Ετικέτες

Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο (3) Αγωγή Υγείας (9) Ανακοινώσεις (138) Ανακοινώσεις - ΠΕΙ.Σ (13) Άνοιξη (3) Απόκριες (19) Άρθρα (54) Αρχή Σχολικής Χρονιάς (29) Βήματα για τη Ζωή (1) Βιβλία για παιδιά (6) Γενέθλια (14) Γιορτές (13) Γιορτή της Μητέρας (16) Γιορτή του Πατέρα (1) Γλώσσα (5) Γονείς (31) Δήμος Λυκόβρυσης-Πεύκης (6) Έθιμα (2) Ειδική Αγωγή (1) Εκδηλώσεις Συλλόγου Γονέων (8) Εκδηλώσεις του Νηπιαγωγείου μας (32) Εκπαιδευτικές Επισκέψεις (3) Εκπαιδευτικοί (2) Επιμορφώσεις εκπαιδευτικών (1) Εργασία στο σπίτι (64) Εργασίες νηπίων (16) Εργαστήρια Δεξιοτήτων (11) Ευρωπαϊκά Προγράμματα (3) Η Βιβλιοθήκη στο Νηπιαγωγείο (11) Ημέρα-Νύχτα (2) Θεματικές προσεγγίσεις (46) Καινοτόμες παρεμβάσεις (6) Καλοκαίρι (4) Μαθηματικά (3) Νέα Προγράμματα Σπουδών (3) Νομοθεσία (2) Όμιλοι (13) Ονομαστική Εορτή (1) Παγκόσμιες Ημέρες (5) Πάσχα (9) Περιβάλλον (4) Ρομποτική (1) Σαρακοστή (2) Σχολική Ψυχολόγος (3) Τέχνες (1) Τηλεδιάσκεψη (30) Το Νηπιαγωγείο μας (2) Φιλαναγνωσία (2) Φυσικές Επιστήμες (1) Χειμώνας (8) Χριστούγεννα (31)

ArtMissions#Skills Labs

ArtMissions#Skills Labs
The e-twinning project's blog

Μπορείτε να απολαύσετε το ιστολόγιο μας σε όλες τις γλώσσες του κόσμου

Δευτέρα 7 Μαΐου 2012

Δραστηριότητες για τη μητέρα που γιορτάζει στις 13 του Μάη

Πώς γράφεται η λέξη "μητέρα"
Μαθαίνουμε να διαβάζουμε και να γράφουμε τη λέξη μητέρα.Μαθαίνουμε και το κάθε γράμμα της λέξης. Παίρνουμε ένα μικρό κομάτι από την ιστορία της Αγγελικής Βαρελλά "Πώς γράφεται η λέξη μητέρα". Κάθε γράμμα της λέξης "Μητέρα" είναι γραμμένο σε ένα χαρτόνι. Έτσι για να γράψουμε τη λέξη μητέρα:
 

Πήραμε 
το Μ από το Μέλι
το Η από τον Ήλιο
το Τ από το Τραγούδι
το Ε από το Ευχαριστώ 
το Ρ από το Ρόδο
το Α από την Αγάπη

Επιπλέον, θα μπορούσαμε εκτός από την εκτέλεση και παρουσίαση της δραστηριότητας από ομάδες παιδιών που θα "γράψουν" τη λέξη μητέρα κρατώντας τα χαρτόνια, να προχωρήσουμε τη δραστηριότητα σε ατομική, κάνοντας την ακροστοιχίδα που παρουσιάζεται στην ιστοσελίδα των συναδέλφων του 5ου Νηπιαγωγείου Σερρών,  


Βραβείο για τη μητέρα
Με τα παιδιά κατασκευάζουμε βραβεία για τη μητέρα όπου το καθένα έχει διαφορετική λεζάντα για κάθε νήπιο, ανάλογα με το βραβείο που δίνει το ίδιο στη μητέρα του, π.χ. βραβείο για τη μαμά της αγκαλιάς.

Πολύ καλή ιδέα από συναδέλφους στην ιστοσελίδα της "Pitsina"

http://pitsina-crafts.blogspot.com/2011/05/mother-awards.html 


Το δέντρο της μητέρας
Με τα παιδιά κατασκευάζουμε ένα μεγάλο δέντρο που αναρτούμε στην τάξη. Οι καρποί του είναι τα φρούτα της αγάπης, σε σχήμα καρδιάς, όπου κάθε παιδί εκφράζει την αγάπη του με λέξεις για τη μητέρα του, η νηπιαγωγός τη γράφει στην καρδιά. Όταν τελειώσουμε όλοι βάζουμε το φρόυτο της αγάπης πάνω στα κλαδιά του δέντρου της μητέρας.



Απίθανη ιδέα για ομαδική εργασία από τους συναδέλφους του 13ου και 17ου Νηπιαγωγείου Γιαννιτσών.
Δείτε την αναλυτικά στην ιστοσελίδα:
http://blogs.sch.gr/17nippell/archives/1196



Μια γιορτή για τη μητέρα


Οι μητέρες έρχονται στο σχολείο τη συγκεκριμένη ώρα και ημέρα που γράφει η πρόσκληση που θα τους έχουμε ετοιμάσει.
Στην εξώπορτα του νηπιαγωγείου μπορούμε να τοποθετήσουμε μια μεγάλη καρδιά από κόκκινο χαρτόνι, όπου πάνω της έχουμε κολλήσει καραμέλες και γράφουμε π.χ. "Μανούλα χρόνια πολλά κια γλυκά".
Οι μαμάδες κάθονται στις καρέκλες τους και τα παιδιά παρουσιάζουν τη γιορτή-έκπληξη που τους έχουν ετοιμάσει. Π.χ. λένε ποιήματα, τραγουδούν, τους χαρίζουν λουλούδια και χορεύουν όλοι μαζί. Στη συνέχεια τα παιδιά μπορούν να προσφέρουν στις μαμάδες τους ότι άλλο δωράκι τους έχουμε ετοιμάσει.

Προτεινόμενες εύκολες κατασκευές για τη μητέρα 2

Κάρτα "ανθισμένο γλαστράκι" για τη μητέρα

Θα χρειαστούμε:
  • Χαρτόνι κανσόν κόκκινο
  • Χαρτόνι κανσόν πράσινο
  • Χρωματιστά χαρτιά για τα λουλούδια
  • Χαρτί του μέτρου για το γλαστράκι
  • Απλό άσπρο χαρτί φωτοτυπικού 
  • Ψαλίδι
  • Κόλλα

Κάθε παιδί σχεδιάζει στο πράσινο κανσόν την παλάμη του και την κόβει. Στη συνέχεια κόβει το γλαστράκι που έχουμε σχεδιάσει στο χαρτί του μέτρου. Κόβει και κολλάει τα λουλούδια σε κάθε δάχτυλο. Κολλάει όλη την κατασκευή στο άσπρο χαρτί του φωτοτυπικού και την κόβει. Τέλος, κολλάει όλη την κατασκευή στο μπροστινό μέρος της κόκκινης κάρτας.

Και τελειώσαμε!


Ιδέα από την ιστοσελίδα
 http://krokotak.com/2010/02/kartitchka-za-mama/

Προτεινόμενες εύκολες κατασκευές για τη μητέρα

Χάρτινη ανθοδέσμη για τη μαμά!

Θα χρειαστούμε:
  • Φωτογραφικό χαρτόνι πράσινο
  • Χρωματιστά χαρτιά
  • Ψαλίδι
  • Κόλλα 
  • Συρραπτικό




Διπλώνουμε το χαρτόνι στη μέση, κάνουμε τα κρόσια με το ψαλίδι, κάνουμε το χαρτόνι ρολό, συρράπτουμε. Ανοίγουμε τα κρόσια και στις άκρες κολλάμε τα χάρτινα λουλούδια μας.

Και η ανθοδέσμη είναι έτοιμη.


 Μια πολύ καλή ιδέα από τη σελίδα
 http://krokotak.com/2010/02/buket-za-mama/

Για τη μητέρα μου



  1. Μην φοβάσαι να είσαι σταθερή μαζί μου. Αυτό θα με κάνει να νιώθω περισσότερη σιγουριά.
  2. Μη με παραχαϊδεύεις. Ξέρω πολύ καλά πως δεν πρέπει να μου δίνεις οτιδήποτε ζητώ. Σε δοκιμάζω για να δω.
  3. Μη με κάνεις να νιώθω μικρότερος απ’ ότι είμαι. Αυτό με σπρώχνει να παριστάνω καμιά φορά τον «σπουδαίο».
  4. Μην μου κάνεις παρατηρήσεις μπροστά στον κόσμο, αν μπορείς. Θα προσέξω περισσότερο αυτό που θα μου πεις, αν μου μιλήσεις ήρεμα μια στιγμή που θα είμαστε οι δυο μας.
  5. Μη μου δημιουργείς το συναίσθημα πως τα λάθη μου είναι αμαρτήματα. Μπερδεύονται έτσι μέσα μου οι αξίες που έχω μάθει να αναγνωρίζω.
  6. Μη με προστατεύεις από τις συνέπειες των πράξεων μου. Χρειάζεται καμιά φορά να πάθω για να μάθω.
  7. Μη δίνεις μεγάλη σημασία στις μικροαδιαθεσίες μου. Καμιά φορά δημιουργούνται ίσα-ίσα για να κερδίσω την προσοχή που ζητούσα.
  8. Μη μου κάνεις συνεχώς παρατηρήσεις. Γιατί τότε θα χρειαστεί να προστατεύσω τον εαυτό μου κάνοντας τον κουφό.
  9.  Μη μου δίνεις επιπόλαιες υποσχέσεις. Νιώθω πολύ περιφρονημένος όταν δεν τις κρατάς.
  10.  Μην υπερτιμάς την τιμιότητα μου. Συχνά οι απειλές σου με σπρώχνουν στην ψευτιά.
  11. Μην πέφτεις σε αντιφάσεις. Με μπερδεύεις έτσι αφάνταστα και με κάνεις να χάνω την πίστη μου σε σένα.
  12. Μην με αγνοείς όταν σου κάνω ερωτήσεις γιατί θ’ ανακαλύψεις πως θ’ αρχίσω να παίρνω τις πληροφορίες μου από άλλες πηγές.
  13. Μην προσπαθείς να με κάνεις να πιστέψω πως είσαι τέλεια ή αλάνθαστη. Είναι δυσάρεστη έκπληξη για μένα να ανακαλύπτω πως δεν είσαι ούτε το ένα ούτε το άλλο.
  14. Μην διανοηθείς ποτέ πως θα πέσει η υπόληψη σου αν μου ζητήσεις συγνώμη. Μια τίμια αναγνώριση ενός λάθους σου μου δημιουργεί πολύ θερμά αισθήματα απέναντι σου.
  15. Μην ξεχνάς πως μ’ αρέσει να πειραματίζομαι. Χωρίς αυτό δεν μπορώ να ζήσω. Σε παρακαλώ παραδέξου το.
  16. Μην ξεχνάς πόσο γρήγορα μεγαλώνω. Θα πρέπει να σου είναι δύσκολο να κρατήσεις το ίδιο βήμα με μένα, αλλά προσπάθησε σε παρακαλώ.
  17. Μην ξεχνάς πως δε θα μπορέσω να αναπτυχθώ χωρίς πολύ κατανόηση κι αγάπη. Αυτό όμως δε χρειάζεται να το πω, έτσι δεν είναι;

Εξαιρετικά αφιερωμένο σε όλες τις μάνες 2

Η αγωνία ενός μικρού αγγέλου

Μια φορά και έναν καιρό ένα παιδί ήταν έτοιμο να γεννηθεί. Την προηγούμεη ημέρα ρώτησε το Θεό:
_Μου λένε ότι θα με στείλεις αύριο στη γη. Φοβάμαι.Πώς θα μπορέσω να ζήσω εκεί; Είμαι μικρός και αβοήθητος.
Και ο Θεός του απάντησε:
_Μην ανησυχείς. Έχω φροντίσει για σένα. Μεταξύ πολλών αγγέλων  διάλεξα έναν και για σένα. Θα σε περιμένει στη γη και θα σε φροντίζει. 
Το παιδί επέμενε:
_Ναι, αλλά εδώ στον παράδεισο δεν κάνω τίποτα άλλο από το να τραγουδάω και να γελάω κάθε μέρα: Μόνο αυτά χρειάζομαι για να είμαι ευτυχισμένος! Θα νιώθω τόση ευτυχία και στη γη;
Τότε ο Θεός του είπε:
_Ο άγγελος που έχω διαλέξει για σένα, ο άγγελος σου, θα σου τραγουδάει όλη την ημέρα. Θα αισθάνεσαι την αγάπη του κι έτσι θα είσαι ευτυχισμένος.
Και το παιδί ρώτησε:
_Και πώς θα καταλαβαίνω τους ανθρώπους, όταν θα μιλούν, αφού δεν ξέρω τη γλώσσα τους;
_Αυτό είναι εύκολο, του είπε ο Θεός. Ο άγγελος σου θα σου λέει τα πιο όμορφα και γλυκά λόγια που έχεις ακούσει ποτέ και με πολλή υπομονή και φροντίδα θα σε μάθει να μιλάς!
Κι ύστερα το παιδί, κοιτώντας το Θεό, ρώτησε:
_Και τι θα κάνω όταν θα θέλω να μιλήσω σε σένα;
Ο Θεός χαμογέλασε στο παιδί και είπε:
_Ο άγγελος σου θα σε μάθει να προσεύχεσαι!
Και το παιδί είπε:
_Έχω ακούσει ότι στη γη υπάρχουν και κάποιοι άνθρωποι, που είναι κακοί.Ποιός θα με προστατεύσει από τους κακούς; 
Ο Θεός αγκάλιασε το παιδί και του είπε:
_Ο άγγελος σου θα σε υπεραπιστεί ακόμα κι αν χρειαστεί να βάλει σε κίνδυνο τη ζωή του.
Λυπημένο το παιδί τον ρώτησε:
_Ναι,αλλά πάντα θα είμαι λυπημένος, γιατί δε θα σε βλέπω πια.
_Ο άγγελος σου θα σου μιλάει συνέχεια για μένα και θα σε διδάξει τον τρόπο που θα μπορέσεις να γυρίσεις πάλι σε μένα. Έτσι κι αλλιώς δε θα σου λείψω ποτέ, αφού θα είμαι πάντα δίπλα σου.
Τη συγκεκριμένη στιγμή επικρατούσε απόλυτη γαλήνη στον παράδεισο και οι μακρινές φωνές από τη γη είχαν ήδη ακουστεί.
Το παιδί βιαστικά ρώτησε:
_Θεέ μου αν πρέπει να φύγω τώρα, πες μου το όνομα του αγγέλου μου.
Και ο Θεός απάντησε:
_Τον άγγελο σου θα τον αναγνωρίσεις εύκολα. Άλλωστε θα είναι ο πρώτος που θα αντικρίσεις, φτάνοντας στη γη. Το όνομα του αγγέλου σου δεν είναι τόσο σημαντικό........
......θα την φωνάζεις απλά "μαμάκα"

Εξαιρετικά αφιερωμένο σε όλες τις μάνες

Και ο Θεός έπλασε τη μάνα - Πάολο Κοέλιο
Ο Θεός κάλεσε τον πιο αγαπημένο Του άγγελο και του παρουσίασε ένα πρότυπο μητέρας. Στον άγγελο δεν άρεσε αυτό που είδε:

_ Εργαστήκατε πολύ, Κύριε, δεν ξέρετε πλέον τι κάνετε, είπε ο άγγελος. Κοιτάξτε! Φιλί ειδικό, που θεραπεύει όλες τις αρρώστιες, έξι ζευγάρια χέρια για να μαγειρεύει, να πλένει, να σιδερώνει, να φροντίζει, να ελέγχει, να καθαρίζει. Δε θα δουλέψει!
_Το πρόβλημα δεν είναι τα χέρια, αντέτεινε ο Θεός. Είναι τα τρία ζευγάρια μάτια που χρειάστηκε να βάλω: ένα, για να βλέπει το παιδί της πίσω από κλειστές πόρτες και να το προστατεύει από ανοιχτά παράθυρα, ένα άλλο, για το κοιτάζει με αυστηρότητα όταν πρέπει να του μάθει κάτι ουσιώδες και το τρίτο, για να του δείχνει διαρκώς τρυφερότητα και αγάπη, όση δουλειά κι αν έχει εκείνη!

Ο άγγελος εξέτασε το πρότυπο της μητέρας πιο προσεκτικά:
_Κι αυτό τι είναι;
_Ένας μηχανισμός αυτοθεραπείας. Δε θα έχει χρόνο να αρρωσταίνει, θα πρέπει να ασχολείται με το σύζυγο της, με τα παιδιά, με το σπίτι.

_Νομίζω ότι πρέπει να ξεκουραστείτε λίγο, Κύριε, είπε ο άγγελος. Και να επιστρέψετε στο κλασικό πρότυπο με τα δυο χέρια, τα δυο μάτια, κλπ.
Ο Θεός συμφώνησε με τον άγγελο. Αφού ξεκουράστηκε, μεταμόρφωσε τη μητέρα σε κανονική γυναίκα. Εξομολογήθηκε όμως στον άγγελο:
_Χρειάστηκε να της δώσω μια τόσο δυνατή θέληση, ώστε να νομίζει ότι θα έχει έξι χέρια, τρία ζευγάρια μάτια και ικανότητα αυτοθεραπείας. Αλλιώς, δε θα τα καταφέρει να εκπληρώσει το καθήκον της.

Ο άγγελος την εξέτασε από κοντά. Κατά τη γνώμη του, αυτή τη φορά ο Θεός είχε επιτύχει. Ξαφνικά όμως πρόσεξε ένα λάθος:
_Αδειάζει. Αναρωτιέμαι, Κύριε, μήπως βάλατε ξανά υπερβολικά πολλά πράγματα σε αυτό το πρότυπο μητέρας; 
_Δεν αδειάζει. Αυτό ονομάζεται δάκρυ.
_Και σε τι χρησιμεύει;
_Για να δείχνει χαρά, λύπη, απογοήτευση, πόνο, θυμό, ενθουσιασμό.
_Κύριε, είστε μεγαλοφυϊα!, αναφώνησε ο άγγελο. Ακριβώς αυτό ήταν που έλειπε, για να συμπληρωθεί το πρότυπο.
Ο Θεός πρόσθεσε με ύφος μελεγχολικό:
_Δεν το έβαλα εγώ. Όταν συναρμολόγησα όλα τα μέρη, το δάκρυ εμφανίστηκε από μόνο του.

Παιδικό Ιχνογράφημα

Ορισμός & Εξέλιξη του Παιδικού Ιχνογραφήματος

Το παιδικό ιχνογράφημα αποτελεί μια εκφραστική διαγωγή με καθαρά δικό της ύφος, που δεν είναι εύκολο να το αναπαράγει αυθεντικά ο ενήλικος. Αυθόρμητη και παγκόσμια, υπακούει σε ορισμένους δικούς της νόμους και διαγράφει μια δική της εξέλιξη, περνώντας από ορισμένα χαρακτηριστικά στάδια.
 Ποια είναι τα στάδια αυτά;
Πολλοί είναι εκείνοι που προσπάθησαν να τα προσδιορίσουν και γι'αυτό είναι μεγάλη η ποικιλία των κατατάξεων που επιχειρήθηκαν στο σημείο αυτό.
Το παιδί αρχίζει την ιχνογραφική του δραστηριότητα από τη στιγμή που είναι σε θέση να κρατήσει στα δάχτυλά του όργανο που να αφήνει γραμμικά ίχνη επάνω σε επιφάνειες ικανές να τα δείξουν:χαρτιά, έπιπλα, τοίχους, πάτωμα κλπ. Το αποτέλεσμα αυτής της δραστηριότητας του είναι συνήθως ένα σύνολο από γραμμές που αποκαλύπτουν την κίνηση των μυών των μπράτσων του.
Λίγο αργότερα, το αποτέλεσμα είναι ένα συνονθύλευμα από γραμμές ποικίλες, προς όλες τις κατευθύνσεις και μερικές κυκλικές, άκλειστες ή κλειστές.
Γύρω στο 3ο έτος εμφανίζεται η πρώτη απλή αναπαράσταση του "ανθρωπάκου" και αποτελείται από: έναν κύκλο για κεφάλι (δυσανάλογο σε σχέση με το υπόλοιπο σύνολο), μέσα από το οποίο δύο γραμμές κατεβαίνουν για πόδια κι άλλες δύο απλώνονται για χέρια, δεξιά και αριστερά. Τα υπόλοιπα γνωρίσματα είναι στοιχειώδη: συνήθως τα μάτια και το στόμα. Η φιγούρα του ανθρώπου απασχολεί έντονα το παιδί, περισσότερο απ΄οτιδήποτε άλλο, και διαγράφει μια ιδιόμορφη εξέλιξη.
Στην ηλικία των 4 χρόνων, το ανθρωπάκι-γυρίνος γίνεται σιγά-σιγά ένας μικρός ανθρωπάκος, με δύο ωοειδή σχήματα (ένα για το κεφάλι και ένα μεγαλύτερο για το σώμα). Τώρα πια το σχέδιο του νηπίου των 4 ετών μοιάζει περισσότερο με άνθρωπο, και αποτελεί το γνωστό ανθρωπάκο, όπου όμως το κεφάλι συχνά είναι ατελές. Σιγά-σιγά προστίθενται μαλλιά, η μορφή του ανθρωπάκου γίνεται πιο συμμετρική, τα χέρια και τα πόδια τοποθετούνται σε σχετικά κανονική θέση, ενώ το κεφάλι αποκτά πλέον και αυτιά.
Στην ηλικία των 6 ετών πλέον αρχίζει να ντύνει τον ανθρωπάκο του, ανθρωπάκο που αν του ζητήσουμε να τον προσδιορίσει θα τον ταυτίσει με κάποιο πρόσωπο της οικογένειάς του. Με την είσοδο του στο Δημοτικό σχολείο το παιδί θα "διανθίσει" το σχέδιό του με λόγια, θα προσπαθήσει δηλαδή να περιγράψει αυτό που θέλει να αναπαραστήσει.
Κατά τη διάρκεια των πρώτων τάξεων του  Δημοτικού σχολείου το παιδικό σχέδιο εμπλουτίζεται και αποκτά κίνηση, απεικονίζει με όσο το δυνατό μεγαλύτερη πιστότητα την πραγματικότητα, ούτως ώστε με το τέλος του Δημοτικού πλέον να περνάμε από το στάδιο του συγκεκριμένου ρεαλισμού (απεικόνισης) στο στάδιο της αφαίρεσης.
 Το ιχνογράφημα ως διαγνωστικό μέσο
Σύμφωνα με τον Piaget, το ιχνογράφημα αποτελεί μία από τις μορφές της συμβολικής λειτουργίας, γι'αυτό και πρέπει να τοποθετηθεί ανάμεσα στο συμβολικό παιχνίδι και στη νοητική εικόνα. Το ιχνογράφημα είναι μέσο επικοινωνίας του παιδιού, μια γλώσσα πιο αυθεντική, πιο εύπλαστη και πιο άμεση από αυτή που χρησιμοποιεί συνήθως. Λόγος και σχέδιο είναι βασικά δυο διαγωγές επικοινωνίας που ενσωματώνονται στον ίδιο γενικό τομέα συμπεριφοράς.
Από αυτά γίνεται φανερό ότι  η αποκωδικοποίηση του ιχνογραφήματος είναι δυνατόν να αποφέρει στον ενήλικο γραφολογικές και συμβολικές πληροφορίες σχετικά με την ψυχική κατάσταση του παιδιού.
Κατά την αναπαραστατική του δραστηριότητα το παιδί αποδίδει τα διάφορα αντικείμενα όπως τα εννοεί, δηλαδή απογυμνωμένα από τα ατομικά χαρακτηριστικά τους και κρατώντας από αυτά μόνο ότι είναι πιο γενικό και πιο εκφραστικό.
Το παιδικό ιχνογράφημα μπορεί να ταξινομηθεί σε δύο μεγάλες κατηγορίες:
1) το ιχνογράφημα ως μελέτη των ικανοτήτων
2) το ιχνογράφημα ως αξιολόγηση της προσωπικότητας
Το ιχνογράφημα στην πρώτη κατηγορία αποσκοπεί στη μέτρηση του νοητικού επιπέδου , γι'αυτό και ορισμένοι τα ονομάζουν και εξελικτικές κλίμακες. Ένα τέτοιο τεστ είναι αυτό του Goofenough, το οποίο μπορεί να εφαρμοστεί τόσο ατομικά όσο ομαδικά. Το πηλίκο του νοητικού επιπέδου εκφράζεται σε έτη και μήνες και αφορά τα παιδιά με ηλικία 3-13 ετών.
Το συγκεκριμένο τεστ δεν επηρεάζεται από τη μάθηση, είναι δυνατόν να επαναλαμβάνεται το πέρασμα του αρκετά συχνά, γεγονός που επιτρέπει την περιοδική παρακολούθηση της νοητικής ανάπτυξης του παιδιού.
Η αξιολόγηση της προσωπικότητας μέσω του ιχνογραφήματος βασίζεται σε ορισμένους έγκυρους τρόπους ερμηνείας. Η ερμηνεία είναι μια δομική ανάλυση του σχεδίου που έχει σκοπό να απομονώσει όλες εκείνες τις ενδείξεις οι οποίες θεωρούνται άμεσα σημαντικές από τον παρατηρητή.
Σύμφωνα με τον Widlocher ερμμηνεύω σημαίνει μεταφράζω: η ερμηνεία προϋποθέτει τη δυνατότητα μεταφοράς στο πεδίο του προφορικού λόγου ενός μηνύματος που βρίσκεται μέσα στην εικόνα.
Με βάση την ερμηνεία ο ερευνητής θα διαμορφώσει και θα διατυπώσει γνώμη ως προς την παρούσα ψυχολογική κατάσταση του ατόμου και θα επιχειρήσει την αναγωγή σε ορισμένες κύριες πλευρές της προσωπικότητας του, τόσο θετικές όσο και αρνητικές.
Οι πρώτες μουτζούρες αποτελούν για το παιδί την αναπαράσταση των αγαπημένων του στοιχείων του περιβάλλοντος ή ακόμη τις πρώτες απόπειρες του να μιμηθεί το γράψιμο των ενηλίκων (την υπογραφή του, σύμφωνα με τον Gardner).
Το που τοποθετείται η ζωγραφιά ενός παιδιού πάνω στο χαρτί, τα χρώματα που χρησιμοποιούνται, καθώς και τα σχεδια που προτιμά θεωρείται ότι αναδεικνύουν και διευκολύνουν την κατανόηση της προσωπικότητας του.
Όταν το παιδί ζωγραφίζει στη μέση της κόλλας του χαρτιού, χαρακτηρίζεται από ασφάλεια, ενώ αντίθετα, ένα μικροσκοπικό σχέδιο σε κάποια γωνιά του μπορεί να αναδεικνύει ένα παιδί συνεσταλμένο, δείχνει υποκείμενο που συναντάει δυσκολίες στην προσαρμογή του, κυρίως μέσα στο οικογενειακό του περιβάλλον.
Αντίστοιχα, η σειρά των προσώπων της οικογένειας μέσα στο παιδικό σχέδιο καταδεικνύει την εσωτερική αξιολόγηση που κάνει γι'αυτά, καθώς επίσης τις μεταξύ τους σχέσεις. Το πρώτο πρόσωπο που απεικονίζεται συνήθως είναι αυτό με το οποίο ταυτίζεται, ενώ όσο οι μορφές που απεικονίζονται απομακρύνονται από τα αριστερά προς τα δεξιά τόσο λιγότερο σημαντικές είναι για το παιδί και τόσο λιγότεροι είναι οι δεσμοί που έχει μαζί τους.

