Μπορείτε να απολαύσετε το ιστολόγιο μας σε όλες τις γλώσσες του κόσμου

Δευτέρα, 9 Σεπτεμβρίου 2013

Ασκήσεις Συνείδησης του Σώματος

1. Άσκηση απομόνωσης των μελών του σώματος.
Κουνάμε μόνο το κεφάλι μας! Κουνάμε μόνο τα πόδια μας! Κουνάμε μόνο το ένα χέρι! Μόνο το άλλο χέρι!Και τα δύο χέρια! Κουνάμε μόνο δάχτυλα χεριών! Κουνάμε μόνο πλάτη! Κουνάμε όλα τα μέρη του σώματος μαζί! Κουνάμε όλο το σώμα, όπως μας αρέσει, σε όλο το δωμάτιο!

2. Ανοίγω-Κλείνω
Ανοίγουμε τα χέρια μαςόσο πιο πολύ μπορούμε! Κλείνουμε τα χέρια μας! 
Ανοίγουμε τα πόδια μας όσο πιο πολύ μπορούμε! Κλείνουμε τα πόδια μας!
Ανοίγουμε και χέρια και πόδια μαζί! Κλείνουμε χέρια και πόδια μαζί! Τώρα κάνουμε το ίδιο πιο γρήγορα! Και ακόμη πιο γρήγορα!

3. Άσκηση Διάτασης
Τραβάμε το σώμα μας ψηλα-ψηλά, τεντώνουμε τα χέρια μας να φτάσουμε μέχρι το ταβάνι.... και λιώνουμε αργά μέχρι το πάτωμα. Ξανά το ίδιο!
Τώρα τραβάμε το σώμα μας ψηλά-ψηλά, ανεβαίνουμε στις μύτες των ποδιών και πέφτουμε γρήγορα στο πάτωμα!
Και πάλι από την αρχή!
4. Κύκλοι
Κάνουμε κύκλους με τα χέρια μας. Με τα δάχτυλα των χεριών.Με τα γόνατα μας. Με το κεφάλι μας. Με τους καρπούς μας, με τους ώμους μας. Με τη λεκάνη μας, με τα πέλματα μας.
5. Δίπλωμα-Ξεδίπλωμα
Στεκόμαστε όρθιοι. Ξεκινάμε να διπλωνόμαστε. Πρώτα το κεφάλι χαλαρώνει μπροστά, μετά οι ώμοι, μετά όλος ο κορμός. Έχουμε διπλώσει το σώμα μας και μένουμε διπλωμένοι, σαν το χαρτί που διπλώσαμε! Τώρα ξεδιπλώνουμε προς τα πάνω. Τώρα διπλώνουμε και ξεδιπλώνουμε πολύ αργά, όσο πιο αργά μπορούμε! Τώρα κάνουμε το ίδιο πολλές φορές, πολύ γρήγορα!

Προτεινόμενη μουσική για τις ασκήσεις 1,2,3,4,5: Νίκος Κηπουργός - Fractals dance

6. ;Ένταση  - Χαλάρωση
Καθόμαστε όλοι στο πάτωμα, όπως κάθομαι εγώ, τα γόνατα λυγισμένα, τα χέρια δεμένα γύρω από τα πόδια.Σφιγγόμαστε πολύ-πολύ... και χαλαρώνουμε σε όποια στάση θέλουμε. Ξανά, σφίγγουμε το σώμα μας πολύ-πολύ και χαλαρώνουμε σε όποια στάση θέλουμε, διαφορετική από την προηγούμενη.
7. Άσκηση πλάτης
Παίρνουμε τη στάση που έχουν τα γατάκια, "στα τέσσερα", σαν να είχαμε 4 πόδια. Τα γόνατα μας και οι παλάμες μας ακουμπούν στο πάτωμα.
Τώρα καμπουριάζουμε την πλάτη μας, ο ποπός και το κεφάλι μας προς τα μέσα. Η πλάτη στρογγυλή προς τα πάνω. Σαν τη γάτα που θυμώνει!
Και τώρα τεντώνουμε την πλάτη μας σαν τη γάτα που τεντώνεται. Η άσκηση επαναλαμβάνεται 4-5 φορές.
Τώρα μένουμε ακίντοι στη στάση "γάτα που τεντώνεται". Μόλις χτυπήσω το τύμπανο θα πάρετε μια άλλη στάση "γάτα που τεντώνεται"
8. Γέφυρα
Ξαπλώνουμε στο πάτωμα. Λυγίζουμε τα γόνατα και ακουμπάμε τις πατούσες στο πάτωμα. Η πλάτη μας και η μέση μας ακουμπάει στο πάτωμα. Σηκώνουμε τον ποπό μας, τη μέση μας, την πλάτη μας ψηλά και φτιάχνουμε μια γεφυρούλα. Τώρα κατεβάζουμε την πλάτη, τη μέση, τον ποπό μας στο πάτωμα. Επαναλαμβάνουμε την άσκηση 3 φορές.
9 Κούνια ξαπλωτή
Καθόμαστε στο πάτωμα, γόνατα λυγισμένα κολλημένα πάνω στον κορμό μας, τα χέρια πλεγμένα γύρω από τα γόνατα μας.
Πέφτουμε πίσω και ερχόμαστε πάλι καθιστοί, χωρίς να χαλάσουμε το σχήμα μας, με τα χέρια πάντα τυλιγμένα γύρω από τα γόνατα μας και τα γόνατα κολημένα πάνω στον κορμό μας. Σαν να κάνουμε κούνια, πίσω μπροστά!
10.. Κούνια καθιστή.
Καθόμαστε στο πάτωμα στη στάση "πεταλούδα": οι πατούσες είναι κολλημένες μεταξύ τους, τα γόνατα λυγισμένα και η πλάτη μας ίσια. Πιάνουμε τους αστραγάλους με τα χέρια μας.
Πέφτουμε στο πλάι και μετά στο άλλο πλάι, σαν να κάνουμε κούνια από τη μια μεριά στην άλλη!
11.. Κούνια όρθια.
Στεκόμαστε όρθιοι, τα χέρια ανοιχτά στο πλάι. Το ένα πόδι είναι μπροστά και το άλλο πίσω. Ρϊχνουμε το βάρος μας μια στο μπροστινό πόδι, μια στο πίσω, σαν να κάναμε κούνια μπρος-πίσω! Τώρα βάζουμε το άλλο πόδι μπροστά και κάνουμε το ίδιο.
12. Φανταστικό ¨ΛάστιχοΆρθρο
Ελάτε ένα-ένα παιδί να σας δώσω από ένα αόρατο λάστιχο στον καθένα. Πόσο πολύ μπορεί να τεντωθούν τα λάστιχα σας; Πόση ώρα μπορούν να μείνουν τεντωμένα τα λάστιχα σας;
Τώρα δένουμε τη μία άκρη του λάστιχου στον αγκώνα μας και την άλλη στο γόνατο μας. Τεντώνουμε τώρα το αόρατο λάστιχο μας μέχρι να μην μπορεί άλλο να ξαναμαζευτεί στη θέση του. (Τα παιδιά απομακρύνουν τον αγκώνα από το γόνατο τους όσο πιο πολύ μπορούν και μετά επανέρχονται στην αρχική τους θέση σαν να υπήρχε κάποιο λάστιχο που τραβάει και μαζεύει τα μέρη του σώματος τους).
Υπάρχει κάποιο άλλο μέρος του σώματος που θέλετε να ενώσουμε Χέρι με χέρι; Πόδι με χέρι; Αυτί με μεγάλο δάχτυλο ποδιού;Κοιλιά με αγκώνα; Η νηπιαγωγός προτείνει στα παιδιά να δοκιμάσουν κάθε φορά διαφορετικό συνδυασμό δύο μελών του σώματος.

Προτεινόμενη μουσική για τις ακήσεις 9,10,11,12: Nicola Piovani, La vita e bella

Οι ασκήσεις αυτές βοηθούν τα παιδιά να γνωρίσουν το σώμα τους, τις κινητικές τους δυνατότητες και δεξιότητες. Να γνωρίσουν το μέγεθος, το βάρος, τον όγκο, τη λειτουργικότητα του κάθε μέρους του σώματος, καθώς και τη σχέση του με άλλα μέρη. Να αντιληφθούν το κάθε μέρος του σώματος ξεχωριστά, και τελικά να αποκτήσουν συνείδηση του σώματος τους σαν μια πολύ ικανή και ευφάνταστα λειτουργική ολότητα. Να αποκτήσουν γνώση των κινητικών τους ικανοτήτων και χρησιμοποιώντας τες να εκφραστούν.

Άρθρο από το Σύγχρονο Νηπιαγωγείο , τεύχος 91, Ιανουάριος-Φεβρουάριος 2013. Μόνιμη στήλη: Δημιουργική Κίνηση, γράφει η Μάτια Μάρα.

Θα τα δοκιμάσουμε από τις πρώτες κιόλας μέρες και θα ανεβάσουμε φωτογραφίες να μας καμαρώσετε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου