Ετικέτες

Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο (3) Αγωγή Υγείας (9) Ανακοινώσεις (138) Ανακοινώσεις - ΠΕΙ.Σ (13) Άνοιξη (3) Απόκριες (19) Άρθρα (54) Αρχή Σχολικής Χρονιάς (29) Βήματα για τη Ζωή (1) Βιβλία για παιδιά (6) Γενέθλια (14) Γιορτές (13) Γιορτή της Μητέρας (16) Γιορτή του Πατέρα (1) Γλώσσα (5) Γονείς (31) Δήμος Λυκόβρυσης-Πεύκης (6) Έθιμα (2) Ειδική Αγωγή (1) Εκδηλώσεις Συλλόγου Γονέων (8) Εκδηλώσεις του Νηπιαγωγείου μας (32) Εκπαιδευτικές Επισκέψεις (3) Εκπαιδευτικοί (2) Επιμορφώσεις εκπαιδευτικών (1) Εργασία στο σπίτι (64) Εργασίες νηπίων (16) Εργαστήρια Δεξιοτήτων (11) Ευρωπαϊκά Προγράμματα (3) Η Βιβλιοθήκη στο Νηπιαγωγείο (11) Ημέρα-Νύχτα (2) Θεματικές προσεγγίσεις (46) Καινοτόμες παρεμβάσεις (6) Καλοκαίρι (4) Μαθηματικά (3) Νέα Προγράμματα Σπουδών (3) Νομοθεσία (2) Όμιλοι (13) Ονομαστική Εορτή (1) Παγκόσμιες Ημέρες (5) Πάσχα (9) Περιβάλλον (4) Ρομποτική (1) Σαρακοστή (2) Σχολική Ψυχολόγος (3) Τέχνες (1) Τηλεδιάσκεψη (30) Το Νηπιαγωγείο μας (2) Φιλαναγνωσία (2) Φυσικές Επιστήμες (1) Χειμώνας (8) Χριστούγεννα (31)

ArtMissions#Skills Labs

ArtMissions#Skills Labs
The e-twinning project's blog

Μπορείτε να απολαύσετε το ιστολόγιο μας σε όλες τις γλώσσες του κόσμου

Κυριακή 12 Οκτωβρίου 2014

Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού


Λίγο ετεροχρονισμένα, και όχι τη Δευτέρα 6 Οκτωβρίου 2014, αλλά την Παρασκευή 10 Οκτωβρίου 2014, αφιερώσαμε την ημέρα στον αθλητισμό στο νηπιαγωγείο μας. Καθότι η δημιουργικότητα, η προετοιμασία και η επιτυχημένη εκτέλεση των θεμάτων που σχεδιάζουμε εμείς οι εκπαιδευτικοί δεν έρχονται κατά παραγγελία και όπως επιτάσσει, τελευταία στιγμή, το Υπουργείο μας, εμείς αθληθήκαμε την Παρασκευή.
Αφορμή στάθηκε μία καταπληκτική ιστορία από το περιοδικό Σύγχρονο Νηπιαγωγείο (Μάιος-Ιούνιος 2014) - "Μια αθλητική ημέρα στο δάσος".
Αφού τη διαβάσαμε και "παίξαμε" λίγο με τα αθλήματα των ζώων (οι σκαντζόχοιροι κάρφωσαν φύλλα, τα μυρμήγκια μάζεψαν σπόρους, οι σκίουροι ξέθαψαν καρύδια), συζητήσαμε λίγο για τη χρησιμότητα της προπόνησης στο σώμα μας και τη χαρά των αθλητικών αγώνων.
Αποφασίσαμε να συνεχίσουμε τη μέρα μας, κάνοντας προπόνηση σε αθλήματα που μπορούμε να κάνουμε στο νηπιαγωγείο μας.
Στήσαμε στεφάνια, εμπόδια, κώνους και στο τέλος εντάξαμε στη διαδρομή μας και την κάμπια-τούνελ για να περνάμε από μέσα και να διασκεδάζουμε κι άλλο.

Αφού στήσαμε τη διαδρομή, την περιγράψαμε, δηλ. στέκομαι μέσα στα στεφάνια και με τα δυο πόδια, πηδάω πάνω από τα εμπόδια, τρέχω ανάμεσα στους κώνους, περνώ μέσα από την κάμπια και τρέχω να κάτσω πίσω στη θέση μου, αρχίσαμε, όποιος ήθελε τρέχοντας, όποιος ήθελε περπατώντας.
Για τη σειρά με την οποία διαγωνιστήκαμε, μας βοήθησε η θέα Τύχη, καθώς η δασκάλα τράβαγε ονόματα από το κουτί που "φυλάμε" τις καρτέλες παιχνιδιού.

































Αφού όλη η ομάδα προπονήθηκε και αθλήθηκε συζητήσαμε εκεί έξω τι δίνεται στους αθλητές για τη συμμετοχή τους σε αγώνες. Απαντήσεις όπως κύπελλα, βραβεία, μετάλλια μας έκαναν καταρχήν να μιλήσουμε για τα ατομικά αθλήματα, στα οποία απονέμονται μετάλλια και τα ομαδικά αθλήματα στα οποία απονέμονται και μετάλλια και κύπελλα. Αναφέραμε και ατομικά και ομαδικά αθλήματα και τέλος φτιάξαμε το δικό μας μετάλλιο : ¨Το βραβείο του καλού αθλητή".




















































Τα βραβεία τα πλαστικοποιήσαμε και τους περάσαμε ένα κορδόνι και τα πήραμε λίγο πριν φύγουμε για το σπίτι.
Πριν την απονομή σε κάθε έναν καλό αθλητή συζητήσαμε ότι τα βραβεία απονέμονται στους αθλητές για τις επιδόσεις τους μεν, αλλά πάνω απ' όλα για το ήθος και την παραδειγματική συμπεριφορά τους (άσχετα αν η τωρινή πραγματικότητα είναι εντελώς διαφορετική στο σημερινό αθλητισμό και πρωταθλητισμό).

Κυριακή 5 Οκτωβρίου 2014

1η Συγκέντρωση Γονέων 2014

Αγαπητοί Γονείς

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι

την Τετάρτη 8-10-2014, και ώρα 18:30,

θα πραγματοποιηθεί στο χώρο του Νηπιαγωγείου μας η πρώτη συνάντηση γονέων-εκπαιδευτικών.

Σε αυτήν θα συζητηθούν:

Ø θέματα λειτουργίας του νηπιαγωγείου μας.
Ø το αναλυτικό εκπαιδευτικό και παιδαγωγικό πρόγραμμα του ΥΠΑΙΘ, που εφαρμόζεται στα δημόσια νηπιαγωγεία.
Ø θέματα του συλλόγου γονέων του σχολείου μας.
Ø άλλα τυχόν θέματα που επιθυμείτε να συζητηθούν στην ολομέλεια.

Θεωρούμε πολύ σημαντική την παρουσία σας σε αυτό το πρώτο μας ραντεβού.

Παρακαλούμε να είμαστε όλοι στην ώρα μας.

Περιμένουμε με χαρά να σας δούμε και να τα πούμε από κοντά.

Οι εκπαιδευτικοί του νηπιαγωγείου

Παρασκευή 3 Οκτωβρίου 2014

Ώρα μελέτης στο σπίτι

Επειδή τις τελευταίες αυτές ημέρες, δυστυχώς, αρκετά παιδάκια μας ήταν άρρωστα και δεν ήρθαν στο νηπιαγωγείο, ανεβάζουμε και ηλεκτρονικά την εργασία που δώσαμε σήμερα για το σπίτι και αφορά στον εορτασμό της Παγκόσμιας ημέρας των ζώων (4/10), για να ενημερωθούν και εκείνοι που έλειπαν.



1ο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο Λυκόβρυσης
Λυκόβρυση 3/10/2014

Ανακοίνωση

Θέμα: Εργασία για το σπίτι (όχι δύσκολη)!

Αγαπημένοι μας γονείς,

αύριο Σάββατο 4 Οκτωβρίου, είναι η παγκόσμια ημέρα των ζώων, με την οποία θα ασχοληθούμε τη Δευτέρα στο νηπιαγωγείο μας.

Θα θέλαμε λοιπόν, να συζητήσετε στο σπίτι με τα παιδιά για τα ζωάκια που έχετε. Για σας που δεν έχετε ζωάκι στο σπίτι, η ίδια συζήτηση παρακαλούμε να γίνει για το αγαπημένο ζωάκι(είδος ζώου) του παιδιού.

Θέματα που μπορείτε να συζητήσετε:

  • Το όνομα του / Το είδος του.
  • Την περιγραφή του.
  • Την ηλικία του.
  • Τι αρέσει στο παιδί σας να κάνει με το ζωάκι του;/Γιατί του αρέσει αυτό το είδος ζώου;
  • Τα χαρακτηριστικά του (θηλαστικό, πτηνό, ψάρι κλπ).
  • Τόποι-συνθήκες διαβίωσης – τροφή που τρώει (σπίτι-αγρός-δάσος κ.α./στεριά/νερό/αέρας κ.α.)
  • Να γράψετε το όνομα του/είδος του και να «φωνάξετε» ένα-ένα τα γράμματα του, όπως και στην προηγούμενη εργασία, π.χ. γάτα , γ γγγγγ όχι γάμα, α αααααα όχι άλφα κ.α.
  • Να βγάλετε μια φωτογραφία του με το παιδί και να τη φέρετε σχολείο ή να φέρετε μία που ήδη έχουν μαζί ή να φέρετε μία φωτογραφία με το αγαπημένο ζώο (είδος ζώου) του παιδιού.

Τη Δευτέρα θα πάρουμε συνέντευξη από κάθε παιδί χρησιμοποιώντας τα παραπάνω θέματα με τη μορφή ερωτήσεων.
Η εργασία αυτή αφορά την εκφορά και ανάπτυξη του προφορικού λόγου.


Καλή Διασκέδαση!

Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου


Και σε αρχείο Word εδώ

Τρίτη 23 Σεπτεμβρίου 2014

Η μάσκα με το αρχικό μου γράμμα και συνοδευτικά παιχνίδια

Το πρόγραμμα της Γλώσσας για το Νηπιαγωγείο στηρίζεται στην άποψη ότι η γνώση και η γλώσσα οικοδομούνται σταδιακά, μέσα από επικοινωνιακές σχέσεις υποστηρικτικού χαρακτήρα.
Ένας από τους κεντρικούς άξονες της προσέγγισης είναι ότι τα παιδιά οικοδομούν τη γνώση κάνοντας αναπόφευκτα λάθη κατά τη διαδικασία, λάθη όμως, που η συγκεκριμένη προσέγγιση μας επιτρέπει να τα δούμε ως εκφράσεις της προσπάθειάς τους να κατακτήσουν τη γνώση.
 Η γλώσσα αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της ταυτότητας κάθε μαθητή. Βοηθά το παιδί, προσχολικής ηλικίας να αποκτήσει και να μοιραστεί εμπειρίες, να διεπιδράσει με τους συνομηλίκους του ή τους μεγαλύτερους του, να γνωρίσει τον κόσμο και φυσικά να κοινωνικοποιηθεί.

Η προσέγγιση της ταυτότητας άρχισε από τι άλλο βέβαια: από το όνομα μου και πιο συγκεκριμένα από τον αρχηγό του ονόματος του κάθε παιδιού.
Με την παρακάτω δραστηριότητα ανιχνεύσαμε τις γνώσεις των παιδιών και με τα παιχνίδια που ακολούθησαν αξιολογήσαμε το αποτέλεσμα της δραστηριότητας.

Καθώς η Γλώσσα διαχέεται σε όλες τις μαθησιακές περιοχές ενός προγράμματος σπουδών παλαιού ή νέου, ξεκινώντας από το βασικό στόχο, δηλ. την αναγνώριση οικείων λέξεων στο περιβάλλον τους, την τάξη (αναγνώριση του ονόματος τους), εμπλέξαμε τα μαθηματικά, τη φυσική αγωγή, τη μουσική (ρυθμός), τη μελέτη περιβάλλοντος (αξία της ομαδικής εργασίας).

Συγκεντρωθήκαμε λοιπόν όλοι στην παρεούλα και «πετάξαμε» στο κέντρο της τις καρτέλες με τα ονόματα όλων των παιδιών. 




Όποιο παιδί αναγνώριζε το όνομα του, έπαιρνε το μολύβι του και το κρατούσε.

Σε όσα δεν το αναγνωρίζουν ακόμα, τα υπόλοιπα παιδιά τους βοήθησαν και έτσι όλοι καταλήξαμε να κρατάμε από ένα μολύβι.

Ρίξαμε στη συνέχεια στο κέντρο της παρεούλας το αρχικό του ονόματος κάθε παιδιού, φτιαγμένο σε wordart, κομμένο σε σχήμα κύκλου και τυπωμένο σε άσπρο χαρτί.
Τα παιδιά παρατηρούσαν την καρτέλα τους, έψαχναν για τον αρχηγό πάνω στην καρτέλα τους, δηλ. τον πρώτο στη σειρά όπως στο τρενάκι από παιδιά που φτιάχνουμε στην τάξη και το έψαχναν στο κέντρο της παρεούλας.

Έπαιρναν το αρχικό τους και στο τραπέζι της εργασίας, το στόλιζαν, το ζωγράφιζαν με ότι το καθένα επιθυμούσε. Τους δώσαμε ιδέες για τοπία, άνοιξη με λουλούδια και πεταλούδες και δέντρα, είπαν από μόνα τους για καλοκαιρινά τοπία με βυθό, φθινοπωρινά τοπία με φρούτα και φύλλα. Δώσαμε κι άλλες ιδέες με σχήματα κ.α. πολλά.

Αφού τελειώσαμε όλοι, κολλήσαμε το ζωγραφισμένο μας αρχικό πάνω σε ένα μεγαλύτερο κύκλο από κανσόν που είχε το αγαπημένο μας χρώμα και το φορέσαμε για μάσκα.
















Και μετά συνέχεια παιχνίδι:

Ποιος είναι ο πιο γρήγορος;
Καθίσαμε όλοι κάτω οκλαδόν σε κύκλο. Τις καρτέλες των αρχικών είχε όλες συγκεντρώσει η δασκάλα. Όλα τα αρχικά ήταν γυρισμένα ανάποδα δίπλα της. Η δασκάλα γύριζε ένα αρχικό στην τύχη και το εμφάνιζε στο κέντρο της παρεούλας. Τότε τα παιδιά που το όνομά τους άρχιζε από αυτό το γράμμα έπρεπε να πεταχτούν πάνω, όσο πιο γρήγορα μπορούσαν, και να φωνάξουν το όνομα τους.
Νίκησε ασφαλώς η πιο γρήγορα ομάδα. Η ομάδα του Λ.

Τα παλαμάκια μου χτυπώ, το όνομα μου για να πω.
Τα ονόματα των παιδιών που πετάγονταν πάνω κάθε φορά, τα "χτυπούσαμε" παλαμάκια γρήγορα, αργά, ψιθυριστά, δυνατά, με τα χέρια πάνω, με τα χέρια κάτω, με τα χέρια να χτυπούν τα γόνατα, με τα χέρια να χτυπούν το πάτωμα, με τα πόδια να χτυπούν το πάτωμα.

Μέσα στην τάξη περπατώ με το γράμμα μου αρχηγό.
Τα παιδιά κρατώντας τα αρχικά των ονομάτων τους, περπατούν μέσα στην τάξη με τη συνοδεία μουσικής. Όταν η μουσική σταματά, όλα τα παιδιά κάθονται στα παγκάκια της παρέας, εκτός από το αρχικό που δείχνει η δασκάλα. Τα παιδιά με το αρχικό κάθονται όρθια στο κέντρο της παρεούλας, μέχρι να ελεγχθεί από τα υπόλοιπα παιδιά ότι έπαιξαν σωστά. Και φυσικά επειδή η δασκάλα θέλει πάντα να μπερδεύει και να παίρνει εκείνη τα αυτοκόλλητα, έδειχνε και γράμματα της αλφαβήτας για τα οποία δεν υπήρχαν αρχικά ανάμεσα στα παιδιά. Τα παιδιά μας όμως ήταν πολύ συγκεντρωμένα και έτσι η δασκάλα πήγε σπίτι της τη Δευτέρα, χωρίς κανένα αυτοκόλλητο!!!.