Ετικέτες

Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο (3) Αγωγή Υγείας (9) Ανακοινώσεις (138) Ανακοινώσεις - ΠΕΙ.Σ (13) Άνοιξη (3) Απόκριες (19) Άρθρα (54) Αρχή Σχολικής Χρονιάς (29) Βήματα για τη Ζωή (1) Βιβλία για παιδιά (6) Γενέθλια (14) Γιορτές (13) Γιορτή της Μητέρας (16) Γιορτή του Πατέρα (1) Γλώσσα (5) Γονείς (31) Δήμος Λυκόβρυσης-Πεύκης (6) Έθιμα (2) Ειδική Αγωγή (1) Εκδηλώσεις Συλλόγου Γονέων (8) Εκδηλώσεις του Νηπιαγωγείου μας (32) Εκπαιδευτικές Επισκέψεις (3) Εκπαιδευτικοί (2) Επιμορφώσεις εκπαιδευτικών (1) Εργασία στο σπίτι (64) Εργασίες νηπίων (16) Εργαστήρια Δεξιοτήτων (12) Ευρωπαϊκά Προγράμματα (3) Η Βιβλιοθήκη στο Νηπιαγωγείο (11) Ημέρα-Νύχτα (2) Θεματικές προσεγγίσεις (46) Καινοτόμες παρεμβάσεις (6) Καλοκαίρι (4) Μαθηματικά (3) Νέα Προγράμματα Σπουδών (3) Νομοθεσία (2) Όμιλοι (13) Ονομαστική Εορτή (1) Παγκόσμιες Ημέρες (5) Πάσχα (9) Περιβάλλον (4) Ρομποτική (1) Σαρακοστή (2) Σχολική Ψυχολόγος (3) Τέχνες (1) Τηλεδιάσκεψη (30) Το Νηπιαγωγείο μας (2) Φιλαναγνωσία (2) Φυσικές Επιστήμες (1) Χειμώνας (8) Χριστούγεννα (31)

ArtMissions#Skills Labs

ArtMissions#Skills Labs
The e-twinning project's blog

Μπορείτε να απολαύσετε το ιστολόγιο μας σε όλες τις γλώσσες του κόσμου

Κυριακή 22 Μαρτίου 2020

Καθημερινές Ρουτίνες - συνέχεια


Προσευχούλα

Αγαπημένοι μας, όσο καιρό ήμαστε σχολείο κάναμε προσευχούλα.
Όταν μαζευόμαστε στην παρεούλα, πριν το πρωϊνό και πριν το φαγητό.
Σκεφτήκαμε λοιπόν ότι δεν μπορεί να λείπει και μια προσευχούλα από το σπίτι.
Ψάξαμε και βρήκαμε ένα πολύ όμορφο κείμενο που έχει δημοσιεύσει η Ζωή Μουρούτη-Γκενάκου στο βιβλίο της Η ελληνική γλώσσα και το μικρό παιδί,  και σας τη στέλνουμε:

Παναγίτσα, Παναγιά!
φύλαγε όλα τα παιδιά.
τις μαμάδες, τους μπαμπάδες,
τους παππούδες, τις γιαγιάδες.

Και σε κάθε εποχή
να πηγαίνω εξοχή
να μπορώ να κάνω τρέλες
να’ χουν όλοι καραμέλες.
 
Παναγίτσα όσο μπορείς
όλα τ’ ουρανού της γης
φύλαγέ τα μας καλά,
δε ζητάω και πολλά.

Το δικό μου «εικαστικό» ημερολόγιο

Η ιδέα μας «κατέβηκε» όταν προσπαθούσαμε να σκεφτούμε τρόπους προκειμένου τα παιδιά μας, της προσχολικής ηλικίας, να μπορέσουν να «καταγράψουν» δραστηριότητες από την ημέρα τους και να κρατήσουν ένα ημερολόγιο από όλες αυτές τις μέρες που περνούν στο σπίτι σαν μελλοντική παρακαταθήκη αναμνήσεων.
Έτσι συνδυάσαμε τους λόγους και τους τρόπους να «κρατά» κάποιος ημερολόγιο αλλά και τους λόγους και τους τρόπους δημιουργίας εικαστικού ημερολογίου, παίρνοντας ιδέες από το «Εικαστικό Ημερολόγιο» , ένα καινοτόμο αναλυτικό πρόγραμμα τεχνών της Δημοτικής Εκπαίδευσης κύπρου.

ΟΙ ΛΟΓΟΙ:
Άλλοι τα ονομάζουν ημερολόγια, άλλοι θυμούνται τα λευκώματα της δικής τους εποχής, για άλλους είναι απλώς σημειώσεις! Ο λόγος για αυτά τα συνήθως χαριτωμένα τετράδια που φιλοξενούν όνειρα και σκέψεις για μήνες ή και χρόνια, ανάλογα με τη συχνότητα που καταγράφει ο κάτοχός τους και τη σχέση που έχει αποκτήσει μαζί τους.
Τα παιδιά, τηρώντας ένα ημερολόγιο, θα αντιληφθούν τα συναισθήματά τους ακόμη και αν δεν μπορούν να τα διαχωρίσουν επακριβώς ή να τα επικοινωνήσουν με σαφήνεια.
Θα καταγράψουν μοναδικές αναμνήσεις για το μέλλον δημιουργώντας έναν σπουδαίο θησαυρό με όσα ενδεχομένως ξεχάσουν σε βάθος χρόνου.
Το εικαστικό ημερολόγιο χρησιμοποιείται ως ένας χώρος όπου το παιδί μπορεί να πειραματιστεί, να δοκιμάσει πράγματα, να μάθει μέσα από τα λάθη του. Αυτό τότε μετατρέπεται στον προσωπικό του χώρο ιδεών, σκέψεων και συναισθημάτων. Σε αυτό το χώρο μπορεί να ανακαλύψει, να επικοινωνήσει, να μοιραστεί ιδέες, να μάθει από τους άλλους, να δοκιμάσει, να εξερευνήσει, να διασκεδάσει, να παίξει, να νιώσει ελεύθερο, να πάει εκεί που θέλει, να ξεκινήσει και να σταματήσει όταν θέλει, να ανακαλύψει τη μοναδικότητα και την ταυτότητά του. Ας του δώσουμε αυτή την ευκαιρία.

ΟΙ ΤΡΟΠΟΙ
Το ημερολόγιο ή το εικαστικό ημερολόγιο μπορεί να πάρει διάφορες μορφές.
Μπορεί να είναι:
λεπτό, χοντρό, μεγάλο, μικρό, τετράγωνο, ορθογώνιο.
Μπορεί να είναι:
τετράδιο εμπορίου με λευκές κόλες ή χειροποίητο, με μαλακό ή σκληρό εξώφυλλο, δεμένο με κλωστή ή με συνδετήρες.
Κάθε σελίδα μπορεί να έχει
διαφορετικό μέγεθος χρώμα, σχήμα και υφή.
Μπορεί να έχει τη
μορφή ηλεκτρονικού φακέλου με φωτογραφίες και σημειώσεις.

Η αξία του ημερολογίου ή του εικαστικού ημερολογίου επικεντρώνεται στην όλη διαδικασία και καταγραφή των σκέψεων και των δραστηριοτήτων παρά στην τελική μορφή που θα πάρει.

Το ημερολόγιο ή το εικαστικό ημερολόγιο μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως ένας χώρος για συλλογή από:
·Φωτογραφίες
·Εικόνες από περιοδικά, κόμικς, κάρτες, ημερολόγια
γραμματόσημα κλπ
·Δείγματα υλικών με διάφορες υφές π.χ. υφάσματα, χαρτί κλπ)

Αφιερώστε χρόνο να φτιάξετε και να διακοσμήσετε το εξώφυλλο.
Σας δείχνουμε κάποιες φωτογραφίες από εξώφυλλα ημερολογίων παιδιών

Εσείς θα δώσετε τη δική σας νότα π.χ. Από χαρτόνι, από χαρτί, με αυτοκόλλητα, με ζωγραφιές του παιδιού, με φωτογραφίες του παιδιού, με όλα τα παραπάνω.
Σας δείχνουμε κάποια θέματα που δεν αφορούν καθημερινές ασχολίες και δραστηριότητες:

Το σπίτι μου, ο εαυτός μου και τα μέρη του σώματος μου σε φωτογραφίες, ο εαυτός μου σε ζωγραφιά, το αγαπημένο μου αντικείμενο τρισδιάστατο, το αγαπημένο μου παιχνίδι ζωγραφιά, το φυτό μου οι φακές, τα φασόλια που έχω φυτέψει και το καταγράφω, με ζωγραφική ή φωτογραφίες.
Σας στέλνουμε κάποιες σελίδες που δημιουργήσαμε εμείς σαν πρότυπο, αν θέλετε να χρησιμοποιήσετε ή να πάρετε ιδέες για τις δικές σας.
Αρχεία
Ημερολόγιο σελίδα.jpg εδώ
Ημερολόγιο σελίδα.pdf εδώ
Ημερολόγιο ζωγραφίζω .jpg εδώ
Ημερολόγιο ζωγραφίζω 1.jpg εδώ
Ημερολόγιο σελίδα 2.jpg εδώ
Ημερολόγιο σελίδα 2pdf εδώ
Ημερολόγιο μονόκερος.pdf εδώ

Εις το επανειδείν παιδιά μας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου