Τη δημιουργία κλίματος συναισθηματικής ασφάλειας των νηπίων,
Το δέσιμο της ομάδας και
Τη δημιουργία των πλαισίων-κανόνων που θα μας επιτρέψουν καθ' όλη τη διάρκεια της χρονιάς να περνάμε όμορφα.
Την πρώτη μας εβδομάδα λοιπόν την περάσαμε κάνοντας:
- Ελεύθερη ενασχόληση στα κέντρα δραστηριότητας-γωνιές της τάξης μας.
- Πολλά παιχνίδια γνωριμίας. Παίξαμε:
- Με ένα μπαλόνι που "πέταγε"ανάμεσα στα παιδιά της τάξης. Όταν κατέληγε στα χέρια ενός παιδιού, αυτό μοιραζόταν μαζί μας το όνομά του. Σε άλλη παραλλαγή, το αγαπημένο του χρώμα και σε άλλη το αγαπημένο του φαγητό. Αυτός ο τρόπος μας βοήθησε γρήγορα να μάθουμε τα ονόματα των φίλων μας.
- Έξω στην αυλή το "Τρέχω τρέχω και καλπάζω και σε σένα σταματώ. Πες μου τ΄όνομά σου για να το'χω φυλαχτό". Σχηματίσαμε έναν κύκλο, ένα παιδί έτρεχε γύρω μας και σταματούσε πίσω από ένα φίλο λέγοντας τα παραπάνω λόγια.Σε άλλη παραλλαγή παίξαμε το παιχνίδι με σιγανή φωνή, με δυνατή φωνή, με αργή φωνή, με γρήγορη φωνή, με ψιθυριστή φωνή.
- Έξω στην αυλή το παιχνίδι της φιλίας. Κάναμε έναν κύκλο και μισές καρδιές από όλα τα χρώματα σκορπίστηκαν κάτω. Τρέχαμε με τη μουσική, αλλά όταν αυτή σταματούσε, παίρναμε από κάτω μισή καρδιά π.χ. μπλε χρώματος και ψάχναμε το φίλο που είχε την άλλη μισή μπλε καρδιά για τις ενώσουμε και να πούμε πολύ φωναχτά τα ονόματά μας.
- Εξερεύνηση σε όλους τους χώρους του Νηπιαγωγείου μας.Στην τάξη μας, στη διπλανή τάξη, στην τουαλέτα, στην κουζίνα, στο γραφείο, στην αυλή. Συζητήσαμε, συμφωνήσαμε και απεικονίσαμε κανόνες για τα κέντρα δραστηριότητας-γωνιές της τάξης μας (αρχικά για την παρεούλα, το οικοδομικό υλικό, τη ζωγραφική, την πλαστελίνη και το κουκλόσπιτο). Ορίσαμε κανόνες για την τουαλέτα, για το πρωϊνό και για το μεσημεριανό και για την αυλή.
- Αφού πλύνω τα χέρια, "την τσάντα παίρνω, πετσέτα στρώνω, νερό βγάζω και περιμένω"
- Λέμε όλη μαζί την προσευχούλα του πρωϊνού και του μεσημεριανού (οι ολοήμεροι), και μετά το "Καλή όρεξη", τρώμε όλοι μαζί.
- Κυκλοφορούμε σε όλο το σχολείο σε τρενάκι, τρενάκι για να πλύνω τα χέρια, για να ετοιμαστώ να βγω έξω διάλειμμα, για να επισκεφτώ τη διπλανή τάξη κλπ.
- Στο διάλειμμα οι σίφουνες μένουν μέσα, και βγαίνουμε μόνο τα παιδιά. Αν κάποια παιδιά μεαμορφωθούν σε σίφουνες στο διάλειμμα, μπαίνουν στην τάξη να "ξεσηφουνιάσουν".
- Τα χεράκια και τα ποδαράκια τα κρατάμε στον εαυτό μας.
- Και άλλα τέτοια πολλά..... για να περνάμε πολύ πολύ καλά.
- Μπήκαμε σε μια μικρή ρουτίνα και καθημερινότητα...
- Ελεύθερες δραστηριότητες στις γωνιές πρωί-πρωί
- Χτυπάν τα κουδουνάκια και μαζεύουν όλα τα μικρά χεράκια
- Καθόμαστε στην παρεούλα. Από τις πρώτες μέρες μάθαμε το "Καλημέρα" από τα "Λάχανα και Χάχανα" - "Εδώ Νηπιαγωγείο" που είναι ένα από τα τρία τραγούδια που μάθαμε αυτό το μήνα.
- Λίγα Μαθηματικά. Μετράμε πόσοι είμαστε στο σχολείο και πόσοι είμαστε σπίτι και βάζουμε τους αντίστοιχους αριθμούς στους πίνακες μας. Πόσα κορίτσια και πόσα αγόρια έχει η τάξη μας; Πόσα κορίτσια και πόσα αγόρια έχει η άλλη τάξη; κ.α.
- Λίγη Γλώσσα με τη διήγηση ή την ανάγνωση βιβλίων "Η Μίλι και η Μόλι και η πρώτη μέρα στο σχολείο", "Το σκουλήκι με φτερά",κ.α.. Στη συνέχεια η συζήτηση, οι ερωτήσεις, η αναδιήγηση. Συζήτηση για την καθημερινότητα μας στο σπίτι, έξω από το σπίτι, τους φίλους μας έξω από το σχολείο, κ.α.
- Παιχνίδια γνωριμίας.
- Πρωϊνό.
- Διάλειμμα.
- Και οι ολοήμεροι συνέχεια...
- Χαλάρωση μετά το διάλειμμα και με τραγούδι "Ήλιε μου" από το CD "Κάτω από το κουνουπίδι".
- Ελεύθερες δραστηριότητες στις γωνιές για λίγο.
- Άλλη μία οργανωμένη δραστηριότητα, που αυτή τη βδομάδα είναι παιχνίδι γνωριμίας πάλι.
- Φαγητό μεσημεριανό.
- Διάλειμμα μικρό.
- Λίγη Γλώσσα με "Την ιστορία λίγο πριν φύγω απ' το σχολείο...."
Φωτογραφίες όλων των παραπάνω θα αναρτήσουμε όταν λάβουμε από όλους τους γονείς το έντυπο συγκατάθεσης για το διαδίκτυο , που μοιράσαμε πρόσφατα.