Ετικέτες

Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο (3) Αγωγή Υγείας (9) Ανακοινώσεις (138) Ανακοινώσεις - ΠΕΙ.Σ (13) Άνοιξη (3) Απόκριες (19) Άρθρα (54) Αρχή Σχολικής Χρονιάς (29) Βήματα για τη Ζωή (1) Βιβλία για παιδιά (6) Γενέθλια (14) Γιορτές (13) Γιορτή της Μητέρας (16) Γιορτή του Πατέρα (1) Γλώσσα (5) Γονείς (31) Δήμος Λυκόβρυσης-Πεύκης (6) Έθιμα (2) Ειδική Αγωγή (1) Εκδηλώσεις Συλλόγου Γονέων (8) Εκδηλώσεις του Νηπιαγωγείου μας (32) Εκπαιδευτικές Επισκέψεις (3) Εκπαιδευτικοί (2) Επιμορφώσεις εκπαιδευτικών (1) Εργασία στο σπίτι (64) Εργασίες νηπίων (16) Εργαστήρια Δεξιοτήτων (12) Ευρωπαϊκά Προγράμματα (3) Η Βιβλιοθήκη στο Νηπιαγωγείο (11) Ημέρα-Νύχτα (2) Θεματικές προσεγγίσεις (46) Καινοτόμες παρεμβάσεις (6) Καλοκαίρι (4) Μαθηματικά (3) Νέα Προγράμματα Σπουδών (3) Νομοθεσία (2) Όμιλοι (13) Ονομαστική Εορτή (1) Παγκόσμιες Ημέρες (5) Πάσχα (9) Περιβάλλον (4) Ρομποτική (1) Σαρακοστή (2) Σχολική Ψυχολόγος (3) Τέχνες (1) Τηλεδιάσκεψη (30) Το Νηπιαγωγείο μας (2) Φιλαναγνωσία (2) Φυσικές Επιστήμες (1) Χειμώνας (8) Χριστούγεννα (31)

ArtMissions#Skills Labs

ArtMissions#Skills Labs
The e-twinning project's blog

Μπορείτε να απολαύσετε το ιστολόγιο μας σε όλες τις γλώσσες του κόσμου

Κυριακή 9 Μαρτίου 2014

Ο χαρταετός της Φιλαναγνωσίας

10 προτάσεις για παιχνίδια φιλαναγνωσίας

Ζωγραφίζουμε στον τοίχο ένα χαρταετό. Του φτιάχνουμε μια ουρά από σερπαντίνες πραγματικές και σε αυτές τα παιδιά πιάνουν με μανταλάκια:
  1. Χαρτάκια με τίτλους από αγαπημένα τους βιβλία.
  2. Ζωγραφιές με αγαπημένους τους ήρωες από παραμύθια.
  3. Εξώφυλλα που έχουμε φωτοτυπήσει από αγαπημένα τους βιβλία, τα οποία έφεραν από το σπίτι.
Εμείς στην ουρά του χαρταετού πιάνουμε με μανταλάκια:
  1. Εξώφυλλα που έχουμε φωτοτυπήσει από παραμύθια που σχετίζονται με τις Απόκριες ή τη Σαρακοστή π.χ. ο Αρλεκίνος. Τα βιβλία αυτά τα εξασφαλίζουμε και στη βιβλιοθήκη μας και κάθε μέρα διαβάζουμε και ένα που θέλουν τα παιδιά και τραβούν το φωτοτυπημένο εξώφυλλο του από την ουρά του χαρταετού.
  2. Λέξεις από τίτλους βιβλίων που έχουμε στη βιβλιοθήκη. Κάθε παιδί τραβάει ένα χαρτάκι και πρέπει να βρει η λέξη από ποιο βιβλίο είναι.
  3. Μικρό κομματάκι (σαν από παζλ) από εξώφυλλο βιβλίου που έχουμε στη βιβλιοθήκη. Κάθε παιδί τραβάει ένα χαρτάκι και πρέπει να βρει το κομματάκι από ποιο βιβλίο είναι.
  4. Εικόνες με ήρωες από τα βιβλία της βιβλιοθήκης μας (όχι απαραίτητα μόνο αυτούς που δείχνουν στα εξώφυλλα). Κάθε παιδί τραβάει ένα χαρτάκι και πρέπει να βρει ο κάθε ήρωας από ποιο βιβλίο είναι.Αφού παίξουμε αρκετά, διαλέγει το κάθε παιδί ένα βιβλίο. Θα το πάρει στο σπίτι και θα μεταμφιεστεί σε κάποιον από τους ήρωες του.
  5. Φέρνει τη φωτογραφία του μεταμφιεσμένο και την πιάνουμε στην ουρά του χαρταετού. Πριν κάθε παιδί μας λέει την ιστορία του ήρωα στον οποίο είχε μεταμφιεστεί, όπως την ξέρει από το βιβλίο.
  6. Φτιάχνουμε όλοι μαζί μια ιστορία με τίτλο " Ο χαρταετός που στην ουρά του ταξιδεύουν όλοι οι ήρωες των παραμυθιών". Γιατί πιάστηκαν οι ήρωες στην ουρά του; Για πού τους ταξιδεύει; Τι βλέπουν στο ταξίδι αυτό; Τι περιπέτειες θα περάσουν; Ποιους θα συναντήσουν; Τι θα γίνει στο τέλος;
  7. Φτιάχνουμε ένα τραγούδι για το χαρταετό μας - μέσα στους στίχους του να υπάρχουν τίτλοι αγαπημένων βιβλίων που ταξίδεψαν στην ουρά του.


Άρθρο από τον Βαγγέλη Ηλιόπουλο, στο σύγχρονο Νηπιαγωγείο, τεύχος 98.

Σάββατο 8 Μαρτίου 2014

Αποκριά, Τρελή Αποκριά (Σαγκάλ - το τελευταίο και καλύτερο)

Μαγεμένες και μεις οι ίδιες οι δασκάλες από την προσέγγιση και την ανάρτηση της συναδέρφου από το Πυθαγόρειο, σχετικά με το Σαγκάλ (Πυθαγόρειο Νηπιαγωγείο), το καταπληκτικό βιβλίο της Φιλίας Δενδρινού "Ο Ακροβάτης του Ονείρου" , αποφασίσαμε ότι μετά το αφιέρωμα στον Βαν Γκογκ, τα παιδιά θα πρέπει οπωσδήποτε να έρθουν σε επαφή με τον Marc Chagall.

Έναν από τους σπουδαιότερους σύγχρονους ζωγράφους (1887-1985) που πέρασε τα 95 χρόνια της ζωής του ζωγραφίζοντας. Γεννήθηκε σε ένα μικρό χωριό της Ρωσίας και αφού κάνει τις πρώτες σπουδές του στην Αγία Πετρούπολη και γνωρίζει όλους τους μεγάλους Γάλους ζωγράφους (Μονέ, Μανέ, Ματίς, Σεζάν), αποφασίζει να φύγει για το Παρίσι.
Με το ζωηρό του κόκκινο, το ζωηρό του μπλε , το κροκί και μια σταλίτσα μαύρο, μαζί με την αγαπημένη του γυναίκα Μπέλα, μας γνωρίζει τη ζωή στο τσίρκο που τόσο αγάπησε.

