Μπορείτε να απολαύσετε το ιστολόγιο μας σε όλες τις γλώσσες του κόσμου

Γονείς - Σύλλογος Γονέων


Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων  - Σχολ. Έτος 2016-2017


Μετά από εκλογές που πραγματοποιήθηκαν τον Οκτώβριο 2016, συστήθηκε Διοικητικό Συμβούλιο, το οποίο περιλαμβάνει τα παρακάτω μέλη:

Πρόεδρος:             κ. Βασίλης Βαρελτζής
Αντιπρόεδρος:     κ. Σωτήρης Τριανταφύλλου
Ταμίας:                 κ. Ιωάννα Καλαμπαλίκη
Γραμματέας:        κ. Βασιλική Τσιρμπινίδου

Μέλος:                  κ. Δήμητρα Παϊδα

Εξελεγκτική Επιτροπή:

κ. Εύη Δημητριάδου
κ. Μαρία Βενέτη
 
Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων  - Σχολ. Έτος 2015-2016



Μετά από εκλογές που πραγματοποιήθηκαν τον Οκτώβριο 2015, συστήθηκε Διοικητικό Συμβούλιο, το οποίο περιλαμβάνει τα παρακάτω μέλη:

Πρόεδρος:             κ. Μιχάλης Κακιούζης
Αντιπρόεδρος:     κ. Κατσαρού Μαρία
Ταμίας:                 κ. Καλαμπαλίκη Ιωάννα
Γραμματέας:        κ. Πάντου Νάγια

Μέλος:                  κ. Δημητριάδου Εύη

Εξελεγκτική Επιτροπή:

κ. Κορωρού Ελένη 
κ. Βενέτη Μαρία

 

Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων  - Σχολ. Έτος 2014-2015


Μετά από εκλογές που πραγματοποιήθηκαν τον Οκτώβριο 2014, συστήθηκε Διοικητικό Συμβούλιο, το οποίο περιλαμβάνει τα παρακάτω μέλη:

Πρόεδρος:             κ. Τσάτουμα Ειρήνη
Αντιπρόεδρος:     κ. Καλησπεράκη Καλλιόπη
Ταμίας:                 κ. Λιαπή Ουρανία
Γραμματέας:        κ. Πάντου Νάγια
Μέλος:                  κ. Στάνη Χριστίνα


Εξελεγκτική
Επιτροπή:            κ. Σωτηράκη Ευαγγελία
                               κ. Βλησίδη Νίκη

 
Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων  - Σχολ. Έτος 2013-2014


Μετά από εκλογές που πραγματοποιήθηκαν τον Οκτώβριο 2013, συστήθηκε Διοικητικό Συμβούλιο, το οποίο περιλαμβάνει τα παρακάτω μέλη:

Πρόεδρος:             Καλογεροπούλου-Πιτσάκη Βασιλική
Αντιπρόεδρος:     Κορδατζή-Βούλγαρη Ειρήνη
Ταμίας:                 Σαντοριναίου Ελένη
Γραμματέας:        Μπατσολάκη Ελεονώρα
Μέλος:                   Μαρκομιχάλη Βασιλική
Αναπλ.Μέλος:     Αϊβαλιώτη Ουρανία

Εξελεγκτική
Επιτροπή:            Καφετζιδάκη Βάγια
                               Μαρνουντσίδη Φωτεινή
                               Παλαμούτη Ευαγγελία






Από Σύλλογο γονέων και κηδεμόνων

1ου Νηπιαγωγείου Λυκόβρυσης.



                                                                 



                                       Ανακοίνωση



        Αγαπημένοι μου Γονείς, 

θα θέλαμε να σας υπενθυμίσουμε ότι το Αποκριάτικο πάρτι του νηπιαγωγείου μας είναι το Σάββατο 9 Μαρτίου και ώρα 18:00 στον πολυχώρο.

       Επίσης θα θέλαμε να σας ζητήσουμε να παρασκευάσετε κάποιο φαγητό ( τυρόπιτα, σπανακόπιτα, πίτσα κτλ.) έτσι ώστε να έχουμε όμορφο μπουφέ, γεμάτο νόστιμα σπιτικά φαγητά.

        Για το παραπάνω λόγο θα αναρτηθεί λίστα στο σχολείο για να συμπληρώσετε το είδος του φαγητού που θα παρασκευάσει κάθε οικογένεια.


                                                           Ευχαριστούμε εκ των προτέρων
                                                             και ευχόμαστε καλή διασκέδαση

                                               


Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων  - Σχολ. Έτος 2012-2013


Μετά από εκλογές που πραγματοποιήθηκαν στις 18/12/2012, συστήθηκε Διοικητικό Συμβούλιο, το οποίο περιλαμβάνει τα παρακάτω μέλη:

Πρόεδρος:             Καλογεροπούλου-Πιτσάκη Βασιλική
Αντιπρόεδρος:     Καρπετάς Ιωάννης
Ταμίας:                 Τσολάκου-Μάτσικα Αικατερίνη
Γραμματέας:        Παρασκευάκη-Κωτσοπούλου Μαρία
Μέλος:                   Παργανά-Μπελέση Γαρυφαλλιά

Εξελεγκτική
Επιτροπή:            Σταυρόπουλος Κων/νος
                               Πετράκη-Γκιώνη Χρυσοβαλάντου Ειρήνη
                               Κορδατζή-Βούλγαρη Ειρήνη
 


Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων

Φέτος συστήθηκε στο Νηπιαγωγείο μας Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων.

Πρόεδρος  : Σιόμπολου - Λίβα Κλαίρη
                      e-mail: claireliva@hotmail.gr

Γραμματέας  : Μάνου Βίρνα

Ταμίας           :  Βαρελά Ελένη




Σάββατο 28 Απριλίου 2012

Η γονεϊκή εμπλοκή στη μάθηση
Η γονεϊκή εμπλοκή αφορά τις πρακτικές εκείνες που εφαρμόζει η οικογένεια είτε εμπλεκόμενη άμεσα με το παιδί και τη μάθηση είτε έμμεσα συνεργαζόμενη με το σχολείο.

Είδη γονεϊκής εμπλοκής
Γενικότερα, γονεϊκή εμπλοκή είναι ένας γενικός όρος, ένας τίτλος ομπρέλα, και όχι μια πρωτογενής, μονοσήμαντη μεταβλητή. Κάτω από τον τίτλο αυτό χωρούν οι συγκεκριμένες γονεϊκές πρακτικές, τις οποίες μπορούμε να τις κατηγοριοποιήσουμε σε πέντε είδη (Epstein 1995):
  •  Προσπάθεια της οικογένειας να «χτίσει» ένα θετικό κλίμα στο σπίτι, που ενθαρρύνει   και υποστηρίζει τη μάθηση.
  •  Επικοινωνία μεταξύ σχολείου-οικογένειας (π.χ. έλεγχοι προόδου, συναντήσεις και τηλεφωνήματα γονέων –εκπαιδευτικών), που έχει ως στόχο την ενημέρωση για την πρόοδο του παιδιού στο σχολείο.
  • Συμμετοχή των γονέων σε διάφορα εθελοντικά προγράμματα του σχολείου ή στην παρακολούθηση γεγονότων της ζωής του σχολείου (π.χ. γιορτές, εκδηλώσεις).
  • Ενεργητική εμπλοκή των γονέων με τη μάθηση του παιδιού στο σπίτι, όπως η βοήθεια στις εργασίες για το σπίτι, προκειμένου το παιδί να είναι έτοιμο ως προς τα καθήκοντά του απέναντι στο σχολείο.
  •  Συμμετοχή των γονέων στις αποφάσεις που λαμβάνονται στο σχολείο. Αυτό μπορεί να σημαίνει τη συμμετοχή στο Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων ή τη συμμετοχή σε διάφορες επιτροπές για τη διοίκηση του σχολείου.
Αναλύοντας όλες τις παραπάνω πληροφορίες, αντιλαμβάνεται κανείς ότι η αντίληψη της οικογένειας ως «εκπαιδευτικού συμμάχου» είναι η καλύτερη στρατηγική για την επιτυχία των παιδιών. Αυτή η φιλοσοφία βασίζεται στο σκεπτικό ότι οι γονείς μπορούν να μάθουν νέες τεχνικές για να βοηθήσουν τα παιδιά τους και ότι κατέχουν ήδη πολλούς τρόπους για να βοηθήσουν.

"Απόσπασμα από το περιοδικό ¨Σύγχρονο Νηπιαγωγείο¨τεύχος Μάιος-Ιούνιος 2010"



Σάββατο 28 Απριλίου 2012
Οικογένεια : «Μαθαίνοντας συναισθηματική αγωγή»

Η συναισθηματική νοημοσύνη αναφέρεται στην ικανότητα αντίληψης, έκφρασης και χειρισμού των συναισθημάτων, στον αυτοέλεγχο, στην ενσυναίσθηση, στην ποιοτική επικοινωνίας, στη διαδικασία επίλυσης συγκρούσεων και προβλημάτων, στη διεκδικητική στάση, στην προσωπική υπευθυνότητα, στην αυτεπίγνωση και αυτοαποδοχή.
Πώς μπορεί ένας γονέας να καλλιεργήσει και να εφαρμόσει συναισθηματική αγωγή; Να μάθει τις δεξιότητες εκείνες οι οποίες είναι απαραίτητες, έτσι ώστε να μπορεί να έχει ουσιαστική, δηλαδή «συναισθηματική», επικοινωνία με το παιδί του; Μπορεί ένας γονέας να μάθει πώς να γίνει ένας «συναισθηματικός μέντορας»;
Συναισθηματικοί μέντορες, σύμφωνα με την τυπολογία του Gottman (1997) είναι οι γονείς, οι οποίοι:
  • Έχουν επίγνωση των συναισθημάτων των παιδιών τους.
  • Ακούν προσεκτικά, δείχνουν ενσυναίσθηση και αναγνωρίζουν τα συναισθήματα του παιδιού.
  •  Βοηθούν το παιδί να λεκτικοποιήσει τα συναισθήματά του.
  • Θέτουν όρια και εξετάζουν πιθανές στρατηγικές για την επίλυση προβλημάτων.
Παραδείγματα εκμάθησης δεξιοτήτων συναισθηματικής αγωγής στην πράξη

1.                   Ενεργητική ακρόαση – ανατροφοδότητηση
Πώς μπορείτε να ακούσετε το παιδί σας, να αναγνωρίσετε τα συναισθήματά του και να το βοηθήσετε να τα λεκτικοποιήσει;
  • Βρείτε χρόνο να ακούτε το παιδί σας. Με αυτόν τον τρόπο αποδεικνύετε στα παιδιά σας ότι οι γονείς τους τα νοιάζονται, τους συμπαραστέκονται στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν καθημερινά και τους βοηθούν να ξεκαθαρίσουν τα συναισθήματά τους.
  • Η ακοή-ανατροφοδότηση εμπεριέχει την ανάγκη να ακούσετε τα συναισθήματα του παιδιού σας και αυτό που εννοεί – και να το λεκτικοποιήσετε – ώστε το παιδί να νιώσει ότι το καταλαβαίνετε. Με την ανατροφοδότηση γίνεστε ένας καθρέφτης των συναισθημάτων και των καταστάσεων που προκαλούν αυτά τα συναισθήματα στο παιδί σας.
  • Ένας αποτελεσματικός ακροατής καλό είναι να προσπαθεί να «ακούει» και τα λεκτικά και τα μη λεκτικά μηνύματα.
  • Για να ενθαρρύνετε το παιδί σας να μοιραστεί τα συναισθήματά του μαζί σας:
  1. Προσπαθήστε να μαντέψετε τα μη λεκτικά μηνύματα και ξεκινήστε από αυτά. Αν, για παράδειγμα, βλέπετε ότι το παιδί σας είναι κακόκεφο ή αναστατωμένο, μπορείτε να πάρετε την αφορμή και να ξεκινήσετε τη συζήτηση με το παιδί σας.
  2. Να γίνετε το πρότυπο που θέλετε τα παιδιά σας να ακολουθήσουν. Αν εσείς μάθετε να εντοπίζετε και να εκφράζετε το συναίσθημα σας, είστε το καλύτερο παράδειγμα για να μάθετε στα παιδιά  να σας πώς να το κάνουν και εκείνα με τη σειρά τους.
  3. Μην προσπαθείτε να πιέσετε το παιδί σας να μοιραστεί τα συναισθήματα του. Δώστε του χρόνο, δείχνοντάς του ότι το σέβεστε. Δείξτε του ότι είστε διαθέσιμοι να το ακούσετε όταν θα είναι έτοιμο.
  4. Μην κάνετε πολλές ερωτήσεις.
  5. Μην χρησιμοποιείτε σε υπερβολικό βαθμό την ανατροφοδότηση, θα καταντήσει κουραστικό, ενδεχομένως και γραφικό.
  6. Μην έχετε την απαίτηση να γίνετε ξαφνικά τέλειος ακροατής.

2.                  Επικοινωνία – εκφορά μηνυμάτων σε πρώτο πρόσωπο
Πώς μπορείτε με άλλα λόγια, να εκφράσετε αυτό που σας προκαλεί η συμπεριφορά του παιδιού, να λεκτικοποιήσετε πώς αισθάνεστε, χωρίς να το κατηγορείτε ή να το επικρίνετε;
Ας υποθέσουμε ότι μιλάτε με το διευθυντή σας στο τηλέφωνο. Τα παιδιά σας τρέχουν γύρω-γύρω φωνάζοντας και γελώντας δυνατά. Δυσκολεύεστε να ακούσετε το συνομιλητή σας. Πώς μπορείτε να αντιδράσετε;
  • Περιγράψτε τη συμπεριφορά η οποία σας εμποδίζει/σας ενοχλεί δεν π.χ.Όταν φωνάζετε την ώρα που τηλεφωνώ….
  • Εκφράστε πώς νιώθετε για τη συνέπεια που έχει σε σας αυτή η συμπεριφορά:
    ……εκνευρίζομαι…..
  • Αναφέρεται τη συνέπεια:
    …επειδή δεν μπορώ να ακούσω τι μου λέει ο συνομιλητής μου στο τηλέφωνο…..

·         Συμπεριφορά : όταν
·         Συναίσθημα     : αισθάνομαι
·         Συνέπεια          : επειδή

Με αυτόν τον τρόπο μαθαίνετε στο παιδί ότι δεν φταίει το ίδιο που νιώθετε έτσι, αλλά η συμπεριφορά του, και πιο συγκεκριμένα, η συνέπεια που έχει σε σας αυτή του η συμπεριφορά.

"Απόσπασμα από το περιοδικό ¨Σύγχρονο Νηπιαγωγείο¨τεύχος Μάιος-Ιούνιος 2010"



Πέμπτη 10 Μαϊου 2012
 
Μήνυμα στην οικογένεια - Αυτοπεποίθηση
 
Στη διάρκεια του πρώτου μήνα οι εκπαδευτικές δραστηριότητες στο χώρο του Νηπιαγωγείου περιελάμβαναν μια σειρά από μαθήματα-παιχνίδια που στόχο είχαν να μάθουν στα παιδιά να αναγνωρίζουν ότι κάθε παιδί είναι διαφορετικό και ξεχωριστό , ότι πρέπει να φροντίζουμε καθημερινά το σώμα μας και να μιλάμε για τα συναισθήματά μας.

Τα πρώτα χρόνια της ζωής τα παιδιά σχηματίζουν μια εικόνα για τον εαυτό τους, μια εικόνα που θα αποτελέσει τη βάση για την ανάπτυξη ή όχι της αυτοεκτίμησής τους. Το έργο των γονέων και των δασκάλων είναι να βοηθήσουμε ώστε αυτή η εικόνα να είναι θετική. Αυτό που επιζητούμε είναι τα παιδιά να νιώθουν ικανά να τα βγάλουν πέρα με καινούργιες καταστάσεις ή προβλήματα, με άλλα λόγια να έχουν αυτοπεποίθηση. Το πρώτο βήμα για το χτίσιμο της αυτοπεποίθησης τους είναι να βοηθήσουμε να νιώθουν όμορφα με τον εαυτό τους. Ο έπαινος και η ενθάρρυνση βοηθά τα παιδιά να δοκιμάζουν καινούργα πράγματα. Η αίσθηση ότι έχουν και αυτά κάτι να προσφέρουν στο σπίτι, στο σχολείο και στο παιχνίδι, τους δίνει ένα αίσθημα αξίας και βοηθά στην ανάπτυξη της αυτοπεποίθησης.

Μερικές πρακτικές συμβουλές
  •  Στο σπίτι να αναθέτετε στα παιδιά απλά πράγματα, όπως να μαζεύουν τα παιχνίδια τους, να κρεμούν τα ρούχα τους ή να σας βοηθούν σε κάτι που κάνετε και να τα επαινείτε όταν το κάνουν, έστω και αν στην πορεία κάνουν μερικά λάθη.
  • Όποτε είναι δυνατόν, αφήνετε να παίρνουν αποφάσεις που τα αφορούν. Όπως να αποφασίζουν τι θα φορέσουν, να διαλέγουν ποιά ιστορία θα τους διαβάσετε ή σε ποιο μέρος προτιμούν να παίξουν.
  • Θα πρέπει να αποφεύγετε να κάνετε συγκρίσεις ανάμεσα στο παιδί και τα αδέλφια του ή άλλα παιδιά. Θα πρέπει να γνωρίζετε ότι η προσπάθεια είναι πολύ πιο σημαντική από το αποτέλεσμα.
  • Χρησιμοποιείτε πιο συχνά τον έπαινο για την καλή συμπεριφορά, καθώς βοηθά πολύ περισσότερο, από την αρνητική κριτική για την μη καλή συμπεριφορά. Η διαρκής επίπληξη κάνει το παιδί να νιώθει ότι δεν μπορεί να καταφέρει να κάνει κάτι σωστά. 
  •  
Απόσπασμα από "Υγεία και Διατροφή στην Προσχολική Ηλικία - Οδηγός για Νηπιαγωγούς - Υπουργείο Υγείας Πρόνοιας, 1997.
     
Μήνυμα στην Οικογένεια ΙΙ - Σωστή Επιλογή Διατροφής

Στον επόμενο μήνα τα παιδιά θα ασχοληθούν με τη διατροφή. Θα μάθουν από που παίρνουμε την τροφή μας, σε τι μας βοηθά, πόσα είδη τροφών έχουμε και ότι, παρά τις τις προτιμήσεις τους, πρέπει να μάθουν να τρώνε απ' όλα τα τρόφιμα για να είναι υγιή.

Μερικές πρακτικές συμβουλές
  • Μην αφήνετε τη διατροφή της οικογένειας στην τύχη αλλά σχεδιάζετ το μενού όλης της εβδομάδας, επιτρέποντας στο παιδί σας να πάρει κάποιες πρωτοβουλίες και να προτείνει κάποια φαγητά.
  • Ενισχύστε την τάση του να δοκιμάζει καινούργιες τροφές.
  • Όταν δοκιμάζει κάτι νέο, ρωτήστε το για τη γεύση, το χρώμα ή την οσμή του.
  • Μην παραβλέπετε την αξία του πρωϊνού. Είναι καλό να ξυπνάτε λίγο νωρίτερα ώστε να υπάρχει χρόνος να έχει ένα καλό πρωϊνό όλη η οικογένεια μαζί. Αυτό αποτελεί το καλύτερο παράδειγμα για το παιδί. Όταν όλη η οικογένεια τρώει πρωϊνό μαζί, είναι πιο πιθανί ότι θα θέλει και εκείνο να καθήσει στο τραπέζι και δεν θα χρειαστεί να αγοράσει ακατάλληλα τρόφιμα από το σχολείο.
  • Μ' αυτόν τον τρόπο θα αποτρέψετε την αγορά τροφών που βλάπτουν την υγεία όπως - γαριδάκια, τσιπς, μπισκότα, καραμέλες - και από την υπερβολική χρήση γλυκών, παγωτών, αναψυκτικών.
  • Ειδικά σ' αυτή την τόσο νεαρή ηλικία δεν θα πρέπει να δίνετε χρήματα για να αγοράζει ότι θέλει από το περίπτερο ή κυλικείο. Αν θέλει μπορεί να πάρει από το σπίτι μαζί του φρούτα, καρότα, ξηρούς καρπούς, σάντουϊτς, σταφίδες, σύκα ή άλλα θρεπτικά τρόφιμα για να φάει όταν πεινάσει.
Απόσπασμα από "Υγεία και Διατροφή στην Προσχολική Ηλικία - Οδηγός για Νηπιαγωγούς - Υπουργείο Υγείας Πρόνοιας, 1997.


Μήνυμα στην Οικογένεια ΙΙΙ - Ασφάλεια
Τα παιδιά μπορούν να μάθουν ότι είναι σημαντικό να προσέχουν στη χρήση επικίνδυνων εργαλείων, καθώς και με ποιους τρόπους να προφυλάσσουν τον εαυτό τους από συνηθισμένα ατυχήματα.
Μερικές πρακτικές συμβουλές
  • Το παιδί θα πρέπει να μάθει να ζητά τη βοήθειά σας για να πιάσει κάποιο αντικείμενο που βρίσκεται ψηλά, παρά να σκαρφαλώνει μόνο του προσπαθώντας να το πιάσει.
  • Θα πρέπει να απομακρύνετε ή να κρατάτε κλειδωμένα επικίνδυνα φάρμακα, υλικά καθαρισμού και γενικά αντικείμενα ή ουσίες που είναι επικίνδυνα για τα παιδιά.
  • Ηλεκτρικά καλώδια και πρίζες πρέπει να καλύπτονται ή να μην είναι προσιτά στο παιδί και προστατευτικά κάγκελα να το απομονώνουν από επικίνδυνους χώρους ή σκάλες. Μπορεί το σπίτι μας να μην είναι τόσο όμορφα στολισμένο όσο θα θέλαμε, όμως η υγεία του παιδιού προέχει και πρέπει να την προφυλάξουμε.
  • Επίσης όταν κυκλοφορείτε στο δρόμο, θυμηθείτε ότι αποτελείτε το πιο ζωντανό παράδειγμα για τα παιδιά σας. Το παιδί πρέπει να μάθει να σταματά πάντα και να ελέγχει καλά την κίνηση πριν διασχίσει το δρόμο. Να περπατά πάντα πάνω στο πεζοδρόμιο. Να ακολουθεί τις διαβάσεις των πεζών περνώντας μόνο όταν το πράσινο φως είναι αναμμένο και στο αυτοκίνητο να δένει πάντα τη ζώνη ασφαλείας.

Απόσπασμα από το "Υγεία και Διατροφή στην Προσχολική Ηλικία - Οδηγός για Νηπιαγωγούς - Υπουργείο Υγείας και Πρόνοιας 1997.



Μήνυμα στην Οικογένεια IV - Οδοντική Φροντίδα


Τα παιδιά σε αυτή την ηλικία μπορούν να μάθουν να φροντίζουν τα δόντια τους για να μπορούν να μασάνε καλά την τροφή τους και να έχουν ένα ωραίο χαμόγελο. Επίσης μπορούν να μάθουν με ποιό τρόπο πρέπει να βουρτσίζουν τα δόντια τους.

  Μερικές πρακτικές συμβουλές
  • Θα πρέπει να βοηθήσετε το παιδί να δει το βούρτσισμα των δοντιών σαν παιχνίδι. Το παιδί μπορεί να επιλέξει μόνο του το χρώμα της οδοντόβουρτσας και τη γεύση της οδοντόκρεμας.
  • Ελέγξτε το όταν βουρτσίζει τα δόντια του να δείτε αν έμαθε σωστά τις ενέργειες που πρέπει να κάνει.
  • Μην το φοβίζετε με τον οδοντογιατρό. Αντίθετα, προσπαθείστε να του μάθετε ότι ο γιατρός είναι ο καλύτερος μας φίλος γιατί μας φροντίζει όταν δε νιώθουμε καλά.
  • Γίνετε οι ίδιοι παράδειγμα στο παιδί, βουρτσίζοντας τα δόντια σας μπροστά του, μετά από τα γεύματα.

Απόσπασμα από "Υγεία και Διατροφή στην Προσχολική Ηλικία - Οδηγός για Νηπιαγωγούς - Υπουργείο Υγείας και Πρόνοιας, 1997














Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου