Ετικέτες

Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο (3) Αγωγή Υγείας (9) Ανακοινώσεις (138) Ανακοινώσεις - ΠΕΙ.Σ (13) Άνοιξη (3) Απόκριες (19) Άρθρα (54) Αρχή Σχολικής Χρονιάς (29) Βήματα για τη Ζωή (1) Βιβλία για παιδιά (6) Γενέθλια (14) Γιορτές (13) Γιορτή της Μητέρας (16) Γιορτή του Πατέρα (1) Γλώσσα (5) Γονείς (31) Δήμος Λυκόβρυσης-Πεύκης (6) Έθιμα (2) Ειδική Αγωγή (1) Εκδηλώσεις Συλλόγου Γονέων (8) Εκδηλώσεις του Νηπιαγωγείου μας (32) Εκπαιδευτικές Επισκέψεις (3) Εκπαιδευτικοί (2) Επιμορφώσεις εκπαιδευτικών (1) Εργασία στο σπίτι (64) Εργασίες νηπίων (16) Εργαστήρια Δεξιοτήτων (12) Ευρωπαϊκά Προγράμματα (3) Η Βιβλιοθήκη στο Νηπιαγωγείο (11) Ημέρα-Νύχτα (2) Θεματικές προσεγγίσεις (46) Καινοτόμες παρεμβάσεις (6) Καλοκαίρι (4) Μαθηματικά (3) Νέα Προγράμματα Σπουδών (3) Νομοθεσία (2) Όμιλοι (13) Ονομαστική Εορτή (1) Παγκόσμιες Ημέρες (5) Πάσχα (9) Περιβάλλον (4) Ρομποτική (1) Σαρακοστή (2) Σχολική Ψυχολόγος (3) Τέχνες (1) Τηλεδιάσκεψη (30) Το Νηπιαγωγείο μας (2) Φιλαναγνωσία (2) Φυσικές Επιστήμες (1) Χειμώνας (8) Χριστούγεννα (31)

ArtMissions#Skills Labs

ArtMissions#Skills Labs
The e-twinning project's blog that contains all of our work

Μπορείτε να απολαύσετε το ιστολόγιο μας σε όλες τις γλώσσες του κόσμου

Δευτέρα 25 Μαΐου 2020

Παντομίμα - Γυμναστική - Παιχνίδια



Με παντομίμα θα ξεκινήσουμε την εβδομάδα μας κάνοντας απλές καθημερινές κινήσεις μίμησης.
Σας υπενθυμίζουμε ότι η παντομίμα είναι ένας τρόπος μίμησης κατά την οποία δεν χρησιμοποιείται καθόλου η ομιλία μας αλλά μόνο οι εκφράσεις του προσώπου μας και οι κινήσεις μας.
Δραστηριότητα 1
Παίρνουμε τη μαμά, το μπαμπά, τα αδέρφια και τους ζητούμε να καθίσουν απέναντι μας.
Κάνουμε τότε, ότι μαγειρεύουμε, κάνουμε ότι τρώμε κάτι πικρό, κάνουμε ότι τρώμε κάτι ξινό, κάνουμε ότι απλώνουμε ρούχα σε ένα φανταστικό σκοινί. Όταν οι κινήσεις αφορούν μόνο στο πρόσωπο μην ξεχνάτε οι εκφράσεις του προσώπου σας να είναι αρκετά έντονες και σχεδόν υπερβολικές έτσι ώστε ο άλλος απέναντι μας να αναγνωρίσει εύκολα αυτό που μιμούμαστε.
Δραστηριότητα 2
Για τη συνέχεια κάτι πιο δημιουργικό.
Καθόμαστε στο πάτωμα εμείς και οι υπόλοιποι συμμετέχοντες που θέλουν να μας ακολουθήσουν. Ανοίγουμε τα χέρια μας και προσποιούμαστε ότι κρατάμε ένα λουλούδι και το μυρίζουμε και εκφράζουμε την όμορφη μυρωδιά του. Περνάμε το λουλούδι από χέρι σε χέρι της ομάδας μας και όταν ξαναφτάσει η σειρά μας το αντικείμενο μεταμορφώνεται σε κάτι άλλο, π.χ. ένα καπέλο. Εμείς είμαστε που ορίζουμε με τις κινήσεις μας αν το καπέλο μας είναι κασκέτο, ή έχει γείσο όπως τα ψάθινα καπέλα της παραλίας ή αν έχει φτερά. Το περνάμε πάλι από χέρι σε χέρι στην ομάδα μας και όταν φτάσει η σειρά μας το αντικείμενο πάλι μεταμορφώνεται και γίνεται π.χ. ομπρέλα. Την ανοίγουμε, την κλείνουμε, τη στριφογυρνάμε, περπατάμε μαζί της στη βροχή, μας παρασύρει ο αέρας, φεύγει από τα χέρια μας και γινόμαστε μούσκεμα από το νερό. Την περνάμε χέρι-χέρι στην ομάδα μας και οι συμμετέχοντες επιλέγουν κάποιες από τις κινήσεις μας να μιμηθούν. Το αντικείμενο φτάνει πάλι στα χέρια μας και μεταμορφώνεται π.χ. σε μπάλα. Την πετάμε ψηλά, την ξαναπιάνουμε. Την χτυπάμε κάτω και κάνουμε πώς παίζουμε μπάσκετ. Την αφήνουμε στη γη και την κλωτσάμε παίζοντας ποδόσφαιρο. Την περνάμε χέρι-χέρι στην ομάδα και οι συμμετέχοντες επιλέγουν να μιμηθούν κάποιες από τις κινήσεις μας. Το αντικείμενο έρχεται πάλι στα χέρια μας και μεταμορφώνεται…. Διαλέξτε εσείς τώρα!!! Στο τέλος συζητάμε με την ομάδα τα αντικείμενα που μιμηθήκαμε. Τα βρήκαν όλα. Βρήκαν όλους τους τρόπους με τους οποίους χρησιμοποιήσαμε τα αντικείμενα.  Μπορείτε επίσης να ορίσετε κι άλλον αρχηγό εκτός από σας για να διαλέγει αντικείμενα κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού.
Ιδέες από το Σύγχρονο Νηπιαγωγείο τεύχος Νο 69 – Γράφει η Ζέτα Λαμπρινέα.

Αναμειγνύουμε λίγη παντομίμα με κινήσεις γυμναστικής και πάμε για την επόμενη δραστηριότητα μας.
Δραστηριότητα 3 – «Βάφουμε το σώμα μας με χρώματα»
  1.  Με τι χρώμα θέλουμε να βάψουμε το κεφάλι μας; Π.χ. Μπλε. Παίρνουμε το φανταστικό κούβα με το μπλε χρώμα και το ρίχνουμε πάνω στο κεφάλι μας. Προσοχή: για να βάψουμε μόνο το κεφάλι και όχι όλο μας το σώμα πρέπει να κάνουμε επίκυψη, να σκύψουμε λίγο προς τα μπρος δηλαδή προσπαθώντας να πιάσουμε τους αστραγάλους μας.
  2.  Τώρα με τι χρώμα θα βάψουμε το δεξί μας χέρι; Π.χ. με κόκκινο. Ας ανοίξουμε το δεξί μας χέρι στο πλάι για να βάψουμε μόνο αυτό.
  3.  Τώρα το άλλο χέρι. Με τι χρώμα; Π.χ. πράσινο. Απλώνω και το αριστερό μου χέρι στο πλάι για να βάψουμε μόνο αυτό.
  4.  Τα πόδια; Άλλο χρώμα το ένα πόδι , άλλο το άλλο. Ανοίγουμε τα πόδια με μια κίνηση. Χοπ. Π.χ. Κίτρινο το δεξί πόδι. Πορτοκαλί το αριστερό.
  5.  Είστε ένα σώμα πολύχρωμο. «Βαμμένοι» με όλα τα χρώματα.
·       Ας τινάξουμε τα χέρια μας και ας πιτσιλίσουμε τον αέρα με χρώματα.
·       Ας πηδήξουμε ψηλά με τα χέρια τεντωμένα να βάψουμε το ταβάνι.
·       Ας κυλιστούμε στο πάτωμα για να του δώσουμε χρώματα.
·       Ας στρίψουμε γύρω τριγύρω να σχηματίσουμε έναν χρωματιστό κύκλο γύρω μας.
·       Ας χορέψουμε παντού μέσα στο δωμάτιο ακουμπώντας τα αντικείμενα του δωματίου για να τα γεμίσουμε χρώματα.
·       Ας αυτοσχεδιάσουμε.

Δραστηριότητα 4 – Σχεδιάζω διαδρομές στο σπίτι με χρώματα.


  1.  Παίρνουμε χρωματιστά χαρτιά για να σχεδιάσουμε χρωματιστή διαδρομή μέσα στο σπίτι.
  2.  Χρησιμοποιώ διαφορετικά χρώματα επειδή καθώς θα ακολουθώ τη διαδρομή πάνω στα διαφορετικά χρώματα θα κάνω διαφορετικές κινήσεις.
 3.  Ας ξεκινήσουμε πρώτα να φτιάχνουμε τη διαδρομή, στη συνέχεια να σημειώσουμε σε ένα χαρτί τι κινήσεις θα κάνουμε όταν συναντάμε στο δρόμο μας τα συγκεκριμένα χρώματα.
 4.  Αφετηρία, δηλαδή αρχή το δωμάτιο μας. Βάζουμε π.χ. κίτρινα χαρτιά για να ενώσουμε το δωμάτιο μας με το δωμάτιο της μαμάς και του μπαμπά. Σημειώνουμε στο χαρτί μας π.χ. ότι όταν βλέπουμε κίτρινα χαρτιά θα κάνουμε πηδήματα και με τα δυο πόδια ταυτόχρονα πάνω στα χαρτιά.
 5.  Συνεχίζουμε π.χ. με κόκκινα χαρτιά για να ενώσουμε το δωμάτιο της μαμάς και του μπαμπά με την τουαλέτα. Σημειώνουμε στο χαρτί μας π.χ. ότι όταν βλέπουμε κόκκινα χαρτιά θα μπουσουλάμε.
 6.  Ενώνουμε π.χ. με πράσινα χαρτιά την τουαλέτα με το σαλόνι του σπιτιού. Σημειώνουμε στο χαρτί μας π.χ. ότι όταν βλέπουμε πράσινα χαρτιά θα κάνουμε κουτσό, δηλαδή θα στεκόμαστε και θα πηδάμε μόνο στο ένα πόδι.
 7.  Ήρθε η σειρά π.χ. των μπλε χαρτιών για να ενώσουν το σαλόνι με την κουζίνα. Σημειώνουμε στο χαρτί μας π.χ. ότι όταν βλέπουμε μπλε χαρτιά θα κάνουμε γρήγορα βήματα εναλλάξ, δηλ. ένα βήμα με το ένα πόδι και μετά με το άλλο.
 8.  Τέλος, ενώνουμε π.χ. με ροζ χαρτιά την κουζίνα με την εξώπορτα. Σημειώνουμε στο χαρτί μας  π.χ. ότι όταν βλέπουμε ροζ χαρτιά θα τρέξουμε, με προσοχή επειδή τα χαρτιά γλιστρούν!!!
 9.  Τώρα που σχεδιάσατε τη διαδρομή αρχίστε από το δωμάτιο σας να φτάσετε μέχρι την εξώπορτα του σπιτιού. Πατώντας πάνω στα χαρτιά σας με τον τρόπο που έχετε σημειώσει στο χαρτί σας.

Ιδέες από το Σύγχρονο Νηπιαγωγείο τεύχος Νο 87 – Γράφει η Μάττα Μάρα.

Δραστηριότητα 4 – Φτιάχνω το χάρτη των διαδρομών μου στο σπίτι

Συνεχίζοντας την παραπάνω δραστηριότητα εξασκούμαι στο προσανατολισμό στο χώρο, αποτυπώνοντας τη διαδρομή που σχεδίασα παραπάνω στο χαρτί και δημιουργώντας ένα χάρτη.

Υλικά
  1.  Χαρτί
  2.  Χρωματιστούς μαρκαδόρους
  3.  Μολύβι
  4.  Βοήθεια μαμάς-μπαμπά.

Εκτέλεση
  1.  Σχεδιάζω με τα υλικά:μολύβι και τα υλικά: βοήθεια μαμάς & μπαμπά, το εσωτερικό του σπιτιού σας. Ένα σχεδιάγραμμα λοιπόν που θα φαίνονται όλα τα παραπάνω δωμάτια του σπιτιού.
 2.  Γράφετε με μολύβι τα ονόματα των δωματίων έτσι ώστε να μπορέσετε να σχεδιάσετε τη διαδρομή σας.
 3.  Στη συνέχεια με τα υλικά: χρωματιστοί μαρκαδόροι και μόνοι σας, προσπαθείτε να σχεδιάσετε την πρώτη διαδρομή, π.χ. από το δωμάτιο μου στο δωμάτιο της μαμάς και του μπαμπά, με κίτρινο χρώμα.
 4.  Συνεχίζετε τη δεύτερη διαδρομή, π.χ. από το δωμάτιο της μαμάς και του μπαμπά προς την τουαλέτα, με κόκκινο χρώμα.
 5.  Ύστερα, την τρίτη και την τέταρτη και την πέμπτη διαδρομή σας.
 6.  Αφού τελειώσετε τη σχεδίαση της διαδρομής σας ήρθε η ώρα να την εκτελέσετε ακολουθώντας μόνο το «χάρτη» σας και έχοντας αφαιρέσει όλα τα χρωματιστά χαρτιά που είχατε βάλει στο πάτωμα για την προηγούμενη δραστηριότητα.

Παιχνίδια στο σπίτι με αντικείμενα από το σπίτι.
Παιχνίδια με φυσοκαλαμάκια, πλαστικά καλαμάκια για ροφήματα.
Δραστηριότητα 5 – Φτερό στο καλαμάκι
Υλικά: Πλαστικά καλαμάκια για ροφήματα, φτερά
Συμμετέχοντες: Όλη ο οικογένεια.
Εκτέλεση, σκοπός παιχνιδιού: Μοιράζουμε στους συμμετέχοντες πλαστικά καλαμάκια και φτερά. Σκοπός του παιχνιδιού είναι να ολοκληρώσετε μια διαδρομή, την οποία εσείς θα ορίσετε, φυσώντας συνέχεια το φτερό μέσα από το καλαμάκι χωρίς να πέσει κάτω το φτερό μέχρι να ολοκληρώσετε τη διαδρομή.

Δραστηριότητα 6 – Φτερό σε σχοινί
Υλικά: Πλαστικά καλαμάκια για ροφήματα, 2 χάρτινα κουτιά, 2 σχοινιά ίδιου μήκους.
Συμμετέχοντες: Όλη ο οικογένεια.
Εκτέλεση, σκοπός παιχνιδιού: Κόβουμε καλαμάκια διαφόρων χρωμάτων στη μέση. Τα μοιράζουμε σε δύο χάρτινα κουτιά. Οι συμμετέχοντες χωρίζονται σε δύο ομάδες. Κάθε ομάδα προσπαθεί να περάσει στο σχοινί όσο το δυνατό περισσότερα καλαμάκια μπορεί. Νικήτρια αναδεικνύεται η ομάδα που θα περάσει πρώτη τα καλαμάκια της στο σχοινί.

Δραστηριότητα 7 – Μπουρμπουλήθρες με καλαμάκια
Υλικά: Πλαστικά καλαμάκια για ροφήματα.
Συμμετέχοντες: Όλη ο οικογένεια.
Εκτέλεση, σκοπός παιχνιδιού: Οι συμμετέχοντες χωρίζονται σε δύο ομάδες. Η κάθε ομάδα παίρνει πλαστικά καλαμάκια και μπουκάλια γεμισμένα μέχρι τη μέση με νερό. Ξεκινά το παιχνίδι και οι δυο ομάδες βυθίζουν τα καλαμάκια τους μέσα στα μπουκάλια και κάνουν μπουρμπουλήθρες. Ηχογραφείστε την προσπάθεια για να καταγράψετε ποια ομάδα έκανε τον περισσότερο θόρυβο. Ακούστε την ηχογράφηση και ανακηρύξτε το νικητή!!!
Ιδέες από το Σύγχρονο Νηπιαγωγείο , τεύχος Νο 69  , γράφει η Νίκη Κάντζου.

Θέλουμε πάρα πολύ να δούμε τις δραστηριότητες σας και τα παιχνίδια σας στο padlet μας.

Καλή σας διασκέδαση.

Γράμμα Νο 26



Αγαπημένοι μας,
Σήμερα Δευτέρα είμαστε κοντά σας με  το γράμμα μας Νο 26. Παραμένουμε καλά και το ίδιο θέλουμε να είστε και εσείς.
Αυτή την εβδομάδα θα αρχίσουμε με λίγη γυμναστική, λίγη παντομίμα και μερικά παιχνίδια με αντικείμενα.
Μέσα στην εβδομάδα θα σας δώσουμε δραστηριότητες για το αγαπημένο γράμμα της γυμναστικής.
Παρασκευή θα έχουμε τη Διαδικτυακή Δανειστική μας Βιβλιοθήκη και την επιστροφή από την πλαζ του Κίτσου και του Λίτσου να μας εξιστορήσουν τις περιπέτειες τους στο Padlet μας «Οι εργασίες μας».
Περιμένουμε νέα σας, φωτογραφίες από τις δραστηριότητες σας και τις εργασίες σας.
Καλή αντάμωση!!
Οι δασκάλες σας

Παρασκευή 22 Μαΐου 2020

Διαδικτυακή Δανειστική Βιβλιοθήκη Νο 7

Αγαπημένοι μας,
Έφτασε κιόλας η Παρασκευή!!! Μα πώς πέρασε έτσι γρήγορα αυτή η εβδομάδα!!! Πώς είστε; Πώς περάσατε αυτή την εβδομάδα; Εμείς είμαστε μια χαρά και περάσαμε πολύ όμορφα.
Βγαίνουμε λίγο περισσότερο έξω αλλά με ασφάλεια. Κρατάμε αποστάσεις και αποφεύγουμε τον συνωστισμό. Γενικότερα ΠΡΟΣΕΧΟΥΜΕ.
Ξεκινάμε για άλλη μια φορά τη Διαδικτυακή δανειστική βιβλιοθήκη μας με:
·  Βιβλία που θα  ακούτε μόνο
·Βιβλία που θα διαβάζουν για σας είτε οι ίδιοι οι συγγραφείς που τα έγραψαν είτε άλλοι και θα τους βλέπετε να το κάνουν στην οθόνη σας.
·Βιβλία που θα ακούσετε από το διαδικτυακό ραδιόφωνο της ΕΡΤ WEB RADIO.
·Βιβλία podcasts με το «Παραμυθόφωνο» να αναμεταδίδει μύθους του Αισώπου αλλά και μύθους απ’ όλο τον κόσμο.

Αχ η καλύτερη στιγμή της εβδομάδας!!!!
Το μενού μας για σήμερα περιλαμβάνει……..

Τα τρία φτερά Αδερφοί Γκριμ Τα παραμύθια του Σαββάτου Διαβάζει η Ελένη Μπετεινάκη
Τρεις πρίγκιπες, τρεις αδελφοί
Οι δύο μεγάλοι και ο μικρός
Τρία φτερά που αφήνονται στον άνεμο
Για να δείξουν το δρόμο στον καθένα
Το πρώτο φτερό δείχνει κατά τη δύση,
Το δεύτερο κατά την ανατολή,
Και το φτερό του μικρότερου γιου πέφτει πάντα στα πόδια του...

Ο μικρός δράκος Καρύδας Οι πρώτες περιπέτειες Η φάλαινα Καλομοίρα & Η Ματίλντα -  Ίνγκο Ζίγκνερ Διαβάζει ο Χρήστος Χριστόπουλος
Η Γη είναι μια σφαίρα. Μια σφαίρα όχι ακριβώς στρογγυλή, τα 'χει τα καρουμπαλάκια της. Υπάρχουν μέρη μακρινά, που οι άνθρωποι δεν έχουν προλάβει ακόμη να εξερευνήσουν. Κάπου λοιπόν μακριά, πολύ μακριά από εδώ, βρίσκεται το Νησί των Δράκων. Εκεί ζει ο μικρός δράκος Καρύδας. Όπου σταθεί κι όπου βρεθεί, πάντα κάτι γίνεται: πρώτα γλιτώνει τη μικρή σκαντζοχοιρίνα Ματίλντα από ένα μεγάλο φίδι και γίνονται οι δυο τους φίλοι κολλητοί. Κι ύστερα μαζί συναντούν τον πελώριο θαλάσσιο δράκο Αμεδαίο, τον κακό μάγο Κατσικογένη, τη μάγισσα Ρουμπινία... Και ζουν συναρπαστικές περιπέτειες!

10 Ιστορίες για πειρατές Ο καπετάν Τρομάρας -  Λουντοβίκ Φλαμάντ Διαβάζει ο Χρήστος Χριστόπουλος
Ιστορίες σπαρταριστές γεμάτες δράση και γέλιο, με παιχνιδιάρηδες μούτσους, τον καπετάν Τρομάρα, πανέμορφες σειρήνες, πειρατές που φοβούνται τη μαμά τους, θησαυρούς πολύτιμους, πλοία σε μπουκάλια, πειρατικές οδοντόβουρτσες...
Ένα ονειρεμένο πειρατικό βιβλίο, γεμάτο μαγευτικές ιστορίες για να διαβάσεις, τραγουδάκια με ρίμες.


Χόντα το αγόρι που ονειρευόταν αυτοκίνητα
Κάποτε στην Ιαπωνία, στις 17 Νοεμβρίου του 1906, γεννήθηκε στο Τένριου, ένα μικρό χωριό στους πρόποδες του πάντα χιονισμένου Όρους Φούτζι, ο Σοϊτσίρο Χόντα. Όταν ήταν μικρός του άρεσε να κοιτάζει τα καράβια στο λιμάνι του χωριού του, να αναρωτιέται πώς κινούνταν και που πήγαιναν και να ονειρεύεται λιμάνια μακρινά, πέρα από τον ορίζοντα. Ο Σοϊτσίρο δεν ήταν καλός μαθητής. Τα βιβλία δεν τα καταλάβαινε. ¨όμως καταλάβαινε τις μηχανές. Όταν έγινε 15, μετακόμισε στο Τόκυο, τη μεγαλύτερη πόλη της  Ιαπωνίας. Βρήκε δουλειά σε ένα μηχανουργείο…….
ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΕ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΑΓΑΠΟΥΝ ΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ.


Εσύ γέμισες ένα κουβαδάκι σήμερα;  - Κάρολ ΜακΛάουντ
Όλη μέρα, κάθε μέρα σε ολόκληρο τον κόσμο τριγυρνούν κουβαλώντας ένα αόρατο κουβαδάκι. Δεν το βλέπεις, αλλά υπάρχει. Κάθε μέλος της οικογένειας σου έχει ένα κουβαδάκι. Το κουβαδάκι σου έχει έναν και μόνο σκοπό. Σκοπός του είναι να χωράει τις καλές σου σκέψεις και τα καλά συναισθήματα που νιώθεις για τον εαυτό σου. Νιώθεις χαρά και ευτυχία όταν το κουβαδάκι σου είναι γεμάτο και αισθάνεσαι θλίψη και μοναξιά όταν το κουβαδάκι σου είναι άδειο…….


ERT WEB RADIO - Διαβάζει η Βάσια Χατζηγιαννάκη
Η φάλαινα και το σαλιγκάρι Τζούλια Ντοναλντσον
«Αχ, πόσο θα ΄θελα στη θάλασσα να ταξιδέψω» είπε το σαλιγκάρι.
Ένα σαλιγκάρι ξεκινάει να γνωρίσει τον κόσμο πάνω στην ουρά της φάλαινας. Όταν όμως η φάλαινα εξοκείλει στα ρηχά, το σαλιγκάρι πρέπει να κάνει τα πάντα για να τη σώσει. Θα τα καταφέρει άραγε;


Η αρκούδα και ο λύκος Daniel Salmieri
Η αρκούδα και ο λύκος γίνονται αναπάντεχα φίλοι ένα χειμωνιάτικο απόγευμα όταν ανακαλύπτουν ο ένας τον άλλο κατά τη διάρκεια της βόλτας τους στο χιόνι.
Είναι νέοι και περίεργοι και γίνονται γρήγορα φίλοι καθώς περπατούν ο ένας δίπλα στον άλλο. Μαζί κατασκοπεύουν μία κουκουβάγια πάνω απ’ τα κεφάλια τους, κοιτούν βαθιά μέσα στον ορίζοντα και ατενίζουν τη λίμνη. Εκεί παρατηρούν τα ψάρια που κολυμπούν μέσα στη λίμνη κάτω από τον πάγο.
Ήρθε η ώρα να πουν αντίο……
Μια ιστορία για τη φιλία.

Η συνέλευση των ποντικών Μύθοι του Αισώπου από το «Παραμυθόφωνο» Radio Podcasts
Κάποτε τα ποντίκια, αποφάσισαν να κάνουν γενική συνέλευση για να αποφασίσουν τι θα γίνει με του γάτου το πρόβλημα.  Έστειλαν το λοιπόν, ντελάληδες σ’ όλο τον κόσμο των ποντικιών και φώναζαν «Ακούσατε, ακούσατε... όλα τα ποντίκια να μαζευτούν στο μεγάλο ξέφωτο, θα κάνουμε γενική συνέλευση για να αποφασίσουμε τι θα γίνει με του γάτου το πρόβλημα... Ακούσατε, ακούσατε»
Ο μύθος αναπτύχθηκε ελεύθερα αφηγηματικά και με βάση το αρχαίο κείμενο. Στην απόδοσή του έγινε προσπάθεια να διατηρηθεί η  απλότητά του, αλλά και ο αλληγορικός του χαρακτήρας, διατηρώντας εμμέσως τα διδάγματά του, όχι ως άποψη του αφηγητή αλλά ως έκφραση των ηρώων

Ο Θεός Ρέιβεν και οι Ινουίτ
από το «Παραμυθόφωνο» Radio podcasts
Με έναν μύθο από τις παγωμένες χώρες των Ινουίτ ανακαλύπτουμε πώς δημιουργήθηκαν τα βουνά και τα νερά, ο ήλιος και το φεγγάρι από τον θεό-πουλί Ρέιβεν.
Από πού όμως ξεπετάχτηκαν τα ζώα και ο άνθρωπος και γιατί η πολική αρκούδα έμεινε για το τέλος; Ινουίτ είναι το όνομα των Εσκιμώων της Αλάσκας, της Γροιλανδίας και του Καναδά. Στη γλώσσα τους η λέξη Ινουίτ σημαίνει «άνθρωποι». Οι Ινουίτ πιστεύουν πως όλα τα στοιχεία της φύσης και κάθε τι στον κόσμο έχει ψυχή και όλες οι ψυχές συνδέονται μεταξύ τους... οι άνθρωποι και τα ζώα, τα δέντρα και τα φυτά, η θάλασσα και ο άνεμος.
 

Τέλος,

Η Δημοτική Βιβλιοθήκη της Κατερίνης https://www.facebook.com/Katerini.Public.Library/
και το Μαγικό Λυχνάρι της Νεφέλης, είναι κάθε βδομάδα μέσα στις προτιμήσεις μας:

Με θέλεις στην ομάδα σου; John Kelly

και 
Σιγά-Σιγά Amber Stewart & Layn Marlow

Όπως κάνετε κάθε φορά, διαλέξτε ένα και αφιερώστε του χρόνο.
Χρόνο να το ακούσετε, αρκετές φορές. Χρόνο να κάνετε την εργασία σας, το φυλλάδιο της Δανειστικής Βιβλιοθήκης.
Χρόνο για να γράψετε λέξεις από το βιβλίο.

Αρχεία: Φύλλο Βιβλιοθήκης 2.pdf
           Φύλλο εργασίας λέξεις.doc
Και για μην ξεχνιόμαστε: πάρτε τις 5 καρτέλες της βιβιλιοπαρουσίασης, το αγαπημένο σας παραμύθι από παραπάνω και αρχίστε.
Καρτέλα 1 Τίτλος του Βιβλίου
Καρτέλα 2 -  Εεεεεε ξέρετε τη συνέχεια……

Και τώρα………
Άλλες δραστηριότητες:

Νέες καρτέλες βιβλιοπαρουσίασης
Καρτέλα Νο 6 «Μαγικά Αντικείμενα»
Σ’ αυτή την καρτέλα βιβλιοπαρουσίασης παρουσιάζουμε και περιγράφουμε όλα τα μαγικά αντικείμενα που υπάρχουν στο βιβλίο και για ποιο λόγο βρίσκονται στην πλοκή της ιστορίας.
Π.χ. στη Σταχτοπούτα τα μαγικά αντικείμενα είναι το γοβάκι, τα ποντίκια, η κολοκύθα κλπ.
Βρείτε ποια είναι τα μαγικά αντικείμενα στην ιστορία που μας αφηγείται η Ελένη Μπετεινάκη, που σας προτείνουμε παραπάνω.
Θυμήσου άλλες κλασσικές ιστορίες και αναγνώρισε στην κάθε ιστορία τα μαγικά αντικείμενα, π.χ. Η Ωραία Κοιμωμένη.
Καρτέλα Βιβλιοπαρουσίασης Νο 6.jpg

Καρτέλα Νο 7 «Βοηθός του πρωταγωνιστή-ήρωα»
Σ’ αυτή την καρτέλα βιβλιοπαρουσίασης παρουσιάζουμε και περιγράφουμε τον χαρακτήρα-ήρωα που βοήθησε τον πρωταγωνιστή να φτάσει στη λύση του προβλήματος που βάζει το παραμύθι, π.χ. στη Σταχτοπούτα «ο βοηθός» είναι η νεράιδα νονά της.
Βρες ποιος είναι ο βοηθός στην ιστορία που μας αφηγείται η Ελένη Μπετεινάκη, που σας προτείνουμε παραπάνω.
Θυμήσου άλλες κλασσικές ιστορίες και αναγνώρισε στην κάθε ιστορία τους βοηθούς, π.χ. Η Ωραία Κοιμωμένη.
Καρτέλα βιβλιοπαρουσίασης Νο 7. jpg

Παιχνίδια με τον Καπετάν Τρομάρα
Δείτε και ακούστε το παραμύθι και απαντήστε τις ερωτήσεις:
·       Τι είχε ο καπετάν Τρομάρας στον ώμο του;
·       Γιατί φοβόταν αυτό το νησί;
·       Ποιος ζούσε σε αυτό το νησί;
·       Τι ανάγκασε η μαμά όλους τους ναύτες να κάνουν;
·       Ποιος είχε πάρει το μεγάλο πανί; Γιατί;
·       Πώς φώναζαν τον καπετάν-Τρομάρα οι ναύτες του;

Χόρεψε και εσύ με τον τρόπο που θες, με όλους τους συμμετέχοντες, στο ρυθμό του τραγουδιού των πειρατών.

Παιχνίδια με την ιστορία  «Εσύ γέμισες το κουβαδάκι σου σήμερα;
Άκουσε και δες το παραμύθι άλλη μια φορά και απάντησε στις παρακάτω ερωτήσεις:
·       Τι έχει μέσα αυτό το κουβαδάκι;
·       Σκεφτείτε λίγο. Πώς γεμίζει;
·       Σκεφτείτε λίγο. Πώς αδειάζει;
·       Ζωγράφισε ή γράψε τα καλά σου συναισθήματα και τις καλές  σου σκέψεις και βάλτες μέσα στο δικό σου κουβαδάκι.
·       Γέμισε το κουβαδάκι κάποιου άλλου. Με τι θα το γεμίσεις; Θυμήσου. Γέμισε μόνο το δικό του κουβαδάκι;
·       Πώς νιώθεις όταν ακούς ότι αδειάζει το κουβαδάκι κάποιου;

Σας στέλνουμε το κουβαδάκι.pdf για να το εκτυπώσετε να το κόψετε και να το γεμίσετε με τις ζωγραφιές σας ή τις λέξεις σας.
Μπορείτε να εκτυπώσετε και να δημιουργήσετε τόσα κουβαδάκια όσα είναι και τα μέλη της οικογένειας σας και ο καθένας να γεμίσει το δικό του κουβαδάκι ή να γεμίσει το κουβαδάκι του άλλου.

Παζλ με τον Καπετάν-Τρομάρα και με τον Χόντα. Το αγόρι που ονερευόταν αυτοκίνητα. Παιχνίδι στο blog jigsaw planet
Διάλεξε όποιο θέλεις και φτιάξε το παζλ.



Μοιραστείτε μαζί μας τις εμπειρίες σας με τα βιβλία. Ανεβάστε τις στο padlet μας «Οι εργασίες μας»

Να είστε όλοι σας καλά και να περνάτε καλά!
Καλό Σαββατοκύριακο!
Αρχεία
Καρτέλα Βιβλιοπαρουσίασης Νο 6.jpg εδώ
Καρτέλα Βιβλιοπαρουσίασης Νο 7.jpg εδώ
κουβαδάκι.pdf εδώ