Ετικέτες

Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο (3) Αγωγή Υγείας (9) Ανακοινώσεις (138) Ανακοινώσεις - ΠΕΙ.Σ (13) Άνοιξη (3) Απόκριες (19) Άρθρα (54) Αρχή Σχολικής Χρονιάς (29) Βήματα για τη Ζωή (1) Βιβλία για παιδιά (6) Γενέθλια (14) Γιορτές (13) Γιορτή της Μητέρας (16) Γιορτή του Πατέρα (1) Γλώσσα (5) Γονείς (31) Δήμος Λυκόβρυσης-Πεύκης (6) Έθιμα (2) Ειδική Αγωγή (1) Εκδηλώσεις Συλλόγου Γονέων (8) Εκδηλώσεις του Νηπιαγωγείου μας (32) Εκπαιδευτικές Επισκέψεις (3) Εκπαιδευτικοί (2) Επιμορφώσεις εκπαιδευτικών (1) Εργασία στο σπίτι (64) Εργασίες νηπίων (16) Εργαστήρια Δεξιοτήτων (12) Ευρωπαϊκά Προγράμματα (3) Η Βιβλιοθήκη στο Νηπιαγωγείο (11) Ημέρα-Νύχτα (2) Θεματικές προσεγγίσεις (46) Καινοτόμες παρεμβάσεις (6) Καλοκαίρι (4) Μαθηματικά (3) Νέα Προγράμματα Σπουδών (3) Νομοθεσία (2) Όμιλοι (13) Ονομαστική Εορτή (1) Παγκόσμιες Ημέρες (5) Πάσχα (9) Περιβάλλον (4) Ρομποτική (1) Σαρακοστή (2) Σχολική Ψυχολόγος (3) Τέχνες (1) Τηλεδιάσκεψη (30) Το Νηπιαγωγείο μας (2) Φιλαναγνωσία (2) Φυσικές Επιστήμες (1) Χειμώνας (8) Χριστούγεννα (31)

ArtMissions#Skills Labs

ArtMissions#Skills Labs
The e-twinning project's blog

Μπορείτε να απολαύσετε το ιστολόγιο μας σε όλες τις γλώσσες του κόσμου

Πέμπτη 16 Μαΐου 2013

Εγγραφές νηπίων για το σχολ. έτος 2013-2014

Λυκόβρυση 16 Μαϊου 2013
Ανακοίνωση
Θέμα: Εγγραφές Νηπίων για το σχολικό έτος 2013-2014
Σας γνωρίζουμε ότι σύμφωνα με τα άρθρα 7 παρ. 1 του Π.Δ 200/1998 (ΦΕΚ 161Α) ,για την οργάνωση και λειτουργία των Νηπιαγωγείων, όπως τροποποιήθηκε από το άρθρο 7 παρ. 3 του Ν. 2817/2000 (ΦΕΚ 78Α) , οι εγγραφές των μαθητών για το επόμενο σχολικό έτος πραγματοποιούνται από 1 έως 21 Ιουνίου του προηγούμενου σχολικού έτους. Για το σκοπό αυτό, το Νηπιαγωγείο θα δέχεται γονείς και νήπια, μαζί, προς εγγραφή τις παρακάτω ώρες:
Πρωί 8:30 π.μ. – 9:30 π.μ.
Μεσημέρι 12:30 μ.μ. – 13:30 μ.μ.
Τα δικαιολογητικά για την εγγραφή μαθητών στο Νηπιαγωγείο, που προβλέπονται από το άρθρο 7 παρ. 2 του Π.Δ 200/1998 είναι:
  • Πιστοποιητικό γέννησης του Δήμου ή Κοινότητας για την εγγραφή του νηπίου στα οικεία μητρώα ή δημοτολόγια.
  • Επίδειξη βιβλιαρίου υγείας ή προσκόμιση άλλου στοιχείου στο οποίο να φαίνεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα εμβόλια.
  • Πιστοποιητικό οδοντολογικής εξέτασης.
  • Αποδεικτικό στοιχείο (ΔΕΗ-ΟΤΕ-ΕΥΔΑΠ- Μισθωτήριο Συμβόλαιο Κατοικίας)-Υπεύθυνη Δήλωση του γονέα-κηδεμόνα του νηπίου για τη διεύθυνση της μόνιμης κατοικίας του.
  • Δήλωση του γονέα ότι αναλαμβάνει την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου (δίνεται από το νηπιαγωγείο).
  • Αίτηση για φοίτηση του νηπίου στο ολοήμερο πρόγραμμα (δίνεται από το νηπιαγωγείο).
  • Ατομικό Πιστοποιητικό Υγείας (δίνεται από το νηπιαγωγείο).
Επιπρόσθετα, όσο αφορά στους αλλοδαπούς μαθητές, προβλέπονται τα εξής:
  • Σύμφωνα με την αριθμ. Γ2/91109/10-07-08 Εγκύκλιο Υ.Π.Δ.Β.Μ.Θ οι αλλοδαποί μαθητές που δεν μπορούν να προσκομίσουν πιστοποιητικό γέννησης μπορούν να εγγραφούν στο σχολείο με ληξιαρχική πράξη γέννησης και τα λοιπά δικαιολογητικά που μνημονεύονται ανωτέρω.
Τα δικαιολογητικά εγγραφής πρέπει να είναι επίσημα μεταφρασμένα (από κρατική μεταφραστική υπηρεσία ή προξενική αρχή ή από επίσημο μεταφραστή αναγνωρισμένο από το Υπουργείο Εξωτερικών)


Στο νηπιαγωγείο φοιτούν δύο ηλικίες νηπίων.
Η πρώτη ηλικία (νήπια) περιλαμβάνει τα νήπια, τα οποία στις 31 Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν ηλικία πέντε (5) ετών, δηλ. γεννήθηκαν το έτος 2008.
Η δεύτερη ηλικία (προνήπια) περιλαμβάνει τα νήπια, τα οποία στις 31 Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν ηλικία τεσσάρων (4) ετών, δηλ. γεννήθηκαν το έτος 2009.
Τα νήπια πρώτης ηλικίας εγγράφονται κατά απόλυτη προτεραιότητα. Όταν ικανοποιηθούν οι εγγραφές όλων των νηπίων πρώτης ηλικίας και παραμένουν ακόμη κενές θέσεις, μόνο τότε θα γίνουν εγγραφές των νηπίων δεύτερης ηλικίας (το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτέμβρη).Αν οι αιτήσεις είναι πολλές γίνεται κλήρωση (ΠΔ 200/98).
Η κλήρωση γίνεται το μήνα Σεπτέμβριο 2013, ενώπιον επιτροπής που αποτελείται από το διδακτικό προσωπικό του νηπιαγωγείου και δύο εκπροσώπους των παρευρισκόμενων γονέων και κηδεμόνων. Με βάση τη σειρά κλήρωσης γίνεται η εγγραφή στο νηπιαγωγείο, καθώς και η πλήρωση των κενών θέσεων που τυχόν θα δημιουργηθούν κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους.
Κατ’ εξαίρεση και χωρίς κλήρωση εγγράφονται τα παρακάτω νήπια των δύο ηλικιών:
α) Τα δίδυμα αδέρφια εφόσον έχει κληρωθεί ο ένας από αυτούς.
β) Τα τέκνα πολυτέκνων.
γ) Τα τέκνα των νηπιαγωγών που διδάσκουν στο νηπιαγωγείο και των άλλων εκπαιδευτικών που εργάζονται σε συστεγαζόμενα με το νηπιαγωγείο σχολεία.
Από την 1 – 21 Ιουνίου του τρέχοντος έτους, τα νήπια πρώτης ηλικίας (5 ετών) θα υποβάλλουν κανονικά όλα τα δικαιολογητικά, όπως αυτά αναφέρονται παραπάνω, ενώ για τα νήπια δεύτερης ηλικίας (4 ετών), θα κρατούνται μόνο βασικά στοιχεία και δεν θα γίνεται καμία εγγραφή.

Η φοίτηση στο Νηπιαγωγείο, όσων νηπίων συμπληρώνουν στις 31 Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής ηλικία 5 ετών, είναι υποχρεωτική (Ν. 3518/06, ΦΕΚ 272/06 τ. Α΄) .

Η προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου

Κυριακή 31 Μαρτίου 2013

Με αφορμή το Καρναβάλι...

Την Παρασκευή 8 Μαρτίου 2013, τα παιδιά του Νηπιαγωγείου μας συμμετείχαν σε ένα βιωματικό αποκριάτικο εργαστήρι συναισθηματικών δεξιοτήτων (με αφορμή το καρναβάλι) και κατασκεύασαν και τη δική τους αποκριάτικη μάσκα. Το βιωματικό εργαστήρι διοργανώθηκε από την ομάδα «Αεί φερείν» που επισκέφτηκε το σχολείο μας.
Σκοπός του εργαστηρίου ήταν η ενίσχυση της αυτοεικόνας των παιδιών, η ανάδειξη των χαρισμάτων τους και η συνειδητοποίηση των χαρακτηριστικών της προσωπικότητας τους.
Το εργαστήρι πραγματοποιήθηκε ξεχωριστά για κάθε τμήμα για να γίνει η προσέγγιση όσο πιο εξατομικευμένη ήταν δυνατό να γίνει.

Οι δύο εκπρόσωποι της ομάδας που είναι και συνάδερφοι, αφού συστήθηκαν με τα παιδιά, άρχισαν την προσέγγιση τους προσπαθώντας να τους τονώσουν την αυτοπεποίθηση με την ερώτηση «Τι έχω καταφέρει μέχρι τώρα». Μερικές από τις απαντήσεις που δόθηκαν ήταν, «κατάφερα να φτιάξω μάσκα αρλεκίνου», «κατάφερα να μάθω την αλφαβήτα», «κατάφερα να κόβω καλύτερα», «κατάφερα να μάθω να ζωγραφίζω καλύτερα», «κατάφερα να κάνω φίλους» κ.α.



Έτσι αφού νιώσαμε καλύτερα για τα επιτεύγματα μας, οι παιδαγωγοί συνέχισαν κάνοντας ένα «συμβόλαιο» με την ομάδα.
Οι δεσμεύσεις που ανέλαβε η ομάδα ήταν οι εξής:
·        Μιλάω με χαμηλή φωνή.
·        Σηκώνω το χέρι μου όταν θέλω να μιλήσω.
·        Δεν καταστρέφω αντικείμενα.
·        Δεν σπρώχνω, δε χτυπάω, δε λέω άσχημα πράγματα, δηλ. όχι βία.
·        Ακολουθώ τους κανόνες που βάλαμε.
·        Δεν ενοχλώ τους άλλους.
·        Συνεργαζόμαστε, συζητάμε για να λύσουμε ένα πρόβλημα.
·        Προσπαθούμε για το καλύτερο.
·        Μιλάω ευγενικά.
·        Δεν μαρτυράω.


Στη συνέχεια, αφού «δεθήκαμε» με το συμβόλαιο, παίξαμε ένα παιχνίδι με μουσική για να δεθώ ακόμη παραπάνω με το φίλο μου.
Έτσι ανάμεσα στα άλλα, βρίσκω ένα φίλο, ενώνω ώμο με ώμο, μύτη με μύτη, πλάτη με πλάτη, κοιλιά με κοιλιά, δάχτυλο με δάχτυλο, ποπό με ποπό, περπατάμε όλοι μαζί στο χώρο. Γελάσαμε και διασκεδάσαμε πάρα πάρα πολύ.









Μαζευτήκαμε πάλι στην ομάδα για να συζητήσουμε για τον εαυτό μας. Αναρωτηθήκαμε τι είναι ο εαυτός μας.
Ο εαυτός μας είναι το σώμα μας, η υγεία μας, τα συναισθήματά μας.
Έτσι εκφράσαμε μερικές σκέψεις για τον εαυτό μας:
·        «Σκέφτομαι αυτό που έχω καταφέρει, τις δυσκολίες μου, αυτό που έχω βάλει στόχο»
·        «Σκέφτομαι να είμαι καλύτερος, μια επιθυμία, ένα όνειρο»
·        «Σκέφτομαι την οικογένειά μου, την επικοινωνία»
·        «Σκέφτομαι τις ανάγκες μου»



Για να εξερευνήσουμε τα χαρακτηριστικά μας, μας βοήθησαν οι φίλοι μας τα ζώα και συγκεκριμένα οι μάσκες ζώων. Έτσι αναλύσαμε τα χαρακτηριστικά του κάθε ζώου:
Πρόβατο:      Καλός φίλος, χρήσιμο, ήρεμο ζώο.
Χελώνα:        Ντροπαλή, περπατάει αργά, είναι φιλική με τα άλλα ζώα, είναι αγωνίστρια, έχει πίστη.
Γατούλα:       Θέλει ησυχία, είναι μοναχική, είναι λίγο επιθετική, ναζιάρα, παιχνιδιάρα και χαδιάρα.
Λιοντάρι:      Είναι μεγάλο, δυνατό, γρήγορο, αρχηγός, άρχοντας.
Αρκούδα:      Τρομακτική, προστατεύει το παιδί της, καλή μαμά, της αρέσουν οι λιχουδιές.
Τίγρης:          Είναι άγρια, θέλει να είναι ελεύθερη, είναι οργανωτική.
Αετός:            Είναι ελεύθερος, περήφανος, δυνατός, γρήγορος, αρχηγός, όμορφος, καμαρωτό πουλί.
Πεταλούδα:   Μικροσκοπική, ευαίσθητη, της αρέσουν τα χρώματα, είναι φιλική με τα άλλα ζώα.











Κατασκευάσαμε λοιπόν ο καθένας τη μάσκα μας, απαντώντας στην ερώτηση: «Αν θέλατε να είστε κάποιο ζώο, ποιο θα θέλατε και γιατί (ποιος είναι ο εαυτός σας).
Μερικές από τις απόψεις που ακούστηκαν ήταν οι εξής:
·        Πεταλούδα, γιατί μ’ αρέσει να πετάω και μου αρέσουν τα χρώματα.
·        Τίγρης, γιατί μ’ αρέσει να χοροπηδάω.
·        Γάτα, γιατί μ’ αρέσει να κοιμάμαι πολύ.
·        Λιοντάρι, μ’ αρέσει να τρέχω.
·        Πεταλούδα, γιατί είναι όμορφη και έχει πολλά χρώματα.
·        Πεταλούδα, γιατί θα ήθελα να πετάω.
·        Τίγρης, γιατί μ’ αρέσει να πηδάω.
·        Λιοντάρι, γιατί μ’ αρέσει να τρέχω πιο γρήγορα απ’ όλους να είμαι ο πρώτος.
·        Τίγρης, επειδή πηδάει πολύ ψηλά.
·        Πεταλούδα, γιατί θέλω να είμαι ελεύθερος.
·        Πεταλούδα, γιατί είμαι ευαίσθητη.
·        Γάτα, γιατί μ’ αρέσει να κοιμάμαι και να χουζουρεύω.










Τέλος, βγάλαμε φωτογραφίες με τις μάσκες μας και φυσικά αξιολογήσαμε εμείς πρώτοι το εργαστήρι που παρακολουθήσαμε.















   

   
    Εκπληκτική δουλειά εκ μέρους των εκπροσώπων του εργαστηρίου, πολύ καλή παρουσίαση στα παιδιά. Κράτησε το ενδιαφέρον τους από την αρχή μέχρι το τέλος με την εναλλαγή της συζήτησης, της κίνησης, του παιχνιδιού και της κατασκευής. Όσο αφορά στην ίδια την κατασκευή, γνωρίσαμε και μεις και τα παιδιά μερικά πολύ πρωτοποριακά υλικά, τα οποία συναντούσαμε πρώτη φορά στα τόσα χρόνια που κάνουμε κατασκευές.
    Ευχαριστούμε πολύ Κάτια για την αξέχαστη εμπειρία μας, στα  σχετικά με τον εαυτό μας συναισθήματα.