερα το καρναβάλι στη Βενετία διαρκεί 12 ημέρες και πραγματοποιείται στην πλατεία του Αγίου Μάρκου. Την πόλη επισκέπτονται τουρίστες από όλο τον κόσμο, για να λάβουν μέρος στους χορούς με τις μάσκες και τις θεατρικές παραστάσεις.

Στην Αγγλία γιορτάζουν την ¨Καθαρή Τρίτη", τελευταία μέρα της Αποκριάς για τους δυτικούς λαούς πριν ξεκινήσει η νηστεία. Διοργανώνουν αγώνες ποδοσφαίρου, παραδοσιακά γεύματα, παρελάσεις και πάρτι. Ένα παραδοσιακό φαγητό που συνηθίζεται εκείνη την ημέρα είναι οι τηγανίτες. Γι' αυτό και αυτή η μέρα στο εορτολόγιο τους είναι γνωστή ως "Μέρα της τηγανίτας" (Pancake Day).
Εκείνη τη μέρα οι γυναίκες κάνουν αγώνα για το ποια θα πάει πρώτη στην εκκλησία, μόλις χτυπήσουν οι καμπάνες. Η κάθε μια έχει από μια κατσαρόλα με τηγανίτες.
Αυτό το έθιμο έχει τις ρίζες του 500 χρόνια πριν, όταν οι γυναίκες δεν είχαν τελειώσει ακόμα τις τηγανίτες, την ώρα που χτυπούσαν οι καμπάνες. Έφευγαν γρήγορα γρήγορα για την εκκλησία χωρίς να έχουν προλάβει να βγάλουν την ποδιά τους. Και ο λόγος; Αυτός που χτύπαγε την καμπάνα έδινε ένα φιλί, το λεγόμενο "φιλί της ειρήνης" στη γυναίκα που έφτανε πρώτη.

Στην Ελβετία το πιο δημοφιλές φεστιβάλ είναι το καρναβάλι που γίνεται τρεις ημέρες πριν ξεκινήσει η νηστεία, το λεγόμενο Fastnacht Carnival. Μήνες πριν επιλέγεται το θέμα της παρέλασης και ετοιμάζονται στολές, μάσκες, φαναράκια, σκηνές για να δραματοποιηθούν, σχετικά φυλλάδια. Οι εορταστικές εκδηλώσεις ξεκινούν στις 4 τα ξημερώματα στην κεντρική πλατεία. Τα άτομα που δεν συμμετέχουν φοράνε κι αυτά καπέλα ή μάσκες, που σατιρίζουν κυρίως πολιτικά πρόσωπα. Ορχήστρες που παίζουν μουσική περιφέρονται στους δρόμους της πόλης. Όσοι κάνουν παρέλαση κρατάνε φαναράκια και προσπαθούν να κάνουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερο θόρυβο.
Λέγεται ότι οι μάσκες και ο θόρυβος διώχνουν το κρύο του χειμώνα και οι μελωδικοί ήχοι καλωσορίζουν την άνοιξη. 
Η διασκέδαση κρατάει μέχρι την άλλη μέρα το πρωί.

Στη Βουλγαρία, αλλά και σε άλλες βαλκανικές χώρες, την τελευταία Αποκριά συνηθίζουν να φοράνε προβιές από ζώα, καλύπτουν με μάσκες το πρόσωπο τους για να μην τους αναγνωρίσουν τα κακά πνεύματα και κρεμάνε στη μέση τους μια μεγάλη κουδούνα, βάρους 75 κιλών.
Είναι οι λεγόμενοι "Κούκερι" (μάγοι της Άνοιξης), οι οποίοι με το δυνατό ήχο της κουδούνας θέλουν να διώξουν τα κακά πνεύματα και να καλωσορίσουν το χειμώνα.
Έτσι μεταμφιεσμένοι περιφέρονται χορεύοντας και τραγουδώντας στος δρόμους της πόλης, αναβιώνοντας το έθιμο, το οποίο έχει έντονο το διονυσιακό στοιχείο.

Την ίδια συνήθεια τη συναντάμε και σε διάφορα μέρη της Ελλάδας. Στο καρναβάλι της Σκύρου, ένα από τα ελάχιστα που δεν ακολουθούν το δυτικό τρόπο διασκέδασης, πρωταγωνιστές έχουν τον "γέρο", την "κορέλα" και το "φράγκο".
Ο "γέρος" καλύπτει με μάσκα ζώου ή μουτζουρώνει το πρόσωπο τους, φοράει προβιά ζώου και κρεμάει μεγάλες κουδούνες. Η παράδοση λέει ότι ήταν ένας βοσκός που έχασε τα πρόβατα του και βρήκε μόνο τα κουδούνια τους. Τα κρέμασε πάνω του, ώστε με το θόρυβο που κάνουν να τον ακούσουν και να έρθουν πάλι κοντά του.
Ακολουθεί η "κορέλα", ένας άντρας ντυμένος με γυναικεία παραδοσιακή φορεσιά, που είναι προστάτης του "γέρου". Η "κορέλα" είναι η γυναίκα του βοσκού που τρέχει μαζί του από λαγκάδι σε λαγκάδι και από πλαγιά σε πλαγιά.
Ο "φράγκος", ο τρίτος της παρέας, ντύνεται όπως θέλει (φοράει τα ρούχα του ανάποδα, διαφορετικά μεταξύ τους), έχει κρεμασμένο ένα κουδούνι και κρατάει ένα μεγάλο κοχύλι (μπουρού). Όταν φυσάει την μπουρού, τρομάζει τα παιδιά και προστατεύει το "γέρο" και την "κορέλα" που ψάχνουν απεγνωσμένα να βρουν το κοπάδι τους.
Στη Σκύρο το μόνο άρμα που έχουν είναι μια "τράτα". Αυτοί που συνοδεύουν την "τράτα" είναι οι μόνοι μεταμφιεσμένοι σύμφωνα με την επικαιρότητα. Οι υπόλοιποι είναι ντυμένοι παραδοσιακά.
Όλοι μαζί πίνουν και γλεντάνε, ανταλλάσοντας μεταξύ τους πειράγματα και τραγουδώντας τραγούδια.          

Πηγή: Σύγχρονο Νηπιαγωγείο Τεύχος 61 Ιαν-Φεβ 2008

Δευτέρα 4 Μαρτίου 2013

Ανακοίνωση - Βιωματικό Εργαστήρι: Με αφορμή το Καρναβάλι.......



Λυκόβρυση 5/3/2013

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Αγαπητοί Γονείς

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι την Παρασκευή 08-03-2013 στο νηπιαγωγείο μας θα πραγματοποιηθεί το βιωματικό αποκριάτικο εργαστήρι συναισθηματικών  δεξιοτήτων και κατασκευή μάσκας με τίτλο «Με αφορμή το καρναβάλι….» από την παιδαγωγική ομάδα «Αεί Φερείν – Εκπαίδευση Πολιτισμός».

Κόστος συμμετοχής ανά άτομο: 6 ευρώ

«Ας δώσουμε στο καρναβάλι μια άλλη διάσταση, αναδεικνύοντας τη μοναδικότητα, τα χαρίσματα και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των παιδιών μέσα από την κατασκευή μάσκας και την ανάπτυξη βιωματικών δράσεων στην τάξη με πολλή μουσική, παιχνίδι, θεατρική έκφραση, φαντασία και φυσικά χαρούμενη διάθεση!– Αεί Φερείν – Εκπαίδευση - Πολιτισμός».

Θα επιθυμούσαμε το παρακάτω να επιστραφεί υπογεγραμμένο, είτε το παιδί συμμετάσχει στο πρόγραμμα είτε όχι, μέχρι την Τετάρτη 06-03-2013.

Από το Νηπιαγωγείο

-------------------------------------------------------------------------------------------------
ΔΗΛΩΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
Ο κάτωθι υπογεγραμμένος _____________________________

γονέας ή κηδεμόνας του /της ___________________________

δηλώνω υπεύθυνα ότι δέχομαι / δεν δέχομαι το παιδί μου να συμμετάσχει στο

εκπαιδευτικό πρόγραμμα που θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 08-03-2013,

στο νηπιαγωγείο μας.

Ο/Η Δηλών/ούσα




Ανακοίνωση-Τσικνοπέμπτη




Λυκόβρυση 4 Μαρτίου 2013

Ανακοίνωση

Αγαπητοί γονείς,
Με αφορμή την ημέρα της Τσικνοπέμπτης (7-3-2013), στο νηπιαγωγείο μας σκεφτόμαστε να το «τσικνήσουμε».
Την ίδια μέρα λοιπόν, θα ψήσουμε στο φούρνο μας μικρά σουβλάκια και λουκανικάκια.
Τα σουβλάκια και τα λουκανικάκια είναι μια ευγενική χορηγία του συλλόγου γονέων, δηλαδή, όλων εσάς.

Για το λόγο αυτό επιθυμούμε, καταρχήν, να σας ευχαριστήσουμε και να σας ενημερώνουμε για τα εξής:

1.    Το κλασσικό τμήμα εκείνη τη μέρα θα αποχωρήσει στις 13:30
2.   Για το μεσημεριανό φαγητό του ολοήμερου τμήματος, φροντίστε να βάλετε μία πολύ μικρή μερίδα φαγητού έως και τίποτα, αν είστε σίγουροι ότι τα παιδιά σας τρώνε σουβλάκι και λουκανικάκι και δεν θα χρειαστούν άλλη τροφή.
3.   Το πρωινό φαγητό θα το έχουν κανονικά μέσα στην τσάντα τους, όπως κάθε άλλη μέρα.
4.   Το ολοήμερο τμήμα θα σχολάσει κανονικά, όπως κάθε άλλη μέρα.


Για οποιεσδήποτε απορίες είμαστε στη διάθεση σας


Από το Νηπιαγωγείο

Παρασκευή 22 Φεβρουαρίου 2013

Κύριοι........ πλημμυρίσαμε......



Σήμερα 22η Φεβρουαρίου 2013, ημέρα της πολύ έντονης και βαριάς βροχόπτωσης, με το που άνοιξα την πόρτα του Νηπιαγωγείου, αφού είχα γίνει παπί, δεν πάτησα έδαφος, αλλά …λίμνη.  Δεν ανέπνευσα τη συνηθισμένη μυρωδιά της χλωρίνης και της καθαριότητας, αλλά της βρώμας και του κλούβιου αυγού.
Γιατί το νηπιαγωγείο μας πλημμύρισε. Δυστυχώς όχι από βρόχινα νερά, αλλά από ακάθαρτα νερά.
Όλοι οι χώροι του σχολείου, με εξαίρεση το γραφείο μας και το πατάρι, είχαν τρεις πόντους νερό, το οποίο προωθήθηκε στις τάξεις από τα σιφόνια της τουαλέτας που ξεχείλιζαν.
Για καλή μας τύχη, την αμέσως προηγούμενη ημέρα, η ιδιοκτήτρια του ακινήτου είχε κάνει απόφραξη στις αποχετεύσεις , αλλιώς στην επιφάνεια της λιμνούλας του σχολείου μας θα έπλεαν και καφέ ακανόνιστου σχήματος μαλακά αντικείμενα με έντονη μυρωδιά (καταλάβατε όλοι τι εννοώ!!).
Παρόλο όμως τον κόπο που έγινε για την απόφραξη, το κακό προήλθε από το φρεάτιο της ΕΥΔΑΠ το οποίο ήταν βουλωμένο μέχρι επάνω, ξεχείλιζε και έστελνε τα νερά πίσω στα σιφόνια του νηπιαγωγείου.
Από την πρώτη στιγμή, στο πλευρό μας, οι γονείς του σχολείου μας. Αφού πήραν τα παιδιά τους σπίτι, γιατί φυσικά σήμερα δεν έγινε μάθημα, έφεραν από το σπίτι σφουγγαρίστρες, σκούπες, πανιά, wettex, dettol, χλωρίνες και για πέντε συνεχόμενες ώρες, δεν σηκώσαμε κεφάλι.
Και οι σφουγγαρίστρες πήραν φωτιά. Όλες οι νηπιαγωγοί (ανεξαρτήτου βάρδιας) και γονείς, αφού μαζέψαμε όλο τον εξοπλισμό του νηπιαγωγείου, στεγνώσαμε το σχολείο και το απολυμάναμε με χλωρίνη. Και αφού στέγνωσε και η χλωρίνη, το απολυμάναμε και για δεύτερη και για τρίτη φορά.
Από την πρώτη στιγμή στο πλευρό μας και ο Δήμος μας. Αρχικά, τις πρώτες ώρες, το μόνο που έκανε ήταν αυτοψία: ήρθε επί τόπου για να διαπιστώσει τις ζημιές.
Ζημιές έγιναν σε πέντε μοκέτες, μικρές και μεγάλες που είχαμε στην είσοδο των τάξεων και της κουζίνας. Ζημιές έχουμε σε χαρτόνια. Ζημιές έχουμε σε κομμάτι του πλαστικού δαπέδου στην είσοδο του σχολείου. Ζημιές έχουμε σε αναλώσιμα καθαριότητας, σφουγγαρίστρες, σκούπες, πετσέτες κουζίνας, χαρτί κουζίνας, χλωρίνες, τα οποία είχαν αγοραστεί για να περάσουμε την υπόλοιπη χρονιά. Αναλώθηκαν όμως και πετάχτηκαν (εξαιτίας των ακαθαρσιών) μέσα σε μια μέρα έκτακτης ανάγκης.
Ο Δήμος μας λοιπόν, στάθηκε και θα σταθεί δίπλα μας, εκτός από την φυσική παρουσία των εκπροσώπων του, αποκαθιστώντας όλες τις παραπάνω υλικές ζημιές για το σχολείο μας. Επιπλέον, και για να μην είμαστε στο έλεος των φυσικών φαινομένων, θα εγκαταστήσει στις αποχετεύσεις του σχολείου, ειδική βαλβίδα προκειμένου να μην «επιστρέφονται» τα νερά των υπονόμων μέσα στο κτίριο.
Όσο για την ΕΥΔΑΠ, την οποία καλέσαμε μια, την κάλεσαν γονείς δυο, την κάλεσε και ο Δήμος τρεις, την ξανακαλέσαμε τετράκις, ήρθε στις 13:30, αφού όπως μας είπε για τη σημερινή ημέρα είχε δεχθεί 900 κλήσεις. Πολεμούσε για 45’ να αποφράξει, το γενικό φρεάτιο και στη συνέχεια τον υπόνομο μπροστά από το σχολείο μας. Τόσο βουλωμένα ήταν τα φρεάτια!
Ηθικό δίδαγμα: μην περιμένετε να βρέξει για να καλέσετε την ΕΥΔΑΠ να αποφράξει τους υπονόμους σας. Επίσης μην περιμένετε ποτέ να έρθουν από μόνοι τους να κάνουν τακτικό καθαρισμό ή συντήρηση. Στην Ελλάδα ζούμε.
Υπάρχει όμως και συνέχεια. Αύριο Σάββατο, το σχολείο θα ανοίξει για να απολυμανθεί. Την Κυριακή το σχολείο θα ανοίξει για να καθαριστεί από την απολύμανση, να στεγνώσει και να τοποθετηθεί όλος ο εξοπλισμός στη θέση του, για να δεχθεί τα παιδιά μας τη Δευτέρα.
Αυτά για το τετράωρο ωράριο των Νηπιαγωγών. Και όλα τα παραπάνω που έγιναν σήμερα και γίνονται καθημερινά χάριν στο φιλότιμο και μόνο στο φιλότιμο εμάς των εκπαιδευτικών (γιατί απολαβές γιοκ!), για να τα ακούν αυτοί που συνεχίζουν να μας υποβαθμίζουν και να μας συκοφαντούν σαν να είμαστε η χειρότερη κοινωνική ομάδα της χώρας. Και εννοώ φυσικά το Υπουργείο μας και τα media, που άλλη δουλειά δεν κάνουν από το να δυσφημούν τους ανθρώπους που είναι υπεύθυνοι για την παιδεία και την καλλιέργεια του μέλλοντος της χώρας. Τα’ πα και ξαλάφρωσα.
Και για να μην τελειώσουμε με γκρίνια, να αναφέρω πόσο τιμητικό ήταν για κείνους και πόσο συγκινητικό για μας, να έχουμε τους γονείς των παιδιών μας να στέκονται δίπλα μας δουλεύοντας ακατάπαυστα, να παλεύουν δίπλα μας δίπλα στην καταρρακτώδη βροχή. Και γιατί; Γιατί πιστεύουμε ότι από αυτές τις μικρές ενέργειες μπορούμε να αλλάξουμε τις κακές νοοτροπίες που μαστίζουν τη χώρα μας.
Αυτά για τώρα. Μείνετε συντονισμένοι.

Τα παιδιά προτείνουν βιβλία....

Βιβλιοπαρουσίαση

Η Τετάρτη είναι η μέρα της εβδομάδας που επιστρέφονται τα βιβλία της δανειστικής βιβλιοθήκης στο σχολείο και κάνουμε παρουσίαση των βιβλίων που διαβάσαμε.
Επίσης δείχνουμε σε όλη την παρεούλα τι ζωγραφίσαμε εμπνεόμενοι από το βιβλίο που διαβάσαμε.
Για να κάνουμε τη βιβλιοπαρουσίαση μας λίγο πιο οργανωμένα, βασιζόμαστε στις παρακάτω καρτέλες:

 
Για πρώτη φορά χτες, ηχογραφήσαμε στον "Ιούδα" τα λόγια μας. Αφού καταγράφηκαν τα λογάκια, δημιουργήσαμε τα παρακάτω βίντεο:

Βιβλιοπαρουσίαση 
Βιβλιοπαρουσίαση 1 
 

Πέμπτη 21 Φεβρουαρίου 2013

Μαθηματικά-Κλάσματα

"Μη φοβάσαι τα κλάσματα έλα να κόψουμε τα σχήματα". Άσκηση - παιχνίδι δυσλεξίας.



Ένα δύσκολο μέρος της διδασκαλίας των μαθηματικών στα παιδιά και ειδικά για αυτά με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες/Δυσλεξία είναι τα κλάσματα. Ενέχουν μέσα τις έννοιες: "όλον" και "μέρος" αλλά έχουν και απαιτήσεις στον τρόπο γραφής τους. Για να γράψεις ένα κλάσμα πρέπει να κάνεις μια μικρή χωροταξική κατανομή δηλ. χρειάζεται να κατανοήσεις ότι πάνω βάζουμε το μέρος και απο κάτω το "όλο". Επίσης είναι απαραίτητο να θυμάσαι και την ορολογία (κλάσμα, αριθμητής, παρανομαστής).
Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ένα παιδί με μαθησιακά προβλήματα μαθαίνει καλύτερα όταν παίρνουν μέρος όλες οι αισθήσεις του. Για να μπορέσει να το μεταφέρει στο χαρτί σωστά θα πρέπει πρώτα να δοθεί η ευκαιρία για μια πιο βιωματική άσκηση. Αυτός ο τρόπος βέβαια παραμένει αποδοτικός και δημιουργικός για όλα τα παιδιά.

Υλικά: το υλικό που θα κόψουμε σε σχήματα (χαρτί, χαρτόνι, ύφασμα (παλιά πετσέτα, ρούχα), τσόχα, σουβέρ απο φελλό κα.) και μικρά αντικείμενα (ξηρούς καρπούς, πέτρες, χάντρες, τουβλάκια και πολλά άλλα)

Δραστηριότητα: Κόβουμε σε διάφορα σχήματα (κύκλο, τετράγωνο, τρίγωνο κα.) το υλικό που επιλέξαμε. Μετά, ανάλογα με ποια αναλογία θέλουμε να ασχοληθούμε, κόβουμε το σχήμα σε κομμάτια πχ. σε δυο κομμάτια για το 1/2, σε τρία για το 1/3, σε τέσσερα για τα 2/4 κτλ. και γράφουμε όπως στην φωτογραφία τα κλάσματα. Έτσι αν δουλέψουμε την αναλογία 1/2 έχουμε στα χέρια μας τόσα αντικείμενα όσα είναι ο παρανομαστής πχ. 2 αμύγδαλα. Λέμε ότι: "Όλα τα αμύγδαλα που έχουμε είναι 2 αλλά εγώ θέλω να τα μοιράσω και θα βάλω το ένα εδώ και το άλλο εδώ. Βλέπεις απο κάτω γράφω πόσα είναι όλα και απο πάνω πως τα μοιράζω. Το κάθε αμύγδαλο έχει το μέρος του." Κάνουμε διάφορες δοκιμές με το παιδί πχ, δώσε μου το 1/2 σε παρακαλώ κτλ.

Έτσι προχωράμε και στις επόμενες αναλογίες. Καλό είναι να ξεκινήσετε με διάφορες αναλογίες για να εντυπωθεί καλύτερα το: απο κάτω βάζω όσα έχω και απο πάνω τα μέρη, τα κομμάτια. Σιγά, σιγά εμπλουτίζεται όλο και περισσότερο σαν δραστηριότητα.


Λεξιλόγιο: κομμάτι, μέρος, όλα, σύνολο, απο πάνω, απο κάτω, αριθμητής, παρανομαστής, κλάσμα κα.

Απευθύνεται: Σε παιδιά που έχουν Δυσλεξία, δυσαριθμησία και άλλες μαθησιακές δυσκολίες και χρειάζονται έναν δημιουργικό τρόπο για να κατανοήσουν τα κλάσματα αλλά και σε όλα τα παιδιά που εισάγονται στα κλάσματα, σαν ένα παιχνίδι ενίσχυσης.

Πηγή:Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολίων/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com

Μαθηματικά με Lego

  5 δημιουργικές ασκήσεις Μαθηματικών & Δυσαριθμησίας.


Δημιουργικά Μαθηματικά & Δυσαριθμησία.

Τα μαθηματικά είναι στη ζωή μας απο πάντα. Όλη η καθημερινότητα μας είναι γεμάτη απο μαθηματικές σχέσεις ενώ εμείς κάνουμε μαθηματικές πράξεις συνεχώς πχ. φτιάχνουμε ένα φαγητό (αναλογίες), αγοράζουμε-πουλάμε, μετράμε, αντιστοιχούμε, διαιρούμε, πολλαπλασιάζουμε.

Έτσι λοιπόν το να σκεφτόμαστε μαθηματικά, να επιλύουμε προβλήματα και να μπορούμε να τα μεταφέρουμε στον συμβολικό κόσμο των αριθμών είναι κάτι που κρίνεται το λιγότερο, απαραίτητο. Πως μπορούμε όμως να ασχοληθούμε δημιουργικά με τα Μαθηματικά; Σε παιδιά με Δυσλεξία, Δυσαριθμησία, Ανωριμότητα αλλά και σε παιδιά που μόλις ξεκινούν τις πρώτες βασικές πράξεις ένα στοίχημα είναι να δημιουργήσουμε εικόνες και παραστάσεις. Με αυτόν τον τρόπο θα μπορέσουμε να περάσουμε καλύτερα στα αφηρημένα σύμβολα των αριθμών που τα παιδιά θα μάθουν να χειρίζονται μέσα απο τις μαθηματικές πράξεις.

Δημιουργικές ασκήσεις Μαθηματικών μπορούν να γίνουν με εργαλείο τα Lego. 

Υλικά: Lego, μαρκαδόροι, χαρτιά Α4

Ασκήσεις: Με τον τρόπο που φαίνεται στη φωτογραφία μπορούμε να σχηματίσουμε ασκήσεις πρόσθεσης και αφαίρεσης αλλά και άλλες περισσότερο σύνθετες στη σκέψη πράξεις:


  • Βασικές πράξεις πρόσθεσης και αφαίρεσης.
  • Πράξεις πρόσθεσης στην οποία θα λείπει το lego του προσθετέου αλλά θα υπάρχει το lego του αποτελέσματος και θα πρέπει το παιδί να βάλει το σωστό στη θέση που λείπει.
  • Πράξεις αφαίρεσης στις οποίες θα λείπει το lego του αφαιρετέου ή αφαιρέτη αλλά θα υπάρχει το lego του αποτελέσματος και θα πρέπει το παιδί να βάλει το σωστό στη θέση που λείπει.
  • Σταδιακά μπορείτε να αντικαταστήσετε το ένα lego της σχέσης με αριθμό ενώ το άλλο παραμένει lego.
  • Επίσης για το τελικό αποτέλεσμα το παιδί αρχικά θα μπορούσε να βάζει το αντίστοιχο lego και σταδιακά να γράφει τον αριθμό του αποτελέσματος.
Με βάση τις παραπάνω υποδείξεις μπορούν να προκύψουν διάφορες μαθηματικές ασκήσεις με τα lego σαν εργαλεία.


Απευθύνεται: Σε παιδιά με Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες πχ. Δυσαριθμησία και Ανωριμότητα που δυσκολεύονται στις μαθηματικές πράξεις αλλά και σε παιδιά Α' Δημοτικού για ενίσχυση. Μπορεί να γίνει απο γονείς, εκπαιδευτικούς και θεραπευτές σε πρόγραμμα παρέμβασης.

Πηγή:
Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολίων/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com