Στο νηπιαγωγείο μας περιπλανιόμαστε για δεύτερη εβδομάδα τώρα, στον ¨κόσμο των παραμυθιών". Παράλληλα με αυτή την περιπλάνηση όμως, ασχολούμαστε με πολλά άλλα πράγματα μέσα στην ημέρα μας.
Ελάτε μαζί μας.
Είναι ώρα 8:15 με 8:20 , ώρα που ήδη έχουμε αποχαιρετήσει τους γονείς και κλειδώνουμε τις πόρτες.
Από εκείνη την ώρα μέχρι περίπου τις 9:00, όλοι στο νηπιαγωγείο μας, θα ασχοληθούμε με ελεύθερες δραστηριότητες ή το ελεύθερο παιχνίδι στις "γωνιές" απασχόλησης ή τα "κέντρα ενδιαφέροντος" που έχουμε οργανώσει μαζί με τα παιδιά από την αρχή της σχολικής χρονιάς μέσα στην τάξη.
Αυτό περιλαμβάνει:
- ενασχόληση με ελεύθερο σχέδιο με διάφορα υλικά,
- πλαστελίνη
- κατασκευές με μικρά lego και συμβολικό παιχνίδι
- κατασκευές με ξύλινα και πλαστικά μεγάλα τουβλάκια , αυτοκίνητα, ζώα, ανθρώπους και συμβολικό παιχνίδι
- παιχνίδι στην κουζίνα μας και συμβολικό παιχνίδι
- ενασχόληση στο κουκλοθέατρο
- διάβασμα στη βιβλιοθήκη
- μουσική, τραγούδι και χορό
- απασχόληση με puzzle
- απασχόληση στη γωνιά της γραφής
- απασχόληση στη γωνιά των μαθηματικών με μαθηματικά παιχνίδια (τάνγκραμ, ταξινόμηση χαντρών, σαλίγκαρο, κ.α.
Γύρω στις 9:00, οι αρχηγοί της τάξης, ένα αγόρι και ένα κορίτσι, που ορίζονται κάθε μέρα διαφορετικοί, βάσει αλφαβητικής σειράς από το παρουσιολόγιο μας, χτυπούν τα κουδουνάκια μας για να "μαζευτεί" το σχολείο και να κάτσουμε στην παρεούλα.
Σήμερα, ο Χρήστος, έφερε στο σχολείο έναν πολύ ωραίο καμβά που είχε φτιάξει το Σαβ/κο σε συνεργασία με τους γονείς του, με θέμα την αμυγδαλιά (μιλήσαμε για την αμυγδαλιά την προηγούμενη εβδομάδα, με αφορμή καταπληκτικά και μυρωδάτα κλαδιά από ανθισμένη αμυγδαλιά που έφτασαν στο σχολείο μας).
Ο Χρήστος κάθισε στη θέση της κυρίας και αφού μας παρουσίασε τη δουλειά του, δέχθηκε ερωτήσεις σχετικά από όλα τα παιδιά της παρέας.
Στη συνέχεια οργανώσαμε το πρόγραμμα της ημέρας:
Αφού διαβάσαμε την ημερομηνία και τον καιρό από τους αντίστοιχους πίνακες αναφοράς, κάναμε τη γραμματοσαλάτα του Φεβρουαρίου.
Ασχοληθήκαμε με τον γράμμα αρχηγό του Φεβρουαρίου ΦΦΦΦΦΦ,φφφφφφ, διαβάζοντας το ποίημα από το βιβλίο του Ευγ, Τριβιζά " Το αλφαβητάρι με γλωσσοδέτες". Μετά κάνουμε το διαγωνισμό της δυνατότερης φωνής: Σε ομάδες απαγγέλουμε το μικρό γλωσσοδέτι και νικά ασφαλώς η ομάδα με τη δυνατότερη φωνή!
Αφού φωνάξαμε το έμμετρο, βάλαμε την καθιερωμένη "Μπουγάδα της Αλφαβήτας" το γράμμα (μια ιδέα μιας πολύ καλής συναδέρφου της Λένας Γκουνούλη, που μου το έμαθε όταν υπηρετήσαμε μαζί στο 2ο Νηπιαγωγείο Αμαρουσίου).
Πρόκειται για ένα σετ από χαρτόνι, ή μπλούζα παντελόνι ή μπλούζα φούστα, όπου στην μπλούζα γράφουμε εμείς το γράμμα και το ποιηματάκι και στο παντελόνι ή στη φούστα τα παιδιά γράφουν το κεφαλαίο και το πεζό γράμμα με το οποίο ασχολούμαστε κάθε φορά. Μετά τα απλώνουμε στο σίρμα της τάξης και έχουμε την "μπουγάδα της αλφαβήτας".
Επιχειρήσαμε να δούμε στην Εκπαιδευτική Τηλεόραση "Ένα γράμμα μια ιστορία", για το γράμμα Φ, αλλά δυστυχώς δεν είχε ανάλογο βιντεάκι για το γράμμα Φ. Δεν αποθαρρυνθήκαμε όμως και παρακολουθήσαμε το γράμμα Ι,ι για τον Ιανουάριο που δεν είχαμε παρακολουθήσει.
Στην πορεία πεινάσαμε και αφού κάναμε τρενάκι για να πλύνουμε τα χέρια μας, φάγαμε το πρωϊνό μας.
Χορτάτοι παίξαμε το παιχνίδι "Ποιος θα βρει τα περισσότερα", εννοώντας φυσικά ποιος θα βρει τις περισσότερες λέξεις από Φ,φ.
Πριν από αυτό πήραμε ιδέες από όσα αλφαβητάρια με εικόνες έχουμε στο σχολείο. Βάλαμε τα βιβλία στο κέντρο της παρεούλας, και κοιτάξαμε προσεκτικά τις εικόνες, μετρώντας μέχρι το 30. Μετά έκλεισαν τα βιβλία και οι εικόνες έμειναν στο μυαλό μας. Γυρίσαμε το γρανάζι μας πολλές-πολλές φορές και δείτε πόσες λέξεις βρήκαμε!
Σειρά είχε το διάλειμμα, αλλά επειδή κάθε μέρα βρέχει και βρέχει και ξαναβρέχει δεν βγαίνουμε δυστυχώς στην αυλή μας και παίζουμε "ελεύθερο παιχνίδι", μέσα στην τάξη.
Ήρθε η ώρα για τα χαρούμενα χρυσόψαρα! Από το βιβλίο "Παρεούλες της αλφαβήτας" του Ευγ. Τριβιζά, χρησιμοποιήσαμε ένα παιχνίδι που προτείνει, ως δραστηριότητα εμπέδωσης του κεφαλαίου Φ και του πεζού φ. Κάθε παιδί είχε στη διάθεση του δύο χρωματιστές ξυλομπογιές: Τη μία τη χρησιμοποίησε για να χρωματίσει τα κεφαλαία Φ και την άλλη για να χρωματίσει τα πεζά φ.
Μετά τα ψάρια ξαναπεινάσαμε. Ήρθε η ώρα για το μεσημεριανό μας. Όποιος τελειώνει για να μην βαριέται και να μην ενοχλεί αυτούς που τρώνε, ξεκουράζεται παρέα με ένα βιβλίο στη μοκέτα της παρεούλας και της βιβλιοθήκης μας.
Μετά το φαγητό κάναμε μία κάρτα στην αγαπημένη μας δασκάλα για να της πούμε "περαστικά", ζωγραφίσαμε και γράψαμε και λογάκια
.
Τελευταία δραστηριότητα, πριν φύγουμε για το σπίτι, ήταν να απαντήσουμε σε μια απορία που τέθηκε το πρωί στην παρεούλα:
'Εχουν τα παραμύθια μέσα τους αριθμούς ή έχουν μόνο γράμματα;
Διαβάσαμε λοιπόν τον "Άρη, τον Τσαγκάρη" για να το διαπιστώσουμε.
Παίξαμε με τα πλατς και πλουτς των ποδιών των ζώων μέσα στην μπογιά:
Πηδήξαμε με τα δυο πόδια μαζί κάνοντας την Πάπια την Πηνελόπη, βάλαμε ένα-ένα τα δαχτυλάκια μας (μέχρι το έξι) στην μπογιά, κάνοντας τη Ζουζού τη χρυσόμυγα, και ένα-ένα (μέχρι το δέκα), τα δυνατά και τεράστια πόδια μας, σαν το Βραχμάνινοφ, το δράκο.
Επιπλέον, διαβάζοντας κάθε σελίδα, δραματοποιούσαμε τις σκηνές που εξελίσσονταν σε κάθε σελίδα
π.χ. τον ποιητή πελαργό - στεκόμασταν στο ένα πόδι και μάλιστα κάνοντας ισορροπία και μετρώντας μέχρι το δέκα, ή
τον Λεωνίδα το λαγό - κάναμε τα πηδηματάκια του λαγού και καταλήξαμε λαχανιασμένοι όπως ο λαγός ή
τη Ζουζού τη χρυσόμυγα - ζουζουνίζαμε τρέχοντας γύρω-γύρω στην παρεούλα.
Τέλος, για να καταλάβουμε λίγο την πρόσθεση και τους αριθμούς χρησιμοιήσαμε τους ίδιους μας τους εαυτούς για να αναπαραστήσουμε τα παπουτσάκια των ζώων.
Αυτά για τώρα. Μείνετε συντονισμένοι!
Αυτά για τώρα. Μείνετε συντονισμένοι!