"Εδώ, κάθε βράδυ, ένα σωρό μαγικά θα συμβούν μόλις τα φώτα ανάψουν. Αλήθεια, πόσο καλά γνωρίζεις τον κόσμο του τσίρκου;
Τι λες, έρχεσαι μαζί μου να σηκώσουμε την κουρτίνα για να δούμε τι έχει από πίσω;
Είμαι σίγουρος πως μας περιμένουν εκεί οι μάγοι του ονείρου"

Το θέμα του τσίρκου είναι πολύ οικείο και αγαπητό στα παιδιά και έτσι δεν ήταν καθόλου δύσκολο να τα βάλουμε μέσα στον κόσμο του ακροβάτη του ονείρου του Σαγκάλ.
Καταρχήν, διαβάσαμε το βιβλίο. Δείχνουμε τους πίνακες, συζητάμε και παρατηρούμε τα χαρακτηριστικά της ζωγραφικής του:

  • τα έντονα χρώματα,
  • τη γυναίκα και μούσα του, Μπέλα,
  • την αγάπη και το γάμο τους,
  • το χωριό του και τη ζωή του εκεί
  • τα ζώα
  • τους βιολιστές
  • το τσίρκο και τους πρωταγωνιστές του (μουσικοί, κλόουν, ακροβάτες)
Παρατηρούμε τους πίνακες αραδιασμένους στην παρεούλα. Τι συναισθήματα μας προκαλούν;Ποιος είναι ο αγαπημένος μας και γιατί;
Ευχάριστα συναισθήματα ή όχι; Μας ταξιδεύουν στο όνειρο;
















Συζητάμε για τα χρώματα που αγαπά ο ζωγράφος και κάνουμε την ατομική εργασία με την αναγνώριση των χρωμάτων.




Παίζουμε με την αριθμογραμμή του τσίρκου.



Ταξινομήσαμε τους πρωταγωνιστές του τσίρκου σε τρεις ομάδες: Μουσικούς, κλόουν και ακροβάτες και βρήκαμε πόσοι από το κάθε είδος κρύβονται μέσα στο βιβλίο του Σαγκάλ και το αποτυπώσαμε σε ατομική εργασία.
Μετρήσαμε και προσθέσαμε όλους μαζί τους πρωταγωνιστές και παίξαμε όσους συνδυασμούς του 10 μπορούσαμε να σκεφτούμε. Τους γράψαμε κιόλας.



Φτιάξαμε πίνακες διπλής εισόδου με τους πρωταγωνιστές. Δύσκολο λίγο, αλλά με την εξάσκηση το καταφέραμε, μόνοι και με παρέα.







Η πιο μαγική από όλες τις δραστηριότητες, όμως, ήταν όταν ζωγραφίσαμε σαν τον Σαγκάλ. 
Με το κόκκινο, το μπλε, το κροκί και φτιάξαμε τα δικά μας αριστουργήματα.

Για να το καταφέρουμε αυτό, επιλέξαμε πρώτα από όλα με ποιους ζωγραφικούς πίνακες θα θέλαμε να ασχοληθούμε. 
Καταλήξαμε στον Φεντερίκο και τον Τοτό.
Μεγεθύναμε σε διπλό Α3 τους πίνακες σε ασπρόμαυρο φόντο και τους τοποθετήσαμε στο καβαλέτο.
Έτσι όλη η ομάδα, δημιούργησε δύο καταπληκτικούς πίνακες, κάνοντας τις δικές της πινελιές κάθε φορά.















"Ποιο  χρώμα είναι το χρώμα του ονείρου
κι από ποιο ύφασμα κοστούμι να φοράει;
Ποια μάτια κατοικεί, σε ποια γελάει
και ποιο τραγούδι σιγομουρμουράει;

Στ΄αστέρια το όνειρο πετάει
και στης αυγής τη λίμνη κολυμπάει!

Ποια μουσική το όνειρο αγαπάει
και ποιου χορού το βήμα ξεκινάει;

Στ΄αστέρια το όνειρο πετάει
του φεγγαριού τη νύχτα ξαγρυπνάει.

Τελειώνοντας, το αφιέρωμα στο τσίρκο που ο Σαγκάλ τόσο αγάπησε, έφτιαξε ο καθένας μας από μια μάσκα κλόουν και μ΄αυτή έφυγε για το σπίτι.