Ετικέτες

Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο (3) Αγωγή Υγείας (9) Ανακοινώσεις (138) Ανακοινώσεις - ΠΕΙ.Σ (13) Άνοιξη (3) Απόκριες (19) Άρθρα (54) Αρχή Σχολικής Χρονιάς (29) Βήματα για τη Ζωή (1) Βιβλία για παιδιά (6) Γενέθλια (14) Γιορτές (13) Γιορτή της Μητέρας (16) Γιορτή του Πατέρα (1) Γλώσσα (5) Γονείς (31) Δήμος Λυκόβρυσης-Πεύκης (6) Έθιμα (2) Ειδική Αγωγή (1) Εκδηλώσεις Συλλόγου Γονέων (8) Εκδηλώσεις του Νηπιαγωγείου μας (32) Εκπαιδευτικές Επισκέψεις (3) Εκπαιδευτικοί (2) Επιμορφώσεις εκπαιδευτικών (1) Εργασία στο σπίτι (64) Εργασίες νηπίων (16) Εργαστήρια Δεξιοτήτων (11) Ευρωπαϊκά Προγράμματα (3) Η Βιβλιοθήκη στο Νηπιαγωγείο (11) Ημέρα-Νύχτα (2) Θεματικές προσεγγίσεις (46) Καινοτόμες παρεμβάσεις (6) Καλοκαίρι (4) Μαθηματικά (3) Νέα Προγράμματα Σπουδών (3) Νομοθεσία (2) Όμιλοι (13) Ονομαστική Εορτή (1) Παγκόσμιες Ημέρες (5) Πάσχα (9) Περιβάλλον (4) Ρομποτική (1) Σαρακοστή (2) Σχολική Ψυχολόγος (3) Τέχνες (1) Τηλεδιάσκεψη (30) Το Νηπιαγωγείο μας (2) Φιλαναγνωσία (2) Φυσικές Επιστήμες (1) Χειμώνας (8) Χριστούγεννα (31)

ArtMissions#Skills Labs

ArtMissions#Skills Labs
The e-twinning project's blog

Μπορείτε να απολαύσετε το ιστολόγιο μας σε όλες τις γλώσσες του κόσμου

Δευτέρα 18 Μαΐου 2020

Ο κήπος, ο κηπάκος μας - Μέρος Β΄



Αρχίζουμε ακριβώς εκεί που τελειώσαμε το προηγούμενο Μέρος Α’.
Έτοιμοι;

Δραστηριότητα 1η
Αρωματικά Φυτά και Αινίγματα
Βοτανοαινίγματα  "Στην Κουζίνα ολοταχώς πάρε βότανα και μπρος!"
Στεφάνια με τα φύλλα της βάζουν στους νικητές. 
Μπαίνει και στα κοκκινιστά μπαίνει και στις φακές! Τι είναι; ( η Δάφνη)

Μπριζολάκια, παϊδάκια τα τυλίγω στη στιγμή
τη χωριάτικη σαλάτα κάνω τόσο γευστική. Τι είναι; (η Ρίγανη)

Αν με πιάσεις σε «τσιμπάω» κοκκινίλες σου πετάω 
μα αν με βράσεις, στα μαλλιά δίνω λάμψη κι ομορφιά. Τι είναι; ( η Τσουκνίδα)

Πορτοκαλιά η κίτρινη με μαργαρίτα μοιάζει. 
Στα φαγητά η χάρη της πολύ καλά ταιριάζει. 
Μα και στην Ιατρική γίνεται αντισηπτική και αντιβακτηριδιακή. Τι είναι; ( η Καλέντουλα)

Στον αγιασμό δίνω δροσιά
μοσχοβολάει η γειτονιά στη σάλτσα και στο φαγητό
διπλή νοστιμιά δίνω εγώ! Τι είναι; (Ο Βασιλικός)

Σαν την υγειά σου έχασες και θες να την κερδίσεις 
άμα με βράσεις και με πιεις ευθύς θα τραγουδήσεις (το Χαμομήλι)

Στο βήχα και στο κρύωμα είμαι το πρώτο γιατρικό και σε κάνω εγώ γερό.
Τι είναι; (το Φασκόμηλο)

Μέσα στη ντουλάπα δίνω εγώ φρεσκάδα! Τι είναι; (η Λεβάντα)

Δίνω άρωμα και γεύση στα γλυκά στο φαγητά 
και στη τσίχλα που μασάς (η Μέντα)

Από το ιστολόγιο

Και συνέχεια στο δικό μας ιστολόγιο, με Αρωματικά Αινίγματα, δηλ. παιχνίδι με τα αρωματικά φυτά και τα παραπάνω αινίγματα. Διαβάστε καλά!!




Δραστηριότητα 2η
Αρωματικά Φυτά και Τραγούδια
"Ο πιο καλός είν' ο Μπαξές" σε στίχους της Σοφίας Καινούργιου που τραγουδιέται στο σκοπό «Ο πιο καλός ο μαθητής"
Η μελωδία του «Ο πιο καλός ο μαθητής» στο σύνδεσμο

Πρωί- πρωί μες τον μπαξέ αρώματα μυρίζω,
βότανα αρωματικά αμέσως αντικρίζω.
Βασιλικός σγουρός-σγουρός τη μύτη πως μου σπάει
κορφολογώ τα φύλλα του γιατί στη σάλτσα πάει.
Ο δυόσμος στέκει τρυφερός κι αρώματα σκορπίζει
σαν σου πονάει η κοιλιά τη γιατρειά χαρίζει.
Μωβ είναι τα λουλούδια της πανώρια η ομορφιά της
και ξεραμένη και χλωρή Λεβάντα η αφεντιά της.
Και μια Λουΐζα ευωδιαστή πως σειέται και λυγιέται
κι όποιος τη βράσει και την πιει, ο πόνος του ξεχνιέται.
Να την η αρμπαρόριζα μες στο γλυκό κυδώνι,
αρωματίζει τα γλυκά κι η γεύση της με λιώνει.
Δέντρο ψηλό η δάφνη μας τα φύλλα καμαρώνει
στα φαγητά και στα γλυκά τη γεύση της απλώνει.
Το δεντρολίβανο πιο κει φάρμακο είναι μεγάλο,
μάτια, μαλλιά και ομορφιά χαρίζει δίχως άλλο.
Ο πιο καλός είν’ ο μπαξές με τα μυρωδικά του
υγεία δίνει κι ομορφιά, νερό πίνω στ’ όνομά του.

Από το ιστολόγιο

Δραστηριότητα 3η
Αρωματικά Φυτά και Μαγειρική
Ψάξτε στο διαδίκτυο με τη μαμά και το μπαμπά για συνταγές που μπορούν να χρησιμοποιηθούν  τα αρωματικά φυτά.
Ψάξτε για συνταγές με κρέατα, με όσπρια, με δημητριακά π.χ. ψωμί.
Στη συνέχεια,
·     Γράψτε πόσες συνταγές βρήκατε και ταξινομήστε τις ανάλογα με την πρώτη ύλη, π.χ. κρέατα, όσπρια, κλπ.
·     Γράψτε τη συνταγή σε ένα χαρτί, τα υλικά που θα χρειαστείτε και εκτελέστε τη με τη βοήθεια της μαμάς και του μπαμπά.
·     Μοιραστείτε μαζί μας τις συνταγές σας και τα φαγητά σας – ΠΡΙΝ ΤΑ ΦΑΤΕ!!!!!!

Εμείς σας στέλνουμε μία συνταγή με αρωματικά φυτά και ψωμί.

ΨΩΜΙ ΜΕ ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΗ ΓΕΥΣΗ ΚΑΙ ΚΡΟΥΣΤΑ ΑΠΟ ΑΡΩΜΑΤΙΚΑ ΒΟΤΑΝΑ

Υπέροχο, σπιτικό ψωμάκι με αρωματικά βότανα.
Χρόνος προετοιμασίας: 10 λεπ.
Χρόνος μαγειρέματος: 25 λεπ.
Χρόνος αναμονής:40 λεπ.

ΥΛΙΚΑ

Για 2 άτομα ( )

Για τη συνταγή

  • 1/4 κιλό αλεύρι ολικής άλεσης
  • 1/2 κιλό λευκό αλεύρι
  • 1 πρέζα ζάχαρη
  • 20 γρ. μαγιά νωπή
  • 1/2 φλιτζάνι κάπαρη ψιλοκομμένη
  • 1/2 φλιτζάνι ντομάτα ψιλοκομμένη χωρίς τους σπόρους
  • 1/2 κουτ. σουπ. ρίγανη αποξηραμένη

Για την επικάλυψη

  • 2 κουτ. σουπ. ελαιόλαδο
  • 2 κουτ.γλυκ. σκόρδο αποξηραμένο
  • 1 κουτ.γλυκ. μείγμα από αποξηραμένα βότανα (δενδρολίβανο, ρίγανη, φασκόμηλο, βασιλικό, θυμάρι)
  • 1 πρέζα αλάτι

ΕΚΤΕΛΕΣΗ

1. Σε ένα βαθύ μπολ ,διαλύετε τη μαγιά με ένα φλιτζάνι πολύ χλιαρό νερό. Προσθέτετε δύο φλιτζάνια τσαγιού λευκό αλεύρι και μια πρέζα αλάτι και ζάχαρη. Σκεπάζετε με βαμβακερή πετσέτα και το αφήνετε σε ζεστό μέρος να διπλασιαστεί σε όγκο.
2. Στη συνέχεια, ρίχνουμε την ντομάτα, την κάπαρη την ρίγανη και το υπόλοιπο αλεύρι και ζυμώνετε μέχρι να πάρετε μια ελαστική και αφράτη ζύμη.
3. Τη σκεπάζετε ξανά με μια πετσέτα και την αφήνετε για περίπου μια ώρα να ξεκουραστεί και να φουσκώσει.
4. Βάζετε σε ένα μπολ το ελαιόλαδο, τις λιωμένες σκελίδες σκόρδου και τα αποξηραμένα βότανα.
5. Τα ανακατεύετε, μέχρι να ενωθούν τα υλικά και αλείφετε με ένα πινέλο τα 3/4 του μείγματος πάνω στο ψωμί.
6. Στρώνετε δύο φόρμες με λαδόκολλα, και μοιράζετε το ζυμάρι. Το ψήνετε για περίπου 25 λεπτά στους 180ο C.
7. Η κρούστα που θα σχηματισθεί, πρέπει να έχει ένα βαθύ χρυσό χρώμα.
8. Αμέσως μετά, όταν βγάλετε το ψωμί από το φούρνο, το αλείφετε με το υπόλοιπο μείγμα ελαιολάδου και βοτάνων και αφήνετε να κρυώσει πριν το κόψετε.

 

ΧΡΗΣΙΜΟ

Μπορείτε να βάλετε στη ζύμη και λιαστή ντομάτα αντί για φρέσκια.

Από την ιστοσελίδα

Δραστηριότητα 4η
Φυτά γενικά και φωτοσύνθεση
Πώς μεγαλώνει ένα αρωματικό φυτό ή ένα φυτό γενικότερα; Τι χρειάζεται; Τι τρώει; Ποιος του δίνει τροφή; Δείτε το παρακάτω βίντεο και γνωρίστε τη σημαντικότατη κυρία Φωτοσύνθεση.

Πόσες καινούργιες λέξεις μάθαμε!!!
Χλωροφύλλη – Γλυκόζη – Άμυλο – Φωτοσύνθεση – Διοξείδιο του άνθρακα
Πάμε για παιχνίδι τώρα!!
ΚΡΕΜΑΛΑ
Παίξε το παρακάτω παιχνίδι στο blog, και αφού δεις καλά το δεύτερο βίντεο της φωτοσύνθεσης, βρες τα γράμματα και γράψε τις λέξεις.

Δραστηριότητα 4η – ΠΕΙΡΑΜΑ
Πώς πίνουν νερό τα φυτά;

ΥΛΙΚΑ
·       Ένα ψηλό διαφανές βάζο.
·       Νερό.
·       Κόκκινη τέμπερα ή χρώμα ζαχαροπλαστικής.
·       Ένα κλωνάρι σέλερι ή σέλινο

  1.     Κάνουμε στα παιδιά την ερώτηση πώς πίνουν τα φυτά νερό προκειμένου να επιβιώσουν. Καταγράφουμε την ερώτηση σε ένα χαρτί – τίτλος «Ερώτηση»
  2.     Γράφουμε ή τα παιδιά γράφουν τις απαντήσεις του στο ίδιο χαρτί – τίτλος «Απαντήσεις».
  3.     Γεμίζουμε το βάζο με νερό μέχρι τη μέση, προσθέτουμε μερικές σταγόνες ζαχαροπλαστικής ή τέμπερας και ανακατεύουμε πολύ καλά.
  4.     Κόβουμε λίγο το μίσχο του σέλερι ή του σέλινου και το τοποθετούμε στο βάζο μέχρι την επόμενη ημέρα.
  5.     Την επόμενη ημέρα καλούμε τα παιδιά να παρατηρήσουν και να καταγράψουν το αποτέλεσμα - συμπέρασμα. Τι βλέπουμε να συμβαίνει στο σέλερι; Ποιο μέρος του φυτού ήταν μέσα στο νερό; Σε ποιο μέρος του φυτού έχει «μεταφερθεί» το χρώμα;
  6.     Συγκρίνουμε το αποτέλεσμα-συμπέρασμα του πειράματος με τις αρχικές τους υποθέσεις;
Ιδέες από το περιοδικό «Σϋγχρονο Νηπιαγωγείο» - Τεύχος Νο 98 – Μάρτιος/Απρίλιο 2014, «Ιδέες στο πι και φι».

Φτιάξαμε για σας το τετράδιο των πειραμάτων. Αν θέλετε το χρησιμοποιείτε για την παραπάνω καταγραφή – τετράδιο πειραμάτων.pdf εδώ

Δραστηριότητα 5η – ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ ΕΚΦΡΑΣΗ
«Η φωτοσύνθεση»
Το παιδί «παίζει» το ρόλο της φωτοσύνθεσης.
Κατασκευάστε καρτελάκια από χαρτόνι και πάνω ας γράψει το παιδί τις λέξεις, δέντρο, φύλλο, χλωροφύλλη, διοξείδιο του άνθρακα, νερό, ήλιος.
Το παιδί κρατά μια κουτάλα και έχει μπροστά του μια κατσαρόλα.
Μέσα στην κατσαρόλα ρίχνει για να «μαγειρέψει» το δέντρο, το φύλλο και στην συνέχεια τον  ήλιο, το νερό, το διοξείδιο του άνθρακα, και φτιάχνει ένα γλύκισμα που δυναμώνει τα δέντρα και τα φυτά: τη ΓΛΥΚΟΖΗ
Κατά τη διάρκεια του μαγειρέματος κάθε καρτέλα που ρίχνει στην κατσαρόλα τη διαβάζει. «Εγώ είμαι φωτοσύνθεση και ρίχνω στην κατσαρόλα…….

Ιδέες από το «Σύγχρονο Νηπιαγωγείο», Τεύχος 62 Μάρτιος- Απρίλιος 2008

Δραστηριότητα 6η – ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ
Μάσκα
Χρησιμοποιείστε χάρτινες σακούλες μαναβικής για να φτιάξετε μάσκες με τα φύλλα ή τους καρπούς που μαζέψατε από την εξόρμηση σας στης γειτονιάς τη φύση.
Ανοίξτε τρύπες στις σακούλες για μάτια και στόμα, στολίστε τις όπως επιθυμείτε και βάλτε τη μάσκα παίζοντας το ρόλο του ξωτικού του δάσους.
Αφηγηθείτε την περιπέτεια της εξόρμησης σας και περιγράψτε το αγαπημένο σας δέντρο από τη βόλτα σας.

Ιδέες από το «Σύγχρονο Νηπιαγωγείο», Τεύχος 86, Μάρτιος-Απρίλιος 2012 – γράφει η Ελένη Σβορώνου.

Τελείωσε και το ΜΕΡΟΣ Β’ για τα Αρωματικά Φυτά
Μοιραστείτε τις εργασίες και εμπειρίες σας στο padlet μας «Οι εργασίες μας»
Περιμένουμε με αγωνία να δούμε τις συνταγές σας, τις μάσκες και τα πειράματα σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου