Ετικέτες

Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο (3) Αγωγή Υγείας (9) Ανακοινώσεις (140) Ανακοινώσεις - ΠΕΙ.Σ (13) Άνοιξη (3) Απόκριες (19) Άρθρα (54) Αρχή Σχολικής Χρονιάς (29) Βήματα για τη Ζωή (1) Βιβλία για παιδιά (6) Γενέθλια (14) Γιορτές (13) Γιορτή της Μητέρας (16) Γιορτή του Πατέρα (1) Γλώσσα (5) Γονείς (31) Δήμος Λυκόβρυσης-Πεύκης (6) Έθιμα (2) Ειδική Αγωγή (1) Εκδηλώσεις Συλλόγου Γονέων (8) Εκδηλώσεις του Νηπιαγωγείου μας (32) Εκπαιδευτικές Επισκέψεις (3) Εκπαιδευτικοί (2) Επιμορφώσεις εκπαιδευτικών (1) Εργασία στο σπίτι (64) Εργασίες νηπίων (16) Εργαστήρια Δεξιοτήτων (12) Ευρωπαϊκά Προγράμματα (3) Η Βιβλιοθήκη στο Νηπιαγωγείο (11) Ημέρα-Νύχτα (2) Θεματικές προσεγγίσεις (46) Καινοτόμες παρεμβάσεις (7) Καλοκαίρι (4) Μαθηματικά (3) Νέα Προγράμματα Σπουδών (3) Νομοθεσία (2) Όμιλοι (14) Ονομαστική Εορτή (1) Παγκόσμιες Ημέρες (5) Πάσχα (9) Περιβάλλον (4) Ρομποτική (1) Σαρακοστή (2) Σχολική Ψυχολόγος (3) Τέχνες (1) Τηλεδιάσκεψη (30) Το Νηπιαγωγείο μας (2) Φιλαναγνωσία (2) Φυσικές Επιστήμες (1) Χειμώνας (8) Χριστούγεννα (31)

ArtMissions#Skills Labs

ArtMissions#Skills Labs
The e-twinning project's blog that contains all of our work

Μπορείτε να απολαύσετε το ιστολόγιο μας σε όλες τις γλώσσες του κόσμου

Τρίτη 23 Σεπτεμβρίου 2014

Η μάσκα με το αρχικό μου γράμμα και συνοδευτικά παιχνίδια

Το πρόγραμμα της Γλώσσας για το Νηπιαγωγείο στηρίζεται στην άποψη ότι η γνώση και η γλώσσα οικοδομούνται σταδιακά, μέσα από επικοινωνιακές σχέσεις υποστηρικτικού χαρακτήρα.
Ένας από τους κεντρικούς άξονες της προσέγγισης είναι ότι τα παιδιά οικοδομούν τη γνώση κάνοντας αναπόφευκτα λάθη κατά τη διαδικασία, λάθη όμως, που η συγκεκριμένη προσέγγιση μας επιτρέπει να τα δούμε ως εκφράσεις της προσπάθειάς τους να κατακτήσουν τη γνώση.
 Η γλώσσα αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της ταυτότητας κάθε μαθητή. Βοηθά το παιδί, προσχολικής ηλικίας να αποκτήσει και να μοιραστεί εμπειρίες, να διεπιδράσει με τους συνομηλίκους του ή τους μεγαλύτερους του, να γνωρίσει τον κόσμο και φυσικά να κοινωνικοποιηθεί.

Η προσέγγιση της ταυτότητας άρχισε από τι άλλο βέβαια: από το όνομα μου και πιο συγκεκριμένα από τον αρχηγό του ονόματος του κάθε παιδιού.
Με την παρακάτω δραστηριότητα ανιχνεύσαμε τις γνώσεις των παιδιών και με τα παιχνίδια που ακολούθησαν αξιολογήσαμε το αποτέλεσμα της δραστηριότητας.

Καθώς η Γλώσσα διαχέεται σε όλες τις μαθησιακές περιοχές ενός προγράμματος σπουδών παλαιού ή νέου, ξεκινώντας από το βασικό στόχο, δηλ. την αναγνώριση οικείων λέξεων στο περιβάλλον τους, την τάξη (αναγνώριση του ονόματος τους), εμπλέξαμε τα μαθηματικά, τη φυσική αγωγή, τη μουσική (ρυθμός), τη μελέτη περιβάλλοντος (αξία της ομαδικής εργασίας).

Συγκεντρωθήκαμε λοιπόν όλοι στην παρεούλα και «πετάξαμε» στο κέντρο της τις καρτέλες με τα ονόματα όλων των παιδιών. 




Όποιο παιδί αναγνώριζε το όνομα του, έπαιρνε το μολύβι του και το κρατούσε.

Σε όσα δεν το αναγνωρίζουν ακόμα, τα υπόλοιπα παιδιά τους βοήθησαν και έτσι όλοι καταλήξαμε να κρατάμε από ένα μολύβι.

Ρίξαμε στη συνέχεια στο κέντρο της παρεούλας το αρχικό του ονόματος κάθε παιδιού, φτιαγμένο σε wordart, κομμένο σε σχήμα κύκλου και τυπωμένο σε άσπρο χαρτί.
Τα παιδιά παρατηρούσαν την καρτέλα τους, έψαχναν για τον αρχηγό πάνω στην καρτέλα τους, δηλ. τον πρώτο στη σειρά όπως στο τρενάκι από παιδιά που φτιάχνουμε στην τάξη και το έψαχναν στο κέντρο της παρεούλας.

Έπαιρναν το αρχικό τους και στο τραπέζι της εργασίας, το στόλιζαν, το ζωγράφιζαν με ότι το καθένα επιθυμούσε. Τους δώσαμε ιδέες για τοπία, άνοιξη με λουλούδια και πεταλούδες και δέντρα, είπαν από μόνα τους για καλοκαιρινά τοπία με βυθό, φθινοπωρινά τοπία με φρούτα και φύλλα. Δώσαμε κι άλλες ιδέες με σχήματα κ.α. πολλά.

Αφού τελειώσαμε όλοι, κολλήσαμε το ζωγραφισμένο μας αρχικό πάνω σε ένα μεγαλύτερο κύκλο από κανσόν που είχε το αγαπημένο μας χρώμα και το φορέσαμε για μάσκα.
















Και μετά συνέχεια παιχνίδι:

Ποιος είναι ο πιο γρήγορος;
Καθίσαμε όλοι κάτω οκλαδόν σε κύκλο. Τις καρτέλες των αρχικών είχε όλες συγκεντρώσει η δασκάλα. Όλα τα αρχικά ήταν γυρισμένα ανάποδα δίπλα της. Η δασκάλα γύριζε ένα αρχικό στην τύχη και το εμφάνιζε στο κέντρο της παρεούλας. Τότε τα παιδιά που το όνομά τους άρχιζε από αυτό το γράμμα έπρεπε να πεταχτούν πάνω, όσο πιο γρήγορα μπορούσαν, και να φωνάξουν το όνομα τους.
Νίκησε ασφαλώς η πιο γρήγορα ομάδα. Η ομάδα του Λ.

Τα παλαμάκια μου χτυπώ, το όνομα μου για να πω.
Τα ονόματα των παιδιών που πετάγονταν πάνω κάθε φορά, τα "χτυπούσαμε" παλαμάκια γρήγορα, αργά, ψιθυριστά, δυνατά, με τα χέρια πάνω, με τα χέρια κάτω, με τα χέρια να χτυπούν τα γόνατα, με τα χέρια να χτυπούν το πάτωμα, με τα πόδια να χτυπούν το πάτωμα.

Μέσα στην τάξη περπατώ με το γράμμα μου αρχηγό.
Τα παιδιά κρατώντας τα αρχικά των ονομάτων τους, περπατούν μέσα στην τάξη με τη συνοδεία μουσικής. Όταν η μουσική σταματά, όλα τα παιδιά κάθονται στα παγκάκια της παρέας, εκτός από το αρχικό που δείχνει η δασκάλα. Τα παιδιά με το αρχικό κάθονται όρθια στο κέντρο της παρεούλας, μέχρι να ελεγχθεί από τα υπόλοιπα παιδιά ότι έπαιξαν σωστά. Και φυσικά επειδή η δασκάλα θέλει πάντα να μπερδεύει και να παίρνει εκείνη τα αυτοκόλλητα, έδειχνε και γράμματα της αλφαβήτας για τα οποία δεν υπήρχαν αρχικά ανάμεσα στα παιδιά. Τα παιδιά μας όμως ήταν πολύ συγκεντρωμένα και έτσι η δασκάλα πήγε σπίτι της τη Δευτέρα, χωρίς κανένα αυτοκόλλητο!!!.

Σάββατο 13 Σεπτεμβρίου 2014

Πρώτη μέρα στο νηπιαγωγείο - Μαθαίνοντας τις ρουτίνες

Πρώτη μέρα στο νηπιαγωγείο σήμερα. 

Το σχολείο κατακλύστηκε από χαρούμενα ζουζουνίσματα, αλλά φυσικά και από τις πρώτες γκρίνιες και τα κλάματα του αποχωρισμού. Τα περισσότερα μικρά πρόσωπα ήρθαν χαρούμενα. Τα περισσότερα μεγάλα πρόσωπα (μανούλες) με την αγωνία ζωγραφισμένη. Και άλλα μεγάλα πρόσωπα (πατερούληδες) με τη συγκίνηση να καθρεφτίζεται στα μάτια τους που άφηναν τα παιδιά τους για πρώτη φορά στο νηπιαγωγείο.
Η υποδοχή των παιδιών κύλησε ομαλά και η πόρτα έκλεισε. Και, το σχολικό έτος επισήμως αρχίνησε.
Τα νηπιάκια μας επέλεξαν «γωνιές» απασχόλησης και το ελεύθερο παιχνίδι, «πήρε φωτιά». Κουκλόσπιτο, Μανάβικο, Αυτοκινητάκια, Ζωάκια, Οικοδομικό υλικό, Μαθηματικά, Πάζλ, Ζωγραφική, Πλαστελίνη, Βιβλιοθήκη. Εμείς οι νηπιαγωγοί  παίξαμε μαζί με τα παιδιά, παρατηρώντας τα και γνωρίζοντας τα και δώσαμε τις πρώτες οδηγίες χειρισμού των παιχνιδιών και του αριθμού των παιδιών σε κάθε «γωνιά» απασχόλησης.
Τα περισσότερα νηπιάκια μας απασχολήθηκαν τουλάχιστον σε 3 «γωνιές». Μερικά και σε περισσότερες.
Για να μαζέψουμε το σχολείο, δηλαδή να ταχτοποιήσουμε τα παιχνίδια μας και από το ελεύθερο να περάσουμε στην παρεούλα, χτυπάμε τα κουδουνάκια μας και τραγουδάμε το σύντομο τραγούδι : «τα παιχνίδια σας μαζέψτε, στην παρέα όλοι τρέξτε, όμορφα κι ωραία, όλοι στην παρέα».
Πρώτη συγκέντρωση στην παρέα. Κάναμε την προσευχή μας και μετά την πρώτη μας γνωριμία. Το ένα τμήμα έπαιξε με το μπαλόνι – πιάνω το μπαλόνι και λέω το όνομα μου – και το άλλο τμήμα με το παγκάκι – ανεβαίνω ψηλά στο παγκάκι και φωνάζω το όνομα μου.
Και από την πρώτη μέρα κιόλας δόθηκε αφορμή για συζήτηση σχετικά με τους φίλους και τον τρόπο που τους φέρομαι:
ένα παιδί ο Λ., παραπονέθηκε ότι ο Γ. δεν το έχει φίλο του και είπε ότι είναι στεναχωρημένος με την αντίστοιχη έκφραση του στεναχωρημένου-θυμωμένου.
Ο Γ. εξήγησε ότι δεν το έχει φίλο γιατί ο Λ. του έδινε μπουνιές στον παιδικό σταθμό.
Βρήκαμε ευκαιρία, στο ένα τμήμα, εγώ και η κα Ειρήνη, να παίξουμε θέατρο και να κάνουμε παντομίμα για το τι κάνει ένας καλός φίλος για το φίλο του:

· Ένας καλός φίλος αγκαλιάζει το φίλο του (και αγκαλιαστήκαμε με την κα Ειρήνη).
·  Ένας καλός φίλος παρηγορεί το φίλο του αν είναι στεναχωρημένος (και η κα Ειρήνη έκλαψε στον ώμο μου και εγώ την πήρα αγκαλιά και της χάιδεψα το κεφάλι).
·    Ένας καλός φίλος μοιράζεται τα παιχνίδια του με τον άλλο (και έδωσα στην κα Ειρήνη τα κουδουνάκια της τάξης να τα χτυπήσει και εκείνη).
·   Ένας καλός φίλος κάνει δώρα στο φίλο του (και μου έδωσε η κα Ειρήνη ένα αυτοκόλλητο και της έδωσα και εγώ ένα).Αναφέραμε βέβαια ότι οι καλοί φίλοι της κας Φρόσως ξέρουν ότι της αρέσει πολύ-πολύ η σοκολάτα και της προσφέρουν συχνά!!!!!
Αφού το επαναλάβαμε άλλη μια φορά, μόνο τις κινήσεις, ο Λ. ήταν ανυπόμονος και ζητούσε από το Γ. να τον έχει φίλο και να παίξει μαζί του στο διάλειμμα. Είπαμε λοιπόν να δώσει ο Λ. στο Γ. μια ευκαιρία να το σκεφτεί και να τον συγχωρήσει, και ο Λ. να σκεφτεί καλά, τα πράγματα που κάνουν ένα καλό φίλο και τα πράγματα που απομακρύνουν από κοντά μας έναν καλό φίλο.
Η ιστορία είχε «happy end» καθώς ο Λ. ανακοίνωσε στην παρέα, μετά το διάλειμμα, ότι ο Γ. τον έχει φίλο και έπαιξε μαζί του στο διάλειμμα.
Μετά από αυτή τη μικρή παράσταση, αρχίσαμε τις ρουτίνες του πρωινού φαγητού. Μάθαμε να κάνουμε τρενάκι, καθώς μέσα στο σχολείο, μετακινούμαστε όλοι μαζί με το σχηματισμού του τρένου, για την τουαλέτα, για την κουζίνα, για την άλλη τάξη, για να βγούμε διάλειμμα στην αυλή κ.α. Στο ένα τρένο ανεβαίνουν τα κορίτσια και στο άλλο τρένο ανεβαίνουν τα αγόρια. Μάθαμε  - και είδαμε στη συνέχεια - ότι η τουαλέτα μας έχει 4 νιπτήρες και 4 λεκάνες, γι’ αυτό στην τουαλέτα για να πλύνουμε χέρια πηγαίνουν 4-4 τα παιδιά. Μιλήσαμε για τη διαδικασία πλυσίματος των χεριών, σε 4 βήματα: 1ο βήμα, ανοίγω τη βρύση (λίγο νερό), 2ο βήμα βάζω σαπούνι, 3ο βήμα σαπουνίζω και τρίβω πολύ καλά τα χέρια μου και από πάνω και από κάτω και ανάμεσα στα δάχτυλα, 4ο βήμα σκουπίζω τα χέρια μου με μία χάρτινη χειροπετσέτα και την πετώ στη σκουπιδιάρα της τουαλέτας.
Περπατώ για την τάξη, παίρνω την τσάντα μου, κάθομαι στο τραπέζι, στρώνω την πετσέτα μου, βγάζω το φαγητό μου και περιμένω να μαζευτούν όλοι οι φίλοι μου για να κάνουμε προσευχή. Στη συνέχεια μιλάμε σιγανά με τους φίλους μας και μασάμε καλά το φαγητό μας.
Όταν τελειώσουμε, πετάμε τα σκουπίδια μας, στη σκουπιδιάρα της τάξης, μαζεύουμε την τσάντα και την βάζουμε στη θέση της.
Η ώρα του διαλείμματος, για την οποία όλα σχεδόν τα παιδιά ρωτούσαν. Κάναμε το τρενάκι μας, μπροστά στην πόρτα της αυλής και καθώς ταξιδεύαμε, μέσα στα βαγόνια, μιλήσαμε για τους κανόνες συμπεριφοράς στο διάλειμμα και το χειρισμό των οργάνων της παιδικής μας χαράς:
·      5 θα είναι τα παιδιά που θα κάτσουν και θα ταξιδέψουν πάνω στην κάμπια.
·     Το τούνελ της κάμπιας είναι για να το διασχίζουμε από την μια μεριά προς την άλλη και όχι για να το χρησιμοποιούμε για «φωλιά».
·    Η τσουλήθρα θέλει τρόπο και υπομονή περιμένοντας τη σειρά μας: τσουλάει πρώτος ο φίλος μας, απομακρύνεται και στη συνέχεια ανεβαίνω τα σκαλάκια και τσουλάω και εγώ.
·  Οι «σίφουνες» της αυλής, δηλ. αυτοί που τρέχουν πολύ γρήγορα και αναποδογυρίζουν τα πάντα στο πέρασμα τους, κάθονται λίγη ώρα στην τάξη για να «ξεσιφουνιάσουν»
Μπαίνοντας στην τάξη, εισαγάγαμε τη ρουτίνα για το νερό: καθόμαστε όλοι στην παρεούλα και πηγαίνουμε λίγοι-λίγοι για νερό. Αφού χορταίνουμε ερχόμαστε πίσω στην παρεούλα για να πάνε για νερό οι υπόλοιποι φίλοι μας και φυσικά δεν πιάνουμε «ψιλή» κουβέντα στο νερό, γιατί οι υπόλοιποι φίλοι μας διψάνε πολύ.
Αμέσως μετά, η χαλάρωση για να επανέλθουν οι ρυθμοί της τάξης και να φύγουν οι ρυθμοί του διαλείμματος: σβήνουμε τα φώτα, βάζουμε ήρεμη μουσική και καθόμαστε ή ξαπλώνουμε στο πάτωμα μέχρι να τελειώσει το τραγούδι, κλείνοντας για λίγο τα μάτια μας.
Η όμορφη στιγμή της πρώτης ιστορίας μας, στη συνέχεια: το ένα τμήμα διάβασε το βιβλίο «Η Μίλι και η Μόλι και η πρώτη μέρα στο σχολείο» και το άλλο «Τα τρία μικρά λυκάκια».
Στο ένα τμήμα συζητήσαμε τις ομοιότητες και διαφορές που είχε η μέρα της Μίλι και της Μόλι , βρήκαμε αρκετές, και καταλήξαμε ότι εμείς την πρώτη μέρα μας στο νηπιαγωγείο κάναμε πολύ περισσότερα πράγματα απ’ ότι η Μίλι και η Μόλι.
Στο άλλο τμήμα έκαναν στη συνέχεια την «Πρώτη ζωγραφιά στο νηπιαγωγείο» και μετά λίγο ελεύθερο παιχνίδι.
Έφτασε η γλυκιά στιγμή του αποχωρισμού: πήραμε τη τσάντα μας, καθίσαμε πάλι στην παρεούλα και άνοιξε η πόρτα. Στην πόρτα βρισκόταν η μία δασκάλα, και φώναζε ένα-ένα παιδί, στην παρεούλα η άλλη δασκάλα . Σηκώνεται μόνο το παιδί που ακούει το όνομα του και όχι αυτό που βλέπει τη μαμά του.

Και μ’ αυτά και μ’ εκείνα, όσο γρήγορα γέμισε το σχολείο το πρωί τόσο γρήγορα άδειασε το μεσημέρι………

Τρίτη 9 Σεπτεμβρίου 2014

«Οι φίλοι κάνουν καλό στην υγεία»

Αξίες Ζωής: Η φιλία
«Φίλος είναι ένας άνθρωπος με τον οποίο τολμάς να είσαι ο εαυτός σου»- Π.Μπράουν
Η φιλία είναι μια έννοια διαχρονική και μια αξία διαπολιτισμική. Στην αρχαία ελληνική γραμματεία, ιδιαίτερα, υπάρχει πλούσιο και ενδιαφέρον υλικό για τη φιλία.
Ο Αριστοτέλης, στο Ηθικά Νικομάχεια, προσδιορίζει τον φιλικό δεσμό ως ενεργή και αμοιβαία ευμένεια, και διακρίνει πολλά είδη ανάλογα με τους στόχους τους: χρησιμότητα, ευχαρίστηση, αρετή. Αναφέρει ότι μόνο η ενάρετη φιλία χαρακτηρίζεται αληθινή ή τέλεια και τονίζει ότι: «Αν όλοι οι πολίτες ασκούσαν τη φιλία μεταξύ τους, δεν θα είχαν ανάγκη τη δικαιοσύνη, αν όμως θεωρούσαν πως ήταν όλοι δίκαιοι, θα είχαν ανάγκη τη φιλία».
Ο ποιητής Φιλίπ Σουπώ, αναφερόμενος στη φιλία, έγραψε: «Η φιλία είναι ένα αίσθημα τόσο λεπτό, που ξεφεύγει μόλις θέλει κανείς να την ορίσει, να την κρίνει, να την επεξηγήσει, από κάθε ορισμό, κάθε κρίση, κάθε εξήγηση».
Αυτό το οποίο αξίζει να επισημάνουμε, αναφερόμενοι στη φιλία, είναι το γεγονός ότι πρόκειται για μια αξία που εμπεριέχει, προϋποθέτει και συνδέεται με πολλές άλλες αξίες, όπως η αγάπη, ο σεβασμός, η αλληλεγγύη, η ενότητα κ.α.
Ένα εξαιρετικό και οικουμενικό συναίσθημα που μας συνοδεύει από τα πρώτα βήματα της ζωής μας. Οι επιστήμονες, μόλις τώρα άρχισαν να τη μελετούν.
Το γεγονός ότι οι φίλοι μπορούν να αποτελέσουν ασπίδα προστασίας, επιβεβαιώνεται από αρκετές έρευνες. Το 2008 ερευνητές του Πανεπιστημίου του Harvard διαπίστωσαν ότι οι ισχυρές κοινωνικές σχέσεις διασφαλίζουν την πνευματική υγεία των ανθρώπων όσο μεγαλώνουν.
Όπως άλλωστε συμπεραίνει και ο κ. Σταυρίδης « η προσωπική μου εμπειρίες με τους ασθενείς καθημερινά επιβεβαιώνει τα ευρήματα των ερευνών. Είναι πολλές οι περιπτώσεις που αντλούν δύναμη από οικείους ανθρώπους για να καταπολεμήσουν την ασθένεια. Το καλό κλίμα που δημιουργούν αυτοί οι άνθρωποι συνήθως συνεπάγεται ότι ο ασθενής κάνει θετικές σκέψεις και διαχειρίζεται με δύναμη το πρόβλημα του».
Κοντά στους φίλους μας αισθανόμαστε ευχάριστα, η διάθεση μας βελτιώνεται και οι στεναχώριες εξαφανίζονται μονομιάς.
Ο Ζίγκμουντ Φρόιντ είχε πει ότι συναισθηματικά υγιής είναι εκείνος που μπορεί να δημιουργήσει μια σωστή ερωτική σχέση και να συνυπάρξει ειρηνικά με τους άλλους ανθρώπους στο επαγγελματικό του περιβάλλον.  Ο διαπρεπής Αυστριακός Άλφρεντ Άντλερ συμπλήρωσε ότι η κατάκτηση της ψυχικής υγείας προϋποθέτει ένα  ακόμα στοιχείο: την ανάπτυξη της κοινωνικότητας, της ικανότητας να κάνουμε βαθιές αληθινές φιλίες. Πιο απαραίτητοι και από τα πλούτη ή την εξουσία, όπως έλεγε ο Αριστοτέλης, οι φίλοι είναι πηγή ζωής αλλά και διέξοδος ή καταφύγιο σε μια δύσκολη στιγμή. Πρόσφατες έρευνες απέδειξαν ότι η φιλία θεραπεύει το στρες και την κατάθλιψη, ευνοεί την ανάπτυξη των νοητικών λειτουργιών και μειώνει τα εμφράγματα. Για τα παιδιά αποτελεί βασικό στάδιο της ανάπτυξη τους και για τους ηλικιωμένους πηγή νεότητας. Ο Γκαίτε συμβούλευε να μην εξαπατούμε τους φίλους μας ακόμα κι αν εκείνοι μας εξαπάτησαν πρώτοι, ενώ ο Βίκτορ Ουγκό υποστήριζε ότι η φιλία μοιάζει με τα παλιά κιτρινισμένα βιβλία που η πάροδος του χρόνου τους προσδίδει μεγαλύτερη αξία.



Απόσπασμα άρθρου από το περιοδικό «Παράθυρο στην εκπαίδευση του παιδιού»

Κυριακή 7 Σεπτεμβρίου 2014

Έφτασε η ώρα του αγιασμού

Με ανυπομονησία περιμένουμε όλοι την ώρα του αγιασμού. Το σφύριγμα της έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς. Τη μαγική στιγμή που στο νηπιαγωγείο μας θα ακουστούν τα χαρούμενα τιτιβίσματα των μικρών μας, που θα γεμίσουν τις αίθουσες και την αυλή του, επίσης μικρού, αλλά πολύ ζεστού σχολείου μας.

Γλυκιά προσμονή, αισθανόμαστε εμείς οι εκπαιδευτικοί κάθε χρόνο τέτοια στιγμή: 
  • να δούμε τα νέα μαθητούδια μας και να τα γνωρίσουμε, 
  • να δούμε τα παλιά μαθητούδια μας, και να τους πούμε πόσο μεγάλωσαν,
  • να δούμε τα μεγαλύτερα- πρώην-μαθητούδια μας, που θα έρθουν μαζί με τα αδέρφια τους ή που θα περάσουν να μας δουν, να τα αγκαλιάσουμε, τα φιλήσουμε και να τους ευχηθούμε,
  • να δούμε όλους εσάς τους γονείς, με τους οποίους περιμένουμε, και φέτος, να έχουμε εξαιρετική συνεργασία.
Αυτή η ώρα η ευλογημένη, η ώρα του αγιασμού, φέτος θα γίνει την
Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου 2014 - 10:00 π.μ. 


Αμέσως μετά.....δε θα φύγετε!!!!
Θα σας κρατήσουμε κοντά μας, τουλάχιστον για μία (1) ώρα για να κάνουμε μία πρώτη κουβεντούλα για το σχολείο.

Σας περιμένουμε όλους με πολλή πολλή χαρά!!


Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου
Καββαθά Ειρήνη
Κουβαλάκη Παυλίνα
Μαυρόβα Βάσω
Μπούρα Φρόσω.


Κυριακή 31 Αυγούστου 2014

Τα σχολεία ανοίγουν

Ήρθε ο Σεπτέμβρης και τα σχολεία ανοίγουν.Κάθε χρόνο δεν ξεχνούν ποτέ να ανοίξουν. Κι όλοι, μικροί και μεγάλοι φοράνε τις φόρμες τους και πιάνουν δουλειά στο ρόλο τους. Μαζί με τα παιδιά ξανακάθονται και οι γονείς για διάβασμα. Κι όλο αναρωτιούνται και προσπαθούν να θυμηθούν πώς έγιναν αυτοί καλά παιδιά, πώς μάθαιναν τη ζωή και το μάθημα, πώς και πόσο έπαιζαν.

Για τους γονείς αντί για συμβουλές, παρουσιάζουμε ένα ερωτηματολόγιο, που θα τους βοηθήσει στον προσανατολισμό των αναγκών του παιδιού καθώς και στη βελτίωση των σχέσεων τους με το σχολείο.
Έτσι ας αναρωτηθεί ο καθένας:

Α. Στην καλλιέργεια της γλώσσας και της σκέψης

  1. Ακούω προσεκτικά το παιδί μου;
  2. Δείχνω ενδιαφέρον σε ό,τι μου λέει το παιδί μου;
  3. Απαντώ σε ερωτήσεις του παιδιού μου;
  4. Συζητώ με το παιδί μου ή απαντώ σε εντολές μόνο;
  5. Απαντώ στο παιδί μου με πλήρεις προτάσεις ή θεωρώ πολλά πράγματα αυτονόητα;
  6. Κάνω δηλώσεις που δημιουργούν συνομιλία;
  7. Συζητώ με το παιδί μου αυτά που βλέπει στην τηλεόραση;
  8. Συζητώ με το παιδί μου πάνω στις εμπειρίες που κουβαλά από το σχολείο;
  9. Διαβάζω ιστορίες, παραμύθια ή άλλα στο παιδί μου;
  10. Δίνω την ευκαιρία στο παιδί μου να με βλέπει να διαβάζω;
  11. Φέρνω βιβλία στο παιδί μου, αγοράζω βιβλία με το παιδί μου γι'αυτό το ίδιο;
  12. Μαθαίνω στο παιδί μου να φροντίζει τα βιβλία του;
  13. Δημιουργώ μια ήρεμη ατμόσφαιρα για διάβασμα;
  14. Εξηγώ στο παιδί μου το γιατί πρέπει να γίνει κάτι έτσι ή αλλιώς ώστε να συνδέει την αιτία με το αποτέλεσμα και να γίνει ικανό για συλλογισμούς;
  15. Υποστηρίζω το παιδί μου να ενδιαφέρεται και να υπηρετεί κοινές ευθύνες και συμφέροντα και όχι μόνο τα του εαυτού του;
  16. Βοηθώ το παιδί μου να έχει ομαλή σχέση με τη φύση και να την προστατεύει τόσο όσο αυτό είναι στις δυνάμεις του;



Β. Στην καλλιέργεια της λογικομαθηματικής σκέψης
  1. Δημιουργώ καταστάσεις προβληματισμού που να καλλιεργούν τη μαθηματική σκέψη;
  2. Παίρνω το παιδί μου μαζί για ψώνια, ώστε να γίνεται η εφαρμογή των μαθηματικών στη ζωή;
  3. Διδάσκω στο παιδί μου τη σοφία της οικονομίας με το να τεκμηριώνω γιατί πρέπει να αγοράσω αυτό το προϊόν και όχι κάποιο άλλο;
  4. Διδάσκω στο παιδί μου να εκτιμά την αξία του χρήματος και την εργασία που κρύβει κάθε αγαθό;


Γ. Στη συναισθηματική του ισορροπία
  1.  Χαμογελώ συχνά μέσα στο σπίτι;
  2. Επαινώ το παιδί μου για όλες τις προσπάθειές του που αποβλέπουν σε θετικές πράξεις;
  3. Συζητώ με το παιδί μου για τα λάθη του, για το καλό και το κακό, για το αληθινό και το ψεύτικο, για το ωραίο και το άσχημο;
  4. Αποφεύγω να το συγκρίνω με άλλα παιδιά;
  5. Υποστηρίζω το παιδί μου να γίνει υπεύθυνο;
  6. Ενθαρρύνω το παιδί μου να δοκιμάζει νέα πράγματα;
  7. Στέλνω το παιδί μου στο σχολείο με χαρούμενη διάθεση;
  8. Αποφεύγω να συζητώ, μπροστά στο παιδί μου για τα λάθη, που κατά τη γνώμη μου , έχει κάνει ο δάσκαλος, συζητώντας αυτά μόνο με το δάσκαλο, αποφεύγοντας έτσι τη σύγκρουση στα πρότυπα;


Δ. Στις συναντήσεις με τους γονείς
  1. Παρακολουθώ τις συνελεύσεις των γονέων;
  2. Γνωρίζω το σκοπό του Συλλόγου Γονέων;
  3. Προσφέρω τις υπηρεσίες μου ως εθελοντής;
  4. Βοηθώ στον προγραμματισμό και την υλοποίηση του σχολικού προγράμματος;


Ε. Γενικότερα
  1. Στέλνω το παιδί μου στο σχολείο καθημερινά και στην ώρα του;
  2. Βάζω το παιδί μου στο κρεβάτι, σε μια λογική ώρα;
  3. Εκφράζω μια θετική στάση προς το σχολείο;
  4. Επικοινωνώ με το δάσκαλο τακτικά, μαθαίνοντας για την πρόοδο του παιδιού μου;
  5. Παρακολουθώ τις σχολικές εργασίες και ανακοινώσεις που φέρνει το παιδί μου στο σπίτι;

Η συνεργασία και η αλληλεπίδραση μεταξύ γονέων και σχολείου θα συντελέσει στην ανάπτυξη μιας θετικής αντίληψης του παιδιού για τον εαυτό του, για τη δημιουργία μιας ισορροπημένης συμπεριφοράς και ενός σταθερού προσανατολισμού στη ζωή.

Απόσπασμα άρθρου από το περιοδικό Σύγχρονο Νηπιαγωγείο - Τεύχος 41.


Τετάρτη 4 Ιουνίου 2014

Δημοτική Βιβλιοθήκη Δήμου Λυκόβρυσης-Πεύκης

Καθώς τρελαινόμαστε για βιβλία, δεν μπορεί παρά να σας συστήσουμε, ανεπιφύλακτα, τις εκδηλώσεις που προτείνονται από τη βιβλιοθήκη του Δήμου μας:
























Ν.Π.Δ.Δ. ΠΑΙΔΕΙΑ – ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ                           
ΚΑΙ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ (ΚΟΙ.Π.Α.Π.)
ΔΗΜΟΥ ΛΥΚΟΒΡΥΣΗΣ ΠΕΥΚΗΣ


Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά η Βιβλιοθήκη μας, σε συνεργασία με το Future Library, ξεκινάει τη Δευτέρα 16 Ιουνίου την Καλοκαιρινή Εκστρατεία με τίτλο « ΄Ό,τι σκέφτεσαι, σκέψου το αντίθετο    – Οι αντίθετοι κόσμοι συναντιούνται στις Βιβλιοθήκες! »  για τα παιδιά του Δήμου μας ηλικίας 5-12,  ανάλογα με την εκάστοτε δράση.
Φέτος το πρόγραμμα στηρίζεται στον ορισμό των αντιθέτων μέσα από ένα κόσμο πλημμυρισμένο από πάρα πολλά ζεύγη αντιθέτων που πολλές φορές στο τέλος συναντιούνται.
Ελάτε λοιπόν να ερμηνεύσουμε τον κόσμο γύρω μας με χρώματα, χάρτες, φύση, τέχνες, επιστήμες, φιλοσοφίες, παραμύθια, φαντασία, και παιχνίδια. «Η μέρα του άγριου & του ήμερου», «Η μέρα των παιδιών & των ηλικιωμένων», «Η μέρα του κρύου & του ζεστού», και πολλές άλλες, θα δώσουν το έναυσμα για δράσεις και συζητήσεις, θα ενθαρρύνουν την ουσιαστική επαφή των παιδιών με τους χώρους της Βιβλιοθήκης και με τα ίδια τα βιβλία και την ανάγνωση.
Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να γνωρίσετε τις δράσεις μας  μέσα από το “ Πρόγραμμα Καλοκαιρινής Εκστρατείας Ανάγνωσης & Δημιουργικότητας “   και να δηλώσετε συμμετοχή!
Όλες οι δραστηριότητες είναι δωρεάν, απλώς απαιτείται προεγγραφή καθώς θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.
Για περισσότερες λεπτομέρειες μπορείτε να απευθυνθείτε στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Λυκόβρυσης-Πεύκης, Αφροδίτης 4, A. Πεύκη, 15121 Πεύκη (ωράριο: Δευτέρα - Παρασκευή από 10:30 έως 18:30) τηλ.: 2106128825   email: librdpef@otenet.gr  facebook:   www.facebook.com/librdpef 
Οι δράσεις πραγματοποιούνται με την υποστήριξη της Αστικής Μη Κερδοσκοπικής Εταιρείας Future Library και με την αποκλειστική χορηγία του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος.

Ο Υπεύθυνος της Βιβλιοθήκης                                                                 
 Νικόλαος Γκαραβέλλας        

Ο Πρόεδρος του ΚΟΙ.Π.Α.Π.
Κωνσταντίνος Νικολιδάκης

Πάμε ... Δημοτικό - Καινοτόμες Δράσεις (συνέχεια)

Την προηγούμενη Τετάρτη, 28/5/2014, απολαύσαμε τη φιλοξενία του 1ου Δημοτικού Λυκόβρυσης και πιο συγκεκριμένα των δύο τμημάτων της Α' Δημοτικού.
Στα πλαίσια του καινοτόμου προγράμματος για την Ομαλή μετάβαση των νηπίων στο Δημοτικό, επισκεφτήκαμε το σχολείο.

Πριν την επίσκεψη, είχαμε στείλει με ηλεκτρονικό τρόπο, γράμματα που απευθύνονταν στους δασκάλους και στο διευθυντή αλλά και στα ίδια τα παιδιά της Α' Δημοτικού, στα οποία περιγράφαμε τις σκέψεις μας σχετικά με το τι θα μπορούσαμε να κάνουμε τα παιδιά του νηπιαγωγείου και παιδιά της πρώτης Δημοτικού μαζί.

Γράμμα προς τους δασκάλους εδώ
Γράμμα προς τα παιδιά εδώ

 Τις προηγούμενες μέρες στο νηπιαγωγείο είχαμε συζητήσει:

1. Τι απορίες έχουμε σχετικά με το δημοτικό σχολείο και πως θέλαμε να διατυπώσουμε την ερώτηση μας , και ποιον θέλαμε να ρωτήσουμε.
2. Πώς φανταζόμαστε την τάξη της Α' Δημοτικού;
3. Υπάρχει κάτι που μας απασχολεί ή μας φοβίζει σχετικά με το δημοτικό σχολείο;

Όσο αφορά το πρώτο ερώτημα, αφού συζητήσαμε, καταγράψαμε τις ερωτήσεις μας προκειμένου να τις διαβάσει η νηπιαγωγός την μέρα της επίσκεψης ή να την θυμηθούμε και να την απευθύνουμε εμείς στο δάσκαλο ή τα παιδιά:

1. Πόσα διαλείμματα κάνετε;
2. Τι μαθήματα κάνετε;
3. Έχετε πολύ διάβασμα;
4. Μπαίνετε τιμωρία;
5. Έχετε μπάλες στο σχολείο;
6. Έχετε πολλά παράθυρα στην τάξη;
7. Ζωγραφίζετε;
8. Πόσους δασκάλους έχετε;
9. Κάνετε γενέθλια στο σχολείο;
10. Πάτε εκδρομές;
11. Μαθαίνετε για τους πλανήτες; (εμείς τώρα κάνουμε το ηλιακό σύστημα στο νηπιαγωγείο).

Και άλλα πολλά....

Όσο αφορά στο δεύτερο κάναμε μία μεγάλη κάρτα και μέσα κολλήσαμε τις ζωγραφιές όλων μας για το πως φανταζόμαστε την Α' Δημοτικού.


Και όσο αφορά το τρίτο, η μεγαλύτερη ανησυχία των νηπίων είναι το μεγάλο μέγεθος και ο χώρος του Δημοτικού Σχολείου, καθώς και το πλήθος των παιδιών.Βέβαια, εδώ θα πρέπει να πούμε ότι αρκετά νήπια μας, έχουν αδέρφια στο σχολείο, οπότε είχαν μία ιδέα σχετικά με το χώρο του σχολείου.

Παραλάβαμε κατευθείαν τα παιδιά στο Δημοτικό, στις 8:00 το πρωί και κάναμε όλοι μαζί προσευχή. Μετά την προσευχή, μας καλωσόρισαν και μοιραστήκαμε στις τάξεις.



Εμείς τύχαμε στην τάξη του κ. Ηλία ο οποίος αφού μας καλωσόρισε ακολούθησε ακριβώς το πρόγραμμα που θέλαμε να τηρήσουμε κατά την πρώτη μας επίσκεψη στο σχολείο.
Πριν ξεκινήσουμε μοιραστήκαμε στα θρανία. Τα μεγαλύτερα παιδιά κουβάλησαν επιπλέον καρέκλες για μας και καθίσαμε μαζί με τα πρωτάκια.
Ξεκινώντας, μας επισκέφτηκε και ο κ. διευθυντής, ο οποίος μας συστήθηκε και μας καλωσόρισε πάλι στο σχολείο.


Στη συνέχεια ο κ. Ηλίας πήρε την μεγάλη κάρτα-δώρο που είχαμε φέρει στα παιδιά της πρώτης και βλέποντας μία μία τις ζωγραφιές ρώταγε ποιος την ζωγράφισε και έτσι κάθε νήπιο σηκωνόταν και συστηνόταν στην τάξη.


Ύστερα ο κ. Ηλίας, παρέα με τα παιδιά του, μας έδειξε και μας περιέγραψε όλη την τάξη. Και η αλήθεια είναι ότι έχουμε πολλά κοινά.

Τον πίνακα
Την έδρα
Τα θρανία
Τα σχήματα πάνω από τον πίνακα
Το ημερολόγιο
Το ρολόι
Το παρουσιολόγιο
Τα γράμματα και τους αριθμούς στους τοίχους της τάξης.
Τις ομαδικές εργασίες στους τοίχους της τάξης.
Τις ντουλάπες όπου τα παιδιά φυλάνε τα παιχνίδια που έχουν φέρει από το σπίτι και τα χρησιμοποιούν για να απασχοληθούν όταν τελειώσουν γρήγορα τα μαθήματα μέσα στην τάξη.
Το τραπέζι στο βάθος της τάξης που το χρησιμοποιούν για να φυλάνε τα "σύνεργα" της ζωγραφικής.

Μετά απάντησε και αυτός και τα παιδιά στις απορίες μας, που τις περισσότερες βέβαια τις διάβαζε η κυρία Ειρήνη επειδή τα παιδιά μας ντρέπονταν.

Στη συνέχεια μας περιέγραψε τα μαθήματα που κάνουν στην πρώτη τάξη και πόσους διαφορετικούς δασκάλους έχουν για να τους τα διδάξουν:
Μαθηματικά, Γλώσσα, Μελέτη Περιβάλλοντος, Εικαστικά, Μουσική, Πληροφορική, Ευέλικτη Ζώνη και φυσικά Γυμναστική.

Μετά βγήκαν τα βιβλία: Γλώσσα, το βιβλίο και το τετράδιο εργασιών. Και οποία σύμπτωση: 
Το επόμενο μάθημα της ημέρας ήταν ένα ποίημα που σε μια στροφή του ανέφερε το διάστημα. Το πόσο το χάρηκαν τα νηπιάκια μας δε λέγεται!!!


Πριν βγούμε για διάλειμμα, βγάλαμε φωτογραφίες όλοι μαζί στα θρανία.





Και κάποιες κατ' ιδίαν ερωτήσεις στο δάσκαλο.


Διάλειμμα, Διάλειμμα, Διάλειμμα, Διάλειμμα, Διάλειμμα.
Από αυτό δεν έχουμε φωτογραφίες γιατί είχαμε τα μάτια μας όλες οι δασκάλες 24. 
Στην  ανακοίνωση του καλωσορίσματος ο διευθυντής είχε ήδη πει ότι θα μείνουμε στο διάλειμμα και είχε ζητήσει από τους μεγαλύτερους να είναι λίγο περισσότερο προσεκτικοί τις συγκεκριμένες ώρες.
Βγήκαμε στην αυλή που κάνει διάλειμμα η πρώτη δημοτικού και το ευχαριστηθήκαμε πολύ!

Λίγο πριν φύγουμε, περάσαμε από το γραφείο που διευθυντή όπου μας κέρασε σοκολατάκια και μας ξενάγησαν και στους υπόλοιπους χώρους του σχολείου.





Σ΄αυτήν την επίσκεψη δεν πρέπει να παραλείψουμε να αναφέρουμε ότι είδαμε περσινούς και προπέρσινους μαθητές μας και χαρήκαμε πάρα πολύ που είναι τόσο καλά. Μερικοί μάλιστα έχουν μεγαλώσει τόσο πολύ, που δεν τους αναγνωρίσαμε εύκολα!!!

1ο Δημοτικό ευχαριστούμε πολύ πολύ για τη φιλοξενία.

Θα είμαστε εκεί και του χρόνου!!

Τρίτη 3 Ιουνίου 2014

Γιορτές & Πανηγύρια 2014

Σχεδόν όλο το Μάιο ασχολούμαστε με το διάστημα και το ηλιακό μας σύστημα. Με αυτό το θέμα λοιπόν θα κλείσουμε τη φετινή μας χρονιά. 
Η καλοκαιρινή μας παράσταση, που θα ανεβάσουμε στο γνωστό μας θεατράκι, έχει τίτλο "Πάμε μια βόλτα .... στο διάστημα". 

Θα γίνουμε πλανήτες, εξωγήινοι και θεοί και θα σας ξεναγήσουμε στο ηλιακό μας σύστημα!
Και φυσικά, σας περιμένουμε όλους εκεί.
Είσοδος Ελεύθερη!!!!