Ετικέτες

Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο (3) Αγωγή Υγείας (9) Ανακοινώσεις (140) Ανακοινώσεις - ΠΕΙ.Σ (13) Άνοιξη (3) Απόκριες (19) Άρθρα (54) Αρχή Σχολικής Χρονιάς (29) Βήματα για τη Ζωή (1) Βιβλία για παιδιά (6) Γενέθλια (14) Γιορτές (13) Γιορτή της Μητέρας (16) Γιορτή του Πατέρα (1) Γλώσσα (5) Γονείς (31) Δήμος Λυκόβρυσης-Πεύκης (6) Έθιμα (2) Ειδική Αγωγή (1) Εκδηλώσεις Συλλόγου Γονέων (8) Εκδηλώσεις του Νηπιαγωγείου μας (32) Εκπαιδευτικές Επισκέψεις (3) Εκπαιδευτικοί (2) Επιμορφώσεις εκπαιδευτικών (1) Εργασία στο σπίτι (64) Εργασίες νηπίων (16) Εργαστήρια Δεξιοτήτων (12) Ευρωπαϊκά Προγράμματα (3) Η Βιβλιοθήκη στο Νηπιαγωγείο (11) Ημέρα-Νύχτα (2) Θεματικές προσεγγίσεις (46) Καινοτόμες παρεμβάσεις (7) Καλοκαίρι (4) Μαθηματικά (3) Νέα Προγράμματα Σπουδών (3) Νομοθεσία (2) Όμιλοι (14) Ονομαστική Εορτή (1) Παγκόσμιες Ημέρες (5) Πάσχα (9) Περιβάλλον (4) Ρομποτική (1) Σαρακοστή (2) Σχολική Ψυχολόγος (3) Τέχνες (1) Τηλεδιάσκεψη (30) Το Νηπιαγωγείο μας (2) Φιλαναγνωσία (2) Φυσικές Επιστήμες (1) Χειμώνας (8) Χριστούγεννα (31)

ArtMissions#Skills Labs

ArtMissions#Skills Labs
The e-twinning project's blog that contains all of our work

Μπορείτε να απολαύσετε το ιστολόγιο μας σε όλες τις γλώσσες του κόσμου

Σάββατο 5 Οκτωβρίου 2013

Συνοπτική παρουσίαση του Νέου Αναλυτικού Προγράμματος για το Νηπιαγωγείο

Νέο πιλοτικό πρόγραμμα σπουδών (2011)
Ένα νέο πρόγραμμα σπουδών δε σημαίνει ότι ακυρώνεται το προηγούμενο ή υπάρχουν ριζικές αλλαγές στους στόχους, τα περιεχόμενα και την οργάνωση μάθησης και διδασκαλίας.

Τι ίσχυε μέχρι σήμερα και τι θα συνεχίσει να ισχύει και στο νέο πρόγραμμα
ΔΕΠΠΣ
Διαθεματικό Εννιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών
  1. Εννοιοκεντρική -διαθεματική προσέγγιση της γνώσης
  2. Παιχνίδι – Κυρίαρχο μαθητικό πλαίσιο
  3. Συνεργατική Μάθηση
  4. ΤΠΕ – Τεχνολογίες πληροφορίας και επικοινωνίας

Γιατί άλλαξε
Υποχρεωτική φοίτηση – Δίγλωσσοι μαθητές – Ευρωπαϊκή-παγκόσμια κοινότητα – κοινωνικός αποκλεισμός

Αρχές στις οποίες βασίζεται και το νέο και το παλαιό
  1. Προσχολική εκπαίδευση ολόπλευρη ανάπτυξη του νηπίου
  2. Προσωπική ενδυνάμωση
  3. Γνώση οικοδομείται από την αλληλεπίδραση με φυσικό και κοινωνικό περιβάλλον
  4. Συνεργασία με την οικογένεια
  5. Δικαίωμα στην εκπαίδευση (προσωπικότητα, γλωσσική, κοινωνική και πολιτισμική ταυτότητα).
  6. Παιδιά από τη φύση τους περίεργα. Στόχος αξιοποίηση και ενδυνάμωση περιέργειας και δίψας για εξερεύνηση.

Νηπιαγωγείο και 21ος αι.
Δόθηκε μεγάλη σημασία στις βασικές ικανότητες του ανθρώπου, οι οποίες αλληλοσυνδέονται, εξαρτώνται και υποστηρίζουν η μία την άλλη.
Οι βασικές ικανότητες αποτελούν ένα συνδυασμό γνώσεων, δεξιοτήτων, αξιών και στάσεων.

Επικοινωνία
Γνώση συμβόλων. Επιλογή κατάλληλων μέσων επικοινωνίας. Κανόνες λειτουργίες και μεταφοράς μηνυμάτων, κατανόηση μηνυμάτων.
Τα παιδιά μοιράζονται ιστορίες.
Δημιουργούν μηνύματα για να επικοινωνήσουν με τους άλλους.
Εφευρίσκουν σύμβολα και συνδυασμούς.

Δημιουργική και κριτική σκέψη
Νέες προσεγγίσεις, πρωτότυπες ιδέες, αιτιολόγηση απόψεων και επιλογών, μεταγνώση.
Αναπαράσταση σκέψης με ποικίλους τρόπους (προφορικός-γραπτός-εικαστικά)
Διατύπωση ανοιχτών ερωτήσεων.
Προτάσεις παιδιών για επίλυση προβλημάτων
Ενθάρρυνση για συζήτηση ενώπιον μεγάλων ομάδων – αιτιολόγηση -επιχειρηματολογία

Προσωπική ταυτότητα και αυτονομία
Υποστηρίζει τα ενδιαφέροντα και τις ανάγκες του
Θέτει στόχους

 Κοινωνικές ικανότητες που σχετίζονται με την ιδιότητα του πολίτη 21 αι.
Συμμετέχουν στην κοινωνική ζωή, επιλύουν συγκρούσεις και διαφορές με εποικοδομητικό τρόπο.
Κλίμα αποδοχής, εμπιστοσύνης, σεβασμού, συνεργασίας, διαπραγμάτευσης
Ενθαρρύνεται το παιδί να μοιράζεται πλευρές του πολιτισμού του.
Κοινές προσπάθειες επίτευξης στόχων – Ομαδικές εργασίες
Διαπραγμάτευση για επίλυση διενέξεων στην τάξη
Αναλαμβάνω διάφορους ρόλους καθημερινά (βοηθού-αρχηγού)

Οργάνωση μάθησης και διδασκαλίας στο νηπιαγωγείο
Οργανώνεται αξιοποιώντας τα ακόλουθα 5 μαθησιακά πλαίσια:
  1. Παιχνίδι (αυθόρμητο - ελεύθερο και οργανωμένο)
  2. Ρουτίνες (καθημερινές επαναλαμβανόμενες δράσεις)
  3. Καταστάσεις από την καθημερινή ζωή.
  4. Διερευνήσεις (σχέδια εργασίας – προβλήματα προς επίλυση)
  5. Οργανωμένες δραστηριότητες και οργανωμένο πρόγραμμα δραστηριοτήτων

Μαθησιακές περιοχές και περιεχόμενο προγράμματος σπουδών

Γλώσσα
Διασφαλίζει την επικοινωνία μεταξύ των μελών μιας κοινωνίας και εν τέλει εγγυάται την ομαλή λειτουργία της.
Με τη βοήθεια της γλώσσας το παιδί θα αποκτήσει και θα μοιραστεί εμπειρίες, θα διεπιδράσει με τους συνομηλίκους του, θα γνωρίσει τον κόσμο και φυσικά θα κοινωνικοποιηθεί.

Κατανόηση προφορικού λόγου
  1. Ακρόαση προφορικού λόγου – πώς λειτουργούμε ως ακροατές
 (χρόνος -ακούμε με προσοχή)
  1. Αναγνώριση ταυτότητας ομιλητή
  2. Αναγνώριση διαφορετικών μοντέλων προφορικού λόγου (απαγγελία-αφήγηση -καθημερινοί διάλογοι)

Παραγωγή προφορικού λόγου
  1. Διαφορετικά είδη κειμένων και σκοπός χρήσης
  2. Μεταφορική χρήση της γλώσσας – κυριολεκτική χρήση της γλώσσας
  3. Λέξεις δομικά στοιχεία προφορικών κειμένων
  4. Λέξεις απαρτίζονται από συλλαβές και φωνήματα
  5. Φώνημα ήχος ενός γράμματος
  6. Διατυπώνουν ερωτήσεις
  7. Συμμετέχουν σε συζητήσεις
  8. Κατακτούν φθόγγους και φωνήματα (ποιήματα, τραγούδια, αινίγματα, γλωσσοδέτες, παροιμίες)
  9. Αντιλαμβάνονται τη σημασία του τονισμού (παιχνίδια λέξεων μήλο-μιλώ / παίρνω-περνώ)

Κατανόηση γραπτού λόγου
  1. Αναγνωρίζουν ότι ο γραπτός λόγος είναι φορέας μηνυμάτων (επεξεργασία ταμπέλες, οδούς, πινακίδες, ανακοινώσεις, πίνακες αναφοράς, βιβλία, παιδικές εφημερίδες κ.α.)
  2. Συνειδητοποιούν ότι ο γραπτός λόγος είναι αναπαράσταση του προφορικού (αντιστοιχούν λέξη με εικόνα , εντοπίζουν λέξεις σε διαφορετικά περιβάλλοντα κ.α.)
  3. Αποκτούν αρχικές ιδέες για τις συμβάσεις της ανάγνωσης (παροτρύνονται να διαβάζουν αγαπημένα τους παραμύθια μτξ τους) – Συμβάσεις ανάγνωσης (αριστερά προς δεξιά – πάνω προς κάτω /  αρχή προς τέλος).

Παραγωγή γραπτού λόγου
  1. Αντιλαμβάνονται τους σκοπούς της γραφής (πρόσκληση, βιβλία δανειστικής βιβλιοθήκης)
  2. Αποκτούν ικανότητες που υποστηρίζουν τη γραφή (σωστή στάση σώματος, τριποδική λαβή)
  3. Συνειδητοποιούν τη σχέση φωνήματος-γραφήματος : κάθε φώνημα αντιστοιχεί σε ένα γράφημα και αντίστροφα).


Μαθηματικά
Όχι τυπική μάθηση εννοιών και διαδικασιών αλλά η ανάπτυξη ενός τρόπου σκέψης που αξιοποιεί τα χαρακτηριστικά της μαθηματικής επιστήμης (επίλυση προβλήματος, επεξεργασία δεδομένων, ανάλυση, σύνθεση)

  1. Φυσικοί αριθμοί έως το 10 και πράξεις
Ποσότητα, καταμέτρηση, σύγκριση – θέση στην αριθμογραμμή.
Ανάλυση των αριθμών, πρόσθεση βάζω, βάζω ακόμα αφαίρεση
Πολλαπλασιασμός/Διαίρεση Ομαδοποίηση αντικειμένων σε δυάδες, τριάδες, Μοιράζω αντικείμενα σε δυάδες, τριάδες.

  1. Χώρος και γεωμετρία / προσανατολισμός στο χώρο και γεωμετρικά σχήματα
Χωρικές σχέσεις, εντοπίζω θέσεις και διαδρομές (παιχνίδι θησαυρού), αναγνώριση, ταξινόμηση βασικών σχημάτων επιπέδων και στερεών, περιγραφή τους (γωνίες, κορυφές)

  1. Αλγεβρική σκέψη / κανονικότητες και ισότητες
Ισότητες και ανισότητες ποσοτήτων και αριθμών

  1. Μετρήσεις / εισαγωγή στη μέτρηση μήκους, επιφάνειας, όγκων και χωριτικότητας
εργαλεία μέτρησης, συμβατά ή μη συμβατά


Φυσικές επιστήμες

  1. Ζωντανοί οργανισμοί / Βιολογία
Συστηματική παρατήρηση  εξωτερικά μορφολογικά χαρακτηριστικά, αισθήσεις, όργανα , το σώμα μου, ομοιότητες διαφορές, επαναλαμβανόμενα μοτίβα, οικογένειες, υγεία.
  1. Αντικείμενα και υλικά / Ιδιότητες της ύλης
Χρήση, απλές ιδιότητες (υφή οσμή), φυσικές καταστάσεις ύλης (στερεά, υγρά αέρια), θέρμανση, ψύξη.
  1. Έννοιες και φαινόμενα από το φυσικό κόσμο / Απλά φυσικά φαινόμενα / καιρικά φαινόμενα
παρατήρηση, καταγραφή δεδομένων με τη χρήση συμβόλων, ανάλυση ερμηνεία.
Ήχος μαγνήτης, διαλυτότητα, καιρικά φαινόμενα
Πρόβλεψη, υπόθεση, πείραμα έλεγχος
  1. Πλανήτης Γη / Αστρονομία
γεωμορφολογικά χαρακτηριστικά, σχήμα γης, ηλιακό σύστημα, εναλλαγή μέρας νύχτας.


Τέχνες

Γοητεία και δυνατότητες που παρέχουν οι εναλλακτικοί και συναισθηματικοί πλούσιοι τρόποι επικοινωνίας, πολιτισμός, κάθε μορφή τέχνης.

  1. Εικαστικά
Αναγνώριση υλικών χρήσιμων για την εικαστική δημιουργία
Φαντασία και δημιουργικότητα
Τεχνικές
Διαφορετικά είδη γραμμών
Χρώματα
Μορφές και σχήματα (κεφάλι = κύκλος)
Υφή επιφανειών (τραχύ, γυαλιστερό, χνουδωτό, μεταξωτό)
ΕΡΓΑ ΤΕΧΝΗΣ
Ελληνική παραδοσιακή τέχνη
Τέχνες άλλων πολιτισμών
Διαφορετικά είδη έργων

  1. Μουσική
Διαχείριση ήχων του περιβάλλοντος
Ποιότητα ήχου – ευχάριστος/μουντός
Μουσικά όργανα της τάξης
Κατασκευάζω απλά μουσικά όργανα (βραχιόλι με κουδουνάκια)
Χρησιμοποιώ τη φωνή μου με διάφορους τρόπους
Τραγουδώ τραγούδια της ηλικίας μου
Ρυθμός/Μελωδία

  1. Θέατρο
Σύνθεση και λειτουργία ομάδας
Γνωριμία με το σώμα μου
Δυνατότητα παραγωγής ήχων με τη βοήθεια του σώματος μου
Ελέγχω και συνειδητοποιώ το σώμα μου
Ελεύθερο δραματικό παιχνίδι
Κουκλοθέατρο
Καραγκιόζης
Θεατρικές σχολικές παραστάσεις
Επίσημες θεατρικές παραστάσεις

  1. Χορός / κίνηση
Αναγνωρίζω μέλη του σώματος και κινητική δυνατότητα
Αλλάζω το σχήμα του σώματος
Σώμα στο χώρο / μετακίνηση
Μετακινούμαι βαδίζοντας ή τρέχοντας
Απλά άλματα, απλές στροφές, αργές/γρήγορες κινήσεις
Αλλάζω ρυθμό/κίνηση
Διαχωρίζω κινήσεις σε μικρές και μεγάλες (Χέρι-πόδι)
Παραδοσιακοί χοροί/ Χαραλάμπης/Καλαματιανός/Γερακίνα

Περιβάλλον και εκπαίδευση για την αειφόρο ανάπτυξη

Υιοθέτηση περιβαλλοντικής ηθικής
  1. Απορρίμματα / τάξη, σπίτι, γειτονιά , ανακυκλώσιμα απορρίμματα, οικονομία μείωση απορριμμάτων, θετικές στάσεις συμπεριφορές.
  2. Ήλιο-προστασία/βλαβερές συνέπειες, κατάλληλα μέτρα προστασίας.
  3. Διαχείριση Υδάτινων πόρων/εξοικονόμηση νερού, σχολείο, σπίτι, σχετικές στάσεις, αξίες


ΤΠΕ
Στην προσχολική εκπαίδευση, οι Τ.Π.Ε. παρέχουν στα παιδιά σημαντικές εμπειρίες που σχετίζονται με τα ενδιαφέροντα και την καθημερινή ζωή τους και ενισχύουν τη σημασία του παιχνιδιού ως κυρίαρχου παράγοντα στην ανάπτυξή τους (Vygotsky, 1978). Συγκεκριμένα, στο πλαίσιο των καθημερινών αλληλεπιδράσεων με άλλα παιδιά και ενήλικες, τα μικρά παιδιά χρειάζονται τη διαμεσολάβηση νοητικών εργαλείων, δηλαδή οι Τ.Π.Ε. εμπεριέχουν τη δυναμική να χρησιμοποιηθούν ως «αντικείμενα με τα οποία να σκέφτονται» (“objects to think with”) (Papert, 1980).

Στο πρόγραμμα του νηπιαγωγείου, τα παιδιά, με την υποστήριξη της εκπαιδευτικού και στο πλαίσιο καθημερινών σχολικών δραστηριοτήτων, έρχονται σε επαφή, γνωρίζουν, εξοικειώνονται και κατανοούν βασικές λειτουργίες των Τ.Π.Ε. με στόχο: α) την αναζήτηση, την οργάνωση, τη διαχείριση και την παραγωγή πληροφορίας σε πολλαπλές μορφές, την ανάπτυξη των ιδεών και την προσωπική έκφραση και δημιουργία, β) την επικοινωνία και τη συνεργασία, γ) τη διερεύνηση, τον πειραματισμό, την ανακάλυψη και την επίλυση προβλημάτων σε όλα τα γνωστικά αντικείμενα και δ) την κατανόηση του ρόλου των ψηφιακών τεχνολογιών στη σύγχρονη κοινωνία και τον πολιτισμό.

Τα παιδιά διαχειρίζονται πληροφορίες από πολλαπλές ψηφιακές πηγές. Μαθαίνουν ότι οι μηχανές σχεδιάζονται με σκοπό την κάλυψη των αναγκών των ανθρώπων (φωτογραφική μηχανή, web cam , κινητό).Μαθαίνουν επιπλέον για:

  1. Τα μέρη που απαρτίζονται οι ψηφιακές συσκευές
  2. Ενιαίο σύστημα
  3. Χρήση κατάλληλης ορολογίας
  4. Βασικές λειτουργίες
  5. Κανόνες χρήσης
  6. Σταδιακή αυτονόμηση
  7. Αναζητώ πληροφορίες – Επεξεργάζομαι – Παρουσιάζω
  8. Επικοινωνία με ψηφιακά μέσα
  9. Διαδίκτυο – ιστοσελίδα – e-mail

Τέλος, ο ρόλος της τεχνολογίας στο νηπιαγωγείο προσδιορίζεται μέσα από τις καθημερινές δράσεις σε όλο το Πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου. Οι Τ.Π.Ε. επιλέγονται από τον εκπαιδευτικό για να εμπλουτίσουν τις μαθησιακές εμπειρίες, να ενισχύσουν βασικές ικανότητες και να παραγάγουν προστιθέμενη αξία στις εκπαιδευτικές πρακτικές. Επιπλέον, επιλέγονται από τα παιδιά για την εξυπηρέτηση συγκεκριμένων καθημερινών αναγκών και καταστάσεων.

Φυσική Αγωγή

Ανάπτυξη κινητικών εννοιών (αντίληψη χώρου – σώματος)
Εφαρμογή κινητικών εννοιών (γυμναστική – χορός)
Αξιολόγηση γνωστικού/αντιληπτικού τομέα (κανόνες υγείας και ασφάλειας)
Αξιολόγηση συναισθηματικού τομέα (αυτοπεποίθηση – θάρρος)
Αξιολόγηση κοινωνικού τομέα (συμπεριφορά)

Προσωπική και Κοινωνική Ανάπτυξη

Παρότι παρουσιάζεται στο Πρόγραμμα Σπουδών ως μια ξεχωριστή μαθησιακή περιοχή, στην πραγματικότητα διατρέχει το σύνολο του προγράμματος και δημιουργεί το κατάλληλο πλαίσιο για την εμπλοκή των παιδιών στη μάθηση καθώς και την προσαρμογή τους στο σχολικό και κοινωνικό πλαίσιο.

Η  ενίσχυση της προσωπικής & κοινωνικής ανάπτυξης επιτρέπει στα παιδιά να:

{ αναγνωρίζουν τον εαυτό τους ως ένα άτομο ξεχωριστό με ιδιαίτερες ικανότητες και αξίες.
{ λειτουργούν με σχετική αυτονομία.
{ αποδέχονται τα συναισθήματα τους και να ελέγχουν τον τρόπο έκφρασης τους .
{ αντιμετωπίζουν δυσκολίες και να επιλύουν συγκρούσεις.
{ σέβονται τους άλλους και τους κανόνες της ομάδας.
{ αντιλαμβάνονται και να κατανοούν τα συναισθήματα και τις απόψεις των άλλων .
{ επικοινωνούν και να συνεργάζονται με τους άλλους.


Περιεχόμενα και Μαθησιακοί Στόχοι

Ταυτότητα
*   Να αναγνωρίσουν προσωπικά τους χαρακτηριστικά, απόψεις, επιλογές
*   Να αναπτύξουν το αίσθημα του «ανήκειν» - κοινωνική ταυτότητα
*   Να αποκτήσουν θετική αυτοεκτίμηση (αίσθημα αξίας και αποτελεσματικότητας)

Αυτό-ρύθμιση
*   Να αναγνωρίζουν, να εκφράζουν και να διαχειρίζονται τα συναισθήματα τους
*   Να οριοθετούν τη συμπεριφορά τους
*   Να αποκτήσουν ηθικές αξίες

Προσωπική Ενδυνάμωση
*   Να αντέχουν την αποστέρηση αποτυχία
*   Να διαχειρίζονται τις σχέσεις με την οικογένεια
*   Να εξοικειωθούν με γεγονότα της ζωής
*   Να διαπαιδαγωγηθούν σε θέματα σεξουαλικότητας

Κοινωνικές Δεξιότητες
*   Να αυτονομηθούν
*   Να επιλύουν συγκρούσεις
*   Να αποκτήσουν ενσυναίσθηση
*   Να ακολουθούν κανόνες

Κοινωνική Αλληλεπίδραση
*   Να αποδέχονται τη διαφορετικότητα
*   Να συμμετέχουν σε ομαδικές δραστηριότητες
*   Να δημιουργήσουν προσωπικές σχέσεις


Κυριακή 22 Σεπτεμβρίου 2013

Μπαλονοπαιχνίδια

Για τις πρώτες μας μέρες μαζί, μερικά πολύ ευχάριστα και διασκεδαστικά παιχνίδια με μπαλόνια (από τη Νίκη Κάντζου, στο Σύγχρονο Νηπιαγωγείο, τεύχος 93,94)

Ονόματα στα μπαλόνια
Υλικά: μπαλόνια, μαρκαδόροι
Χώρος διεξαγωγής: εσωτερικός χώρος
Αριθμός παικτών: όλα τα παιδιά της τάξης

Μοιράζουμε σε κάθε παιδί ένα μπαλόνι και ζητάμε να το φουσκώσει. Αφού το δέσει, γράφει πάνω με μαρκαδόρο το όνομα του και το διακοσμεί όπως θέλει. Συγκεντρώνουμε τα μπαλόνια σε ένα μεγάλο κουτί και στη συνέχεια τα σκορπίζουμε στο πάτωμα. Παροτρύνουμε τα παιδιά να τα πετούν ψηλά για αρκετή ώρα. Μετά τους ζητάμε να πιάσουν ένα και να γίνουν αγάλματα. Ύστερα, ρωτάμε ένα παιδί ποιανού όνομα επάνω γράφει το μπαλόνι που κρατά. Το παιδί στο οποίο αναφέρεται διαβάζει με τη σειρά του το όνομα που υπάρχει πάνω στο μπαλόνι του κ.ο.κ. Η διαδικασία συνεχίζεται μέχρι να διαβαστούν όλα τα ονόματα.

Χαρούμενα και λυπημένα μπαλόνια
Υλικά: μπαλόνια
Χώρος διεξαγωγής: εσωτερικός χώρος
Αριθμός παικτών:όλα τα παιδιά της τάξης

Μοιράζουμε στα παιδιά μπαλόνι, τους ζητάμε να τα φουσκώσουν και να ζωγραφίσουν πάνω τους χαρούμενα και λυπημένα πρόσωπα. Στη συνέχεια τα παροτρύνουμε να σκορπίσουν τα ζωγραφισμένα μπαλόνια στη μέση της αίθουσας. Σε ένα σημείο της αίθουσας τοποθετούμε τεράστια χάρτινα κουτιά. Με το ξεκίνημα της μουσικής, τα παιδιά προσπαθούν να βάλουν στο ένα κουτί τα χαμογελαστά μπαλόνια και στο άλλο τα λυπημένα.
Άλλη προέκταση του παιχνιδιού μπορεί να είναι: Πετάμε ψηλά τα μπαλόνια αφού τα ομαδοποιήσουμε και κάθε παιδί πιάνει ένα μπαλόνι. Ανάλογα με τη φατσούλα που έχει πάνω το μπαλόνι, κάθε παιδί εκφράζει ένα ευχάριστο ή δυσάρεστο συναίσθημα σχετικά με τη μέρα του στο νηπιαγωγείο, γενικά κάτι που το χαροποιεί ή κάτι που το στεναχωρεί κ.ο.κ.

Μπαλόνια στο στεφάνι
Υλικά: μπαλόνια
Χώρος διεξαγωγής παιχνιδιού: εσωτερικός χώρος
Αριθμός παικτών:όλα τα παιδιά της τάξης

Με λάχνισμα επιλέγουμε ένα παιδί να κρατήσει ένα στεφάνι. Τα υπόλοιπα προσπαθούν να περάσουν το μπαλόνι τους μέσα από αυτό. Νικητής αναδεικνύεται ο παίκτης που θα καταφέρει να περάσει το μπαλόνι του μέσα στο στεφάνι τις περισσότερες φορές.

Οι φωνές των μπαλονιών
Υλικά: μπαλόνια
Χώρος διεξαγωγής: εσωτερικός χώρος
Αριθμός παικτών: όλα τα παιδιά της τάξης

Μοιράζουμε στα παιδιά από ένα μπαλόνι και τους ζητάμε να τα φουσκώσουν, αλλά όχι να τα δέσουν. Τα παιδιά με τη σειρά τους αφήνουν αέρα να φύγει από το μπαλόνι τους δημιουργώντας έτσι περίεργους θορύβους. Στη συνέχεια επαναλαμβάνουν τη διαδικασία όλα τα παιδιά μαζί.

Μπαλόνια στον αέρα
Υλικά: μπαλόνια
Χώρος διεξαγωγής: εσωτερικός χώρος
Αριθμός παικτών: όλα τα παιδιά της τάξης

Προτείνουμε στα παιδιά να χωριστούν σε μικρές ομάδες (ίσως με τη βοήθεια των χρωμάτων των μπαλονιών). Δίνουμε σε κάθε ομάδα ένα μπαλόνι. Τα παιδιά χτυπούν τα μπαλόνια τους με τα χέρια προσπαθώντας να τα κρατήσουν στον αέρα. Απαγορεύεται να τα πετάξουν ή να τα κρατήσουν. Εάν ένα μπαλόνι πέσει στο έδαφος, τότε οι ομάδες χάνουν ένα πόντο. Νικήτρια αναδεικνύεται η ομάδα που θα τις αφαιρεθούν οι λιγότεροι πόντοι.


Παρασκευή 20 Σεπτεμβρίου 2013

Τέλος 1ης εβδομάδας νηπιαγωγείου

Είναι ο δεύτερος χρόνος φέτος, που θεωρούμε μια πολύ καλή ιδέα για επικοινωνία με τους γονείς , την επιστολή ενημέρωσης με το τέλος της 1ης εβδομάδας σχολείου.
Φέτος, η μισή ιδέα είναι δανεισμένη από τη συνάδερφο Pitsina και η άλλη μισή από την εμπειρία.

Πόσα πολλά αρχίζω να μαθαίνω από την 1η βδομάδα μου στο νηπιαγωγείο.

J    Προσέχω και μαζεύω τα παιχνίδια μου.
J    Είμαι ευγενικός με όλους και γλυκός.
J    Χρησιμοποιώ χαμηλή φωνή και καλούς τρόπους.
J    Περπατώ αργά μέσα στην τάξη.
J    Λέω τις μαγικές λέξεις:
«Παρακαλώ»
«Ευχαριστώ»
«Συγγνώμη»




Μαμά και Μπαμπά, εσείς φροντίστε:

J    Να με βάζετε νωρίς για ύπνο.
J   Να τρώω ένα καλό πρωινό πριν φύγω   από το σπίτι.
J   Να μου φοράτε άνετα ρούχα και παπούτσια στο σχολείο.
J   Να έχω πάντα μαζί μου πετσέτα, νερό, πιρούνι ή κουτάλι και μια αλλαξιά ρούχα.
J   Να συζητάμε κάθε μέρα για το πώς πέρασα τη μέρα μου στο νηπιαγωγείο.
J   Να προσπαθούμε μαζί, να κάνουμε μερικά από τα πράγματα που κάνω στο νηπιαγωγείο, και στο σπίτι.

Το έγγραφο όπως είναι στο Word

Είμαι ξεχωριστός, όπως και το όνομα μου


Συνεχίζοντας τις δραστηριότητες μας σχετικά με τα ονόματα, δανειστήκαμε μια πολύ ωραία ιδέα από το περιοδικό Σύγχρονο Νηπιαγωγείο, τεύχος Σεπ-Οκτ 2012.


  • Γράψαμε σε μεγάλο μέγεθος τα ονόματα όλων των παιδιών μας στον υπολογιστή.
  • Τα παρουσιάσαμε στην "ολομέλεια", έτσι ώστε κάθε παιδί να αναγνωρίσει το όνομα του και να το κρατήσει στα χέρια του.
  • Δώσαμε στα παιδιά μια παραλληλόγραμμη καρτέλα από οντουλέ χαρτόνι για να κολλήσει το όνομα του πάνω της.
  • Γνωρίσαμε την κόλλα "ντροπαλούλα" στα παιδιά (uhu stick) και τον τρόπο χειρισμού της.
  • Δώσαμε στα παιδιά έτοιμα σχήματα κομμένα π.χ. λουλουδάκια, καρδούλες κ.α. για να στολίσουν τις καρτέλες τους.
  • Διαθέσαμε χρυσόσκονη έτσι ώστε να στολιστούν και να λάμψουν οι καρτέλες.
  • Παρουσιάσαμε τις μοναδικές και ξεχωριστές μας καρτέλες στην παρεούλα και περιγράψαμε τι κάναμε.
  • Από την αρχή, είχαμε συμφωνήσει τις καρτέλες αυτές να τις πάρουν σπίτι έτσι ώστε όταν θα θέλουν να γράφουν το όνομά τους και στο σπίτι να συμβουλεύονται την ταμπέλα που έφτιαξαν στο σχολείο. 
Σήμερα έφυγε κιόλας για το σπίτι τελειωμένη. Δείτε τις ωραίες ιδέες των παιδιών:














Επικράτησε μεγάλος ενθουσιασμός επειδή τα παιδιά "μαγεύονται" από τα στολιδάκια των διακορευτών, αλλά κυρίως από τη χρυσόσκονη.
Επιπλέον αποκτούν αυτοπεποίθηση και σιγουριά επειδή χειρίζονται μόνα τους τα υλικά (κόλλα, χρυσόσκονη - που τη ρίχνουμε σαν το αλάτι που αλατίζει το φαγητό-), και επιλέγουν μόνα τους στολίδια, χωρίς απαγορεύσεις και περιορισμούς. Μόνο με κανόνες.
Έτσι καταλήγουν στην ολόδικη τους δημιουργία και σύνθεση και νιώθουν καταχαρούμενα.

Τετάρτη 18 Σεπτεμβρίου 2013

Το α και το ω μιας καλής και δημιουργικής ημέρας

Αχ αυτό το πρωινό ξύπνημα....! Δύσκολο πολλές φορές για μεγάλους αλλά και μικρούς! Παιδιά που κρύβονται κάτω από τα σκεπάσματα, που δεν σηκώνονται με τίποτα, που αργούν πολύ να ετοιμαστούν....με αποτέλεσμα το πρωινό ξύπνημα για το σχολείο να γίνεται καθημερινός εφιάλτης!
Τι μπορείτε να κάνετε για να αλλάξετε το δύσκολο πρωινό ξύπνημα σε κάτι πιο ευχάριστο και λειτουργικό:

1. Καλός και αρκετός ύπνος
Το πόσο νωρίς πρέπει να ξαπλώνει ένα παιδί είναι σχετικό και ανάλογα με την ηλικία.
Όταν το παιδί δεν κοιμάται αρκετά, επόμενο είναι να μην θέλει να σηκωθεί το πρωί και να νυστάζει όλη μέρα. Φροντίστε λοιπόν να ξαπλώνουν νωρίς τα παιδιά, προσαρμόζοντας το οικογενειακό πρόγραμμα ανάλογα. π.χ. το βραδινό να γίνεται νωρίτερα, να μην υπάρχουν έξοδοι και επισκέψεις, να κάνουν νωρίς μπάνιο κ.λ.π. Τα παιδιά του δημοτικού χρειάζονται 9-11 ώρες ύπνου καθημερινά.

2. Ρολόι
Αν το παιδί είναι σε ηλικία που γνωρίζει την ώρα, φροντίστε να έχει στο δωμάτιό του ένα ρολόι και ενημερώστε το για την ώρα που πρέπει να κοιμάται, να ξυπνάει και να είναι έτοιμο για το σχολείο, έτσι ώστε να έχει την αίσθηση του χρόνου.

3. Προετοιμασία ρούχων και τσάντας από το προηγούμενο βράδυ
Στο τέλος της καθημερινής μελέτης του παιδιού, φροντίστε να φτιάξει την τσάντα του για την επόμενη μέρα. Επίσης, βρείτε τα ρούχα που θα φορέσει, κρεμάστε τα κάπου πρόχειρα ώστε να μην χάνετε χρόνο το πρωί ετοιμάζοντας τσάντα και ψάχνοντας ρούχα ή παπούτσια!

4. Ήρεμο ξύπνημα
Σε κανέναν δεν αρέσει να ξυπνά με φωνές και με πανικό, πόσο μάλλον στα παιδιά! Φροντίστε εσείς οι γονείς να ξυπνάτε αρκετά νωρίς ώστε να μην σας πιάνει άγχος. Ξυπνήστε τα όμορφα, με αγάπη και αφήστε τους ένα 5 λεπτο για το αγαπημένο χουζούρι! Μην περιμένετε τα παιδιά να σηκωθούν πάνω σαν ελατήρια απλά επειδή το λέτε! Ως κίνητρο για να ξυπνήσουν και να σηκωθούν πιο γρήγορα είναι το νόστιμο πρωινό ή η μουσική. Ξυπνήστε τα λοιπόν με τους ήχους αγαπημένων τους τραγουδιών ή με την αναγγελία μιας πρωινής λιχουδιάς.

5. Επεξήγηση και συζήτηση
Ιδανική ώρα για συζήτηση σχετικά με το πρωινό ξύπνημα είναι το βράδυ πριν το παιδί κοιμηθεί. Πείτε του γιατί πρέπει να ξυπνά στην ώρα του, ότι είναι καλό να μην υπάρχουν φωνές και τρέξιμο το πρωί, ότι πρέπει να ετοιμάζεται γρήγορα για να μην χρειάζεται να ξυπνάει ακόμα νωρίτερα και ότι αν αργεί στο σχολείο θατου κάνουν παρατηρήσεις.

6. Πρωινό ξύπνημα γονιών
Το πρωινό ξύπνημα μπορεί να είναι δύσκολο και για τους γονείς που πάνε πιο αργά στην δουλειά ή που δεν δουλεύουν και είχαν καλομάθει το καλοκαίρι να ξυπνούν χαλαρά! Αυτό είναι κάτι που πρέπει  να ρυθμίσετε εσείς γιατί αν ξυπνάτε αργά τελευταία στιγμή, τότε αγχώνετε το παιδί και γενικά η μέρα ξεκινά στραβά, συνήθως με φωνές και απειλές. Φροντίστε εσείς λοιπόν να είστε στην ώρα σας, να έχετε έτοιμο το κολατσιό του παιδιού, τα ρούχα και παπούτσια του. 


Να θυμάστε ότι "η καλή μέρα από το πρωί φαίνεται" και να φροντίζετε τα παιδιά σας να έχουν ένα χαρούμενο ξύπνημα που θα τα βοηθήσει να αντεπεξέλθουν θετικά σε όλες τις δραστηριότητες του σχολείου.

Αναρτήθηκε από 

Ζωντανεύουμε .... το αρχικό του ονόματος μας


Κατά τη διάρκεια αυτής της δεύτερης εβδομάδας μας με τα παιδιά, κάναμε την πρώτη μας προσπάθεια με τα γράμματα του ονόματος μας.
Φτιάξαμε καρτέλες, τις σκορπίσαμε στην παρεούλα και ανιχνεύσαμε τις πρώτες γνώσεις των παιδιών.

Βάλαμε μουσική να παίζει και με το που τη σταματούσαμε ερχόταν όποιο παιδί ήθελε και έπαιρνε την καρτέλα του, την έδειχνε στα υπόλοιπα παιδιά τα οποία συμφωνούσαν ή διαφωνούσαν με την επιλογή του.
Όταν όλα τα παιδιά πήραν τις καρτέλες με τα ονόματα τους, φωνάξαμε για το κάθε όνομα τον "αρχηγό" του, δηλ. το αρχικό γράμμα κάθε ονόματος.
Είχαμε ήδη τυπώσει το αρχικό του κάθε παιδιού στον υπολογιστή με τη βοήθεια του Wordart και έτσι κάθε παιδί είχε στα χέρια του την καρτέλα με ολόκληρο το όνομα του και μία σελίδα με το αρχικό του ονόματος του.
(αύριο που θα παίξουμε πάλι αυτό το παιχνίδι με τα ονόματα και τους αρχηγούς θα εφαρμόσω την πολύ καλή ιδέα της συναδέρφου από τα Προσχολικά που έβαλε οδηγό σε κάθε καρτέλα για να μπορούν τα παιδιά με ευκολία να διαχωρίζουν τα γράμματα του ονόματος τους, αρχίζοντας βέβαια από τον αρχηγό).
Συζητήσαμε τον τρόπο με τον οποίο θα μπορούσαμε να ομορφύνουμε το άσπρο χαρτί με το αρχικό γράμμα και οι περισσότερες ιδέες κατευθύνθηκαν προς τη χρωματιστή ζωγραφική. Στο σημείο αυτό ενισχύσαμε τις αρχικές ιδέες των παιδιών δείχνοντας τους φωτογραφίες από αρχικά γράμματα έτσι όπως είχαν σκεφτεί να τα στολίσουν κάποια άλλα παιδιά




Παρατηρήσαμε λοιπόν ότι τα γράμματα ζωντάνεψαν και έγιναν άνθρωποι (Α), σπίτια (Γ), λιβάδια με λουλούδια (Χ), αρχηγοί στην μπαλονοχώρα (Ρ), κροκοδειλάκια (Ζ), δασκάλες (Φ), κύριοι που πάνε στη δουλειά τους (Θ) κ.α.
Τα παιδιά μας πήραν ιδέες, ξυλομπογιές και λαδοπαστέλ και ιδού τα πολύ αξιόλογα έργα μας:
























Τρίτη 17 Σεπτεμβρίου 2013

Τι είπαν τα νήπια μας για τα αδέρφια τους

Σήμερα στο νηπιαγωγείο μας διαβάσαμε το βιβλίο "Ποιος είναι ο αρχηγός" της Μαρίας Παπαγιάννη.
Με αφορμή, λοιπόν, αυτό το πολύ αξιόλογο βιβλίο, κάναμε αλλά και καταγράψαμε την πρώτη μας συζήτηση σχετικά με τα αδέρφια μας και τη σχέση μας μαζί τους.
Τέθηκαν οι ερωτήσεις, έχουμε αδέρφια, τι μας αρέσει να κάνουμε μαζί τους, τι αγαπάμε στ'  αδέρφια μας και τι μας στεναχωρεί.
Διαβάστε τι απαντήσεις λάβαμε:

Μιχαέλα:Έχω αδερφό, τον Άγγελο, είναι 2. Παίζουμε παιχνίδια, κρυφτό, κυνηγητό. Τον αγαπάω επειδή είναι μικρούλης. Με στεναχωρεί όταν κλαίει.
Ελεονόρα: Έχω 3 αδέρφια, Λορένα, Χριστίνα, Αναστάσης. Αγαπάω περισσότερο τον Αναστάση. Με στεναχωρούν όταν δεν παίζουν μαζί μου.
Μπέτυ: Έχω την Κέλυ και την Χριστίνα. Την αγαπάω (Χριστίνα) γιατί παίζει μαζί μου. Με στεναχωρεί όταν κλαίει.
Παναγιώτης: Έχω τον Γιάννη. Τον αγαπάω όταν δεν κάνει αταξίες. Με στεναχωρεί όταν λέει κακές βλακείες.
Μαρία:Δεν έχω αδέρφια.
Χριστίνα Α.: Είναι η Ναταλία, 3.5 ετών. Παίζουμε κουκλόσπιτο. Την αγαπάω όταν μ' αγαπά. Με στεναχωρεί όταν με βαράει.
Γιάννης: Δεν έχω αδέρφια.
Χρύσα: Ο Νικόλας, 4. Μ' αρέσει να παίζω κρυφτό. Τον αγαπάω όταν γελάει. Με στεναχωρεί όταν με χτυπάει.
Νίνο: Ο Ματέο. Είναι μεγαλύτερος. Να παίζω κρυφτό. Τον αγαπάω όταν παίζουμε. Με στεναχωρεί όταν κλαίει.
Έλενα: Είναι ο Ηλίας. Είναι μεγαλύτερος, πάει στην 1η Δημοτικού. Μ' αρέσει να παίζουμε τουβλάκια. Τον αγαπάω όταν παίζουμε μαζί. Με στεναχωρεί όταν κλαίει.
Δημοσθένης:Δεν έχω αδέρφια.
Χριστίνα: Μπέτυ-Κέλυ. Παίζουμε κούκλες. Την αγαπάω (Μπέτυ), όταν δεν κλαίει. Με στεναχωρεί όταν κλαίει.
Δημήτρης Ζ.:Θεώνη-Φρειδερίκη, 2 χρονών.Μ' αρέσει να παίζω με τουβλάκια και κυβάκια. Την αγαπάω όταν δεν μου παίρνει τα παιχνίδια. Με στεναχωρεί όταν με χτυπάει.
Ελευθερία: Στέλλα, μεγαλύτερη.Πάει 2α Δημοτικού.Μ' αρέσει να παίζουμε κυνηγητό. Την αγαπάω όταν παίζουμε μαζί με τις Barbie.Με στεναχωρεί όταν η Στέλλα κλαίει.
Κωνσταντίνος: Δεν έχω, αλλά η μαμά μου θα κάνει κάποια στιγμή. Είναι μέσα στην κοιλιά της μαμάς.
Ελένη: Γιώργος, 6 χρονών. Μ' αρέσει να παίζω κυνηγητό. Τον αγαπάω όταν παίζει μαζί μου. Με στεναχωρεί όταν κλαίει.
Σεμίνα: Στέφανος, 7,5 χρονών. Δε με παίζει πολύ, αλλά όταν παίζουμε, παίζουμε με το tablet.Τον αγαπάω όταν με βοηθάει να μαζεύουμε τα παιχνίδια. Με στεναχωρεί όταν δεν μοιράζεται τα παιχνίδια μαζί μου.
Εβίνα:Σοφία, 3 χρονών.Παίζουμε με το αυτοκινητάκι μαζί. Την αγαπάω γιατί είναι μικρή. Με στεναχωρεί όταν με χτυπάει.
Άγγελος: Γιώργος, 6 χρονών. Παίζουμε ζωγραφική και τουβλάκια. Τον αγαπάω όταν δε με χτυπάει. Με στεναχωρεί όταν με χτυπάει.
Χρήστος:Χριστόφορος, 2α Δημοτικού. Μ΄αρέσει να παίζω με τα nerf κάποια όπλα που βάζουμε σφαίρες. Τον αγαπάω όταν παίζουμε. Με στεναχωρεί όταν δε με παίζει.
Δημήτρης Π.:Γιώργος και Νώτης, μεγαλύτεροι. Μ' αρέσει να παίζω με το Γιώργο τα πάντα, όλα τα παιχνίδια. Τον αγαπάω όταν με παίζει. Με στεναχωρεί όταν με βαράει.
Σταματίνα:Θανάσης, 3,5 χρονών. Μ' αρέσει να παίζουμε τους σκίουρους. Τον αγαπάω όταν δε μιλάει στο τραπέζι.Με στεναχωρεί όταν μιλάει τη νύχτα και δεν μπορώ να κοιμηθώ.
Δανάη: Νίκος, 8 χρονών, 3η Δημοτικού. Μ' αρέσει να παίζουμε με τα Playmobil και με τα lego του. Τον αγαπάω όταν δε με ενοχλεί και δεν με κοιτάει όταν παίζω. Με στεναχωρεί όταν δεν παίζει μαζί μου και όταν μου φωνάζει.

Ανακοίνωση

Αγαπητοί Γονείς, 
σας ενημερώνουμε ότι την Δευτέρα 23 Σεπτεμβρίου 2013, και ώρα 16:00, θα πραγματοποιηθεί στο νηπιαγωγείο μας διαδικασία κλήρωσης, όπως ορίζει ο νόμος, για τη φοίτηση στο σχολείο μας, νηπίων δεύτερης ηλικίας (έτος γέννησης 2009).
Από το νηπιαγωγείο

Πέμπτη 12 Σεπτεμβρίου 2013

Ομαδικά Παιχνίδια

Και κάτι διαφορετικό.... ομαδικά παιχνίδια από την μακρινή Κίνα!

Το κέικ του φεγγαριού
Παίζεται με όλη την τάξη χωρισμένη σε ομάδες και προσαρμόζεται σε όλες τις ηλικίες.
Διαδικασία:
Ζωγραφίζουμε έναν κύκλο στην αυλή του σχολείου με μια κιμωλία. Η ακτίνα του κύκλου θα πρέπει να είναι τουλάχιστον όσο 4 μεγάλα παιδικά βήματα. Χωρίζουμε τον κύκλο από το κέντρο σε κομμάτια, ανάλογα με την ηλικία και τις ικανότητες των παιδιών, και γράφουμε έναν αριθμό σε κάθε κομμάτι.Τα μικρότερα παιδιά μπορούν να παίξουν με τον κύκλο χωρισμένο σε τέταρτα και σε κάθε τέταρτο αναγράφονται οι αριθμοί 1-4. Για τα μεγαλύτερα παιδιά μπορούμε να χωρίσουμε τον κύκλο σε 12 κομμάτια και να τα αριθμήσουμε από το 1-12. Μπορούμε να αριθμήσουμε τα κομμάτια και με τυχαίους αριθμούς. Χωρίζουμε τα παιδιά σε ομάδες. Παίρνουμε ένα παιδί από κάθε ομάδα και τα βάζουμε να σταθούν στο κέντρο του κύκλου, με τα μάτια δεμένα και τα γυρίζουμε γύρω-γύρω 2-3 φορές μέχρι να χάσουν τον προσανατολισμό τους λίγο. Κάθε παιδί κάνει 4 βήματα προς τυχαία κατεύθυνση, βγάζει το μαντίλι από τα μάτια του και ανακαλύπτει τον αριθμό του κομματιού πάνω στο οποίο στάθηκε. Όταν κάθε μέλος των ομάδψν έχει κάνει τα βήματα, διαλέγουμε τον επόμενο παίκτη από κάθε ομάδα. Συνεχίζουμε έως ότου όλα τα παιδιά έχουν παίξει και προσθέτουμε όλους τους βαθμούς κάθε ομάδας. Κερδίζει η ομάδα με τη μεγαλύτερη βαθμολογία. Κάθε ομάδα μπορεί να έχει ένα μικρό πίνακα από χαρτόνι για να καταγράφεται  βαθμολογία της από ένα παιδί της ομάδας ή το κάθε παιδί μπορεί να γράψει μόνο του τον αριθμό του κάθε φορά που παίζει.

(πόσο ωραία δραστηριότητα εμπέδωσης και αξιολόγησης των αριθμών μέχρι το 4!)

Τσου!Τσου!
Αριθμός παικτών: 4 ή περισσότεροι.Παίζεται έξω.
Διαδικασία:
Ένας παίκτης καλύπτει τα μάτια του με ένα μαντίλι για να μη βλέπει. Οι υπόλοιποι παίκτες είναι τα "κοτόπουλα". Ο παίκτης με τα καλυμμένα μάτια φωνάζει "Τσου" "Τσου" (που σημαίνει "Ελάτε να μάξετε για τη μάνα σας". Τα κοτόπουλα τρέχουν και προσπαθούν να αγγίξουν τον παίκτη με τα καλυμμένα μάτια χωρίς να πιαστούν. Ο παίκτης που θα πιαστεί, καλύπτει τα μάτια με το μαντίλι και παίρνει τη θέση του άλλου.

Σαπουνόφουσκες

Πείραμα με σαπουνόφουσκες

Υλικά:
μπολ, υγρό σαπούνι, νερό, διάφορα υλικά και σκεύη πειραματισμού, όπως πλαστικά πιρούνια, πλαστικά καλαμάκια, τρυπητές κουτάλες, σουρωτήρι, παλιά cd κ.α.

Διαδικασία:
Δημιουργήστε σαπουνόνερο σε μια μεγάλη λεκάνη, παρουσιάστε το στα παιδιά και προτείνετε να παίξετε με τις σαπουνόφουσκες.
Προτρέψτε τα να αναζητήσουν και να φέρουν διάφορα υλικά τα οποία θα χρησιμοποιήσουν για να φτιάξουν σαπουνόφουσκες. Παρουσιάστε και εσείς τα δικά σας.
Βγείτε στην αυλή, πειραματιστείτε και διασκεδάστε προσπαθώντας να δημιουργήσετε σαπουνόφουσκες.
Ενθαρρύνετε την ομάδα να εναλλάσσονται τα υλικά μεταξύ τους.
Με την ολοκλήρωση του παιχνιδιού συζητήστε τις εμπειρίες σας. Με ποια υλικά μπόρεσαν/δεν μπόρεσαν να κάνουν σαπουνόφουσκες;Γιατί; Σε τι διαφέρουν τα υλικά με τα οποία δεν μπόρεσαν να δημιουργήσουν σαπουνόφουσκες με εκείνα που τις δημιούργησαν;

Ιδέα: 
Τα παιδιά μέσα από ένα διασκεδαστικό πείραμα μαθαίνουν πως δημιουργούνται οι σαπουνόφουσκες και δροσίζονται.

Ζωγραφική με σαπουνόφουσκες


Υλικά:
μπολ, υγρό σαπούνι, νερό,πλαστικά καλαμάκια, υγρή τέμπερα

Διαδικασία:
Δημιουργούμε σαπουνόνερο το οποίο μοιράζουμε σε τόσα κεσεδάκια όσα και τα χρώματα που επιθυμούν να χρησιμοποιήσουν τα παιδιά.
Ρίχνουμε σε κάθε μπολ υγρή τέμπεα σε διαφορετικά χρώματα και ανακατεύουμε μέχρι να ομογενοποιηθούν.
Ώρα για δράση. Κάθε παιδί έχοντας το δικό του καλαμάκι φυσά στα μπολ μέχρι να σχηματίσει ένα σωρό έγχρωμες φυσαλίδες.
Συμβουλεύστε τα παιδιά να ακουμπήσουν απαλά το χαρτί τους πάνω στις φυσαλίδες ώστε να κολλήσουν σ΄αυτό.
Σε λίγο οι φυσαλίδες θα σπάσουν και θα αφήσουν το πλέγμα των αποτυπωμάτων τους, σχηματίζοντας διάφορα ευφάνταστα σχέδια.
Η δραστηριότητα ενδείκνυται για τον πειραματισμό των παιδιών με τις μίξεις χρωμάτων, αν μετά φέρουν σε επαφή το χαρτί τους με περισσότερα από ένα χρώματα φυσαλίδων. Ενθαρρύνετε τους πειραματισμούς και τις υποθέσεις τους.

Ιδέα:
Τα παιδιά εκφράζονται εικαστικά χρησιμοποιώντας ως εργαλεία τις σαπουνόφουσκες.

Από το περιοδικό Σύγχρονο Νηπιαγωγείο, τεύχος 94, Ιούλιος-Αύγουστος 2013/ Επιμέλεια Ύλης: Αργυρώ Παναγιώτου-Νηπιαγωγός