Ετικέτες

Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο (3) Αγωγή Υγείας (9) Ανακοινώσεις (138) Ανακοινώσεις - ΠΕΙ.Σ (13) Άνοιξη (3) Απόκριες (19) Άρθρα (54) Αρχή Σχολικής Χρονιάς (29) Βήματα για τη Ζωή (1) Βιβλία για παιδιά (6) Γενέθλια (14) Γιορτές (13) Γιορτή της Μητέρας (16) Γιορτή του Πατέρα (1) Γλώσσα (5) Γονείς (31) Δήμος Λυκόβρυσης-Πεύκης (6) Έθιμα (2) Ειδική Αγωγή (1) Εκδηλώσεις Συλλόγου Γονέων (8) Εκδηλώσεις του Νηπιαγωγείου μας (32) Εκπαιδευτικές Επισκέψεις (3) Εκπαιδευτικοί (2) Επιμορφώσεις εκπαιδευτικών (1) Εργασία στο σπίτι (64) Εργασίες νηπίων (16) Εργαστήρια Δεξιοτήτων (12) Ευρωπαϊκά Προγράμματα (3) Η Βιβλιοθήκη στο Νηπιαγωγείο (11) Ημέρα-Νύχτα (2) Θεματικές προσεγγίσεις (46) Καινοτόμες παρεμβάσεις (6) Καλοκαίρι (4) Μαθηματικά (3) Νέα Προγράμματα Σπουδών (3) Νομοθεσία (2) Όμιλοι (13) Ονομαστική Εορτή (1) Παγκόσμιες Ημέρες (5) Πάσχα (9) Περιβάλλον (4) Ρομποτική (1) Σαρακοστή (2) Σχολική Ψυχολόγος (3) Τέχνες (1) Τηλεδιάσκεψη (30) Το Νηπιαγωγείο μας (2) Φιλαναγνωσία (2) Φυσικές Επιστήμες (1) Χειμώνας (8) Χριστούγεννα (31)

ArtMissions#Skills Labs

ArtMissions#Skills Labs
The e-twinning project's blog that contains all of our work

Μπορείτε να απολαύσετε το ιστολόγιο μας σε όλες τις γλώσσες του κόσμου

Πέμπτη 7 Μαΐου 2020

Και το μάθημα αρχίζει.....

Γράμμα Μ μ, του Μαϊου και το αγαπημένο της Μαμάς.  

Ξεκινάμε με το γράμμα του Μάρκου, της Μαρίας, του Μιχάλη, του Μανώλη.

Πρώτο βήμα
Διαβάζουμε με τη βοήθεια της μαμάς και του μπαμπά το γράμμα Μμ από τα τρία αρχεία που σας στέλνουμε. Αυτά είναι:
·     Αλφαβητάρι.pdf
·     Οι παρεούλες της Αλφαβήτας. Pdf
·     Αλφαβητάριο τρελό. Pdf
Το διαβάζουμε και 2 και 3 φορές, παρατηρώντας τις εικόνες.
Το γράμμα Μ μ είναι φωνακλάς ή ησυχούλης;
Προφέρετε και εσείς το γράμμα Μ μ, έχοντας το στόμα και τα χείλη κλειστά.  Φαίνεται ότι ο ήχος βγαίνει από τη μύτη, έτσι δεν είναι;;

Δεύτερο βήμα
Βάζουμε τα προσεκτικά μας μάτια, τα τηλεσκόπια, και βρίσκουμε μέσα από τις εικόνες των παραπάνω αρχείων, λέξεις που αρχίζουν από Μμ και τις δείχνουμε στη μαμά και το μπαμπά, φωνάζοντας δυνατά τον αρχηγό της λέξης.

Τρίτο Βήμα
Κλείνουμε τώρα τα αρχεία ή κρύβουμε τις σελίδες που τυπώσαμε και θυμόμαστε και βρίσκουμε όσες περισσότερες λέξεις μπορούμε που αρχίζουν από Μ μ. Παρακαλούμε, η μαμά ή ο μπαμπάς να τις γράψουν σε ένα χαρτί για να δείτε στο τέλος πόσες βρήκατε.
Πόσες βρήκατε;;;;
Και τώρα που είστε στο σπίτι επεκτείνετε το παιχνίδι σας. Παίξτε το κυνήγι του θησαυρού των λέξεων από Μ μ. Πόσες λέξεις από Μ, μ «κρύβονται» μέσα στο σπίτι; 

Τέταρτο βήμα
Αναγνωρίζω λέξεις μέσα από τα 3 αρχεία, που έχουν αρχηγό τους το Μ και το μ.
Αφού τις αναγνωρίσω μπορώ να κυκλώσω τις λέξεις με αρχηγό Μ, μ στα χαρτιά που έχω μπροστά μου.

Πέμπτο βήμα
Διαβάζω με τη βοήθεια της μαμάς και του μπαμπά το ποίημα για τον μυρμηκοφάγο από το αρχείο «Μ μ Αλφαβητάρι.pdf».
Στη συνέχεια προσπαθώ να το θυμηθώ και να πω το ποίημα απ’ έξω, και 1 και 2 και 3 φορές.
ΜΠΡΑΒΟ ΣΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ

Έκτο Βήμα
Εργασία και Χαρά!!

ΝΑ ΤΙ  ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ:

Χαρούμενα Χρυσόψαρα «Χαρούμενα χρυσόψαρα.pdf».
Διαλέγω δύο χρώματα ξυλομπογιές. Με το ένα χρωματίζω το Μ το κεφαλαίο και με το άλλο το μ το μικρό. Πόσα Μ κεφαλαία βρήκα; Πόσα μ μικρά βρήκα; Γράφω τον αριθμό. Επίσης δεν ξεχνώ να γράψω το όνομα μου πριν ξεκινήσω την εργασία μου πάνω στο χαρτί.
Έπειτα αν θέλω χρωματίζω τα χρυσόψαρα.

Ραντεβουδάκια « Ραντεβουδάκια.pdf»
Τα ραντεβουδάκια αποτελούνται από 2 φύλλα. Το ένα φύλλο έχει το Μ το κεφαλαίο και άλλο το μ το μικρό.
Σε αυτά τα φύλλα εργασίας γράφουμε με μολύβι. Σκοπός του παιχνιδιού αυτού είναι να ενώσουμε το μαϊμουδίτσο που βρίσκεται στο σπίτι του στο πάνω μέρος της σελίδας, με τη μαϊμουδίτσα που βρίσκεται στο κάτω μέρος της σελίδας. Βρείτε τα πρώτα. Που κρύβονται; Έχουν μπερδευτεί και με άλλα ζώα μέσα στη σελίδα. Φυσικά είναι αυτά που αρχίζουν από Μ μ. Αφού βρούμε που είναι ο μαϊμουδίτσος και η μαϊμουδίτσα προσπαθούμε να τα ενώσουμε με μία γραμμή περνώντας από κάθε σειρά από κάθε λουλούδι που έχει στο κέντρο του το γράμμα Μ μ.
Τα βρήκατε; ΜΠΡΑΒΟ ΣΑΣ!!

Τώρα μπορείτε να χρωματίσετε τα λουλούδια σας και τα ζωάκια. Μην ξεχνάτε να γράφετε πάνω στην εργασία το όνομα σας

Μαγικό Κρυφτούλι
Στο αρχείο Μαγικό Κρυφτούλι.pdf προσπαθούμε να βρούμε που κρύβονται τα μ μικρά. Διαλέγουμε ένα χρώμα ξυλομπογιάς και χρωματίζουμε όλα τα «σχήματα» που κρύβουν μέσα το γράμμα μ.
Βρες ποια εικόνα κρύβεται. Τι είναι; Τι;;;

Έβδομο Βήμα
Τα δύο από τα τρία αρχεία με το γράμμα Μ, μ για διάβασμα, έχουν κάποια παιχνίδια στο κάτω μέρος. Μπορείτε να τα παίξετε και αυτά με τη βοήθεια της μαμάς και του μπαμπά.
Στείλτε το ποιηματάκι που θα συνθέσετε γράφοντας το σε ένα χαρτί με τα δικά γράμματα. Μέχρι τώρα με αυτά που μας στέλνετε, να σας πούμε ότι είστε καταπληκτικοί ποιητές.

Όγδοο Βήμα
Ένα ποίημα για τη μαμά. Είναι η γιορτή της κοντά. Αυτή την Κυριακή. Γιορτάζει απ’ το πρωί.

«Της μαμάς η αγκαλιά
είναι μια ζεστή φωλιά
εκεί τρέχω να κουρνιάσω
για να κλάψω ή να γελάσω.

Κι όταν κάνω τσιμουδιά
της μαμάς μου η καρδιά
τικι-τακ γλυκομιλάει
κι όλη η γη χαμογελάει»

Από το περιοδικό Σύγχρονο Νηπιαγωγείο – Τεύχος 105 – Μάιος – Ιούνιος 2015 – Γράφει η Θέτις Χορτιάτη.

Τι μπορείς να κάνεις με ένα ποίημα;
1.    Να το διαβάσετε πολλές φορές με το μπαμπά, για να το μάθεις απ’ έξω. Να  το απαγγείλεις στη μαμά και να της το αφιερώσεις.
2.   Να κλείσεις τα μάτια και να «δεις» με τα μάτια της φαντασίας σου τις εικόνες του ποιήματος. Ζωγράφισε την εικόνα που σου ήρθε πρώτη στα μάτια. Χάρισε τη στη μαμά.
3.    Δραματοποίησε το ποίημα. Δηλαδή τι;
Παίξτε ρόλους με τη μαμά. Εσύ θα είσαι το παιδί και η μαμά σου η μαμά!!! Τρέξε στην αγκαλιά της. Κούρνιασε. Κλάψε ή Γέλασε. Κάνε ησυχία και άκουσε την καρδιά της. Κάνει τικι-τακ έτσι δεν είναι; Ο πιο γλυκός ήχος….

‘Ενατο Βήμα
Μια κάρτα για τη μαμά - Εναλλακτική και μεγάλη……..
Περίγραμμα σώματος

Υλικά
Χαρτί του μέτρου διαστάσεις 2μ Χ 2μ
Μαρκαδόροι - τέμπερες
Ή
Ύφασμα ανοιχτόχρωμο διαστάσεις 2μΧ2μ
Λαδοπαστέλ

·      Απλώνετε το χαρτί στο πάτωμα.
·      Ξαπλώνει η μαμά.
·     Σχεδιάζετε προσεχτικά το γύρω-γύρω του σώματος  της, γύρω –γύρω από τα πόδια, τα χέρια, τα δάχτυλα, τη μέση, το κεφάλι, το λαιμό κλπ. Τελειώσατε;
·   Τώρα, ξαπλώστε εσείς δίπλα στο περίγραμμα σώματος της μαμάς. Ας σχεδιάσει η μαμά το περίγραμμα του δικού σας σώματος με τη λεπτομέρεια που κάνατε και εσείς πιο πάνω το δικό της. Τελείωσε η μαμά;
·      Αρχίστε να ζωγραφίζετε μέσα τις λεπτομέρειες.
·      Κοιτάξτε με προσοχή τη μαμά σας. Ζωγραφίστε τα μάτια, τη μύτη, το στόμα, τα μαλλιά, τα ρούχα της. Γεμίστε τα με χρώμα.
·      Ταυτόχρονα, η μαμά κάνει το ίδιο ακριβώς για το δικό σας περίγραμμα.
·      Γράψτε το όνομα σας και η μαμά το δικό της.
·    Τώρα μπορείτε να γεμίσετε την κάρτα με αγάπη: σχεδιάστε καρδούλες, γράψτε εκφράσεις αγάπης, π.χ. «Μαμά σ’ αγαπώ», πείτε στη μαμά, «Τι είναι αυτό που αγαπάτε πιο πολύ σ’ αυτή» ,να το γράψει εκείνη πάνω στην «κάρτα» .
·      Η τεράστια – γιγαντιαία κάρτα της μαμάς είναι έτοιμη. Φτιαγμένη από τα χεράκια σας με πολλή αγάπη!!!

Tip: Το ύφασμα είναι η αλήθεια θα σας δυσκολέψει λίγο. Προτιμήστε να αγοράσετε λίγο χαρτί του μέτρου από τα βιβλιοπωλεία, τώρα που άνοιξαν επιτέλους!

Δέκατο Βήμα – Μαγειρική με τη Μαμά.

Μαγειρέψτε με τη μαμά, ένα πολύ γλυκό, γλυκό, με μέλι για να φάτε σαν πρωινό την Κυριακή, στη γιορτή της μαμάς.
Ήρθε η ώρα για πραγματική δημιουργία και απόλαυση!

Κέικ με μέλι
Υλικά
170 γρ. μέλι
85 γρ. καστανή ζάχαρη
140 γρ. βούτυρο
200 γρ. αλεύρι
2 αυγά
1 κουταλιά γάλα

Καλή διάθεση
Πολλή αγάπη

Εκτέλεση
   1.    Προθερμαίνετε το φούρνο.
  2.   Βάλτε το μέλι, τη ζάχαρη, το βούτυρο σε ένα κατσαρολάκι και λιώστε τα σε χαμηλή φωτιά.
  3.     Αφήστε το μείγμα να κρυώσει.
  4.     Χτυπήστε τα αυγά και προσθέστε τα στο κρύο μείγμα.
  5.     Προσθέστε λίγο-λίγο το αλεύρι και ανακατέψτε απαλά.  
  6.     Ρίξτε το μείγμα σε βουτυρωμένη φόρμα.
  7.     Ψήστε για 30-40 λεπτά.

Από το Σύγχρονο Νηπιαγωγείο – Τεύχος 93 Μάιος – Ιούνιο 2013 – Ιδέες στο πι και φι».

Ενδέκατο Βήμα
Παιχνίδι μνήμης με λέξεις από Μ,μ.Blog






Δωδέκατο Βήμα
Παιχνίδι αντιστοίχισης  λέξης με εικόνα από Μ, μ - Blog.


Δέκατο τρίτο Βήμα
Σταυρόλεξο. Βρες μια πολύ αγαπημένη λέξη!! Blog


Δέκατο τέταρτο Βήμα
Παζλ. Φτιάξε το παζλ και δες έναν καταπληκτικό πίνακα του ζωγράφου Πικάσο «Μητέρα και παιδί». Blog


Καλό Παιχνίδι!!

Δέκατο πέμπτο Βήμα
Εκπαιδευτική Τηλεόραση
Ένα γράμμα μια ιστορία
Παρακολουθώ το βίντεο για το Μμ «Μια μικρή Μαϊμού», στον παρακάτω σύνδεσμο


Αρχεία:
       · Αλφαβητάρι.pdf εδώ
       · Οι παρεούλες της Αλφαβήτας. Pdf εδώ
       · Αλφαβητάριο Τρελό. Pdf εδώ
       · Μ μ Ραντεβουδάκια.pdf εδώ 
·        Χαρούμενα Χρυσόψαρα.pdf εδώ 
         Μαγικό κρυφτούλι.pdf εδώ

Δευτέρα 4 Μαΐου 2020

Θησαυροί της Φύσης στη Γειτονιά



Κάθε γειτονιά έχει έστω και ένα δέντρο. Η συμβολή του στην ποιότητα ζωής μας αλλά και στην βιοποικιλότητα της πόλης δεν είναι καθόλου αμελητέα.
Τα δέντρα απορροφούν τους αέριους ρύπους, καθαρίζουν την ατμόσφαιρα, απορροφούν διοξείδιο του άνθρακα, επομένως συμβάλλουν στην αντιμετώπιση του φαινομένου του θερμοκηπίου και δίνουν οξυγόνο. Προσφέρουν στέγη και τροφή σε έντομα, πουλιά, μικρά θηλαστικά και άλλα ζώα και μας χαρίζουν αισθητική απόλαυση. Κάθε δέντρο είναι ένα μικρό οικοσύστημα.

Δραστηριότητα 1η - ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ
Ήρθε η στιγμή που ελεύθερα, αλλά με ασφάλεια πάντα, μπορούμε να βγούμε ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ- από το σπίτι μας.
Μια από τις πρώτες βόλτες μας μπορεί κάλλιστα να είναι η γειτονιά μας.
Αν υπάρχει ένα άλσος επιλέγουμε αυτόν τον χώρο. Αλλά και γενικότερα ασφαλείς χώροι πρασίνου στη γειτονιά μας, γύρω τριγύρω, είναι πρόσφοροι.
Αρχικά, προετοιμάζουμε τα παιδιά σε ψυχολογικό αλλά και πρακτικό επίπεδο. Δηλαδή:

ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
·       Δημιουργούμε αίσθημα εξόρμησης και προσδοκίας
·       Κάνουμε ερωτήσεις; Τι είδη ζώων θα βρούμε; Εντόμων; Φυτών; Δέντρων; Λουλουδιών
·       Πάμε να γίνουμε εξερευνητές της φύσης
·       Τι θα χρειαστούμε;

ΠΡΑΚΤΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
·         Χρειαζόμαστε κατάλληλα ρούχα. Ποια είναι αυτά; Άνετα , δροσερά κλπ.
·         Χρειαζόμαστε κατάλληλο εξοπλισμό για τις ανάγκες μας. Ποιος είναι αυτός; Σακίδιο, νερό, γάντια κλπ.
·         Χρειαζόμαστε σακούλες για να συλλέγουμε αυτά που βρίσκουμε. Μπορούμε να μαζεύουμε από κάτω φύλλα, καρπούς, λουλούδια, φτερά από πουλιά κλπ.
·         Χρειαζόμαστε φωτογραφική μηχανή για να φωτογραφίσουμε αυτά που βρίσκουμε. Όπως παραπάνω.
·         Κάνουμε μία λίστα όλων των παραπάνω.
Δραστηριότητα 2η ΜΙΚΡΟΙ ΕΞΕΡΕΥΝΗΤΕΣ ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ
Ανάλογα με αυτά που ξέρουμε ότι θα συναντήσουμε στη γειτονιά μας, δίνουμε στα παιδιά αποστολές:
·         Να μετρήσουν πόσα δέντρα βρήκαν στη διαδρομή από το σπίτι στο άλσος. Ή στην επιστροφή. Ή στο σύνολο
Εδώ χρειάζεται και ένα χαρτί μαζί μας, να σημειώνουμε
·         Να εξερευνήσουν ένα δέντρο, ύψος, μέγεθος, φλοιός, φύλλα,  ζώα και έντομα που τυχόν κατοικούν  πάνω του. Εδώ μπορούν στο άλσος που θα σταθείτε ή και αργότερα στο σπίτι να ζωγραφίσουν αυτό το δέντρο.
·         Να συλλέξουν δείγματα, από φύλλα σε διαφορετικά χρώματα και μεγέθη, καρπούς, λουλούδια κλπ.
·         Να φωτογραφίσουν αυτά που τους εντυπωσίασαν περισσότερο για να συζητήσετε αργότερα το λόγο που έγινε αυτό και να το καταγράψετε.

Δραστηριότητα 3η ΠΙΣΩ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ
Όταν επιστρέψετε στο σπίτι, δημιουργήστε ένα χώρο όπου μπορείτε να τα βάλετε όλα αυτά που βρήκατε, προκειμένου:
·         Να εκθέσετε αλλά και να σχολιάσετε τους θησαυρούς σας.
·         Να δείτε τις φωτογραφίες που βγάλατε
·         Να μετρήσετε τα φύλλα, τα λουλούδια, τους καρπούς.
·         Να κατονομάσετε όλα τα παραπάνω
·         Να ταξινομήσετε σε ομάδες ανά μέγεθος, χρώμα, σχήμα φύλλου, λουλουδιού, καρπού.

Δραστηριότητα 4η ΕΚΘΕΣΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ
Το επόμενο padlet που θα δημιουργήσουμε, μετά από αυτό της μαμάς, θα έχει θέμα την εξόρμηση σας στη γειτονιά. Εκεί θα μπορέσετε:
·         Να εκθέσετε τις φωτογραφίες που σας εντυπωσίασαν και να μας γράψετε γιατί.
·         Να ανεβάσετε τις ζωγραφιές που θα κάνετε σχετικά με τα δέντρα, τα λουλούδια ή τους καρπούς που θα ζωγραφίσετε, ή γενικά να ανεβάσετε τις ζωγραφιές σας με θέμα «Εξόρμηση στης γειτονιάς τη φύση»
·         Να εκθέσετε φωτογραφίες από τις ομάδες των φύλλων, λουλουδιών ή καρπών έτσι όπως τις ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΑΤΕ.
·         Να ανεβάσετε τυχόν σημειώσεις που κάνατε σχετικά με τα ονόματα των φύλλων, λουλουδιών , καρπών κλπ
·         Τέλος, να γράψετε κάτι που τυχόν σας στεναχώρησε κατά τη διάρκεια της εξόρμησης σας και θέλετε να διορθωθεί σε σχέση με το φυσικό περιβάλλον της γειτονιάς σας, όπως π.χ. ύπαρξη πολλών σκουπιδιών, ύπαρξη πολλών αυτοκινήτων-καυσαέριο κλπ.

Εμείς το μόνο που έχουμε να ευχηθούμε είναι
ΚΑΛΗ ΒΟΛΤΑΑΑΑΑΑ



Ιδέες από το περιοδικό Σύγχρονο νηπιαγωγείο Τεύχος Μαρτίου-Απριλίου 2012 Γράφει η Ελένη Σβορώνου