Η Δευτέρα που μας πέρασε - 1 Οκτωβρίου 2012 - ήταν αποκλειστικά αφιερωμένη στον παππού και τη γιαγιά.
Δουλέψαμε πολύ - όλοι - παίξαμε πολύ, συζητήσαμε πολύ, και όλα αυτά γύρω από τον παππού και τη γιαγιά.
1η Δραστηριότητα
Αφόρμηση για συζήτηση αποτέλεσε εποπτικό υλικό που φέραμε στην παρεούλα (από τη συνάδερφο Ζήση Ανθή http://dreamskindergarten.blogspot.gr/2012_09_01_archive.html - http://dreamskindergarten.blogspot.gr/2012_09_01_archive.html), σχετικά με το τι κάνει η γιαγιά και ο παππούς μαζί μου και τι κάνει χαρούμενους τον παππού και τη γιαγιά. (Γλώσσα)
2η Δραστηριότητα
Αφού μιλήσαμε για μία μία τις εικόνες, περάσαμε στην επόμενη δραστηριότητα (σε ατομικό επίπεδο) και ζωγραφίσαμε πώς βλέπουμε τον παππού και τη γιαγιά (Εικαστικά):
3η Δραστηριότητα
Τραγουδήσαμε από το Cd "Εδώ Νηπιαγωγείο" το " Γεια στα χέρια σου γιαγιά" (Μουσική).
Γεια στα χεριά σου γιαγιά
Να ’χαμε τι να ’χαμε:
πεντέξι κεφτεδάκια
μια κατσαρόλα τραχανά
δυο τρία γιουβαρλάκια
με άνηθο και μαϊντανό
και με πιπέρι κόκκινο!
Να ’χαμε τι να ’χαμε
αρνίσια παϊδάκια
ένα ταψί με μουσακά
και λίγα ντολμαδάκια
με αυγολέμονο παχύ
να έχουνε περιχυθεί.
Αχ, γεια στα χέρια σου γιαγιά
που φτιάχνεις τα καλά φαγιά!
Να ’χαμε τι να ’χαμε
τηγανιτές πατάτες
κοτόπουλο και γίγαντες
και γεμιστές ντομάτες
χορτόπιτα, κοκκινιστό
κι ένα παστίτσιο αχνιστό.
Αχ, να ’σουνα εδώ γιαγιά
που φτιάχνεις τα καλά φαγιά!
Να ’χαμε τι να ’χαμε
και τι να λέμε τώρα
πεινάω πολύ κι είναι νωρίς
και δεν περνάει η ώρα.
Μουσική: Τάσος Ιωαννίδης
Στίχοι: Παυλίνα Παμπούδη
Ενορχήστρωση: Κώστας Γανωσέλλης
Τραγούδι: Τάσος Ιωαννίδης, Παιδική Χορωδία Σπύρου Λάμπρου, Ερμιόνη Ιωαννίδου
Συμμετέχουν: Παντελής Θαλασσινός, Φωτεινή Δάρρα
4η Δραστηριότητα
Αφού φάγαμε και βγήκαμε διάλειμμα, το πρωϊνό ωράριο τελείωσε με το ποίημα "Λούνα Παρκ, παππούλη μου" - Θέτη Χορτιάτη και την αποτύπωση εικόνων που "έβγαιναν" από το ποίημα στο χαρτί (Γλώσσα -Εικαστικά).
Λούνα παρκ, παππούλη μου!
Έχω μαγικό παππούλη
που'ναι λούνα παρκ τρελό
έχει γόνατα αλογάκια
δίνω μια και καβαλώ.
κάνω κούνια σε δυο χέρια
και τσουλήθρα σ΄αγκαλιά
παίζω ένα βουβό ταμπούρλο
τη μεγάλη του κοιλιά
φέγγουν πάνω του λαμπιόνια
μάια πίσω από γυαλιά
τραγουδάει βραχνή κασέτα
και λαλεί σοφή μιλιά
έχει τσέπες μαγαζάκια
νύχτα μέρα νοιχτά
παίρνω τσίκλες σοκολάτες
κι ό, τι θές χωρίς λεφτά
μα πληρώνω εισιτήριο
κι είναι ακριβό πολύ
για να μπω στο λούνα παρκ μου
δίνω σφυριχτό φιλί.
5η Δραστηριότητα
Στη συνέχεια στο Νηπιαγωγείο κάναμε "Δημοκρατία". Δηλαδή, πρότεινε η δασκάλα 3 δραστηριότητες και τα παιδιά ψήφισαν ποια θα κάνουν πρώτη - δεύτερη-τρίτη (Μελέτη περιβάλλοντος ανθρωπογενές περιβάλλον).
Η πρώτη ήταν να ηχογραφήσουμε στον "ιούδα" που "ρουφάει" τη φωνή μας τα ονόματα των παππούδων και των γιαγιάδων και τι μας αρέσει να κάνουμε μαζί τους.
Η δεύτερη ήταν να παίξουμε το παιχνίδι "Κάνε ότι κάνω" βλέποντας πίνακες ζωγραφικής με παπούδες και γιαγιάδες.
Και η τρίτη ήταν να κάνουμε ανασύνθεση του ονόματος "Παππού" και "γιαγιά" με τη βοήθεια των πινάκων αναφοράς.
Τα παιδιά ψήφισαν και καταμέτρησαν τις ψήφους:
Πρώτος ήρθε φυσικά ο "ιούδας", δεύτερο το "Κάνε ότι κάνω" και τρίτη η ανασύνθεση του ονόματος.
6η δραστηριότητα
Ηχογράφηση της φωνής μου στο ψηφιακό voice recorder της κυρίας (Νέες Τεχνολογίες).
Πρώτα βάλαμε τους κανόνες όπως σε κάθε νέο υλικό που χρησιμοποιούμε στο σχολείο:
Όταν μιλάει ένα παιδί τα υπόλοιπα δεν μιλούν, γιατί ο "ιούδας" μπορεί να "ρουφήξει" τη φωνή μόνο ενός παιδιού τη φορά.
Μιλάμε πολύ κοντά στο μικροφωνάκι για να ακούγεται καθαρά η φωνή μου.
Κάνω πρόβα τι θέλω να πω και Ακούστε μας:
7η δραστηριότητα
Πίνακες ζωγραφικής μεγάλων Ελλήνων και Ξένων Ζωγράφων. Παίζουμε το παιχνίδι "Κάνε ότι Κάνω". Παρατηρούμε τον πίνακα που επιλέγουμε και κάνουμε ότι δείχνει ο πίνακας. (Εικαστικά - Τέχνες - Δραματοποίηση).
Κάναμε και λίγα μαθηματικά: Ομαδοποιήσαμε και ταξινομήσαμε τους πίνακες σε πίνακες που δείχνουν παππούδες και πίνακες που δείχνουν γιαγιάδες.
7η δραστηριότητα
Πίνακες αναφοράς του παππού και της γιαγιάς. Βλέπουμε τις εικόνες και τις αντίστοιχες λέξεις που είναι γραμμένες από κάτω.
Στη συνέχεια βάζουμε στη σωστή σειρά τα γράμματα παππούς-γιαγιά. Το ίδιο παιχνίδι παίζουμε και στο ελεύθερο, μετά το φαγητό (Γλώσσα).
8η δραστηριότητα
Ασφαλώς δε θα φεύγαμε από το Νηπιαγωγείο χωρίς να φτιάχναμε ένα δώρο για τη γιαγιά και τον παππού. Φτιάξαμε λοιπόν μία κάρτα καρδιά με δαχτυλομπογιά και μέσα έγραψε η κυρία ότι είχε πει ο καθένας στον "ιούδα" για τη γιαγιά και τον παππού. Και φυσικά το πήραμε σπίτι να το προσφέρουμε! (Εικαστικά).
9η δραστηριότητα
Αυτή και την επόμενη δραστηριότητα τις κάναμε την επόμενη μέρα, ελλείψει χρόνου. Τραγουδήσαμε και δραματοποιήσαμε το τραγούδι " Η γιαγιά μας η καλή".
10η δραστηριότητα
Δουλέψαμε πολύ - όλοι - παίξαμε πολύ, συζητήσαμε πολύ, και όλα αυτά γύρω από τον παππού και τη γιαγιά.
1η Δραστηριότητα
Αφόρμηση για συζήτηση αποτέλεσε εποπτικό υλικό που φέραμε στην παρεούλα (από τη συνάδερφο Ζήση Ανθή http://dreamskindergarten.blogspot.gr/2012_09_01_archive.html - http://dreamskindergarten.blogspot.gr/2012_09_01_archive.html), σχετικά με το τι κάνει η γιαγιά και ο παππούς μαζί μου και τι κάνει χαρούμενους τον παππού και τη γιαγιά. (Γλώσσα)
2η Δραστηριότητα
Αφού μιλήσαμε για μία μία τις εικόνες, περάσαμε στην επόμενη δραστηριότητα (σε ατομικό επίπεδο) και ζωγραφίσαμε πώς βλέπουμε τον παππού και τη γιαγιά (Εικαστικά):
3η Δραστηριότητα
Τραγουδήσαμε από το Cd "Εδώ Νηπιαγωγείο" το " Γεια στα χέρια σου γιαγιά" (Μουσική).
Γεια στα χεριά σου γιαγιά
Να ’χαμε τι να ’χαμε:
πεντέξι κεφτεδάκια
μια κατσαρόλα τραχανά
δυο τρία γιουβαρλάκια
με άνηθο και μαϊντανό
και με πιπέρι κόκκινο!
Να ’χαμε τι να ’χαμε
αρνίσια παϊδάκια
ένα ταψί με μουσακά
και λίγα ντολμαδάκια
με αυγολέμονο παχύ
να έχουνε περιχυθεί.
Αχ, γεια στα χέρια σου γιαγιά
που φτιάχνεις τα καλά φαγιά!
Να ’χαμε τι να ’χαμε
τηγανιτές πατάτες
κοτόπουλο και γίγαντες
και γεμιστές ντομάτες
χορτόπιτα, κοκκινιστό
κι ένα παστίτσιο αχνιστό.
Αχ, να ’σουνα εδώ γιαγιά
που φτιάχνεις τα καλά φαγιά!
Να ’χαμε τι να ’χαμε
και τι να λέμε τώρα
πεινάω πολύ κι είναι νωρίς
και δεν περνάει η ώρα.
Μουσική: Τάσος Ιωαννίδης
Στίχοι: Παυλίνα Παμπούδη
Ενορχήστρωση: Κώστας Γανωσέλλης
Τραγούδι: Τάσος Ιωαννίδης, Παιδική Χορωδία Σπύρου Λάμπρου, Ερμιόνη Ιωαννίδου
Συμμετέχουν: Παντελής Θαλασσινός, Φωτεινή Δάρρα
4η Δραστηριότητα
Αφού φάγαμε και βγήκαμε διάλειμμα, το πρωϊνό ωράριο τελείωσε με το ποίημα "Λούνα Παρκ, παππούλη μου" - Θέτη Χορτιάτη και την αποτύπωση εικόνων που "έβγαιναν" από το ποίημα στο χαρτί (Γλώσσα -Εικαστικά).
Λούνα παρκ, παππούλη μου!
Έχω μαγικό παππούλη
που'ναι λούνα παρκ τρελό
έχει γόνατα αλογάκια
δίνω μια και καβαλώ.
κάνω κούνια σε δυο χέρια
και τσουλήθρα σ΄αγκαλιά
παίζω ένα βουβό ταμπούρλο
τη μεγάλη του κοιλιά
φέγγουν πάνω του λαμπιόνια
μάια πίσω από γυαλιά
τραγουδάει βραχνή κασέτα
και λαλεί σοφή μιλιά
έχει τσέπες μαγαζάκια
νύχτα μέρα νοιχτά
παίρνω τσίκλες σοκολάτες
κι ό, τι θές χωρίς λεφτά
μα πληρώνω εισιτήριο
κι είναι ακριβό πολύ
για να μπω στο λούνα παρκ μου
δίνω σφυριχτό φιλί.
5η Δραστηριότητα
Στη συνέχεια στο Νηπιαγωγείο κάναμε "Δημοκρατία". Δηλαδή, πρότεινε η δασκάλα 3 δραστηριότητες και τα παιδιά ψήφισαν ποια θα κάνουν πρώτη - δεύτερη-τρίτη (Μελέτη περιβάλλοντος ανθρωπογενές περιβάλλον).
Η πρώτη ήταν να ηχογραφήσουμε στον "ιούδα" που "ρουφάει" τη φωνή μας τα ονόματα των παππούδων και των γιαγιάδων και τι μας αρέσει να κάνουμε μαζί τους.
Η δεύτερη ήταν να παίξουμε το παιχνίδι "Κάνε ότι κάνω" βλέποντας πίνακες ζωγραφικής με παπούδες και γιαγιάδες.
Και η τρίτη ήταν να κάνουμε ανασύνθεση του ονόματος "Παππού" και "γιαγιά" με τη βοήθεια των πινάκων αναφοράς.
Τα παιδιά ψήφισαν και καταμέτρησαν τις ψήφους:
Πρώτος ήρθε φυσικά ο "ιούδας", δεύτερο το "Κάνε ότι κάνω" και τρίτη η ανασύνθεση του ονόματος.
6η δραστηριότητα
Ηχογράφηση της φωνής μου στο ψηφιακό voice recorder της κυρίας (Νέες Τεχνολογίες).
Πρώτα βάλαμε τους κανόνες όπως σε κάθε νέο υλικό που χρησιμοποιούμε στο σχολείο:
Όταν μιλάει ένα παιδί τα υπόλοιπα δεν μιλούν, γιατί ο "ιούδας" μπορεί να "ρουφήξει" τη φωνή μόνο ενός παιδιού τη φορά.
Μιλάμε πολύ κοντά στο μικροφωνάκι για να ακούγεται καθαρά η φωνή μου.
Κάνω πρόβα τι θέλω να πω και Ακούστε μας:
Πίνακες ζωγραφικής μεγάλων Ελλήνων και Ξένων Ζωγράφων. Παίζουμε το παιχνίδι "Κάνε ότι Κάνω". Παρατηρούμε τον πίνακα που επιλέγουμε και κάνουμε ότι δείχνει ο πίνακας. (Εικαστικά - Τέχνες - Δραματοποίηση).
Κάναμε και λίγα μαθηματικά: Ομαδοποιήσαμε και ταξινομήσαμε τους πίνακες σε πίνακες που δείχνουν παππούδες και πίνακες που δείχνουν γιαγιάδες.
7η δραστηριότητα
Πίνακες αναφοράς του παππού και της γιαγιάς. Βλέπουμε τις εικόνες και τις αντίστοιχες λέξεις που είναι γραμμένες από κάτω.
Στη συνέχεια βάζουμε στη σωστή σειρά τα γράμματα παππούς-γιαγιά. Το ίδιο παιχνίδι παίζουμε και στο ελεύθερο, μετά το φαγητό (Γλώσσα).
8η δραστηριότητα
Ασφαλώς δε θα φεύγαμε από το Νηπιαγωγείο χωρίς να φτιάχναμε ένα δώρο για τη γιαγιά και τον παππού. Φτιάξαμε λοιπόν μία κάρτα καρδιά με δαχτυλομπογιά και μέσα έγραψε η κυρία ότι είχε πει ο καθένας στον "ιούδα" για τη γιαγιά και τον παππού. Και φυσικά το πήραμε σπίτι να το προσφέρουμε! (Εικαστικά).
9η δραστηριότητα
Αυτή και την επόμενη δραστηριότητα τις κάναμε την επόμενη μέρα, ελλείψει χρόνου. Τραγουδήσαμε και δραματοποιήσαμε το τραγούδι " Η γιαγιά μας η καλή".
10η δραστηριότητα
Τέλος, διαβάσαμε το πιο γνωστό παραμύθι με γιαγιά: την Κοκκινοσκουφίτσα.Η κυρία έκανε στα παιδιά "και εύκολες και δύσκολες ερωτήσεις". Βρήκαμε ένα κόλπο να κρατά συνεχώς την προσοχή των παιδιών στο παραμύθι ή την ιστοριούλα, εκτός από τις διαφορετικές φωνές της κυρίας, τις κινήσεις της κυρίας και το χρώμα στην φωνή: παρατηρούμε πολύ καλά την κάθε εικόνα, αφού τελειώσει η ανάγνωση και αφήγηση κάθε σελίδας και βρίσκουμε π.χ. τι χρώμα είναι ο λύκος, πόσα λουλούδια έχει η εικόνα, τι άλλο είναι στο δάσος εκτός από το λύκο και την κοκκινοσκουφίτσα κ.α.
Και όλα μας τα παιδάκια περιμένουν πως και πως να βρουν τη "δύσκολη" ερώτηση της κυρίας.
ΚΑΙ ΕΤΣΙ ΦΤΑΣΑΜΕ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΜΙΑΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΙΟ ΑΓΑΠΗΜΕΝΕΣ ΜΕΡΕΣ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ.
ΝΑ΄ΣΤΕ ΠΑΝΤΑ ΚΑΛΑ ΓΙΑΓΙΑΔΕΣ ΚΑΙ ΠΑΠΠΟΥΔΕΣ, ΑΠΑΝΤΑΧΟΥ.
ΝΑ ΜΑΣ ΜΕΓΑΛΩΝΕΤΕ, ΝΑ ΜΑΣ ΚΑΚΟΜΑΘΑΙΝΕΤΕ ΚΑΙ ΝΑ ΜΑΣ ΑΓΑΠΑΤΕ ΔΙΠΛΑ.