Ετικέτες

Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο (3) Αγωγή Υγείας (9) Ανακοινώσεις (140) Ανακοινώσεις - ΠΕΙ.Σ (13) Άνοιξη (3) Απόκριες (19) Άρθρα (54) Αρχή Σχολικής Χρονιάς (29) Βήματα για τη Ζωή (1) Βιβλία για παιδιά (6) Γενέθλια (14) Γιορτές (13) Γιορτή της Μητέρας (16) Γιορτή του Πατέρα (1) Γλώσσα (5) Γονείς (31) Δήμος Λυκόβρυσης-Πεύκης (6) Έθιμα (2) Ειδική Αγωγή (1) Εκδηλώσεις Συλλόγου Γονέων (8) Εκδηλώσεις του Νηπιαγωγείου μας (32) Εκπαιδευτικές Επισκέψεις (3) Εκπαιδευτικοί (2) Επιμορφώσεις εκπαιδευτικών (1) Εργασία στο σπίτι (64) Εργασίες νηπίων (16) Εργαστήρια Δεξιοτήτων (12) Ευρωπαϊκά Προγράμματα (3) Η Βιβλιοθήκη στο Νηπιαγωγείο (11) Ημέρα-Νύχτα (2) Θεματικές προσεγγίσεις (46) Καινοτόμες παρεμβάσεις (7) Καλοκαίρι (4) Μαθηματικά (3) Νέα Προγράμματα Σπουδών (3) Νομοθεσία (2) Όμιλοι (14) Ονομαστική Εορτή (1) Παγκόσμιες Ημέρες (5) Πάσχα (9) Περιβάλλον (4) Ρομποτική (1) Σαρακοστή (2) Σχολική Ψυχολόγος (3) Τέχνες (1) Τηλεδιάσκεψη (30) Το Νηπιαγωγείο μας (2) Φιλαναγνωσία (2) Φυσικές Επιστήμες (1) Χειμώνας (8) Χριστούγεννα (31)

ArtMissions#Skills Labs

ArtMissions#Skills Labs
The e-twinning project's blog that contains all of our work

Μπορείτε να απολαύσετε το ιστολόγιο μας σε όλες τις γλώσσες του κόσμου

Κυριακή 16 Μαρτίου 2014

Μετρήσεις....μετρήσεις....μετρήσεις

 Όλη την προηγούμενη εβδομάδα προσπαθούσαμε να βρούμε μια σταλιά Άνοιξης για να φέρουμε στο νηπιαγωγείο. 
Αφού ο Μάρτης μας απογοήτευσε εντελώς, στραφήκαμε στις προθεσμίες που λήγουν για την καταγραφή και καταχώρηση του ΕΥΖΗΝ.
Επειδή, τις περισσότερες φορές η διάθεση μας είναι ανεβασμένη και η ματιά μας αισιόδοξη, είδαμε μέσα από αυτό το στείρο πρόγραμμα, μια ευκαιρία να ασχοληθούμε και λίγο επισήμως και οργανωμένα με τις μετρήσεις μεγεθών - λέμε επισήμως και οργανωμένα επειδή τα παιδιά μας καθημερινά μέσα  από το ελεύθερο του οικοδομικού υλικού κάνουν μετρήσεις και συγκρίσεις συνεχώς.



  • Γνωρίσαμε τα όργανα που μας βοηθούν στις μετρήσεις: Ζυγαριά - Μέτρο - Μεζούρα (Μαθηματικά/Θεματική Ενότητα: Χώρος και Γεωμετρία - Μέτρηση / Χρήση τυπικών οργάνων μέτρησης - Οδηγός 2011). 
  • Παρατηρήσαμε τι υπάρχει πάνω στο μέτρο και τη μεζούρα, την αρίθμηση.
  • Γνωρίσαμε το λεξιλόγιο των παραπάνω λέξεων και τις μονάδες μέτρησης τους: Βάρος - κιλά - γραμμάρια / Ύψος(μήκος) - μέτρα - εκατοστά.





