Μπορείτε να απολαύσετε το ιστολόγιο μας σε όλες τις γλώσσες του κόσμου

Κυριακή, 23 Νοεμβρίου 2014

Βουτιά στα χρώματα (Μέρος ΙΙ)

α.Συνεχίσαμε με τις σκανταλιές  της μάγισσας Μπερδεψούρας (5ο Νηπ. Σερρών). Διαβάσαμε το ποίημα και το απομνημονεύσαμε. Το είπαμε με τη σιγανή, με τη δυνατή, με την τραγουδιστή φωνή μας, χτυπώντας παλαμάκια, χτυπώντας τα πόδια μας.
Η μάγισσα Μπερδεψούρα

Μια μάγισσα τα μπέρδεψε και τα ΄κανε σαλάτα
Μπερδεψοσαλάτα, μπερδεψοσαλάτα!

Έβαψε μωβ τον ουρανό , γαλάζια μια ντομάτα
Μπερδεψοσαλάτα, μπερδεψοσαλάτα!

Και όλα μπερδευτήκανε και γίνανε σαλάτα
Μπερδεψοσαλάτα, μπερδεψοσαλάτα!

Καφέ έβαψε τα σύννεφα και πράσινη μια γάτα
Μπερδεψοσαλάτα, μπερδεψοσαλάτα!

Και όλα μπερδευτήκανε και γίνανε σαλάτα
Μπερδεψοσαλάτα, μπερδεψοσαλάτα!

Φούξια τα δέντρα έβαψε και κίτρινα βατράχια
Μπερδεψοσαλάτα, μπερδεψοσαλάτα!

Και όλα μπερδευτήκανε και γίνανε σαλάτα
Μπερδεψοσαλάτα, μπερδεψοσαλάτα!
   Ιωάννα Κυρίτση Τζιώτη

Βάλαμε στο κέντρο της παρεούλας το καβαλέτο και ζωγραφίσαμε ακριβώς ότι έλεγε το ποίημα, σε ζευγάρια (έχω ξαναγράψει ότι "ο κουβάς της τύχης", μας έχει σώσει φέτος όσο αφορά τον τρόπο επιλογής των παιδιών).
Στη συνέχεια ασφαλώς, ξεμπερδέψαμε τα χρώματα, θυμηθήκαμε πως τα συναντάμε στη φύση, πριν τα μπερδέψει η Μπερδεψούρα και από την άλλη πλευρά του καβαλέτου τα ζωγραφίσαμε και πάλι.
Μας άρεσε τόσο πολύ το ποίημα που το τραγουδάμε ακόμα και τώρα, δυο βδομάδες μετά.

β. Διαβάσαμε ένα πολύ γνωστό βιβλίο "Το παραμύθι με τα χρώματα" και χρωματίσαμε με τα χρώματα της επιλογής μας τη δική μας χρωματοβροχή (φωτοτυπία από το βιβλίο).








γ. Κάναμε εργασιούλα με την εναλλαγή μεγέθους των αχτίνων του ήλιου. Δηλαδή, αφού βάψαμε τον ήλιο σχεδιάσαμε στην περίμετρο του μια μεγάλη και μετά μια μικρή αχτίνα και μετά πάλι τα ίδια. Συνεχίσαμε το μοτίβο μέχρι να "γεμίσει" ο ήλιος με αχτίνες φωτός.


δ. Παίξαμε με τις παλάμες όλων των χρωμάτων και τις λέξεις τους, φέρνοντας αντικείμενα του χρώματος που "έγραφε" η κάθε παλάμη-χρώμα και στη συνέχεια τοποθετήσαμε τις παλάμες στη γωνιά της γραφής για να τις σχεδιάζουμε και να γράφουμε τις λέξεις των χρωμάτων κατά τη διάρκεια του ελεύθερου, αν θέλουμε.

ε. Φορέσαμε κορδέλες γκοφρέ με τα αγαπημένα μας χρώματα (αυτά που είχαμε κολλήσει στον πίνακα νωρίτερα) και παίξαμε με τη βοήθεια της μουσικής:
1. "Χρώματα ενωμένα-ποτέ νικημένα". Η μουσική παίζει. Όταν σταματήσει, σχηματίζουμε όμοιους κύκλους ανάλογα με το χρώμα που φοράμε στο χέρι π.χ. ο κόκκινος κύκλος, ο μπλε κ.οκ.





2. Η μουσική παίζει. Όταν σταματήσει, η δασκάλα ρίχνει τη λέξη του χρώματος στην παρεούλα και δίνει οδηγία πως να σταθεί η αντίστοιχη ομάδα, π.χ. κίτρινη κάρτα κάτω: η ομάδα που φοράει την κορδέλα του χρώματος που είναι κάτω να σχηματίσει έναν κύκλο, να ξαπλώσει, να κάτσει σε σειρά οκλαδόν να ξαπλώσει σε κύκλο κ.οκ.









στ. Βάψαμε με καφέ χρώμα με σφουγγάρια σε καφέ χαρτί του μέτρου για να σχηματίσουμε το "δέντρο της εποχής". Σκίσαμε με το χέρι το χαρτί σε μακρόστενα κομμάτια και φτιάξαμε τα κλαδιά του δέντρου και τα κολλήσαμε στον κορμό. Για να δημιουργήσουμε τα φύλλα του δέντρου χρησιμοποιήσαμε φίλτρα καφέ, νερό και μαρκαδόρους. Χρωματίσαμε με μαρκαδόρους ένα μικρό μέρος του φίλτρου, βυθίσαμε μέρος του φίλτρου σε νερό και είδαμε τα χρώματα να αναλύονται και να απλώνονται σε όλο το φίλτρο.





Την επόμενη μέρα, αφού τα αφήσαμε να στεγνώσουν σχεδιάσαμε και κόψαμε φύλλα, μεγάλα και μικρά και τα τοποθετήσαμε πάνω στο δέντρο και κάτω στις ρίζες του.

ζ. "Φτιάξαμε χρώματα" με τη βοήθεια νερού, γκοφρέ χαρτιού και πλαστικών μπουκαλιών. Γεμίσαμε τα μπουκάλια με νερό και βυθίσαμε στο εσωτερικό τους λωρίδες γκοφρέ χαρτιού.
Παρακολουθήσαμε το νερό να χρωματίζεται ώσπου σιγά-σιγά πήρε το χρώμα της λωρίδας γκοφρέ.
























Το χρωματιστό νερό το μεταφέραμε από τα μπουκάλια σε ανοιχτά πλαστικά δοχεία και το χρησιμοποιήσαμε για να βάψουμε ζυμαρικά (φιογκάκια). Με αυτά θα κάνουμε καδράκια σε χρωματιστά χαρτόνια και θα ζωγραφίσουμε μετά το πορτρέτο μας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου