Ετικέτες

Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο (3) Αγωγή Υγείας (9) Ανακοινώσεις (138) Ανακοινώσεις - ΠΕΙ.Σ (13) Άνοιξη (3) Απόκριες (19) Άρθρα (54) Αρχή Σχολικής Χρονιάς (29) Βήματα για τη Ζωή (1) Βιβλία για παιδιά (6) Γενέθλια (14) Γιορτές (13) Γιορτή της Μητέρας (16) Γιορτή του Πατέρα (1) Γλώσσα (5) Γονείς (31) Δήμος Λυκόβρυσης-Πεύκης (6) Έθιμα (2) Ειδική Αγωγή (1) Εκδηλώσεις Συλλόγου Γονέων (8) Εκδηλώσεις του Νηπιαγωγείου μας (32) Εκπαιδευτικές Επισκέψεις (3) Εκπαιδευτικοί (2) Επιμορφώσεις εκπαιδευτικών (1) Εργασία στο σπίτι (64) Εργασίες νηπίων (16) Εργαστήρια Δεξιοτήτων (12) Ευρωπαϊκά Προγράμματα (3) Η Βιβλιοθήκη στο Νηπιαγωγείο (11) Ημέρα-Νύχτα (2) Θεματικές προσεγγίσεις (46) Καινοτόμες παρεμβάσεις (6) Καλοκαίρι (4) Μαθηματικά (3) Νέα Προγράμματα Σπουδών (3) Νομοθεσία (2) Όμιλοι (13) Ονομαστική Εορτή (1) Παγκόσμιες Ημέρες (5) Πάσχα (9) Περιβάλλον (4) Ρομποτική (1) Σαρακοστή (2) Σχολική Ψυχολόγος (3) Τέχνες (1) Τηλεδιάσκεψη (30) Το Νηπιαγωγείο μας (2) Φιλαναγνωσία (2) Φυσικές Επιστήμες (1) Χειμώνας (8) Χριστούγεννα (31)

ArtMissions#Skills Labs

ArtMissions#Skills Labs
The e-twinning project's blog

Μπορείτε να απολαύσετε το ιστολόγιο μας σε όλες τις γλώσσες του κόσμου

Πέμπτη 21 Φεβρουαρίου 2013

Μαθηματικά-Κλάσματα

"Μη φοβάσαι τα κλάσματα έλα να κόψουμε τα σχήματα". Άσκηση - παιχνίδι δυσλεξίας.



Ένα δύσκολο μέρος της διδασκαλίας των μαθηματικών στα παιδιά και ειδικά για αυτά με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες/Δυσλεξία είναι τα κλάσματα. Ενέχουν μέσα τις έννοιες: "όλον" και "μέρος" αλλά έχουν και απαιτήσεις στον τρόπο γραφής τους. Για να γράψεις ένα κλάσμα πρέπει να κάνεις μια μικρή χωροταξική κατανομή δηλ. χρειάζεται να κατανοήσεις ότι πάνω βάζουμε το μέρος και απο κάτω το "όλο". Επίσης είναι απαραίτητο να θυμάσαι και την ορολογία (κλάσμα, αριθμητής, παρανομαστής).
Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ένα παιδί με μαθησιακά προβλήματα μαθαίνει καλύτερα όταν παίρνουν μέρος όλες οι αισθήσεις του. Για να μπορέσει να το μεταφέρει στο χαρτί σωστά θα πρέπει πρώτα να δοθεί η ευκαιρία για μια πιο βιωματική άσκηση. Αυτός ο τρόπος βέβαια παραμένει αποδοτικός και δημιουργικός για όλα τα παιδιά.

Υλικά: το υλικό που θα κόψουμε σε σχήματα (χαρτί, χαρτόνι, ύφασμα (παλιά πετσέτα, ρούχα), τσόχα, σουβέρ απο φελλό κα.) και μικρά αντικείμενα (ξηρούς καρπούς, πέτρες, χάντρες, τουβλάκια και πολλά άλλα)

Δραστηριότητα: Κόβουμε σε διάφορα σχήματα (κύκλο, τετράγωνο, τρίγωνο κα.) το υλικό που επιλέξαμε. Μετά, ανάλογα με ποια αναλογία θέλουμε να ασχοληθούμε, κόβουμε το σχήμα σε κομμάτια πχ. σε δυο κομμάτια για το 1/2, σε τρία για το 1/3, σε τέσσερα για τα 2/4 κτλ. και γράφουμε όπως στην φωτογραφία τα κλάσματα. Έτσι αν δουλέψουμε την αναλογία 1/2 έχουμε στα χέρια μας τόσα αντικείμενα όσα είναι ο παρανομαστής πχ. 2 αμύγδαλα. Λέμε ότι: "Όλα τα αμύγδαλα που έχουμε είναι 2 αλλά εγώ θέλω να τα μοιράσω και θα βάλω το ένα εδώ και το άλλο εδώ. Βλέπεις απο κάτω γράφω πόσα είναι όλα και απο πάνω πως τα μοιράζω. Το κάθε αμύγδαλο έχει το μέρος του." Κάνουμε διάφορες δοκιμές με το παιδί πχ, δώσε μου το 1/2 σε παρακαλώ κτλ.

Έτσι προχωράμε και στις επόμενες αναλογίες. Καλό είναι να ξεκινήσετε με διάφορες αναλογίες για να εντυπωθεί καλύτερα το: απο κάτω βάζω όσα έχω και απο πάνω τα μέρη, τα κομμάτια. Σιγά, σιγά εμπλουτίζεται όλο και περισσότερο σαν δραστηριότητα.


Λεξιλόγιο: κομμάτι, μέρος, όλα, σύνολο, απο πάνω, απο κάτω, αριθμητής, παρανομαστής, κλάσμα κα.

Απευθύνεται: Σε παιδιά που έχουν Δυσλεξία, δυσαριθμησία και άλλες μαθησιακές δυσκολίες και χρειάζονται έναν δημιουργικό τρόπο για να κατανοήσουν τα κλάσματα αλλά και σε όλα τα παιδιά που εισάγονται στα κλάσματα, σαν ένα παιχνίδι ενίσχυσης.

Πηγή:Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολίων/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com

Μαθηματικά με Lego

  5 δημιουργικές ασκήσεις Μαθηματικών & Δυσαριθμησίας.


Δημιουργικά Μαθηματικά & Δυσαριθμησία.

Τα μαθηματικά είναι στη ζωή μας απο πάντα. Όλη η καθημερινότητα μας είναι γεμάτη απο μαθηματικές σχέσεις ενώ εμείς κάνουμε μαθηματικές πράξεις συνεχώς πχ. φτιάχνουμε ένα φαγητό (αναλογίες), αγοράζουμε-πουλάμε, μετράμε, αντιστοιχούμε, διαιρούμε, πολλαπλασιάζουμε.

Έτσι λοιπόν το να σκεφτόμαστε μαθηματικά, να επιλύουμε προβλήματα και να μπορούμε να τα μεταφέρουμε στον συμβολικό κόσμο των αριθμών είναι κάτι που κρίνεται το λιγότερο, απαραίτητο. Πως μπορούμε όμως να ασχοληθούμε δημιουργικά με τα Μαθηματικά; Σε παιδιά με Δυσλεξία, Δυσαριθμησία, Ανωριμότητα αλλά και σε παιδιά που μόλις ξεκινούν τις πρώτες βασικές πράξεις ένα στοίχημα είναι να δημιουργήσουμε εικόνες και παραστάσεις. Με αυτόν τον τρόπο θα μπορέσουμε να περάσουμε καλύτερα στα αφηρημένα σύμβολα των αριθμών που τα παιδιά θα μάθουν να χειρίζονται μέσα απο τις μαθηματικές πράξεις.

Δημιουργικές ασκήσεις Μαθηματικών μπορούν να γίνουν με εργαλείο τα Lego. 

Υλικά: Lego, μαρκαδόροι, χαρτιά Α4

Ασκήσεις: Με τον τρόπο που φαίνεται στη φωτογραφία μπορούμε να σχηματίσουμε ασκήσεις πρόσθεσης και αφαίρεσης αλλά και άλλες περισσότερο σύνθετες στη σκέψη πράξεις:


  • Βασικές πράξεις πρόσθεσης και αφαίρεσης.
  • Πράξεις πρόσθεσης στην οποία θα λείπει το lego του προσθετέου αλλά θα υπάρχει το lego του αποτελέσματος και θα πρέπει το παιδί να βάλει το σωστό στη θέση που λείπει.
  • Πράξεις αφαίρεσης στις οποίες θα λείπει το lego του αφαιρετέου ή αφαιρέτη αλλά θα υπάρχει το lego του αποτελέσματος και θα πρέπει το παιδί να βάλει το σωστό στη θέση που λείπει.
  • Σταδιακά μπορείτε να αντικαταστήσετε το ένα lego της σχέσης με αριθμό ενώ το άλλο παραμένει lego.
  • Επίσης για το τελικό αποτέλεσμα το παιδί αρχικά θα μπορούσε να βάζει το αντίστοιχο lego και σταδιακά να γράφει τον αριθμό του αποτελέσματος.
Με βάση τις παραπάνω υποδείξεις μπορούν να προκύψουν διάφορες μαθηματικές ασκήσεις με τα lego σαν εργαλεία.


Απευθύνεται: Σε παιδιά με Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες πχ. Δυσαριθμησία και Ανωριμότητα που δυσκολεύονται στις μαθηματικές πράξεις αλλά και σε παιδιά Α' Δημοτικού για ενίσχυση. Μπορεί να γίνει απο γονείς, εκπαιδευτικούς και θεραπευτές σε πρόγραμμα παρέμβασης.

Πηγή:
Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολίων/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com

Τρίτη 19 Φεβρουαρίου 2013

Περάστε μια μέρα μαζί μας

Στο νηπιαγωγείο μας περιπλανιόμαστε για δεύτερη εβδομάδα τώρα, στον ¨κόσμο των παραμυθιών". Παράλληλα με αυτή την περιπλάνηση όμως, ασχολούμαστε με πολλά άλλα πράγματα μέσα στην ημέρα μας.

Ελάτε μαζί μας.

Είναι ώρα 8:15 με 8:20 , ώρα που ήδη έχουμε αποχαιρετήσει τους γονείς και κλειδώνουμε τις πόρτες.

Από εκείνη την ώρα μέχρι περίπου τις 9:00, όλοι στο νηπιαγωγείο μας, θα ασχοληθούμε με ελεύθερες δραστηριότητες ή το ελεύθερο παιχνίδι στις "γωνιές" απασχόλησης ή τα "κέντρα ενδιαφέροντος" που έχουμε οργανώσει μαζί με τα παιδιά από την αρχή της σχολικής χρονιάς μέσα στην τάξη.

Αυτό περιλαμβάνει:
  • ενασχόληση με ελεύθερο σχέδιο με διάφορα υλικά,
  • πλαστελίνη
  • κατασκευές με μικρά lego και συμβολικό παιχνίδι
  • κατασκευές με ξύλινα και πλαστικά μεγάλα τουβλάκια , αυτοκίνητα, ζώα, ανθρώπους και συμβολικό παιχνίδι
  • παιχνίδι στην κουζίνα μας και συμβολικό παιχνίδι
  • ενασχόληση στο κουκλοθέατρο
  • διάβασμα στη βιβλιοθήκη
  • μουσική, τραγούδι και χορό
  • απασχόληση με puzzle  
  • απασχόληση στη γωνιά της γραφής
  • απασχόληση στη γωνιά των μαθηματικών με μαθηματικά παιχνίδια (τάνγκραμ, ταξινόμηση χαντρών, σαλίγκαρο, κ.α. 
Γύρω στις 9:00, οι αρχηγοί της τάξης, ένα αγόρι και ένα κορίτσι, που ορίζονται κάθε μέρα διαφορετικοί, βάσει αλφαβητικής σειράς από το παρουσιολόγιο μας, χτυπούν τα κουδουνάκια μας για να "μαζευτεί" το σχολείο και να κάτσουμε στην παρεούλα.

Σήμερα, ο Χρήστος, έφερε στο σχολείο έναν πολύ ωραίο καμβά που είχε φτιάξει το Σαβ/κο σε συνεργασία με τους γονείς του, με θέμα την αμυγδαλιά (μιλήσαμε για την αμυγδαλιά την προηγούμενη εβδομάδα, με αφορμή καταπληκτικά και μυρωδάτα κλαδιά από ανθισμένη αμυγδαλιά που έφτασαν στο σχολείο μας).
Ο Χρήστος κάθισε στη θέση της κυρίας και αφού μας παρουσίασε τη δουλειά του, δέχθηκε ερωτήσεις σχετικά από όλα τα παιδιά της παρέας. 



 
Στη συνέχεια οργανώσαμε το πρόγραμμα της ημέρας:


Αφού διαβάσαμε την ημερομηνία και τον καιρό από τους αντίστοιχους πίνακες αναφοράς, κάναμε τη γραμματοσαλάτα του Φεβρουαρίου.


Ασχοληθήκαμε με τον γράμμα αρχηγό του Φεβρουαρίου ΦΦΦΦΦΦ,φφφφφφ, διαβάζοντας το ποίημα από το βιβλίο του Ευγ, Τριβιζά " Το αλφαβητάρι με γλωσσοδέτες". Μετά κάνουμε το διαγωνισμό της δυνατότερης φωνής: Σε ομάδες απαγγέλουμε το μικρό γλωσσοδέτι και νικά ασφαλώς η ομάδα με τη δυνατότερη φωνή!

Αφού φωνάξαμε το έμμετρο, βάλαμε την καθιερωμένη "Μπουγάδα της Αλφαβήτας" το  γράμμα (μια ιδέα μιας  πολύ καλής συναδέρφου της Λένας Γκουνούλη, που μου το έμαθε όταν υπηρετήσαμε μαζί στο 2ο Νηπιαγωγείο Αμαρουσίου).
Πρόκειται για ένα σετ από χαρτόνι, ή μπλούζα παντελόνι ή μπλούζα φούστα, όπου στην μπλούζα γράφουμε εμείς το γράμμα και το ποιηματάκι και στο παντελόνι ή στη φούστα τα παιδιά γράφουν το κεφαλαίο και το πεζό γράμμα με το οποίο ασχολούμαστε κάθε φορά. Μετά τα απλώνουμε στο σίρμα της τάξης και έχουμε την "μπουγάδα της αλφαβήτας".
 
Επιχειρήσαμε να δούμε στην Εκπαιδευτική Τηλεόραση "Ένα γράμμα μια ιστορία", για το γράμμα Φ, αλλά δυστυχώς δεν είχε ανάλογο βιντεάκι για το γράμμα Φ. Δεν αποθαρρυνθήκαμε όμως και παρακολουθήσαμε το γράμμα Ι,ι  για τον Ιανουάριο που δεν είχαμε παρακολουθήσει.

Στην πορεία πεινάσαμε και αφού κάναμε τρενάκι για να πλύνουμε τα χέρια μας, φάγαμε το πρωϊνό μας.

Χορτάτοι παίξαμε το παιχνίδι "Ποιος θα βρει τα περισσότερα", εννοώντας φυσικά ποιος θα βρει τις περισσότερες λέξεις από Φ,φ.
Πριν από αυτό πήραμε ιδέες από όσα αλφαβητάρια με εικόνες έχουμε στο σχολείο. Βάλαμε τα βιβλία στο κέντρο της παρεούλας, και κοιτάξαμε προσεκτικά τις εικόνες, μετρώντας μέχρι το 30. Μετά έκλεισαν τα βιβλία και οι εικόνες έμειναν στο μυαλό μας. Γυρίσαμε το γρανάζι μας πολλές-πολλές φορές και δείτε πόσες λέξεις βρήκαμε!



 

Σειρά είχε το διάλειμμα, αλλά επειδή κάθε μέρα βρέχει και βρέχει και ξαναβρέχει δεν βγαίνουμε δυστυχώς στην αυλή μας και παίζουμε "ελεύθερο παιχνίδι", μέσα στην τάξη.
  
Ήρθε η ώρα για τα χαρούμενα χρυσόψαρα! Από το βιβλίο "Παρεούλες της αλφαβήτας" του Ευγ. Τριβιζά, χρησιμοποιήσαμε ένα παιχνίδι που προτείνει, ως δραστηριότητα εμπέδωσης του κεφαλαίου Φ και του πεζού φ. Κάθε παιδί είχε στη διάθεση του δύο χρωματιστές ξυλομπογιές: Τη μία τη χρησιμοποίησε για να χρωματίσει τα κεφαλαία Φ και την άλλη για να χρωματίσει τα πεζά φ.


Μετά τα ψάρια ξαναπεινάσαμε. Ήρθε η ώρα για το μεσημεριανό μας. Όποιος τελειώνει για να μην βαριέται και να μην ενοχλεί αυτούς που τρώνε, ξεκουράζεται παρέα με ένα βιβλίο στη μοκέτα της παρεούλας και της βιβλιοθήκης μας.

Μετά το φαγητό κάναμε μία κάρτα στην αγαπημένη μας δασκάλα για να της πούμε "περαστικά", ζωγραφίσαμε και γράψαμε και λογάκια
 .



Τελευταία δραστηριότητα, πριν φύγουμε για το σπίτι, ήταν να απαντήσουμε σε μια απορία που τέθηκε το πρωί στην παρεούλα: 

'Εχουν τα παραμύθια μέσα τους αριθμούς ή έχουν μόνο γράμματα;

Διαβάσαμε λοιπόν τον "Άρη, τον Τσαγκάρη" για να το διαπιστώσουμε.


Παίξαμε με τα πλατς και πλουτς των ποδιών των ζώων μέσα στην μπογιά:
Πηδήξαμε με τα δυο πόδια μαζί κάνοντας την Πάπια την Πηνελόπη, βάλαμε ένα-ένα τα δαχτυλάκια μας (μέχρι το έξι) στην μπογιά, κάνοντας τη Ζουζού τη χρυσόμυγα, και ένα-ένα (μέχρι το δέκα), τα δυνατά και τεράστια πόδια μας, σαν το Βραχμάνινοφ, το δράκο. 
Επιπλέον, διαβάζοντας κάθε σελίδα, δραματοποιούσαμε τις σκηνές που εξελίσσονταν σε κάθε σελίδα
π.χ. τον ποιητή πελαργό - στεκόμασταν στο ένα πόδι και μάλιστα κάνοντας ισορροπία και μετρώντας μέχρι το δέκα, ή
τον Λεωνίδα το λαγό - κάναμε τα πηδηματάκια του λαγού και καταλήξαμε λαχανιασμένοι όπως ο λαγός ή
τη Ζουζού τη χρυσόμυγα - ζουζουνίζαμε τρέχοντας γύρω-γύρω στην παρεούλα.

Τέλος, για να καταλάβουμε λίγο την πρόσθεση και τους αριθμούς χρησιμοιήσαμε τους ίδιους μας τους εαυτούς για να αναπαραστήσουμε τα παπουτσάκια των ζώων.

Αυτά για τώρα. Μείνετε συντονισμένοι! 

Κυριακή 17 Φεβρουαρίου 2013

Γράμματα - τονισμός

“Άναψε το φως”. Άσκηση – παιχνίδι Δυσλεξίας και τονισμού.



Ένα απο τα βασικότερα ελλείμματα που έχουν τα παιδιά με Δυσλεξία και ειδικές μαθησιακές δυσκολίες είναι ο τονισμός των λέξεων. Στα γραπτά τους συνήθως απουσιάζουν εντελώς οι τόνοι ή υπάρχουν πολλοί παρατονισμοί. Έτσι για τις λέξεις πχ. γέρος και γερός, νόμος και νομός, μόνος και μονός κτλ. ενώ εννοιολογικά γνωρίζουν ότι πρόκειται για διαφορετικές λέξεις, γραπτά τις αντιλαμβάνονται ίδιες αφού το τονικό σημάδι δεν αποτελεί για τον δυσλεξικό διαφοροποιητικό στοιχείο στις λέξεις και άρα στο νόημα. Η διδασκαλία του τονισμού με τον κατάλληλο τρόπο μπορεί να συμβάλλει τα μέγιστα στην κατανόηση της σύνταξης μιας πρότασης, ενός κειμένου και άρα του νοήματος αυτών που διαβάζει.
Η ευαισθητοποίηση του παιδιού στον τονισμό των λέξεων είναι απαραίτητη και γίνεται μέσα απο ειδικές ασκήσεις. Μια άσκηση - παιχνίδι που μπορεί να βοηθήσει να ενσωματώσουν τον τόνο στις λέξεις τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες/Δυσλεξία αλλά και τα παιδιά στο στάδιο της πρώτης γραφής και ανάγνωσης είναι η “Άναψε το φως στην δυνατή φωνή”. Απευθύνεται σε γονείς σαν παιχνίδι αλλά και σε θεραπευτές.
Δραστηριότητα: Λέμε λέξεις που είναι της σύνθεσης: σύμφωνο - φωνήεν πχ.μαμά. Βάζουμε τόσα φωτάκια όσα οι συλλαβές των λέξεων δηλ. για την λέξη "μα-μά" θα βάλουμε δυο φωτάκια. Πρώτα θα κάνουμε εμείς παραδείγματα που θα βοηθήσουν το παιδί να καταλάβει ότι στην συλλαβή που η φωνή μας “φωνάζει” πατάμε το φως. Έπειτα θα ζητήσουμε απο το παιδί να κάνει το ίδιο. Αρχικά μπορεί να επαναλαμβάνει την λέξη σωστά τονισμένη και προοδευτικά να το κάνει ψιθυριστά και έπειτα σιωπηλά (απο μέσα του) όσο θα πατάει το φωτάκι. Θα επαναλάβουμε όσο το παιδί ανταποκρίνεται και μπορούμε να το κάνουμε εναλλάξ μαζί του με στόχο πάντα να μην λείπει το στοιχείο του παιχνιδιού. Οι γονείς μπορούν να ξεκινήσουν με απλές δισύλλαβες και τρισύλλαβες λεξούλες.
Προσφέρει: Eντυπώνεται και οπτικά το τονικό σημάδι στις λέξεις. Έτσι ο συνδυασμός της ακουστικής διάκρισης (ο τόνος) με την οπτική σημείωση (το φως) και την κίνηση (πατάω το φως) θεμελιώνει ακόμα καλύτερα την “αίσθηση” του τόνου στην γλώσσα.

Υλικά: φωτάκια που ανάβουν πατώντας με το χέρι (υπάρχουν στο Praktiker)
Απευθύνεται: Σε παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες/Δυσλεξία που αντιμετωπίζουν δυσκολία στον τονισμό αλλά και σε παιδιά στο στάδιο της πρώτης γραφής – ανάγνωσης ως ένα παιδαγωγικό παιχνίδι διευκόλυνσης της διαδικασίας του τονισμού.
Πηγή:
Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολίων/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com
fb & twitter

Γράμματα

"Είναι εύκολο με τo γυαλόχαρτo”. Άσκηση δυσλεξίας.

Γράμματα σχεδιασμένα σε γυαλόχαρτο.
Η βιωματική και πολυαισθητηριακή προσέγγιση της γραφής και της εκμάθησης των γραμμάτων σε παιδιά με μαθησιακά προβλήματα/Δυσλεξία αποτελεί απαραίτητη συνθήκη. Σε ένα δυσλεκτικό παιδί πρέπει να παίρνουν μέρος στην μαθησιακή διαδικασία περισσότερες απο μια αισθήσεις. Στα πλαίσια αυτού του τρόπου εκμάθησης των γραμμάτων γίνεται και η παρακάτω άσκηση.
Δραστηριότητα: Παίρνουμε γυαλόχαρτα και τα κόβουμε στα γράμματα της αλφαβήτας ή στα γράμματα που δυσκολεύουν το παιδί πχ. το ξ και το ζ. Ζητάμε απο το παιδί να διατρέξει κάθε γράμμα με κλειστά μάτια με τα δυο του δάχτυλα και ταυτόχρονα να λεέι ποιο είναι. Έπειτα ανοίγει τα μάτια και επαναλαμβάνει το σχήμα του γράμματος στον αέρα, στο τραπέζι, στον τοίχο και όπου αλλού υπάρχει διαφορετικής υφής επιφάνεια. Η επαναληψη της δραστηριότητας θα φέρει θετικά αποτελέσματα.
Υλικά: γυαλόχαρτα μεσαία
Προσφέρει: Πολυαισθητηριακή ενίσχυση στην εκμάθηση των γραμμάτων. Περισσότερες ευκαιρίες να αποτυπωθούν στην μνήμη εργασίας. Έναν εναλλακτικό και ενδιαφέρον τρόπο να μάθει το παιδί το σχήμα των γραμμάτων.
Απευθύνεται: Σε όλα τα παιδιά που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες/Δυσλεξία και μπερδεύονται με την μορφή των γραμμάτων. Επίσης σε όποιο παιδί βρίσκεται στο στάδιο της πρώτης γραφής, ανάγνωσης για περαιτέρω ενίσχυση και εμπλουτισμό των τρόπων μάθησης.

Πηγή:
Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολίων/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com
fb & twitter