    • Γνωρίσαμε και αναγνωρίσαμε τους αρχηγούς των λέξεων.



    • Διατυπώσαμε και γράψαμε τις αντίστοιχες ερωτήσεις που κάνουμε όταν θέλουμε να πληροφορηθούμε το βάρος και το ύψος ενός ατόμου.Παίξαμε στη συνέχεια με τις επιμέρους λέξεις των προτάσεων.



  • Μετρήσαμε τους εαυτούς μας (Μαθηματικά: Άμεσες και έμμεσες συγκρίσεις/ Οδηγός 2011). 
  • Δημιουργήσαμε έναν πίνακα για να καταγράψουμε ο καθένας μόνος του τις προσωπικές μας μετρήσεις: Ύψος-Βάρος-Περίμετρος Μέσης (Μαθηματικά / Θεματική Ενότητα: Στατιστική / Κατηγορικά δεδομένα/Διαγράμματα/ Οδηγός 2011).





    • Συγκρίναμε τα μεγέθη μας. Στην κολόνα της τάξης μας, κατέγραφε η δασκάλα τα μεγέθη-ύψη παιδιών που σηκώνονταν ανά τριάδες, τα οποία μεταξύ τους διέφεραν αρκετά έτσι ώστε να είναι ορατή και εύκολη η σύγκριση και η διατύπωση των κατάλληλων προτάσεων.
    π.χ. Ο Δ. είναι πιο ψηλός από την Χρ. αλλά είναι πιο κοντός από την Ελ. κ.ο.κ.    
    • Σε ατομική εργασία καταγράψαμε το ύψος και το βάρος μας, "διαβάζοντας" τον πίνακα που είχαμε καταγράψει πρωτύτερα.Την ατομική εργασία μπορείτε να βρείτε εδώ
























    • Κι άλλη στατιστική: Καταγράψαμε πόσα και ποια παιδιά στην τάξη μας έχουν το ίδιο βάρος, το ίδιο ύψος και την ίδια περίμετρο μέσης.Εδώ θα μπορούσαμε να είχαμε κάνει και ένα διάγραμμα, όπως αυτό περιγράφεται στην ενότητα της Στατιστικής του εν λόγω οδηγού.






    • Για τη συνέχεια, είχαμε μια παραλλαγή της δραστηριότητας που προτείνεται στον οδηγό 2011 - ΜΔ1 - "Μπορώ να βρω ποια είναι η πιο μεγάλη αγκαλιά". Ονομάσαμε τη δική μας δραστηριότητα "Πόσο μεγάλη είναι η αγκαλιά μου", εξασκώντας πάλι τους εαυτούς μας στις μετρήσεις με τη μεζούρα και όχι στις συγκρίσεις μεγεθών όπως προτείνει η δραστηριότητα του οδηγού. Το προχωρήσαμε λίγο πιο πέρα από τα Μαθηματικά δίνοντας και την οδηγία "Ζωγραφίζω ποιους χωράει η αγκαλιά μου". Τα παιδιά μας ζωγράφισαν τα αρκουδάκια που κρατούν στον ύπνο τους, το μπαμπά και τη μαμά, τα αδέρφια τους, τα παιχνίδια τους και ένα παιδί μας ζωγράφισε βιβλία. Το φυλλάδιο μπορείτε να βρείτε εδώ
























    • Μετρήσαμε, κόψαμε και στολίσαμε την κορδέλα που δείχνει το ύψος των παιδιών μας στις 12/3/2014.Σε ένα κομμάτι χαρτόνι φτιάξαμε ένα μέτρο. Τα παιδιά μας διάβαζαν το ύψος τους από τον πίνακα καταγραφής, το έβρισκαν στο χαρτονένιο μέτρο, έγραφαν το όνομα τους και στη συνέχεια τοποθετούσαν την κορδέλα με το χρώμα της αρεσκείας τους στην αρχή, στο 1 εκ., και κυλούσαν το καρούλι μέχρι τον αριθμό του ύψους τους. Έκοβαν την κορδέλα, έγραφαν το όνομα τους στην κορδέλα και τη στόλιζαν με πετράδια.









    • Για το τέλος, δώσαμε και εργασία για το σπίτι.Το έγγραφο μπορείτε να βρείτε εδώ





    Όλα τα παραπάνω έγιναν εκπαιδευτικό και σε συνεργασία με το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο δημοσιεύτηκε στη σελίδα του ΕΥΖΗΝ. Μπορείτε να το δείτε ολοκληρωμένο εδώ και εδώ

    Παρασκευή 14 Μαρτίου 2014

    Μάρτης, γδάρτης .....και τα υπόλοιπα τα ξέρετε!!

    Την επόμενη βδομάδα, θέλαμε να αρχίσουμε λίγο από Άνοιξη. Αλλά στάθηκε και αδύνατο και οξύμωρο να μιλάμε μέσα στην τάξη για λουλούδια, πεταλούδες, ήλιο που καίει, χορτάρι και εξοχή και έξω ο Μάρτης να μας φέρνει θερμοκρασίες μέχρι 6 βαθμούς Κελσίου και συνεχείς βροχές.

    Περιοριστήκαμε λοιπόν στο να φτιάξουμε το πατροπαράδοτο "Μαρτάκι" και να το βάλουμε στο δεξί χέρι.

    Είπαμε, γράψαμε, παίξαμε με τις λέξεις και ανασυνθέσαμε τις παροιμίες του μήνα, όλοι μαζί στην παρεούλα.








    Στη συνέχεια προχωρήσαμε σε ατομική εργασία σχετική με τις παραπάνω παροιμίες. 
    Είπαμε στα παιδιά ότι το προηγούμενο βράδυ οι δασκάλες μίλαγαν στο τηλέφωνο μεταξύ τους, και έτσι η δασκάλα που έφτιαχνε στον υπολογιστή της εκείνη τη στιγμή την εργασία, "ξεχάστηκε" και "έφαγε" μερικές λέξεις από τις προτάσεις-παροιμίες.
    Μόλις κλείσαμε το  τηλέφωνο η μία δασκάλα είδε τι έκανε και έγραψε αυτές τις λέξεις στο κάτω μέρος της σελίδας.
    Έτσι ζητήσαμε από τα παιδιά να βάλουν τις λέξεις στην πρόταση που ανήκουν.
    Τα παιδιά ξετρελαίνονται με τέτοιου είδους ιστορίες για τις δασκάλες τους και πέφτουν με τα μούτρα στην εργασιούλα τους.







    Eυχόμενοι όλοι να έρθει η Άνοιξη γρήγορα της τραγουδήσαμε "Τα κάλαντα της Άνοιξης" και ζωγραφίσαμε εικόνες της Άνοιξης που αναφέρονται στα κάλαντα.



























    Διαβάσαμε το Μάρτη από τα παιδιά της Άνοιξης της Λότη Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου και φτιάξαμε την κούκλα του Μάρτη "...που όλο κλαίει και όλο γελάει..."




    Πέμπτη 13 Μαρτίου 2014

    6+1 tips για τη καθημερινή μελέτη των δυσλεξικών παιδιών!

    Είναι γεγονός ότι η καθημερινή μελέτη ενός δυσλεξικού παιδιού μπορεί να αποτελέσει πρόκληση για το ίδιο και την οικογένεια του. Η παραδοσιακή, κλασική μαθησιακή διαδικασία  δεν αποδίδει και κρίνεται απαραίτητο να δοκιμαστούν άλλοι τρόποι μάθησης. Για αυτό οι πειραματισμοί και οι δοκιμές για μια μαθησιακή προσέγγιση πιο συμβατή στο δυσλεξικό παιδί αποτελούν το ζητούμενο πολλές φορές στη μελέτη του παιδιού.

    6+1 βοηθητικά Tips:
    Επιτρέψτε και εκπαιδεύσετε το παιδί να γράψει την εργασία που έχει για αυθόρμητη γραφή (σκέφτομαι και γράφω, έκθεση) στον υπολογιστή χρησιμοποιώντας διορθωτή κειμένου. Με αυτό το τρόπο θα περιοριστεί σημαντικά το άγχος για την ορθογραφία και τα γραμματικά λάθη και θα απομείνει χώρος να αποτυπωθούν οι ιδέες και η φαντασία του σχετικά με το θέμα που του έχει δοθεί.
    Προμηθεύσετε το δυσλεξικό παιδί με audio books. Είναι ένας φανταστικός τρόπος για να αποκαταστήσει την αρνητική σχέση που έχει αναπτύξει με το βιβλίο. Ιδιαίτερα αυτά που τα αφηγούνται ηθοποιοί και όχι ο υπολογιστής είναι τα πιο κατάλληλα. Χρησιμοποιώντας τα ακουστικά βιβλία μπορεί να έχει μπροστά του και την εκτυπωμένη μορφή του βιβλίου. Με αυτό το τρόπο όσο το παιδί διαβάζει το βιβλίο και παράλληλα ακούει την αφήγηση μπορεί να βοηθηθεί σημαντικά στην οπτική αναγνώριση των λέξεων και τη καλύτερη αναγνωστική ροή εμπλουτίζοντας παράλληλα και το λεξιλόγιο του.
    Επίσης ένα on line λεξικό μπορεί να γίνει ένα σημαντικό εργαλείο για το δυσλεξικό παιδί. Ο λόγος είναι ότι όταν το παιδί πληκτρολογεί τη ζητούμενη λέξη εμφανίζεται μια λίστα από προτεινόμενες λέξεις οπότε και περιορίζεται σημαντικά η πιθανότητα να μη βρει τελικά τον ορισμό που ψάχνει επειδή απλά τη γράφει λάθος. 
    Τα βίντεο είναι μια πλούσια πηγή πληροφοριών οι οποίες δίνονται με τέτοιο τρόπο που τα δυσλεξικά παιδιά μπορούν να κατανοήσουν καλύτερα. Πολλές φορές οι γλωσσικές πληροφορίες μπερδεύουν το παιδί με μαθησιακές δυσκολίες κάτι που μπορεί να αποφευχθεί αν εμπλουτίσουμε τη διαδικασία με τη δύναμη της εικόνας και του ήχου. Έτσι το να παρακολουθήσει ένα επιστημονικό πείραμα ή μια σχετική συζήτηση μπορεί να βοηθήσει σημαντικά τα άτομα που μαθαίνουν μέσα από εικόνες.
    Προωθήστε τροποποιήσεις που είναι περισσότερο κατάλληλες για αυτό. Γράψτε τις προφορικές οδηγίες. Εξηγήστε περισσότερο τα πεδία που δεν είναι σαφή. Επιτρέψτε περισσότερο χρόνο στις δοκιμές. 

    Ένα από τα πιο σημαντικά πράγματα που πρέπει κανείς να ξέρει όταν "διαβάζει" 'ενα παιδί με δυσλεξία είναι ότι υπάρχουν περισσότεροι από ένας τρόπος για να φτάσεις στο ίδιο αποτέλεσμα. Έτσι θα πρέπει πάντα να υπάρχουν και άλλες εναλλακτικές μέθοδοι για να βρει τη λύση ή για να μάθει κάτι. Ένα παράδειγμα είναι η προπαίδεια που είναι ένα δύσκολο πεδίο για το δυσλεξικό παιδί και υπάρχουν διαφορετικοί τρόποι να τη μάθει όπως είναι αυτή της εικονογραφικής μεθόδου. Επίσης είναι πολύ βοηθητικό να δείχνουμε δυο τρόπους λύσης σε ένα πρόβλημα για να μπορεί να επιλέξει αυτή που κατανοεί καλύτερα.

    Άσπα Μητρακάκη
    Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
    ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών/δυσλεξίας
    email: amitrakaki@gmail.com
    fb & twitter