5 δημιουργικές ασκήσεις Μαθηματικών & Δυσαριθμησίας.
Δημιουργικά Μαθηματικά & Δυσαριθμησία. |
Τα μαθηματικά είναι στη ζωή μας απο πάντα. Όλη η καθημερινότητα μας είναι γεμάτη απο μαθηματικές σχέσεις ενώ εμείς κάνουμε μαθηματικές πράξεις συνεχώς πχ. φτιάχνουμε ένα φαγητό (αναλογίες), αγοράζουμε-πουλάμε, μετράμε, αντιστοιχούμε, διαιρούμε, πολλαπλασιάζουμε.
Έτσι λοιπόν το να σκεφτόμαστε μαθηματικά, να επιλύουμε προβλήματα και να μπορούμε να τα μεταφέρουμε στον συμβολικό κόσμο των αριθμών είναι κάτι που κρίνεται το λιγότερο, απαραίτητο. Πως μπορούμε όμως να ασχοληθούμε δημιουργικά με τα Μαθηματικά; Σε παιδιά με Δυσλεξία, Δυσαριθμησία, Ανωριμότητα αλλά και σε παιδιά που μόλις ξεκινούν τις πρώτες βασικές πράξεις ένα στοίχημα είναι να δημιουργήσουμε εικόνες και παραστάσεις. Με αυτόν τον τρόπο θα μπορέσουμε να περάσουμε καλύτερα στα αφηρημένα σύμβολα των αριθμών που τα παιδιά θα μάθουν να χειρίζονται μέσα απο τις μαθηματικές πράξεις.
Δημιουργικές ασκήσεις Μαθηματικών μπορούν να γίνουν με εργαλείο τα Lego.
Υλικά: Lego, μαρκαδόροι, χαρτιά Α4
Ασκήσεις: Με τον τρόπο που φαίνεται στη φωτογραφία μπορούμε να σχηματίσουμε ασκήσεις πρόσθεσης και αφαίρεσης αλλά και άλλες περισσότερο σύνθετες στη σκέψη πράξεις:
- Βασικές πράξεις πρόσθεσης και αφαίρεσης.
- Πράξεις πρόσθεσης στην οποία θα λείπει το lego του προσθετέου αλλά θα υπάρχει το lego του αποτελέσματος και θα πρέπει το παιδί να βάλει το σωστό στη θέση που λείπει.
- Πράξεις αφαίρεσης στις οποίες θα λείπει το lego του αφαιρετέου ή αφαιρέτη αλλά θα υπάρχει το lego του αποτελέσματος και θα πρέπει το παιδί να βάλει το σωστό στη θέση που λείπει.
- Σταδιακά μπορείτε να αντικαταστήσετε το ένα lego της σχέσης με αριθμό ενώ το άλλο παραμένει lego.
- Επίσης για το τελικό αποτέλεσμα το παιδί αρχικά θα μπορούσε να βάζει το αντίστοιχο lego και σταδιακά να γράφει τον αριθμό του αποτελέσματος.
Με βάση τις παραπάνω υποδείξεις μπορούν να προκύψουν διάφορες μαθηματικές ασκήσεις με τα lego σαν εργαλεία.
Απευθύνεται: Σε παιδιά με Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες πχ. Δυσαριθμησία και Ανωριμότητα που δυσκολεύονται στις μαθηματικές πράξεις αλλά και σε παιδιά Α' Δημοτικού για ενίσχυση. Μπορεί να γίνει απο γονείς, εκπαιδευτικούς και θεραπευτές σε πρόγραμμα παρέμβασης.
Πηγή:
Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολίων/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου