Παρακολουθήσαμε σήμερα και συμμετείχαμε ταυτόχρονα σε μια θεατρική παράσταση, "Μπες στα παπούτσια μου" με κύριο θέμα τον εκφοβισμό.
Μέσα από τα παραμύθια ή καλύτερα, τη διασκευή τους, που μας παρουσιάστηκαν σήμερα, τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με είδη εκφοβισμού αλλά και με τι τρόπο, αυτές οι καταστάσεις (εκφοβισμού) μπορούν να αντιμετωπιστούν και να ξεπεραστούν.
Έμαθαν ότι τα αστεία και οι πλάκες ή οι φάρσες είναι αστεία μόνο αν και οι δύο πλευρές διασκεδάζουν και γελούν.
Έμαθαν ότι ο εκφοβισμός μπορεί να γίνεται με το
σώμα (χέρια, πόδια), αλλά μπορεί κάλλιστα να γίνεται και με τα λόγια.
σώμα (χέρια, πόδια), αλλά μπορεί κάλλιστα να γίνεται και με τα λόγια.
Μέσα από μια μικρή και πολύ αστεία "παραμυθοσαλάτα" τα παιδιά διαπίστωσαν ότι ο κακός λύκος των παραμυθιών δεν είναι τόσο κακός τελικά. Απλά, δεν ήξερε να αναγνωρίζει αλλά και να διαχειρίζεται σωστά τα συναισθήματα του.
Στο δεύτερο μέρος της παράστασης, στο διαδραστικό μέρος, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία:
1. Να αναγνωρίσουν και να πουν ομοιότητες και διαφορές μεταξύ των ανθρώπων για να τονιστεί το γεγονός ότι όλοι είμαστε διαφορετικοί και ταυτόχρονα μοναδικοί.
2. Να μάθουν τρόπους αντιμετώπισης των καταστάσεων εκφοβισμού μέσα από δικές τους προτάσεις και συστάσεις σχετικά με γεγονότα που διαδραματίστηκαν στις σκηνές του έργου:
(Τι μπορώ να κάνω;
α. Αγνοώ την κατάσταση και απομακρύνομαι (δεν αξίζουν για φίλοι μου αυτοί που με κοροϊδεύουν και δεν με αποδέχονται).
β. Με θάρρος λέω στον άλλο "Σταμάτα! Αυτό που κάνεις με ενοχλεί!". Όπως προέκυψε και μέσα από την παράσταση συχνά ο άλλος δεν έχει καταλάβει ότι κάποιο "αστείο" ή σχόλιο μπορεί να με έχει πειράξει αν δεν το εκφράσω, αν δεν του το πω, ξεκάθαρα.
γ. Βρίσκω τη δύναμη και μιλάω σε κάποιον και ζητώ τη βοήθεια του, είτε αυτός είναι μεγαλύτερος είτε είναι άλλος φίλος μου που νομίζω ότι μπορεί να με βοηθήσει).
3.Να μάθουν να αναγνωρίζουν τα θετικά από τα δύσκολα συναισθήματα με τη βοήθεια ενός καταπληκτικού βιωματικού παιχνιδιού "Τα δέντρα των συναισθημάτων".
4. Να εκφράσουν καταστάσεις και συναισθήματα θετικά και δύσκολα.
5. Να μιλήσουν για τον καλύτερο φίλο τους και να πουν τι τους αρέσει ή τι θαυμάζουν σε αυτόν.
6. Να μιλήσουν για τον εαυτό τους, κοιτάζοντας σε έναν φανταστικό καθρέφτη και να πουν τι τους αρέσει ή τι θαυμάζουν στον εαυτό τους.
7. Να παίξουν μαζικά, σε μια συγκεκριμένη σκηνή της παράστασης κάνοντας εκ περιτροπής και τα 3 γουρουνάκια και τον κακό λύκο, χρησιμοποιώντας κινήσεις του σώματος, εκφράσεις αλλά και τα λόγια της παράστασης.
8. Να βελτιώσουν-ξαναγράψουν μία σκηνή του έργου που θεώρησαν ότι δεν ήταν σωστή η συμπεριφορά κάποιου ήρωα και να καταλήξουν σε διαφορετικό τέλος της συγκεκριμένης σκηνής (το γουρουνάκι μέσα στο σπίτι του και ο "κακός" λύκος απ' έξω.)
9. Να ακούσουν πάρα πολλές και διαφορετικές απόψεις που εκφράστηκαν από άλλα παιδιά γνωστά και άγνωστα, σχετικά με τα παραπάνω.
Τέλος, να σας πούμε ότι θαυμάσαμε την ομάδα μας, τα παιδιά σας, για τον τρόπο που συμπεριφέρθηκαν στο θέατρο κατά τη διάρκεια της παράστασης και του διαδραστικού μέρους, αλλά και τον τρόπο με τον οποίο αρκετά από αυτά είχαν το θάρρος να εκφράσουν τις απόψεις τους, όντας τα μικρότερα παιδιά στην αίθουσα.
Κατά τη διάρκεια της αποχώρησης σήμερα, σας δώσαμε το σημερινό εισιτήριο της παράστασης.
Μπορείτε να δημιουργήσετε αναμνήσεις με τους δύο παρακάτω προτεινόμενους τρόπους:
1. Κολλήστε το εισιτήριο σε ένα φύλλο χαρτί και ζητήστε από τα παιδιά να ζωγραφίσουν μία κατάσταση που τα ενοχλεί και τον τρόπο που μπορεί να σκεφτούν για να βελτιωθεί αυτή. Προσθέστε την ημερομηνία.
2. Κολλήστε το εισιτήριο σε ένα φύλλο χαρτί και ζητήστε από τα παιδιά να σας πουν σκηνές από την παράσταση και το διαδραστικό κομμάτι, τα οποία τους έκαναν περισσότερη εντύπωση, ή κατά τη διάρκεια των οποίων διασκέδασαν πολύ ή τι τους φάνηκε πολύ πολύ αστείο ή τι τους προκάλεσε λύπη κατά τη διάρκεια της παράστασης κ.α. Προσθέστε ημερομηνία.
Καλή σας διασκέδαση!