Απόσπασμα από το περιοδικό Σύχρονο Νηπιαγωγείο τεύχος Μαϊου-Ιουνίου 2009

Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφθείτε τη σελίδα της Ελληνικής  Πύλης Παιδείας:

Τετάρτη 2 Μαΐου 2012

Ζωγραφίζω τη δική μου Πρωτομαγιά

Αφού περιγράψαμε την ημέρα μας, ξαναδιαβάσαμε ότι είπε ο καθένας, δημιουργήσαμε τις εικόνες στο μυαλό μας και στη συνέχεια τις δημιουργήσαμε και πάνω στο άσπρο χαρτί.






















Τι είπαν τα παιδιά ...... για την Πρωτομαγιά

Τα παιδιά σήμερα μας περιέγραψαν πώς πέρασαν την Πρωτομαγιά τους.

Να τι μας είπαν:

Μάρω : Εγώ χτες πήγα στην πυλωτή με το ποδήλατο.
Αιμιλία: Εγώ χτες πήγα στο εξοχικό μου, ψήσαμε, φάγαμε κι είμασταν πάρα πολλά άτομα και φάγαμε παγωτό. Φτιάξαμε και πολλά στεφάνια. 
Έφη: Έφτιαξα στεφάνι από  τριαντάφυλλα από τον κήπο.
Γιάννης: Εγώ είχα πάει εχτές την Πρωτομαγιά στον παιδότοπο του Playmobil και μετά γυρίσαμε και μαζέψαμε λουλούδια και τα πήγαμε στη μαμά και τα έβαλε στο βάζο.
Μάριος Μ.: Εχτες με τον αδελφό μου παίξαμε computer και η γιαγιά μου πήρε λουλούδια και τα φτιάξαμε στεφάνι με όλους.
Αμαλία: Εγώ εχτές με τη θεία και τα ξαδερφάκια μου πήγαμε στην πλατεία και παίξαμε με τα ποδήλατα και τους κυνηγούσα από πίσω. Έφερα στη θεία μου λουλούδια και μετά πήγαμε για φαί.
Αλέξης: Εχτές η Παρασκευή γιόρταζε. Φάγαμε τούρτα και η τούρτα που είχε, είχε πάνω μία κοπέλα.
Γιώργος Μ.: Εγώ χτες έπαιξα υπολογιστή και η μαμά πήγε με την Κορίνα να αγοράσουν στεφάνι και λουλούδια να το γεμίσουν.
Ιωάννης: Εχτές με την αδερφή μου με τη μαμά μου και το μπαμπά μου πήγαμε βόλτα. Πήγαμε σε ένα μαγαζί με φαγητό και φάγαμε πατάτες, κρέας και πίτα.
Κορίνα: Εγώ χτες πήγα να κόψω λουλούδια με τη μαμά.
Γιώργος Α.: Χτες παίξαμε εγώ και ο θείος μου τρένα και φορτηγά. Φτιάξαμε και στεφάνι από λουλούδια που βρήκε η μαμά στον κήπο.
Χρύσα: Εγώ πήγα με τη φίλη μου τη Δήμητρα και μαζέψαμε λουλούδια και φτιάξαμε στεφάνι.
Διονύσης: Εγώ πήγα στο πίσω κήπο μου, ξάπλωσα στο γρασίδι και χαλάρωσα. Και μετά μάζεψα λουλούδια και έφτιαξα στεφάνι.
Παναγιώτης: Εγώ χτες με τον αδερφό μου ανεβήκαμε στην βεράντα και παίξαμε μπάσκετ. Πήγαμε στη μαμά μερικά λουλουδάκια από τον κήπο.
Αλέξανδρος: Χτες πήγαμε στο πανηγύρι. Μετά πήγαμε στην καφετέρια να φάμε και μετά πήραμε δύο παιχνίδια με τον αδερφό μου, δύο καραμπίνες.
Βασίλης: Είχαμε πάει στις κούνιες όλοι μαζί η οικογένεια και φάγαμε παγωτό hot wheels. Φτιάξαμε στεφάνι από λουλούδια που πήραμε.
Γεωργία: Εμείς με το μπαμπά μου, την αδερφή μου και τη μαμά μου πήγαμε να κόψουμε λουλούδια και να φτιάξουμε στεφάνι.
Μάριος Ζ. : Πήγα και έφτιαξα ένα στεφάνι με λουλούδια και μετά πήγα για παγωτό χωνάκι.
Μυρτώ: Εμείς χτες με τον ξάδερφό μου το Νικόλα, είχαμε πάει στο supermarket και η μαμά μου με τη Νεφέλη και τη Δανάη, φτιάξανε στεφάνι.
Βαγγέλης: Χτες με το μπαμπά φτιάχναμε heroes factory.
Δανάη: Εγώ χτες έφτιαξα με τη Νεφέλη και με τη μαμά ένα στεφάνι από λουλούδια και πήραμε και ένα σχοινί για να δέσουμε τα λουλούδια.

Τρίτη 1 Μαΐου 2012

Μαγιάτικο Στεφάνι

Χθες το πρωί το νηπιαγωγείο μας γέμισε λουλούδια. Όλα τα παιδιά μας έφεραν πολλών λογιών λουλούδια για να φτιάξουμε το μαγιάτικο στεφάνι του σχολείου και η κουζίνα μας γέμισε με χρώματα.
Αφού κάναμε τα μαγιάτικα τσαντάκια μας, φτιάξαμε και το καθιερωμένο στεφάνι.
Καλή Πρωτομαγιά και Καλό Μήνα!




Το παρακάτω ποιηματάκι μας πρότεινε γονέας του νηπιαγωγείου μας, και το ανεβάσαμε ευθύς αμέσως, καθώς είναι πολύ ταιριαστό με όλα τα παραπάνω.

Καλώς τον(ε) το Μάη τον Χρυσομάη
με άνθη στολισμένος ήρθες πάλι,
Μάη μου καλέ μου Μάη Μάη χορευτά
Μάη μου χρυσέ μου Μάη και τραγουδιστά.