Ετικέτες

Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο (3) Αγωγή Υγείας (9) Ανακοινώσεις (140) Ανακοινώσεις - ΠΕΙ.Σ (13) Άνοιξη (3) Απόκριες (19) Άρθρα (54) Αρχή Σχολικής Χρονιάς (29) Βήματα για τη Ζωή (1) Βιβλία για παιδιά (6) Γενέθλια (14) Γιορτές (13) Γιορτή της Μητέρας (16) Γιορτή του Πατέρα (1) Γλώσσα (5) Γονείς (31) Δήμος Λυκόβρυσης-Πεύκης (6) Έθιμα (2) Ειδική Αγωγή (1) Εκδηλώσεις Συλλόγου Γονέων (8) Εκδηλώσεις του Νηπιαγωγείου μας (32) Εκπαιδευτικές Επισκέψεις (3) Εκπαιδευτικοί (2) Επιμορφώσεις εκπαιδευτικών (1) Εργασία στο σπίτι (64) Εργασίες νηπίων (16) Εργαστήρια Δεξιοτήτων (12) Ευρωπαϊκά Προγράμματα (3) Η Βιβλιοθήκη στο Νηπιαγωγείο (11) Ημέρα-Νύχτα (2) Θεματικές προσεγγίσεις (46) Καινοτόμες παρεμβάσεις (7) Καλοκαίρι (4) Μαθηματικά (3) Νέα Προγράμματα Σπουδών (3) Νομοθεσία (2) Όμιλοι (14) Ονομαστική Εορτή (1) Παγκόσμιες Ημέρες (5) Πάσχα (9) Περιβάλλον (4) Ρομποτική (1) Σαρακοστή (2) Σχολική Ψυχολόγος (3) Τέχνες (1) Τηλεδιάσκεψη (30) Το Νηπιαγωγείο μας (2) Φιλαναγνωσία (2) Φυσικές Επιστήμες (1) Χειμώνας (8) Χριστούγεννα (31)

ArtMissions#Skills Labs

ArtMissions#Skills Labs
The e-twinning project's blog that contains all of our work

Μπορείτε να απολαύσετε το ιστολόγιο μας σε όλες τις γλώσσες του κόσμου

Δευτέρα 25 Μαΐου 2020

Παντομίμα - Γυμναστική - Παιχνίδια



Με παντομίμα θα ξεκινήσουμε την εβδομάδα μας κάνοντας απλές καθημερινές κινήσεις μίμησης.
Σας υπενθυμίζουμε ότι η παντομίμα είναι ένας τρόπος μίμησης κατά την οποία δεν χρησιμοποιείται καθόλου η ομιλία μας αλλά μόνο οι εκφράσεις του προσώπου μας και οι κινήσεις μας.
Δραστηριότητα 1
Παίρνουμε τη μαμά, το μπαμπά, τα αδέρφια και τους ζητούμε να καθίσουν απέναντι μας.
Κάνουμε τότε, ότι μαγειρεύουμε, κάνουμε ότι τρώμε κάτι πικρό, κάνουμε ότι τρώμε κάτι ξινό, κάνουμε ότι απλώνουμε ρούχα σε ένα φανταστικό σκοινί. Όταν οι κινήσεις αφορούν μόνο στο πρόσωπο μην ξεχνάτε οι εκφράσεις του προσώπου σας να είναι αρκετά έντονες και σχεδόν υπερβολικές έτσι ώστε ο άλλος απέναντι μας να αναγνωρίσει εύκολα αυτό που μιμούμαστε.
Δραστηριότητα 2
Για τη συνέχεια κάτι πιο δημιουργικό.
Καθόμαστε στο πάτωμα εμείς και οι υπόλοιποι συμμετέχοντες που θέλουν να μας ακολουθήσουν. Ανοίγουμε τα χέρια μας και προσποιούμαστε ότι κρατάμε ένα λουλούδι και το μυρίζουμε και εκφράζουμε την όμορφη μυρωδιά του. Περνάμε το λουλούδι από χέρι σε χέρι της ομάδας μας και όταν ξαναφτάσει η σειρά μας το αντικείμενο μεταμορφώνεται σε κάτι άλλο, π.χ. ένα καπέλο. Εμείς είμαστε που ορίζουμε με τις κινήσεις μας αν το καπέλο μας είναι κασκέτο, ή έχει γείσο όπως τα ψάθινα καπέλα της παραλίας ή αν έχει φτερά. Το περνάμε πάλι από χέρι σε χέρι στην ομάδα μας και όταν φτάσει η σειρά μας το αντικείμενο πάλι μεταμορφώνεται και γίνεται π.χ. ομπρέλα. Την ανοίγουμε, την κλείνουμε, τη στριφογυρνάμε, περπατάμε μαζί της στη βροχή, μας παρασύρει ο αέρας, φεύγει από τα χέρια μας και γινόμαστε μούσκεμα από το νερό. Την περνάμε χέρι-χέρι στην ομάδα μας και οι συμμετέχοντες επιλέγουν κάποιες από τις κινήσεις μας να μιμηθούν. Το αντικείμενο φτάνει πάλι στα χέρια μας και μεταμορφώνεται π.χ. σε μπάλα. Την πετάμε ψηλά, την ξαναπιάνουμε. Την χτυπάμε κάτω και κάνουμε πώς παίζουμε μπάσκετ. Την αφήνουμε στη γη και την κλωτσάμε παίζοντας ποδόσφαιρο. Την περνάμε χέρι-χέρι στην ομάδα και οι συμμετέχοντες επιλέγουν να μιμηθούν κάποιες από τις κινήσεις μας. Το αντικείμενο έρχεται πάλι στα χέρια μας και μεταμορφώνεται…. Διαλέξτε εσείς τώρα!!! Στο τέλος συζητάμε με την ομάδα τα αντικείμενα που μιμηθήκαμε. Τα βρήκαν όλα. Βρήκαν όλους τους τρόπους με τους οποίους χρησιμοποιήσαμε τα αντικείμενα.  Μπορείτε επίσης να ορίσετε κι άλλον αρχηγό εκτός από σας για να διαλέγει αντικείμενα κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού.
Ιδέες από το Σύγχρονο Νηπιαγωγείο τεύχος Νο 69 – Γράφει η Ζέτα Λαμπρινέα.

Αναμειγνύουμε λίγη παντομίμα με κινήσεις γυμναστικής και πάμε για την επόμενη δραστηριότητα μας.
Δραστηριότητα 3 – «Βάφουμε το σώμα μας με χρώματα»
  1.  Με τι χρώμα θέλουμε να βάψουμε το κεφάλι μας; Π.χ. Μπλε. Παίρνουμε το φανταστικό κούβα με το μπλε χρώμα και το ρίχνουμε πάνω στο κεφάλι μας. Προσοχή: για να βάψουμε μόνο το κεφάλι και όχι όλο μας το σώμα πρέπει να κάνουμε επίκυψη, να σκύψουμε λίγο προς τα μπρος δηλαδή προσπαθώντας να πιάσουμε τους αστραγάλους μας.
  2.  Τώρα με τι χρώμα θα βάψουμε το δεξί μας χέρι; Π.χ. με κόκκινο. Ας ανοίξουμε το δεξί μας χέρι στο πλάι για να βάψουμε μόνο αυτό.
  3.  Τώρα το άλλο χέρι. Με τι χρώμα; Π.χ. πράσινο. Απλώνω και το αριστερό μου χέρι στο πλάι για να βάψουμε μόνο αυτό.
  4.  Τα πόδια; Άλλο χρώμα το ένα πόδι , άλλο το άλλο. Ανοίγουμε τα πόδια με μια κίνηση. Χοπ. Π.χ. Κίτρινο το δεξί πόδι. Πορτοκαλί το αριστερό.
  5.  Είστε ένα σώμα πολύχρωμο. «Βαμμένοι» με όλα τα χρώματα.
·       Ας τινάξουμε τα χέρια μας και ας πιτσιλίσουμε τον αέρα με χρώματα.
·       Ας πηδήξουμε ψηλά με τα χέρια τεντωμένα να βάψουμε το ταβάνι.
·       Ας κυλιστούμε στο πάτωμα για να του δώσουμε χρώματα.
·       Ας στρίψουμε γύρω τριγύρω να σχηματίσουμε έναν χρωματιστό κύκλο γύρω μας.
·       Ας χορέψουμε παντού μέσα στο δωμάτιο ακουμπώντας τα αντικείμενα του δωματίου για να τα γεμίσουμε χρώματα.
·       Ας αυτοσχεδιάσουμε.

Δραστηριότητα 4 – Σχεδιάζω διαδρομές στο σπίτι με χρώματα.


  1.  Παίρνουμε χρωματιστά χαρτιά για να σχεδιάσουμε χρωματιστή διαδρομή μέσα στο σπίτι.
  2.  Χρησιμοποιώ διαφορετικά χρώματα επειδή καθώς θα ακολουθώ τη διαδρομή πάνω στα διαφορετικά χρώματα θα κάνω διαφορετικές κινήσεις.
 3.  Ας ξεκινήσουμε πρώτα να φτιάχνουμε τη διαδρομή, στη συνέχεια να σημειώσουμε σε ένα χαρτί τι κινήσεις θα κάνουμε όταν συναντάμε στο δρόμο μας τα συγκεκριμένα χρώματα.
 4.  Αφετηρία, δηλαδή αρχή το δωμάτιο μας. Βάζουμε π.χ. κίτρινα χαρτιά για να ενώσουμε το δωμάτιο μας με το δωμάτιο της μαμάς και του μπαμπά. Σημειώνουμε στο χαρτί μας π.χ. ότι όταν βλέπουμε κίτρινα χαρτιά θα κάνουμε πηδήματα και με τα δυο πόδια ταυτόχρονα πάνω στα χαρτιά.
 5.  Συνεχίζουμε π.χ. με κόκκινα χαρτιά για να ενώσουμε το δωμάτιο της μαμάς και του μπαμπά με την τουαλέτα. Σημειώνουμε στο χαρτί μας π.χ. ότι όταν βλέπουμε κόκκινα χαρτιά θα μπουσουλάμε.
 6.  Ενώνουμε π.χ. με πράσινα χαρτιά την τουαλέτα με το σαλόνι του σπιτιού. Σημειώνουμε στο χαρτί μας π.χ. ότι όταν βλέπουμε πράσινα χαρτιά θα κάνουμε κουτσό, δηλαδή θα στεκόμαστε και θα πηδάμε μόνο στο ένα πόδι.
 7.  Ήρθε η σειρά π.χ. των μπλε χαρτιών για να ενώσουν το σαλόνι με την κουζίνα. Σημειώνουμε στο χαρτί μας π.χ. ότι όταν βλέπουμε μπλε χαρτιά θα κάνουμε γρήγορα βήματα εναλλάξ, δηλ. ένα βήμα με το ένα πόδι και μετά με το άλλο.
 8.  Τέλος, ενώνουμε π.χ. με ροζ χαρτιά την κουζίνα με την εξώπορτα. Σημειώνουμε στο χαρτί μας  π.χ. ότι όταν βλέπουμε ροζ χαρτιά θα τρέξουμε, με προσοχή επειδή τα χαρτιά γλιστρούν!!!
 9.  Τώρα που σχεδιάσατε τη διαδρομή αρχίστε από το δωμάτιο σας να φτάσετε μέχρι την εξώπορτα του σπιτιού. Πατώντας πάνω στα χαρτιά σας με τον τρόπο που έχετε σημειώσει στο χαρτί σας.

Ιδέες από το Σύγχρονο Νηπιαγωγείο τεύχος Νο 87 – Γράφει η Μάττα Μάρα.

Δραστηριότητα 4 – Φτιάχνω το χάρτη των διαδρομών μου στο σπίτι

Συνεχίζοντας την παραπάνω δραστηριότητα εξασκούμαι στο προσανατολισμό στο χώρο, αποτυπώνοντας τη διαδρομή που σχεδίασα παραπάνω στο χαρτί και δημιουργώντας ένα χάρτη.

Υλικά
  1.  Χαρτί
  2.  Χρωματιστούς μαρκαδόρους
  3.  Μολύβι
  4.  Βοήθεια μαμάς-μπαμπά.

Εκτέλεση
  1.  Σχεδιάζω με τα υλικά:μολύβι και τα υλικά: βοήθεια μαμάς & μπαμπά, το εσωτερικό του σπιτιού σας. Ένα σχεδιάγραμμα λοιπόν που θα φαίνονται όλα τα παραπάνω δωμάτια του σπιτιού.
 2.  Γράφετε με μολύβι τα ονόματα των δωματίων έτσι ώστε να μπορέσετε να σχεδιάσετε τη διαδρομή σας.
 3.  Στη συνέχεια με τα υλικά: χρωματιστοί μαρκαδόροι και μόνοι σας, προσπαθείτε να σχεδιάσετε την πρώτη διαδρομή, π.χ. από το δωμάτιο μου στο δωμάτιο της μαμάς και του μπαμπά, με κίτρινο χρώμα.
 4.  Συνεχίζετε τη δεύτερη διαδρομή, π.χ. από το δωμάτιο της μαμάς και του μπαμπά προς την τουαλέτα, με κόκκινο χρώμα.
 5.  Ύστερα, την τρίτη και την τέταρτη και την πέμπτη διαδρομή σας.
 6.  Αφού τελειώσετε τη σχεδίαση της διαδρομής σας ήρθε η ώρα να την εκτελέσετε ακολουθώντας μόνο το «χάρτη» σας και έχοντας αφαιρέσει όλα τα χρωματιστά χαρτιά που είχατε βάλει στο πάτωμα για την προηγούμενη δραστηριότητα.

Παιχνίδια στο σπίτι με αντικείμενα από το σπίτι.
Παιχνίδια με φυσοκαλαμάκια, πλαστικά καλαμάκια για ροφήματα.
Δραστηριότητα 5 – Φτερό στο καλαμάκι
Υλικά: Πλαστικά καλαμάκια για ροφήματα, φτερά
Συμμετέχοντες: Όλη ο οικογένεια.
Εκτέλεση, σκοπός παιχνιδιού: Μοιράζουμε στους συμμετέχοντες πλαστικά καλαμάκια και φτερά. Σκοπός του παιχνιδιού είναι να ολοκληρώσετε μια διαδρομή, την οποία εσείς θα ορίσετε, φυσώντας συνέχεια το φτερό μέσα από το καλαμάκι χωρίς να πέσει κάτω το φτερό μέχρι να ολοκληρώσετε τη διαδρομή.

Δραστηριότητα 6 – Φτερό σε σχοινί
Υλικά: Πλαστικά καλαμάκια για ροφήματα, 2 χάρτινα κουτιά, 2 σχοινιά ίδιου μήκους.
Συμμετέχοντες: Όλη ο οικογένεια.
Εκτέλεση, σκοπός παιχνιδιού: Κόβουμε καλαμάκια διαφόρων χρωμάτων στη μέση. Τα μοιράζουμε σε δύο χάρτινα κουτιά. Οι συμμετέχοντες χωρίζονται σε δύο ομάδες. Κάθε ομάδα προσπαθεί να περάσει στο σχοινί όσο το δυνατό περισσότερα καλαμάκια μπορεί. Νικήτρια αναδεικνύεται η ομάδα που θα περάσει πρώτη τα καλαμάκια της στο σχοινί.

Δραστηριότητα 7 – Μπουρμπουλήθρες με καλαμάκια
Υλικά: Πλαστικά καλαμάκια για ροφήματα.
Συμμετέχοντες: Όλη ο οικογένεια.
Εκτέλεση, σκοπός παιχνιδιού: Οι συμμετέχοντες χωρίζονται σε δύο ομάδες. Η κάθε ομάδα παίρνει πλαστικά καλαμάκια και μπουκάλια γεμισμένα μέχρι τη μέση με νερό. Ξεκινά το παιχνίδι και οι δυο ομάδες βυθίζουν τα καλαμάκια τους μέσα στα μπουκάλια και κάνουν μπουρμπουλήθρες. Ηχογραφείστε την προσπάθεια για να καταγράψετε ποια ομάδα έκανε τον περισσότερο θόρυβο. Ακούστε την ηχογράφηση και ανακηρύξτε το νικητή!!!
Ιδέες από το Σύγχρονο Νηπιαγωγείο , τεύχος Νο 69  , γράφει η Νίκη Κάντζου.

Θέλουμε πάρα πολύ να δούμε τις δραστηριότητες σας και τα παιχνίδια σας στο padlet μας.

Καλή σας διασκέδαση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου