Ετικέτες

Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο (3) Αγωγή Υγείας (9) Ανακοινώσεις (138) Ανακοινώσεις - ΠΕΙ.Σ (13) Άνοιξη (3) Απόκριες (19) Άρθρα (54) Αρχή Σχολικής Χρονιάς (29) Βήματα για τη Ζωή (1) Βιβλία για παιδιά (6) Γενέθλια (14) Γιορτές (13) Γιορτή της Μητέρας (16) Γιορτή του Πατέρα (1) Γλώσσα (5) Γονείς (31) Δήμος Λυκόβρυσης-Πεύκης (6) Έθιμα (2) Ειδική Αγωγή (1) Εκδηλώσεις Συλλόγου Γονέων (8) Εκδηλώσεις του Νηπιαγωγείου μας (32) Εκπαιδευτικές Επισκέψεις (3) Εκπαιδευτικοί (2) Επιμορφώσεις εκπαιδευτικών (1) Εργασία στο σπίτι (64) Εργασίες νηπίων (16) Εργαστήρια Δεξιοτήτων (12) Ευρωπαϊκά Προγράμματα (3) Η Βιβλιοθήκη στο Νηπιαγωγείο (11) Ημέρα-Νύχτα (2) Θεματικές προσεγγίσεις (46) Καινοτόμες παρεμβάσεις (6) Καλοκαίρι (4) Μαθηματικά (3) Νέα Προγράμματα Σπουδών (3) Νομοθεσία (2) Όμιλοι (13) Ονομαστική Εορτή (1) Παγκόσμιες Ημέρες (5) Πάσχα (9) Περιβάλλον (4) Ρομποτική (1) Σαρακοστή (2) Σχολική Ψυχολόγος (3) Τέχνες (1) Τηλεδιάσκεψη (30) Το Νηπιαγωγείο μας (2) Φιλαναγνωσία (2) Φυσικές Επιστήμες (1) Χειμώνας (8) Χριστούγεννα (31)

ArtMissions#Skills Labs

ArtMissions#Skills Labs
The e-twinning project's blog that contains all of our work

Μπορείτε να απολαύσετε το ιστολόγιο μας σε όλες τις γλώσσες του κόσμου

Τρίτη 24 Μαρτίου 2020

Και για να μην ξεχνιόμαστε: Θυμάμαι πώς πλένω σωστά τα χέρια μου - Παιχνίδι

Οδηγίες
1. Πατάω πάνω δεξιά στην οθόνη για να πάω full screen
2. Βάζω στη σωστή χρονολογική σειρά τις εικόνες.
3. Αρχίζω το παιχνίδι κάνοντας κλικ στο οκ.
4. Κάνω click and drag τις εικόνες και τις τοποθετώ στους αριθμούς από το 1 μέχρι το 6
5. Όταν τελειώσω, ελέγχω τις επιλογές μου, πατώντας κάτω δεξιά το μπλε εικονίδιο-βελάκι.


25η Μαρτίου από το σπίτι - συνέχεια κι άλλη

Απαγγείλετε τον Εθνικό Ύμνο του Διονύσιου Σολωμού

Διαβάστε το Θούριο από το Ρήγα Φεραίο που ενέπνευσε τους Έλληνες να ξεσηκωθούν
Τον ακούμε από τον αξέχαστο Νίκο Ξυλούρη εδώ

Τελειώνουμε με γαστρονομική διάθεση.
Ξέρετε γιατί φτιάχνουμε μπακαλιάρο την 25η Μαρτίου; 
Η 25η Μαρτίου έχει συνδυαστεί γαστρονομικά με τον μπακαλιάρο με σκορδαλιά. Κατά τη διάρκεια της Σαρακοστής, η Εκκλησία επέτρεπε στους πιστούς να φάνε ψάρι μόνο δυο φορές, συγκεκριμένα του Ευαγγελισμού και την Κυριακή των Βαϊων. Στην ορεινή όμως Ελλάδα και στις πιο φτωχές περιοχές ο παστός μπακαλιάρος ήταν η εύκολη και οικονομική λύση. Όποιες κι αν ήταν οι καιρικές συνθήκες οι πιστοί ήξεραν ότι θα βρουν παστό μπακαλιάρο ακόμη και στα μικρά μπακάλικα. Με τα χρόνια, αυτή η συνήθεια εδραιώθηκε στη ζωή των ανθρώπων και έγινε μέρος της εθιμοτυπίας του διπλού εορτασμού. Η ιστορία του μπακαλιάρου ξεκινάει με την εποχή των Βίκινγκς το 800 μ.Χ.. Πρώτοι τον πάστωσαν οι Βάσκοι, που ξεκίνησαν το εμπόριο του μπακαλιάρου από ρο Μεσαίωνα και τον ονόμασαν «ψάρι του βουνού», ενώ στη χώρα μας ήρθε το 15ο αιώνα και στο ελληνικό τραπέζι μπήκε μέσω της σαρακοστιανής νηστείας..
Όλη η θεματική της 25ης Μαρτίου από το σπίτι εδώ
Προηγούμενη θεματική 25ης Μαρτίου στο παρόν blog εδώ

Καλά και αγαπημένα μας παιδιά μείνετε μέσα, μείνετε υγιείς, μείνετε χαρούμενοι.

25η Μαρτίου από το σπίτι - συνέχεια

Βρείτε που έζησαν και πολέμησαν οι παραπάνω  ήρωες της Επανάστασης του 1821 και τοποθετήστε τους στο χάρτη στα γεωγραφικά διαμερίσματα. click and drag με το ποντίκι σε αρχείο word ή εκτυπώστε το χάρτη και τους ήρωες , κόψτε και κολλήστε.
Όλοι οι λαοί με ιστορία έχουν να παρουσιάσουν δημιουργήματα λαϊκής παράδοσης. Χορούς ενδύματα, τραγούδια και οτιδήποτε ήταν και είναι μέρος της ζωής του κάθε πολιτισμού.  Η ελληνική παράδοση είναι ιδιαίτερα σημαντική και αντλεί τα θέματα της από την καθημερινή ζωή των ανθρώπων, τα ήθη, τα έθιμα τους, τη θρησκευτική ζωή και το φυσικό περιβάλλον. Στην παράδοση μας ανήκουν τα λαϊκά παραμύθια, τα οποία μεταφέρθηκαν σε εμάς από γενιά σε γενιά.

Δείτε και ακούστε το λαϊκό παραμύθι «Τα Ελληνάκια»

Με αφορμή τον εορτασμό της 25ης Μαρτίου και την αναβίωση της ελληνικής επανάστασης του 1821, στεκόμαστε στο παραμύθι «Τα Ελληνάκια» της Ευγενίας Φακίνου όπου παρουσιάζονται η καθημερινότητα και ο τρόπος ζωής δύο νέων την περίοδο της Τουρκοκρατίας..


Μπορείτε στη συνέχεια να εκτυπώσετε και να ζωγραφίσετε εικόνες από το παραπάνω βιβλίο. Η συγκεκριμένη εικονογράφος έχει ως βασική πηγή έμπνευση της τη λαϊκή τέχνη, τη ζωγραφική, την υφαντική ακόμα και την ξυλογλυπτική.






Αινίγματα με παραδοσιακές στολές Σύγχρονο Νηπιαγωγείο Νίκη Κάντζου
Διαβάστε με τη βοήθεια της μαμάς και του μπαμπά τα αινίγματα. Στη συνέχεια παρατηρείστε με τα μάτια «τηλεσκόπια» τις φωτογραφίες.
ΕΜΠΡΟΣ ΤΩΡΑ, ΒΡΕΙΤΕ ΤΗ ΛΥΣΗ.














Γνωρίστε, συζητήστε, περιγράψτε τους πίνακες ζωγραφικής της Ελληνικής Επανάστασης από τους μεγάλους ζωγράφους. 

Η έξοδος του Μεσολογγίου - Θεόδωρος Βρυζάκης


Η Ελλάδα στα ερείπια του μεσολογγίου - Ευγένιος Ντελακρουά


Η ορκωμοσία των Αγωνιστών - Θεόδωρος Βρυζάκης


Το κρυφό σχολειό - Νικόλαος Γύζης
 Ερωτήσεις γύρω από τους πίνακες ζωγραφικής με τα παιδιά:

  •  Ποιο είναι το πρώτο πράγμα που σκέφτεσαι γι' αυτόν τον πίνακα;
  • Ποιες μορφές βλέπεις; Τι νομίζεις ότι ετοιμάζονται να κάνουν;
  • Έχουν όπλα; Τι είδους όπλα;
  • Τι άλλο παρατηρείς;
  •  Ποια χρώματα κυριαρχούν; 
  •  Τι σε εντυπωσίασε σε αυτόν τον πίνακα;
  •   Παρατηρείς κάτι περίεργο, κάτι  που δε θα ταίριαζε;
  • Το θέμα είναι ιστορικό γιατί ζωντανεύει ένα ιστορικό γεγονός. Μπορείς να μαντέψεις ποιο; Άραγε τι νομίζεις, ο τίτλος έχει σχέση με το θέμα;
  • Βλέποντας τον πίνακα τι  νιώθεις; φόβο; χαρά; ενδιαφέρον; συμπάθεια; Ποια λέξη ταιριάζει σε αυτό που αισθάνεσαι;
  • Διάλεξε μια λέξη που ταιριάζει στο έργο: εφιάλτης, όνειρο, μαγεία, γούστο, κακοτεχνία, περιπέτεια, συγκίνηση, ταραχή, σκοτάδι...
  • Δίνουμε μια απ' τις λέξεις στα παιδιά να επιλέξουν ή τα αφήνουμε να σκεφτούν ελεύθερα

Δευτέρα 23 Μαρτίου 2020

25η Μαρτίου από το σπίτι

Αγαπημένα μας παιδιά,
Μια μεγάλη διπλή γιορτή ξημερώνει μεθαύριο, 25 Μαρτίου.
Διπλή επειδή γιορτάζουμε
·   τη μεγάλη επέτειο της Επανάστασης του 1821, στην οποία οι Έλληνες εξεγέρθηκαν εναντίον των Τούρκων και
·     τη μεγάλη γιορτή της Παναγιάς μας, τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου, όταν δηλαδή ο Αρχάγγελος Γαβριήλ έφερε στην Παναγιά τα χαρούμενα νέα ότι θα γεννήσει το Χριστό.
Γιορτάζουν ο Βαγγέλης και η Βαγγελίτσα και η Βαγγελιώ.
Σας προτείνουμε λοιπόν να ασχοληθείτε με τις παρακάτω δραστηριότητες:

Διαβάστε για τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου από τη Βικιπαιδεία πατώντας τον παρακάτω σύνδεσμο:
https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%95%CF%85%CE%B1%CE%B3%CE%B3%CE%B5%CE%BB%CE%B9%CF%83%CE%BC%CF%8C%CF%82_%CF%84%CE%B7%CF%82_%CE%98%CE%B5%CE%BF%CF%84%CF%8C%CE%BA%CE%BF%CF%85
Διαβάστε για την Επανάσταση του 1821 στη Βικιπαιδεία πατώντας τον παρακάτω σύνδεσμο:
https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%95%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AE_%CE%95%CF%80%CE%B1%CE%BD%CE%AC%CF%83%CF%84%CE%B1%CF%83%CE%B7_%CF%84%CE%BF%CF%85_1821

Πηγαίνετε διαδικτυακά πάντα, μια βόλτα μέχρι τα Γιάννενα, στο Μουσείο Ελληνικής Ιστορίας του Παύλου  Βρέλλη,  πατώντας τον παρακάτω σύνδεσμο

Εκεί θα γνωρίσετε πτυχές της Ελληνικής προ-επαναστατικής και επαναστατικής περιόδου μέσα από τα εκπληκτικά κέρινα ομοιώματά του, ειδικά του Κολοκοτρώνη και της μικροσκοπικής φυλακής του στο Ναύπλιο. ιδέα από το ιστολόγιο του 1ου Νηπιαγωγείου Κερατσινίου

Περιηγηθείτε στο Εθνικό Ιστορικό Μουσείο, στο μέγαρο της Παλαιάς Βουλής, στην πλατεία Κολοκοτρώνη στο κέντρο της Αθήνας,  και
·        Παίξτε με τα ψηφιακά του παιχνίδια γνωρίζοντας τις παραδοσιακές φορεσιές μας, παίξτε παζλ γεωγραφίας, ντύστε τις κούκλες με τις παραδοσιακέ φορεσιές ,  δείτε τα όπλα της Επανάστασης. 
      http://www.nhmuseum.gr/multimedia/foresies/index.html
·        Παίξτε τα μυστικά της σημαίας μας  
Παίξτε με  τα έθιμά μας
Ζωγραφίστε τους ήρωες μας μαθαίνοντας για τη ζωή τους.
Ιδέες από το ιστολόγιο του 1ου Νηπιαγωγείου Κερατσινίου

Δείτε και γνωρίστε τους ήρωες της Ελληνικής Επανάστασης του 1821


 Χάρτης της Ελλάδας και ήρωες της Ελληνικής Επανάστασης του 1821


Κυριακή 22 Μαρτίου 2020

Καθημερινές Ρουτίνες - συνέχεια


Προσευχούλα

Αγαπημένοι μας, όσο καιρό ήμαστε σχολείο κάναμε προσευχούλα.
Όταν μαζευόμαστε στην παρεούλα, πριν το πρωϊνό και πριν το φαγητό.
Σκεφτήκαμε λοιπόν ότι δεν μπορεί να λείπει και μια προσευχούλα από το σπίτι.
Ψάξαμε και βρήκαμε ένα πολύ όμορφο κείμενο που έχει δημοσιεύσει η Ζωή Μουρούτη-Γκενάκου στο βιβλίο της Η ελληνική γλώσσα και το μικρό παιδί,  και σας τη στέλνουμε:

Παναγίτσα, Παναγιά!
φύλαγε όλα τα παιδιά.
τις μαμάδες, τους μπαμπάδες,
τους παππούδες, τις γιαγιάδες.

Και σε κάθε εποχή
να πηγαίνω εξοχή
να μπορώ να κάνω τρέλες
να’ χουν όλοι καραμέλες.
 
Παναγίτσα όσο μπορείς
όλα τ’ ουρανού της γης
φύλαγέ τα μας καλά,
δε ζητάω και πολλά.

Το δικό μου «εικαστικό» ημερολόγιο

Η ιδέα μας «κατέβηκε» όταν προσπαθούσαμε να σκεφτούμε τρόπους προκειμένου τα παιδιά μας, της προσχολικής ηλικίας, να μπορέσουν να «καταγράψουν» δραστηριότητες από την ημέρα τους και να κρατήσουν ένα ημερολόγιο από όλες αυτές τις μέρες που περνούν στο σπίτι σαν μελλοντική παρακαταθήκη αναμνήσεων.
Έτσι συνδυάσαμε τους λόγους και τους τρόπους να «κρατά» κάποιος ημερολόγιο αλλά και τους λόγους και τους τρόπους δημιουργίας εικαστικού ημερολογίου, παίρνοντας ιδέες από το «Εικαστικό Ημερολόγιο» , ένα καινοτόμο αναλυτικό πρόγραμμα τεχνών της Δημοτικής Εκπαίδευσης κύπρου.

ΟΙ ΛΟΓΟΙ:
Άλλοι τα ονομάζουν ημερολόγια, άλλοι θυμούνται τα λευκώματα της δικής τους εποχής, για άλλους είναι απλώς σημειώσεις! Ο λόγος για αυτά τα συνήθως χαριτωμένα τετράδια που φιλοξενούν όνειρα και σκέψεις για μήνες ή και χρόνια, ανάλογα με τη συχνότητα που καταγράφει ο κάτοχός τους και τη σχέση που έχει αποκτήσει μαζί τους.
Τα παιδιά, τηρώντας ένα ημερολόγιο, θα αντιληφθούν τα συναισθήματά τους ακόμη και αν δεν μπορούν να τα διαχωρίσουν επακριβώς ή να τα επικοινωνήσουν με σαφήνεια.
Θα καταγράψουν μοναδικές αναμνήσεις για το μέλλον δημιουργώντας έναν σπουδαίο θησαυρό με όσα ενδεχομένως ξεχάσουν σε βάθος χρόνου.
Το εικαστικό ημερολόγιο χρησιμοποιείται ως ένας χώρος όπου το παιδί μπορεί να πειραματιστεί, να δοκιμάσει πράγματα, να μάθει μέσα από τα λάθη του. Αυτό τότε μετατρέπεται στον προσωπικό του χώρο ιδεών, σκέψεων και συναισθημάτων. Σε αυτό το χώρο μπορεί να ανακαλύψει, να επικοινωνήσει, να μοιραστεί ιδέες, να μάθει από τους άλλους, να δοκιμάσει, να εξερευνήσει, να διασκεδάσει, να παίξει, να νιώσει ελεύθερο, να πάει εκεί που θέλει, να ξεκινήσει και να σταματήσει όταν θέλει, να ανακαλύψει τη μοναδικότητα και την ταυτότητά του. Ας του δώσουμε αυτή την ευκαιρία.

ΟΙ ΤΡΟΠΟΙ
Το ημερολόγιο ή το εικαστικό ημερολόγιο μπορεί να πάρει διάφορες μορφές.
Μπορεί να είναι:
λεπτό, χοντρό, μεγάλο, μικρό, τετράγωνο, ορθογώνιο.
Μπορεί να είναι:
τετράδιο εμπορίου με λευκές κόλες ή χειροποίητο, με μαλακό ή σκληρό εξώφυλλο, δεμένο με κλωστή ή με συνδετήρες.
Κάθε σελίδα μπορεί να έχει
διαφορετικό μέγεθος χρώμα, σχήμα και υφή.
Μπορεί να έχει τη
μορφή ηλεκτρονικού φακέλου με φωτογραφίες και σημειώσεις.

Η αξία του ημερολογίου ή του εικαστικού ημερολογίου επικεντρώνεται στην όλη διαδικασία και καταγραφή των σκέψεων και των δραστηριοτήτων παρά στην τελική μορφή που θα πάρει.

Το ημερολόγιο ή το εικαστικό ημερολόγιο μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως ένας χώρος για συλλογή από:
·Φωτογραφίες
·Εικόνες από περιοδικά, κόμικς, κάρτες, ημερολόγια
γραμματόσημα κλπ
·Δείγματα υλικών με διάφορες υφές π.χ. υφάσματα, χαρτί κλπ)

Αφιερώστε χρόνο να φτιάξετε και να διακοσμήσετε το εξώφυλλο.
Σας δείχνουμε κάποιες φωτογραφίες από εξώφυλλα ημερολογίων παιδιών

Εσείς θα δώσετε τη δική σας νότα π.χ. Από χαρτόνι, από χαρτί, με αυτοκόλλητα, με ζωγραφιές του παιδιού, με φωτογραφίες του παιδιού, με όλα τα παραπάνω.
Σας δείχνουμε κάποια θέματα που δεν αφορούν καθημερινές ασχολίες και δραστηριότητες:

Το σπίτι μου, ο εαυτός μου και τα μέρη του σώματος μου σε φωτογραφίες, ο εαυτός μου σε ζωγραφιά, το αγαπημένο μου αντικείμενο τρισδιάστατο, το αγαπημένο μου παιχνίδι ζωγραφιά, το φυτό μου οι φακές, τα φασόλια που έχω φυτέψει και το καταγράφω, με ζωγραφική ή φωτογραφίες.
Σας στέλνουμε κάποιες σελίδες που δημιουργήσαμε εμείς σαν πρότυπο, αν θέλετε να χρησιμοποιήσετε ή να πάρετε ιδέες για τις δικές σας.
Αρχεία
Ημερολόγιο σελίδα.jpg εδώ
Ημερολόγιο σελίδα.pdf εδώ
Ημερολόγιο ζωγραφίζω .jpg εδώ
Ημερολόγιο ζωγραφίζω 1.jpg εδώ
Ημερολόγιο σελίδα 2.jpg εδώ
Ημερολόγιο σελίδα 2pdf εδώ
Ημερολόγιο μονόκερος.pdf εδώ

Εις το επανειδείν παιδιά μας