Ετικέτες

Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο (3) Αγωγή Υγείας (9) Ανακοινώσεις (138) Ανακοινώσεις - ΠΕΙ.Σ (13) Άνοιξη (3) Απόκριες (19) Άρθρα (54) Αρχή Σχολικής Χρονιάς (29) Βήματα για τη Ζωή (1) Βιβλία για παιδιά (6) Γενέθλια (14) Γιορτές (13) Γιορτή της Μητέρας (16) Γιορτή του Πατέρα (1) Γλώσσα (5) Γονείς (31) Δήμος Λυκόβρυσης-Πεύκης (6) Έθιμα (2) Ειδική Αγωγή (1) Εκδηλώσεις Συλλόγου Γονέων (8) Εκδηλώσεις του Νηπιαγωγείου μας (32) Εκπαιδευτικές Επισκέψεις (3) Εκπαιδευτικοί (2) Επιμορφώσεις εκπαιδευτικών (1) Εργασία στο σπίτι (64) Εργασίες νηπίων (16) Εργαστήρια Δεξιοτήτων (12) Ευρωπαϊκά Προγράμματα (3) Η Βιβλιοθήκη στο Νηπιαγωγείο (11) Ημέρα-Νύχτα (2) Θεματικές προσεγγίσεις (46) Καινοτόμες παρεμβάσεις (6) Καλοκαίρι (4) Μαθηματικά (3) Νέα Προγράμματα Σπουδών (3) Νομοθεσία (2) Όμιλοι (13) Ονομαστική Εορτή (1) Παγκόσμιες Ημέρες (5) Πάσχα (9) Περιβάλλον (4) Ρομποτική (1) Σαρακοστή (2) Σχολική Ψυχολόγος (3) Τέχνες (1) Τηλεδιάσκεψη (30) Το Νηπιαγωγείο μας (2) Φιλαναγνωσία (2) Φυσικές Επιστήμες (1) Χειμώνας (8) Χριστούγεννα (31)

ArtMissions#Skills Labs

ArtMissions#Skills Labs
The e-twinning project's blog that contains all of our work

Μπορείτε να απολαύσετε το ιστολόγιο μας σε όλες τις γλώσσες του κόσμου

Κυριακή 13 Μαΐου 2012

Πώς γράφεται η λέξη μητέρα

Παιχνίδια Γλώσσας

Επεκτείνοντας την ιδέα των συναδέλφων από το 5ο Νηπιαγωγείο Σερρών, παίξαμε το παιχνίδι με τα παιδιά, στην ολομέλεια, "Πώς γράφεται η λέξη μητέρα", ως εξής:
  1. Τυπώσαμε τη λέξη μητέρα (κεφαλαία και πεζά).
  2. Κολλήσαμε τα γράμματα σε καρδιές από κανσόν.
  3. Διαβάσαμε τα γράμματα κεφαλαία και πεζά.
  4. Σχηματίσαμε τη λέξη μητέρα κεφαλαία και πεζά.
  5. Γράψαμε λέξεις που σχηματίζονται από τα γράμματα και κάναμε ακροστοιχίδα με τη λέξη μητέρα.
  6. Τέλος, τα παιδιά χωρίστηκαν σε δύο ομάδες των 6 ατόμων (όσα και τα γράμματα) και έπαιξαν προσπαθώντας να σχηματίσουν τη λέξη μητέρα.
Διασκεδάστε μαζί μας και εφαρμόστε το στην τάξη σας. Τα παιδιά το λάτρεψαν! Επιπλέον είναι ένα παιχνίδι που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για το σχηματισμό πολλών λέξεων, αρχίζοντας από την αρχή της χρονιάς με τα ονόματα των παιδιών.
















Σάββατο 12 Μαΐου 2012

Βιβλιοπαρουσίαση

Κάθε Παρασκευή κάθε παιδί δανείζεται ένα βιβλίο για το Σαβατοκύριακο από τη Δανειστική Βιβλιοθήκη της τάξης.
Κάθε Δευτέρα , παρουσιάζουμε στην ολομέλεια ο καθένας το βιβλίο που δανείστηκε και την εργασία που έκανε στο φυλλάδιο της βιβλιοθήκης.
Σας παρουσιάζουμε λοιπόν μία από τις βιβλιοπαρουσιάσεις της χρονιάς:

Ο Διονύσης δανείστηκε το βιβλίο:                                      Έκανε την εργασία:
 










και είπε: Ο γίγαντας δεν άφηνε τα παιδιά του χωριού να παίζουν στον κήπο του, μετά ο γίγαντας έγινε καλός και ο κήπος έγινε ο κήπος των παιδών.

Ο Βαγγέλης δανείστηκε το βιβλίο:                                    Έκανε την εργασία:










και είπε: Έχω κάνει το αυγό που γεννήθηκε, το αυγό το έδωσαν στην κλώσσα και απ΄το αυγό αυτό βγήκαν δύο κοτοπουλάκια.

Ο Γιώργος Α. δανείστηκε το βιβλίο                                   Έκανε την εργασία:

 
  







και είπε: Ζωγράφισα έναν εγκέφαλο και μετά έγραψα μέσα στον εγκέφαλο και μετά τελειώσαμε.


Η Γεωργία δανείστηκε το βιβλίο                                       Έκανε την εργασία:

 








και είπε:Έφτιαξα ένα γλάρο και το παιδάκι που ρίχνει ένα κουβαδάκι και έφτιαξα και ένα παιδάκι που κολυμπάει με σανίδα και ένα παιδάκι που δεν κολυμπάει με τη σανίδα.

Η Έφη δανείστηκε το βιβλίο                                           Έκανε την εργασία:












και είπε: Εγώ δε θυμάμαι τίποτα.

Ο Μάριος Μ. δανείστηκε το βιβλίο                            Έκανε την εργασία:
    
    












και είπε: Ότι κορόιδεψε τα μικρά ο μεγάλος και κρύφτηκαν.

Ο Βασίλης δανείστηκε το βιβλίο                                Έκανε την εργασία:

  








  
και είπε: Ζωγράφισα τον άνθρωπο που βάφει και από κάτω έκανα τα χρώματα.

Η Χρύσα δανείστηκε το βιβλίο                                  Έκανε την εργασία






 
      





και είπε: Η Χρυσομαλλούσα πάει στο δάσος και δεν ξέρω κάτι άλλο.

 Η Αιμιλία δανείστηκε το βιβλίο                                Έκανε την εργασία











και είπε: Εγώ έκανα ένα ουράνιο τόξο, έγραψα και γιατί κλαίνε τα βατραχάκια και ζωγράφισα τέσσερις καρδούλες με λουλουδάκια. Θυμάμαι που τα βατραχάκια κλαίγανε και τα βρήκανε οι φίλοι τους στη λίμνη.

Η Στέλλα δανείστηκε το βιβλίο                                    Έκανε την εργασία

   









και είπε: Έκανα το λύκο με τα κατσικάκια που γίνανε φίλοι και ο λύκος έτρωγε παγωτό. Στο βιβλίο στην αρχή ο λύκος ήτανε μόνος του και δεν είχε παρέα και πήγε στα κατσικάκια για να πάρει γάλα και να φτιάξει παγωτό και τα κατσικάκια φοβήθηκαν που μπήκε μέσα στο μαντρί και στο τέλος γίνανε φίλοι.

 Ο Αλέξης δανείστηκε το βιβλίο                                 Έκανε την εργασία










 

 

και είπε: Έκανα ένα κοριτσάκι που είναι από την Ελλάδα και το λένε.... δεν ξέρω πώς το λένε αλλά είναι από την Ελλάδα.

Η Αμαλία δανείστηκε το βιβλίο                                Έκανε την εργασία













και είπε: Θυμάμαι ότι το γουρουνάκι έβαλε τα τούβλα και το άλλο γουρουνάκι ήταν σπίτι και ο λύκος πήγε να το γκρεμίσει αλλά δεν το γκρέμισε.

Ο Γιάννης δανείστηκε το βιβλίο                                 Έκανε την εργασία

 









και είπε:Θυμάμαι που είχε πάει το αφεντικό του μια εκδρομή και άφησε μόνο του τον γάτο, το Δαρείο δηλαδή, και αυτός ήθελε να πάει έξω με τους άλλους γάτους χωρίς αφεντικό και να κάνει ότι θέλει, να τρώει γαριδάκια, δηλαδή, και χόντρυνε και είχε βρει μια γάτα που την αγαπούσε από παλιά και είχε πάει να την παντρευτεί και του λέει "Πώς έγινε τόσο χοντρός;"

Η Μάρω δανείστηκε το βιβλίο                                     Έκανε την εργασία











και είπε: Η λεύκα και το άλογο αγαπηθήκανε.

Ο Παναγιώτης δανείστηκε το βιβλίο                          Έκανε την εργασία

  








και είπε: Θυμάμαι όταν το σκουλήκι είχε πάει στο τρένο. 

Παρασκευή 11 Μαΐου 2012

Παιδικό ιχνογράφημα (2)

"Κοίτα τι ζωγράφισα"! 5 ερωτήσεις που θα βοηθήσουν να κατανοήσουμε τι έχει ζωγραφίσει. 



Όταν ένα παιδί ζωγραφίζει θέλει να διηγηθεί μια ιστορία. Αυτή η ιστορία μπορεί απλά να αποτυπώνει την διάθεση της στιγμής, την ανάγκη του να εκφράσει μια πρόσφατη εμπειρία ή να επικοινωνήσει μια σκέψη του, ένα συναίσθημα. Τι τελικά όμως ωθεί το κάθε παιδί να ζωγραφίσει;

Πολλές φορές σαν γονείς, εκπαιδευτικοί και θεραπευτές μπροστά σε μια παιδική ζωγραφιά αδυνατούμε να ερμηνεύσουμε τι βλέπουμε. Μας φαίνεται λίγο μπερδεμένη και αφηρημένη. Για αυτό υπάρχουν 5 γενικές ερωτήσεις που βοηθούν να κατανοήσουμε καλύτερα αυτο το "μυστήριο" της παιδικής ζωγραφιάς

1. Για να καταλάβουμε τι έχει ζωγραφίσει μπορούμε να ρωτήσουμε: "Τι όμορφο αυτό που έφτιαξες για πες μου τι είναι; ή Τι τίτλο θα έδινες στην ζωγραφιά σου;"

2. Ανάλογα με το τι έχει ζωγραφίσει μπορούμε να ρωτήσουμε: "Πως αισθάνονται οι άνθρωποι, τα ζώα, τα δέντρα που έχεις ζωγραφίσει;"

3. Μπορούμε να κάνουμε ερωτήσεις για το πως νιώθουν το ένα για το άλλο: "Πως αισθάνεται το σκυλάκι για το κοριτσάκι κτλ."

4. Μπορούμε για να κάνουμε το παιδί να εκφραστεί και να μιλήσει να το ρωτήσουμε τι θα ήθελαν να πουν το ένα στο άλλο: "Τι θα έλεγε το αγοράκι στον μπαμπά του;"

5. Τέλος μπορούμε να προσεγγίσουμε το παιδί ρωτώντας το αν μπορούμε να ρωτήσουμε το κοριτσάκι ή αγοράκι ή το ζώο που έχει φτιάξει κάτι: "Μπορώ να ρωτήσω το κοριτσάκι τι είναι αυτό που έχει στα χέρια της, που θέλει να πάει κτλ;"

Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολίων/δυσλεξίας

Πέμπτη 10 Μαΐου 2012

Αγωγή Υγείας (4)

Μήνυμα στην Οικογένεια IV - Οδοντική Φροντίδα

Τα παιδιά σε αυτή την ηλικία μπορούν να μάθουν να φροντίζουν τα δόντια τους για να μπορούν να μασάνε καλά την τροφή τους και να έχουν ένα ωραίο χαμόγελο. Επίσης μπορούν να μάθουν με ποιό τρόπο πρέπει να βουρτσίζουν τα δόντια τους.

  Μερικές πρακτικές συμβουλές

  • Θα πρέπει να βοηθήσετε το παιδί να δει το βούρτσισμα των δοντιών σαν παιχνίδι. Το παιδί μπορεί να επιλέξει μόνο του το χρώμα της οδοντόβουρτσας και τη γεύση της οδοντόκρεμας.
  • Ελέγξτε το όταν βουρτσίζει τα δόντια του να δείτε αν έμαθε σωστά τις ενέργειες που πρέπει να κάνει.
  • Μην το φοβίζετε με τον οδοντογιατρό. Αντίθετα, προσπαθείστε να του μάθετε ότι ο γιατρός είναι ο καλύτερος μας φίλος γιατί μας φροντίζει όταν δε νιώθουμε καλά.
  • Γίνετε οι ίδιοι παράδειγμα στο παιδί, βουρτσίζοντας τα δόντια σας μπροστά του, μετά από τα γεύματα.

Απόσπασμα από "Υγεία και Διατροφή στην Προσχολική Ηλικία - Οδηγός για Νηπιαγωγούς - Υπουργείο Υγείας και Πρόνοιας, 1997

Αγωγή Υγείας (3)

Μήνυμα στην Οικογένεια ΙΙΙ - Ασφάλεια
Τα παιδιά μπορούν να μάθουν ότι είναι σημαντικό να προσέχουν στη χρήση επικίνδυνων εργαλείων, καθώς και με ποιους τρόπους να προφυλάσσουν τον εαυτό τους από συνηθισμένα ατυχήματα.
Μερικές πρακτικές συμβουλές
  • Το παιδί θα πρέπει να μάθει να ζητά τη βοήθειά σας για να πιάσει κάποιο αντικείμενο που βρίσκεται ψηλά, παρά να σκαρφαλώνει μόνο του προσπαθώντας να το πιάσει.
  • Θα πρέπει να απομακρύνετε ή να κρατάτε κλειδωμένα επικίνδυνα φάρμακα, υλικά καθαρισμού και γενικά αντικείμενα ή ουσίες που είναι επικίνδυνα για τα παιδιά.
  • Ηλεκτρικά καλώδια και πρίζες πρέπει να καλύπτονται ή να μην είναι προσιτά στο παιδί και προστατευτικά κάγκελα να το απομονώνουν από επικίνδυνους χώρους ή σκάλες. Μπορεί το σπίτι μας να μην είναι τόσο όμορφα στολισμένο όσο θα θέλαμε, όμως η υγεία του παιδιού προέχει και πρέπει να την προφυλάξουμε.
  • Επίσης όταν κυκλοφορείτε στο δρόμο, θυμηθείτε ότι αποτελείτε το πιο ζωντανό παράδειγμα για τα παιδιά σας. Το παιδί πρέπει να μάθει να σταματά πάντα και να ελέγχει καλά την κίνηση πριν διασχίσει το δρόμο. Να περπατά πάντα πάνω στο πεζοδρόμιο. Να ακολουθεί τις διαβάσεις των πεζών περνώντας μόνο όταν το πράσινο φως είναι αναμμένο και στο αυτοκίνητο να δένει πάντα τη ζώνη ασφαλείας.

Απόσπασμα από το "Υγεία και Διατροφή στην Προσχολική Ηλικία - Οδηγός για Νηπιαγωγούς - Υπουργείο Υγείας και Πρόνοιας 1997.

Αγωγή Υγείας (2)

Μήνυμα στην Οικογένεια ΙΙ - Σωστή Επιλογή Διατροφής

Στον επόμενο μήνα τα παιδιά θα ασχοληθούν με τη διατροφή. Θα μάθουν από που παίρνουμε την τροφή μας, σε τι μας βοηθά, πόσα είδη τροφών έχουμε και ότι, παρά τις τις προτιμήσεις τους, πρέπει να μάθουν να τρώνε απ' όλα τα τρόφιμα για να είναι υγιή.

Μερικές πρακτικές συμβουλές
  • Μην αφήνετε τη διατροφή της οικογένειας στην τύχη αλλά σχεδιάζετε το μενού όλης της εβδομάδας, επιτρέποντας στο παιδί σας να πάρει κάποιες πρωτοβουλίες και να προτείνει κάποια φαγητά.
  • Ενισχύστε την τάση του να δοκιμάζει καινούργιες τροφές.
  • Όταν δοκιμάζει κάτι νέο, ρωτήστε το για τη γεύση, το χρώμα ή την οσμή του.
  • Μην παραβλέπετε την αξία του πρωϊνού. Είναι καλό να ξυπνάτε λίγο νωρίτερα ώστε να υπάρχει χρόνος να έχει ένα καλό πρωϊνό όλη η οικογένεια μαζί. Αυτό αποτελεί το καλύτερο παράδειγμα για το παιδί. Όταν όλη η οικογένεια τρώει πρωϊνό μαζί, είναι πιο πιθανό ότι θα θέλει και εκείνο να καθήσει στο τραπέζι και δεν θα χρειαστεί να αγοράσει ακατάλληλα τρόφιμα από το σχολείο.
  • Μ' αυτόν τον τρόπο θα αποτρέψετε την αγορά τροφών που βλάπτουν την υγεία όπως - γαριδάκια, τσιπς, μπισκότα, καραμέλες - και από την υπερβολική χρήση γλυκών, παγωτών, αναψυκτικών.
  • Ειδικά σ' αυτή την τόσο νεαρή ηλικία δεν θα πρέπει να δίνετε χρήματα για να αγοράζει ότι θέλει από το περίπτερο ή κυλικείο. Αν θέλει μπορεί να πάρει από το σπίτι μαζί του φρούτα, καρότα, ξηρούς καρπούς, σάντουϊτς, σταφίδες, σύκα ή άλλα θρεπτικά τρόφιμα για να φάει όταν πεινάσει.
Απόσπασμα από "Υγεία και Διατροφή στην Προσχολική Ηλικία - Οδηγός για Νηπιαγωγούς - Υπουργείο Υγείας Πρόνοιας, 1997.