Ετικέτες

Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο (3) Αγωγή Υγείας (9) Ανακοινώσεις (140) Ανακοινώσεις - ΠΕΙ.Σ (13) Άνοιξη (3) Απόκριες (19) Άρθρα (54) Αρχή Σχολικής Χρονιάς (29) Βήματα για τη Ζωή (1) Βιβλία για παιδιά (6) Γενέθλια (14) Γιορτές (13) Γιορτή της Μητέρας (16) Γιορτή του Πατέρα (1) Γλώσσα (5) Γονείς (31) Δήμος Λυκόβρυσης-Πεύκης (6) Έθιμα (2) Ειδική Αγωγή (1) Εκδηλώσεις Συλλόγου Γονέων (8) Εκδηλώσεις του Νηπιαγωγείου μας (32) Εκπαιδευτικές Επισκέψεις (3) Εκπαιδευτικοί (2) Επιμορφώσεις εκπαιδευτικών (1) Εργασία στο σπίτι (64) Εργασίες νηπίων (16) Εργαστήρια Δεξιοτήτων (12) Ευρωπαϊκά Προγράμματα (3) Η Βιβλιοθήκη στο Νηπιαγωγείο (11) Ημέρα-Νύχτα (2) Θεματικές προσεγγίσεις (46) Καινοτόμες παρεμβάσεις (7) Καλοκαίρι (4) Μαθηματικά (3) Νέα Προγράμματα Σπουδών (3) Νομοθεσία (2) Όμιλοι (14) Ονομαστική Εορτή (1) Παγκόσμιες Ημέρες (5) Πάσχα (9) Περιβάλλον (4) Ρομποτική (1) Σαρακοστή (2) Σχολική Ψυχολόγος (3) Τέχνες (1) Τηλεδιάσκεψη (30) Το Νηπιαγωγείο μας (2) Φιλαναγνωσία (2) Φυσικές Επιστήμες (1) Χειμώνας (8) Χριστούγεννα (31)

ArtMissions#Skills Labs

ArtMissions#Skills Labs
The e-twinning project's blog that contains all of our work

Μπορείτε να απολαύσετε το ιστολόγιο μας σε όλες τις γλώσσες του κόσμου

Κυριακή 9 Φεβρουαρίου 2014

Ελεύθερο Παιχνίδι

Δεν είναι καθόλου υπερβολικό να πούμε ότι ολόκληρη η ζωή στο νηπιαγωγείο θα πρέπει να είναι ένα παιχνίδι. Ένα ατέλειωτο παιχνίδι, στην προσπάθεια του παιδιού να γνωρίσει καλύτερα τον κόσμο που το περιβάλλει, να έρθει σε επαφή με τον κόσμο των άλλων παιδιών και των ενηλίκων, να δράσει με βάσει τα ιδιαίτερα ενδιαφέροντα και τις ανάγκες του.Το παιχνίδι μπορεί να δώσει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά μιας μορφωτικής πορείας γεμάτης ενδιαφέρον και χαρά.

Το παιχνίδι:
  • μπορεί να αποτελέσει μέσο για τη διδασκαλία εννοιών και διαδικασιών.
  • μπορεί να είναι ελεύθερο παιχνίδι.
  • μπορεί να είναι παιχνίδι σε οργανωμένο μαθησιακό περιβάλλον.
Το αυθόρμητο παιχνίδι σε ένα περιβάλλον επικεντρωμένο σε μαθησιακές δραστηριότητες αποτελεί τον κεντρικό άξονα ενός επιτυχημένου εκπαιδευτικού προγράμματος στο νηπιαγωγείο. Η νηπιαγωγός οφείλει να προετοιμάζει ένα πλούσιο περιβάλλον και να παρατηρεί τα παιδιά να παίζουν, να αλληλεπιδρά μαζί τους, να τους χορηγεί υλικό, να ακούει τις ιδέες τους και όποτε χρειάζεται να τα καθοδηγεί.

Οι νηπιαγωγοί προστατεύουν και υποστηρίζουν τα μικρά παιδιά στο παιχνίδι τους. Τα ενθαρρύνουν να παίζουν, τους εξασφαλίζουν πλούσιο υλικό, ώστε τα παιδιά να απελευθερώνουν τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους, και φροντίζουν να μη διακόπτουν την έκφραση της δημιουργικότητας τους με ανούσιες παρεμβάσεις και υποδείξεις. Αντίθετα, φροντίζουν να επιβραβεύουν τα παιδιά, να τους δείχνουν ευρεία αποδοχή, τόσο για τις επιλογές τους όσο και για τους τρόπους που εκφράζονται. Όταν τα παιδιά αναζητούν και τη συμμετοχή των ενηλίκων στο παιχνίδι τους, τότε αυτοί θα πρέπει να συμμετέχουν αυθεντικά, θα πρέπει να δείχνουν και να αποδεικνύουν το ενδιαφέρον τους και αφήνουν τα παιδιά να καθοδηγούν το παιχνίδι, συμμετέχοντας ισότιμα. Δεν πρέπει να κρίνουν, να επικρίνουν, να υποδεικνύουν με ένταση, να διακόπτουν το ρυθμό και την πλοκή του παιχνιδιού. Εξάλλου ένα παιδί ξέρει να παίζει καλύτερα από οποιονδήποτε ενήλικο.











Στο ελεύθερο οι δασκάλες ανάρτησαν στην τάξη - επιτέλους - τον πίνακα αναφοράς των χρωμάτων. Δεν τον είχαμε κολλήσει παραπάνω από 2 λεπτά όταν τα παιδιά άρχισαν να ζητούν να φτιάξουν κι εκείνα ότι είχαμε κάνει και εμείς.
Με μια μικρή καθοδήγηση, να το αποτέλεσμα των παιδιών στο ελεύθερο.








Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου