Ετικέτες

Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο (3) Αγωγή Υγείας (9) Ανακοινώσεις (138) Ανακοινώσεις - ΠΕΙ.Σ (13) Άνοιξη (3) Απόκριες (19) Άρθρα (54) Αρχή Σχολικής Χρονιάς (29) Βήματα για τη Ζωή (1) Βιβλία για παιδιά (6) Γενέθλια (14) Γιορτές (13) Γιορτή της Μητέρας (16) Γιορτή του Πατέρα (1) Γλώσσα (5) Γονείς (31) Δήμος Λυκόβρυσης-Πεύκης (6) Έθιμα (2) Ειδική Αγωγή (1) Εκδηλώσεις Συλλόγου Γονέων (8) Εκδηλώσεις του Νηπιαγωγείου μας (32) Εκπαιδευτικές Επισκέψεις (3) Εκπαιδευτικοί (2) Επιμορφώσεις εκπαιδευτικών (1) Εργασία στο σπίτι (64) Εργασίες νηπίων (16) Εργαστήρια Δεξιοτήτων (12) Ευρωπαϊκά Προγράμματα (3) Η Βιβλιοθήκη στο Νηπιαγωγείο (11) Ημέρα-Νύχτα (2) Θεματικές προσεγγίσεις (46) Καινοτόμες παρεμβάσεις (6) Καλοκαίρι (4) Μαθηματικά (3) Νέα Προγράμματα Σπουδών (3) Νομοθεσία (2) Όμιλοι (13) Ονομαστική Εορτή (1) Παγκόσμιες Ημέρες (5) Πάσχα (9) Περιβάλλον (4) Ρομποτική (1) Σαρακοστή (2) Σχολική Ψυχολόγος (3) Τέχνες (1) Τηλεδιάσκεψη (30) Το Νηπιαγωγείο μας (2) Φιλαναγνωσία (2) Φυσικές Επιστήμες (1) Χειμώνας (8) Χριστούγεννα (31)

ArtMissions#Skills Labs

ArtMissions#Skills Labs
The e-twinning project's blog that contains all of our work

Μπορείτε να απολαύσετε το ιστολόγιο μας σε όλες τις γλώσσες του κόσμου

Σάββατο 19 Μαΐου 2012

Τρώω υγιεινά, μεγαλώνω σωστά (3)

Συνεχίζουμε το πρόγραμμα μας με λαϊκό τραγούδι.....
Σήμερα στο νηπιαγωγείο μας μερακλώσαμε με την "Ντομάτα Καμικάζι" του Γιώργου Χατζηπιερή, από το Cd "Η επιστροφή του τεμπέλη δράκου
Μια ντομάτα καμικάζι (για να δείτε το βίντεο πατήστε εδώ)

 Μια ντομάτα καμικάζι

Μια ντομάτα καμικάζι
τριγυρνάει στη Βεγγάζη
μα την κυνηγάνε ήδη
το λαδάκι και το ξύδι

Βλέπει τότε ένα κοτσάνι
πίσω από ένα καραβάνι
είναι ο φίλος της τ' αγγούρι
με την πράσινη τη μούρη

-R-
Μες της αραπιάς τα μέρη
περπατάνε χέρι-χέρι
το αγγούρι κι η ντομάτα
μα τα κάνανε σαλάτα

Η ντομάτα και τ' αγγούρι
μπαίνουν τότε σ' ένα αχούρι
μα είναι η ρίγανη στημένη
στη γωνιά και περιμένει

Μπαίνουνε σε καφενέδες
σκαρφαλώνουν μιναρέδες
σε χαμάμ και σε παζάρια
με κιλίμια και μπαχάρια

Ξάφνου μέσ 'απ' την αλάνα
ξεπροβάλει μια σουλτάνα
που την πιάσαν οι σεφτέδες
για τους ντοματοκεφτέδες

Μα η ντομάτα ξέρει κόλπο
απ' τη θήκη βγάζει τ' όπλο
και της ρίχνουν με τ' αγγούρι
ντοματόζουμο στη μούρη

Μες της αραπιάς τα μέρη
περπατάνε χέρι-χέρι
το αγγούρι κι η ντομάτα
μα τα κάνανε σαλάτα

Συνεχίσαμε  διαβάζοντας από το βιβλίο "Παιχνιδομαγειρέματα" για το πιο απαραίτητο συστατικό, για μία υγιεινή διατροφή και ζωή, ΤΟ ΝΕΡΟ!



Ζωγραφίσαμε πόσα ποτήρια νερό πρέπει να πίνει καθημερινά ο άνθρωπος.


Διαβάσαμε για τα λαχανικά, από το ίδιο βιβλίο.




Βάλαμε στη μπουγάδα της Αλφαβήτας το γράμμα "Λ,λ" , (μια πολύ έξυπνη ιδέα-δραστηριότητα που μοιράστηκε μαζί μου πέρσι η συνάδελφος η Λένα). 







 
Μάθαμε απ' έξω το ποιηματάκι του "Λ,λ", από το βιβλίο του Ευγ. Τριβιζά, Φωνάξαμε τη φωνούλα "Λ,λ" και παίξαμε το παιχνίδι των λέξεων (νικητής αυτή τη φορά ο Γιάννης).


Τετάρτη 16 Μαΐου 2012

Τρώω υγιεινά, μεγαλώνω σωστά (2)

Αφού αναφερθήκαμε στο πρωϊνό της Μελένιας, δε θα μπορούσαμε να μην αναφερθούμε στις δικές μας διατροφικές συνήθειες, στο δικό μας πρωϊνό στο σπίτι.
Σε συνεργασία με τους γονείς, τα παιδιά εκπόνησαν ατομική εργασία απεικόνισης του πρωϊνού τους και την παρουσίασαν στην παρεούλα.


























Στη συνέχεια στο παρακάτω φύλλο εργασίας γράψαμε τις λέξεις που αφορούν μόνο στο πρωϊνό.












Και συνεχίζουμε....

Τρώω υγιεινά, μεγαλώνω σωστά (1)

Διαβάσαμε το βιβλίο της Μελένιας για την υγιεινή διατροφή.
Το βιβλίο αυτό δίνει στα παιδιά την ευκαιρία να γνωρίσουν τη Μελένια και τις συνήθειες όσο αφορά στη διατροφή της. Επίσης δίνει την δυνατότητα στα παιδιά να επιλέξουν, τα ίδια, την πλοκή της ιστορίας, που έχει στην ουσία δύο δρόμους: αυτόν της υγιεινής και αυτόν της ανθυγιεινής διατροφής.




Μέσα από το βιβλίο δραστηριοτήτων που συνοδεύει την ιστορία της Μελένιας, προσεγγίσαμε το θέμα της υγιεινής διατροφής σε συνάρτηση με το πρωϊνό στο σχολείο και καταλήξαμε στην παρακάτω δραστηριότητα που προτείνεται μέσα στο παραπάνω βιβλίο, την οποία επαληθεύσαμε στην παρεούλα.







 

Τρώω υγιεινά , μεγαλώνω σωστά


Αμέσως μετά τη γιορτή της μανούλας, αρχίσαμε με τα παιδιά μας να επεξεργαζόμαστε τη θεματική ενότητα της υγιεινής διατροφής, μέσα από τη μέθοδο της διαθεματικής προσέγγισης.


Καθώς το θέμα είναι τεράστιο και μπορούν να υπάρξουν πολλά πλοκάμια και επεκτάσεις, έχουμε σχεδόν καταλήξει στα παρακάτω:


  • να γνωρίσουμε παρέα με τα παιδιά ξεχωριστά όλες τις ομάδες τροφών της πυραμίδας της διατροφής,
  • να γνωρίσουμε τις βιταμίνες, τις πρωτεϊνες, τους υδατάνδρακες που περιέχονται στις τροφές, 
  • να γνωρίσουμε τη διατροφική πυραμίδα και
  • και τέλος να εξειδικευτούμε στη μεσογειακή διατροφή.
Θα τελειώσουμε τη χρονιά, με την καλοκαιρινή μας γιορτή, η οποία είναι άμεσα συνδεδεμένη με το θέμα.

Η προσέγγιση του θέματος άρχισε από τις γνώσεις που έχουν ήδη τα παιδιά σχετικά με την υγιεινή διατροφή , δηλ. ποιές τροφές θεωρούν εκείνα ότι είναι υγιεινές και ποιές όχι.

Συζητήσαμε στην ολομέλεια, χωριστήκαμε σε ομάδες, ξεφυλλίσαμε περιοδικά με τροφές, κόψαμε και ομαδοποιήσαμε τις τροφές σε υγιεινές και μη και κάναμε ομαδική εργασία (κολλάζ).